abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105618441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:04 schreef spambuster het volgende:

[..]

En dat is zoals ik ook stel, op het randje.

Immers in een land met, volgens de PVV, een oude Joods-Christelijke basis, zou een 3e godsdienst alleen maar tot meer ellende leiden, meer nog dan er nu met 2 al is onderling.
En complexer ook, 1 god en grofweg 2 uitlegvormen van zijn woorden.
Nee, jij stelt dat de PVV iets heeft tegen de uitwassen van de islam, terwijl uit een door de PVV zelf geschreven document blijkt dat ze iets hebben tegen de islam (dus zonder toevoeging van "de uitwassen van").

Binnen het christendom heb je ook meerdere uitlegvormen van "zijn" woorden. Protestants-christelijk, R-K, orthodox...en daarbinnen heb je dan ook weer een hoop grote en kleine afsplitsingen. Ook binnen het Jodendom zijn de meningen niet eenduidig.

Ik hoor de PVV trouwens nooit over het hindoeïsme, dat niet 1 andere uitlegvorm van 1 god aan het Nederlandse religieuze landschap toevoegt, maar een hele rits. Dat zou dan toch volgens de redenering dat complexer niet goed is toch veel erger moeten zijn dan 1 enkele god erbij?

quote:
[..]

Dat sluit ik nog niet uit dan als ook dat gezegd en geschreven is door de PVV.
Er staat me wel iets van bij, maar op dit moment heb ik helaas geen tijd om even te zoeken, ik moet een trein halen ;).
pi_105619530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:46 schreef morg78 het volgende:

Nee, jij stelt dat de PVV iets heeft tegen de uitwassen van de islam, terwijl uit een door de PVV zelf geschreven document blijkt dat ze iets hebben tegen de islam (dus zonder toevoeging van "de uitwassen van").
Het is dan ook en / en.
Ze noemen het ook een achterlijk geloof en een achterhaalde manier van doen et cetera.

quote:
Binnen het christendom heb je ook meerdere uitlegvormen van "zijn" woorden. Protestants-christelijk, R-K, orthodox...en daarbinnen heb je dan ook weer een hoop grote en kleine afsplitsingen. Ook binnen het Jodendom zijn de meningen niet eenduidig.
Ja dat zeg, en dan nog zo een 3e club er bij, dat is volgens de PVV geen goed idee.
Want terwijl de christenen en joden juist vaker in dezelfde groepen plaats nemen, samen op weg gemeenten e.d., is in de Islam geen spoor van verbroedering te vinden met de 2 hier gevestigde geloven. Wel zijn er voorbeelden van christen vervolging in Islam(-beïnvloedde) landen.
Ook de Islam aanhang onderling kent overigens zat vijanden binnen eigen geloof.

quote:
Ik hoor de PVV trouwens nooit over het hindoeïsme, dat niet 1 andere uitlegvorm van 1 god aan het Nederlandse religieuze landschap toevoegt, maar een hele rits. Dat zou dan toch volgens de redenering dat complexer niet goed is toch veel erger moeten zijn dan 1 enkele god erbij?
Het verschil is de invloed, ik zie het hindoeisme bijvoorbeeld ook niet als politieke partij, ik weet niet van mensen uit india die hier zo veel mogelijk in een partij kruipen en ronselen op hen te stemmen.
De hoeveelheid goden maakt ook niet uit, zoals de islam/judaisme om er 1 te noemen, en christendom laat zien, zij hebben immers 1 en de zelfde god al dan niet in 3-eenheid vorm.

En de Islam predikt het enige juiste geloof te zijn, zo hebben wij de jehovas, maar die willen niet de wereld hoe dan ook tot 1 geloof brengen.

quote:
Er staat me wel iets van bij, maar op dit moment heb ik helaas geen tijd om even te zoeken, ik moet een trein halen ;).
Signature
pi_105627072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:19 schreef spambuster het volgende:

[..]

Het is dan ook en / en.
Ze noemen het ook een achterlijk geloof en een achterhaalde manier van doen et cetera.
Waarom zei jij dan eerst dat de PVV iets tegen de uitwassen van de islam heeft en niet tegen de islam zelf?

quote:
[..]

Ja dat zeg, en dan nog zo een 3e club er bij, dat is volgens de PVV geen goed idee.
Want terwijl de christenen en joden juist vaker in dezelfde groepen plaats nemen, samen op weg gemeenten e.d., is in de Islam geen spoor van verbroedering te vinden met de 2 hier gevestigde geloven. Wel zijn er voorbeelden van christen vervolging in Islam(-beïnvloedde) landen.
Ook de Islam aanhang onderling kent overigens zat vijanden binnen eigen geloof.
Er zijn ook genoeg voorbeelden te vinden van vervolging door christenen (van andere christenen en van niet-christenen). Niet dat dat vervolging door moslims goedpraat, maar het is onzin te denken dat christenen en joden wereldwijd zulke lieverdjes zijn.

quote:
[..]

Het verschil is de invloed, ik zie het hindoeisme bijvoorbeeld ook niet als politieke partij, ik weet niet van mensen uit india die hier zo veel mogelijk in een partij kruipen en ronselen op hen te stemmen.
Ik zie hier in Nederland ook niet echt een grote moslimpartij. Initiatieven als dat van Abu Jahjah lijken over het algemeen te stranden met vrij weinig aanhangers.

quote:
De hoeveelheid goden maakt ook niet uit, zoals de islam/judaisme om er 1 te noemen, en christendom laat zien, zij hebben immers 1 en de zelfde god al dan niet in 3-eenheid vorm.

De islam "hanteert" dezelfde god als de joden en christenen.

quote:
En de Islam predikt het enige juiste geloof te zijn, zo hebben wij de jehovas, maar die willen niet de wereld hoe dan ook tot 1 geloof brengen.

[..]

Het christendom predikt ook het enige juiste geloof te zijn (vraag maar eens aan een christen of een atheïst in de hemel komt ;)), evenals het jodendom. Het christendom staat qua groei ook nu nog allesbehalve stil, mede dankzij een flinke zendingsdrift.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 09:24:52 #154
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_105647180
En het gaat door met het juweeltje uit onze democratie :')

quote:
Iedereen stond op om de duizenden doden van de Arabische Lente te herdenken. Iedereen, behalve de PVV.

Dat ze niet klapten voor de winnaars van de Sacharowprijs was al bekend, maar de PVV’ers stonden woensdag zelfs als enigen van ruim 700 europarlementariërs niet op tijdens de minuut stilte voor de slachtoffers die vielen in de Arabische Lente.

De PVV’ers behoorden al tot de zeer weinige europarlementariërs die niet applaudisseerden voor de Egyptische Asmaa Mahfouz en de Libiër Ahmed al-Sanusi, twee activisten uit de Arabische Lente. Samen met twee (noodgedwongen afwezige) Syrische activisten en wijlen Mohamed Bouazizi, de Tunesiër die zichzelf in brand stak en zo de revolutie ontketende, kregen zij van het Europees Parlement de Sacharowprijs voor de vrijheid van meningsuiting.

Delegatieleider Barry Madlener vindt het van ‘grote domheid getuigen een prijs uit te reiken aan een Arabische burgeroorlog’, zo lichtte hij toe. Volgens de PVV’er is er geen hoop op democratie zolang de islam de heersende godsdienst is.

Hans van Baalen, delegatieleider van de VVD-europarlementariërs, had de weigering om op te staan en te applaudisseren voor de prijswinnaars al ‘zakkerig’ genoemd. Maar waar je nog kunt tegenwerpen dat dit een politiek statement betreft, is het wel héél cru om als enige fractie te blijven zitten tijdens de minuut stilte om de doden te herdenken, zoals woensdag duidelijk te zien was vanaf de perstribune.

Op de vraag of het niet gewoon menselijk is om dat respect voor de doden te betonen, wilde Madlener gisteren geen commentaar geven, omdat vandaag een opiniestuk van zijn hand in de Volkskrant verschijnt, waarin hij zijn optreden verdedigt.

Volgens zijn woordvoerder ‘betreurt’ Madlener wel dat er slachtoffers zijn gevallen. Tja.
bron:http://www.depers.nl/binn(...)t-op-voor-doden.html

:r
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_105647649
quote:
Op de vraag of het niet gewoon menselijk is om dat respect voor de doden te betonen, wilde Madlener gisteren geen commentaar geven, omdat vandaag een opiniestuk van zijn hand in de Volkskrant verschijnt, waarin hij zijn optreden verdedigt.
Ik ben benieuwd naar dat pareltje.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 09:51:13 #156
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_105647761
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wel slim om dat in de Volkskrant te doen, geen PVV-stemmer die dat leest.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:56:59 #157
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_105647882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:51 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Wel slim om dat in de Volkskrant te doen, geen PVV-stemmer die dat leest.
De Volkskrant? Das toch dat propaganda blaadje van Links? :?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:54:04 #158
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105649312
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

quote:
De zogenaamde 'Arabische Lente' is eigenlijk meer een burgeroorlog, schrijft PVV-europarlementarier Barry Madlener. Daarom verdient ze de Sacharovprijs niet.

Woensdag is de Sacharovprijs uitgereikt aan de zogenaamde 'Arabische Lente'. Althans, aan vertegenwoordigers hiervan. Deze vrijheidsprijs van het Europees Parlement is opgedragen aan het proces van 'democratisering' van de Arabische wereld, dat door vele naïevelingen steevast 'Arabische Lente' wordt genoemd.

Wij, PVV-europarlementariërs, hebben ons afzijdig gehouden van deze prijsuitreiking. Wij zijn maar even een kopje koffie gaan drinken. Net als tientallen andere europarlementariërs trouwens. Deze zogenaamde 'Arabische Lente' is eigenlijk meer een burgeroorlog.

Tienduizenden doden en een thans allerminst rooskleurige situatie in Arabische landen. Egypte dreigt overgenomen te worden door fundamentalistische moslims waardoor de vrijheid van christenen, homo's, vrouwen en niet-moslims ernstig bedreigd wordt. Libië ligt compleet in puin.

In de meeste Arabische landen zal er een of andere vorm van sharia worden ingevoerd. De vrijheid is de grote verliezer van deze 'Arabische Lente'. Daar moeten we toch geen Sacharovprijs aan toekennen?

VVD'er Hans van Baalen noemt de PVV zelfs 'zakkerig' als de PVV weigert mee te klappen bij deze onzinnige prijsuitreiking. De twee moedige mensen die de prijs in ontvangst kwamen nemen lieten zich het applaus van de europarlementariërs welgevallen.

Zouden ze eigenlijk wel beseffen dat nog geen jaar geleden vette deals werden voorbereid tussen deze fanatiek klappende politici en het door hen zo gehate regime van Kadhafi?

Toen ik vorig jaar Kaddafi een schurk en een dictator noemde waar we geen zaken mee zouden moeten doen werd ik weggehoond door mijn collega-parlementariërs! Een schriftelijke vraag werd geweigerd omdat ik Kaddafi een dictator noemde.

Van Baalen bleef stil of was er niet toen er een overeenkomst met Kaddafi werd voorbereid. Nu staan ze luid te klappen voor de twee moedige overwinnaars van het regime van zowel Kaddafi als Mubarak. Op naar de volgende deal? Ik neem nog een slok van mijn koffie...

Barry Madlener is delegatieleider van de PVV in het Europees Parlement.
http://www.volkskrant.nl/(...)-dan-hypocriet.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 10:55:17 #159
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_105649352
Ah, daar is het verweer van de fascist:

edit: verwijderd, Lord_V was net eerder en om twee keer deze galbakkerij in beeld te hebben gaat te ver.

bron: http://www.geenstijl.nl/a(...)lenerscreenshot.html

Maar waar hij met het niet applaudiseren nog een punt zou kunnen hebben (als je de leugens van WIlders en andere Islamcritici gelooft) zwijgt hij in alle talen over het gebrek aan het kunnen opbrengen van respect voor degenen die in naam van de vrijheid hun leven verloren hebben. Waar hij al eerder over zweeg 'omdat hij deze brief zou schrijven'.
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:56:57 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_105649389
Bovendien: je kunt het er niet mee eens zijn dat deze mensen deze prijs krijgen, maar wees dan een vent en blijf gewoon helemaal weg.
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:30:05 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_105650315
Precies, zelfs voor GeenStijl lijkt de PVV helemaal afgedaan te hebben nu.

Respectloze hufters :r
pi_105650411
Nooit verwacht dat ik het zo eens met Geenstijl zou zijn

quote:
En als PVV moet je dan voortaan ook je muil houden als asociaal mocrotuig met kransen gaan voetballen tijdens de dodenherdenking of een begrafenisstoet die lastig gevallen wordt. Als je vindt dat je zelf mag pissen over andermans doden, dan moet je ook niet sputteren als je de bal terug gekaatst krijgt. Stelletje faalpolitici van de Zeemeeuwenpartij. Totdat Geert Wilders zich van zijn EU-fractie distantieert, zijn PVV'ers racisten. Allemaal.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:45:14 #163
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_105650785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:33 schreef De_Nuance het volgende:
Nooit verwacht dat ik het zo eens met Geenstijl zou zijn

[..]

Hier hetzelfde gevoel, GS haalt even flink uit naar de PVV.
Petje af van mijn kant. ^O^
ok, lets go again
danku lieve fans
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:56:17 #164
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_105651075
Zelfs mafkezen hebben wel eens goed punt:
quote:
Toen ik vorig jaar Kaddafi een schurk en een dictator noemde waar we geen zaken mee zouden moeten doen werd ik weggehoond door mijn collega-parlementariërs! Een schriftelijke vraag werd geweigerd omdat ik Kaddafi een dictator noemde.

Van Baalen bleef stil of was er niet toen er een overeenkomst met Kaddafi werd voorbereid. Nu staan ze luid te klappen voor de twee moedige overwinnaars van het regime van zowel Kaddafi als Mubarak.
Hier heeft Madlener toch echt wel een puntje. Het staat verder compleet los van zijn gedrag dat hij oa hiermee probeert te verdedigen, maar op zich staat dit punt als een huis.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:01:27 #165
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_105651238
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:56 schreef ErikT het volgende:
Zelfs mafkezen hebben wel eens goed punt:

[..]

Hier heeft Madlener toch echt wel een puntje. Het staat verder compleet los van zijn gedrag dat hij oa hiermee probeert te verdedigen, maar op zich staat dit punt als een huis.
Ohw, de huidige regeringsleiders hebben pakken boter op hun hoofd hoor. De PVV vooraan, eerst de Gadaffi een dicator noemen maar dan geen respect tonen voor mensen die hun leven hebben gegeven om Gadaffi af te zetten.
ok, lets go again
danku lieve fans
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:11:41 #166
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_105651540
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ohw, de huidige regeringsleiders hebben pakken boter op hun hoofd hoor. De PVV vooraan, eerst de Gadaffi een dicator noemen maar dan geen respect tonen voor mensen die hun leven hebben gegeven om Gadaffi af te zetten.
Ja, zoals ik al zei, die Madlener gebruikt het punt op vreemde wijze. Maar het punt staat.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_105660131
quote:
De zogenaamde 'Arabische Lente' is eigenlijk meer een burgeroorlog, schrijft PVV-europarlementarier Barry Madlener.
Tja, als je het zo bekijkt is vrijwel elke revolutie waarbij een dictator werd afgezet een burgeroorlog: een gewapende strijd tussen groeperingen in één land.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:18:51 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105660393
Leuk stukje op Geenstijl:

PVV-EU blijkt racistische bende flaplullen

Dat de PVV een aantal randgestoorde gompenkoppen in de gelederen heeft, dat is inmiddels wel duidelijk. Jup, we hebben het over jullie, Graus en Lucassen. Maar het zooitje afgevaardigden dat richting Brussel is gestuurd om de PVV in het Europees Parlement te vertegenwoordig bestaat helemaal uit vleesgeworden plaatsvervangende schaamte. Dat er niet geklapt wordt voor de zogenaamde 'Arabische burgeroorlogen' omdat er moslims wonen, dat is al discutabel maar soit, c'est la PVV. Dat er echter totaal geen enkel respect wordt getoond naar de doden die bij de Arabische opstanden horen, dat is een ander verhaal. Tijdens de minuut stilte voor de slachtoffers bleef de fractie van de PVV als enige zitten, als een stel koppige honden. Dit is het punt: als het een politiek principe is dat je moslims en arabieren stom vindt, dan kun je daar in het kader van respect voor overledenen tijdelijk overheen stappen zonder gezichtsverlies. Dan toon je respect en maak je je na die minuut weer heel druk om het invoeren van de sharia. Prima. Maar als je dat dan niet blijkt te kunnen, ben je of een door en door verrotte politieke schoft of een racist met diepgewortelde haat jegens een complete bevolkingsgroep, ongeacht de situatie. In welke mooie bewoording je jezelf ook verdedigt. PVV valt keihard door de mand. Klaar. Wat die zeikstengel Grunberg zegt in dezelfde Volkskrant, maar dan minder zeurderig. En als PVV moet je dan voortaan ook je muil houden als asociaal mocrotuig met kransen gaan voetballen tijdens de dodenherdenking of een begrafenisstoet die lastig gevallen wordt. Als je vindt dat je zelf mag pissen over andermans doden, dan moet je ook niet sputteren als je de bal terug gekaatst krijgt. Stelletje faalpolitici van de Zeemeeuwenpartij. Totdat Geert Wilders zich van zijn EU-fractie distantieert, zijn PVV'ers racisten. Allemaal.

Edit: hierboven al gelinked zie ik, is hetzelfde stukje.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:59:01 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_105663816
Maar gelukkig is er een logische verklaring:

http://www.volkskrant.nl/(...)-Europarlement.dhtml

Ik ga het niet eens copy-pasten. Mijn computer weigert belachelijke dingen te verwerken...
pi_105679655

Het is o zo gezellig bij de PVV.
pi_105681024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:58 schreef Ericr het volgende:

Het is o zo gezellig bij de PVV.
Het stukje komt ook een beetje climero-achtig over wmb.
Dat het een sekte is, dat lijkt me logisch.
Dat niet-ingewijdenen daar hun vraagtekens bij plaatsen, ja okee, indenkbaar.
Maar waarom is die gast eruit gestapt? Is hij er zelf achter gekomen dat het een sekte is?
I´m back.
pi_105690664
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar gelukkig is er een logische verklaring:

http://www.volkskrant.nl/(...)-Europarlement.dhtml

Ik ga het niet eens copy-pasten. Mijn computer weigert belachelijke dingen te verwerken...
Wir haben es nicht... :X
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:53:05 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_105701987
quote:
Hoe de PVV een raadsheer uit de Hoge Raad weerde

Deze week is strafrechtexpert en advocaat-generaal Diederik Aben wat mij betreft de hoogste eer te beurt gevallen die in juridisch én politiek Nederland voorhanden is. Hij is niet benoemd in de Hoge Raad der Nederlanden. En wel omdat de PVV dat verhinderde en de vaste Kamercommissie voor Veiligheid en Justitie daarin mee ging. De Hoge Raad liet hem deze maand op de voordracht braaf naar de laatste plaats zakken.

Het hoogste rechtscollege en de Kamer zwichtten aldus voor het PVV-dreigement de rel rondom de benoeming van hoogleraar Ybo Buruma van dit najaar nog eens dunnetjes over te doen. Diens ernstige tekortkoming was betrokkenheid bij de PvdA, waar de PVV uiteraard niet mee uit de voeten kon. De Kamer negeerde dat en benoemde hem toch. Diederik Aben is door de PVV op de zwarte lijst gezet omdat hij de verkeerde mening had over de wrakingskamer in het proces Wilders. Aben vond destijds de beslissing om de rechters te vervangen namelijk onnodig, slecht gemotiveerd en strijdig met de jurisprudentie. Deze ‘persoonlijke notitie’ lekte uit en zorgde voor rumoer, waarna het parket het uitlekken ‘betreurde’.

Dit alles deed hem deze maand in de Kamer de das om. Geert Wilders vond Aben destijds een „blijkbaar bevooroordeelde advocaat-generaal die in zijn vrije tijd zijn gewraakte vriendjes meent te moeten verdedigen”. Zoals bekend is Wilders geen vriend van onafhankelijke rechtspraak. Zijn maatstaf was toen, en nu, eenvoudig. Wie voor mij is, deugt. Wie niet, die niet.

Het Kamerlid Lilian Helder (PVV) noemde Aben in het vertrouwelijk overleg van de Kamercommissie daarom onacceptabel als lid van de Hoge Raad, expliciet vanwege deze notitie. Als Aben bij de topdrie van kandidaten zou worden gehandhaafd, zou de PVV luid tegen zijn benoeming protesteren. Aangezien dat de tweede keer zou zijn dat er politieke ophef over een nieuwe raadsheer ontstaat, lijdt het gezag van de Hoge Raad weer schade.

Voor die redenering zwichtte de meerderheid van de vaste Kamercommissie. Misschien is het nog te vroeg voor deze benoeming, mompelden de andere partijen vroom. Liever niet weer zo’n circus met schriftelijke stemmingen, die bijvoorbeeld nodig waren om Buruma in de Hoge Raad te krijgen. En dus kozen Kamer en Hoge Raad eieren voor hun geld en wijzigden de voordracht. Haastig wegscharrelen voor de PVV dus. Niemand die het ziet want het is allemaal vertrouwelijk.

Had het hoogste rechtscollege hier een keuze? Was dit opzichtig verlies van ruggengraat of gewoon tactisch handelen? Als het deze keer niet lukt Aben erdoor te krijgen, dan misschien een volgende keer, zo kan president Geert Corstens hebben gedacht. Dan is deze tegenslag tijdelijk, zowel voor persoon als instituut. Een mens loopt in het leven weleens vaker een postje mis, nietwaar? En wie wint er bij een confrontatie met een Kamer die kennelijk breed bezwaren heeft? Overstag gaan was hier dus wijsheid.

Maar een feit is ook dat de Kamercommissie louter politieke bezwaren van een fractie tegen een ervaren magistraat heeft gehonoreerd. En wel omdat een fractievoorzitter in een strafproces met deze magistraat te maken kreeg, al was het maar zijdelings. Alle rechters zijn gewaarschuwd: pas op met Wilders of je carrière lijdt eronder. Feitelijk heeft het Kamerlid Helder de Kamer én de Hoge Raad naar haar hand weten te zetten. Dat opent perspectieven! Bij de PVV is eenieder die kritiek heeft op de partij of de leider persona non grata. Als het lukt om een nieuwe raadsheer met de verkeerde mening over Wilders uit de Hoge Raad te weren, is er meer mogelijk. Hindermacht is ook macht en er zijn héél veel benoemde functies waarin de Kamer een rol speelt. De PVV-lijstjes met ongewenste personen hebben een gouden toekomst. Zeker als instituten en partijen daar kennelijk makkelijk de ruimte voor bieden.

En zo werden er afgelopen dinsdag om vijf over vier bij wijze van hamerstuk in de Tweede Kamer drie nieuwe raadsheren benoemd: Theo Groeneveld, Jules Wortel en Dineke de Groot. Iedereen tevreden. Theo Groeneveld is bekend als fiscalist – hij zat een poosje in het bestuur van de Raad voor de Rechtspraak. Wortel is een voormalige Amsterdamse officier bekend als fraudebestrijder. De Groot is rechter, tevens bijzonder hoogleraar rechtspraak en conflictoplossing die onlangs een knap proefschrift schreef.

Zal Aben ooit tot raadsheer in de Hoge Raad worden benoemd? Als deze kwestie buiten deze kolommen een beetje vaart krijgt, wordt de herrie groter en slinken zijn kansen. Tenzij een Kamermeerderheid zijn ruggengraat terugvindt en de rechtspraak tegen politiek opportunisme en revanchisme beschermt. Zoals het ook hoort. Toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_105708431
Trieste zaak weer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105708923
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 00:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het stukje komt ook een beetje climero-achtig over wmb.
Dat het een sekte is, dat lijkt me logisch.
Dat niet-ingewijdenen daar hun vraagtekens bij plaatsen, ja okee, indenkbaar.
Maar waarom is die gast eruit gestapt? Is hij er zelf achter gekomen dat het een sekte is?
rechtse kerk
Hij is eruitgetrapt omdat hij rommelig omging met de kas en de boekhouding.
Hij erkent zijn " rommeligheid", maar hij zegt dat hij elk cent heeft verantwoord.
Kweenie..

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 17-12-2011 23:06:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')