abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:46:32 #1
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_105092868
Ik vind 'paragnosten' à la Derek Ogilvie, Robbert van den Broeke en ál die anderen, altijd zeer vermakelijk om naar te kijken.

Maar wat ik me dan altijd afvraag: Weten ze dat de boel aan het oplichten zijn of geloven ze zelf in die onzin en geloven ze dus ook dat ze die onzin 'doorkrijgen' via het paranormale?

Van Derek Ogilvie denk ik zelf dat hij wel gelooft, maar dat hij gedeeltelijk de boel oplicht om het wat spectaculairder te maken. Hij is zelfs een keer door de mand gevallen bij de miljoen-dollar-test van James Randi:

En nog bleef hij volhouden dat het allemaal echt paranormaal is wat hij doet. Ik denk dan, als je zelf bewust aan het oplichten bent, waarom zou je je dan überhaupt opgeven voor die test? Aangezien het zo'n blamage is als de test mislukt. Alhoewel de believers hem toch wel weer verdedigen:

"Ja maar, via zo'n test werken zijn gaven gewoon niet!"

en

"James Randi is een gemenerik, de test is niet goed opgezet!"

Over Robbert van den Broeke: Ook hij heeft vaak grote blunders gemaakt. De believers verdedigen hem door te zeggen:

"Ja, hij moet dat soort dingen doen, omdat hij zich zo graag wil bewijzen en daardoor af en toe naar oplichting grijpt!"

Ook van Robbert van den Broeke denk ik dat hij zelf gelooft, maar dat hij zich er ook bewust van is dat hij regelmatig bewust de boel oplicht.

Deel 3 dus alweer. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:50:23 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105092992
Sja. Er zal wellicht een enkeling tussenzitten die psychisch zo erg het contact met de werkelijkheid is kwijtgeraakt dat hij / zij echt in de eigen onzin gelooft, maar het leeuwendeel is natuurlijk gewoon bewust de boel aan het flessen en verdient daar met behulp van goedgelovige huisvrouwtjes een verdomd goede boterham aan.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:50:30 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105092996
Ik denk niet dat mijn opmerkingen ergens aankomen in die bovenkamer van je Joipoipioi. Maar ik weet wél dat je bijzonder schijnheilig op mij overkomt en dat je je topics waarschijnlijk zó brengt, dat ze de argeloze poster uitnodigen om zijn/haar mening te geven. En daarna wordt zo iemand, mits hij believer is, stelselmatig uitgelachen. Zó gaat dat. Tot het volgende slachtoffer zich aandient.

De echte believers blijven dus weg. Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.

Schijnheilig doen, dat vind ik erg.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:52:12 #4
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105093049
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk niet dat mijn opmerkingen ergens aankomen in die bovenkamer van je Joipoipioi. Maar ik weet wél dat je bijzonder schijnheilig op mij overkomt en dat je je topics waarschijnlijk zó brengt, dat ze de argeloze poster uitnodigen om zijn/haar mening te geven. En daarna wordt zo iemand, mits hij believer is, stelselmatig uitgelachen. Zó gaat dat. Tot het volgende slachtoffer zich aandient.

De echte believers blijven dus weg. Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.

Ik dat het daarom hier staat, en niet in TRU.
O)))
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:52:17 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105093052
Het heeft geen zin B_R, het komt gewoon niet aan bij dr.
The truth was in here.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:53:05 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105093083
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef Bastard het volgende:
Nee, ik denk het ook niet. Bord voor hoofd.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:54:13 #7
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105093118
Wat is jullie punt dan? Dat hij wel echt is? Terug naar TRU dan maar.
O)))
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:56:17 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105093192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Wat is jullie punt dan? Dat hij wel echt is? Terug naar TRU dan maar.
Dat je hier als believer op je ziel wordt getrapt. Straffeloos. Door continu dezelfde mensen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:56:48 #9
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105093212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Wat is jullie punt dan? Dat hij wel echt is?
Zeker als 'ie voor de Randitest gezakt is en iemand als Derren Brown heel simpel laat zien hoe je met cold reading exact dezelfde "resultaten" krijgt, lijkt me dat een vrij lastig te verdedigen standpunt.

Maar ja. Mensen die iets heel fanatiek geloven zijn nu eenmaal vaak, zoals je ook al in je OP aangeeft, een ster in cognitieve dissonantie.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_105093249
quote:

Jup, laten we iedereen die er niet in geloofd wegmodden. Dat is lekker makkelijk..

On-topic:
Als iedereen een beetje oplet terwijl hij te werk gaat kun je zien dat hij gewoon op algemene dingen polst en daarop inspeelt. Zou dit vlekkeloos gebeuren dan was het erg knap geweest echter gaat hij nogal vaak de mist in.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:58:22 #11
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105093274
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:57 schreef drumstickNL het volgende:

[..]
Als iedereen een beetje oplet terwijl hij te werk gaat kun je zien dat hij gewoon op algemene dingen polst en daarop inspeelt. Zou dit vlekkeloos gebeuren dan was het erg knap geweest echter gaat hij nogal vaak de mist in.
Wat ik al zeg. Cold reading.

Dar is weinig paranormaals aan, en er wordt al sinds mensenheugenis handig gebruik van gemaakt om goedgelovige zielen het geld uit de zak te kloopen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:58:47 #12
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105093288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat je hier als believer op je ziel wordt getrapt. Straffeloos. Door continu dezelfde mensen.
Je moet je niet zo aanstellen, fluistert de geest van je overgrootmoeder in m;n oor.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
O)))
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:59:34 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105093320
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien. Er komt een moment dat met name jij, door de mand zal vallen. En daar hoef ik helemaal niets voor te doen. :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:00:03 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105093340
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:58 schreef arucard het volgende:

[..]

Je moet je niet zo aanstellen, fluistert de geest van je overgrootmoeder in m;n oor.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Wat fijn dat je mijn opmerking gelijk met een voorbeeld illustreert.
pi_105093353
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien. Er komt een moment dat met name jij, door de mand zal vallen. En daar hoef ik helemaal niets voor te doen. :)
Zomaar even een vraag tussendoor:

Ben jij toevallig gelovig?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:00:38 #16
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105093354
quote:

De echte believers blijven dus weg.
De echte believers blijven weg? Niks van gemerkt. Bastard kwam weer even trollen en jij bent er ook nog steeds. En nogmaals: Dit topic gaat niet over de discussie of paranormale gaven bestaan of niet. De discussie is: Bewuste oplichter of iemand die in zijn eigen paranormale gave gelooft. Dit topic staat in GC en niet in TRU, dus hier gaan we niet uit van zweverig gedoe, maar van realisme.

Wat ben ik toch ook lief dat ik dat al 10+ keer herhaal voor jou en andere believers. :)

quote:
Moderator lijkt ook enigszins mis te kleunen hierin. Want dit kan niet de bedoeling zijn.

Ik kan me niet alle reacties voor de geest halen, maar ik heb de GC-moderators niet echt actief zien meedoen in dit topic. En als zouden ze dat wél doen, ook zij mogen hun eigen mening geven en hebben.
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 13:01:48 #17
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_105093396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind 'paragnosten' à la Derek Ogilvie, Robbert van den Broeke en ál die anderen, altijd zeer vermakelijk om naar te kijken.

Maar wat ik me dan altijd afvraag: Weten ze dat de boel aan het oplichten zijn of geloven ze zelf in die onzin en geloven ze dus ook dat ze die onzin 'doorkrijgen' via het paranormale?

Van Derek Ogilvie denk ik zelf dat hij wel gelooft, maar dat hij gedeeltelijk de boel oplicht om het wat spectaculairder te maken. Hij is zelfs een keer door de mand gevallen bij de miljoen-dollar-test van James Randi:

En nog bleef hij volhouden dat het allemaal echt paranormaal is wat hij doet. Ik denk dan, als je zelf bewust aan het oplichten bent, waarom zou je je dan überhaupt opgeven voor die test? Aangezien het zo'n blamage is als de test mislukt. Alhoewel de believers hem toch wel weer verdedigen:

"Ja maar, via zo'n test werken zijn gaven gewoon niet!"

en

"James Randi is een gemenerik, de test is niet goed opgezet!"

Over Robbert van den Broeke: Ook hij heeft vaak grote blunders gemaakt. De believers verdedigen hem door te zeggen:

"Ja, hij moet dat soort dingen doen, omdat hij zich zo graag wil bewijzen en daardoor af en toe naar oplichting grijpt!"

Ook van Robbert van den Broeke denk ik dat hij zelf gelooft, maar dat hij zich er ook bewust van is dat hij regelmatig bewust de boel oplicht.

Deel 3 dus alweer. :)
Welke randdebiel heeft dat filmpje ondertiteld ;(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:37:16 #18
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105094587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:31 schreef Bastard het volgende:
En zelf weer een troll die niet opgemerkt word :')
Mwah, zal wel meevallen met het getroll waar jij mij van probeert te betichten.
Even mijn notes checken... Slechts 8 notes en sinds oktober geen note meer gehad. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef Bastard het volgende:
Nee, het komt bij jou en Boca_Raton niet aan wat de inhoud van dit topic is. Jullie willen er koste wat kost een TRU-topic van maken, maar wel elke keer janken als die gemene sceptici in TRU komen posten, want dan moeten ze van jullie oprotten naar een ander subforum waar het paranormale niet centraal staat.
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:48:40 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105094977
Gelukkig heb je zowel een ban voor TRU als ook voor BNW zodat we daar verschoond blijven van je zogenaamde 'open vragen'. Dat zal niet voor niets zijn geweest, die hebben je door. ;)

En dus moet je je kruistocht voortzetten, en nu dan maar via R&P en GC, waar ze je nog niet door hebben. Wat jouw topics in R&P doen, is mij een volslagen raadsel. Want het draait steeds op dezelfde materie uit. En in GC mág, natuurlijk, maar je zult je gelukkig wel even drie keer moeten bedenken om je topics te openen, want het mag niet teveel naar TRU neigen.

We snappen mekaar nu wel hé? ;)
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:50:03 #20
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_105095028
Die derek gelooft er vooral zelf in
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:01:11 #21
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105095423
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Gelukkig heb je zowel een ban voor TRU als ook voor BNW zodat we daar verschoond blijven van je zogenaamde 'open vragen'. Dat zal niet voor niets zijn geweest, die hebben je door. ;)
Nou, als je daar zo blij mee bent, waarom kom je me dan opzoeken in andere subforums en ga je niet gewoon lekker in TRU over je psychoses geloof praten?

quote:
En dus moet je je kruistocht voortzetten, en nu dan maar via R&P en GC, waar ze je nog niet door hebben. Wat jouw topics in R&P doen, is mij een volslagen raadsel.
Ik denk dat de R&P-mods - en dan vooral die ene aan wie jij zo'n hekel hebt - mij beter 'doorhebben' dan dat jij mij doorhebt met je beperkte brein. Wat ik in R&P doe? Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik een bovenmatige interesse heb in psychologie?

quote:
Want het draait steeds op dezelfde materie uit. En in GC mág, natuurlijk, maar je zult je gelukkig wel even drie keer moeten bedenken om je topics te openen, want het mag niet teveel naar TRU neigen.

We snappen mekaar nu wel hé? ;)
Goh, ik mag van jou in GC posten? Nou, daar ben ik je heel erg dankbaar voor. :)
pi_105095514
Grappig dat het vooral huisvrouwen zijn die in Derek en andere oplichters zoals hem geloven.
quote:
Dit riekt een beetje naar godsdienst, waarom zijn mensen slecht wanneer ze niet in iets geloven dat gewoonweg niet bewezen kan worden?

[ Bericht 42% gewijzigd door drumstickNL op 02-12-2011 14:38:09 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:04:06 #23
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105095554
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:03 schreef drumstickNL het volgende:
Grappig dat het vooral huisvrouwen zijn die in Derek en andere oplichters zoals hem geloven.
Sja. Die geloven immers ook bovengemiddeld in larie als astrologie.
pi_105095772
Mooi leesvoer dit.
Geen referral hier.
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:17:27 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105096017
quote:
Nou, gaat u rustig verder met het vertrouwde bashen en uitlachen en argeloze users een rad voor ogen draaien.
Bestaan er nog argeloze users op FOK!?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:09:16 #26
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105097912
Wellicht nog een geinig stukje leesvoer voor de liefhebber:

Babyfluisteraar Derek Ogilvie ontmaskerd door Randi

Niet dat ik overigens de illusie koester dat De Ware Gelovigen hier iets mee kunnen, hoor. De mens wil nu eenmaal bedrogen worden, ook al is het door kalende Schotse failliete kroegbazen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:16:28 #27
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105098133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:09 schreef Telecaster het volgende:
Niet dat ik overigens de illusie koester dat De Ware Gelovigen hier iets mee kunnen, hoor. De mens wil nu eenmaal bedrogen worden, ook al is het door kalende Schotse failliete kroegbazen.
Ja maar dat geloof zit diep.
Hoe heette die gast ook al weer die zichzelf voor ging die als een derek ogilvie met cold reading technieken. Die is hier op FOK! ook al 1000 keer langs gekomen.

Aan het einde legt ie het zijn slachtoffers uit. Van het was nep, ik gebruikte een trucje en dan nog zijn er mensen bij die dat weigeren te geloven en blijven denken dat hij echt was.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:19:03 #28
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105098208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:16 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Hoe heette die gast ook al weer die zichzelf voor ging die als een derek ogilvie met cold reading technieken. Die is hier op FOK! ook al 1000 keer langs gekomen.

Aan het einde legt ie het zijn slachtoffers uit. Van het was nep, ik gebruikte een trucje en dan nog zijn er mensen bij die dat weigeren te geloven en blijven denken dat hij echt was.
Derren Brown

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 02-12-2011 15:19:52 ]
O)))
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:22:53 #29
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_105098337
quote:

[..]
Hoe heette die gast ook al weer die zichzelf voor ging die als een derek ogilvie met cold reading technieken.
Derren Brown, die ik om 12:56 al noemde.

Bedoel je deze?

http://www.dailymotion.co(...)of-cold-reading_tech

Edit: arucard was me al voor.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:25:13 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105098397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:22 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Derren Brown, die ik om 12:56 al noemde.

Bedoel je deze?

http://www.dailymotion.co(...)of-cold-reading_tech

Edit: arucard was me al voor.
Ja dat blijft een mooi verhaal.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:29:03 #31
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105098521
quote:

In deel 1 en 2 gaat het vrij uitgebreid over Derren Brown:
Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet?
Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet? #2

Maar die delen heb jij toch ook gelezen? Dus dat had je moeten weten. :)
Man man, waar zit jij toch met je gedachten... :{
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:34:01 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105098683
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

In deel 1 en 2 gaat het vrij uitgebreid over Derren Brown:
Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet?
Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet? #2

Maar die delen heb jij toch ook gelezen? Dus dat had je moeten weten. :)
Man man, waar zit jij toch met je gedachten... :{
Wil je dat echt weten? Dat weet je wel.
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 15:41:15 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_105098963
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wil je dat echt weten? Dat weet je wel.
:')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:51:50 #34
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105101252
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:41 schreef senesta het volgende:
:')
Niks ' :') ', ik weet dat inderdaad en dat komt omdat ik helderziend ben.

O.k., ontopic maar weer! :)

Ken iemand Tessa van Rossen (van Het Zesde Zintuig) nog? Michielos kent haar vast wel, ik vind haar namelijk echt weer zo'n typetje voor hem. :)

quote:
Tessa van Rossen

Wie is Tessa

Mijn naam is Tessa van Rossen.

Na mijn studies met onder meer als specialisatie 'coaching en train de trainer' ben ik gaan werken binnen het bedrijfsleven. Ondanks vele positieve ervaringen besloot ik mijn passie te volgen en na uitgebreide scholing mijn eigen praktijk te starten.

Binnen mijn praktijk geef ik advies, therapie en begeleiding ten aanzien van traumaverwerking, persoonlijke ontwikkeling, hooggevoeligheid, intuïtie, opvoeding en levensproblematiek. dit doe ik door middel van de door mij ontwikkelde methode ‘sentirologie’.

Mijn specialisatie is traumaverwerking en therapie. Ik zet hierin mijn helderziendheid en -voelendheid in om mij zo optimaal mogelijk af te stemmen op mijn cliënt en diens proces.

In mijn dagelijks leven ben ik moeder van drie fantastische jongens die mij iedere dag weer verbazen en inspireren!

Ik blijf mij steeds weer verdiepen in nieuwe ontwikkelingen en bijscholen waar ik kan. Ik heb een honger naar kennis ten aanzien van de mens, zijn geest lichaam, gedragingen en ziel.

Naast het bovengenoemde maak ik ook tijd vrij om paranormale sessies met mensen te houden. Mede dankzij mijn bekendheid van het televisieprogramma ‘het zesde zintuig’, welke ik 2008 heb gewonnen en mijn werkzaamheden voor het televisieprogramma ‘het zesde zintuig, plaats delict’ in 2008, 2009 en 2010, wordt ik regelmatig gevraagd om vragen van mensen te beantwoorden op paranormale wijze.
Van Tessa van Rossen denk ik dat ze 100% believer is en dus geen bewuste oplichtster. Ik vond haar trouwens altijd wel heel erg hysterisch overkomen bij Het Zesde Zintuig en ik moest daar altijd erg om lachen. :D
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:53:45 #35
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105101321
Is dat programma nog ergens terug te kijken? Was wel op de PO toch?
O)))
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:00:20 #36
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105101571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:53 schreef arucard het volgende:
Is dat programma nog ergens terug te kijken? Was wel op de PO toch?
Geen idee wat er nog online van staat, dan zou je hier even moeten zoeken: http://www.rtl.nl/programma/hetzesdezintuig/home/
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:16:49 #37
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105102106
Typetje voor mij ? Nee bedankt.
Deel 3 weer ondertussen... tjemig :D
hij blijft een even harde oplichter hoor Joepie, al open je er 5 meer topics over :)
bij derek is er ook geen twijfel over nodig dat ie zelf ook weet dat ie de boel belazerd(zoals bij wel meer tv mediums overigens).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:25:21 #38
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105102391
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:16 schreef Michielos het volgende:
Typetje voor mij ? Nee bedankt.
Van uiterlijk alleen. Niet qua hysterie. :')

quote:
Deel 3 weer ondertussen... tjemig :D
hij blijft een even harde oplichter hoor Joepie, al open je er 5 meer topics over :)
bij derek is er ook geen twijfel over nodig dat ie zelf ook weet dat ie de boel belazerd(zoals bij wel meer tv mediums overigens).
Ja, daar was ik ondertussen ook al uit, maar het topic heet dan ook: Derek Ogilvie (en anderen): Bewuste oplichter of niet?

Ook over anderen dus. :) Onder anderen dus over jouw Etty ('Etty' :')) en jouw Tessa en ja, er zijn er nog zoveel meer (er is zoveel meer... :')). Het gedrag van die mensen fascineert me mateloos! :D
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:43:03 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105102887
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:25 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Het gedrag van die mensen fascineert me mateloos! :D
Ik weet precies wat je bedoelt, soms kan debiel gedrag je enorm fascineren. En ook al doet het bijna pijn aan je ogen, je blijft kijken he.
Ook dat mensen werkelijk geloven wat ze vertellen, ik bedoel echt overtuigd zijn van hun eigen gelijk maar onderwijl de boel belazeren.

Ja erg apart.
The truth was in here.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:52:25 #40
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105103175
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:43 schreef Bastard het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt, soms kan debiel gedrag je enorm fascineren. En ook al doet het bijna pijn aan je ogen, je blijft kijken he.
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kun je echt niks anders dan trollen?

Of kom je binnenkort gezellig meeposten in de R&P-SC? Want het is me anders een raadsel waarom jij die in je 'my active topics' hebt staan, sinds ik daar post, terwijl jij daar zelf niet eens post...
pi_105103178
Ik zit er al een tijdje aan te denken om voor mijn scriptie zo iemand eens civiel aansprakelijk te gaan stellen.
Geen referral hier.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:54:22 #42
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105103240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om voor mijn scriptie zo iemand eens civiel aansprakelijk te gaan stellen.
Interessant. :)
Wat studeer je?
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:59:28 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105103395
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kun je echt niks anders dan trollen?

Of kom je binnenkort gezellig meeposten in de R&P-SC? Want het is me anders een raadsel waarom jij die in je 'my active topics' hebt staan, sinds ik daar post, terwijl jij daar zelf niet eens post...
Ik ben anders erg ontopic hoor. Iemand verteld de mooiste verhalen en niemand heeft door wat de achterliggende gedachte is. 1 grote trucage, of grap if you will.
Fascinerend. :)
The truth was in here.
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:01:54 #44
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105103480
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:59 schreef Bastard het volgende:
Ik ben anders erg ontopic hoor. Iemand verteld de mooiste verhalen en niemand heeft door wat de achterliggende gedachte is. 1 grote trucage, of grap if you will.
Fascinerend. :)
En wie is die 'iemand'? Het is namelijk wel handig om gewoon de namen erbij te noemen. :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:05:24 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105103609
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En wie is die 'iemand'? Het is namelijk wel handig om gewoon de namen erbij te noemen. :)
Och gewoon het gedrag op zich he, de psyche van de mens, dat boeit me. Soms geloven ze ook werkelijk in hun eigen leugen, denken ze dat ze een goede daad doen en een ander helpen.. 100% believers zijn dat.
Jij ziet dat psychologische fenomeen voornamelijk bij mediums, maar ik denk dat je het ook op een breder spectrum kan zien. :)
The truth was in here.
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:07:12 #46
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105103689
Deja vu...
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:08:57 #47
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105103743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:05 schreef Bastard het volgende:
Och gewoon het gedrag op zich he, de psyche van de mens, dat boeit me. Soms geloven ze ook werkelijk in hun eigen leugen, denken ze dat ze een goede daad doen en een ander helpen.. 100% believers zijn dat.
Jij ziet dat psychologische fenomeen voornamelijk bij mediums, maar ik denk dat je het ook op een breder spectrum kan zien. :)
Serieus? Jij hebt ook een bovenmatige interesse in psychologie?
Als alles meezit ga ik in 2012 psychologie studeren. Misschien kunnen we dat samen doen. :)

Maar toch jammer dat je niet specifiek namen wilt noemen. :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:12:03 #48
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105103881
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Serieus? Jij hebt ook een bovenmatige interesse in psychologie?
Als alles meezit ga ik in 2012 psychologie studeren. Misschien kunnen we dat samen doen. :)

Maar toch jammer dat je niet specifiek namen wilt noemen. :)
Och psychologie is boeiend en mensenkennis is een second nature van me denk ik.
Nee 2012 heb ik het druk zat maar bedankt voor het aanbod. :)

Namen? Nee, de tijd van schandpalen zijn we voorbij dacht ik, tenzij het natuurlijk een werkelijk strafbaar feit betreft.
The truth was in here.
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:22:57 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105104403
Etty zou ik batsen _O_
maar die naam.... :')
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:33:58 #50
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105104913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:22 schreef Michielos het volgende:
Etty zou ik batsen _O_
maar die naam.... :')
Nou, ik vind Peter van der Hurk wel een toffe cold/warm/hot reader, maar ik zou niet door hem gebatst willen worden. :')

vrijdag 2 december 2011 @ 18:50:21 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105105727
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nou, ik vind Peter van der Hurk wel een toffe cold/warm/hot reader, maar ik zou niet door hem gebatst willen worden. :')

[ afbeelding ]
... :O
pi_105105919
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Peter is een echte, een meester in zijn ambacht. Een beetje respect zou je sieren, Peter zou hard lachen om jouw onwetendheid.
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:53:43 #53
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105105975
quote:
Welkom op mijn website

Hier is informatie te vinden over mijn paranormale praktijk in Voorschoten
( tussen Leiden en Den Haag ).
U kunt bij mij terecht voor consulten, cursussen en workshops
op het paranormale vlak.
Dit alles vanuit de intentie mensen verder te helpen met mijn paranormale gave op een nuchtere, eerlijke en concrete manier!
:O :O :O :O
pi_105106112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

:O :O :O :O
Ik heb hem weleens gezien bij Live & Cooking en ik moet zeggen dat hij niet alleen nuchter, maar zelfs vrij bot op me overkwam. Geen poespas, geen gezweef, gewoon antwoord op vragen geven .
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:56:19 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_105106145
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb hem weleens gezien bij Live & Cooking en ik moet zeggen dat hij niet alleen nuchter, maar zelfs vrij bot op me overkwam. Geen poespas, geen gezweef, gewoon antwoord op vragen geven .
Dat komt van Etty's website ;)
pi_105106324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat komt van Etty's website ;)
Oh, ik dacht dat je het over Peter van der Hurk had.
Vond het al zo vreemd.
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:01:47 #57
92926 Joipoidoipoipoi
pi_105106402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
Dat vind ik ook juist zo tof aan hem, daarom ben ik fan van hem. :)
pi_106473573
quote:
Derek Ogilvie ontmaskerd?

AMSTERDAM - VIDEO - Het Schotse medium Derek Ogilvie zou zijn ontmaskerd door het VARA-programma RamBam. in een liveshow viel hij compleet door de mand...

Dit meldt De Pers. In de nieuwe onthullingshow worden misstanden aan de kaak gesteld en het lijkt erop dat kinderfluisteraar en medium Derek Ogilvie het eerste slachtoffer is. Volgens de makers van het programma RamBam heeft Derek helemaal geen contact met geesten.

RamBam-presentatrice Linda Hakeboom liet tijdens een liveshow de van RTL- goeroe in Enschede Derek geloven dat haar opa was overleden. Derek zou daarop twintig minuten met de opa van de presentatrice hebben gesproken. Enige probleem is…. de grootvader van Linda is helemaal niet overleden. Na afloop van de show confronteerde de presentatrice het geprezen Schotse medium. Daarop zou Derek wat onzin gemompeld hebben.

“Het is toch heel erg dat mensen dat geloven”, laat Linda weten. “Dat hebben we nu aangetoond.”

Max van den Burg, medepresentator van de show gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’

Het is niet de eerste keer dat de gave van Derek aan de kaak wordt gesteld. De Amerikaans James Randi onderzocht enkele jaren geleden de krachten van Derek door middel van een test. Derek verblijft momenteel in Schotland.

RamBam door De Pers
bron
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:13:43 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106473793
'De Mauro van de entertainmentindustrie'.
Wat een smakeloze vergelijking. En een matige onthulling op de koop toe.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106474912
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:13 schreef Copycat het volgende:
'De Mauro van de entertainmentindustrie'.
Wat een smakeloze vergelijking. En een matige onthulling op de koop toe.
Ja, hij kan er nu een heel makkelijke draai aan geven door iets te zeggen als: Het was niet haar opa, het was de vader van haar opa.
Want hij 'voelt' altijd een aanwezigheid, en dan gaat hij vissen, is het je vader, je broer, je opa... En als zij dan liegt dat het haar opa is... tja, daar kan Derek natuurlijk niets aan doen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:18:25 #61
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_106475563
quote:
Max van den Burg, medepresentator van de show gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’
Natuurlijk is die Ogilvie een oplichter (of gewoon geestelijk ziek), maar godsamme, wat een debiliteit in 1 alinea. :D
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:19:08 #62
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_106475592
Goh, Derek Oglivie kan niet echt met geesten spreken.. Stop de persen, dit is nieuws!
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:30:40 #63
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_106478064
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:19 schreef VakantieNancy het volgende:
Goh, Derek Oglivie kan niet echt met geesten spreken.. Stop de persen, dit is nieuws!
Dat had je van tevoren kunnen zien aankomen...oh wacht!!!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:32:35 #64
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_106478126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:19 schreef VakantieNancy het volgende:
Heel veel mensen geloven anders dat hij echt is
O)))
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:34:54 #65
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_106478179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:32 schreef arucard het volgende:

[..]

Heel veel mensen geloven anders dat hij echt is
Dat is pas nieuws, waarom geloven zoveel mensen dit soort onzin?
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:35:35 #66
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_106478200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:34 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Dat is pas nieuws, waarom geloven zoveel mensen dit soort onzin?
Omdat ze niet nadenken.
O)))
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:55:01 #67
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_106478877
Omdat ze het graag willen geloven natuurlijk.

De wens is de vader van de gedachte.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:33:52 #68
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:40:21 #69
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106485661
quote:
Daniel Daniel toch, sinds je dat maffe mens... Eeh, nee laat maar :')..., maar dat topic dat je linkt is dezelfde tekst die Mylene hier al heeft geplaatst. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 06-01-2012 15:57:28 ]
pi_106486887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:30 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Dat had je van tevoren kunnen zien aankomen...oh wacht!!!
Da's net zoals bij die in een flat woonachtige helderziende aanbellen. "TRINGGGG!' Uit het krakkemikkige luidsprekertje klinkt dan een krakerige stem, "ja hallo, wie is daar?"
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:57:21 #71
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106521408
Dat RamBam-programma lijkt me trouwens net zo'n sensatie-programma als de programma's van Derek Ogilvie. Gewoon sensatie en amusement.

"Derek Ogilvie ontmaskerd"... Tjonge jonge, wat een 'geniaal' idee om te verzinnen dat je opa overleden is, terwijl hij gewoon nog leeft... Hoe lang zullen ze over dat idee vergaderd hebben?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:50:16 #72
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106597781
De manier waarop hij ontmaskerd is, is dezelfde methodiek die Ian Rowland overigens voorstelt in zijn boek "The Full Facts book of Cold Reading" om na te gaan of iets echt van hogerhand komt of dat het cold reading is. In het kort:

- Bevestig het medium in iets dat niet klopt en laat hem er feiten over vertellen en zijn eigen valluik sluiten totdat je zegt dat het niet kan kloppen omdat oma springlevend is (of wie dan ook). Aka Cold reading en enkel meegaan van feedback van slachtoffer. Waarschuwing: Sommige mediums kunnen uiterst vijandig zijn hierop en het zal niet altijd zonder risico gaan.

Voor mij was de cold reading overigens net zo duidelijk als het doorzien van een kaarttruc, dus het verbaast me om eerlijk te zijn niks. Ik had al eens voorgesteld om het zelf te doen tijdens een theatershow van Ogilvie (TRU 2009,2010 ergens).
  maandag 9 januari 2012 @ 12:58:41 #73
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106598046
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:57 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, hij kan er nu een heel makkelijke draai aan geven door iets te zeggen als: Het was niet haar opa, het was de vader van haar opa.
Want hij 'voelt' altijd een aanwezigheid, en dan gaat hij vissen, is het je vader, je broer, je opa... En als zij dan liegt dat het haar opa is... tja, daar kan Derek natuurlijk niets aan doen!
Gewoon zeggen: "ik had contact met een energie op wie alle feiten van toepassing waren. Het kan echter zijn dat het niet jouw opa was, maar iemand anders dan.. Het was een oude energie blablabla en ik weet dat het niet onfeilbaar is, ik ben ook maar een mens enz."

Zou al genoeg zijn om de meeste believers niet van hun geloof te laten wankelen. Ik zou het zonder met mijn ogen te knipperen kunnen zeggen i.i.g. Hij is de expert en jullie niet... (onder dat mom).
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 13:12:20 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_106598436
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:58 schreef Michielos het volgende:

[..]

Gewoon zeggen: "ik had contact met een energie op wie alle feiten van toepassing waren. Het kan echter zijn dat het niet jouw opa was, maar iemand anders dan.. Het was een oude energie blablabla en ik weet dat het niet onfeilbaar is, ik ben ook maar een mens enz."

Zou al genoeg zijn om de meeste believers niet van hun geloof te laten wankelen. Ik zou het zonder met mijn ogen te knipperen kunnen zeggen i.i.g. Hij is de expert en jullie niet... (onder dat mom).
Wel een beetje jammer dan dat hij het overdreef en haar vertelde dat ze op zijn begrafenis gesproken had :D
  maandag 9 januari 2012 @ 13:14:26 #75
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106598499
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel een beetje jammer dan dat hij het overdreef en haar vertelde dat ze op zijn begrafenis gesproken had :D
Ja, dan ben je genaaid. Iemand met zijn ervaring moest beter weten :)
pi_106598589
Ik geloof er ook niet zo in. Maar wat ik me altijd afvraag is of hij die mensen waarvan hij zogenaamd overledene dierbaren voelt, dan ook in het complot zitten? Dat lijkt me echt heel respectloos en supertriest. Soms zeggen die mediums echt van die heel specifieke dingen, zoals 'Klopt het dat je toen en toen de ketting kwijtraakte' en 'Je hebt toch ook een beertje in je broertje's kist gestopt?'.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:20:13 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106598681
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:17 schreef xinge9 het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in. Maar wat ik me altijd afvraag is of hij die mensen waarvan hij zogenaamd overledene dierbaren voelt, dan ook in het complot zitten? Dat lijkt me echt heel respectloos en supertriest. Soms zeggen die mediums echt van die heel specifieke dingen, zoals 'Klopt het dat je toen en toen de ketting kwijtraakte' en 'Je hebt toch ook een beertje in je broertje's kist gestopt?'.
Standaard cold reading. Al 100 jaar bekend als je maar geinteresseerd genoeg bent om het te lezen en je erin te willen verdiepen (algemene informatie, voor specialiseerde informatie zul je toch echt inner circles in moeten van goochelaars, mentalisten en fraudulente psychics. Houdini schreef hier al over in 1900 ofzo ). Of je kunt mij PM'en natuurlijk ;) Meeste is echter heel simpel te verklaren met Cold Reading (ik schat ongeveer 95% van alles wat Ogilvie doet).

Edit: zo specifiek is het overigens niet. Het lijkt enkel specifiek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Michielos op 09-01-2012 15:48:33 ]
pi_106606264
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:53 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Peter is een echte, een meester in zijn ambacht. Een beetje respect zou je sieren, Peter zou hard lachen om jouw onwetendheid.
Indien serieus :'( ;( :')
Geen referral hier.
pi_106629437
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef Michielos het volgende:

[..]

Standaard cold reading. Al 100 jaar bekend als je maar geinteresseerd genoeg bent om het te lezen en je erin te willen verdiepen (algemene informatie, voor specialiseerde informatie zul je toch echt inner circles in moeten van goochelaars, mentalisten en fraudulente psychics. Houdini schreef hier al over in 1900 ofzo ). Of je kunt mij PM'en natuurlijk ;) Meeste is echter heel simpel te verklaren met Cold Reading (ik schat ongeveer 95% van alles wat Ogilvie doet).

Edit: zo specifiek is het overigens niet. Het lijkt enkel specifiek.
Weet je toevallig een goed informatief boek ofzo over dit onderwerp? Interesseert me eigenlijk best wel :s)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:12:32 #80
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_106632031
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Indien serieus :'( ;( :')
Indien serieus is Peter nu hard aan het lachen, want hij weet er van.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:59:39 #81
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106632992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:48 schreef xinge9 het volgende:

[..]

Weet je toevallig een goed informatief boek ofzo over dit onderwerp? Interesseert me eigenlijk best wel :s)
Full Facts book of Cold Reading door Ian Rowland is een niet al te dik werk waarin een groot scala aan technieken worden uitgelegd (waan je geen meester reader na het lezen er van, het is wel een goed instapwerk).
pi_106634513
Misschien had hij contact met haar andere opa O-) . Niet dat ik erin geloof hoor, maar er wordt constant gedaan alsof er maar 1 opa is :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_106635999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien had hij contact met haar andere opa O-) . Niet dat ik erin geloof hoor, maar er wordt constant gedaan alsof er maar 1 opa is :P
Dan zal dat direct contact zijn geweest, want andere opa leeft nog :P
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:44:57 #84
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_106639689
Gisteren op mijn MSN een vriendin van me:

"Omg.. ik was bij die show :') "

:') !!
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:02:04 #85
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106678223
quote:
Wat ik eigenlijk al verwachtte is gebeurd:
De die hard onnadenkende believers blijven Derek Ogilvie nog steeds verdedigen (vanaf hier) ... Hoe dom kun je zijn... :')

[ Bericht 26% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 11-01-2012 13:24:18 ]
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 13:26:04 #86
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_106678999
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

De die hard onnadenkende believers blijven Derek Ogilvie nog steeds verdedigen (vanaf hier) ... Hoe dom kun je zijn... :')

Je kunt het niet laten he? :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:27:30 #87
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106679039
quote:

[..]

Fucking hilarisch als je het mij vraagt :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:30:19 #88
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106679144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
Oh, is dat zo? :o
Ja, het gebeurt dat de bezoekers van Derek Ogilvie's show vantevoren worden geïnterviewd:

http://logates.wordpress.(...)tzending-van-15-mei/

quote:
2:27 Je gaat je toch afvragen wie deze aflevering heeft geëdit want wat er hier wordt weggegeven kan zelfs bij de meest gelovige persoon toch voor de nodige achterdocht zorgen. In de vorige uitzending zagen we slechts de interviews van medewerkers van Ogilvie met publiek zonder dat we wisten welke vragen er gesteld werden. Nu krijgen we echter het volledige plaatje:

- bezoekers worden voor de show geïnterviewd

- bezoekers krijgen een nummer (zodat ze makkelijk te identificeren zijn in de zaal)

- bezoekers wordt gevraagd met welke reden ze gekomen zijn

- bezoekers wordt gevraagd met wie ze hopen dat Derek contact kan maken

Als je nog twijfelde of Derek met voorkennis werkte en dus gebruik kan maken van hotreading, dan neem ik aan dat het met deze beelden weggenomen is. Ongelooflijk dat we dit gewoon te zien krijgen; het geeft ook aan dat mensen zich makkelijk voor de kar van het medium laten spannen!
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:47:03 #89
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_106679620
quote:

Bijna net zo dom als de mensen die Derren Brown ervan betichten in het echt helderziend/ paranormaal te zijn, maar het te ontkennen voor geldelijk gewin. :')

Ik blijf me verbazen over de heldere manier van redeneren van sommige mensen. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_106679643
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, het gebeurt dat de bezoekers van Derek Ogilvie's show vantevoren worden geïnterviewd:

http://logates.wordpress.(...)tzending-van-15-mei/

[..]

Dus mensen zitten met hun nummer in de zaal, ja, dan wordt het het medium wel gemakkelijk gemaakt. Kan hij gewoon bijv nr 36 en nr 210 laten interviewen door zijn medewerkers en die er dan uitpikken, dan lijkt het random.
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:51:11 #91
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106679757
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:47 schreef SicSicSics het volgende:
Bijna net zo dom als de mensen die Derren Brown ervan betichten in het echt helderziend/ paranormaal te zijn, maar het te ontkennen voor geldelijk gewin. :')
:D Wát? Bestaan die mensen ook? :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:05:20 #92
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106680217
'Kloptdatwel?' heeft trouwens ook weer een mooi artikel gewijt aan de scam van Derek Ogilvie.

Die reacties daar van Harry Smit... :')

En wat Jan Willem Nienhuys hier schrijft is dus ook op FOK! te zien (dat de believers koste wat kost willen blijven geloven):

"Mijn eerste reactie was ook: die Ogilvy gaat gewoon door. Hij kan makkelijk zeggen dat hij niet is ingesteld op opzettelijke bedriegers. Fervente gelovigen gaan nog intenser geloven als ze worden uitgedaagd door de feiten. Maar veel twijfelaars zullen er misschien op afhaken. Het is de vraag of het voor RTL4 reden is om met Derek te stoppen. Misschien wel. Ze zijn indertijd ook met die Robbert van den Broeke gestopt. Overigens was lang daarna Robbert nog steeds privé maanden vooruit volgeboekt. Alsof ie een driesterrenrestaurant was."
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:11:35 #93
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_106680431
Ja die mensen zijn er.

Mensen wíllen ook gewoon geloven en die laten zich echt niet van hun geloof afzetten.

Derek zal er waarschijnlijk ook geen showtje minder om geven, maar ik ben nu wel een beetje verliefd op Linda! Mooi meisje! O+ Heeft het toch wat opgeleverd, die eerste RamBam.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:37:24 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106683929
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Je kunt het niet laten he? :')
-hotlinkplaatje- :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Bastard op 11-01-2012 16:05:41 ]
The truth was in here.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:48:17 #95
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106684382
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:11 schreef SicSicSics het volgende:
Derek zal er waarschijnlijk ook geen showtje minder om geven,
Dat is nog afwachten of zijn populariteit gaat dalen. Toen de oplichtingspraktijken van Robbert van den Broeke op de voorgrond gingen treden, heeft RTL4 besloten niet meer verder met hem in zee te gaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:37 schreef Bastard het volgende:
-hotlinkplaatje- :')
Dat niet alleen, het was je zoveelste inhoudsloze reactie in deze reeks.

[ Bericht 19% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 11-01-2012 16:40:49 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 07:58:56 #96
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106713270
Even Michielos quoten uit een ander topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:47 schreef Michielos het volgende:
Van Derek's website: Er staat een mooi knopje genaamd disclaimer. Mentalisten die optreden strugglen al jaaaaaren lang met hun disclaimer. "moeten we zeggen dat het echt is(wat het niet is)? Moeten we zeggen dat het "nep" is (wat het effect "diminished"). Moeten we zeggen dat het psychologie, NLP of whatever is (Beetje het Derren Brown idee. Ook gebaseerd op een leugen. Besides.. niemand is geinteresseerd in een arrogante "expert".)? "

Derek heeft een effectieve disclaimer die het mijns inziens helemaal covered:

Disclaimer
De theatershows zijn uitsluitend bedoeld voor entertainment doeleinden.

Bron: www.derekogilvie.com

klaar! Het is een entertainment show! (...) Slim gedaan mijns inziens. Sceptics weten nu dat hij het enkel ter entertainment wil doen (aka.. communiceren met geesten is entertainment??) en believers kunnen altijd zeggen dat dit niet wil zeggen dat het daarom nep is. Je lulled de minds van beide kanten dus.
Ik ben sowieso verbaasd dat veel believers het niet willen zien als puur entertainment. Net als bijvoorbeeld 'Het Zesde Zintuig' is het gewoon amusement en sensatie. :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:08:11 #97
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_106713332
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Even Michielos quoten uit een ander topic:

[..]
Ik ben sowieso verbaasd dat veel believers het niet willen zien als puur entertainment. Net als bijvoorbeeld 'Het Zesde Zintuig' is het gewoon amusement en sensatie. :)
Sja. Da's logisch, toch? Cognitieve dissonantie.

Immers: als je moet toegeven dat "medium" A de boel simpelweg loopt te flessen vanuit een gezond winstoogmerk wordt het een stuk lastiger vol te houden dat "medium"B wél the real thing is.

Net zoals gelovigen hun kindertjes op een gegeven moment wel moeten vertellen dat Sinterklaas niet echt is, "Maarreh.. God bestaat wel,hoor! Heus!".
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:24:09 #98
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106713434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:08 schreef Telecaster het volgende:
Sja. Da's logisch, toch? Cognitieve dissonantie.

Immers: als je moet toegeven dat "medium" A de boel simpelweg loopt te flessen vanuit een gezond winstoogmerk wordt het een stuk lastiger vol te houden dat "medium"B wél the real thing is.

Net zoals gelovigen hun kindertjes op een gegeven moment wel moeten vertellen dat Sinterklaas niet echt is, "Maarreh.. God bestaat wel,hoor! Heus!".
Ja, ik ben het met je eens hoor! Maar dat wil niet zeggen dat het me niet blijft verbazen dat cognitieve dissonantie zo'n sterk iets kan zijn. Koste wat kost willen blijven vasthouden aan een fantasie.

Net zoals ik een paar posts hierboven al las dat er zelfs mensen zijn die geloven dat Derren Brown paranormaal begaafd is, zou het me niets verbazen (of eigenlijk ook weer wel :D) als er mensen die zijn die zullen blijven geloven dat Derek Ogilvie paranormaal begaafd is zelfs als hij zelf op een gegeven moment gaat toegeven dat hij dat niet is.

Believers: "Ja maar, dat zegt hij natuurlijk alleen maar om van het gezeur af te zijn."
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:57:22 #99
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_106729732
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, ik ben het met je eens hoor! Maar dat wil niet zeggen dat het me niet blijft verbazen dat cognitieve dissonantie zo'n sterk iets kan zijn. Koste wat kost willen blijven vasthouden aan een fantasie.
Sja. De gemiddelde gelovige doet natuurlijk niet anders.

Niet voor niets vinden gelovigen het een des te grotere prestatie om toch nog halsstarrig in iets compleet onwaarschijnlijks te blijven geloven - hoe achterhaalder en absurdistischer hun denkbeelden, des te waardevoller in hun eigen ogen hun geloof, kennelijk.

Sja.
quote:
Net zoals ik een paar posts hierboven al las dat er zelfs mensen zijn die geloven dat Derren Brown paranormaal begaafd is, zou het me niets verbazen (of eigenlijk ook weer wel :D) als er mensen die zijn die zullen blijven geloven dat Derek Ogilvie paranormaal begaafd is zelfs als hij zelf op een gegeven moment gaat toegeven dat hij dat niet is.

Believers: "Ja maar, dat zegt hij natuurlijk alleen maar om van het gezeur af te zijn."
Hetgeen weer onheroepelijk doet denken aan het onvolprezen Life of Brian - een film zoals heden ten dage, helaas, niet meer gemaakt zou kunnen worden.

quote:
Brian: I'm not the Messiah! Will you please listen? I am not the Messiah, do you understand? Honestly!

Girl: Only the true Messiah denies His divinity.

Brian: What? Well, what sort of chance does that give me? All right! I am the Messiah!

Followers: He is! He is the Messiah!
pi_106750577
Oeh, tof topic. Lezen op een menselijker tijdstip :@
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:22:04 #101
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106761278
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Cognitieve dissonantie ís een heel krachtig iets.
http://en.wikipedia.org/wiki/When_Prophecy_Fails

Waarschijnlijk is heel de essentie van de bijbel (het wederopstandingsverhaal) het resultaat van cognitieve dissonantie.
Jesus die de messias genoemd werd (Dit wil letterlijk zeggen koning der joden, degene die de joden zou bevrijden van het Romeinse juk (dus in deze wereld en niet later ooit ofzo)). Die werd gekruisigd en was dus dood. Alle dromen in één keer in duigen.
Maar dan komt de cognitieve dissonantie om de hoek kijken en zie daar het wederopstandingsverhaal.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:33:00 #102
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106761760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Cognitieve dissonantie ís een heel krachtig iets.
Ja duh! Dat weet ik heus wel. Maar dan mag ik me toch nog wel verbazen? Ik ben namelijk dól op verbazen! :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:33:50 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_106761793
Daarnet die rapportage van Rambam (??) gezien. Jammer dat ze er niet verder op doorgingen. Maar Derek heeft overal wel een antwoord voor klaar. Hij doet het goed, maar als je het gaat analyseren over hoeveel hij blijkbaar wel niet kan 'gokken' met dat coldreading enzo.. ja dan verdwijnt t vertrouwen natuurlijk wel snel.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:00:40 #104
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106762755
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:33 schreef Cue_ het volgende:
Daarnet die rapportage van Rambam (??) gezien. Jammer dat ze er niet verder op doorgingen. Maar Derek heeft overal wel een antwoord voor klaar.
Dat maakt hem dan ook een goed showman en tevens een goede oplichter. Een oplichter die niet overal snel een antwoord op heeft, komt natuurlijk niet ver met zijn oplichtingspraktijken.

quote:
Hij doet het goed, maar als je het gaat analyseren over hoeveel hij blijkbaar wel niet kan 'gokken' met dat coldreading enzo.. ja dan verdwijnt t vertrouwen natuurlijk wel snel.
Terecht dat je 'gokken' tussen aanhalingstekens hebt gezet, want cold reading heeft weinig met gokken te maken. :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:03:23 #105
92926 Joipoidoipoipoi
pi_108025890
An Honest Liar

quote:
The Story

As a teenager, James Randi did what most kids only dreamt of, he ran away to join a traveling circus - and he never looked back. Dubbed “The Amazing Randi”, his feats of magic and escape, and acts of mentalism made him an international celebrity. At the same time, however, he saw those same powers being used by con men, faith healers, and psychics for thievery. Knowing that it takes a thief to catch a thief, Randi dedicated his life to expose these charlatans. Today, the wizened sage of 83, with a vaudevillian’s wit and the boundless energy of a teenager, continues his mission - which has only grown more intense.

An Honest Liar will chronicle how a curious child rose to the ranks of showman and then advanced to renowned demystifier of paranormal claims. We will hear firsthand about his celebrated debunking of the spoon-bending Uri Geller and his many visits to the Tonight Show where he exposed the faith-healing Peter Popoff. The film will bring to life such schemes as “Project Alpha”, where two magicians posing as psychics fooled a scientific study on paranormal powers and the famous “Carlos Hoax” in which Randi unleashed a fake mystic upon the people of Australia.

Interspersed with episodes from his past, the film will go behind-the-scenes while Randi prepares for another grand scale debunking. With the precision of a seasoned magician, Randi will research, plan, and assemble an Ocean’s Eleven-type team for a carefully orchestrated exposure of a fraudulent religious organization.

Featuring such experts as Penn and Teller, Richard Dawkins, Bill Nye and Adam Savage, among others, An Honest Liar will explore skepticism, illusion, and the psychology behind belief. The result; an engaging, enlightening and comic experience that, like pulling a rabbit out of a hat, will leave you asking, “how did they do that?”
Trailer

_O_ Lijkt me een geweldige film! _O_
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:23:17 #106
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_108030677
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
An Honest Liar

[..]

Trailer

_O_ Lijkt me een geweldige film! _O_
Ik kijk er naar uit.....
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:26:53 #107
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_108070666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:23 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik kijk er naar uit.....
Same 'ere!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')