SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
herkenbaar hoor, als je er erg veel last van hebt even je vk bellen (alles omtrent de bevalling en klachten in dat gebied zeg maarquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef bitterend het volgende:
Nrak uit logeren! spannend! ben benieuwd hoe het gaat![]()
Ik heb een vraag...ben vorige week vrijdag bevallen en nog steeds erg veel pijn rond mijn stuitje en drukkend gevoel rond mijn kont...opzich geen last van de hechtingen
hadden jullie dit ook? als het niet weg gaan wie moet ik bellen? vk of ha?
ow geen idee! vroeg me ook af gisteren!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan je trouwens nu al zien of een baby rechts of linkshandig wordt? Bartje pakt alles aan met links, en doet daar het meeste mee. Rechts is handig om even mee vast te houden, maar daar houdt het mee op... Ik zat me ineens af te vragen of dat betekend dat hij linkshandig is...
\quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef Susie het volgende:
wat een rust hier he? Zo anders dan in Z&G!
Totaal geen ervaring mee uiteraardmaar zou dat niet gewoon hartstikke meevallen met zo'n kleintje?
Wordt snel beterquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
\
echt! maar ik vind het prettig dat het minder snel gaat
het lukt me niet om alles te volgen ben nog erg emotioneel en moe
Echt? Dan ben je sneller dan mij hoor! Heeft volgens mij 2 weken geduurd voordat ik naar buiten ben gegaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:36 schreef bitterend het volgende:
wauw echt?? bikkel!! ben vandaag voor het eerst naar buiten, blokje om en werd super duizeligmorgen poging twee!
ohja het mutsje ga ik deze week bestellen!!![]()
![]()
Same here. Vrienden begrijpen ook nog niet dat wij om 22u echt uitgeteld zijn. Zelfs op zaterdagavondquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:38 schreef Susie het volgende:
Wederom niet zo raar Bitterend en ook dat duurt nog wel even....sorry, kan er niets anders van maken.
Gisteren waren hier mijn teamgenoten, voordat ze naar een wedstrijd gingen. Lief stelde voor dat ik gezellig mee zou gaan... Maar ik was om 20 uur al moe..
passen jullie allemaal in een bad?? jaloeeeeers! heerlijk! veel plezierquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
We gaan straks met zn drieeen badderen in t grote bad
ga dan ook lekker wieberen ofzo ...quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:30 schreef static het volgende:
Waarom zijn die kinderen toch altijd zo lelijk? Zou me schamen om er één te posten.
dat zul je de rest van je leven blijvenquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
\
echt! maar ik vind het prettig dat het minder snel gaat
het lukt me niet om alles te volgen ben nog erg emotioneel en moe
Als dat een beetje over is dan moet je weer grienen omdat ze voor t eerst naar je lachtquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef bitterend het volgende:
Faithz
haha moe kan ik hebben maar de huilbuien omdat mijn baby zo mooi is.....
ah super!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef Faithz het volgende:
[..]
Laat die relnicht toch
DJMO
BV gaat beter hiero
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:49 schreef danic het volgende:
Ach, bitterendJouw wolk is gewoon lekker roze, stug blijven zitten daar hoor, laat iedereen lekker kletsen!
Ik heb het nog steeds met momenten dat ik naar d'r kijk en van binnen helemaal week wordt.
Gelukkig maar, toch?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:47 schreef bitterend het volgende:
Moet ik mijn man voorbereiden![]()
waarom huil je nou weer zegt ie
ja ze is zo lekker zacht![]()
Will it ever stopquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:50 schreef danic het volgende:
Dat dus. En dat ze heel de dag loopt te jengelen omdat ze al een beetje kan staan en morgen het liefst mee wil doen met de marathon van New York
Zo beter Susie?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef Susie het volgende:
wat een rust hier he? Zo anders dan in Z&G!
fijn om te horen!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef Faithz het volgende:
[..]
Laat die relnicht toch
DJMO
BV gaat beter hiero
ik ga zo de tiet te voorschijn halen en dan naar bedquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef danic het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds blij als ik om 22.00 naar bed kan hoor. Inmiddels duren de nachten wel weer zo'n 8 uur, met 1 of 2 onderbrekingen. Maar die slaapschuld heb ik echt niet zomaar ingelost.![]()
Dat was de vraag niet. Ik weet dat je niet één van de meest slimste bent onder ons, maar antwoord eens.quote:
Gaat goed zo he?quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:59 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik ga zo de tiet te voorschijn halen en dan naar bed
Soms kun je jezelf gewoon niet tegenhouden. Ik ben er ook zo een.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Susie het volgende:
[..]
Gaat goed zo he?![]()
Jammer dat DJMO toch moest reageren op zo'n stomme vraag![]()
Gebaseerd op wat? Een kind kunnen uitpoepen? Een snelle wip zonder condoom?quote:
Ik vind het al pijnlijk al ik mijn pink troostend geefquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:41 schreef DJMO het volgende:
Op dit moment zit hij protesterend in de boxik weiger om m'n tiet stelselmatig te laten fijnknijpen door tien garnalenvingertjes en een babymond met zes tanden
Nee he, komende week is het wel helemaal feest met en de dinsdag en de woensdag. Mja..afspraak op woensdag had ik al 2x verplaatst en heb wel het idee dat de inhalator die hij nu heeft wat te klein begint te worden. Toch maar wel even gaan dusquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:40 schreef Faithz het volgende:
Vroege pubertijd voor Geert?
Pff mrien, jij verveeld je de komende tijd niet
Precies dit! En ook voor poezebeest, SB, mrien en kindje van Vanyel en van Migionne. Eigenlijk iedereen die net als wij een pokkejaar hebben gehad wat gezondheid betreftquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:56 schreef danic het volgende:
Nou Mrien, laten we hopen dat deze maand dan ook een afsluiter is voor alle problemen, 2012 gewoon gezond weer in!
Zo werkt het inderdaad, mijn ouders wilden neit geloven dat Sarah echt zoveel huilde, tot ze daar een nachtje had geslapen en ze blij waren dat ik haar weer kwam halen en de eerste drie maanden heb ik alleen maar te horen gekregen dat ze zoveel huilde... ja vertel mij wat! Toen heb ik ook gezegd dat ik het ook best leuk zou vinden als ze me eens vertelden wat ze wel leuk vonden aan Sarah en toen kwam dat ze ook lief was en dat ze helemaal niet zo gek veel huilde, maar de heftigheid van haar huilen maakte dat het leek alsof ze de hele dag huilde nou ja punt is. De opa en oma van Danne gaan zelf ervaren hoe Danne in elkaar steekt en als ze het van jullie niet willen aannemen dan moet ze het maar merken tochquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef Nirak het volgende:
Thnx voor de reacties op t logeren. Gelukkig gaan we hem s avonds alweer ophalen, dus het is maar een middag en vroeg avondDenk wel dat hij moet wennen, maar mijn moeder kennende haalt ze hem op bij de eerste kik.. Want mijn moeder wil hem heeeeeel de dag vasthouden, maar daar wordt hij juist onrustig van, want dan kan hij niet slapen, raakt hij oververmoeid en dan slaapt hij helemaal niet meer.. Maar zo'n oppassessie maakt de zaak wel duidelijk, misschien leert ze dan op harde wijze dat ze hem soms met rust moet laten
Want over een paar weken komen ze eens in de week een hele dag oppassen
Goede samenvatting, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:09 schreef Faithz het volgende:
Punt is dat je kunt zeggen dat ze huilt maar daar hebben ze geen gevoel bij. Dat moet je meemaken en voelen om echt begrip op te kunnen brengen.
Exact hetzelfde idd met Danne. Dan niet het huilen godzijdank. Maar hij heeft ritme nodig en op tijd naar bed want anders breekt de hel los
samenvatting: je kunt deze halve oppasdag zien als wennen voor de wekelijkse oppassessiequote:Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef Nirak het volgende:
Ik dacht dat t topic dood was
Net in bad bijgelezen, maar alweer veel vergetrn.. Zullen de hormonen wel zijn
Owja, hormonen = huilen. Heel vaak, om heel veel, of om weinigIk schoot vandaag vol om een lachje.. En zo elke dag wel om wat anders..
Thnx voor de reacties op t logeren. Gelukkig gaan we hem s avonds alweer ophalen, dus het is maar een middag en vroeg avondDenk wel dat hij moet wennen, maar mijn moeder kennende haalt ze hem op bij de eerste kik.. Want mijn moeder wil hem heeeeeel de dag vasthouden, maar daar wordt hij juist onrustig van, want dan kan hij niet slapen, raakt hij oververmoeid en dan slaapt hij helemaal niet meer.. Maar zo'n oppassessie maakt de zaak wel duidelijk, misschien leert ze dan op harde wijze dat ze hem soms met rust moet laten
Want over een paar weken komen ze eens in de week een hele dag oppassen
Mrien.. Wat een schema! Dat gaat in 2012 anders hoor
quote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden
Helaas ging die niersteen inderdaad gepaard met koliekpijn. Ik heb 2 dagen aan de morfine en pethidine gezeten. En zelfs daar kwam de pijn doorheen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Poezebeest het volgende:
SB; wat naar allemaal! Heb je veel pijn gehad van die niersteen? Tijdens de zwangerschap heb ik nierkoliek-achtig iets gehad, ik dacht dat ik dood ging, wat een pijn! Dus ik hoop dat het je bespaard is gebleven. En dat je nu lekker kunt gaan genieten![]()
Nirak; spannend hoor, logeren bij opa & oma. Als jij denkt dat hij het nodig heeft om te wennen aan het bedje moet je dat gewoon doen. Al is het maar voor je eigen gevoel.
En jij bent al weer actief zeg! Wandelen heb ik nog niet geprobeerd, heb wel boodschappen gedaan met mijn moeder en daar deden we gelijk 1,5 uur over, ik vond het heerlijk! De kleine man was trouwens niet mee, die mag nog niet naar buiten en bleef bij opa thuis.
Bitterend;Dat emotionele is zo herkenbaar! ik dacht dat dat alleen tijdens de kraamtijd was, maar zelfs er na had ik last van kraamtranen en nu nog reageer ik soms ontzettend emotioneel instabiel op dingen.
Ik vind mijn kleintje echt helemaal leuk en lief en knuffelbaar, maar ik ben ook heel nieuwsgierig hoe hij zal zijn als hij groter is, wat zijn karakter is, hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Wij moeten komende week naar het consternatiebureau, bij de arts worden we verwacht. Kan iemand mij vertellen wat die eerste keer inhoudt? Ik vind het een beetje onzin aangezien we over twee weken ook al naar de kinderarts moeten, standaard afspraak nadat hij met ontslag is gegaan.
wauw wat fijn!quote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden
Ja, dat heb ik ook. De kraamperiode-emotie (moe! adrenaline! geluk!) ging wel voorbij, en ik merk dat ik in tegenstelling tot na de bevalling van Ivan echt 'ontzwangerd' ben. Maar mijn kinderen ontroeren me nog steeds, voortdurend, en ik word er bovendien diep door geraakt als er iets met andermans kinderen is. Ook ben ik bang dat mijn kinderen iets overkomt. En ik houd gewoon zoveel van ze dat ik er spontaan om in huilen uit zou kunnen barsten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik weet niet of het bij iedereen zo is natuurlijk maar ik ben een stuk gevoeliger en emotioneler geworden! Ik moet nog steeds zomaar huilen als ik iets op tv zie wat helemaal niet zielig is! Vanmiddag nog Sinterklaasfeest emt de meiden en ze waren zo enthousiast en ik had de tranen in mijn ogen staan en dacht, jeetje wat ben ik toch een softie!!
Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen..quote:Op zondag 4 december 2011 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
wauw wat fijn!![]()
stiekem word ik daar wel eens een beetje jaloers van![]()
nouja mn mini heeft het gister heel goed uitgehouden in de Efteling dus tegenwoordig gaat het eigenlijk best wel goed.
hehhe dat hadden wij bij de oudste ook ja. Op een gegeven moment heb ik tot groot ongenoegen van de opa's en oma's de regel ingesteld dat als ze slapen, we ze niet wakker gaan maken of uit hun bedje gaan halen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:49 schreef Jipster het volgende:
[..]
Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen..ik dacht thuis: ik doe het niet meer, niemand komt aan mijn baby
![]()
![]()
Leuk naar de efteling met je kids, ik heb er nu al zin in!
ohhh wil ik ook met kerst proberen! sushi eten met de kleine erbijquote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!quote:Op zondag 4 december 2011 10:54 schreef Jipster het volgende:
@Nirak, hier dus ook van die overenthousiaste opa's en oma's die hem hele tijd willen vasthouden en het liefst hem elke dag willen zien.. ik merk aan mezelf dat ik er heel geirriteerd van raakKom op, beetje normaal blijven doen en het lijkt net of wij niet meer in beeld zijn, alleen nog maar J.
En emoties, die heb ik ook hoor, als mijn mannetje lacht krijg ik ook tranen in mijn ogen
pff arme wiesquote:Op zondag 4 december 2011 10:42 schreef wickie het volgende:
Met Wies gaat het nog steeds slecht. Drinken gaat moeizaam en 5 flessen geven lukt niet meer. Ze blijft nu steken op 4 en dan is het vechten om er wat in te krijgen. Soms gaat het ook best aardig, maar vaak niet.
Morgen heb ik ook een afspraak bij de huisarts. Dan 's middags de logodepiste en woensdag het CB. Hopelijk is er iemand die ons kan helpen.
We zijn best wel wat gewend van Mette, maar we zitten nu toch echt wel een beetje met onze handen in de haren.
Ja, dat ken ik ook. Voor je goed en wil binnen bent is kind al uit de wagen getrokkenquote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!
vond ik niet zo tof
Laat me raden. Avent?quote:Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef wickie het volgende:
Wij gebruiken m 's nachts ook. Mette hoor je niet zo snel en als ze inmiddels in het gilstadium zit dan krijg ik haar meestal niet meer in slaap gepraat (of eerder omgeluld).
Onze huidige babyfoon is beetje kapot. Het oplaadstation is kaduuk.. we laden de batterijen nu steeds net een gewone oplader op... Niet echt ideaal.
Ik kan ook misschien zo'n cheapo alecto erbij kopen en dan om en om op de oplader ofzo.
Ik heb 1 babyfoon gevonden die uitbreidbaar is maar dat gaat dan ook 80 euro kosten.
quote:Op zondag 4 december 2011 13:00 schreef Aoraki het volgende:
ik ben vorige week trouwens het verkeerde kind gaan troosten met mijn slaap-gare hoofd. Ik dacht de oudste te horen, dus ik daar naar binnen. Ik dacht nog, goh wat ligt hij stil. En hij had ook zoiets vanwat kom jij nou doen.
Dus ik weer naar bed. Was het toch de jongste...
ze valt vaak in slaap aan de borst en dan hou ik haar even rechtop voor een boertje, probeer ik haar weg te leggen op haar rug dan is het wakker worden en huilenquote:Op zondag 4 december 2011 13:43 schreef Susie het volgende:
Slaapt ze al of moet ze nog in slaap vallen?
Dat duurt nog wel even. Gewoon lekker doen. Ze komt net uit jouw baarmoeder. Bij mama is heerlijk fijn en vertrouwd.quote:Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef bitterend het volgende:
ow susie![]()
ik zou haar het liefst gewoon op mij laten slapen de hele dag
maar ben bang dat ze daar aan gewend raakt
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!quote:Op zondag 4 december 2011 14:08 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraag voor de babykenners voor deze babykneus![]()
Rayen is nu 2 weken oud maar eigenlijk vind ik dat hij zoveel slaapt. Ik dacht eigenlijk altijd dat baby's na elke voeding toch minstens een kwartier helder wakker waren.
Hij valt vaak na de voeding in slaap.
Kan een baby ook teveel slapen? En nu niet gaan lachen om mijn domme vragen
Ohw ben ik gelukkig niet de enigste.quote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).
Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
Wat weet je dat toch weer romantisch te brengenquote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Jaja, dat doen ze hequote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Hahaha! Ik moest hardop lachen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.quote:Op zondag 4 december 2011 19:04 schreef Takkembah het volgende:
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
dat!quote:Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef sverbern het volgende:
[..]
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
quote:Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef sverbern het volgende:
[..]
maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |