Ze zoeken het zelf maar uit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
De AL heeft het Westen juist nodig.
Dacht God dat ook toen met die tsunami ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:06 schreef Voorschrift het volgende: [..] Als de Arabische Liga slim is doen ze iets rond kerst, dan letten we toch niet op in het Westen.
Maar het kan wel een raamwerk verzorgen, zoals bij de Libië-oorlog.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
De Arabische Liga gaat niet ingrijpen, omdat de landen zelf teveel aan hun hoofd hebben. Zoals bijna altijd.
Nah, dat was een straf aan al die vadsige henk en ingrids op het strand in die resorts.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:09 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dacht God dat ook toen met die tsunami ?
Een sluit het ander niet uitquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nah, dat was een straf aan al die vadsige henk en ingrids op het strand in die resorts.
In dat geval een geweldige timing.quote:
Wat voor leger?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:10 schreef Monidique het volgende:
Ik zie ook geen AL-interventie, maar ik kan wel een humanitaire bufferzone in het zuiden zien, met een klein AL-leger.
Er is genoeg "leger" beschikbaar, dus dat is niet het obstakel. Egypte heeft een joekel van een militair apparaat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat voor leger?
Het enige land met enigszins een strijdmacht is Saudi Arabie, en als die troepen aan de grens van Syrie zet heb je meteen Iran op hoge poten.
Je bedoelt geitenmelkers met klapperpistooltjes?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is genoeg "leger" beschikbaar, dus dat is niet het obstakel.
Wellicht dat je je vooroordelen even opzij moet zetten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bedoelt geitenmelkers met klapperpistooltjes?
De rest in de regio heeft weinig wat op een "leger" lijkt.
Ook goed, de grootse troepen des machtiges land Libanon zullen de klus wel klaren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[
[..]
Wellicht dat je je vooroordelen even opzij moet zetten.
Zucht.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook goed, de grootse troepen des machtiges land Libanon zullen de klus wel klaren.
Ach man, dat stelt toch allemaal geen moer voor, dat is allemaal afval uit de Sovjet Unie nog waar ze mee rondrijden en schieten, als Syrie nog een beetje is bewapend door Iran dan schieten ze dat vredesleger zo overhoop.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een Jordaans-Egpytisch leger. Enkele tienduizenden "vredestroepen".
Libanon heeft nauwelijks een leger, dat zijn meer politieagenten met machinegeweren. Het enige leger dat ze hebben, is Hezbollah, en zij gaan uiteraard niet interveniëren ten gunste van de opstandelingen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook goed, de grootse troepen des machtiges land Libanon zullen de klus wel klaren.
Daar doelde ik dus ook op, het was sarcasme.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Libanon heeft nauwelijks een leger, dat zijn meer politieagenten met machinegeweren. Het enige leger dat ze hebben, is Hezbollah, en zij gaan uiteraard niet interveniëren ten gunste van de opstandelingen.
Egypte heeft gewoon M1 Abrahams. Erg Soviet allemaal.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, dat stelt toch allemaal geen moer voor, dat is allemaal afval uit de Sovjet Unie nog waar ze mee rondrijden en schieten, als Syrie nog een beetje is bewapend door Iran dan schieten ze dat vredesleger zo overhoop.
Syrië heeft net zo'n leger, én is bezig met een militaire actie, én heeft te maken met deserties, én kan het nu al nauwelijks aan. Die zone zal daarnaast worden verdedigd via de lucht.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, dat stelt toch allemaal geen moer voor, dat is allemaal afval uit de Sovjet Unie nog waar ze mee rondrijden en schieten, als Syrie nog een beetje is bewapend door Iran dan schieten ze dat vredesleger zo overhoop.
Dan begrijp je sarcasme niet helemaal.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar doelde ik dus ook op, het was sarcasme.
VS leeft nog in 1976. Vergeef het hem.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:17 schreef De_Nuance het volgende:
Want Syrië en Iran zijn uiteraard uitmuntend bewapend met hypermoderne wapentuig en de legers van de rest van de Arabische wereld bestaat uit geitenmelkers met klappertjespistolen
quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:17 schreef De_Nuance het volgende:
de legers van de rest van de Arabische wereld bestaat uit geitenmelkers met klappertjespistolen
quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
VS leeft nog in 1976. Vergeef het hem.
quote:De Westelijke Sahara (tot dan toe deel uitmakend van de Spaanse Sahara) wordt onafhankelijk.
1976 was een jaar met uitzonderlijke weersomstandigheden in geheel Europa.
De eerste dagen van januari raasde een zware storm over de lage landen, en richtte overal ernstige schade aan. In de Belgische gemeente Ruisbroek overstroomde de rivier de Rupel en zette de huizen van 800 gezinnen onder 4,5 m water. Nadien heeft het van februari tot juli haast niet geregend.
Een vastgeankerde anticycloon boven Oost-Europa veroorzaakte in de maand juni een uitzonderlijke hittegolf. De gemiddelde temperatuur steeg tot 19,6° (normaal 14,9°) en het aantal uren zonneschijn liep op tot 305 (normaal 197). Een en ander veroorzaakte catastrofale situaties in de landbouw. Door uitputting van de waterlagen werd op vele plaatsen het drinkwater gerantsoeneerd.
De Palestijnse Autoriteit treedt toe tot de Arabische Liga.
quote:1755 GMT: Anita McNaught of Al Jazeera English reports, "Madness Tripoli airport tonight. Zintan Brigade involved in skirmish. Assaulted Al Jazeera English camera team. #Zintan fighters forcefully prevented our filming of the confrontations at #Tripoli airport. Behaved 'like Gaddafi goons', our locals say."
Die eerste zin klopt al niet, sinds Marokko het annexeerde.quote:
Ik bespeur een gebruikelijker wordend anglicisme.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die eerste zin klopt al niet, sinds Marokko het annexeerde.
Bezette vind ik ook mooi, maar annexeerde klinkt wat interessanter.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bespeur een gebruikelijker wordend anglicisme.
Ik merkte het niet eensquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bespeur een gebruikelijker wordend anglicisme.
'sinds.....'quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bezette vind ik ook mooi, maar annexeerde klinkt wat interessanter.
Ook het Jordaanse leger werkt voornamelijk met apparatuur uit het VK en de VS.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Egypte heeft gewoon M1 Abrahams. Erg Soviet allemaal.
Enkele Arabische landen (de met Amerika bevriende oliestaten) hebben prima materieel maar de training van personeel is doorgaans matig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:17 schreef De_Nuance het volgende:
Want Syrië en Iran zijn uiteraard uitmuntend bewapend met hypermoderne wapentuig en de legers van de rest van de Arabische wereld bestaat uit geitenmelkers met klappertjespistolen
Sinds 2007 is goed.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Is dat niet Nederlands dan?
Whatever, gebruik het al niet meer in geschrifte buiten FOK "sinds" 2007 dus I don't give a fuck.
En hier bespeur ik weer een germanisme.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Sinds 2007 is goed.
De manier zoals jij het gebruikte , om een oorzak aan te geven , is een Anglicisme.
Het zal in Syrië niet veel beter zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:24 schreef waht het volgende:
[..]
Enkele Arabische landen (de met Amerika bevriende oliestaten) hebben prima materieel maar de training van personeel is doorgaans matig.
Syrië heeft sowieso amper een leger, zeker vergeleken met de de rest van de leden van de AL.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het zal in Syrië niet veel beter zijn.
Syrie koopt z'n spul in Rusland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het zal in Syrië niet veel beter zijn.
Is oorzak een germaans woord?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
En hier bespeur ik weer een germanisme.
Racist.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, een Marokkaanse aandoening, dacht ik.
Een ongemotiveerd dienstleger met daarnaast getrainde speciale troepen onder leiding van een Assad.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Syrië heeft sowieso amper een leger, zeker vergeleken met de de rest van de leden van de AL.
Net zo speciaal als de garde van Saddam?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een ongemotiveerd dienstleger met daarnaast getrainde speciale troepen onder leiding van een Assad.
Heeft Hoessein ook weinig goeds gedaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een ongemotiveerd dienstleger met daarnaast getrainde speciale troepen onder leiding van een Assad.
Damn you.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zo speciaal als de garde van Saddam?
Ik twijfel in ieder geval aan de loyaliteit van zogenaamde 'elitetroepen' in Arabische landen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja ach weet je, het probleem is gewoon dat dergelijke landen geen gevaar zijn op dit moment voor westerse levens. En daar huishouden met onze soldaten zet ze wel in de vuurlinie en maakt het ook nog eens duur. Het kan het Westen buiten wat empathisch geneuzel weinig schelen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Monidique het volgende:
Tegen Amerika kan niemand op, maar het heeft hem wel aan de macht gehouden, ja.
Tante uit Marokko?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef De_Nuance het volgende:
Even thee drinken en babbelen met oom en tante
Ik zet het in de notulen!quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:33 schreef De_Nuance het volgende:
Dat doe ik gewoon maar even , dit soort persooonlijke dingen met jullie delen.
Mij hoor je niet klagen hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:33 schreef De_Nuance het volgende:
Dat doe ik gewoon maar even , dit soort persooonlijke dingen met jullie delen.
"Ik heb een tante uit Marokko en ze komt.... er niet in".quote:
Nee uit Charloisquote:
Ja homo's houden toch van roddel en achterklap?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen hoor.
Nice!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |