Over welke buurlanden heb je het dan?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Iran heeft zich reeds kritisch uitgelaten over Assad z'n bezigheden. Komt ook niet vaak voor. Maar inderdaad wil het Iraanse regime geen Westerse militaire operaties in Syrie. Vrijwel alle buurlanden zullen hun bedenkingen hebben.
Ooit gaat hij weg. En tevens zijn die verkiezingen toch bijelkaar gefraudeerd.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah ja, Putin heeft 50% van de stemmen en de CP 20%.
Welkom terug USSR.
Maar daar gaan ze dus problemen mee krijgen als het Baath-regime valt. Nu heeft de oppositie gezegd geen probleem te hebben met Iran en Hezbollah als ze aan de goede kant staan, maar daar lijkt vooralsnog geen sprake van te zijn. Die problemen zullen voor Hezbollah groter zijn dan voor Iran, Hezbollah is een leuke hobby voor Iran.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:57 schreef waht het volgende:
[..]
Maar de financiering en bewapening vanuit Iran is nog steeds gaande, voor wat dat waard is.
Veeeeel te ver weg. Dat soort kaarten op die termijn komen zelden uit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:57 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk... dat wordt lachen en een leuke testcase voor de stormvloedkering.
Irak, Israel. En zoals Monidique zei Turkije, Libanon.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over welke buurlanden heb je het dan?
Zou an sich wel gaaf zijn, een nieuwe Sovjet macht, al was 't maar omdat 't nostalgie is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:58 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ooit gaat hij weg. En tevens zijn die verkiezingen toch bijelkaar gefraudeerd.
Turkije ziet liever vandaag dan morgen iets gebeuren. Ik denk dat Irak niets te willen heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef waht het volgende:
[..]
Irak, Israel. En zoals Monidique zei Turkije, Libanon.
Maar nu eerst even eten.
Het is niet zozeer de sektarische overeenkomsten die de regimes bij elkaar heeft gebracht, maar de gezamenlijke vijand Saddam Hoessein, de gezamenlijke vijand Israël en de nare relatie met het Westen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:57 schreef De_Nuance het volgende:
Maar gezien het Soennie vs Shia gebeuren waren Iran en Syrië tot elkaar veroordeeld. Hoewel Syrië grotendeels soennitisch is , is Assad en de elite dat niet.
Dus voor Iran is het extra vervelend.
Irak bestaat ook niet meer.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Turkije ziet liever vandaag dan morgen iets gebeuren. Ik denk dat Irak niets te willen heeft.
Deze ook ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Veeeeel te ver weg. Dat soort kaarten op die termijn komen zelden uit.
Och het zal Israel weinig kunnen boeien me dunkt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:00 schreef De_Nuance het volgende:
O ja dan heb je ook nog Libanon inderdaad en daarmee komen we uit bij Israël.
Kleine wereld
In Irak zijn ze doodsbenauwd voor een nieuwe soennitische opstand. De Syrische burgeroorlog, je kunt er wat mij betreft bijna van spreken, gaat grote gevolgen hebben voor Libanon en waarschijnlijk ook Irak dus.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Turkije ziet liever vandaag dan morgen iets gebeuren. Ik denk dat Irak niets te willen heeft.
Israël ziet de Arabische opstanden als een bedreiging.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och het zal Israel weinig kunnen boeien me dunkt.
Maar ze hebben ook geen zin in een langdurige oorlog in de achtertuin.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het Arabische volk wat minder vredig is dan de gesponsorde dictators.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israël ziet de Arabische opstanden als een bedreiging.
Voor de extreme zionisten in Israël, inclusief de rechts-radicale regering, is de Arabische Lente een existentiële bedreiging.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och het zal Israel weinig kunnen boeien me dunkt.
Al wat dichterbij.quote:
Dat niet zozeer, maar de stabiliteit is verdwenen. De betreffende leiders vormden een vast aanspreekpunt. Die is er nu niet meer, althans in een deel van de Arabische landen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het Arabische volk wat minder vredig is dan de gesponsorde dictators.
Komen wel weer nieuwe voor in de plaats.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat niet zozeer, maar de stabiliteit is verdwenen. De betreffende leiders vormden een vast aanspreekpunt.
Als de Arabische Liga slim is doen ze iets rond kerst, dan letten we toch niet op in het Westen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef Monidique het volgende:
Een interessant jaar voor die regio, 2011, om het maar bescheiden te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |