Zegt niks, een diagnose krijg je van een arts en niet van de computer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
O, niet geheel onverwacht. Vader heeft syndroom van asperger en 1 van mijn broertjes is officieel autistisch. Ach ja.
Kan men hieruit opmaken dat je na je belijdenis autistischer bent geworden? Als iemand een diagnose krijgt, doet vaak iets met de persoon in kwestie: hij of zij gaat dingen door een andere bril zien. Of bedekt dat hij jarenlang boven zijn kunnen heeft geleefd.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:45 schreef Riddler86 het volgende:
Ik denk dat de test opzich wel iets kan betekenen. Maar dat je wel goed moet begrijpen wat de vragen inhouden. Vlak na mijn diagnose had ik bijvoorbeeld een heel andere score dan nu. Omdat ik nu veel meer inzicht heb in wat ass nou precies betekent en wat het met me doet. Ik nam ook veel vragen in het begin veel te letterlijk.
Ik had toen een score van 31, nu heb ik een score van 38.
Ik zeg ook niet dat het definitief isquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:02 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zegt niks, een diagnose krijg je van een arts en niet van de computer.
Niet zo boos kijken jij!quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:58 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het definitief isMaar dat het niet onverwacht is dat er waarschijnlijk 'wat' is.
Praat me er niet van! Mooi niet dat ik in de regen heb gewerkt vandaagquote:
Excuus, standaard PIquote:
Dank U voor de goedkeuring Godquote:
Meestal lullen EchtGaaf en Schaal_9 dit topic volquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dank U voor de goedkeuring God![]()
Maar wat wordt er vooral in dit topic besproken danEen soort van SC in combinatie met hulp over autisme e.d. ?
Ah okéquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Meestal lullen EchtGaaf en Schaal_9 dit topic vol
Maar het is idd een soort SC, en als iemand vragen heeft beantwoorden we die.
Ik kom weinig hier want er worden hier weinig dingen besproken wat ik interessant vind.
Hey!quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Meestal lullen EchtGaaf en Schaal_9 dit topic vol
Maar het is idd een soort SC, en als iemand vragen heeft beantwoorden we die.
Ik kom weinig hier want er worden hier weinig dingen besproken wat ik interessant vind.
Ik ben hiervoor gewaarschuwd toen ik de diagnose kreeg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Kan men hieruit opmaken dat je na je belijdenis autistischer bent geworden? Als iemand een diagnose krijgt, doet vaak iets met de persoon in kwestie: hij of zij gaat dingen door een andere bril zien. Of bedekt dat hij jarenlang boven zijn kunnen heeft geleefd.
Hoe kon ik jou vergeten!quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Hey!Ik doe ook keihard mijn best met mijn slap gelul
![]()
Maar het is wel wat rustiger de laatste tijd, en een échte sc met alleen maar onzin SC mag het ook niet worden van de crew. Het is imho meer een beetje een lotgenoten topic waar tussen sommige mensen ook een soort van band is ontstaan en daarnaast komen er af en toe nieuwe mensen wat vragen of komen bij de "club" en soms verdwijnen er ook weer.
Alles bij elkaar geeft het vaak herkenning en of steun en inzicht in "ons wereldje".
Die strook rammelt een beetje, ja. Het verschil valt op het betreffende bedrag nog wel mee (90 euro bruto). Maar het maakt net dat ik mezelf nu weer zie als econometrist in plaats van autist. Hoewel... ik heb de IQ-test van BNN gedaan via internet en daar kwam 100 uit. Wat dat betreft kan ik zo weer de Wajong inquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, zomers is het weer gewoon een stuk prettiger. Goed dat je geweest ben, en dat je je familie weer even hebt gezien.![]()
Misschien kan je van te voren informeren hoe zo'n cursus te werk gaat. Het is prettiger van te voren te weten wat je wachten staat. Maar knap, dat je je zoiets oppakt.
Wel typisch dat je salarisstrook rammelt. Eerst al "dankzij" de fietsendief dat je het zag. Het is wel echt iets voor jou om zoiets te ontdekken
Nee, zeker niet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Kan men hieruit opmaken dat je na je belijdenis autistischer bent geworden? Als iemand een diagnose krijgt, doet vaak iets met de persoon in kwestie: hij of zij gaat dingen door een andere bril zien. Of bedekt dat hij jarenlang boven zijn kunnen heeft geleefd.
Maar zo’n test zegt niet zoveel... ik heb bij redelijk objectief antwoorden (iemand anders heeft meegekeken) een score van 42. Dan zou ik een complete brokkenpiloot moeten zijn. In 2007 was dat met loonstrookjes van 400 euro nog wel het geval, maar anno 2012 niet meer.
quote:,snel angstig en in de war als er teveel op hem afkomt. Doet goed zijn best zijn problemen te bespreken en zelf te blijven overzien ondanks de onduidelijkheid en angst die hem dat geeft. Zoekt steun en structuur en laat zich hierin wel leiden in het gesprek. Client maakt matig contact, moeite met een wederkerig gesprek, doet wel erg zijn best oogconctact te blijven maken, maar niet natuurlijk. helder BWZ, oriéntatie in trias intact. Aandacht wel te trekken, matig te behouden, concentratie matig voldoende, client houdt wel het gesprek vol. Depersonalisatie en derealisatie niet te beoordelen. Geen waarnemingsstoornissen, m.n. ook geen PTSS klachten na overval. Denken licht vertraagd, wel coherent, inhoudelijk geen wanen.
Stemming mat en gedrukt, onderliggend zeer angstig en gespannen.
Volgens mij komt het vrij zelden voor dat zo'n strook rammelt...Maar jij zag het kennelijk! (zeker als het een klein verschil is, dan ziet normaal gesproken dit geen hond). Daar zit jouw meerwaarde, jouw kracht. Zie je vooral als dat positieve. Je bent niet voor niets afgestudeerd econometrist, niet aan jezelf twijfelen! Soms zou ik willen dat je dat stempel eens een beetje kon "vergeten", wat kon laten "vieren", er wat "losser" kon instaan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Die strook rammelt een beetje, ja. Het verschil valt op het betreffende bedrag nog wel mee (90 euro bruto). Maar het maakt net dat ik mezelf nu weer zie als econometrist in plaats van autist. Hoewel... ik heb de IQ-test van BNN gedaan via internet en daar kwam 100 uit. Wat dat betreft kan ik zo weer de Wajong in
Verder vind ik het wel belangrijk om dingen te ondernemen, jezelf te ontwikkelen. Als ik veel structuur zou zoeken, heb ik het idee dat ik in 10 jaar doe wat ik ook in 3 jaar zou kunnen doen.
Precies. Sommige zie ik niets meer dan een kermisattractie.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:35 schreef Auti het volgende:
Maar zo'n test op internet is geen psychiatrisch onderzoek.
Kon je je vinden in dat verslag?quote:Ik zal eens een stukje quoten uit het verslag van mijn onderzoek (gesprek met 2e psych)
[..]
Ja ik kon mij er wel in vinden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Sommige zie ik niets meer dan een kermisattractie.
[..]
Kon je je vinden in dat verslag?
Veel sterkte!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:46 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Hier gaat het niet zo geweldig.
Ik heb enorme hoofdpijn. Ben misselijk en kan niet van mijn bed afkomen of ik krijg weer allemaal steken in mijn hoofd.
Verder ben ik zo labiel als maar kan.
Jank buien enzo
Maandag gaat mijn moeder de huisarts bellen voor een afspraak.
Heb ik echt geen zin in, ik moet vast bloedprikken (dat is altijd zo als ik langs de huisarts moet) en ik ben godsgruwlijk bang voor naalden en bloed![]()
Val elke keer flauw erbij
Medicijnen helpen niks tegen de hoofdpijn. Echt heel vervelend
Een hoog IQ zegt in de praktijk niet zoveel, juist mensen die hoogbegaafd zijn voelen zich vaak anders en onbegrepen. Officieel ben ik nooit getest. Deze IQ-test zegt niet zoveel over probleemoplossend vermogen. Interessanter vind ik de vraag wat een ondergrens is voor een IQ van mensen in een redelijke baan (uitgaande van een goede test, bijvoorbeeld WAIS). In mijn omgeving kom ik vooral hoogopgeleiden tegen. Bijbelstudie is weer een redelijke mix, maar omdat het vrij diepgaand is, moet je aardig wat kunnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij komt het vrij zelden voor dat zo'n strook rammelt...Maar jij zag het kennelijk! (zeker als het een klein verschil is, dan ziet normaal gesproken dit geen hond). Daar zit jouw meerwaarde, jouw kracht. Zie je vooral als dat positieve. Je bent niet voor niets afgestudeerd econometrist, niet aan jezelf twijfelen! Soms zou ik willen dat je dat stempel eens een beetje kon "vergeten", wat kon laten "vieren", er wat "losser" kon instaan.
Tja, die BNN test....Geen waarde aan hechten, Schaal_9! Maar dat weet je zelf ook wel.Ik meen mij te herinneren dat je ooit jij "officieel" op 108 te zijn getest (onderschattende WAIS III?), dat lijkt een beter verhaal. Maar ook hier weer: leg er niet teveel nadruk op. Het is en blijft een moment opname. Veel meer zeggend is dat jij een academicus bent. Daar zijn hersens voor nodig, en die heb je van God gekregen. Verder: IQ zegt bar weinig over de potentie voor (maatschappelijk) succes. Daar is gewoon veel meer voor nodig.
![]()
Misschien vind je het leuk om die testjes in te vullen. Maar vind je dat echt leuk als er een lullige score van gisteren uitkomt? (dat is niet zo goed voor je zelfvertrouwen.) Of zoek je stiekem toch voortdurend naar allerlei bevestigingen? Is het onderdeel van die zelf-analyses van je, iets wat jou toch een beetje bezighoud, is mijn idee?Mijn idee is dat je jezelf meer dan gemiddeld goed kent, je hebt die stomme testjes eigenlijk niet nodig
Mooi dat je wel weer erg bewust bezig bent met die laatste zin.
Tja, ligt er aan: voor leidinggevenden geldt denk ik dat ze niet zo'n hoog IQ nodig hebben. Die moeten het hebben van hun social skills en ondernemersvaardigheden. (sociopaten schijnen juist in dat soort functies te gedijenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een hoog IQ zegt in de praktijk niet zoveel, juist mensen die hoogbegaafd zijn voelen zich vaak anders en onbegrepen. Officieel ben ik nooit getest. Deze IQ-test zegt niet zoveel over probleemoplossend vermogen. Interessanter vind ik de vraag wat een ondergrens is voor een IQ van mensen in een redelijke baan (uitgaande van een goede test, bijvoorbeeld WAIS). In mijn omgeving kom ik vooral hoogopgeleiden tegen. Bijbelstudie is weer een redelijke mix, maar omdat het vrij diepgaand is, moet je aardig wat kunnen.
Als je IQ’s onder de 90 uit de selectie haalt, ligt het gemiddelde IQ rond de 106.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |