quote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat van die Anson bedoel je? Dat was niet zo heel moeilijk. Er waren maar bij de RAF twee squadrons die met Ansons met een oranje driehoek vlogen, net zoals er maar één squadron Spitfires met een oranje driehoek vloog. De Twee Anson squadrons werden al heel snel samengevoegd, omdat 321 niet aan voldoende Nederlanders kon komen. Dus bleef 320 over. Zo is het ook algemeen bekend dat een oranje driehoek op een Spitfire automatisch 322Sqn betekent.
Het is heel simpel: een oranje driehoek op een vliegtuig in WW-II is automatisch Nederland. Je hoeft dan alleen nog maar een vliegtuig te herkennen. Toegegeven, een Anson is lastig, maar ik had net vorgie week RAF Silloth op mijn site gezet, en 320 en 321 waren daar allebei korte tijd gestationeerd. Dus ook bij mij was het geen parate kennis, ik had het toevalllig net gelezen.
Ik weet niet wat precies de vraag is.quote:Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef Pumatje het volgende:
Ik ben geinspireerd geraakt door het vorige topic!
Dus ben eens gaan spitten in mijn mat herk map...
Kom ik hier een T-62 tegen! In Nederlands bezit.. bestuurd door Nederlanders.
Op de achtergrond staat een volkswagen combi..tot wanneer zijn die in gebruik geweest in de KL ?
wistenjulliedit?
Ik heb ook wel eens kopieën van Russische helmen gezien die volgens de overlevering voor oefendoeleinden gebruikt zouden zijn, het fijne weet ik er niet van.quote:Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef Pumatje het volgende:
Ik ben geinspireerd geraakt door het vorige topic!
Dus ben eens gaan spitten in mijn mat herk map...
Kom ik hier een T-62 tegen! In Nederlands bezit.. bestuurd door Nederlanders.
Op de achtergrond staat een volkswagen combi..tot wanneer zijn die in gebruik geweest in de KL ?
wistenjulliedit?
Herkenning bij de KL misschien, maar bij de KM en de KLu vielen die emblemen er buiten. Silhouetten van voer-, vlieg- en vaartuigen, nationaliteitskentekens, dat zijn de belangrijkste dingen, maar emblemen/squadron-identificatie?quote:Op maandag 5 december 2011 20:38 schreef Clan het volgende:
Ik wil de totale stand zien![]()
Ik vind het voorstel met alleen vliegtuigen etc wat mager, Bij herkenning moest je ook de emblemen kennen, de ROT van de Sovjets, Polen etc, zelfs silhouetten van voertuigen moest je van afstand kunnen herkennen.
Die T-62 was dan alleen voor evaluatie doeleinden. En Combis reden tot 2003-2004, zoiets. AFAIK zijn ze er bij de gehele krijgsmacht in één keer utgegaan, toen transport 'paars' werd.quote:Op maandag 5 december 2011 21:32 schreef Pumatje het volgende:
Dat we een T-62 hadden in "operationele" staat..
en tot wanneer de vw combi's in gebruik waren.
Ik gok dat ie uit Oost Duitsland kwam. En anders een van onze nieuwe bondgenoten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:23 schreef Pumatje het volgende:
Hoe kwamen ze aan die t-62 dan, weet je dat ook?
Bij KLu en KM hing het van je vak af. De meeste vakboeren hoeden het niet te kunnen. Maar de Object Grond Verdediging (OGRV) van de KLu moest het bijvoorbeeld weer wel, net zoals de mensen van de GGW. Geen idee hoe het nu is, dit was 10 jaar geleden.quote:En em.. bij KL kun je op manschappen niveau in ieder geval ook de herkenning vergeten.
Russische voertuigen word wat behandeld..meer niet.
Ik wou T28 zeggen, maar die mist inderdaad de vierde toren op het achterdek.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef leovanw het volgende:
Nou zeg het mij dan maar... welk type tankje is dit?
[ afbeelding ]
dit is hem btwquote:Op maandag 5 december 2011 21:32 schreef Pumatje het volgende:
quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
nja! sorry... doe hem toch
T-35!
welke tank is dit?
[ afbeelding ]
Dit is een door de Israeli's buitgemaakte T-62. Wij hadden vroegahhh in Seedorf om de zoveel jaar een tentoonstelling met massa's (rijdend) buitgemaakt spul van Soviet makelij... Ook deze tank behoorde daartoe. Ik ga wel een keer een lading foto's van die evenementen op de kazerne inscannen en plaatsen...quote:
Iedere twee jaar...quote:
Die tank heb ik nooit gezien, ik neem aan dat die ergens in depot stond?quote:Op maandag 5 december 2011 21:32 schreef Pumatje het volgende:
De baas rijdt tegenwoordig liever in franse meuk zoals laguna's en trafics rondquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Die tank heb ik nooit gezien, ik neem aan dat die ergens in depot stond?
De VW busjes zijn er niet meer? Ik heb er privé nog vaak handig gebruik van gemaakt.
Joh, er komen zo veel 'handige knopjes' dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarvoor zit ik te weinig op FOK tegenwoordig. Maar ik let volgende keer wel even beter op.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:52 schreef Cobra4 het volgende:
Dit topic maar even aan de reeks gekoppeld.
En Ronaldv, ik heb ook maar even de vaste OP geplaatst. Heb je gewoon een nieuw topic geopend ipv de "open nieuw deel" knop te gebruiken?
Niet gewoon een T-90?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
nja! sorry... doe hem toch
T-35!
welke tank is dit?
[ afbeelding ]
quote:
jij was zeker ook aanwezig op die demo..ofwatquote:
Mensen die bronnen gaan raadplegen zoals bronlocaties zijn natuurlijk ook niet echt meer bezig met 'herkennen'.quote:Op maandag 12 december 2011 11:16 schreef leovanw het volgende:
Was mij trouwens nog niet eens opgevallen, dat de naam al was te zien... zat ik zelf dus gewoon te slapen....
Zodra je muis toevallig over het plaatje gaat verschijnt de URL alquote:Op maandag 12 december 2011 17:05 schreef Amootje het volgende:
[..]
Mensen die bronnen gaan raadplegen zoals bronlocaties zijn natuurlijk ook niet echt meer bezig met 'herkennen'.
Een ieder die dit spelletje speelt zoals het hoort zal dus al niet bij elke plaatje de rechtermuisknop gaan indrukken.
ohjaquote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef Royyy het volgende:
[..]
Zodra je muis toevallig over het plaatje gaat verschijnt de URL al
quote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef Royyy het volgende:
[..]
Zodra je muis toevallig over het plaatje gaat verschijnt de URL al
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom? Omdat we twee voertuigen niet herkenden? Lijkt me ietsie overdreven.quote:
pp90m1quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:42 schreef Sine_Pari het volgende:
Okay dacht dat de laatste toch niet zo moeilijk zou zijn. Welk wapen (fabikant, type en naam),ziet men vanaf 5:00 tot 6:06 en wat zijn de twee calibers die het verschiet?
FOUT! Daar zie je maar weer eens dat je shooting games als bv. MW3 niet moet geloven.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:49 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
pp90m1
wat je al niet leert van MW3 spelengrappig wapen trouwens met die ronde boxen. Beetje P90 achtig.
Trouwens met type bedoel ik dus bv. PP-90M1, welke dus fout was.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:50 schreef hoogvlieger het volgende:
oh dus fabrikant weenie en type pistoolmitrailleur.
Okay type en caliber (9x18mm Makarov en 9x19mm Parabellum) hebben we dus, maar wie maakt het en wat is de naam?quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:55 schreef Nobu het volgende:
Het is de PP-19, en als ik de beste man goed verstaan heb verschiet het 9mm Makarov of Parabellum.
Negative Kalashnikov is veel meer de (bij)naam die aan de AK-47 werd gegeven, afgeleid van Автомат Калашникова (achternaam van de ontwerper). Kalashnikovs werden in meerdere landen (China (56, 56-1 en 56-2), Czechoslovakia (Model58), Finland (M60, M62 en M76), Germany (DDR) (MPiKM), Hungary (AKM-63 en AMD-65), Korea (DPR) (Type 68), Poland (PMK), Romania en de USSR. In de USSR werd deze in verschillende staatsbedrijven gemaakt. Een van deze overgebleven staatsbedrijven is Izhmas. Maar dit maakt de Kalashnikov niet automatisch een Izhmas, netzo min als dat een door Izhmas gemaakt wapen automatisch een Kalashnikov is.quote:
Ik heb het over de man Kalashnikov. Niet over de AK-47.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative Kalashnikov is veel meer de (bij)naam die aan de AK-47 werd gegeven, afgeleid van Автомат Калашникова (achternaam van de ontwerper). Kalashnikovs werden in meerdere landen (China (56, 56-1 en 56-2), Czechoslovakia (Model58), Finland (M60, M62 en M76), Germany (DDR) (MPiKM), Hungary (AKM-63 en AMD-65), Korea (DPR) (Type 68), Poland (PMK), Romania en de USSR. In de USSR werd deze in verschillende staatsbedrijven gemaakt. Een van deze overgebleven staatsbedrijven is Izhmas. Maar dit maakt de Kalashnikov niet automatisch een Izhmas, netzo min als dat een door Izhmas gemaakt wapen automatisch een Kalashnikov is.
Punt voor Nobu
Jammer voor je maar ook dat is FOUT! Of is bv. Colt ook gelijk Stoner?quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:21 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik heb het over de man Kalashnikov. Niet over de AK-47.
Eigenlijk wel ja.quote:Op zaterdag 17 december 2011 04:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Jammer voor je maar ook dat is FOUT! Of is bv. Colt ook gelijk Stoner?
Ik was eigenlijk op zoek naar een andere naam, er is een reden dat ik een plaatje heb gekozen waarop de nationaliteit zo duidelijk te herkennen is.quote:
Dat is de naam waar ik naar op zoek was inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2011 18:13 schreef leovanw het volgende:
Dit toestel van de Koninklijke Canadese Luchtmacht, dat er ook in licentie werd gebouwd, staat daar beter bekend als de 'CANSO'...
Ja als je een photo van de voorkant had gezien, had je ook duidelijk de boeg kunnen herkennen.quote:
dukw is geniaal.. alleen de naam alquote:Op zondag 18 december 2011 22:43 schreef Rave_NL het volgende:
Dat dachten ze ook van de DUKW, die achteraf een van de beste voertuigen van de geallieerden bleek te zijn.
Om maar niet te beginnen over de Higgins landingsvaartuigen, die door de conventionelen als totaal onrelevant werd gezien, maar hét element werd "That has won the war"..
Je weet het nooit..
Geen tank met boot maar eerder een amphibisch voertuig met rupsbanden.quote:Op maandag 19 december 2011 00:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dukw is geniaal.. alleen de naam al![]()
Maar dit... een tank met een boot erop verdient de darwin award.
Had er graag dienst op gedaan![]()
lachen man...
Negative de Ramses II was een upgrate van zowel de T-54 als ook de T-55. En niet alle Ramses II kregen een upgated barrel. Bij de upgrated T-55 (zover ik mij dat herinder zit het zoeklicht boven het geschut en bij de upgrated T-54 zoals hier op de photo er naast. Bij zowel de T-54 als T-55 ontbrekt het zoeklicht.quote:Op maandag 19 december 2011 15:29 schreef leovanw het volgende:
@Sine, volgens mij heeft deze nog het oude 100mm kanon en is gewoon een T-54. De in de USA voorgestelde upgrade van de Egyptische T-54 naar Ramses II in de tachtiger jaren zou toch met een 105mm M68 kanon, zoals die ook in de Egyptische M60A3 zitten, uitgerust worden. Daarnaast zou ook het loopwerk aangepast worden en dit is op het plaatje ook niet zichtbaar. Maar de Ramses II upgrade is toch nooit doorgevoerd, toch?... In mijn ogen blijft het dan een T-54...
Negativequote:Op maandag 19 december 2011 18:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
daar was ik al bang voor
Het is wel een Abrahams maar dan een ander modelletje?
Dat is helemaal goed, juist en ook wel correct.quote:Op maandag 19 december 2011 19:30 schreef leovanw het volgende:
Het is de Iraanse Zolfagar III tank, vernoemd naar een legendarisch zwaard in het Islamitische geloof. Hoewel de Iraniërs een bloedhekel hebben aan alles wat Amerikaans is, hebben ze er geen moeite mee om het model van de Abrams grotendeels te kopiëren. Maar daar houdt het dan ook wel op. Het is iig inferieur aan wat wij in het westen gewend zijn. Zijn hoofdbewapening bestaat uit een 125mm kanon met gladde loop, vergelijkbaar met die van de T-72.
Gaat om een mobiel geschut (self-propelled gun) en niet om een tank.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
geizien je hint, is het een paracuteerbare tank?
Correct mate... You take it once again from here...quote:
Zijn ook maar een paar jaar in dienst geweest. Kende het ook enkel omdat men tot twee jaar geleden een Russisch para forum had waar ik lid was.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Ah. Zat eerst ook al te denken aan een ISU maar die zijn toch anders. ASU kende ik niet.
Ja, is de nato aanduiding. A50 Mainstay voor de volledigheid.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:53 schreef leovanw het volgende:
Helemaal juist volgens mij.... Althans dat is de naam die NATO er aan gaf... De Russen noemen deze op de Ilyushin 76 gebouwde airborne early warning system de 'Shmel', of te wel de 'Hommel'...
Correct. Met al dat gezeur over Geilenkirchen wilde ik eigenlijk een E3 plaatsen maar die is wel heel makkelijk.quote:
Correct! Nato naam Bison. Myasishchev M-4 Molotquote:
Ik wist nog dat het van het Myashishoshucychef OKB of zoiets was. Maar die naam is niet op te schrijven, laat staan uit te spreken. Dus hield ik het maar op Bison.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct! Nato naam Bison. Myasishchev M-4 Molot
Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 1
Onder andere. Eind jaren 70 haalden de Soviets ook al een KAL Boeing (vlucht KAL902, een 707) neer, die een noodlanding op een bevroren meer maakte in het noorden van Kola. Het incident droeg in belangrijke mate bij aan het neerschieten van KAL007.quote:Op vrijdag 23 december 2011 05:33 schreef leovanw het volgende:
Je bedoelt de Koreaanse Jumbojet, die begin 80er jaren is neergehaald?
Het correcte antwoord.quote:
Te makkelijk: Convair (General Dynamics) F-102 Delta Dart Dagger.quote:
Correct.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Te makkelijk: Convair (General Dynamics) F-102 Delta Dart Dagger.
Nope!quote:
Nope!quote:
Dat had je al gevraagd.quote:
Zou RonaldV dan zo streng zijn?quote:
In een land waar we het foutieve gebruik van het woord 'het' steeds vaker goedkeuren? Nah... Het is trouwens "La Fayette". Maar ik heb net nog even gekeken: er was geen schip van die naam in de klasse die ik zoek. Wel een andere Franse naam.quote:
François?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In een land waar we het foutieve gebruik van het woord 'het' steeds vaker goedkeuren? Nah... Het is trouwens "La Fayette". Maar ik heb net nog even gekeken: er was geen schip van die naam in de klasse die ik zoek. Wel een andere Franse naam.
We have a Winner!quote:
Die blondine bedoel je?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:51 schreef Cobra4 het volgende:
Naam van het wapen en land waar het ontworpen is aub.
[ afbeelding ]
Mocht je de cupmaat weten dan is dat een bonuspunt.quote:
Nee, dan zou ik valsspelen, ik heb haar al opgezocht.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mocht je de cupmaat weten dan is dat een bonuspunt.
Correct.quote:
Dat kan precieser!quote:
God, ik mis slechts een letter!quote:
JAAAH DE KAR98Kquote:
Correctemundo!quote:
Hij is alleen wel verwaarloosdquote:Op vrijdag 23 december 2011 19:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correctemundo!
Sine_Pari 2
leovanw 2
Nobu 2
Nibb-it 1
AchJa 2
RonaldV 2
jeroen25 1
Cobra4 2
Esses 2
Ik vroeg niet wat. Ik vroeg wie.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Een of andere Luftwaffe Officier ?
quote:
Iemand die iets op Pumatje tegen had.quote:
Dat kun je wel stellen ja.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Iemand die iets op Pumatje tegen had.
Een Pumatjekill record xDquote:
O MIJN GODquote:
WHAHAHAHAHAHAHAAHAHA Loserquote:
Betaquote:
Voor deze meneer is speciaal een medaille bedacht bij het bereiken van zijn 5e centurion aan dode tanksquote:
Wat heeft dat te maken met Nibb it's:quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Voor deze meneer is speciaal een medaille bedacht bij het bereiken van zijn 5e centurion aan dode tanks
Het gaat allemaal om deze vent!quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met Nibb it's:
''R..I.. pasta en Gothic broeken'' ?
Dat zijn hints,quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met Nibb it's:
''R..I.. pasta en Gothic broeken'' ?
Tadaaaquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
Rudel. Heeft nogal wat ritjes gemaakt met de Stuka zullen we maar zeggen...
GOD we zaten op sam te wachten... Jezusquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
Rudel, Heinz, Stukaquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:24 schreef samthegreat5 het volgende:
Ja, ik had ondertussen alles al gelezen op wikipedia. Dus maar niet geantwoord.
Maar ik snap nog steeds niets van Nibb-it's hint. Moet ik daar RPG uit halen ofzo?
Ik kom gewoon binnenvallen...quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:23 schreef Esses het volgende:
[..]
GOD we zaten op sam te wachten... Jezus
quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
Aha, voor iemand die de naam sowieso al niet kent is zo'n hint nogal nutteloos weetjequote:
Heb je weer wat te lezen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Ja, Hans-Ulrich Rudel. Had tot voor 5 minuten geleden nog nooit van hem gehoord.
Dit is DE beroemdste WO2 piloot. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:31 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik vraag me af: hoe kennen jullie al die stuff die hier gepost wordt?
Nogal subjectiefquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Dit is DE beroemdste WO2 piloot. Kom op zeg.
te weinig oorlogsshit gezien jijquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, wil nog steeds niet zeggen dat hij de beroemdste aas is.
En toch heb ik al best wel wat oorlogs-shit gezien. Maarja, jullie kennelijk veel meer.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef Esses het volgende:
[quote]Op vrijdag 23 december 2011 20:33 schreef Esses het volgende:
[..]
te weinig oorlogsshit gezien jij
TE LAATquote:
Op de seconde gelijk!quote:
Mijn ID is lager! Ik was dus eerder!quote:
Jij bent zeker van de KMar? altijd voordringen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Mijn ID is lager! Ik was dus eerder!
Bevoegdheid tot hequote:Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij bent zeker van de KMar? altijd voordringen.
JIJ BENT TE GOED, welke?quote:
Geen idee. Ik riep gewoon een ander Italiaans merk.quote:
Lolquote:Op vrijdag 23 december 2011 21:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik riep gewoon een ander Italiaans merk.
Hahaha, hard onderweg! :pquote:Op vrijdag 23 december 2011 21:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Ken Bernardelli eigenlijk alleen van de P One wat een vrij bekend sportwapen is.
Nja hoogvlieger wint heb denk ik maar. Zit het dichtst bij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:03 schreef Amootje het volgende:
tijd voor een functie op de P&B, zie ik meer wapens voorbij komen, herken ik misschien nog es wat
Oh, dat was bij mij om de hoek, dat heb ik nog gezien!quote:
QFTquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Mijn IQ is lager! Ik was dus eerder!
quote:
Vooruit dan maar... Chinees, type-89 en is uitgerust met een 120mm kanon...quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Jeuj.
Next;
[ afbeelding ]
Land van herkomst, naam en type gaarne.
Nee, wel draadgeleid - zoals je kunt zien op de foto...quote:
Neequote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:43 schreef hoogvlieger het volgende:
Karretje ken ik niet maar denk Frans. Raket is een Milan AT.
Wel uit die familie, maar heeft toch echt een andere naam...quote:
Een Swingfire missile? Nog tot redelijk recent in gebruik geweest.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:28 schreef AchJa het volgende:
Iig een uitgerekt (ruimte middelste loopwiel) Scimitar onderstel. Spartan of Striker. Ik gok op Spartan.
Het antwoord op die raket moet ik je schuldig blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |