Ik denk dat veel mensen aan die lui ergeren....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef Auti het volgende:
Ik heb nooit echt tegen een leidinggevende opgekeken.. Het gros is incompetent. Sommige lopen ook enorm naast hun schoenen, structureel hun taak goed uitvoeren zit er vaak niet bij.
Ze voelen zich beter dan de ondergeschikten, terwijl die meer zien en meer ervaringen hebben met het uitvoeren van de taak. Veel van die figuren zitten op slot en luisteren niet, stronteigenwijs.. Ik vind het dan altijd schitterend als blijkt dat de "arbeider" achteraf toch weer gelijk blijkt te hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen aan die lui ergeren....
I know, is vroeger al lang gedaan.. Ik heb het alleen niet zo op die mensen van Mensa.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Specularium het volgende:
Ik zou die BNN iq-test niet zo serieus nemen.
Het gemiddelde bij een stelletje b en c-bn'ers was iets van 150.
Als je het echt zo belangrijk vindt wat je iq is laat het dan testen.
Prima score! Jammer dat het geen garantie is voor het kunnen behouden van werk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef Auti het volgende:
BNN IQ test; 132.
Voor sommige vragen had ik geen tijd genoeg.
Denk je dat je bij deze stellingname gehinderd wordt door je eigen autisme? De directie waar ik werk, draait prima met de huidige leidinggevenden. De medewerkers hebben er ook een eigen verantwoordelijkheid. Incompetent... in 2007 vroeg ik een bijstandsuitkering aan, en een feit is in dat geval dat een arbeider het verder heeft geschopt, laat staan een leidinggevende.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef Auti het volgende:
Ik heb nooit echt tegen een leidinggevende opgekeken.. Het gros is incompetent. Sommige lopen ook enorm naast hun schoenen, structureel hun taak goed kunnen uitvoeren zit er vaak niet bij.
Bij Alliander IM&ICT ging het wel goed, het is sterk afhankelijk in welke sector of soort bedrijf je werkt. Op een fabrieksvloer of op een bouwplaats is het weer heel anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef schaal_9 het volgende:
Denk je dat je bij deze stellingname gehinderd wordt door je eigen autisme? De directie waar ik werk, draait prima met de huidige leidinggevenden. De medewerkers hebben er ook een eigen verantwoordelijkheid.
Ja, daar kan ik je dan wel gelijk in geven. Als je op zon post werkt moet je meestal doen wat de baas je opdreunt. Het is een totaal andere werkomgeving.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Bij Alliander IM&ICT ging het wel goed, het is sterk afhankelijk in welke sector of soort bedrijf je werkt. Op een fabrieksvloer of op een bouwplaats is het weer heel anders.
Tja, mensen die anderen gewoon koeioneren of powerplay spelen, gewoon onder het mom "ik ben hier de baas en dus heb ik gelijk en iedereen mag springen."quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Auti het volgende:
[..]
Ze voelen zich beter dan de ondergeschikten, terwijl die meer zien en meer ervaringen hebben met het uitvoeren van de taak. Veel van die figuren zitten op slot en luisteren niet, stronteigenwijs.. Ik vind het dan altijd schitterend als blijkt dat de "arbeider" achteraf toch weer gelijk blijkt te hebben.
Zelfde met die nieuwe psych van mij.. die wist 99% zeker dat mijn epileptische aanval niet door Ritalin kwam.. wou niet meer luisteren, allemaal onzin.. 99% zeker dat het niet aan Ritalin lag. Blijkt het nu toch echt wel even heel erg dik aan die rotzooi te hebben gelegen. Zat hij er dus niet een heel klein beetje vreselijk naast... Hoe hard kan je dan op je bek gaanDaar ga ik hem nog wel even mee confronteren. Een foutpercentage van 99% oh.. my.. god.. zalig zoiets.
Grosso modo zal een hoger IQ meer kansen op een baan of goede baan geven. Terecht wat je zegt, het is niet de enige factor die voor succes nodig is. Het is een combinatie van factoren. Sociale intelligentie/vaardigheden zijn minstens - zo niet belangrijker- dan IQ vandaag de dag. (zeker in een tegenwoordige maatschappij waarbij de vorm belangrijker lijkt dan de inhoudquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
@EchtGaaf:
Er is een bepaald verband tussen intelligentie en maatschappelijk succes, maar dan nog hangt succes van veel factoren af, bijvoorbeeld het sociale vlak. En ach, die lullige score; er zal vast een zekere kern van waarheid inzitten. Ruimtelijk inzicht en visueel ben ik bijvoorbeeld geen ster in. Je moet ook goed geconcentreerd zijn om zon test goed te volbrengen.
[..]
Zeker. Stukje bij beetje je grenzen opzoeken en verleggen, hoe moeilijk dat is. Maar ik wil dit jaar meer buiten komen en meer ondernemen. Dat is mijn goede voornemen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
-blabla-
Verder vind ik het wel belangrijk om dingen te ondernemen, jezelf te ontwikkelen. Als ik veel structuur zou zoeken, heb ik het idee dat ik in 10 jaar doe wat ik ook in 3 jaar zou kunnen doen.
Schijnt dat eq belangrijker is. Maarja, dat kun je weer niet meten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zo'n BNN-test. Ach, je moet je schouders maar ophalen. Misschien was je wel niet zo geconcentreerd. De echte IQ-test: je academische opleiding heb je wel gehaald. Ik denk dat je voor econometrie al gauw zo'n IQ van 120 moet hebben.
Volgens mij ben je meer een methodische denker (een dieseltje) en dan kan zo'n stom testje misschien hierdoor ook wat knulliger uitpakken.
Nogmaals: niet mee zitten. Je bent een slimme kerel, dat heb je allang bewezen. Dus vergeet dat BNN ding maar.
Type inspecteur heh? Hoop er ooit eens een keer écht iets mee te kunnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Je bent gewoon hartstikke slim en je laat niets wijsmaken. Het is ook goed om zelf te blijven nadenken en kritisch te blijven.
Ik juist andersomquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:04 schreef summer2bird het volgende:
Ik durf meestal niet mee te doen aan zo'n IQ test.
Ik ben op plekken als wiskunde en economie heel sterk maar bij onderdelen als taal faal ik enorm
De hoofdpijn aanval is bijna over
Ben ook niet misselijk meer
Je hebt hersens, dat is zeker. Het zou mooi zijn als je er iets mee zou kunnen. Maar je wilt zo veel, ik denk dat je moeite hebt met het maken van keuzes, om ergens echt voor te gaan. Het is lastig hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Type inspecteur heh? Hoop er ooit eens een keer écht iets mee te kunnen.
Maar we zijn weer opnieuw bezig met een stappenplan om iets van mijn leven te maken
Een test is ook slechts iets dat meet wat het meet...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Schijnt dat eq belangrijker is. Maarja, dat kun je weer niet meten.
Want dat is voornamelijk een gevoel of kwalificatie van anderen en het idee dat jij er vervolgens aan geeft.
Ik geloof ook wel dat EQ belangrijker is. Het verklaart deels waarom zoveel mensen met Asperger werkloos zijn, ondanks een zeer hoog IQ. En niet alleen werkloos... vaak manifesteren bij deze groep ook op andere fronten diverse moeilijkheden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Schijnt dat eq belangrijker is. Maarja, dat kun je weer niet meten.
Want dat is voornamelijk een gevoel of kwalificatie van anderen en het idee dat jij er vervolgens aan geeft.
Check maar dat korte stukje quote uit het verslag/verwijsbrief van mijn 2e psych in dit topic.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat EQ belangrijker is. Het verklaart deels waarom zoveel mensen met Asperger werkloos zijn, ondanks een zeer hoog IQ. En niet alleen werkloos... vaak manifesteren bij deze groep ook op andere fronten diverse moeilijkheden.
Bedankt, het gaat al stukken beter. Ik slaap iig enorm goed. Maandag ga ik weer even naar de huisarts en dan hoop ik ook dat de uitslag van het bloedonderzoek er al is, en mijn hulpverlener gaat zijn best doen dat ik weer woonurgentie ga krijgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:11 schreef ScarFace- het volgende:
Sterkte iedereen, vooral Auti in deze moeilijke tijd.
Na regen komt zonneschijn, letterlijk en figuurlijk
Moeilijk..., maar petje af dat je bereid bent om er wat aan te doen! De moeilijkheden die de meeste mensen weleens meemaken staan in geen verhouding tot wat jij voor de kiezen krijgt. (Oog)contact leggen en een gesprek voeren, ging je dat tot voor kort/in vroeger tijden wel beter af?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Check maar dat korte stukje quote uit het verslag/verwijsbrief van mijn 2e psych in dit topic.
Nee niet echt, alleen als het over fiepjes gaat en dan kom je er niet tussen.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Moeilijk..., maar petje af dat je bereid bent om er wat aan te doen! De moeilijkheden die de meeste mensen weleens meemaken staan in geen verhouding tot wat jij voor de kiezen krijgt. (Oog)contact leggen en een gesprek voeren, ging je dat tot voor kort/in vroeger tijden wel beter af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |