Je zou toch denken met internet overal te hand dat mensen toch een keer gaan nadenken over die onzinquote:AMSTERDAM - Wereldwijd komen er dagelijks 83.000 christenen bij en daarmee groeit het christendom harder dan alle andere godsdiensten. Met dat nieuws opent het Reformatorisch Dagblad zaterdag. Een en ander blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse tijdschrift International Bulletin of Missionary Research.
Sinds de val van het communisme in de jaren negentig, is religie bezig met een opmars, is de conclusie van onderzoekers. Wereldwijd zou het christendom ongeveer 42.000 kerkgenootschappen en groepen tellen. Die komen samen in bijna 5,2 miljoen gemeenten.
schuld van USAquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef cherrycoke het volgende:
Reformatorisch Dagblad![]()
![]()
hoe bedoel je propaganda
ow jaquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Autobandje het volgende:
Dat kan het Reformatorisch dagblad dan wel zeggen, maar meer en meer kerken verdwijnen en je hoort altijd dat er steeds minder kerkgangers zijn.
Wij van WC-Eend...quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef cherrycoke het volgende:
![]()
hoe bedoel je propaganda
Ik wacht op de cijfers van de andere geloofsovertuigingen.quote:Wereldwijd komen er dagelijks 83.000 christenen bij en daarmee groeit het christendom harder dan alle andere godsdiensten.
Vaticaanstadquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
In ieder geval niet in Europa! Waar wel eigenlijk
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:33 schreef Arcee het volgende:
Dat lees je niet vaak dat Christenen waarde hechten aan een onderzoek.
china http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-is-christen.dhtmlquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
In ieder geval niet in Europa! Waar wel eigenlijk
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
china http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-is-christen.dhtml
Chineesmsering
quote:het Chinese ministerie van Godsdienstzaken
quote:
quote:“We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.”
—Richard Dawkins
Ohwww. Maar wat waren ze voorheen dan? Ongelovig of boeddhist of ...?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
china http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-is-christen.dhtml
Chineesmsering
mensen die van Boeddhist veranderen naar Christenquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ohwww. Maar wat waren ze voorheen dan? Ongelovig of boeddhist of ...?
Ja, en in Afrika & Oost-Europa komen er dus steeds meer bijquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Autobandje het volgende:
Dat kan het Reformatorisch dagblad dan wel zeggen, maar meer en meer kerken verdwijnen en je hoort altijd dat er steeds minder kerkgangers zijn.
Hahahahaquote:Met dat nieuws opent het Reformatorisch Dagblad zaterdag. Een en ander blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse tijdschrift International Bulletin of Missionary Research.
Dan ben je gedwongen om in God te geloven. God wil je de vrije keus stellen en je uit liefde voor hem laten kiezen dus is hij niet dominant aanwezig maar heeft hij passief bewijzen achtergelaten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:38 schreef Sound.Cloud het volgende:
Het aantal christenen groeit natuurlijk hard door de demografische ontwikkelingen in Afrika. Nigeria en Congo hebben nogal hoge geboortecijfers en er wonen ook veel christenen.
Als God nou even moeite zou doen en Jezus voor een dagje terugstuurt naar aarde, even op tv komen, wat trucjes doen, dan zou iedereen weer gelovig zijn. Maarja dat is blijkbaar een te effectieve methode....
Welke bewijzen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Dan ben je gedwongen om in God te geloven. God wil je de vrije keus stellen en je uit liefde voor hem laten kiezen dus is hij niet dominant aanwezig maar heeft hij passief bewijzen achtergelaten.
Het bestaan van het heelal en de Bijbel.quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Dan ben je gedwongen om in God te geloven. God wil je de vrije keus stellen en je uit liefde voor hem laten kiezen dus is hij niet dominant aanwezig maar heeft hij passief bewijzen achtergelaten.
Dat zijn geen bewijzen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:52 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Het bestaan van het heelal en de Bijbel.
Not that shit again.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:52 schreef Blitzkrieger het volgende:
Het bestaan van het heelal en de Bijbel.
God bestaat niet.. Wakker worden!quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
En als je niet voor God kiest?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Waarom zou God dat niet doen. Dan pwnd hij meteen alle atheïsten en gaat 99% meteen weer geloven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:38 schreef Sound.Cloud het volgende:
Het aantal christenen groeit natuurlijk hard door de demografische ontwikkelingen in Afrika. Nigeria en Congo hebben nogal hoge geboortecijfers en er wonen ook veel christenen.
Als God nou even moeite zou doen en Jezus voor een dagje terugstuurt naar aarde, even op tv komen, wat trucjes doen, dan zou iedereen weer gelovig zijn. Maarja dat is blijkbaar een te effectieve methode....
Je hebt geen kerk nodig om te geloven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Autobandje het volgende:
Oeh, snel even lezen, want morgen is die site weer down vanwege de zondagsrust.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef cherrycoke het volgende:
![]()
hoe bedoel je propaganda
Nee.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
zooooo... dus er is een tsunami van christenen gaande
En door evangelisering in Azie. Vietnam, Korea en China hebben snel groeiende Christelijke kerken. Er zijn daar vele miljoenen Christenen bijgekomen in de afgelopen 10/20 jaar.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:38 schreef Sound.Cloud het volgende:
Ik las laatst dat de Chinese overheid het aannemen van een (protestants) Christelijk geloof wel een goede zaak vindt. Niet zozeer vanwege het religieuze aspect, maar omdat de bekeerde Chinezen minder corrupt en betrouwbaarder zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
China wordt idd in best wel snel tempo gelovig. Natuurlijk is het nog steeds een erg klein percentage. De overheid laat steeds meer toe hoewel alles nog wel onder de toezicht moet gebeuren van de overheid (wat eigenlijk helemaal zo slecht nog niet is).
Flauwekul wat je zegt, religie/geloof/ is iets moois en goed, en ik geloof ook en ik weet het ook. Welke religie en/of/ geloof het ook is dat maakt me niet uit.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:23 schreef Athlon64x het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_athesten__.html
[..]
Je zou toch denken met internet overal te hand dat mensen toch een keer gaan nadenken over die onzin
dan is het geen geloof meer maar feitenkennisquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Waarom zou God dat niet doen. Dan pwnd hij meteen alle atheïsten en gaat 99% meteen weer geloven.
nee, "we" wisselen ze in voor moslims. Strak plan hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 12:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nou, dan verhuizen die idioten van het Reformatorisch Dagblad toch lekker naar China? Hier in Nederland moeten we ze niet meer.
Claims zoals "religie X neemt de wereld over" en "religie X is de snelst groeiende religie" heb ik uit de monden van islamofielen, islamofoben, christenbashers en bible belters gehoord. Dus veel waarde kan ik er iig niet aan hechten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:30 schreef De_Nuance het volgende:
Maar de islam neemt toch de wereld over ?????
Geloof heeft waarde van 0,0.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Christen bash topic.
Laat elkaar lekker in waarde joh.
Wat is er mooi en goed aan dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:38 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Flauwekul wat je zegt, religie/geloof/ is iets moois en goed, en ik geloof ook en ik weet het ook. Welke religie en/of/ geloof het ook is dat maakt me niet uit.
Nutteloos plaatje, het laat buiten beschouwing dat er behoorlijk wat fundamentele ontwikkelingen plaatsvonden in de middeleeuwen en dan laten we alles ten oosten van Servië nog even beschouwing aangezien daar geen christenen waren.quote:
Geloof is de opium voor het volk. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal nodig. Iets met houvast enzoquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geloof heeft waarde van 0,0.
Daarom hebben we als mensheid "wetenschap".
Het heeft voor mensen wel degelijk waarde. Niet in de richting die jij zoekt, maar hé, niemand die je vraagt of je het overal mee eens wilt zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geloof heeft waarde van 0,0.
Daarom hebben we als mensheid "wetenschap".
Precies.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het heeft voor mensen wel degelijk waarde. Niet in de richting die jij zoekt, maar hé, niemand die je vraagt of je het overal mee eens wilt zijn.
Het in stand houden van je zuster dr waanbeelden is misschien leuk voor haar, maar je weet zelf ook wel beter..quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het heeft voor mensen wel degelijk waarde. Niet in de richting die jij zoekt, maar hé, niemand die je vraagt of je het overal mee eens wilt zijn.
Jij wilt beweren dat we nu NIET significant verder zijn in vrijwel alle technologische gebieden dan op welk ander moment dan ook in de bekende geschiedenis?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nutteloos plaatje, het laat buiten beschouwing dat er behoorlijk wat fundamentele ontwikkelingen plaatsvonden in de middeleeuwen en dan laten we alles ten oosten van Servië nog even beschouwing aangezien daar geen christenen waren.
Ben benieuwd waar ze het op baseren trouwens, is onze stijging nu zoveel groter qua invloed dan de ontwikkeling van landbouw en basistechnieken dan? Denk het niet.
Waarde hechten aan een leugen, terwijl je ervan op de hoogte bent.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het heeft voor mensen wel degelijk waarde.
Je had dus niet op me hoeven te reageren. Je ondermijnt je eigen reactie.quote:Niet in de richting die jij zoekt, maar hé, niemand die je vraagt of je het overal mee eens wilt zijn.
Het gaat toch om haar welzijn?quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het in stand houden van je zuster dr waanbeelden is misschien leuk voor haar, maar je weet zelf ook wel beter..
Wat dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geloof me of niet (), maar geloof brengt ook veel goeds.
Lulpraat. Blind geloven in iets op basis van zeer twijfelachtig ''bewijs'', is de grootst denkbare deugd en de nummer 1 voorwaarde om ''gered'' te worden? Rare God is dat zeg. Zo iemand kan ik met de beste wil van de wereld niet als perfect betitelen, het is te onlogisch.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat mensen als jij zich verheven kunnen voelen,boven de groep gelovigen.quote:
Haha wat een onzin. In de zogenoemde "dark ages" is een ontwikkeling in gang gezet die heeft geleid tot de welvaart en vrede die we nu kennen. Ontstaan van steden, oorlogen, uitvindingen noem maar op. Daarnaast was vrijwel iedere westerling christelijk tot 1945. Het grootste deel van de scientic advange is dus door christenen gedaan.quote:
Volgens mij zijn de diverse ontwikkelingen in alleen al de landbouw van veel grotere invloed geweest dan iets als een telefoon.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat we nu NIET significant verder zijn in vrijwel alle technologische gebieden dan op welk ander moment dan ook in de bekende geschiedenis?
Onstaan van steden was toch echt al eerder, zelfs in Nederland. In de late middeleeuwen werd er steeds meer uitgevonden en ontdekt, maar de vooruitgang ging niet zo snel als daarvoor of daarna.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Haha wat een onzin. In de zogenoemde "dark ages" is een ontwikkeling in gang gezet die heeft geleid tot de welvaart en vrede die we nu kennen. Ontstaan van steden, oorlogen, uitvindingen noem maar op. Daarnaast was vrijwel iedere westerling christelijk tot 1945. Het grootste deel van de scientic advange is dus door christenen gedaan.
Je bent net zo dom als dat je eruit ziet.
En we zijn nu niet veel verder ontwikkeld qua landbouw als iquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de diverse ontwikkelingen in alleen al de landbouw van veel grotere invloed geweest dan iets als een telefoon.
Mwah......met een telefoon kan ik pizza bestellen.... probeer dat eens met 30 zeurende koeien op een weiland.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de diverse ontwikkelingen in alleen al de landbouw van veel grotere invloed geweest dan iets als een telefoon.
Ik ben geen christen, maar jij bent zo verblind in je haat tegen christenen dat je een enorme plaat voor je kop hebt. Christendom brengt rust, orde, werkethos, beschaving en vooruitgang. Christenen zijn echt niet heilig en van alle blaam gezuiverd, maar de Bijbel en haar tien geboden zijn een uitstekende manier om naar te leven.quote:
Absoluut. Liever Staphorst dan Mekka.quote:
Oh.. Nou zo staat dat niet in de bijbel, en je meot de bijbel volgen anders ben je geen gristen meer..quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:37 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Ik ben geen christen, maar jij bent zo verblind in je haat tegen christenen dat je een enorme plaat voor je kop hebt. Christendom brengt rust, orde, werkethos, beschaving en vooruitgang. Christenen zijn echt niet heilig en van alle blaam gezuiverd, maar de Bijbel en haar tien geboden zijn een uitstekende manier om naar te leven.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh.. Nou zo staat dat niet in de bijbel, en je meot de bijbel volgen anders ben je geen gristen meer..
So much for that
Vrije keuze ? Sinds waneer is dreigen met hel en verdoemenis vrije keuze ?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Wat niet zou ik jou eerder willen vragen. Bedenk wel, dat religie/geloof/ niet per definitie hetzelfde is wat mensen doen/handelen/, twee verschillende zaken die goed onderscheiden moeten worden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er mooi en goed aan dan?
Dat is niet hetzelfde dat mensen daadwerkelijk atheïstisch worden. Om me heen zie ik steeds meer mensen die misschien niet naar de Kerk gaan maar wel in iets geloven, in God, maar op hun manier.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:20 schreef Clan het volgende:
De RKK in Nederland heeft sinds jaren een daling, ik weet niet hoe het met de protestanten is maar de kerken stromen leeg.
De daling komt doordat een grote generatie gelovigen ons aan het verlaten is ( overlijden ) en veel mensen zich van de RKK hebben afgekeerd vanwege o.a de schandalen over misbruik. Er hebben heel veel uitschrijvingen plaatsgevonden. Ik zie ook dat veel jongere generaties ook niet veel meer hebben met religie. Vroeger werd je toch meer in je geloof opgevoed en tegenwoordig is dat niet meer, na de ontzuiling (jaren 60) is het uiten van geloof en kerkbezoek teruggegaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:32 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde dat mensen daadwerkelijk atheïstisch worden. Om me heen zie ik steeds meer mensen die misschien niet naar de Kerk gaan maar wel in iets geloven, in God, maar op hun manier.
Nogmaals, er is een verschil tussen religie en geloven, er zijn inderdaad veel jongeren die niet meer aan al die regeltjes willen voldoen dat zie je ook duidelijk terug maar dat betekent niet dat ze ook op zijn gehouden met geloven, sterker nog bijna elke dag zien ze hoe ze ook kunnen geloven zonder de regels, en daarom groeit geloof minstens net zo hard meen ik. Atheïsme maakt bijvoorbeeld vandaag de dag een daling door van zo'n 1000 minder per dag en dat zegt wat mij betreft meer dan voldoende eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:50 schreef Clan het volgende:
[..]
De daling komt doordat een grote generatie gelovigen ons aan het verlaten is ( overlijden ) en veel mensen zich van de RKK hebben afgekeerd vanwege o.a de schandalen over misbruik. Er hebben heel veel uitschrijvingen plaatsgevonden. Ik zie ook dat veel jongere generaties ook niet veel meer hebben met religie. Vroeger werd je toch meer in je geloof opgevoed en tegenwoordig is dat niet meer, na de ontzuiling (jaren 60) is het uiten van geloof en kerkbezoek teruggegaan.
Wie kijkt tegenwoordig nog op als een stel katholiek en protestant is? Vroeger kon dat niet, dat was "Twee geloven op één kussen, daar ligt de duivel tussen".
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
Blitzkrieger?quote:
Dat weet ik wel en dat ontken ik ook niet, maar ik lees alleen dat er een daling is in de mensen die zich, in Nederland tot het Katholieke geloof wenden, en zo is dat in meerdere landen, misschien dat deze mensen over zijn gestapt naar een andere religie, maar dit is wat ik lees ( zoals aangegeven in de link ) dus ik vraag me af of wij die groei in Nederland ook hebben, zoals ook duidelijk blijkt uit de vraag hoe dat zit bij de protestanten.quote:Op zondag 4 december 2011 00:09 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is een verschil tussen religie en geloven, er zijn inderdaad veel jongeren die niet meer aan al die regeltjes willen voldoen dat zie je ook duidelijk terug maar dat betekent niet dat ze ook op zijn gehouden met geloven, sterker nog bijna elke dag zien ze hoe ze ook kunnen geloven zonder de regels, en daarom groeit geloof minstens net zo hard meen ik. Atheïsme maakt bijvoorbeeld vandaag de dag een daling door van zo'n 1000 minder per dag en dat zegt wat mij betreft meer dan voldoende eigenlijk.
Je kan ook niet exact weten wat mensen zullen stemmen bij een verkiezing maar daar worden ook peilingen voor gemaakt. Ik denk dat je het in dit daglicht zou moeten zien.quote:Op zondag 4 december 2011 00:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat weet ik wel en dat ontken ik ook niet, maar ik lees alleen dat er een daling is in de mensen die zich, in Nederland tot het Katholieke geloof wenden, en zo is dat in meerdere landen, misschien dat deze mensen over zijn gestapt naar een andere religie, maar dit is wat ik lees ( zoals aangegeven in de link ) dus ik vraag me af of wij die groei in Nederland ook hebben, zoals ook duidelijk blijkt uit de vraag hoe dat zit bij de protestanten.
Wat mensen voor zichzelf geloven dat weet ik natuurlijk niet, dat bepaald iedereen voor zichzelf, daarom vind ik de opmerking ook vreemd dat atheisme een daling doormaakt, terwijl het bestaan van een kerk of genootschap voor agnosten en atheisten mij niet bekend ( wel de Satanskerk, maar die heeft amper aanhangers ), dus ik vraag me af hoe je daar een berekening van kan maken.
Dan moet men ook niet spreken in termen als atheisten, dan zijn al die mensen gewoon agnosten. Atheisten zijn eigenlijk ook gelovigen.quote:Op zondag 4 december 2011 00:41 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Je kan ook niet exact weten wat mensen zullen stemmen bij een verkiezing maar daar worden ook peilingen voor gemaakt. Ik denk dat je het in dit daglicht zou moeten zien.
Ik denk dat er wel degelijk een duidelijke gang weg van het atheïsme richting het geloven met/zonder/ regels te zien is bij wijze van spreken. Vroeger stapten veel mensen af van religie omdat het te strikt was in een wereld waar vrijheid steeds meer begon te tellen, toch ook dankzij de kennis van andere religies zien mensen dat ze ook kunnen geloven zonder deel uit te maken van een bepaalde religie, dus ik denk dat veel agnostici en veel gelovigen wel degelijk eerst atheïsten konden zijn maar dat dit inderdaad minder wordt en zelfs afneemt dus.quote:Op zondag 4 december 2011 00:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan moet men ook niet spreken in termen als atheisten, dan zijn al die mensen gewoon agnosten. Atheisten zijn eigenlijk ook gelovigen.
Het is niet zo dat ze claimen zeker te weten dat er geen god bestaat. Dan zouden het inderdaad verkapte gelovigen zijn. Atheisten hebben gewoonweg een gebrek aan geloof in een god. Zolang het nog niet bewezen is, waarom zouden ze het dan geloven?quote:Op zondag 4 december 2011 00:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan moet men ook niet spreken in termen als atheisten, dan zijn al die mensen gewoon agnosten. Atheisten zijn eigenlijk ook gelovigen.
Ik zweer het je. Toch wel minimaal 4 mensen per dag die met dit soort onzin aan komen zetten.quote:Op zondag 4 december 2011 00:50 schreef Clan het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |