Geen systematisch karakter in de zin van de vervolgingen in Europa, maar doch wordt er een heel hoofdstuk op deze pagina ( http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Jews ) gewijd aan de vervolgingen op joden in de Arabische wereld, en niet niet aan India. Alsmede natuurlijk in Europa en Rusland, waar de jodenvervolging inderdaad erger was dan het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vervolgingen (voor zover je uberhaupt over vervolging kan spreken, het waren meer incidenten die het karakter hadden van doorgeslagen rellen) hadden geen systematisch karakter. Ten tweede telde de Arabische Wereld een veel grotere Joods gemeenschap dan India en het was daardoor een stuk vatbaarder voor de politieke spanningen (zowel tijdens de 2e wereldoorlog, als ten tijde van het oprichten van Israel).
Dat is het grote nadeel van echte bomen. Die naaldenquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, we laten hem altijd lang staan. We nemen altijd een echte kerstboom, maar ik heb altijd de voorkeur voor een kunstboom. Echte kerstbomen laten zo veel rommel achter
Dat is ook weer zo, maar die geur is volgens mij ook te koop in sprayvorm.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is het grote nadeel van echte bomen. Die naalden
Maar met een kunstboom, mis je de geur weer.
Maar nieuwsjaarsdag vind ik altijd verschrikkelijk, dan is alles weer voorbij.En op 2 januari moet alles weer zsm linea recta naar zolder.
Ja, das waar ook. Ik ga spraybus kopen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, maar die geur is volgens mij ook te koop in sprayvorm.
Nieuwjaar vind ik niet verschrikkelijk. Wel leuk eigenlijk
Vast wel, maar liever niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag is of de buttplugs passen.
Ik zag hem staan en dacht hee, die ken ik niet. die neem ik mee.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is een nietszeggende whisky.
http://www.adelphidistillery.com/whisky/private is veel en veel lekkerder en maar voor 16,95 bij van Zuylen. Als je voor de cheapass wil gaan dan heh
Er komt geen speeltje in.quote:
Dat er een deel van een pagina op Wiki over gaat, doet niets af aan wat ik heb geschreven. De vergelijking met India op dat gebied gaat per definitie mank, mede vanwege de betrokkenheid van de Arabische wereld bij de Tweede Wereldoorlog (op een veel grotere schaal dan India), en de duizend maal grotere Joodse populatie in die gebieden. Er valt weinig te vervolgen in India, wat dat betreft. Om nog maar te zwijgen over het ontstaan van de staat Israël.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef Zienswijze het volgende:
Geen systematisch karakter in de zin van de vervolgingen in Europa, maar doch wordt er een heel hoofdstuk op deze pagina ( http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Jews ) gewijd aan de vervolgingen op joden in de Arabische wereld, en niet niet aan India. Alsmede natuurlijk in Europa en Rusland, waar de jodenvervolging inderdaad erger was dan het Midden-Oosten.
Wederom geldt hiervoor hetzelfde als voor wat ik hierboven schrijf. Het Jodendom heeft per definitie al veel meer banden met de Arabische wereld, dan met India natuurlijk. En derhalve ook veel meer conflicten.quote:Het heeft overigens niet alleen met de periode van vlak voor de oprichting en tijdens de oprichting van Israel te maken, maar ook in de eeuwen dáárvoor. Daar komt het Midden-Oosten er niet zonder kleerscheuren van af, alhoewel de vervolgingen van joden in Europa en Rusland erger waren.
Can't wait.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:49 schreef JoaC het volgende:
Geert kan de plug er op elk moment uittrekken
Hopelijk volgt een politieke klysma van het CDA daarnaquote:
Welke conflicten zouden dan een rol kunnen spelen, behalve het ontstaan van Israel, de WO2 en een grote populatie aan joden?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom geldt hiervoor hetzelfde als voor wat ik hierboven schrijf. De Jodendom heeft per definitie al veel meer banden met de Arabische wereld, dan met India natuurlijk. En derhalve ook veel meer conflicten.
Het is een Bij schat.quote:
Conflicten die in elke natie kunnen plaatsvinden indien er grote groepen minderheden aanwezig zijn. Etnische spanningen dus. De Joodse uittochten zijn echter slechts van de laatste halve eeuw. Dus kennelijk was het zo slecht allemaal niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke conflicten zouden dan een rol kunnen spelen, behalve het ontstaan van Israel, de WO2 en een grote populatie aan joden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |