abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2011 @ 20:20:43 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105223414

Welkom bij de [DEF] Herkenningsquiz.

De opzet van deze quiz is dat er plaatjes van militair materieel, wapens, schildwapens of emblemen gepost worden. Probeer de vragen zoveel mogelijk af te wisselen. Uiteraard mogen er best een paar vragen achter elkaar gesteld worden in dezelfde categorie maar doe dit niet meer dan drie keer achter elkaar.

Doel van deze quiz is om speelsgewijs de algemene kennis van eigen, vriendelijk en vijandelijk materieel te vergroten. Iedereen kan googelen, maar hier draait het om wat je weet, en om te leren.

Vermijd de vragen die té specifiek zijn, dat je weet wat de strijdleus van de eerste compagnie van het derde regiment Argentijnse pielsnuivers is fijn voor je, maar hier niet de bedoeling.

Eerlijk spel
Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. We letten hier goed op, dus kijk uit wat je hier doet.

De vraagsteller zegt of het antwoord goed is.
Daarna stelt degene met het goede antwoord de nieuwe vraag in bold.
Als er na een goed antwoord niet binnen 15 minuten een nieuwe vraag gesteld wordt kan iemand anders een vraag stellen om het spel door te laten gaan.

Wat is niet de bedoeling?

Plaatjes van een overdreven volledig gemodificeerd wapen, plaatjes van een russische gepantserde mijnenlegger uit de koude oorlog, prototype wapens of wapenschetsen.
Kortom, alleen plaatjes waarvan je weet dat het niet onmogelijk is om ze te raden.

Één antwoord per keer

Per vraag raad je één keer, totdat de vraagsteller zegt dat het fout is, dan mag je weer verder raden. Het
is dus niet de bedoeling dat je een paar keer achter elkaar een antwoord post, dat is niet eerlijk naar de
anderen toe. Zet ook niet meerdere antwoorden in een post als er maar om een ding gevraagd wordt.
Uitzondering op de regel: iedereen heeft wel eens een plotselinge ingeving. Je post iets en meteen
komt het juiste antwoord in je op. In dat geval mag je nog een keer posten.

Wat te doen als het topic stil ligt?

Het kan af en toe gebeuren dat het topic even stil ligt omdat iemand het antwoord niet weet of omdat de vraagsteller even verhinderd is. Dit is niet erg. Om toch de vaart erin te houden mag iemand een nieuwe vraag stellen als de vraagsteller een uur niets van zich heeft laten horen. Indien een vraag niet meteen geraden wordt en men toch door wil met het spel dan blijft deze vraag open staan. Zolang het topic nog loopt kan iemand daar antwoord op geven. Als het topic dicht is dan vervalt deze vraag.

Dit om te voorkomen dat vraagstellers te snel de antwoorden weggeven en met een nieuwe vraag komen.

Punten

De vraagsteller beslist wie het punt toebedeeld krijgt.

Voor elk goed antwoord krijg je een punt dat wordt uitgedeeld door de vragensteller. Zo krijgen we een mooie ranglijst van de beste spelers.
Het spreekt voor zich dat degene die het antwoord als eerst goed heeft het punt krijgt. Als je een punt
uitdeelt doe je dit door de naam neer te zetten van degene die het goed had, gevolgd door +1 en dit
dikgedrukt. Zo dus: gebruikersnaam +1 Geef ook de tussenstand van de (in dat topic) behaalde punten, op deze manier kan het
makkelijker geteld worden.

Spelling/Juiste versie

Ook beslist de vraagsteller of een antwoord helemaal perfect gespeld moet zijn of dat er specifiek om de juiste modificatie gaat.

Editten

EDIT JE ANTWOORD NOOIT!, ook al heb je een spelfout. Post dan gewoon een nieuw bericht waarin je je eerdere antwoord aanvult. Anders kunnen mensen denken dat je een bericht ge-edit hebt na het zien van een ander antwoord. Doe dat dus niet!

Nieuw topic
Als je de 300e post hebt gezet in een topic, open je een nieuw topic. In de OP van het nieuwe topic tel
je de punten van het vorige topic op bij de ranglijst. Ook plaats je een link naar het vorige topic.
Iedereen vindt dit vervelend, dus je zadelt er niemand anders mee op!

Ja maar, hoe maak ik dan een nieuw topic aan?

Ga naar de eerste post van het gesloten topic;
Klik op de Quote dit bericht-knop;
Kopieer de inhoud van het veld dat je dan ziet (Ctrl-C)
Open een nieuw topic, geef het de juiste titel en plak (Ctrl-V) de gekopieerde tekst in het veld;
Haal de quote-tags weg, en herstel de plaatjes (zet de verwijzing opnieuw gewoon tussen img-tags)
Plak de URL van het voorgaande topic onder de genoemde voorgaande topics
Pas de punten aan (kan ook je later doen, zodat men alvast verder kan spelen)
Klik op Invoeren en voila, een nieuw topic

VOORBEELDEN

Wat niet?

spreekt voor zich.

Hoe dan wel?
http://img841.imageshack.us/img841/3947/610xv.jpg (copy/paste deze link)
hoe heet dit complete wapensysteem?

Het antwoord is de Famas met een APAV40 geweergranaat.

Nu weet ik zeker dat hier niemand de APAV40 zou kunnen noemen, dus Famas + geweergranaat zou ook goed gerekend worden.

Famas alleen is fout, want er wordt gevraagd naar het complete wapensysteem.

Zelfde als een M16A5, zou als zijnde M16 ook goedgerekend worden.

Houdt het netjes, houdt het bekend en houdt het leuk!

Hebben?
Let's go!
:Y)

Tussenstand per [DEF] HQ #21

58 leovanw
45 AchJa
41 Clan
36 Andyy
35 Cobra4
32 Nibbit
32 thesystem
31 Hoogvlieger
29 Nobu
21 Karrs
20 jeroen25
18 Sine_Pari
17 Rave_NL
11 ErwinRommel
9 Internetheld
9 Remco026
9 Pumatje
8 TheSpaceman
8 Royyy
8 Its-Jojo-4you
7 Vortix
6 Sanchos
6 Tiger20
6 SHERMAN
6 ocf81
6 demspec
5 samthegreat5
5 Erasmo
4 Feitosa
4 ikke043
4 Mores
3 Sp3c
3 Deathwings
3 91vos
3 gierigesloeber
3 YorZor
3 TheGaffer
3 Vronsky
3 m.k
3 RonaldV
2 darkdepth
2 elilim
2 Raptor-x
2 Cherrycoke
2 captain_chaos
2 viezerdt
2 lightning_NL
2 Druid
2 Gerco94
2 Schild
2 Zandheks
2 Cousin_Eddy
1 bleiblei
1 Bob-b
1 fathank
1 halvor
1 heatseeker
1 LasTeR
1 Catch_me
1 Tommyknocker01
1 YAROON
1 Anarith
1 Drivehome
1 Esses
1 Peter1612
1 FreezePop
1 KarelVH
1 Stoeptegel
1 Thaboel
1 Mar-K
1 TheSpaceman
1 BasOne
1 moshterd

Punten behaald in vorig topic en gestegen op de ranglijst :7
Punten behaald maar niet gestegen op de ranglijst 8-)
Punten behaald en nieuw in het spel :W
Beschermheilige en opperscheidsrechter O~)

Disclaimer
Indien u niet content bent met de uitslag kunt u corresponderen met de beschermheilige en/of opperscheidsrechter.
U dient hierbij te vermelden:
A) Op hoeveel punten u denkt recht te hebben.
B) Schriftelijk bewijs van elk individueel punt toegewezen.
C) Een defensiegerelateerde haiku.
Indien een van deze punten ontbreekt zal de inzending als niet ontvangen beschouwd worden.
Indien na lang beraad is bevonden dat u geen enkele recht tot claimen had, krijgt u automatisch bericht en de door u te volgen acties. Denk aan seppuku, maar dan minder eervol.

Laatste bericht:

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat van die Anson bedoel je? Dat was niet zo heel moeilijk. Er waren maar bij de RAF twee squadrons die met Ansons met een oranje driehoek vlogen, net zoals er maar één squadron Spitfires met een oranje driehoek vloog. De Twee Anson squadrons werden al heel snel samengevoegd, omdat 321 niet aan voldoende Nederlanders kon komen. Dus bleef 320 over. Zo is het ook algemeen bekend dat een oranje driehoek op een Spitfire automatisch 322Sqn betekent.

Het is heel simpel: een oranje driehoek op een vliegtuig in WW-II is automatisch Nederland. Je hoeft dan alleen nog maar een vliegtuig te herkennen. Toegegeven, een Anson is lastig, maar ik had net vorgie week RAF Silloth op mijn site gezet, en 320 en 321 waren daar allebei korte tijd gestationeerd. Dus ook bij mij was het geen parate kennis, ik had het toevalllig net gelezen. :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Cobra4 op 06-12-2011 10:21:16 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 5 december 2011 @ 20:32:26 #2
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105224146
Ik ben geinspireerd geraakt door het vorige topic!
Dus ben eens gaan spitten in mijn mat herk map...

Kom ik hier een T-62 tegen! In Nederlands bezit.. bestuurd door Nederlanders.
Op de achtergrond staat een volkswagen combi..tot wanneer zijn die in gebruik geweest in de KL ?

wistenjulliedit?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_105224536
Ik wil de totale stand zien ;)

Ik vind het voorstel met alleen vliegtuigen etc wat mager, Bij herkenning moest je ook de emblemen kennen, de ROT van de Sovjets, Polen etc, zelfs silhouetten van voertuigen moest je van afstand kunnen herkennen.
  maandag 5 december 2011 @ 20:39:01 #4
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105224576
Clan,die vraag van mij boven jou post is voor jou!
pi_105227317
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef Pumatje het volgende:

Op de achtergrond staat een volkswagen combi..tot wanneer zijn die in gebruik geweest in de KL ?

wistenjulliedit?
Ik weet niet wat precies de vraag is.
"Tot wanneer zijn de Volkswagen busjes in gebruik geweest?"
pi_105227568
meneren de modjes, kunnen jullie dit topic even sticky maken?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 5 december 2011 @ 21:26:19 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105227658
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef Pumatje het volgende:

wistenjulliedit?
Ik heb ook wel eens kopieën van Russische helmen gezien die volgens de overlevering voor oefendoeleinden gebruikt zouden zijn, het fijne weet ik er niet van.
  maandag 5 december 2011 @ 21:32:08 #8
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105227951
Dat we een T-62 hadden in "operationele" staat..

en tot wanneer de vw combi's in gebruik waren.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:07:08 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105236506
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Ik wil de totale stand zien ;)

Ik vind het voorstel met alleen vliegtuigen etc wat mager, Bij herkenning moest je ook de emblemen kennen, de ROT van de Sovjets, Polen etc, zelfs silhouetten van voertuigen moest je van afstand kunnen herkennen.
Herkenning bij de KL misschien, maar bij de KM en de KLu vielen die emblemen er buiten. Silhouetten van voer-, vlieg- en vaartuigen, nationaliteitskentekens, dat zijn de belangrijkste dingen, maar emblemen/squadron-identificatie? :N
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:08:25 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105236543
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:32 schreef Pumatje het volgende:

Die T-62 was dan alleen voor evaluatie doeleinden. En Combis reden tot 2003-2004, zoiets. AFAIK zijn ze er bij de gehele krijgsmacht in één keer utgegaan, toen transport 'paars' werd.
- Privacy Matters
  dinsdag 6 december 2011 @ 07:23:10 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105240658
Hoe kwamen ze aan die t-62 dan, weet je dat ook?
En em.. bij KL kun je op manschappen niveau in ieder geval ook de herkenning vergeten.
Russische voertuigen word wat behandeld..meer niet.
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:04:56 #12
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105241704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:23 schreef Pumatje het volgende:
Hoe kwamen ze aan die t-62 dan, weet je dat ook?
Ik gok dat ie uit Oost Duitsland kwam. En anders een van onze nieuwe bondgenoten.
quote:
En em.. bij KL kun je op manschappen niveau in ieder geval ook de herkenning vergeten.
Russische voertuigen word wat behandeld..meer niet.
Bij KLu en KM hing het van je vak af. De meeste vakboeren hoeden het niet te kunnen. Maar de Object Grond Verdediging (OGRV) van de KLu moest het bijvoorbeeld weer wel, net zoals de mensen van de GGW. Geen idee hoe het nu is, dit was 10 jaar geleden.
- Privacy Matters
pi_105242601
Dit topic maar even aan de reeks gekoppeld. ;)

En Ronaldv, ik heb ook maar even de vaste OP geplaatst. Heb je gewoon een nieuw topic geopend ipv de "open nieuw deel" knop te gebruiken?

[ Bericht 34% gewijzigd door Cobra4 op 06-12-2011 10:05:34 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_105243258
En ik heb de stand maar even aangepast.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:53:39 #15
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105244301
Niet dat ik ooit iets 'herkend' heb, maar vind het toch een leuke reeks!
Dus stop the talking en ga es ff door met dat spelletje van jullie ja!
Curiousity is a curse...
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:03:06 #16
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105246656
Nou zeg het mij dan maar... welk type tankje is dit?

There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:59:15 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105248500
Die is leuk, maar laat ik wel even aan me voorbij gaan ;)
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:20:31 #18
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105249243
nja! sorry... doe hem toch :P
T-35!

welke tank is dit?

dinsdag 6 december 2011 @ 13:28:09 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105249516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef leovanw het volgende:
Nou zeg het mij dan maar... welk type tankje is dit?

[ afbeelding ]
Ik wou T28 zeggen, maar die mist inderdaad de vierde toren op het achterdek.
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:28:19 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105249522
quote:

dit is hem btw

dinsdag 6 december 2011 @ 14:53:51 #21
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105252814
Idd, de T-35...

Pumatje +1
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:58:18 #22
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105252978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
T-35!

welke tank is dit?

[ afbeelding ]
:P Zal ik deze doen?.... Neuuhhhh, toch maar niet, is te makkelijk. ;) Was trouwens wel een mooie demonstratie waarbij ik dit beestje 'live' zag tijdens de IDEX in Abu Dabi. Wat gaat de tijd toch snel, dit is volgens mij al weer zo'n tien jaar geleden of zelfs nog langer. Suc6 folks... ^O^
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:01:37 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105253116
jij was daarbij? nais

weet nu niet of shotora nu een na of voordeel is...
de "reflectors' bieden een enorm mooi doelwit... daarnaast maakt de tanks zich erg herkenbaar, verraad makkelijker positie en het is makkelijker richten... 2 makkelijke referentiepunten voor het midden van de tank goed te blijven volgen, daarnaast is het enkel bruikbaar tegen ir en radio geleide raketten.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:02:51 #24
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105253172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:28 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dit is hem btw

[ afbeelding ]
Dit is een door de Israeli's buitgemaakte T-62. Wij hadden vroegahhh in Seedorf om de zoveel jaar een tentoonstelling met massa's (rijdend) buitgemaakt spul van Soviet makelij... Ook deze tank behoorde daartoe. Ik ga wel een keer een lading foto's van die evenementen op de kazerne inscannen en plaatsen...
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:03:22 #25
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105253197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:01 schreef Pumatje het volgende:
jij was daarbij? nais
Iedere twee jaar...
pi_105255277
quote:

Die tank heb ik nooit gezien, ik neem aan dat die ergens in depot stond?

De VW busjes zijn er niet meer? Ik heb er privé nog vaak handig gebruik van gemaakt.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:03:24 #27
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_105270002
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:54 schreef Clan het volgende:

[..]

Die tank heb ik nooit gezien, ik neem aan dat die ergens in depot stond?

De VW busjes zijn er niet meer? Ik heb er privé nog vaak handig gebruik van gemaakt.
De baas rijdt tegenwoordig liever in franse meuk zoals laguna's en trafics rond
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:41:30 #28
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105278921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:52 schreef Cobra4 het volgende:
Dit topic maar even aan de reeks gekoppeld. ;)

En Ronaldv, ik heb ook maar even de vaste OP geplaatst. Heb je gewoon een nieuw topic geopend ipv de "open nieuw deel" knop te gebruiken?
Joh, er komen zo veel 'handige knopjes' dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarvoor zit ik te weinig op FOK tegenwoordig. Maar ik let volgende keer wel even beter op. :)
- Privacy Matters
pi_105280969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
T-35!

welke tank is dit?

[ afbeelding ]
Niet gewoon een T-90?
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 7 december 2011 @ 02:33:32 #30
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105282624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:38 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Niet gewoon een T-90?
:N Bij lange na niet... think again... c_/
pi_105283663
T-84
  woensdag 7 december 2011 @ 22:37:40 #32
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105319169
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:32 schreef Sine_Pari het volgende:
T-84
jij was zeker ook aanwezig op die demo..ofwat :P ?
pi_105327217
Negative, maar tijdens een dienstreisje al eens eerder een Pakistanse T-84 gezien. ;)

Hoe heet het voertuig in het volgende filmpje?
  donderdag 8 december 2011 @ 12:11:22 #34
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105332896
^O^ Dit is inderdaad een machtig voertuig. Waar tanks blijven steken, ploetert deze (ridder ;) ) met het grootste gemak verder. Ook op het water voelt het zich thuis. Wordt nog steeds gebruikt, zowel militair als civiel. Een heel mooi voertuig... Ben benieuwd wie de bijnaam en type ervan weet... c_/
  donderdag 8 december 2011 @ 22:49:15 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105358644
kwil em hebben...

I'll be unstoppable!
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:38:22 #36
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105375386
Leuke bak, hoe dat ie heet.. geen idee. :)
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:27:09 #37
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105381526
Zeg het maar Sine, want ook dit gaat hem voor de meeste onder ons hier niet worden ben ik bang voor...
  vrijdag 9 december 2011 @ 17:16:27 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105383249
sine, hoe gaaf ik het voertuig ook vind, we willen het voor iedereen leuk houden, en wat meer materiaal herkenning. ;) dit is echt te specifiek
pi_105408451
Het is de DT-30 Vityaz (Витязь = Ridder)

Oaky andere vraag dan maar, welk voertuig is dit?
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:48:46 #40
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105413538
Ik vond je vorige iig een mooie om het een x in een filmpje te verpakken... beter beeld kan je er niet bij krijgen, toch?

Ook deze is een goeie. Echt iets voor de oudgedienden en veteranen onder ons. Die moeten er iig vaak mee te maken hebben gehad. Vooral in de materiaal herkenningslessen voordat ze werden uitgezonden... Dit is dus een makkie :Y ... anders hebben ze zitten slapen tijdens die lessen, toch?
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:05:00 #41
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_105423375
Volgens de naam van het plaatje is het een m80-a
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:32:03 #42
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105435807
*O*... oh nee, toch niet.... -O- while something is missing...
  zondag 11 december 2011 @ 15:10:24 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105453872
Missing? Het is toch gewoon een M80? :?
pi_105460479
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 15:10 schreef Nobu het volgende:
Missing? Het is toch gewoon een M80? :?
Als ik al zo'n makkie post wil ik ook de volledige naam ;)
  maandag 12 december 2011 @ 11:16:03 #45
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105486652
Was mij trouwens nog niet eens opgevallen, dat de naam al was te zien... zat ik zelf dus gewoon te slapen....
  maandag 12 december 2011 @ 17:05:13 #46
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105498843
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:16 schreef leovanw het volgende:
Was mij trouwens nog niet eens opgevallen, dat de naam al was te zien... zat ik zelf dus gewoon te slapen....
Mensen die bronnen gaan raadplegen zoals bronlocaties zijn natuurlijk ook niet echt meer bezig met 'herkennen'.

Een ieder die dit spelletje speelt zoals het hoort zal dus al niet bij elke plaatje de rechtermuisknop gaan indrukken. :+
Curiousity is a curse...
pi_105499177
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:05 schreef Amootje het volgende:

[..]

Mensen die bronnen gaan raadplegen zoals bronlocaties zijn natuurlijk ook niet echt meer bezig met 'herkennen'.

Een ieder die dit spelletje speelt zoals het hoort zal dus al niet bij elke plaatje de rechtermuisknop gaan indrukken. :+
Zodra je muis toevallig over het plaatje gaat verschijnt de URL al ;)
  maandag 12 december 2011 @ 17:16:52 #48
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105499329
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef Royyy het volgende:

[..]

ohja :')
Curiousity is a curse...
  maandag 12 december 2011 @ 18:14:14 #49
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_105501503
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef Royyy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 05:24:50 #50
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105524006
Jammer, ik had hier zoals gezegd iets meer van de oud Yugo-gangers verwacht. Die moeten hem toch een keer tegen zijn gekomen of iig tijdens de materiaal herkenningslessen gedurende hun MGI gehad hebben. Het is namelijk de in Joegoslavië ontwikkelde en geproduceerde BVP M-80. Door zijn andere bewapening en 5 ipv 6 loopwielen overigens niet te verwarren met de Russische BMP 1 of -2... Hij lijkt er voor de leek wel veel op... Maar zelfs die is niet genoemd... Dus ik denk dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is of, dat er gewoon geen belangstelling meer voor is...
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:00:27 #51
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105529709
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 05:24 schreef leovanw het volgende:
BMP 1 of -2...
Dat wou ik nog als antwoord geven :P
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:46 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105533352
ik heb niets geroepen over BMP's omdat ik dat echt te obvious vond :P
Iedereen kent die dingen wel van films, games het journaal 8-)
  vrijdag 16 december 2011 @ 00:10:56 #53
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105641066
voor wat betreft dit topic... R.I.P.

[ Bericht 73% gewijzigd door leovanw op 16-12-2011 00:23:29 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 02:07:24 #54
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105644473
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:10 schreef leovanw het volgende:
Mwah
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:51:57 #55
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105647769
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:10 schreef leovanw het volgende:
Waarom? Omdat we twee voertuigen niet herkenden? Lijkt me ietsie overdreven.
- Privacy Matters
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:57:48 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105649406
Hmm, misschien anders aanpakken.
grotere plaatjes, met ergens in het plaatje een tank, aiv, apc, etc.. en op basis daarvan ergens proberen te komen. zoals het is bedoelt.
pi_105667596
Okay dacht dat de laatste toch niet zo moeilijk zou zijn. Welk wapen (fabikant, type en naam),ziet men vanaf 5:00 tot 6:06 en wat zijn de twee calibers die het verschiet?
pi_105667855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:42 schreef Sine_Pari het volgende:
Okay dacht dat de laatste toch niet zo moeilijk zou zijn. Welk wapen (fabikant, type en naam),ziet men vanaf 5:00 tot 6:06 en wat zijn de twee calibers die het verschiet?
pp90m1

wat je al niet leert van MW3 spelen :) grappig wapen trouwens met die ronde boxen. Beetje P90 achtig.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105667883
oh dus fabrikant weenie en type pistoolmitrailleur.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105668317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:49 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

pp90m1

wat je al niet leert van MW3 spelen :) grappig wapen trouwens met die ronde boxen. Beetje P90 achtig.
FOUT! Daar zie je maar weer eens dat je shooting games als bv. MW3 niet moet geloven.
pi_105668898
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:50 schreef hoogvlieger het volgende:
oh dus fabrikant weenie en type pistoolmitrailleur.
Trouwens met type bedoel ik dus bv. PP-90M1, welke dus fout was.
pi_105669367
Aja ik ziet t. U heeft gelijk.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105670582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:24 schreef hoogvlieger het volgende:
Aja ik ziet t. U heeft gelijk.
Als ik al iets over wapens zeg, heb ik altijd gelijk. ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:55:31 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105670794
Het is de PP-19, en als ik de beste man goed verstaan heb verschiet het 9mm Makarov of Parabellum. :P
pi_105671234
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:55 schreef Nobu het volgende:
Het is de PP-19, en als ik de beste man goed verstaan heb verschiet het 9mm Makarov of Parabellum. :P
Okay type en caliber (9x18mm Makarov en 9x19mm Parabellum) hebben we dus, maar wie maakt het en wat is de naam?
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:11:39 #66
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105671639
Die twee zijn ook nog wel uit het filmpje te trekken maar dan mag het ook geen herkenning meer heten.
pi_105672017
Kalashnikov uiteraard.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:23:58 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105672302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:19 schreef hoogvlieger het volgende:
Kalashnikov uiteraard.
Het is een bedrijfsfilm van Izhmas.
pi_105672871
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:23 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is een bedrijfsfilm van Izhmas.
Izhmas = Kalashnikov
Blood Sugar Sex Magik
pi_105673080
Dat ding heet de Bizon en inderdaad maakt Izhmash het wapen.
pi_105674555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:33 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Izhmas = Kalashnikov
Negative Kalashnikov is veel meer de (bij)naam die aan de AK-47 werd gegeven, afgeleid van Автомат Калашникова (achternaam van de ontwerper). Kalashnikovs werden in meerdere landen (China (56, 56-1 en 56-2), Czechoslovakia (Model58), Finland (M60, M62 en M76), Germany (DDR) (MPiKM), Hungary (AKM-63 en AMD-65), Korea (DPR) (Type 68), Poland (PMK), Romania en de USSR. In de USSR werd deze in verschillende staatsbedrijven gemaakt. Een van deze overgebleven staatsbedrijven is Izhmas. Maar dit maakt de Kalashnikov niet automatisch een Izhmas, netzo min als dat een door Izhmas gemaakt wapen automatisch een Kalashnikov is.

Punt voor Nobu
pi_105675363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:04 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Negative Kalashnikov is veel meer de (bij)naam die aan de AK-47 werd gegeven, afgeleid van Автомат Калашникова (achternaam van de ontwerper). Kalashnikovs werden in meerdere landen (China (56, 56-1 en 56-2), Czechoslovakia (Model58), Finland (M60, M62 en M76), Germany (DDR) (MPiKM), Hungary (AKM-63 en AMD-65), Korea (DPR) (Type 68), Poland (PMK), Romania en de USSR. In de USSR werd deze in verschillende staatsbedrijven gemaakt. Een van deze overgebleven staatsbedrijven is Izhmas. Maar dit maakt de Kalashnikov niet automatisch een Izhmas, netzo min als dat een door Izhmas gemaakt wapen automatisch een Kalashnikov is.

Punt voor Nobu
Ik heb het over de man Kalashnikov. Niet over de AK-47.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:33:34 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105675976
Gelukkig zat ik gisteren een beetje tv te kijken, anders had ik echt geen idee gehad wat ik nou weer moest posten. :')

De naam graag.
pi_105680966
PBY Cathalina.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105684402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:21 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ik heb het over de man Kalashnikov. Niet over de AK-47.
Jammer voor je maar ook dat is FOUT! Of is bv. Colt ook gelijk Stoner? 8)7
pi_105688583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 04:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Jammer voor je maar ook dat is FOUT! Of is bv. Colt ook gelijk Stoner? 8)7
Eigenlijk wel ja.
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:58:33 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105693143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 00:47 schreef hoogvlieger het volgende:
PBY Cathalina.
Ik was eigenlijk op zoek naar een andere naam, er is een reden dat ik een plaatje heb gekozen waarop de nationaliteit zo duidelijk te herkennen is.
pi_105697778
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:11 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja.
If I agreed with you we'd both be wrong.
pi_105705892
black cat
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:27:50 #80
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105707838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:35 schreef wuuht het volgende:
black cat
Is 'ie zwart dan? :P
  zondag 18 december 2011 @ 18:13:16 #81
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105733664
Dit toestel van de Koninklijke Canadese Luchtmacht, dat er ook in licentie werd gebouwd, staat daar beter bekend als de 'CANSO'...
  zondag 18 december 2011 @ 18:51:10 #82
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105735255
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:13 schreef leovanw het volgende:
Dit toestel van de Koninklijke Canadese Luchtmacht, dat er ook in licentie werd gebouwd, staat daar beter bekend als de 'CANSO'...
Dat is de naam waar ik naar op zoek was inderdaad.

Tussenstand

leovanw 1
Nobu 1
  zondag 18 december 2011 @ 20:49:29 #83
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105741019
Nou vertel het maar, hoe heet dit voertuig...

zondag 18 december 2011 @ 21:38:09 #84
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105744261
Fuck zeg... :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 18 december 2011 @ 22:17:17 #85
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105747062
die reddingsboei ook :')
pi_105747846
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:17 schreef Pumatje het volgende:
die reddingsboei ook :')
Ja als je een photo van de voorkant had gezien, had je ook duidelijk de boeg kunnen herkennen.
  zondag 18 december 2011 @ 22:32:35 #87
168777 Rave_NL
pi_105748077
Vietnam-proefballonnetje?
  zondag 18 december 2011 @ 22:35:45 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105748283
Kom op zeg, wiens waanzinnige idee is dit geweest.
Degene die de plannen voor deze geniale creatie door de lobby's en Defensie organisatie heeft kunnen duwen verdient een standbeeld _O_

Probeer een ontwerp als dit maar eens voor te leggen aan je chef.. _O-
  zondag 18 december 2011 @ 22:43:07 #89
168777 Rave_NL
pi_105748744
Dat dachten ze ook van de DUKW, die achteraf een van de beste voertuigen van de geallieerden bleek te zijn.
Om maar niet te beginnen over de Higgins landingsvaartuigen, die door de conventionelen als totaal onrelevant werd gezien, maar hét element werd "That has won the war"..

Je weet het nooit..
  zondag 18 december 2011 @ 22:59:58 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105749706
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:32 schreef Rave_NL het volgende:
Vietnam-proefballonnetje?
Die man op het dak lijkt me geen Amerikaan.
  zondag 18 december 2011 @ 23:27:16 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105751130
Leuk voor vakantie trips door Oost Europa!
- Privacy Matters
  maandag 19 december 2011 @ 00:01:07 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105752697
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
Dat dachten ze ook van de DUKW, die achteraf een van de beste voertuigen van de geallieerden bleek te zijn.
Om maar niet te beginnen over de Higgins landingsvaartuigen, die door de conventionelen als totaal onrelevant werd gezien, maar hét element werd "That has won the war"..

Je weet het nooit..
dukw is geniaal.. alleen de naam al 8-)
Maar dit... een tank met een boot erop verdient de darwin award.

Had er graag dienst op gedaan ^O^
lachen man...
  maandag 19 december 2011 @ 00:02:30 #93
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105752739
Lijkt een beetje op iets van iemand die niet helemaal wist wat ie wilde...
zo van dat je uit eten gaat en twijfelt tussen een voorgerecht nemen of een nagerecht achteraf en dan uiteindelijk Tapas met slagroom geserveerd krijgt 8-)
  maandag 19 december 2011 @ 01:11:31 #94
168777 Rave_NL
pi_105755340
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dukw is geniaal.. alleen de naam al 8-)
Maar dit... een tank met een boot erop verdient de darwin award.

Had er graag dienst op gedaan ^O^
lachen man...
Geen tank met boot maar eerder een amphibisch voertuig met rupsbanden.
Sovjet.
Jaren 60.

Functionaliteit boven ontwerp. :P
  maandag 19 december 2011 @ 01:42:03 #95
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105756195
Duitse LWS
  maandag 19 december 2011 @ 11:37:37 #96
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105764972
Begint hier een beetje 1tonig te worden Nibb-it... ;) Tis inderdaad de Duitse Land Wasser Schlepper (LWS) uit de tweede wereldoorlog.

leovanw 1
Nobu 1
Nibb-it +1
  maandag 19 december 2011 @ 13:57:27 #97
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105769628
Terug naar de basis, welke bak..
pi_105771791
Ramses II (T-54)
  maandag 19 december 2011 @ 15:29:54 #99
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105772919
@Sine, volgens mij heeft deze nog het oude 100mm kanon en is gewoon een T-54. De in de USA voorgestelde upgrade van de Egyptische T-54 naar Ramses II in de tachtiger jaren zou toch met een 105mm M68 kanon, zoals die ook in de Egyptische M60A3 zitten, uitgerust worden. Daarnaast zou ook het loopwerk aangepast worden en dit is op het plaatje ook niet zichtbaar. Maar de Ramses II upgrade is toch nooit doorgevoerd, toch?... In mijn ogen blijft het dan een T-54... ;)
pi_105773365
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:29 schreef leovanw het volgende:
@Sine, volgens mij heeft deze nog het oude 100mm kanon en is gewoon een T-54. De in de USA voorgestelde upgrade van de Egyptische T-54 naar Ramses II in de tachtiger jaren zou toch met een 105mm M68 kanon, zoals die ook in de Egyptische M60A3 zitten, uitgerust worden. Daarnaast zou ook het loopwerk aangepast worden en dit is op het plaatje ook niet zichtbaar. Maar de Ramses II upgrade is toch nooit doorgevoerd, toch?... In mijn ogen blijft het dan een T-54... ;)
Negative de Ramses II was een upgrate van zowel de T-54 als ook de T-55. En niet alle Ramses II kregen een upgated barrel. Bij de upgrated T-55 (zover ik mij dat herinder zit het zoeklicht boven het geschut en bij de upgrated T-54 zoals hier op de photo er naast. Bij zowel de T-54 als T-55 ontbrekt het zoeklicht.
  maandag 19 december 2011 @ 16:43:37 #101
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105776275
owke, thanks... weer iets er bij geleerd ;)
  maandag 19 december 2011 @ 16:53:53 #102
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105776812
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Ramses II (T-54)
^O^
Sine_Pari 1
leovanw 1
Nobu 1
Nibb-it 1
  maandag 19 december 2011 @ 17:04:55 #103
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105777309
Voor de liefhebbers, de foto is genomen tijdens Exercise Bright Star, in '85.
pi_105781350
Om maar even bij tanks uit het Midden-Oosten te blijven, om welke tank gaat het?
pi_105781543
M1A1 is vast niet voldoende?
pi_105781968
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
M1A1 is vast niet voldoende?
Je hebt het goed.

Het is niet voldoende. Of beter gezegt je zit er ver naast.
pi_105782015
daar was ik al bang voor :)
Het is wel een Abrahams maar dan een ander modelletje?
pi_105782071
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
daar was ik al bang voor :)
Het is wel een Abrahams maar dan een ander modelletje?
Negative
  maandag 19 december 2011 @ 19:30:29 #109
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105783873
Het is de Iraanse Zolfagar III tank, vernoemd naar een legendarisch zwaard in het Islamitische geloof. Hoewel de Iraniërs een bloedhekel hebben aan alles wat Amerikaans is, hebben ze er geen moeite mee om het model van de Abrams grotendeels te kopiëren. Maar daar houdt het dan ook wel op. Het is iig inferieur aan wat wij in het westen gewend zijn. Zijn hoofdbewapening bestaat uit een 125mm kanon met gladde loop, vergelijkbaar met die van de T-72.
pi_105793400
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:30 schreef leovanw het volgende:
Het is de Iraanse Zolfagar III tank, vernoemd naar een legendarisch zwaard in het Islamitische geloof. Hoewel de Iraniërs een bloedhekel hebben aan alles wat Amerikaans is, hebben ze er geen moeite mee om het model van de Abrams grotendeels te kopiëren. Maar daar houdt het dan ook wel op. Het is iig inferieur aan wat wij in het westen gewend zijn. Zijn hoofdbewapening bestaat uit een 125mm kanon met gladde loop, vergelijkbaar met die van de T-72.
Dat is helemaal goed, juist en ook wel correct.
  dinsdag 20 december 2011 @ 07:28:07 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105807947
Ding is enorm ruk...
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:09:43 #112
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105810533
Hier is een nieuwe die zo maar uit de lucht lijkt te vallen... om welk vtg gaat het hier en waar was hij specifiek voor ontworpen?...

pi_105810807
Is Russisch want volgens mij een DShK op het dak. Gokje, maar misschien voor OVG ofso?
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:04:54 #114
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105811928
is idd Ruski...
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:24:44 #115
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105812511
Geen idee, een of ander VDV speeltje?
pi_105812627
geizien je hint, is het een paracuteerbare tank?
pi_105823905
ASU-85
pi_105823984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
geizien je hint, is het een paracuteerbare tank?
Gaat om een mobiel geschut (self-propelled gun) en niet om een tank. ;)
pi_105828349
Ah. Zat eerst ook al te denken aan een ISU maar die zijn toch anders. ASU kende ik niet.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:58:42 #120
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105830651
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:21 schreef Sine_Pari het volgende:
ASU-85
Correct mate... You take it once again from here...

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 1
Nibb-it 1
pi_105841975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Ah. Zat eerst ook al te denken aan een ISU maar die zijn toch anders. ASU kende ik niet.
Zijn ook maar een paar jaar in dienst geweest. Kende het ook enkel omdat men tot twee jaar geleden een Russisch para forum had waar ik lid was.

Om welk voertuig gaat het hier?
  dinsdag 20 december 2011 @ 23:13:55 #122
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105844273
Das die kar waar de Tsjechen in rond rijden maar hoe het heet dat ding ook al weer. :')
  dinsdag 20 december 2011 @ 23:16:42 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105869688
Juist de OT-64/SKOT een Czechoslovakische/Poolse samenwerking
  donderdag 22 december 2011 @ 11:07:23 #125
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105909432
Hola. País de origen, nombre del vehículo y se basa es que se llama ... of te wel: Land van herkomst, naam van dit voertuig en waarop het is gebaseerd wordt gevraagd...

tussenstand:

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 1
Nibb-it 1
AchJa +1
pi_105909646
is het een Duits onderstel?
  donderdag 22 december 2011 @ 11:24:10 #127
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105909965
Daar s het op gebaseerd, maar welk?...
  donderdag 22 december 2011 @ 15:15:59 #128
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105918361
De TAM, wat zoveel betekent als Argentijnse middelzware tank. Volgens mij stamt dit ding ergens uit de jaren zeventig, dus het zal wel gebaseerd zijn op de Marder.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:31:19 #129
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105925898
^O^

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa +1
  donderdag 22 december 2011 @ 19:33:50 #130
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105928802
pi_105928836
Een of andere Russische AWACS?
  donderdag 22 december 2011 @ 19:53:30 #133
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105929780
Helemaal juist volgens mij.... Althans dat is de naam die NATO er aan gaf... De Russen noemen deze op de Ilyushin 76 gebouwde airborne early warning system de 'Shmel', of te wel de 'Hommel'... ;)
pi_105930251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:53 schreef leovanw het volgende:
Helemaal juist volgens mij.... Althans dat is de naam die NATO er aan gaf... De Russen noemen deze op de Ilyushin 76 gebouwde airborne early warning system de 'Shmel', of te wel de 'Hommel'... ;)
Ja, is de nato aanduiding. A50 Mainstay voor de volledigheid.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:23:04 #135
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_105931284
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:41 schreef AchJa het volgende:
De Mainstay.
Correct. Met al dat gezeur over Geilenkirchen wilde ik eigenlijk een E3 plaatsen maar die is wel heel makkelijk. :')

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
  donderdag 22 december 2011 @ 21:49:03 #137
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105936610
'Bison'
- Privacy Matters
  donderdag 22 december 2011 @ 22:00:54 #139
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105937470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct! Nato naam Bison. Myasishchev M-4 Molot

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 1
Ik wist nog dat het van het Myashishoshucychef OKB of zoiets was. Maar die naam is niet op te schrijven, laat staan uit te spreken. Dus hield ik het maar op Bison. :@ leuk toestel, wel. Er bestaat nog een 'civiele' variant van, die bedoeld was voor het 'Shuttleski' programma. De externe tank van de Buran moest er mee vervoerd worden. Voor dat doel was de staart compleet vervangen door een dubbel kielvlak. Zag er wel een beetje houtje-touwtje uit trouwens. Gelukkig kwam daarna de An-225 op de markt!
- Privacy Matters
  donderdag 22 december 2011 @ 22:22:58 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105938882

Dit toestel was betrokken bij twee schiet-incidenten met dezelfde luchtvaartmaatschappij tijdens de Koude Oorlog.
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 05:33:05 #141
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105951333
Je bedoelt de Koreaanse Jumbojet, die begin 80er jaren is neergehaald?
pi_105953314
Su-15 Flagon.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:08:40 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105953935
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 05:33 schreef leovanw het volgende:
Je bedoelt de Koreaanse Jumbojet, die begin 80er jaren is neergehaald?
Onder andere. Eind jaren 70 haalden de Soviets ook al een KAL Boeing (vlucht KAL902, een 707) neer, die een noodlanding op een bevroren meer maakte in het noorden van Kola. Het incident droeg in belangrijke mate bij aan het neerschieten van KAL007.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:43 schreef jeroen25 het volgende:
Su-15 Flagon.
Het correcte antwoord. ^O^

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 1
jeroen25 1

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 23-12-2011 10:16:52 ]
- Privacy Matters
pi_105955021
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:33:11 #145
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105956374
quote:
Te makkelijk: Convair (General Dynamics) F-102 Delta Dart Dagger.
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:28:05 #146
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_105958268
Mooie kist, "The Deuce"... ^O^
pi_105960094
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Te makkelijk: Convair (General Dynamics) F-102 Delta Dart Dagger.
Correct.
Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:44:42 #148
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105961029

Laat ik maar eens een bootje doen. De naam van de klasse is voldoende.
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:09:35 #149
168777 Rave_NL
pi_105962083
La Fayette?
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:05:49 #150
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105963994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:09 schreef Rave_NL het volgende:
La Fayette?
Nope! :)
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:11:14 #151
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105964179
Baguette klasse.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:12:30 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105964221
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:11 schreef Nibb-it het volgende:
Baguette klasse.
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:20:43 #153
168777 Rave_NL
pi_105964496
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Le Fayette?
pi_105964517
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:20 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Le Fayette?
Dat had je al gevraagd. :D
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:23:00 #155
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105964583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat had je al gevraagd. :D
le/la
pi_105964657
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:23 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

le/la
Zou RonaldV dan zo streng zijn?
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:30:01 #157
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105964853
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zou RonaldV dan zo streng zijn?
In een land waar we het foutieve gebruik van het woord 'het' steeds vaker goedkeuren? Nah... Het is trouwens "La Fayette". Maar ik heb net nog even gekeken: er was geen schip van die naam in de klasse die ik zoek. Wel een andere Franse naam.
- Privacy Matters
pi_105964967
Mij lijkt het de Spruance klasse.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:33:11 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105964970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In een land waar we het foutieve gebruik van het woord 'het' steeds vaker goedkeuren? Nah... Het is trouwens "La Fayette". Maar ik heb net nog even gekeken: er was geen schip van die naam in de klasse die ik zoek. Wel een andere Franse naam.
François?
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:35:05 #160
168777 Rave_NL
pi_105965027
Nee idd, de la fayette-klasse is vergelijkbaar met de nieuwe Holland-klasse.

Maar dat is ongeveer de enige Franse klasse die ik ken. :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:45:29 #161
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105965373
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:33 schreef Cobra4 het volgende:
Mij lijkt het de Spruance klasse.
We have a Winner! ^O^

USS Spruance (DD-963) 1975–2005 - naamgever van de klasse
USS Comte de Grasse (DD-974) 1978–1998 - de franse naam
USS Fletcher (DD-992) 1980–2004 - de foto hierboven.
- Privacy Matters
pi_105965573
Naam van het wapen en land waar het ontworpen is aub.

vrijdag 23 december 2011 @ 15:56:54 #163
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105965773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:51 schreef Cobra4 het volgende:
Naam van het wapen en land waar het ontworpen is aub.

[ afbeelding ]
Die blondine bedoel je?
- Privacy Matters
pi_105966376
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die blondine bedoel je?
Mocht je de cupmaat weten dan is dat een bonuspunt. ;)
pi_105966460
Noorweguh?
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:16:24 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105966527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:12 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mocht je de cupmaat weten dan is dat een bonuspunt. ;)
Nee, dan zou ik valsspelen, ik heb haar al opgezocht. :@
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:25:07 #167
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105966870
Een Sterling? Uk?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_105967028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:25 schreef Esses het volgende:
Een Sterling? Uk?
Correct. ^O^

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 1
Esses 1
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:28:54 #169
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105971228
Alles om het te weten staat erop! Wat is het en waar vandaan!

Oja @C4, dat is mijn favo wo2game wapen xD

Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:41:04 #170
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105971710
k98
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:41:27 #171
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105971731
Aus Deutschland
pi_105971785
Mooie en goede buks. :Y
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:48:12 #173
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105971961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:41 schreef Nibb-it het volgende:
k98
Dat kan precieser!
pi_105972022
Mauser K98 Scherpschutter?
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:50:58 #175
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105972067
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:49 schreef Cobra4 het volgende:
Mauser K98 Scherpschutter?
God, ik mis slechts een letter!
pi_105972113
K98K
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:52:47 #177
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105972140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:52 schreef Cobra4 het volgende:
K98K
JAAAH DE KAR98K

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 2
Esses 1
pi_105972171
*O*
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:53:59 #179
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105972189
Worden overigens enkel nog gebruikt door de Guardia di Rocca van San Marino
pi_105972498
Naam van dit schip aub.

vrijdag 23 december 2011 @ 19:08:11 #181
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105972679
SCHORPIOEN RAMSCHIP OUD! NICE!
pi_105972701
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:08 schreef Esses het volgende:
SCHORPIOEN RAMSCHIP OUD! NICE!
Correctemundo!

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 2
Esses 2
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:09:29 #183
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105972722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Correctemundo!

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 2
Esses 2
Hij is alleen wel verwaarloosd :(
pi_105972830
De foto is genomen tijdens het transport na verkoop aan een stichting waarbij het schip vast kwam te zitten. Ziet er nu wel iets beter uit nu de KM het weer in bezit heeft

vrijdag 23 december 2011 @ 19:23:25 #185
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105973320

Wie zijn deze jongens en wat doen ze?
pi_105973359
HRB op Schiphol.
pi_105973383
En ze zijn natuurlijk van de KMar.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:28:07 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105973522
En wat doen ze! :P`
pi_105973538
HRB, Hoog risico Beveiliging.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:29:25 #190
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105973578
Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 3
Esses 2
pi_105974376
Wie?

pi_105974645
Een of andere Luftwaffe Officier ?
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:55:35 #193
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105974716
Zeer correct, ene en bekende ook :)
pi_105974733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Een of andere Luftwaffe Officier ?
Ik vroeg niet wat. Ik vroeg wie. ;)
pi_105974744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:55 schreef Esses het volgende:
Zeer correct, ene en bekende ook :)
:Y
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:56:11 #196
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105974751
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Iemand die iets op Pumatje tegen had.
pi_105974785
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:56 schreef Esses het volgende:

[..]

Iemand die iets op Pumatje tegen had.
Dat kun je wel stellen ja. :D
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:58:23 #198
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105974857
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:57 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat kun je wel stellen ja. :D
Een Pumatjekill record xD
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:01:31 #199
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975003
Daarbij heeft hij al ruim 30 keer van de zwaartekracht verloren!
pi_105975014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

I know, maar ik weet niet wie het is. Daarom maar een half antwoord :P.
pi_105975230
Nu er al een aantal tips gegeven zijn hoef ik dat (voorlopig) niet te doen. Even afwachten op de anderen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:10:45 #202
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105975455
R...l

Pastasaus

Gothic broeken
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:11:28 #203
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975485
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef Nibb-it het volgende:
R...l

Pastasaus

Gothic broeken
O MIJN GOD :P
pi_105975686
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef Nibb-it het volgende:
R...l

Pastasaus

Gothic broeken
Wtf? :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:16:25 #205
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105975698
:'(
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:16:36 #206
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:16 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Wtf? :P
WHAHAHAHAHAHAHAAHAHA Loser :')
pi_105975803
:') ..
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:20:10 #208
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:18 schreef samthegreat5 het volgende:
Beta :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:20:57 #209
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105975916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef Esses het volgende:

[..]

Beta :')
_O-
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:20:59 #210
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:18 schreef samthegreat5 het volgende:
Voor deze meneer is speciaal een medaille bedacht bij het bereiken van zijn 5e centurion aan dode tanks
pi_105975952
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef Esses het volgende:

[..]

Voor deze meneer is speciaal een medaille bedacht bij het bereiken van zijn 5e centurion aan dode tanks
Wat heeft dat te maken met Nibb it's:

''R..I.. pasta en Gothic broeken'' ?
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:22:26 #212
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105975996
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:21 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Het gaat allemaal om deze vent!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:22:52 #213
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:21 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat zijn hints, :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:23:12 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:23:27 #215
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976043
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
Rudel. Heeft nogal wat ritjes gemaakt met de Stuka zullen we maar zeggen...
Tadaaa
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:23:55 #216
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976071
quote:
GOD we zaten op sam te wachten... Jezus
pi_105976078
Ja, ik had ondertussen alles al gelezen op wikipedia. Dus maar niet geantwoord ;).

Maar ik snap nog steeds niets van Nibb-it's hint. Moet ik daar RPG uit halen ofzo?
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:24:27 #218
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:24 schreef samthegreat5 het volgende:
Ja, ik had ondertussen alles al gelezen op wikipedia. Dus maar niet geantwoord ;).

Maar ik snap nog steeds niets van Nibb-it's hint. Moet ik daar RPG uit halen ofzo?
Rudel, Heinz, Stuka

:')
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:24:31 #219
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976105
Records dode tanks, records vlieguren, records neergaan!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:24:45 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105976119
quote:
^O^

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 3
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 3
Esses 2
pi_105976148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Rudel, Heinz, Stuka

:')
Aha, voor iemand die de naam sowieso al niet kent is zo'n hint nogal nutteloos weetje :') ..
Als of ik alle jager-aas namen uit m'n hoofd ken.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:25:45 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:26:14 #224
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke Heinz...
Pastasaus
pi_105976186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke Heinz...
Ja, dat was Nibb-it's hint :').
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:26:40 #226
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976195
Hans, faal
pi_105976224
Ja, Hans-Ulrich Rudel. Had tot voor 5 minuten geleden nog nooit van hem gehoord.
pi_105976262
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Ja, Hans-Ulrich Rudel. Had tot voor 5 minuten geleden nog nooit van hem gehoord.
Heb je weer wat te lezen. :)
pi_105976294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Heb je weer wat te lezen. :)
Net de hele wiki pagina doorgelezen :). Weer iets geleerd.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:30:42 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105976397
Ik vraag me af: hoe kennen jullie al die stuff die hier gepost wordt?
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:31:22 #232
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976405
Nou AchJa!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:31:34 #233
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976420
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:31 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik vraag me af: hoe kennen jullie al die stuff die hier gepost wordt?
Dit is DE beroemdste WO2 piloot. Kom op zeg.
pi_105976452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:31 schreef Esses het volgende:

[..]

Dit is DE beroemdste WO2 piloot. Kom op zeg.
Nogal subjectief :P.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:32:42 #235
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976476
kijk gewoon naar z'n prestaties.
pi_105976492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:32 schreef Esses het volgende:
kijk gewoon naar z'n prestaties.
Heb ik gedaan, wil nog steeds niet zeggen dat hij de beroemdste aas is.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:33:41 #237
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976518
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, wil nog steeds niet zeggen dat hij de beroemdste aas is.
te weinig oorlogsshit gezien jij
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:34:38 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105976599
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef Esses het volgende:

[quote]0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef Esses het volgende:

[..]

te weinig oorlogsshit gezien jij
En toch heb ik al best wel wat oorlogs-shit gezien. Maarja, jullie kennelijk veel meer.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:35:22 #240
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976602
m80 zolja
pi_105976604
M80 Zolja.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:35:40 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:35:44 #243
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976614
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:35 schreef Cobra4 het volgende:
M80 Zolja.
TE LAAT
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:35:45 #244
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105976616
Nieuwstopic
pi_105976629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:35 schreef AchJa het volgende:
_O-
Op de seconde gelijk! :D
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:36:16 #246
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Op de seconde gelijk! :D
Mijn ID is lager! Ik was dus eerder!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:36:35 #247
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976652
ik eindig op 02, jij op 04. DUs er zit zelfs nog iemand, ergens tussen!
pi_105976673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Mijn ID is lager! Ik was dus eerder!
Jij bent zeker van de KMar? altijd voordringen. ;)
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:37:25 #249
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105976699
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Jij bent zeker van de KMar? altijd voordringen. ;)
Bevoegdheid tot he ;) Nou Achja kom op met de punten!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:38:45 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:23 #251
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105977448
pi_105977710
Makarov
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:56:43 #253
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105977823
made in italy? :)
pi_105977912
Nu je het zegt ja. Dan zal het wel geen Makarov zijn. Een Beretta wellicht dan.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105977929
Beretta inderdaad, lijkt me.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:59:56 #256
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105978032
UUUUH
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:03:33 #257
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105978256
italiaans was wel goed xD
pi_105978554
Bernadelli?
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:09:14 #259
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105978577
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:08 schreef Cobra4 het volgende:
Bernadelli?
JIJ BENT TE GOED, welke?
pi_105978700
Dacht dat Bernardelli alleen maar M1911 modellen maakte?
Blood Sugar Sex Magik
pi_105978724
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:09 schreef Esses het volgende:

[..]

JIJ BENT TE GOED, welke?
Geen idee. Ik riep gewoon een ander Italiaans merk.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:12:25 #262
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105978752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:12 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik riep gewoon een ander Italiaans merk.
Lol
pi_105978849
Ken Bernardelli eigenlijk alleen van de P One wat een vrij bekend sportwapen is.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:16:45 #264
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105978955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Ken Bernardelli eigenlijk alleen van de P One wat een vrij bekend sportwapen is.
Hahaha, hard onderweg! :p
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:45:01 #265
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105980453
niemand?
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:59:12 #266
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105981224
7.65?
issie btw écht of op vuurwapen gelijkend?
Curiousity is a curse...
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:59:50 #267
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105981261
Deze is echt.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:00:33 #268
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105981306
.380, moet je zelf even omrekenen ;)
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:03:16 #269
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105981429
tijd voor een functie op de P&B, zie ik meer wapens voorbij komen, herken ik misschien nog es wat :+
Curiousity is a curse...
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:04:33 #270
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105981481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:03 schreef Amootje het volgende:
tijd voor een functie op de P&B, zie ik meer wapens voorbij komen, herken ik misschien nog es wat :+
Nja hoogvlieger wint heb denk ik maar. Zit het dichtst bij.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:07:24 #271
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105981613
Bernardelli P8. Punten gaan maar naar hoogvliegert.

Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 3
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 3
Esses 3
Hoogvlieger 1
pi_105981994
Jeuj.

Next;

Land van herkomst, naam en type gaarne.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:16:54 #273
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105982110
China, ping-pong
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:17:06 #274
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105982122
Oh edit :(
pi_105982151
Ja sorry dat eerste plaatje was denk ik beetje makkelijk.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:21:10 #276
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105982310
Die hebben wij gehad bij voertuigherkenning xD
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:20:21 #277
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105985277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:01 schreef Cobra4 het volgende:
Naam van dit schip aub.

[ afbeelding ]
Oh, dat was bij mij om de hoek, dat heb ik nog gezien! _O_
- Privacy Matters
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:23:32 #278
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_105985436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Mijn IQ is lager! Ik was dus eerder!
QFT :P
- Privacy Matters
pi_105985446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]

QFT :P
_O-
pi_106162038
schop w/
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:12:08 #281
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106200986
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Jeuj.

Next;

[ afbeelding ]

Land van herkomst, naam en type gaarne.
Vooruit dan maar... Chinees, type-89 en is uitgerust met een 120mm kanon...

Aangezien ik zeker weet dat ik het goed heb, gelijk maar een nieuwe...

vertel maar: typenummer, nickname en uitvoering...

suc6
pi_106202442
Denk de Spartan. Iig een uit de Scorpion/Scimitar familie. Vermoedelijk een C2 uitvoering?
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:57 #283
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106204223
Ik reken hem goed. ^O^ Tis de FV103 "Spartan" in een APC uitvoering...

Sine_Pari 2
leovanw 3
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 3
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 3
Esses 3
Hoogvlieger 2
  zaterdag 31 december 2011 @ 06:10:15 #284
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106236012
Goed, volgende... zeg maar welk type dit is...

pi_106246245
T-64?
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:11:59 #286
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106256994
^O^ idd T-64....

Sine_Pari 2
leovanw 3
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 3
RonaldV 2
jeroen25 2
Cobra4 3
Esses 3
Hoogvlieger 2
  maandag 2 januari 2012 @ 01:59:30 #287
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106299888
Een schopje omhoog... De naam en wat is zijn taak? SVP...

dinsdag 3 januari 2012 @ 12:05:42 #288
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106348609
Deze gaat het blijkbaar dus ook niet worden. Ik laat de vraag overigens wel staan. Maar ik zal ook een nieuwe plaatsen om er een beetje de vaart in te houden:

Taak en naam van dit rupsje en wat is de naam van het projectiel dat wordt afgeschoten?
pi_106348896
naam projectiel: TOW?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:25:28 #290
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106349246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:15 schreef gerco94 het volgende:
naam projectiel: TOW?
Nee, wel draadgeleid - zoals je kunt zien op de foto...
pi_106349879
Karretje ken ik niet maar denk Frans. Raket is een Milan AT.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:55:38 #292
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106355747
Karretje is volgens mij een Scorpion?
- Privacy Matters
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:54:52 #293
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106358502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:43 schreef hoogvlieger het volgende:
Karretje ken ik niet maar denk Frans. Raket is een Milan AT.
Nee
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:55:27 #294
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106358535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:55 schreef RonaldV het volgende:
Karretje is volgens mij een Scorpion?
Wel uit die familie, maar heeft toch echt een andere naam...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:28:54 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:32:13 #296
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106360289
almost...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:34:26 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:41:51 #298
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_106360716
Idd ;( maar dan nog is maar 1/3 beantwoord ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:44:59 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106361520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:28 schreef AchJa het volgende:
Iig een uitgerekt (ruimte middelste loopwiel) Scimitar onderstel. Spartan of Striker. Ik gok op Spartan.

Het antwoord op die raket moet ik je schuldig blijven.
Een Swingfire missile? Nog tot redelijk recent in gebruik geweest.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:22:56 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')