Mij ook niet. Als iemand het zelf betaald heeft moeten ze lekker zelf weten wat er ermee doen. Zo kopen een groep rijke Japanners altijd in Frankrijk eoa. dure rode wijn op om het in hun thuisland 50/50 te vermengen met sinaasappelsap.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:07 schreef Drugshond het volgende:
Whisky ... cola, koffie, puur zal me een reet roesten.
Dat is technisch correct, want de rest is altijd aangelengd met water.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:08 schreef waht het volgende:
Cask strength is de enige pure whisky. Aldus iemand wiens naam ik vergeten ben.
Exact, om het alcoholpercentage naar wettelijk gestelde normen te brengen of zoiets.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is technisch correct, want de rest is altijd aangelengd met water.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:59 schreef GSbrder het volgende:
Hehe, dit interview
[ afbeelding ]
[..]
Ja, dat zeg ik net: men eert hem daar om zijn leiderschap, en niet om zijn holocaust of om de joden.quote:Bal Thackeray: “Uh, Hitler, I don’t admire him for one thing: because of that massacre of the Jews.
Interviewer: “Let’s take the Holocaust out of it. The rest of what Hitler did?
Bal Thackeray: “The way he used the speech. He, he had that command effect. At that time the people had gone mad, mad. So that type of a thing, you must admire to that extent, that this is the man who actually made their money. And then you will blame Hitler for rights.”
Bij nader inzien ging dat over wijn geloof ik, en het transport daarvan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:09 schreef waht het volgende:
[..]
Exact, om het alcoholpercentage naar wettelijk gestelde normen te brengen of zoiets.
Nee, dat is een belastingtechnisch verhaal vaak. Hoe minder alcohol, hoe minder belasting. Cask strength mag gewoon op hoge percentage verkocht worden. Percentages van 55+% worden gewoon verkocht.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:09 schreef waht het volgende:
[..]
Exact, om het alcoholpercentage naar wettelijk gestelde normen te brengen of zoiets.
Klopt, in de meeste Arabische landen zijn joden doorgaans ook niet systematisch vervolgd.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:
Egypte heeft een heel andere culturele achtergrond dan India. Het is erkend dat in India de joden nooit door de hindoes zijn vervolgd...
Oh zeker, maar ik denk dat hetgeen in India speelt ten aanzien van de verering van Hitler, ook zeker niet zo verregaand is in de Arabische wereld. Daar wordt Hitler zelf namelijk niet vereerd.quote:....terwijl dat in Egype, in andere islamitische landen en in Europa wel het geval was. Dus die culturele achtergrond én andere geschiedenis moet je ook in je verhaal meenemen.
Ah, belasting natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, dat is een belastingtechnisch verhaal vaak. Hoe minder alcohol, hoe minder belasting. Cask strength mag gewoon op hoge percentage verkocht worden. Percentages van 55+% worden gewoon verkocht.
Maar het is maar 1 van de 2 toevoegingen die gedaan mogen worden om het nog whisky te mogen noemen. Water en caramel.
Leiderschap in de zin van dat hij van Duitsland een sterke natie wist te maken en het volk kon overtuigen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah, leiderschap niet echt verdeel en heers strategie deed hij wel aardig.
Dat zag je ook wel met het geschil tussen SA en SS (lange messen).
Toen de korporaal zich met de oorlog ging bemoeien was het helemaal een aanfluiting.
De whiskywereld zit aan elkaar met wazige overheidsregeltjes. Zo ook de Amerikaanse wetgeving die zegt dat een Bourbonvat maar 1x gebruikt mag worden. Die gaan dus allemaal richting Schotland en andere whiskyproducerende landen waar je een vat voor een prikkie kan kopen.quote:
Lang leve die pretwetten in de USAquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De whiskywereld zit aan elkaar met wazige overheidsregeltjes. Zo ook de Amerikaanse wetgeving die zegt dat een Bourbonvat maar 1x gebruikt mag worden. Die gaan dus allemaal richting Schotland en andere whiskyproducerende landen waar je een vat voor een prikkie kan kopen.
Het is jammer, voor mijn persoonlijke smaak, dat de Spanjaarden niet hetzelfde doen met Sherryvaten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lang leve die pretwetten in de USA
Ja, daarom. Elk land maakt een eigen geschiedenis door en ontwikkeld aan de hand daarvan een eigen geschiedenis. Het Westen vindt bijvoorbeeld Japan een leuk land, maar de Chinezen delen niet altijd dezelfde mening door de beladen geschiedenis in die regio.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:02 schreef waht het volgende:
[..]
Dat soort subtiele verschillen werken natuurlijk twee kanten op. De slachtingen die de Jappen in China hebben uitgevoerd zijn weer iets waar de Europeaan wat minder mee heeft.
Verder is het gewoon zo dat Hitler bepaalde kwaliteiten had, wat voor slechte resultaten dat ook heeft gehad.
Spanjaarden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is jammer, voor mijn persoonlijke smaak, dat de Spanjaarden niet hetzelfde doen met Sherryvaten.
Ik wou dat ik een Schacht had.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:19 schreef JoaC het volgende:
Het succes van een leider is dan ook de mensen die hij om zich heen verzamelt, Hitler had bijvoorbeeld Goebbels en Schacht.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik wou dat ik een Schacht had.
Het is een nietszeggende whisky.quote:
Doch is er daar wel sprake van vervolging geweest, en in India niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, in de meeste Arabische landen zijn joden doorgaans ook niet systematisch vervolgd.
In India speelt het inderdaad een vergaande rol, maar dat is, zoals ik net heb uitgelegd, om andere redenen.quote:Oh zeker, maar ik denk dat hetgeen in India speelt ten aanzien van de verering van Hitler, ook zeker niet zo verregaand is in de Arabische wereld. Daar wordt Hitler zelf namelijk niet vereerd.
Je hebt gewoon te weinig geld 99-procentertje.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:24 schreef Voorschrift het volgende:
Mij interesseert het niet, ik drink elke dag een paar glazen whisky dus een dure is toch zonde.
Het is zo zonde om zoveel geld aan drank te besteden, 80 euro per fles, met mijn drankgebruik ben ik dan wel binnen de kortste keren arm inderdaad.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt gewoon te weinig geld 99-procentertje.
Niks mis mee, hoewel ik al blij ben als het geen troep is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Edit: maar toegegeven, ik heb een vrij elitaire whiskysmaak.
Maar gewoon lekker een paar glaasjes whisky is bij mij gewoon tussen de 30-60 euro range zo'n beetje. De uitschieters van 60-300, die ik wel heb staan, zijn voor speciale gelegenheden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niks mis mee, hoewel ik al blij ben als het geen troep is.
Lekker originele naam wel.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:32 schreef Drugshond het volgende:
Paddy's in Spanje was wel lekker.
Daar hebben ze nog verstand hoe een Irish coffee geserveerd moet worden.
30-60 is niet duur voor een whisky, zeker niet per glas.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar gewoon lekker een paar glaasjes whisky is bij mij gewoon tussen de 30-60 euro range zo'n beetje. De uitschieters van 60-300, die ik wel heb staan, zijn voor speciale gelegenheden.
De vervolgingen (voor zover je uberhaupt over vervolging kan spreken, het waren meer incidenten die het karakter hadden van doorgeslagen rellen) hadden geen systematisch karakter. Ten tweede telde de Arabische Wereld een veel grotere Joods gemeenschap dan India en het was daardoor een stuk vatbaarder voor de politieke spanningen (zowel tijdens de 2e wereldoorlog, als ten tijde van het oprichten van Israel).quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
Doch is er daar wel sprake van vervolging geweest, en in India niet.
Jazeker. En die van jou?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoi EG. Staat je kerstboom al?
Wij zijn altijd heel laat met de kerstboom. We laten het vervolgens ook heel lang staan, meestal tot februariquote:
Dat komt eerder in de buurt, rond de 30.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar gewoon lekker een paar glaasjes whisky is bij mij gewoon tussen de 30-60 euro range zo'n beetje. De uitschieters van 60-300, die ik wel heb staan, zijn voor speciale gelegenheden.
Hij is weer terug.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wij zijn altijd heel laat met de kerstboom. We laten het vervolgens ook heel lang staan, meestal tot februari
Waarvoor is het wel duur dan, een vingerhoedje?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:32 schreef JoaC het volgende:
[..]
30-60 is niet duur voor een whisky, zeker niet per glas.
Buttpluggsquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarvoor is het wel duur dan, een vingerhoedje?
Ja, we laten hem altijd lang staan. We nemen altijd een echte kerstboom, maar ik heb altijd de voorkeur voor een kunstboom. Echte kerstbomen laten zo veel rommel achterquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is weer terug.![]()
Tot februari?
Ik ben ook niet altijd super vroeg. Maar net na Sint heb ik em gezet. Een kunstboom, dat dan weer wel.
Veel kerstversiering. altijd wel een leuke tijd.
Zou kunnenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |