abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106473172
Auti, sterkte zeg.

Ikzelf heb weer eens koppijn.
Heb al sinds afgelopen zomer van die enorm felle steken in mijn hoofd.
Een paar keer per dag nu.
Altijd op dezelfde plek.
Voelt vaak ook alsof er iets op mijn oogkas drukt, zo'n drukgevoel.
Naja, zal wel niets zijn :O

En mijn zicht gaat ook achteruit.
Ik ben in 1 maand van -1.25 tot -1.75 gegaan en ik zie met mijn linkeroog nu van dichtbij slechter :')

Verder ben ik echt zo labiel als maar kan. Heb de verpleging hier gesproken maar ze reageerde op een nogal botte manier terug. Terwijl ik het niet eens naar bedoelde :')

En die durf ik dus ook niet meer aan te spreken. Ik sla gewoon dicht als ik d'r probeer aan te spreken.

Stom he?
Ik maar het op die manier niet echt makkelijk voor mezelf. Ik krijg dat gevoel van elk moment in tranen uitbarsten ook niet weg :')

Fijne dag iedereen :W

[ Bericht 7% gewijzigd door summer2bird op 06-01-2012 09:46:44 ]
Twiddel
pi_106474947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:29 schreef Ceased2Be het volgende:
zo... Auti... sterkte ermee!

Voor de rest allemaal nog de beste wensen! Was druk, zwaar thuis en even wat minder trek om te posten.

Moet zodadelijk naar de Psychiater voor m'n 4e analyse gesprek. Gaat een uurtje of 2 duren en geen idee wat ik kan verwachten. *zenuwt*
Ook de beste wensen. :)

Nou succes zo meteen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:43:46 #203
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106480699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:02 schreef Auti het volgende:
Dit is een mooie uitleg

Voor mij is momenteel de crisisdienst onderweg om mij te beoordelen.
Goed filmpje zeg ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_106486402
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:39 schreef summer2bird het volgende:
Auti, sterkte zeg.

Ikzelf heb weer eens koppijn.
Heb al sinds afgelopen zomer van die enorm felle steken in mijn hoofd.
Een paar keer per dag nu.
Altijd op dezelfde plek.
Voelt vaak ook alsof er iets op mijn oogkas drukt, zo'n drukgevoel.
Naja, zal wel niets zijn :O

En mijn zicht gaat ook achteruit.
Ik ben in 1 maand van -1.25 tot -1.75 gegaan en ik zie met mijn linkeroog nu van dichtbij slechter :')

Verder ben ik echt zo labiel als maar kan. Heb de verpleging hier gesproken maar ze reageerde op een nogal botte manier terug. Terwijl ik het niet eens naar bedoelde :')

En die durf ik dus ook niet meer aan te spreken. Ik sla gewoon dicht als ik d'r probeer aan te spreken.

Stom he?
Ik maar het op die manier niet echt makkelijk voor mezelf. Ik krijg dat gevoel van elk moment in tranen uitbarsten ook niet weg :')

Fijne dag iedereen :W
Ik zou t toch maar even checken, dat je van die steken hebt.
- een paar keer per dag
- steeds op dezelfde plek
- drukgevoel

Dan zou ik er niet lang mee rondlopen :P

Wel lastig als je niet met iemand kan communiceren omdat diegene onvriendelijk naar je is terwijl je het niet zo bedoeld hebt.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:35:15 #205
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_106520934
Heb ook een tijd van die steken gehad hele heftige pijnsteken achterkant hoofd/begin van je nek...? daar had ik het redelijk vaak,laatste jaren alleen geen last meer van gehad......
pi_106521061
Ik heb dat in mijn jeugd heel erg veel gehad, hoofdpijnen. Tot mijn 12e ofzo en toen nam het wat af.
-weg-
pi_106592340
Dank je voor jullie reacties.
Ik reageer straks even inhoudelijk op jullie.

Zeg, ik maak me een beetje zorgen. Horen hallucinaties ook bij autisme? vooral audiotief? :@

En auti, gaat het alweer wat beter?
Twiddel
pi_106594211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook de beste wensen. :)

Nou succes zo meteen.
En even een update na een druk weekend.
Gesprek was erg prettig afgelopen vrijdag en de psychiater kon iig zeggen dat ik zekerste weten in het autistisch-spectrum zit qua stoornis. Over 4 weken terug samen met m'n vrouw om eens te kijken wat er qua behandeling mogelijk is aangezien ze ernstig moeten bezuinigen.

Wel een raar soort opluchting dat alle rare problemen van de afgelopen 30 jaar zijn verklaard nu.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_106595228
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En even een update na een druk weekend.
Gesprek was erg prettig afgelopen vrijdag en de psychiater kon iig zeggen dat ik zekerste weten in het autistisch-spectrum zit qua stoornis. Over 4 weken terug samen met m'n vrouw om eens te kijken wat er qua behandeling mogelijk is aangezien ze ernstig moeten bezuinigen.

Wel een raar soort opluchting dat alle rare problemen van de afgelopen 30 jaar zijn verklaard nu.
Heel confronterend als je dat te horen/bevestigd krijgt door iemand die dat kan weten. Gelukkig heb je nu duidelijkheid en kunnen de puzzelstukjes in elkaar vallen, onzekerheid is maar niks.

Laat het rustig bezinken, gelukkig dat je een vrouw hebt waarmee je hierover kan praten, is ook goed voor de verwerking. Het moet een plek krijgen.

Tja, behandeling moet je denk ik meer zien in de sfeer van inzicht van de stoornis en het leren omgaan hiermee. Genezing is helaas niet mogelijk.

Triest dat alles kapotbezuinigd wordt. Essentiële zorg moeten we straks ontberen. Ik hoop dat ze je toch in ieder geval gesprekken gaan aanbieden, om dit nieuws voor je een plek te geven en ook praktische vragen voor je beantwoord kunnen worden. (vb. wie het mogen weten en wie niet. Eenmaal verteld is nl geen weg terug...)

Kon de psy concreet zijn of het Asperger of PDD-NOS is? Of was het niet zo, dat ze dit onderscheid niet meer maken :?
pi_106595361
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:41 schreef summer2bird het volgende:

Zeg, ik maak me een beetje zorgen. Horen hallucinaties ook bij autisme? vooral audiotief? :@

Naar mij idee volgen die niet uit PDD. Is het geen bijwerking van medicijngebruik? :{

Anders even behandelaar vragen. :)
pi_106596259
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Naar mij idee volgen die niet uit PDD. Is het geen bijwerking van medicijngebruik? :{

Anders even behandelaar vragen. :)
Ik heb het aan een verpleegster hier verteld. Zij zou even met de arts praten.
Volgens mij niet uit medicijngebruik. Ik gebruik cymbalta en oxazepam, daar kan het niet aan liggen denk ik.

Ah het is droog. Als ik straks thuis ben ga ik weer foto's maken *O*
Twiddel
pi_106596642
quote:

En auti, gaat het alweer wat beter?
Ik ben rustig aan knettergek aan het worden van mijzelf, er is de afgelopen dagen wel intensief contact geweest met crisisdienst en gisteren is er ook iemand langsgeweest en nu mag ik tot maximaal 200mg oxazepam slikken om te overbruggen. Want ik moet verder met de TIZ ofzo en die nemen vandaag contact op als het goed is. Maar ik trek het niet, dat wachten en om de 2,5 uur 20mg oxazepam slikken is ook beroerd. Ik begin een beetje radeloos te worden en ben ook erg depri. Gisteren had ik ook telefonisch een gesprek met een psychiater van de crisisdienst en die stelde Zyprexa voor maar dat heb ik in 2009 ook al gehad en daar heb ik toen een zelfmoordpoging op gedaan. Ik wil ook niet zomaar overstappen op dat soort medicijnen zonder 24 uurs toezicht in een veilige omgeving.

Maar blijkbaar moet ik eerst iemand aanvallen of de bom laten barsten voordat ik tijdelijk opgenomen kan worden oid, ik weet het niet. Ik hoop vandaag verder te komen met de TIZ, mijn SPV'er (een uitstekende kerel met tig jaar ervaring) is vandaag ook terug van zijn vakantie en ze zullen nu wel een overleg hebben en later vandaag contact opnemen en dan kan ik weer hetzelfde verhaaltje ophouden.

!!!!!!!!
-weg-
pi_106597060
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb het aan een verpleegster hier verteld. Zij zou even met de arts praten.
Volgens mij niet uit medicijngebruik. Ik gebruik cymbalta en oxazepam, daar kan het niet aan liggen denk ik.

Ah het is droog. Als ik straks thuis ben ga ik weer foto's maken *O*
Wel vervelend hoor. Hopelijk weet die arts de oorzaak. :)
pi_106602685
quote:

Nee dat hoort er niet bij.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_106604465
Hallucinaties kan een bijwerking zijn van oxazepam, maar het komt zeer zelden voor.
-weg-
pi_106605158
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, behandeling moet je denk ik meer zien in de sfeer van inzicht van de stoornis en het leren omgaan hiermee. Genezing is helaas niet mogelijk.
Nee dat is bekend, het is ook meer om nog beter om te leren gaan met de stoornis. Het is nu vooral opluchting dat ik weet waar ik al die jaren tegen opgebokst heb. Fijner om een labeltje te hebben dan gewoon 'raar' te zijn :)

quote:
Kon de psy concreet zijn of het Asperger of PDD-NOS is? Of was het niet zo, dat ze dit onderscheid niet meer maken :?
Hij gaf al aan dat de labels toch weer veranderd zouden worden dit jaar en dat het toch allemaal erg aan verandering onderhevig was door voortschrijdend inzicht. Dus hij was er erg voorzichtig mee om het nu 'Asperger' oid te noemen.

Over 4 weken hoor ik meer, tot die tijd eerst dit maar eens een plekje geven :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_106609005
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee dat is bekend, het is ook meer om nog beter om te leren gaan met de stoornis. Het is nu vooral opluchting dat ik weet waar ik al die jaren tegen opgebokst heb. Fijner om een labeltje te hebben dan gewoon 'raar' te zijn :)

[..]

Hij gaf al aan dat de labels toch weer veranderd zouden worden dit jaar en dat het toch allemaal erg aan verandering onderhevig was door voortschrijdend inzicht. Dus hij was er erg voorzichtig mee om het nu 'Asperger' oid te noemen.

Sterkte met dat laatste. :) Tja, misschien maakt exacte label ook niet zo heel veel uit, kennelijk heb je wel PDD. Er is dus een verklaring voor "het anders zijn", dat kan ook rust geven.

Het lijkt erop dat je tot dusver een goed gevoel hebt, dat is belangrijk. :)
pi_106610238
De TIZ heeft vandaag gewoon laten afweten... echt fijne hulp :{
-weg-
pi_106615304
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:54 schreef Auti het volgende:
De TIZ heeft vandaag gewoon laten afweten... echt fijne hulp :{
Vervelend weer. Ik heb ook hekel als iemand afspraak niet nakomt :N
pi_106615940
quote:
15s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vervelend weer. Ik heb ook hekel als iemand afspraak niet nakomt :N
Ja en dit zou dan professionele spoed hulp zijn e.d., zelfs 3 x crisisdienst + contact oude psychiater + huisarts hebben ze blijkbaar gewoon schijt aan. Mochten ze morgen nog aan de deur komen ofzo dan sla ik hem meteen regelrecht voor zijn harses.. mocht van hem als hij nog eens een fout zou maken.. ik had het hem niet aangeraden maar ik ga mij niet meer inhouden. De tyfus voor ze.. Nu dus toch maar bij die andere organisatie aanmelden, kan ik weer weken wachten. Man oh man wat een goede hulp.. ze krijgen mij alleen maar nog meer over de zeik.
-weg-
pi_106616370
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:39 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja en dit zou dan professionele spoed hulp zijn e.d., zelfs 3 x crisisdienst + contact oude psychiater + huisarts hebben ze blijkbaar gewoon schijt aan. Mochten ze morgen nog aan de deur komen ofzo dan sla ik hem meteen regelrecht voor zijn harses.. mocht van hem als hij nog eens een fout zou maken.. ik had het hem niet aangeraden maar ik ga mij niet meer inhouden. De tyfus voor ze.. Nu dus toch maar bij die andere organisatie aanmelden, kan ik weer weken wachten. Man oh man wat een goede hulp.. ze krijgen mij alleen maar nog meer over de zeik.
Probeer morgen even je huisarts te bellen. Het is natuurlijk niet zoals het hoort, toch maar proberen je kalmte te bewaren. Het zou jammer zijn als je ergens in verzeild raakt waar je later weer spijt van krijgt. :{

Je hebt toch een goede huisarts? :)
  maandag 9 januari 2012 @ 20:53:53 #222
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106616746
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

Als ik het goed heb, heb je een prima baan in de ICT. Kun je je werk wel goed uitvoeren of loop je juist daar tegen bepaalde dingen aan?

Het maakt niet zo veel uit hoor, of je wel of niet de diagnose Asperger krijgt. Je hebt mensen die, vanwege hun intelligentie, per sé een stempeltje Asperger willen. Sommigen hebben veel verwerkingstijd nodig en je hoort veel dat alle puzzelstukjes ineens op hun plaats vallen.

En wat ontdekte ik vandaag.. ik controleer mijn loonstrookjes zeer zelden. het is ‘dankzij’ die mislukkeling die mijn fiets gejat heeft dat ik zag dat mijn salaris niet goed is verwerkt. Aangezien ik een fiets via mijn werk wil kopen...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_106644710
Ik ga opgenomen worden. Ze gaan nu kijken of en waar er een plekje vrij is. Meer weet ik nog niet, als er geen directe plek is dan kan het nog misschien een paar daagjes duren maar ik krijg straks dus nog meer info en hoe ik anders de tijd tot opname moet overbruggen oid.

Ik ben er blij mee, al heb ik geen flauw idee waar ik terecht ga komen en of ik daar tv/internet heb en al dat maar het is belangrijker dat ik 24 uurs begeleiding/bescherming beschikbaar heb.
-weg-
pi_106644921
Gelukkig dat je een goed gevoel hebt , Auti :) Hopelijk dat je wat rust zal krijgen.
pi_106645100
Nou ik zie er wel tegen op, maar dat is normaal en ik zat net tijdens gesprek ook al zwaar tegen hyperventileren aan en dat zal straks ook nog wel zo zijn. Timing met de oxazepam is een beetje lastig en als dat niet goed in mijn bloed zit dan heb ik bij het minste geringste een paniekaanval.
Maar het balletje qua professionele hulp rolt nu goed en het is nog even doorbijten en dan heb ik straks of iig op korte termijn een rustig veilige omgeving waarbij ik niet lang hoef te wachten als het fout gaat en goede hulp ga krijgen zodat ik weer stabiel wordt.
-weg-
pi_106645290
Krijg na anderhalf jaar wachtlijst deze maand eindelijk een plek in Nieuwegein (Altrecht).
Ben benieuwd.
pi_106647714
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:16 schreef Specularium het volgende:
Krijg na anderhalf jaar wachtlijst deze maand eindelijk een plek in Nieuwegein (Altrecht).
Ben benieuwd.
Dat is voor langdurige opname of wonen ofzo? Wel fijn dat je eindelijk terecht kan.
Voor mij is het tijdelijke crisisopvang. Gaat waarschijnlijk vanavond niet meer lukken maar ze zijn hard bezig.
-weg-
pi_106647933
Succes allebei dan! Wel heftig :P
pi_106648001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is voor langdurige opname of wonen ofzo? Wel fijn dat je eindelijk terecht kan.
Voor mij is het tijdelijke crisisopvang. Gaat waarschijnlijk vanavond niet meer lukken maar ze zijn hard bezig.
Ambulante zorg. X aantal uur in de week.
Hoe het er precies uit komt te zien is nog afwachten.
pi_106648374
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:53 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, heb je een prima baan in de ICT. Kun je je werk wel goed uitvoeren of loop je juist daar tegen bepaalde dingen aan?

Het maakt niet zo veel uit hoor, of je wel of niet de diagnose Asperger krijgt. Je hebt mensen die, vanwege hun intelligentie, per sé een stempeltje Asperger willen. Sommigen hebben veel verwerkingstijd nodig en je hoort veel dat alle puzzelstukjes ineens op hun plaats vallen.
Ik heb inderdaad een prima baan, maar merk vooral met de hectiek van het afgelopen jaar dat veel dingen me meer en meer moeite kosten. Vrijwel alle sociale actie vreet (te) veel energie en, mede door, de situatie met m'n vader is vrijwel alle structuur in m'n week weggevallen.
Ben al vanaf september niet meer gaan boogschieten terwijl dat eerst nog (redelijk) ontspannend werkte merk ik nu dat ik er echt niet aan moet denken om geconcentreerd bezig te zijn in een hal vol (10 man) met mensen.
Vrienden zie ik (nog) minder dan voorheen etc etc.

Volgende week een weekje vrij, dat werd ook weer eens tijd. Eens kijken of ik dan wat rust in m'n hoofd kan creëren.
pi_106648379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef DeHovenier het volgende:
Succes allebei dan! Wel heftig :P
Thnxs.

quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:29 schreef Specularium het volgende:

Ambulante zorg. X aantal uur in de week.
Hoe het er precies uit komt te zien is nog afwachten.
Ah op die manier, ik begreep het woordje "plek" verkeerd.

Ik moet ook nog maar afwachten hoe het er uit komt te zien waar ik straks kom. Ik weet niet of ik daar een tv heb en eigen internet. Dus ik heb nu wel veel plezier met het inpakken en klaarzetten van mijn wardrive spulletjes :9 en ff wat dingetjes updaten. Ik wil wel gewoon het internet op kunnen waar en wanneer dan ook, is een verslaving/obsessie. En ik heb gelukkig een idioot grote verzameling aan films en series op een portable HDD dus die gaat ook mee.
-weg-
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:13:22 #232
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106665142
Wat een weer :(
pi_106686225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:13 schreef schaal_9 het volgende:
Het is vast afkicken voor je, sinds je terug bent van vakantie. Heb je het naar je zin gehad? :)
pi_106724306
Mogelijk een interessant draadje:
Mogelijk autistisch, laten onderzoeken of niet?
pi_106745854
Ontstaat een psychose bij autisme vanuit het autisme zelf of omdat autisme misschien een bepaalde overlap heeft met het schizoaffectieve spectrum? ( bipolaire stoornis, schizofrenie ) Volgens mij hebben ze dit de laatste jaren al enigszins onderzocht, maar blijven de resultaten nog best vaag.

Ik denk dat autisten sowieso wel een zekere psychotische gevoeligheid hebben. Maar dat het minder sterk "doorontwikkelt" dan bij schizofrenie. Dus als je een psychose hebt gehad, dat je daar als autist makkelijker en beter van herstelt en een terugval minder snel gebeurd.

Ikzelf heb in 2009 en 2011 (rand-)psychotische verschijnselen gehad. Ik kon bijvoorbeeld een boek niet eens meer goed lezen, terwijl ik me normaal best snel door teksten heen kan worstelen. Ook gaf ik overal betekenissen aan waar ik normaal niet eens bewust van zou zijn.
pi_106829123
Bestaat er aangepast werk voor autistische mensen? en als zij geen baan kunnen behouden, komen zij in aanmerking voor een uitkering?

Ikzelf vermoed dat ik in het autismespectrum zit. Enkele dingen waarmee ik op het werk temaken mee heb is dat de inwerkprocedure voor mij zo gestructureerd mogelijk moet en dat ik amper contact met mijn collegas heb naast het reguliere werkoverleg. Dit is al reden genoeg voor een werkgever om niet met mij door te gaan.

Ik ben doorverwezen naar de psych, maar er is een wachtlijst van minimaal 6 weken :'(
Nosce te ipsum.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:12:59 #237
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106880440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is vast afkicken voor je, sinds je terug bent van vakantie. Heb je het naar je zin gehad? :)
Het was wel een goede vakantie, maar ik ga liever in de lente of de zomer. Andere familieleden zijn 14 dagen geweest. In de zomer hoop ik een cursus Frans te gaan volgen in de Provence. Ik moet nog wel even goed nagaan hoe intensief het programma is op sociaal terrein.

Er is iets mis gegaan met de toekenning van mijn periodiek. Dit draadje stijgt, de relatief hoge werkloosheid ten spijt, dus sneller dan mijn salaris. Ergens zo gek nog niet... enfin, ik moet een hele molen door, waar ik nu even geen zin in heb.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:49 schreef AlexanderC het volgende:
Bestaat er aangepast werk voor autistische mensen? en als zij geen baan kunnen behouden, komen zij in aanmerking voor een uitkering?

Ikzelf vermoed dat ik in het autismespectrum zit. Enkele dingen waarmee ik op het werk temaken mee heb is dat de inwerkprocedure voor mij zo gestructureerd mogelijk moet en dat ik amper contact met mijn collegas heb naast het reguliere werkoverleg. Dit is al reden genoeg voor een werkgever om niet met mij door te gaan.

Ik ben doorverwezen naar de psych, maar er is een wachtlijst van minimaal 6 weken :'(
Vanwege de Wet werken naar vermogen zijn straks geen speciale uitkeringsregelingen meer. Relatief weinig mensen met autisme krijgen een contractverlening en dat heeft vaak te maken met het sociale aspect. Aangepast werk bestaat, maar wat voor werk ben je ongeveer naar op zoek?

Houd in het achterhoofd dat een diagnose het halen (en behouden) van een rijbewijs ernstig bemoeilijkt en ook kan het voorkomen dat je voor een levensverzekering meer premie betaalt. En aangezien de Wajong-regeling straks op slot gaat, neemt de meerwaarde van een diagnose wel af.

[ Bericht 0% gewijzigd door schaal_9 op 16-01-2012 21:02:05 ]
pi_106911168
TV tip; vanavond komt Adam op tv, om 2030 uur op RTL8.
-weg-
pi_106915314
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het was wel een goede vakantie, maar ik ga liever in de lente of de zomer. Andere familieleden zijn 14 dagen geweest. In de zomer hoop ik een cursus Frans te gaan volgen in de Provence. Ik moet nog wel even goed nagaan hoe intensief het programma is op sociaal terrein.

Er is iets mis gegaan met de toekenning van mijn periodiek. Dit draadje stijgt, de relatief hoge werkloosheid ten spijt, dus sneller dan mijn salaris. Ergens zo gek nog niet... enfin, ik moet een hele molen door, waar ik nu even geen zin in heb.

[..]

Tja, zomers is het weer gewoon een stuk prettiger. Goed dat je geweest ben, en dat je je familie weer even hebt gezien. :)

Misschien kan je van te voren informeren hoe zo'n cursus te werk gaat. Het is prettiger van te voren te weten wat je wachten staat. Maar knap, dat je je zoiets oppakt.

Wel typisch dat je salarisstrook rammelt. Eerst al "dankzij" de fietsendief dat je het zag. Het is wel echt iets voor jou om zoiets te ontdekken ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:43:48 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_106920955
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:49 schreef AlexanderC het volgende:

Aangepast werk: ja. En als je geen baan kan behouden, dan heb je dezelfde rechten als anderen :) Waar je tegenwoordig het beste op kan gokken is dat als je je baan niet houdt, dat je dan bij een goede arbeidsdeskundige/verzekeringsarts terecht komt bij het UWV en dat je via een re-integratietraject aan de slag ergens kan (dan wordt er rekening gehouden met wat je kan en niet kan) of een job-coach krijgt. Op uitkeringen hoef je simpelweg niet te gokken ;)

Een diagnose hoeft geen meerwaarde te zijn, feit is wel dat je dan makkelijker je hulpvragen ergens neer kan leggen en dat je daadwerkelijk hulp kan krijgen :) Afhankelijk van hoe het met je gaat zonder diagnose, kan dat dus voor jou van belang zijn. Persoonlijk vind ik het hebben van de diagnose voor mezelf een rustpunt, ook omdat ik prima kan leven met diagnose, maar hulp kan krijgen als ik tegen dingen aanloop.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106921063
Joechei! *O*
Ik heb een nieuwe psychiater, en een nieuwe psychologe *O*
Die psychiater en die psychologe zijn allebei specialist in autisme.
Ik krijg ook nieuwe medicatie :')
Lorezepam (of iets in die richting) en medicatie voor mijn hoofdpijn.
Morgen gesprek op school over hoe het nou verder moet :X :P

Hoe was jullie dag?
Twiddel
pi_106924363
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:47 schreef summer2bird het volgende:
Joechei! *O*
Ik heb een nieuwe psychiater, en een nieuwe psychologe *O*
Die psychiater en die psychologe zijn allebei specialist in autisme.
Ik krijg ook nieuwe medicatie :')
Lorezepam (of iets in die richting) en medicatie voor mijn hoofdpijn.
Morgen gesprek op school over hoe het nou verder moet :X :P

Hoe was jullie dag?
Ik ben aan het afkicken van de oxazepam en daar krijg ik morgen een vervanging voor; clonazepam. ,vanmiddag even mijzelf rot geschrokken... bloeddruk was 222 om 76 met een hartslag van 168, dat gebeurt er dus als ik niet op tijd pilletje in neem. Vind het eng, heb overleg gehad met arts en ik kijk morgen wel hoe het verder gaat. Ik heb ook overal pijn in mijn lichaam en dus ook op mijn borst maar de artsen houden het voorlopig nog even op stress en zo. Maar prettig voel ik mij er niet bij. Als ik genoeg oxazepam slik dan is mijn bloeddruk wel ok. Vorige week gebruikte ik nog zo'n 140 a 160mg per dag en de afgelopen 3 dagen is het 100 mg.

Ik ben benieuwd hoe het met het overstappen op andere medicijn zal gaan. En ik had vandaag gesprek met de neuroloog, op de MRI en EEG scan zijn geen bijzonderheden uitgekomen. Dus volgende week woensdag moet ik een 24 uurs EEG... Dan mag ik een nacht lang niet slapen en dan krijg ik die scan, gaat zwaar worden en vind het ook best eng want die flitslamp kan ik niet tegen.
-weg-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:24:48 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_106925416
Auti, klinkt eigenlijk alsof het niet zo goed met je gaat. Heb je inmiddels al zicht op een opname?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106926226
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:24 schreef Troel het volgende:
Auti, klinkt eigenlijk alsof het niet zo goed met je gaat. Heb je inmiddels al zicht op een opname?
Het gaat beter dan afgelopen week, alleen veel lichamelijke klachten waarvan een aantal ook door de oxazepam en het afkicken daarvan komen. Bloedprikken gaat a.s donderdag eindelijk gebeuren en dan is het nog afwachten wat daaruit komt, ik wil er ook niet teveel over nadenken of bij stil staan en ben nu Adam aan het kijken op rtl8, dan ga ik misschien ook nog eens een keer huilen en dat is ook wel goed, is dat er ook weer even uit.

Ik zou woensdag opgenomen worden maar toen we daar kwamen wou ik meteen al weer weg, het was daar echt vreselijk. Ik had ook niets op mijn kamertje en ik wil daar ook niet meedoen aan groepsactiviteiten of met de mensen daar om gaan dus ik had echt helemaal niets en ik voelde mij ook niet op mijn gemak. De behandelaars die ik had gesproken klikte ook niet echt lekker en toen hebben mijn ouders mij weer mee genomen, ik was daar anders ook echt gek geworden en had dan gekke dingen gaan doen. Hier thuis voel ik mij dan veiliger en prettiger en heb ik betere afleiding en het is dus ook gelukt om snel te minderen van de oxazepam, en psychisch zit ik wel goed.. ik ben rustig, niet opgefokt of gefrustreerd, een stuk minder depri en ik heb er weer zin in. Ik heb alleen dus wat lichamelijke klachten.
-weg-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:59:37 #245
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_106936143
quote:
Uitslag
Uw score op deze test is 31
23-31 is boven het gemiddelde
U scoort boven het gemiddelde. U hebt autistische trekjes.
O, niet geheel onverwacht. Vader heeft syndroom van asperger en 1 van mijn broertjes is officieel autistisch. Ach ja.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:17:20 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_106939950
Zo'n test zegt echt compleet niets :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106948034
Ik denk dat de test opzich wel iets kan betekenen. Maar dat je wel goed moet begrijpen wat de vragen inhouden. Vlak na mijn diagnose had ik bijvoorbeeld een heel andere score dan nu. Omdat ik nu veel meer inzicht heb in wat ass nou precies betekent en wat het met me doet. Ik nam ook veel vragen in het begin veel te letterlijk.

Ik had toen een score van 31, nu heb ik een score van 38.
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:05:11 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_106957825
Daarom moet je zo'n test ook gewoon met een professional doen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:47:52 #249
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_106967526
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:17 schreef Troel het volgende:
Zo'n test zegt echt compleet niets :)
Ik neem die test ook niet 100% serieus, maar ik had sowieso niet verwacht dat ik 'normaal' zou zijn :P Dus zo'n test kan ik wel een kleine indicatie geven.
pi_106990450
Mijn nieuwe medicijnen werken echt goed! *O*
-weg-
pi_106990718
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:59 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

O, niet geheel onverwacht. Vader heeft syndroom van asperger en 1 van mijn broertjes is officieel autistisch. Ach ja.
Zegt niks, een diagnose krijg je van een arts en niet van de computer.
Twiddel
pi_106996259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:45 schreef Riddler86 het volgende:
Ik denk dat de test opzich wel iets kan betekenen. Maar dat je wel goed moet begrijpen wat de vragen inhouden. Vlak na mijn diagnose had ik bijvoorbeeld een heel andere score dan nu. Omdat ik nu veel meer inzicht heb in wat ass nou precies betekent en wat het met me doet. Ik nam ook veel vragen in het begin veel te letterlijk.

Ik had toen een score van 31, nu heb ik een score van 38.
Kan men hieruit opmaken dat je na je belijdenis autistischer bent geworden? Als iemand een diagnose krijgt, doet vaak iets met de persoon in kwestie: hij of zij gaat dingen door een andere bril zien. Of bedekt dat hij jarenlang boven zijn kunnen heeft geleefd.

Maar zo’n test zegt niet zoveel... ik heb bij redelijk objectief antwoorden (iemand anders heeft meegekeken) een score van 42. Dan zou ik een complete brokkenpiloot moeten zijn. In 2007 was dat met loonstrookjes van 400 euro nog wel het geval, maar anno 2012 niet meer.
pi_106998014
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:02 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zegt niks, een diagnose krijg je van een arts en niet van de computer.
Ik zeg ook niet dat het definitief is :P Maar dat het niet onverwacht is dat er waarschijnlijk 'wat' is.
pi_107001124
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:58 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het definitief is :P Maar dat het niet onverwacht is dat er waarschijnlijk 'wat' is.
Niet zo boos kijken jij! o|O
Twiddel
pi_107001323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:13 schreef schaal_9 het volgende:
Praat me er niet van! Mooi niet dat ik in de regen heb gewerkt vandaag :P
pi_107001661
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Niet zo boos kijken jij! o|O
Excuus, standaard PI :P
Zo beter? :@
pi_107001798
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Excuus, standaard PI :P
Zo beter? :@
:Y *)
Twiddel
pi_107002253
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:Y *)
Dank U voor de goedkeuring God :) :D

Maar wat wordt er vooral in dit topic besproken dan :@ Een soort van SC in combinatie met hulp over autisme e.d. ?
pi_107002467
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:00 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dank U voor de goedkeuring God :) :D

Maar wat wordt er vooral in dit topic besproken dan :@ Een soort van SC in combinatie met hulp over autisme e.d. ?
Meestal lullen EchtGaaf en Schaal_9 dit topic vol :')

Maar het is idd een soort SC, en als iemand vragen heeft beantwoorden we die.
Ik kom weinig hier want er worden hier weinig dingen besproken wat ik interessant vind.
pi_107002637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik kom weinig hier want er worden hier weinig dingen besproken wat ik interessant vind.
Ah oké :) Dan hou ik dit topic nog even in de gaten, SCen is altijd gezellig en soms weet ik niet hoe ik met m'n vader / broertjes om moet gaan :P
pi_107003079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hey! :( Ik doe ook keihard mijn best met mijn slap gelul :D
Maar het is wel wat rustiger de laatste tijd, en een échte sc met alleen maar onzin SC mag het ook niet worden van de crew. Het is imho meer een beetje een lotgenoten topic waar tussen sommige mensen ook een soort van band is ontstaan en daarnaast komen er af en toe nieuwe mensen wat vragen of komen bij de "club" en soms verdwijnen er ook weer.
Alles bij elkaar geeft het vaak herkenning en of steun en inzicht in "ons wereldje".
-weg-
pi_107003391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Kan men hieruit opmaken dat je na je belijdenis autistischer bent geworden? Als iemand een diagnose krijgt, doet vaak iets met de persoon in kwestie: hij of zij gaat dingen door een andere bril zien. Of bedekt dat hij jarenlang boven zijn kunnen heeft geleefd.
Ik ben hiervoor gewaarschuwd toen ik de diagnose kreeg.

Bij mij was het meer dat er wat (oude) puzzelstukjes op hun plek vielen.
Geen zin om voor de rest alles maar af te schuiven op autisme.
pi_107004866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Hey! :( Ik doe ook keihard mijn best met mijn slap gelul :D
Maar het is wel wat rustiger de laatste tijd, en een échte sc met alleen maar onzin SC mag het ook niet worden van de crew. Het is imho meer een beetje een lotgenoten topic waar tussen sommige mensen ook een soort van band is ontstaan en daarnaast komen er af en toe nieuwe mensen wat vragen of komen bij de "club" en soms verdwijnen er ook weer.
Alles bij elkaar geeft het vaak herkenning en of steun en inzicht in "ons wereldje".
Hoe kon ik jou vergeten! ;(
  vrijdag 20 januari 2012 @ 00:01:22 #264
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107014155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, zomers is het weer gewoon een stuk prettiger. Goed dat je geweest ben, en dat je je familie weer even hebt gezien. :)

Misschien kan je van te voren informeren hoe zo'n cursus te werk gaat. Het is prettiger van te voren te weten wat je wachten staat. Maar knap, dat je je zoiets oppakt.

Wel typisch dat je salarisstrook rammelt. Eerst al "dankzij" de fietsendief dat je het zag. Het is wel echt iets voor jou om zoiets te ontdekken ;)
Die strook rammelt een beetje, ja. Het verschil valt op het betreffende bedrag nog wel mee (90 euro bruto). Maar het maakt net dat ik mezelf nu weer zie als econometrist in plaats van autist. Hoewel... ik heb de IQ-test van BNN gedaan via internet en daar kwam 100 uit. Wat dat betreft kan ik zo weer de Wajong in _O_

Verder vind ik het wel belangrijk om dingen te ondernemen, jezelf te ontwikkelen. Als ik veel structuur zou zoeken, heb ik het idee dat ik in 10 jaar doe wat ik ook in 3 jaar zou kunnen doen.
pi_107015099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Maar zo’n test zegt niet zoveel... ik heb bij redelijk objectief antwoorden (iemand anders heeft meegekeken) een score van 42. Dan zou ik een complete brokkenpiloot moeten zijn. In 2007 was dat met loonstrookjes van 400 euro nog wel het geval, maar anno 2012 niet meer.
Nee, zeker niet. :P

Sommige vragen interpreteerde ik veel te letterlijk en dacht er veel te zwaarwichtig over. Nu ik er met meer kennis over ass en meer zelfinzicht dan toendertijd naar kijk en de vragen beantwoord komt er een heel andere einduitslag uit dan eerst.

Maar ik ben het wel met de meesten hier eens dat het een vrij betrekkelijke test is en dat het niet per sé alles zegt over een mogelijke diagnose. Ook al geeft het ergens wel een prettig gevoel, want ja, er komt een "exact" getal uit zo'n test rollen, haha. :P Ach ja. :P
pi_107020196
Maar zo'n test op internet is geen psychiatrisch onderzoek.

Ik zal eens een stukje quoten uit het verslag van mijn onderzoek (gesprek met 2e psych)
quote:
,snel angstig en in de war als er teveel op hem afkomt. Doet goed zijn best zijn problemen te bespreken en zelf te blijven overzien ondanks de onduidelijkheid en angst die hem dat geeft. Zoekt steun en structuur en laat zich hierin wel leiden in het gesprek. Client maakt matig contact, moeite met een wederkerig gesprek, doet wel erg zijn best oogconctact te blijven maken, maar niet natuurlijk. helder BWZ, oriéntatie in trias intact. Aandacht wel te trekken, matig te behouden, concentratie matig voldoende, client houdt wel het gesprek vol. Depersonalisatie en derealisatie niet te beoordelen. Geen waarnemingsstoornissen, m.n. ook geen PTSS klachten na overval. Denken licht vertraagd, wel coherent, inhoudelijk geen wanen.
Stemming mat en gedrukt, onderliggend zeer angstig en gespannen.
-weg-
pi_107022880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:01 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Die strook rammelt een beetje, ja. Het verschil valt op het betreffende bedrag nog wel mee (90 euro bruto). Maar het maakt net dat ik mezelf nu weer zie als econometrist in plaats van autist. Hoewel... ik heb de IQ-test van BNN gedaan via internet en daar kwam 100 uit. Wat dat betreft kan ik zo weer de Wajong in _O_

Verder vind ik het wel belangrijk om dingen te ondernemen, jezelf te ontwikkelen. Als ik veel structuur zou zoeken, heb ik het idee dat ik in 10 jaar doe wat ik ook in 3 jaar zou kunnen doen.
Volgens mij komt het vrij zelden voor dat zo'n strook rammelt...Maar jij zag het kennelijk! (zeker als het een klein verschil is, dan ziet normaal gesproken dit geen hond). Daar zit jouw meerwaarde, jouw kracht. Zie je vooral als dat positieve. Je bent niet voor niets afgestudeerd econometrist, niet aan jezelf twijfelen! Soms zou ik willen dat je dat stempel eens een beetje kon "vergeten", wat kon laten "vieren", er wat "losser" kon instaan. :)

Tja, die BNN test....Geen waarde aan hechten, Schaal_9! Maar dat weet je zelf ook wel. :) Ik meen mij te herinneren dat je ooit jij "officieel" op 108 te zijn getest (onderschattende WAIS III?), dat lijkt een beter verhaal. Maar ook hier weer: leg er niet teveel nadruk op. Het is en blijft een moment opname. Veel meer zeggend is dat jij een academicus bent. Daar zijn hersens voor nodig, en die heb je van God gekregen. Verder: IQ zegt bar weinig over de potentie voor (maatschappelijk) succes. Daar is gewoon veel meer voor nodig. :{

Misschien vind je het leuk om die testjes in te vullen. Maar vind je dat echt leuk als er een lullige score van gisteren uitkomt? (dat is niet zo goed voor je zelfvertrouwen.) Of zoek je stiekem toch voortdurend naar allerlei bevestigingen? Is het onderdeel van die zelf-analyses van je, iets wat jou toch een beetje bezighoud, is mijn idee? :{ Mijn idee is dat je jezelf meer dan gemiddeld goed kent, je hebt die stomme testjes eigenlijk niet nodig ;)

Mooi dat je wel weer erg bewust bezig bent met die laatste zin. :)
pi_107023363
Hoi.
Hier gaat het niet zo geweldig.
Ik heb enorme hoofdpijn. Ben misselijk en kan niet van mijn bed afkomen of ik krijg weer allemaal steken in mijn hoofd.
Verder ben ik zo labiel als maar kan.
Jank buien enzo :')

Maandag gaat mijn moeder de huisarts bellen voor een afspraak.
Heb ik echt geen zin in, ik moet vast bloedprikken (dat is altijd zo als ik langs de huisarts moet) en ik ben godsgruwlijk bang voor naalden en bloed :') ;(
Val elke keer flauw erbij :')

Medicijnen helpen niks tegen de hoofdpijn. Echt heel vervelend :X
Twiddel
pi_107023511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:35 schreef Auti het volgende:
Maar zo'n test op internet is geen psychiatrisch onderzoek.

Precies. Sommige zie ik niets meer dan een kermisattractie. :)
quote:
Ik zal eens een stukje quoten uit het verslag van mijn onderzoek (gesprek met 2e psych)

[..]

Kon je je vinden in dat verslag?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 20-01-2012 11:55:49 ]
pi_107023815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Sommige zie ik niets meer dan een kermisattractie. :)

[..]

Kon je je vinden in dat verslag?
Ja ik kon mij er wel in vinden.
-weg-
pi_107023881
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:46 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Hier gaat het niet zo geweldig.
Ik heb enorme hoofdpijn. Ben misselijk en kan niet van mijn bed afkomen of ik krijg weer allemaal steken in mijn hoofd.
Verder ben ik zo labiel als maar kan.
Jank buien enzo :')

Maandag gaat mijn moeder de huisarts bellen voor een afspraak.
Heb ik echt geen zin in, ik moet vast bloedprikken (dat is altijd zo als ik langs de huisarts moet) en ik ben godsgruwlijk bang voor naalden en bloed :') ;(
Val elke keer flauw erbij :')

Medicijnen helpen niks tegen de hoofdpijn. Echt heel vervelend :X
Veel sterkte!
-weg-
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:25:00 #272
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107024494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij komt het vrij zelden voor dat zo'n strook rammelt...Maar jij zag het kennelijk! (zeker als het een klein verschil is, dan ziet normaal gesproken dit geen hond). Daar zit jouw meerwaarde, jouw kracht. Zie je vooral als dat positieve. Je bent niet voor niets afgestudeerd econometrist, niet aan jezelf twijfelen! Soms zou ik willen dat je dat stempel eens een beetje kon "vergeten", wat kon laten "vieren", er wat "losser" kon instaan. :)

Tja, die BNN test....Geen waarde aan hechten, Schaal_9! Maar dat weet je zelf ook wel. :) Ik meen mij te herinneren dat je ooit jij "officieel" op 108 te zijn getest (onderschattende WAIS III?), dat lijkt een beter verhaal. Maar ook hier weer: leg er niet teveel nadruk op. Het is en blijft een moment opname. Veel meer zeggend is dat jij een academicus bent. Daar zijn hersens voor nodig, en die heb je van God gekregen. Verder: IQ zegt bar weinig over de potentie voor (maatschappelijk) succes. Daar is gewoon veel meer voor nodig. :{

Misschien vind je het leuk om die testjes in te vullen. Maar vind je dat echt leuk als er een lullige score van gisteren uitkomt? (dat is niet zo goed voor je zelfvertrouwen.) Of zoek je stiekem toch voortdurend naar allerlei bevestigingen? Is het onderdeel van die zelf-analyses van je, iets wat jou toch een beetje bezighoud, is mijn idee? :{ Mijn idee is dat je jezelf meer dan gemiddeld goed kent, je hebt die stomme testjes eigenlijk niet nodig ;)

Mooi dat je wel weer erg bewust bezig bent met die laatste zin. :)
Een hoog IQ zegt in de praktijk niet zoveel, juist mensen die hoogbegaafd zijn voelen zich vaak anders en onbegrepen. Officieel ben ik nooit getest. Deze IQ-test zegt niet zoveel over probleemoplossend vermogen. Interessanter vind ik de vraag wat een ondergrens is voor een IQ van mensen in een redelijke baan (uitgaande van een goede test, bijvoorbeeld WAIS). In mijn omgeving kom ik vooral hoogopgeleiden tegen. Bijbelstudie is weer een redelijke mix, maar omdat het vrij diepgaand is, moet je aardig wat kunnen.

Als je IQ’s onder de 90 uit de selectie haalt, ligt het gemiddelde IQ rond de 106.
pi_107025458
Ik zie dat die BNN test ook online kan doen, ga ik straks even voor zitten.
-weg-
pi_107027618
BNN IQ test; 132.
Voor sommige vragen had ik geen tijd genoeg.
-weg-
pi_107042316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:25 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een hoog IQ zegt in de praktijk niet zoveel, juist mensen die hoogbegaafd zijn voelen zich vaak anders en onbegrepen. Officieel ben ik nooit getest. Deze IQ-test zegt niet zoveel over probleemoplossend vermogen. Interessanter vind ik de vraag wat een ondergrens is voor een IQ van mensen in een redelijke baan (uitgaande van een goede test, bijvoorbeeld WAIS). In mijn omgeving kom ik vooral hoogopgeleiden tegen. Bijbelstudie is weer een redelijke mix, maar omdat het vrij diepgaand is, moet je aardig wat kunnen.

Als je IQ’s onder de 90 uit de selectie haalt, ligt het gemiddelde IQ rond de 106.
Tja, ligt er aan: voor leidinggevenden geldt denk ik dat ze niet zo'n hoog IQ nodig hebben. Die moeten het hebben van hun social skills en ondernemersvaardigheden. (sociopaten schijnen juist in dat soort functies te gedijen :') )

Voor Bijbelstudie zullen grosso modo mensen aanmelden die wat cognitieve vaardigheden hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 20-01-2012 20:46:17 ]
pi_107042850
Ik heb nooit echt tegen een leidinggevende opgekeken.. Het gros is incompetent. Sommige lopen ook enorm naast hun schoenen, structureel hun taak goed kunnen uitvoeren zit er vaak niet bij.
-weg-
pi_107042900
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef Auti het volgende:
Ik heb nooit echt tegen een leidinggevende opgekeken.. Het gros is incompetent. Sommige lopen ook enorm naast hun schoenen, structureel hun taak goed uitvoeren zit er vaak niet bij.
Ik denk dat veel mensen aan die lui ergeren....
pi_107043262
Ik zou die BNN iq-test niet zo serieus nemen.
Het gemiddelde bij een stelletje b en c-bn'ers was iets van 150.

Als je het echt zo belangrijk vindt wat je iq is laat het dan testen.
pi_107043279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen aan die lui ergeren....
Ze voelen zich beter dan de ondergeschikten, terwijl die meer zien en meer ervaringen hebben met het uitvoeren van de taak. Veel van die figuren zitten op slot en luisteren niet, stronteigenwijs.. Ik vind het dan altijd schitterend als blijkt dat de "arbeider" achteraf toch weer gelijk blijkt te hebben.

Zelfde met die nieuwe psych van mij.. die wist 99% zeker dat mijn epileptische aanval niet door Ritalin kwam.. wou niet meer luisteren, allemaal onzin.. 99% zeker dat het niet aan Ritalin lag. Blijkt het nu toch echt wel even heel erg dik aan die rotzooi te hebben gelegen. Zat hij er dus niet een heel klein beetje vreselijk naast... Hoe hard kan je dan op je bek gaan _O- Daar ga ik hem nog wel even mee confronteren. Een foutpercentage van 99% oh.. my.. god.. zalig zoiets.
-weg-
pi_107043396
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Specularium het volgende:
Ik zou die BNN iq-test niet zo serieus nemen.
Het gemiddelde bij een stelletje b en c-bn'ers was iets van 150.

Als je het echt zo belangrijk vindt wat je iq is laat het dan testen.
I know, is vroeger al lang gedaan.. Ik heb het alleen niet zo op die mensen van Mensa.
Bij een eerdere BNN test had ik een hogere score, toen was ik bezopen _O-
Maar officiele test is 139.
-weg-
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:58:38 #281
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107043611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef Auti het volgende:
BNN IQ test; 132.
Voor sommige vragen had ik geen tijd genoeg.
Prima score! Jammer dat het geen garantie is voor het kunnen behouden van werk.

@EchtGaaf:
Er is een bepaald verband tussen intelligentie en maatschappelijk succes, maar dan nog hangt succes van veel factoren af, bijvoorbeeld het sociale vlak. En ach, die lullige score; er zal vast een zekere kern van waarheid inzitten. Ruimtelijk inzicht en visueel ben ik bijvoorbeeld geen ster in. Je moet ook goed geconcentreerd zijn om zo’n test goed te volbrengen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef Auti het volgende:
Ik heb nooit echt tegen een leidinggevende opgekeken.. Het gros is incompetent. Sommige lopen ook enorm naast hun schoenen, structureel hun taak goed kunnen uitvoeren zit er vaak niet bij.
Denk je dat je bij deze stellingname gehinderd wordt door je eigen autisme? De directie waar ik werk, draait prima met de huidige leidinggevenden. De medewerkers hebben er ook een eigen verantwoordelijkheid. Incompetent... in 2007 vroeg ik een bijstandsuitkering aan, en een feit is in dat geval dat een arbeider het verder heeft geschopt, laat staan een leidinggevende.
pi_107043784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef schaal_9 het volgende:

Denk je dat je bij deze stellingname gehinderd wordt door je eigen autisme? De directie waar ik werk, draait prima met de huidige leidinggevenden. De medewerkers hebben er ook een eigen verantwoordelijkheid.
Bij Alliander IM&ICT ging het wel goed, het is sterk afhankelijk in welke sector of soort bedrijf je werkt. Op een fabrieksvloer of op een bouwplaats is het weer heel anders.
-weg-
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:02:49 #283
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107043875
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Bij Alliander IM&ICT ging het wel goed, het is sterk afhankelijk in welke sector of soort bedrijf je werkt. Op een fabrieksvloer of op een bouwplaats is het weer heel anders.
Ja, daar kan ik je dan wel gelijk in geven. Als je op zo’n post werkt moet je meestal doen wat de baas je opdreunt. Het is een totaal andere werkomgeving.
pi_107044345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Auti het volgende:

[..]

Ze voelen zich beter dan de ondergeschikten, terwijl die meer zien en meer ervaringen hebben met het uitvoeren van de taak. Veel van die figuren zitten op slot en luisteren niet, stronteigenwijs.. Ik vind het dan altijd schitterend als blijkt dat de "arbeider" achteraf toch weer gelijk blijkt te hebben.

Zelfde met die nieuwe psych van mij.. die wist 99% zeker dat mijn epileptische aanval niet door Ritalin kwam.. wou niet meer luisteren, allemaal onzin.. 99% zeker dat het niet aan Ritalin lag. Blijkt het nu toch echt wel even heel erg dik aan die rotzooi te hebben gelegen. Zat hij er dus niet een heel klein beetje vreselijk naast... Hoe hard kan je dan op je bek gaan _O- Daar ga ik hem nog wel even mee confronteren. Een foutpercentage van 99% oh.. my.. god.. zalig zoiets.
Tja, mensen die anderen gewoon koeioneren of powerplay spelen, gewoon onder het mom "ik ben hier de baas en dus heb ik gelijk en iedereen mag springen." :') Vaak zijn het zwakke personen die moeilijk of geen kritiek dulden van onderdanen. Maar gelukkig zullen er best ook goede zijn die hier een uitzondering vormen.

Je bent gewoon hartstikke slim en je laat niets wijsmaken. Het is ook goed om zelf te blijven nadenken en kritisch te blijven. Ook professionals zijn mensen die kunnen falen, zo zie je maar weer. :)
pi_107045087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

@EchtGaaf:
Er is een bepaald verband tussen intelligentie en maatschappelijk succes, maar dan nog hangt succes van veel factoren af, bijvoorbeeld het sociale vlak. En ach, die lullige score; er zal vast een zekere kern van waarheid inzitten. Ruimtelijk inzicht en visueel ben ik bijvoorbeeld geen ster in. Je moet ook goed geconcentreerd zijn om zo’n test goed te volbrengen.

[..]

Grosso modo zal een hoger IQ meer kansen op een baan of goede baan geven. Terecht wat je zegt, het is niet de enige factor die voor succes nodig is. Het is een combinatie van factoren. Sociale intelligentie/vaardigheden zijn minstens - zo niet belangrijker- dan IQ vandaag de dag. (zeker in een tegenwoordige maatschappij waarbij de vorm belangrijker lijkt dan de inhoud :') ) Helaas, maar waar, het sociale aspect is wel erg doorgeschoten vandaag de dag.

Zo'n BNN-test. Ach, je moet je schouders maar ophalen. Misschien was je wel niet zo geconcentreerd. De echte IQ-test: je academische opleiding heb je wel gehaald. Ik denk dat je voor econometrie al gauw zo'n IQ van 120 moet hebben.

Volgens mij ben je meer een methodische denker (een dieseltje) en dan kan zo'n stom testje misschien hierdoor ook wat knulliger uitpakken.

Nogmaals: niet mee zitten. Je bent een slimme kerel, dat heb je allang bewezen. Dus vergeet dat BNN ding maar. :)
pi_107045699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:01 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

-blabla-

Zeker. Stukje bij beetje je grenzen opzoeken en verleggen, hoe moeilijk dat is. Maar ik wil dit jaar meer buiten komen en meer ondernemen. Dat is mijn goede voornemen.
pi_107045985
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Zo'n BNN-test. Ach, je moet je schouders maar ophalen. Misschien was je wel niet zo geconcentreerd. De echte IQ-test: je academische opleiding heb je wel gehaald. Ik denk dat je voor econometrie al gauw zo'n IQ van 120 moet hebben.

Volgens mij ben je meer een methodische denker (een dieseltje) en dan kan zo'n stom testje misschien hierdoor ook wat knulliger uitpakken.

Nogmaals: niet mee zitten. Je bent een slimme kerel, dat heb je allang bewezen. Dus vergeet dat BNN ding maar. :)
Schijnt dat eq belangrijker is. Maarja, dat kun je weer niet meten.
Want dat is voornamelijk een gevoel of kwalificatie van anderen en het idee dat jij er vervolgens aan geeft.
pi_107047202
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Je bent gewoon hartstikke slim en je laat niets wijsmaken. Het is ook goed om zelf te blijven nadenken en kritisch te blijven.
Type inspecteur heh? Hoop er ooit eens een keer écht iets mee te kunnen.
Maar we zijn weer opnieuw bezig met een stappenplan om iets van mijn leven te maken ^O^
-weg-
pi_107047459
Ik durf meestal niet mee te doen aan zo'n IQ test.
Ik ben op plekken als wiskunde en economie heel sterk maar bij onderdelen als taal faal ik enorm :')

De hoofdpijn aanval is bijna over *O*
Ben ook niet misselijk meer *O*
Twiddel
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:32:51 #290
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_107048871
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:04 schreef summer2bird het volgende:
Ik durf meestal niet mee te doen aan zo'n IQ test.
Ik ben op plekken als wiskunde en economie heel sterk maar bij onderdelen als taal faal ik enorm :')

De hoofdpijn aanval is bijna over *O*
Ben ook niet misselijk meer *O*
Ik juist andersom :') Behalve als bij woorden de letters door elkaar staan :') Dan denk ik te hard na ;(

*O*
pi_107060868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:00 schreef Auti het volgende:

[..]

Type inspecteur heh? Hoop er ooit eens een keer écht iets mee te kunnen.
Maar we zijn weer opnieuw bezig met een stappenplan om iets van mijn leven te maken ^O^
Je hebt hersens, dat is zeker. Het zou mooi zijn als je er iets mee zou kunnen. Maar je wilt zo veel, ik denk dat je moeite hebt met het maken van keuzes, om ergens echt voor te gaan. Het is lastig hoor. :)

Mooi dat je altijd zo positief bent en toch ergens hoop houdt. Klasse. :)
pi_107060911
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Want dat is voornamelijk een gevoel of kwalificatie van anderen en het idee dat jij er vervolgens aan geeft.
Een test is ook slechts iets dat meet wat het meet...

Uiteraard zijn er wel testen die iets kunnen zeggen over iemands persoonlijkheid. Uiteindelijk zegt het reilen en zeilen door het leven natuurlijk veel meer. Dat is een echte "test" tenslotte. :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 11:37:29 #293
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107061595
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat EQ belangrijker is. Het verklaart deels waarom zoveel mensen met Asperger werkloos zijn, ondanks een zeer hoog IQ. En niet alleen werkloos... vaak manifesteren bij deze groep ook op andere fronten diverse moeilijkheden.
pi_107062028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat EQ belangrijker is. Het verklaart deels waarom zoveel mensen met Asperger werkloos zijn, ondanks een zeer hoog IQ. En niet alleen werkloos... vaak manifesteren bij deze groep ook op andere fronten diverse moeilijkheden.
Check maar dat korte stukje quote uit het verslag/verwijsbrief van mijn 2e psych in dit topic.
-weg-
pi_107079734
Sterkte iedereen, vooral Auti in deze moeilijke tijd.
Na regen komt zonneschijn, letterlijk en figuurlijk :)
pi_107080240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:11 schreef ScarFace- het volgende:
Sterkte iedereen, vooral Auti in deze moeilijke tijd.
Na regen komt zonneschijn, letterlijk en figuurlijk :)
Bedankt, het gaat al stukken beter. Ik slaap iig enorm goed. Maandag ga ik weer even naar de huisarts en dan hoop ik ook dat de uitslag van het bloedonderzoek er al is, en mijn hulpverlener gaat zijn best doen dat ik weer woonurgentie ga krijgen.
Mijn nieuwe medicijnen doen ook goed hun werk, al heb ik het soms nog even lastig/onrustig maar dat zal over een tijdje wel verdwijnen denk ik. Ik ben vandaag ook voor het eerst sinds tijden weer naar buiten geweest en zelf naar de supermarkt gegaan *O*
Het was lastig, maar het is me gelukt.

edit; hoe gaat het eigenlijk met jou?
-weg-
pi_107096792
Goed hoor:) thx
  maandag 23 januari 2012 @ 09:05:59 #298
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107129434
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:55 schreef Auti het volgende:

[..]

Check maar dat korte stukje quote uit het verslag/verwijsbrief van mijn 2e psych in dit topic.
Moeilijk..., maar petje af dat je bereid bent om er wat aan te doen! De moeilijkheden die de meeste mensen weleens meemaken staan in geen verhouding tot wat jij voor de kiezen krijgt. (Oog)contact leggen en een gesprek voeren, ging je dat tot voor kort/in vroeger tijden wel beter af?
pi_107129954
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:05 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Moeilijk..., maar petje af dat je bereid bent om er wat aan te doen! De moeilijkheden die de meeste mensen weleens meemaken staan in geen verhouding tot wat jij voor de kiezen krijgt. (Oog)contact leggen en een gesprek voeren, ging je dat tot voor kort/in vroeger tijden wel beter af?
Nee niet echt, alleen als het over fiepjes gaat en dan kom je er niet tussen. :@ Maar ik kan wel heel aandachtig en gefascineerd luisteren als we op 1 lijn zitten, ik wil dan echter nog wel eens voor mijn beurt praten en dergelijke. Ik ben gewoon niet zo goed in gesprekken of op antwoord geven op vragen in een gesprek. Maar ook "wederkerig gesprek" dat snap ik nu, dat klopt ook..
Ik ben daar niet zo goed in, heel héél soms kan ik wel goede gesprekken hebben met mensen maar dat zijn dan een soort van soulmates ofzo of mensen die mij heel goed aanvoelen en die ik zelf ook interessant vind. Dan kan er best een goed gesprek volgen in mijn ogen.

Ik ben denk ik gewoon een soort van nuchtere boer. Niet egoistisch maar erg in mijzelf gekeerd en traag van begrip mbt tot etiquette of gevoelens van anderen.
Maar weinig mensen zien de leuke lieve interessante Auti die veel kennis heeft, humor en leuk maar ook interessant kan vertellen. Een Auti die ook betrokken kan zijn en graag hulp of advies wilt/kan bieden. Maar heel veel mensen zien een matte boer die in zijn eigen wereldje leeft/zit.

Groot probleem bij sollicitatiegesprekken!! In mijn familie of als er een feestje/bbq met vrienden van mijn broertje is dan zonder ik mij ook vaak af, maar daar zitten ook een paar mensen bij die mij doorzien en mij ook interessant vinden en dat is ook wederzijds en dan kunnen we uren praten.
-weg-
pi_107130994
11,96 euro WAjong verhoging! ^O^
-weg-
  maandag 23 januari 2012 @ 10:56:21 #301
297051 schaal_9
Caissière B
pi_107131838
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:19 schreef Auti het volgende:
11,96 euro WAjong verhoging! ^O^
Klopt! Het bedrag is nu 938,95 euro netto (1 098,38 euro bruto).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')