abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105051511
Zwangerschap en geboorte deel 876

December
25 december 2011: Deepfreeze
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy (meisje)
***04 januari 2012: Soempie en Wiebelkont***
07 januari 2012: Kyara (jongen)
28 januari 2012: IslaBonita (meisje)
29 januari 2012: Fee-nix (jongen)

11 februari 2012: CrazyMoon
14 februari 2012: klavertje-4
*** 17 februari 2012: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil
***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart 2012: Oeke
*** 31 maart 2012: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

07 april 2012: Asyniur (jongen)
12 april 2012: Marrije (meisje)
13 april 2012: Rixtje (jongen)
26 april 2012: Roosje84 (jongen)

02 mei 2012: Zoë23
06 mei 2012: Soohr (papa)
07 mei 2012: Sproet-je (jongen)
17 mei 2012: Sam1993
24 mei 2012: Covie
31 mei 2012: Incantrix

16 juni 2012: adesse
23 juni 2012: Phaidra
26 juni 2012: KatyM
29 juni 2012: bijtje84
30 juni 2012: clauwheee

1 Juli 2012: Marjolijntje
4 Juli 2012: Bodpa09
6 Juli 2012: Miss-jones25
*** 8 juli 2012: mereltje en Forno ***
12 juli 2012: Fenne
15 juli 2012: Kersjes
20 juli 2012: Sonnetje85
21 juli 2012: Orea
datum nog onbekend maar wel juli: Troeta :D

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 01-12-2011 14:12:02 ]
pi_105051705
:@ :W en wat er nou zo belangrijk was om te posten: ik was bezig met frobelen aan deze:
(en toen deed ik weer mn specialiteit, toen riep lucas en toen en toen.... sowwy)

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:02 schreef Cooki het volgende:

[..]

:D en in jouw geval is t ontnemen van een pleziertje ook geen optie he >:) , daarmee ontneem je jezelf ook t pleziertje :9~
pi_105051715
Ik heb zin in chocolade. Echt godsgruwelijk veel. Heel veel.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 1 december 2011 @ 14:14:23 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105051765
Oi Kuuks, automaat in de buurt?
pi_105051803
Ja. Of nouja, op loopafstand in ieder geval. En ik twijfel of ik niet gewoon sterk moet zijn :P.
  donderdag 1 december 2011 @ 14:27:28 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105052317
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:15 schreef Kuukske het volgende:
Ja. Of nouja, op loopafstand in ieder geval. En ik twijfel of ik niet gewoon sterk moet zijn :P.
Ben je gek? Je bent zwanger! Een beter excuus kun je niet hebben ;)
pi_105052409
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ben je gek? Je bent zwanger! Een beter excuus kun je niet hebben ;)
nou, ik vond "ik ben niet zwanger en ongesteld :'( " anders ook wel een hele goede hoor.
  donderdag 1 december 2011 @ 14:30:27 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105052459
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

nou, ik vond "ik ben niet zwanger en ongesteld :'( " anders ook wel een hele goede hoor.
Ja, maar zwanger is echt het beste excuus! :Y
pi_105052486
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:

Oh ongesteld. Hoe ging dat ook alweer? :+.
pi_105052575
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:30 schreef Kuukske het volgende:

[..]

de eerste na de bevalling is niet snel te vergeten (meestal dan he) :+
pi_105052815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:33 schreef Cooki het volgende:

[..]

de eerste na de bevalling is niet snel te vergeten (meestal dan he) :+
Dat dus. Je bloed bijna leeg man :o

Je zal er bijna meteen weer zwanger voor worden om het niet meer te zijn!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 1 december 2011 @ 14:40:16 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105052897
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:30 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Geen idee. Ik mis het in elk geval niet ;)
pi_105054195
De verwarmingsmonteur zou tussen 12.00 en 15.00 uur komen. En hij is nog niet geweest. :(

zo maar even bellen :(
  donderdag 1 december 2011 @ 15:15:25 #14
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105054349
NTS dikke knuffel meis! :* Veel te verwerken in 1 keer zeg. Jammer dat de draaipoging niet is gelukt. (Aan de andere kant: misschien geeft dit aan dat de baby een reden heeft om zo te gaan liggen).

En wat een mini heb je in je buik zeg.... Moet je nu ook bedrust houden tot de bevalling? Ik vraag dit, omdat ik zelf ook een flinke groeiachterstand had in mijn moeders buik. Die heeft uiteindelijk zes weken plat gelegen in het ziekenhuis om mij aan te laten komen in gewicht. Ik ben denk ik een weekje te vroeg geboren en ik woog 2550 gram bij 48 cm. Waren verder ook geen afwijkingen, alleen de placenta was heeeeel erg klein. Als ik me niet vergis was die 150 gr ipv de normale 500 gr.

O en dat over mannen die niks in huis zien/doen: heel herkenbaar! Ik heb ook echt strijd gevoerd hierover toen ik nog werkte. En soms ook roepen: KIJK dan om je heen, je ZIET het toch :P. Maar het mocht allemaal niet baten. Gewoon zeggen wat ie moet doen werkt hier idd het beste. En nu ik toch fulltime thuis ben is dat bar weinig ;). Maargoed, ik klaag niet, want ik ben een controlfreak en wil toch dat dingen op mijn manier gebeuren. En zoals het nu gaat, zijn we allebei dik tevreden :).
pi_105054377
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:15 schreef Kuukske het volgende:
Mjahm chocolade *O*

Heb beneden alles schoon en netjes *O* keukenkastjes en kelderkast en koelkast ook opgeruimd. Wordt tijd voor boodschappen :9 hoop dat t vanavond lukt en anders gaat lief alleen.

Gordijntjes, lamp en slinger zijn binnen :D zo lief O+

http://www.comingkids.nl/(...)ssoires_sweet_dreams
(witte lamp, zelfde soort gordijntjes + slinger dus)

Rest wordt wat neutraal met gekleurde accesoires :)
pi_105054392
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:10 schreef Kyara het volgende:
De verwarmingsmonteur zou tussen 12.00 en 15.00 uur komen. En hij is nog niet geweest. :(

zo maar even bellen :(
:(!
pi_105054430
Ik vind ze leuk Zoë! O+ Was de lamp niet heel groot? Wij hebben ook gordijntjes van Coming Kids en had ook een bijpasende lamp besteld maar die was zo groot dat we hem maar weer teruggestuurd hebben.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:26:04 #18
250838 Fee-nix
pi_105054728
Edit: placenta was 250 gr. Net opgezocht. En ikke zelf 2540 gr.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:26:16 #19
250838 Fee-nix
pi_105054735
O en schattig Zoe!
pi_105054753
Bedankt :*

Oh das jammer! Nee die lamp is redelijk, we hadden m ook bij de baby-dump gezien dus we hadden al een idee.

We gaan een muur grijs verven, daar zit te kachel tegen aan, daar gaat m'n lief een ombouw om maken met een leuk figuur erin (bijpassend kattenfiguur ofzo) en daar komt ook de schommelstoel O+
En bij de andere muur t ledikant en de commode *O* en we hebben inbouwkasten

Kan niet wachten tot t af is! in januari is t af als t goed is :@ das wel vroeg haha
pi_105054840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:26 schreef Fee-nix het volgende:
Edit: placenta was 250 gr. Net opgezocht. En ikke zelf 2540 gr.
Oh das wel licht!
pi_105055025
Lekker toch Zoë, en het is bijna nooit helemaal af hoor. Hier stond ook alles al begin oktober maar toch is het voor mijn gevoel nog niet helemaal af. Mis nog wat details en er staan ook nog allemaal spullen die er niet in moeten (wiegje, kinderwagen) waardoor het ook nog vol is. Daarom ook nog geen foto in het kinderkamer topic.

Je weet nog niet wat het wordt toch? :@
pi_105055149
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:34 schreef Kyara het volgende:
Lekker toch Zoë, en het is bijna nooit helemaal af hoor. Hier stond ook alles al begin oktober maar toch is het voor mijn gevoel nog niet helemaal af. Mis nog wat details en er staan ook nog allemaal spullen die er niet in moeten (wiegje, kinderwagen) waardoor het ook nog vol is. Daarom ook nog geen foto in het kinderkamer topic.

Je weet nog niet wat het wordt toch? :@
Ja precies, nouja als t grotendeels maar af is, t verven enzo.
Leuke prulletjes en dingetjes kopen is altijd leuk natuurlijk!

Ik weet t niet maar heb wel n idee, al vanaf t begin. Heb stiekem gekeken naar de nub (al heb ik daar niet zoveel mee) en dan lijkt het te kloppen.
Maar dat kan ook wishfull thinking zijn dus ik wacht netjes tot 14dec :D
pi_105055241
Dat gevoel wil je zeker niet delen? O-)

Overigens was ik overtuigd van een meisje.....
pi_105055356
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:40 schreef Kyara het volgende:
Dat gevoel wil je zeker niet delen? O-)

Overigens was ik overtuigd van een meisje.....
Ik denk ook een meisje :Y

Ik weet ook dat ik t verkeerd kan hebben maar ik kan er niets aan doen :@

Hoe vond je dat om te ontdekken dat t een jongetje was? Lijkt me wel ff wennen haha
pi_105055445
Was wel even maf ja. Manlief zei vanaf het begin al een jongetje dus met namen kwam hij steeds met jongensnamen en ik met meisjesnamen. En toch, als je dan zo'n krummel ziet bewegen en het lijkt ook allemaal gezond, doet het geslacht er eigenlijk niet eens meer toe. Lekker cliché maar wel waar. Dus ik was er ook wel snel aan gewend hoor. En de naam is in de auto terug bedacht.
pi_105055527
Even een vraagje, want ik zit echt niet in de toeslagen hoor :@
Ik heb dus net berekend wat wij als kinderopvangtoeslag krijgen op basis van ons loon van dit jaar.

Vanaf volgend jaar wordt ons loon veel lager wanneer we allebei minder gaan werken.
Dan krijg je het jaar daarop toch gewoon het extra geld extra terug ivm minder inkomsten?

Zoë mooi hoor! :D :Y

Chocolade :9

Grote wasmachine gaan wij ook kopen als deze het begeeft *O* zal wel zo fijn zijn, is nl een rotding en als ie gaat centrifugeren dan is een laag overvliegende F16 er niks bij }:|
pi_105055564
Ja kan me voorstellen haha.
Dat lijkt me ook, gezondheid telt. Vind jongens ook superleuk

We kunnen nogsteeds geen jongensnaam bedenken :9 maar als over 2wkn blijkt dat het een jongetje wordt moeten we er toch aan geloven haha (m'n lief keurt alles af :o )
pi_105055612
Ik ben benieuwd of het bij jou wel klopt Zoë. Nog even geduld dus.

Covie, ja lijkt mij wel. Maar kun je niet een globale schatting maken met de geschatte gegevens van volgend jaar?
pi_105055615
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:49 schreef covie het volgende:
Even een vraagje, want ik zit echt niet in de toeslagen hoor :@
Ik heb dus net berekend wat wij als kinderopvangtoeslag krijgen op basis van ons loon van dit jaar.

Vanaf volgend jaar wordt ons loon veel lager wanneer we allebei minder gaan werken.
Dan krijg je het jaar daarop toch gewoon het extra geld extra terug ivm minder inkomsten?

Zoë mooi hoor! :D :Y

Chocolade :9

Grote wasmachine gaan wij ook kopen als deze het begeeft *O* zal wel zo fijn zijn, is nl een rotding en als ie gaat centrifugeren dan is een laag overvliegende F16 er niks bij }:|
Bedankt :D

Vind t lastig berekenen met kinderopvang, soms moet je 11u pd betalen ook al is je kindje er maar 6u bijv (zoiets had ik gehoord) dus dan is t ook weer duurder
pi_105055624
NTS. balen dat het niet gelukt is. En dat de kleine toch wel wat kleintjes is. Even doorgroeien dus..

Hier was het 2700 gr bij de vorige echo, maar dat is wat vertekend, omdat de beentje nogal kort zijn. Dus waarschijnlijk is muppet wel rond de 3000. Mijn moeder verbaasd zich er nog steeds over, aangezien ik en mijn zusje 6-ponders waren met 17 dagen overtijd, en zus en ik alleen maar 7&8 ponders bouwen..

Ik ben echt nog steeds zo blij met mijn vent O+

De box staat inmiddels, de wieg is klaar, de laatste stukjes van het VK/kraam-lijstje gehaald, dit weekend mijn vluchttas pakken en de droger uittesten. En dan ga ik zitten wachten :P
  donderdag 1 december 2011 @ 15:53:18 #32
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105055643
Pfff... nou, van die ziekenhuizen word je gewoon ziek, als je al niet ziek bent...
Net even bij de vk het afsluitingsgesprek gehad, zij hadden inmiddels met het ziekenhuis gebeld in onze woonplaats (das dus een ander als waar ze de versiepoging deden), en die zijn er niet gerust op. Ik moet morgenvroeg (weer) bloedprikken, CTG en een uitgebreide echo, meteen erachteraan krijgen we de uitslagen en word een plan van aanpak voorgesteld...
Ik leef momenteel een beetje op de automatische piloot, ik weet niet meer wat ik voel, wat ik wil, wat ik kan... Het enige wat we kunnen is afwachten tot morgen...

Iedereen alvast bedankt voor jullie steun O+ :* !
pi_105055769
NTS, dat komt ook nog even spoed dan.. Hopelijk valt het allemaal mee :*
pi_105055775
Ach NTS, het wordt zo ook alleen maar meer he. Op zich wel fijn dat ze er zo bovenop zitten maar het zijn geen dingen die je vooraf zo bedacht had.

Ik denk dat je nu alleen maar kunt afwachten inderdaad en op basis van de bevindingen van morgen reageren. Hopelijk kun je vandaag wat afleiding vinden.

Kan je vent morgen wel mee???
  donderdag 1 december 2011 @ 16:02:43 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105056007
NTS, goed dat ze er zo bovenop zitten... Je bent in goede handen... Wel enorm balen dat je nu de laatste geniet-periode ontnomen wordt doordat je steeds in spanning zit. Sterkte meis :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105056303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:53 schreef NotTheSame het volgende:
Pfff... nou, van die ziekenhuizen word je gewoon ziek, als je al niet ziek bent...
Net even bij de vk het afsluitingsgesprek gehad, zij hadden inmiddels met het ziekenhuis gebeld in onze woonplaats (das dus een ander als waar ze de versiepoging deden), en die zijn er niet gerust op. Ik moet morgenvroeg (weer) bloedprikken, CTG en een uitgebreide echo, meteen erachteraan krijgen we de uitslagen en word een plan van aanpak voorgesteld...
Ik leef momenteel een beetje op de automatische piloot, ik weet niet meer wat ik voel, wat ik wil, wat ik kan... Het enige wat we kunnen is afwachten tot morgen...

Gewoon ff een dikke kus en een hart onder de riem lieve NTS! :*
pi_105056305
NTS wat vervelend zo.. :*
  donderdag 1 december 2011 @ 16:09:19 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105056331
Sam, makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, maar stress is niet goed hoor dus probeer je echt wat minder zorgen te maken. Je hebt het al geregeld allemaal, de rest komt vast ook wel.

NTS, jammer dat de draaipoging is mislukt. Wel even schrikken dat het gewicht aan de lage kant is, kan me voorstellen dat het allemaal even langs je heen gaat, maar des te beter dat het zkh er wel bovenop zit. Zeker als ze wel een oorzaak vinden en er wat aan kunnen doen ipv 'zien waar het schip strandt'. Sterkte.

Flugel, ai lastig. Op zich ok natuurlijk als hij een andere invulling geeft aan de pappadag als jij aan de mammadag, maar ik neem aan dat jij dan voor je rekening kunt nemen wat hij heeft laten liggen en das minder.
Eerlijk gezegd is het hier andersom :@ Mijn man werkt meer dan full time en ik ben volledig thuis bij de kinderen. Ik kom niet zo vaak toe aan klusjes die hij wel gedaan wil hebben. Als hij dan eens een dagje bij de kinderen is en ondertussen de afwas wegwerkt, boodschappen haalt, kookt, hele huis stofzuigt incl. alle meubels van hun plek om ook daaronder schoon te maken, dan vindt hij dus dat ik dat ook mákkelijk moet kunnen. Maar ja, ik ben geen workaholic.. .en vind opruimen ook net ff iets minder belangrijk als hij dat vindt, dus ik kom er vaak niet aan toe :+ Kwestie van prioriteiten stellen inderdaad 8-)
  donderdag 1 december 2011 @ 16:28:51 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105057161
Ik vind dat dat fluugs blij maken de allerhoogste prioriteit hier in huis moet hebben :+
  donderdag 1 december 2011 @ 16:37:37 #40
250838 Fee-nix
pi_105057525
NTS wat balen allemaal zeg! Wel fijn dat het ziekenhuis er meteen bovenop zit. Maar dit zijn toch geen dingetjes waar je je de laatste weken mee bezig wilt houden... Ik hoop dat morgen alles toch meevalt!
pi_105057724
Ik zou m'n werk echt nooit opgeven. Ik heb een superleuke baan, leuke collega's, krijg er energie van en zou lang niet zo'n gezellige moeder kunnen zijn als ik straks ben, als ik niet zou werken O+. Maar iedereen is anders natuurlijk :).

Bedankt Orea :* voor de uitleg, ik vrees dat die 590 netto gewoon het bedrag is wat we moeten betalen, maar goed, het staat wel bekend als een heel goed kinderdagverblijf schijnt. Kindergarden is het. We hebben de beeb ook nog bij 2 andere ingeschreven voor de zekerheid. Binnenkort maar even het kinderdagverblijftopic doorspitten.

NTS ik vind het echt zo rot voor je. Hopelijk morgen dan meer duidelijkheid als dat pva is opgesteld. Bah ;(!
pi_105057966
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:53 schreef NotTheSame het volgende:

oh lieverd! lees het nu pas!
succes morgen! ik hoop dat je heel snel duidelijkheid hebt!
denk aan je :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 1 december 2011 @ 17:20:54 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105059353
quote:
15s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:41 schreef KatyM het volgende:
Ik zou m'n werk echt nooit opgeven. Ik heb een superleuke baan, leuke collega's, krijg er energie van en zou lang niet zo'n gezellige moeder kunnen zijn als ik straks ben, als ik niet zou werken O+. Maar iedereen is anders natuurlijk :).

Bedankt Orea :* voor de uitleg, ik vrees dat die 590 netto gewoon het bedrag is wat we moeten betalen, maar goed, het staat wel bekend als een heel goed kinderdagverblijf schijnt. Kindergarden is het. We hebben de beeb ook nog bij 2 andere ingeschreven voor de zekerheid. Binnenkort maar even het kinderdagverblijftopic doorspitten.

NTS ik vind het echt zo rot voor je. Hopelijk morgen dan meer duidelijkheid als dat pva is opgesteld. Bah ;(!
Wij hebben 2 dagen bij Kindergarden (schijnt idd een prima kdv te zijn!), net vandaag de nieuwe tarieven binnen *slik* 672 euro per maand. Dan ontvangen we uiteraard nog wat terug qua toeslag, maar vind het nog wel een boel geld hoor. En eigenlijk hebben we 3 dagen nodig... als ik 4 dagen wil gaan werken. Ben nog in dubio en moet het nog even gaan berekenen enzo.

NTS: even een dikke, dikke knuffel voor jou! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105059393
NTS, logisch dat je op de automatische piloot gaat. Zoveel ontwikkelingen, nieuwe info, etc. dat is heel wat om te behappen. Hoop dat er morgen meer duidelijkheid is. :*

Vind het rot dat ik hier niet mee kan lezen en als ik dan thuis kom van werk ben ik er weer te lamlendig voor. Sorry, ik pik maar gewoon op waar jullie gebleven zijn de komende tijd zonder bij te lezen. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105059569
Susie, ja hier ook de tarieven binnen. Voor 2 dagen ¤ 615,93. We moeten er ook nog even induiken wat je allemaal terug krijgt (werkgeversbijdrage, iack, toeslag etc).

Soemp, groot gelijk hoor! Als je straks verlof hebt kun je nog genoeg bijlezen. Laatste loodjes! :*
pi_105059702
whuuuu, die tarieven. Ik heb er helemaal nog niet naar gekeken. Volgende week m'n man maar aan het werk zetten om alles uit te zoeken.

De laatste tijd zit ik trouwens steeds in onze babyfoto's te snuffelen. Ben zo nieuwsgierig naar hoe de baby er dan uit gaat zien. O+ En of het kindje op een van ons twee lijkt als baby.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105059771
Ja, daar ben ik ook zo benieuwd naar! Op de een of andere manier heb ik wel een beeld voor ogen. Ben benieuwd of dat ook klopt. En of hij op de 3D echo lijkt. O+
pi_105059920
Oja, jij hebt natuurlijk die echo gehad! Dat lijkt me helemaal gek, dan heb je al je kindje gezien. Ik droom er af en toe over, maar als ik wakker word weet ik niet meer wat ik mezelf had voorgesteld.

Ik vraag me vooral af: wel of geen haar (man is kaal geboren en ik met zwart haar). Kunnen ze dat op een 3D echo zien eigenlijk?
pi_105060109
Ja, we hebben een glimp kunnen opvangen, steeds knuistjes voor zijn gezicht (ben ook benieuwd of hij die houding ook in de wieg aanneemt).

Wij zijn allebei met haar geboren, maar bij manlief is het alweer bijna verdwenen. Ik verwacht dus echt wel haar eigenlijk. Of hij vanaf zijn 25e nog steeds haar heeft hangt af van de dominantie van onze genen. Of hij haar heeft kunnen ze met een 3D echo niet zien geloof ik.
pi_105060303
een 3d echo:D die wilde ik hier ook maar kost ons 160 euro.. dat geef ik liever aan wat anders uit.

Ik ben net wakker:O dus heb wel lang genoeg geslapen voel me een stuk beter. ook veel rustiger. dankjewel voor alle reacties.

NTS: is dat niet erg licht ik weet zo even niet hoever je bent maar als je kleintje met dit gewicht word geboren is dat niet gevaarlijk? sorry ik heb er echt geen verstand van.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot 21 december dan pas de 1e kans om het geslacht te zien. laatste keer was het nog te klein maar me volgende afspraak is dus pas met 19 weken:(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 1 december 2011 @ 17:47:24 #51
250838 Fee-nix
pi_105060324
Ze kunnen het wel zien hoor op de 3D echo :Y . Niet heel duidelijk. Maar bij Jesper en nu ook bij deze baby zei ze al 'kijk, hier zie je wat haartjes' O+ .
  donderdag 1 december 2011 @ 17:50:11 #52
250838 Fee-nix
pi_105060437
Jesper had aan de achterkant best wat haar, maar aan de voorkant niks, hihi. Een soort opa-kapsel vond ik het. O+ Kijk maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105060766
oooh, O+ Toch echt wel lange haartjes aan de achterkant, inderdaad. :D Ben benieuwd hoe dat dan bij de tweede is.

Kon je toen jezelf of je man (of beide) herkennen in Jesper?

Sam, dat is nog even geduld opbrengen dan. :Y
pi_105060957
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:42 schreef Kyara het volgende:
Ja, we hebben een glimp kunnen opvangen, steeds knuistjes voor zijn gezicht (ben ook benieuwd of hij die houding ook in de wieg aanneemt).

Lief. O+

Oh, m'n man zegt net dat hij helblond was en dus zeker wel haar had. Het valt alleen niet zo op op de foto's, maar zie het nu ook.
pi_105061400
Maar het 1e haar valt toch ook weer uit? En dan dan komt het toch ook vaak wat lichter terug? Of heb ik dat verkeerd begrepen? En wanneer kleuren de oogjes naar de uiteindelijke kleur?
  donderdag 1 december 2011 @ 18:15:14 #56
250838 Fee-nix
pi_105061425
Lief he O+ . Is een van mijn favoriete foto's van hem.

Mijn man had bij z'n geboorte geloof ik heel weinig haar (rossig) en ik had redelijk wat zwarte haartjes. Jesper was ook rossig bij z'n geboorte (nu heel erg blond). Dus ben ook heel benieuwd naar deze baby! Ik denk zelf weer rossig. (Maar dat kan ook komen omdat ik me gewoon geen andere baby bij ons kan voorstellen dan Jesper ;) )
pi_105061435
Ik ben zelf ook reuze benieuwd hoeveel haartjes die van ons zal hebben. mijn vriend haar zijn andere dochter vond ik al een behoorlijke bos hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:16:09 #58
250838 Fee-nix
pi_105061461
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:14 schreef Kyara het volgende:
Maar het 1e haar valt toch ook weer uit? En dan dan komt het toch ook vaak wat lichter terug? Of heb ik dat verkeerd begrepen? En wanneer kleuren de oogjes naar de uiteindelijke kleur?
Bij sommige baby's valt het eerste 'nesthaar' idd uit. Maar t hoeft niet. Jesper heeft al z'n haartjes gehouden! Maar t verkleurde wel uiteindelijk.

En na een maand of 3/4 hebben de ogen hun uiteindelijke kleur pas!
pi_105061537
mijn ukkie heeft ook veel haar :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105061582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:18 schreef bitterend het volgende:
mijn ukkie heeft ook veel haar :D
Mijnes ook :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 december 2011 @ 18:22:12 #61
250838 Fee-nix
pi_105061660
Ik vind veel haar zo lief!!

Ik heb ook eens op het consultatiebureau een babietje gezien.... en die had de dikste bos haar die ik ooit bij zo'n kleintje heb gezien! Ze was vier weken (gevraagd aan de moeder) en jeumig!! Niet normaal! Zo'n enorme bos dat je er gewoon al een heel kapsel van zou kunnen knippen. Het was ook heel dik, helemaal geen baby-achtig haar. Heel apart om te zien. Ik wilde dat ik een foto had kunnen maken ;).
pi_105061687
  donderdag 1 december 2011 @ 18:25:44 #63
250838 Fee-nix
pi_105061799
O+ Net als Jesper ook niet veel haar aan de voorkant he, zo schattig!
pi_105061838
Ja!! heeft ze van dr papa! en de kleur van mij :D ben benieuwd naar de definitieve kleur!
  donderdag 1 december 2011 @ 18:27:49 #65
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105061863
Willem kon meteen gel in :P

SPOILER
pi_105061904
mooie bos!! :D O+
  donderdag 1 december 2011 @ 18:30:05 #67
250838 Fee-nix
pi_105061957
Wow flugeltje! Hihi, erg lief!
pi_105062038

:P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 december 2011 @ 18:32:53 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105062066
Daar kunnen ook al speldjes in Inne...
pi_105062080
:Y O+ en wat een heerlijke kleed!
  donderdag 1 december 2011 @ 18:35:45 #71
250838 Fee-nix
pi_105062154
Lief!
pi_105062215
Als ik zo al die babytjes zie word ikt och wel stapelverliefd :)

p.s mag je in je zwangerschap misschien ook wat anders dan paracetamol? ik heb heeel de kast vol liggen maar volgens de arts mag ik alleen paracetamol. de druk komt weer terug en wilvoorkomen dat het weer zo erg word.
  donderdag 1 december 2011 @ 18:39:16 #73
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105062260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:37 schreef Sam1993 het volgende:
Als ik zo al die babytjes zie word ikt och wel stapelverliefd :)

p.s mag je in je zwangerschap misschien ook wat anders dan paracetamol? ik heb heeel de kast vol liggen maar volgens de arts mag ik alleen paracetamol. de druk komt weer terug en wilvoorkomen dat het weer zo erg word.
Als je volgens je arts alleen paracetamol mag zul je van ons geen andere antwoorden krijgen natuurlijk ;)
pi_105062920
De paracetamol is omdat hij van menign is dat alle andere pijnstillers schedelijk zijn voor de baby. als dat ook zo is kan ik daar mee leven. maar alleen paracetamol? het slaat echt neit aan.. dus geeft een hoop frustratie. misschien dat jullie nog wat ander hadden wat jullie wel hebben mogen gebruiken. dan had ik daar iets over op kunnen zoeken;)
  donderdag 1 december 2011 @ 19:34:00 #75
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105064728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:56 schreef Sam1993 het volgende:
De paracetamol is omdat hij van menign is dat alle andere pijnstillers schedelijk zijn voor de baby. als dat ook zo is kan ik daar mee leven. maar alleen paracetamol? het slaat echt neit aan.. dus geeft een hoop frustratie. misschien dat jullie nog wat ander hadden wat jullie wel hebben mogen gebruiken. dan had ik daar iets over op kunnen zoeken;)
Nope, paracetamol is echt het enige... En hij is niet alleen van mening dat ze schadelijk zijn, andere pijnstillers zijn ook schadelijk voor de baby ;)

Heb je een bad ofzo? Ga dan even lekker in dat bad liggen, beetje lavendel erin, rustgevend muziekje... Ik denk dat veel van je ongemakken alleen maar verergerd worden doordat je jezelf zo druk maakt... Zoek anders op youtube even een ontspanningsoefening op, dat helpt echt :Y
  donderdag 1 december 2011 @ 19:36:35 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105064891
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:32 schreef flugeltje het volgende:
Daar kunnen ook al speldjes in Inne...
voodoo? :o :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 1 december 2011 @ 19:37:14 #77
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105064939
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:36 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

voodoo? :o :D
Whehehe
pi_105065322
Sam, Alleen als de pijn teveel stress bezorgd, dan zou de arts wat anders kunnen adviseren. Dan weegt de stress niet op tegen de bijwerking van de medicijnen. Maar dan moet het echt onhoudbaar zijn.. Dus liefst zo lang mogelijk op paracetamol.. Succes!

Chris had gewoon een netjes pruikje. Dit was na 8 dagen..

Dat is deels uitgevallen, en lichter/donsiger geworden. Om na zijn 1e verjaardag echt terug te komen als jongenshaar..
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 20:37:05 #79
309370 Nanadu
pi_105068420
Ik kom mij hier ook voorzichtig melden. Nadat ik zondag een eerste positieve uitslag op de zwangerschapstest had, heb ik gisteren weer een test gedaan en die was knalpositief *O* . Ik heb vandaag ook meteen de verloskundige gebeld en donderdag 15 december een eerste afspraak voor een echo en dan de 20ste de intake. Even ter info: dit wordt ons tweede kindje, wij hebben al een dochter van bijna 2 jaar.

ik zal mij nu hier gaan inlezen, maar wilde wel NTS veel sterkte wensen met de komende periode.
  donderdag 1 december 2011 @ 20:41:38 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105068689
Van harte Nanadu *O*

Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?
pi_105068908
Nanadu, gefeliciteerd *O*
  donderdag 1 december 2011 @ 21:18:21 #82
250838 Fee-nix
pi_105070979
Gefeliciteerd Nanadu! *O* Wat heb je al snel een echo!
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 21:23:35 #83
309370 Nanadu
pi_105071312
Bedankt voor het welkom!

Als ik af ga op mijn ovulatietest ben ik morgen 5 weken en ben ik rond 4 augustus uitgerekend, maar ik wil nog even niet in de op tot ik langs de vk ben geweest.
Bij mijn eerste had ik ook rond de 7 weken een echo en toen konden ze het al zien. Bij deze praktijk doen ze meestal zo vroeg een echo.
pi_105071454
Nts; wat een gedoe allemaal! In ieder geval heel veel sterkte en succes! Als ik nog een tip mag geven, als je kleintje echt zo klein is, laat je dan ook rondleiden op de couveuse-afdeling waar hij/zij terecht komt. Ik heb dat gemist en had in eerste instantie geen idee waar mijn kind lag, vond ik heel vervelend. Ook heel vervelend dat de versie niet is gelukt, maak je niet te druk om de ks, de eerste keer uit bed is hel, maar het gaat daarna alleen maar beter. En je onderkant blijft mooi heel, dat scheelt ook ;)

Ik vind het zo raar om hier niet meer mee te posten. Zou nu 38 weken en een beetje zijn en ben vandaag al 3 weken mama. Kan sinds begin van deze week pas zeggen dat ik begin te genieten, hiervoor was ik vooral heel boos op mezelf en verdrietig dat ik al was bevallen en dat de kleine man zo'n moeilijke start heeft gehad. Maar hij doet het zo ontzettend goed en ik ben helemaal verliefd op dat kleine hoopje mens. Nu ga ik echt verhuizen naar het baby-topic en kom ik hier vooral om te checken hoe het met iedereen is.
pi_105071528
Die foto's. O+ Ik denk dat de januari en december kindjes nu een stuk sneller komen. :D Waar ik benieuwd naar ben: konden jullie al trekjes van jezelf of je man herkennen? Lijkt me echt heel bijzonder en bizar tegelijk als dat zo is.

Nanadu, welkom en gefeliciteerd! *O*

Hier trouwens sinds gister soms een soort kramp in m'n rug en eh richting uitgang allemaal geduw. :?
pi_105071716
Poezebeest, nee toch, boos op jezelf geweest... :* Heel veel plezier in het babytopic. Ik ga er vanaf volgende week vaker lurken. Zag dat Nirak en Bitterend er ook al druk posten en ben heel benieuwd naar hoe het met jullie allemaal verder gaat.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:31:44 #87
250838 Fee-nix
pi_105071907
Poezebeest wat fijn dat je je beter begint te voelen. Het was ook niet niks! En je hebt helemaal gelijk: een keizersnee is geen ramp. Qua herstel zou ik dit keer liever 'natuurlijk' bevallen, maar als het toch een keizersnee wordt, weet ik ook dat de eerste twee weken het moeilijkst zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Die foto's. O+ Ik denk dat de januari en december kindjes nu een stuk sneller komen. :D Waar ik benieuwd naar ben: konden jullie al trekjes van jezelf of je man herkennen? Lijkt me echt heel bijzonder en bizar tegelijk als dat zo is.

:D . Nou dat zou leuk zijn ;). Zal ik nog ff wat rammel-foto's laten zien dan maar? ;).

Ik herkende mezelf wel meteen in Jesper idd. Mijn mond en neus :Y . Heel leuk om te zien.

Dat geduw klinkt als wat bitterend toen beschreef... Apart!
Edit: was jouw kleine al helemaal ingedaald? Misschien nog verder naar beneden gewurmd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fee-nix op 01-12-2011 21:40:38 ]
pi_105073131
Oeh rammelfoto's heb k ook O+
Zo geweldig dat er nog zo'n baby,aankomt O+

(hmm wel inimini foto, maar krijg.m niet groter, stomme hyves op mobiel :'))

Nanadu gefeliciteerd!

Nts balen zeg ;( sterkte meis! :*

Floris is een mengelmoes van ons beiden. Kleuren van mij, blikken.van zn vader. Maar als k foto's zie van mezelf van vroeger herken k m er wel in, maar ook bij zn vader. Goeie mix dus :)
Mn moeder zei vanavond nog: hoe kan ie zo blond zijn, maar toch zo op zn vader lijken, dus ja

[ Bericht 10% gewijzigd door Sonnetje85 op 01-12-2011 21:56:02 ]
  donderdag 1 december 2011 @ 21:50:14 #89
250838 Fee-nix
pi_105073265
Die is wel heel klein ja Sonnetje :P. Maar wel heel schattig :)
  donderdag 1 december 2011 @ 21:50:19 #90
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105073272
Ben benieuwd Soempie....Dat ´geduw´ komt me bekend voor....Misschien wordt je baby wel eerder geboren. ?

@ NTS, fijn dat de VK je serieus neemt, en dat ze morgen gelijk verder gaan onderzoeken ^O^ Hoop dat alles verder goed is morgen, en dat je niet nog meer verrassingen gaat krijgen....

@ Sam, misschien ff overleggen met je VK ivm andere pijnstillers?

@ Nanadu, gefeliciteerd ! *O* *O* *O*

Kan het trouwens zijn dat ik een 'blauwe plek' aan de binnenkant van mn buik heb. kleine doet me af en toe zó verschrikkelijk zeer -O-
  donderdag 1 december 2011 @ 21:50:50 #91
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105073313
dubbel
pi_105073402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:50 schreef Fee-nix het volgende:
Die is wel heel klein ja Sonnetje :P. Maar wel heel schattig :)
Ja he :') kreeg m niet groter :')
pi_105074987
PE, denk dat het wel kan hoor een blauwe plek binnen. Dat daar een bloeduitstorting is, vanwege het geschop? Klinkt best logisch.

Rammelfoto's zijn altijd welkom. O+ Wat ik heb klinkt inderdaad wat bitterend beschreef. Hoop dat ik dan ook 3 cm opeens cadeau heb. :D De baby is al ingedaald zei de VK. Maar hoop echt op januari, want wil straks toch wel graag een paar weken verlof. oO<
  donderdag 1 december 2011 @ 22:38:15 #94
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105076573
Dames nog even een klein berichtje van mij. Ik wil jullie heel erg bedanken voor de lieve berichtjes en pm'metjes. Het voelt toch wel als thuiskomen hier. Ik zou jullie het liefst allemaal persoonlijk willen bedanken, maar daar heb ik momenteel de puf niet echt voor, sorry.

Manlief heeft me de hele avond als een koningin op de troon bediend. Okee, dan moet je het doen met een boterhammetje met ei als avondeten en dat hij dan ook echt geen doekje over het fornuis haalt, maar hij bedoeld het goed.

Draak lijkt zich overigens niks aan te trekken van alle heisa. Het is weer feest in m'n buik, alleen voelt het niet zo fijn door het beurse gevoel...
En nou maar weer proberen te slapen, morgenvroeg om 10.30uur draait de ziekenhuiscarrousel weer verder...
pi_105076704
Sterkte NTS! :* Je lief is aan de beterende hand lijkt het, fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 december 2011 @ 22:46:29 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105077122
Nanadu, van harte gefeliciteerd! *O*

NTS, het komt uiteindelijk helemaal goed :*

Poezebeest, jij kon er niks aan doen dat je lijf er een prutzooi van maakte. Je hebt je manneke het beste gegeven wat je kon en nu doe je dat nog steeds maar dan buiten de buik. :*
pi_105077498
Baby's met haar O+ ik hou dr van <3
my two cents kids :+

[ Bericht 34% gewijzigd door mignonne op 02-12-2011 16:04:49 ]
:)
pi_105078012
en mijnes

en lex heeft t zelfde alleen voorop is t nog kort :')

pi_105078269
ik moet iedere keer lachen om die laatste foto, zo droog :D
:)
pi_105078435
Wat veel haar! Echt zo schattig. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')