Ik heb ze ook niet gehad bij Willem hoorquote:Op woensdag 30 november 2011 15:06 schreef Orea het volgende:
Stolsels heb ik eigenlijk niet gehaddus dat kan ook heel erg meevallen
Preciesquote:Op woensdag 30 november 2011 15:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb ze ook niet gehad bij Willem hoorMaar het is veel te leuk om de onwetenden op te fokken
Dat dus!quote:Op woensdag 30 november 2011 15:08 schreef Orea het volgende:
! Ondanks dat bevallen mijn hobby niet wordt, doe ik het zo nog een keer! (ja duh anders was ik nu niet zwanger geweest
)
Ik weet wel dat ik 1 dag na de bevalling (ik moest een nachtje blijven) dacht, toen de bloedprik dame bloed kwam prikken voor mijn HB en Rhesus en ze vertelde dat ze 2 kindjes had, WOW!! Er zijn mensen die dit nóg een keer doenquote:Op woensdag 30 november 2011 15:09 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook mijn houvast Orea. Het is het blijkbaar allemaal waard want anders zou iedereen maar 1 kind hebben.
Zo het het bloeden etc. na de bevallingquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Zoë23 het volgende:
kraamzuivering? weer iets anders dan 't bloeden enz?
dat wilde ik net vragenquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Zoë23 het volgende:
kraamzuivering? weer iets anders dan 't bloeden enz?
Dat had ik nou ook!quote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
Maar, als je dan na een poosje voor het eerst op straat loopt, eventueel een keer zonder kind, dan heb je echt het gevoel te moeten schreeuwen tegen iedereen: YOEHOE!!! IK HEB EEN KIND GEKREGEN!!!![]()
ik kan dingen!!
echt zo'n overweldigend gevoel....
Ja, precies zo had ik het ookquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
Maar, als je dan na een poosje voor het eerst op straat loopt, eventueel een keer zonder kind, dan heb je echt het gevoel te moeten schreeuwen tegen iedereen: YOEHOE!!! IK HEB EEN KIND GEKREGEN!!!![]()
ik kan dingen!!
Ik ben.alleen thuisquote:Op woensdag 30 november 2011 15:13 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik 1 dag na de bevalling (ik moest een nachtje blijven) dacht, toen de bloedprik dame bloed kwam prikken voor mijn HB en Rhesus en ze vertelde dat ze 2 kindjes had, WOW!! Er zijn mensen die dit nóg een keer doen![]()
![]()
![]()
Gewoon de heftigheid van de hele ervaring... het: voorlopig even niet duurde hier niet zo lang overigens.. na een week rammelden zowel meneer als ik alweer volop!
Son, Als je je dan niet lekker voelt werkt dat dubbel op je humeur hoor! Laat je je goed verzorgen? (straks dan als je meneer thuis is?)
net als na de 1e keer zoenen of sex dusquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
ik kan dingen!!
quote:
Zoooooooo herkenbaarquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
ik kan dingen!!
Heb k niet in huis, maar komt goed.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:18 schreef Orea het volgende:
Zorg je dat je even dat je goed bouillonetjes neemt ofzo Son?
Ik ging na een week of 3 geloof ik voor het eerst alleen de straat op, even de stad in. Ik bekeek mezelf in elke winkelruit. Ging toen ergens in mijn eentje koffiedrinken. Weet nog dat ik toen bij mezelf dacht: 'weten jullie wel dat ik net een kind heb gebaard'? Heel vreemd gevoel. Ik voel me ook gelukkig en trots en lid van een geheim genootschap als ik iets koop waaruit blijkt dat ik een kind heb. Zoals de Ouders van nu bij de AKO, zeker wanneer ik in mijn zakelijke outfit tip-top verzorgd naar kantoor ga. En dat dan op kantoor dat blad in mijn tas zitquote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
ik kan dingen!!
SPOILER: heel veel vooruit gedacht... of niet?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 30 november 2011 15:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ging na een week of 3 geloof ik voor het eerst alleen de straat op, even de stad in. Ik bekeek mezelf in elke winkelruit. Ging toen ergens in mijn eentje koffiedrinken. Weet nog dat ik toen bij mezelf dacht: 'weten jullie wel dat ik net een kind heb gebaard'? Heel vreemd gevoel. Ik voel me ook gelukkig en trots en lid van een geheim genootschap als ik iets koop waaruit blijkt dat ik een kind heb. Zoals de Ouders van nu bij de AKO, zeker wanneer ik in mijn zakelijke outfit tip-top verzorgd naar kantoor ga. En dat dan op kantoor dat blad in mijn tas zit
Haha! Ik vind het lief.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:27 schreef Orea het volgende:
[..]
Heel herkenbaar
Ik heb het nu bij de prenataldan loop ik met kind op de rug, maar dan toch even bij de hele kleine maatjes vast kijken.. of iets te hard tegen meneer roepen dat ik niet kan wachten tot buikbaby erin kan
best triest eigenlijk
haha had ik gister bij de babydump, met mn overduidelijk zwangere zusquote:Op woensdag 30 november 2011 15:30 schreef Kyara het volgende:
Orea, ook herkenbaar. Net zwanger zijn en dan naar de prenatal en zo. Hoewel ik me met mijn 12 weken zwangerschap ook wel een beetje misplaatst voelde bij de babydump.
ja, en dan je jas open zodat mensen echt kunnen zien dat er heus iets groeitquote:Op woensdag 30 november 2011 15:32 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
haha had ik gister bij de babydump, met mn overduidelijk zwangere zus
ben ook zwanger hoor
Dat had k toen k met mn zus bij villa happ was, was k iets van 28weken ofzo. Vroeg ze of.t ren kadootje wasquote:Op woensdag 30 november 2011 15:32 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
haha had ik gister bij de babydump, met mn overduidelijk zwangere zus
ben ook zwanger hoor
Kijk dan!! hahaquote:Op woensdag 30 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, en dan je jas open zodat mensen echt kunnen zien dat er heus iets groeit
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat had k toen k met mn zus bij villa happ was, was k iets van 28weken ofzo. Vroeg ze of.t ren kadootje wasuhm nee is voor.mijn baby
![]()
Mn zus was toen 8 weken verder dan ik (en een stuk groter)
dat 1e vind ik niet zo netjes..quote:Op woensdag 30 november 2011 15:39 schreef Kyara het volgende:
ook leuk
hoewel ik het ook niet leuk vond toen een verkoopster door de winkel schalde "ah, het wordt dus een jongetje" toen ik met mijn kleertjes bij de kassa stond. Toen heb ik het wel laten inpakken.
De 1e zwangerschapsboeken die ik kocht toen ik net zwanger was heb ik trouwens ook laten inpakken. Hoewel de verkoopster me wel door had denk ik.
Ahaha dat heb ik precies t zelfde..of dat mensen denken dat ik tips nodig heb omdat ik een verse moeder ben (als ik alleen loop met lex) neehee heb ook al een bijna 3jarige~!quote:Op woensdag 30 november 2011 15:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ging na een week of 3 geloof ik voor het eerst alleen de straat op, even de stad in. Ik bekeek mezelf in elke winkelruit. Ging toen ergens in mijn eentje koffiedrinken. Weet nog dat ik toen bij mezelf dacht: 'weten jullie wel dat ik net een kind heb gebaard'? Heel vreemd gevoel. Ik voel me ook gelukkig en trots en lid van een geheim genootschap als ik iets koop waaruit blijkt dat ik een kind heb. Zoals de Ouders van nu bij de AKO, zeker wanneer ik in mijn zakelijke outfit tip-top verzorgd naar kantoor ga. En dat dan op kantoor dat blad in mijn tas zit
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zwangerschapstesten kopen vond.k de eerste.keer ook vreemd![]()
Afgelopen keer voelde.t.minder vreemd![]()
Zoe, ik was t gewendmn buik is nooit heel groot geweest
Met 33weken was iemand zelfs verbaasd day k daar niet wilde.komen werken in de zomer, want dan was.k uitgerekend
Had toen wel een ruim shirt aan, maar.toch
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, de testen. Lang leve de scanner bij de AH. Even scannen en hup de tas in. En later via internet......
met 36 weken en mn jas aan vroeg de zuster nog waar dan de zwangere wasquote:Op woensdag 30 november 2011 15:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zwangerschapstesten kopen vond.k de eerste.keer ook vreemd![]()
Afgelopen keer voelde.t.minder vreemd![]()
Zoe, ik was t gewendmn buik is nooit heel groot geweest
Met 33weken was iemand zelfs verbaasd day k daar niet wilde.komen werken in de zomer, want dan was.k uitgerekend
Had toen wel een ruim shirt aan, maar.toch
Dit was met 37 wekenquote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]haha das wel apart!
heb je ook nog een oude buikfoto? ben wel benieuwd
Haha das helemaal erg!quote:Op woensdag 30 november 2011 15:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
met 36 weken en mn jas aan vroeg de zuster nog waar dan de zwangere was
quote:Op woensdag 30 november 2011 16:02 schreef Orea het volgende:
Echt Son, zo'n buik had ik met een week of 25 bij Leia
Mijne was lichter hequote:Op woensdag 30 november 2011 16:16 schreef Orea het volgende:
Ja jut en jul waren even zwaar bij geboorte(al was die van mij natuurlijk geboren bij 38,1!)
Oh ik val om.. bijna tijd om naar huis te gaan! Ik ben benieuwd of ik de nieuwe Dexter vanavond kan gaan kijken, of weer na het eet-naar bed- ritueel van de muppet in slaap donder op de bank
Kan ik wel volgende week 2 afleveringen achter elkaar kijken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Ruikt nergens naarquote:Op woensdag 30 november 2011 16:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier ook sinds een week of 10, "zo, laatste loodjes" etc.
1e babywas zit in de wasmachine!![]()
En gezien de hoeveelheid kleertjes, doekjes en weet ik veel wat denk ik dat er nog heel wat zullen volgen. Kind heeft best veel kleren![]()
neutral ruikt helemaal niet zo lekker
quote:Op woensdag 30 november 2011 16:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier ook sinds een week of 10, "zo, laatste loodjes" etc.
1e babywas zit in de wasmachine!![]()
En gezien de hoeveelheid kleertjes, doekjes en weet ik veel wat denk ik dat er nog heel wat zullen volgen. Kind heeft best veel kleren![]()
neutral ruikt helemaal niet zo lekker
Niks aan.. Voel me schuldig tegenover m'n lief die heeft t zo druk..quote:Op woensdag 30 november 2011 16:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
hier ook minder dan gepland/gehoopt/verwacht
Hoe gaat het met je Bitterend? Doet de kleine het goed??? Nog tips om aan te trekken tijdens/voor/na de bevalling? Of wil je ook nog ranzige verhalen delen?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:39 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
![]()
Neutral ruikt neutral he![]()
leuk wasjes
Ik ben nog steeds de badkamer in etappes aan het uitruimen/opruimen/schoonmaken. Maar dat kan vanavond wel af. Vanochtend kon ik niks doen omdat toen een monteur kon komen. Verder nog best wel wat praktische boodschapjes gedaan en bezig geweest met de adressenlijst voor de geboortekaartjes.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:41 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Niks aan.. Voel me schuldig tegenover m'n lief die heeft t zo druk..
Zo wel ff stofzuigen en proberen iets lekkers te koken met wat ik in huis heb..
Toen was het nog leuk ja....quote:Op woensdag 30 november 2011 16:39 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
![]()
Neutral ruikt neutral he![]()
leuk wasjes
Heel moe, kleine wil het hele nacht aan de borst en ik heb tot nu toe niet genoeg dus we moeten af en toe een flesje geven en ik kolf ookquote:Op woensdag 30 november 2011 16:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je Bitterend? Doet de kleine het goed??? Nog tips om aan te trekken tijdens/voor/na de bevalling? Of wil je ook nog ranzige verhalen delen?
lolquote:
Yup, ter voorbereiding en zo?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
tips? voor de bevalling bedoel je?
![]()
![]()
ja, euh, jij telt niet mee hoor. Maar ik hoop toch dat je morgenmiddag gewoon weer thuis bent en dat je dan eens rustig op te bank kunt zitten met een boek. Maar volgens mij lukt je dat niet eens, al zou je het willen.....quote:Op woensdag 30 november 2011 16:53 schreef NotTheSame het volgende:
Hmmmm... Hier dus ook het verhaal over kraamranzigheid etc. gemist... Fijn!
Maaruuh... Te weinig uitgevoerd vandaag? Neu...
Ik moet... ik moet... ik moet, want STEL dat ze me morgen in het zkh houden *bibber*!
Ik ben dus naar de winkel gewaggeld, de hele hut weer eens gepoetst, gestofzuigd en gedweild, 2 machines was gedraaid en gedroogd (en hier komt geen ander wasmiddel dan Robijntje binnen!), de laatste rommetjes in m'n vluchttas gegooid, het ledikantje even fatsoenlijk opgemaakt en nog een half uur met mams aan de lijn gehangen terwijl ik haar morgen zie. Ik weet alleen niet of die Brabo's in het zkh blij zullen zijn met os Limburgs gewazel
!
Nou nog koken en alles wat erbij hoort en dan hebben we het toch echt wel gehad voor vandaag!
Sonnetje, probeer lekker uit te zieken! Beterschap!
Bitterend, wijffie, even eenvoor jou!
ja, dat is het volgens mij ook. Ga je je verhaal nog opschrijven voor het bevallingstopic?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:58 schreef bitterend het volgende:
om heel eerlijk te zijn.....je kan je op zoiets niet voorbereiden...zo voelde ik het
ik had alles gelezen, alle horror verhalen en ook goede verhalen
maar die pijn...het hele gebeuren is zo overweldigend...ik wist niet wat me overkwam
het ging ook zo snel ik raakte in paniek omdat ik niet alle weeën goed kon opvangen, ik heb soms echt hard gegild
Dat is snel! Maar ook jou verhaal is interessant om te lezen!quote:Op woensdag 30 november 2011 17:05 schreef bitterend het volgende:
dankje zoe![]()
kyara ja misschien wel...het zal alleen niet zo spannend zijn
het is in totaal 5 uur gepiept
quote:Op woensdag 30 november 2011 17:07 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dat is snel! Maar ook jou verhaal is interessant om te lezen!
heb ik ook gedaan.. heb me zo misdragen in die verloskamerquote:Op woensdag 30 november 2011 16:58 schreef bitterend het volgende:
het ging ook zo snel ik raakte in paniek omdat ik niet alle weeën goed kon opvangen, ik heb soms echt hard gegild
ja precies! ik heb me erg voor geschaamd daarna...zat te denken dat het hele ziekenhuis mij had gehoordquote:Op woensdag 30 november 2011 17:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan.. heb me zo misdragen in die verloskamerDe verpleegkundige vond het nogal meevallen.. maar ook nu als ik erop terugkijk denk ik: dat had ook wel wat zachter gekunt..
Deed Nirak ookquote:Op woensdag 30 november 2011 17:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
ja precies! ik heb me erg voor geschaamd daarna...zat te denken dat het hele ziekenhuis mij had gehoord![]()
ik hing in mijn man zijn nek en gilde het uit![]()
Nee, Zitterdquote:Op woensdag 30 november 2011 13:01 schreef Cooki het volgende:
[..]
Asy, dat klinkt goed, van die eigen kamer!![]()
das niet remunjwelke wel?
Ja precies! Heerlijk die dingen!quote:Op woensdag 30 november 2011 18:12 schreef Asyniur het volgende:
Ow en die netbroekjes? Ik dacht ook eerst: no way! Maar uiteindelijk heb ik er de hele kraamweek in gewoond. Zaaaalig! Er knelde niks en er past meters dik kraamverband in...
Ik blijf gewoon op de bank zitten en dan is hetquote:Op woensdag 30 november 2011 19:28 schreef NotTheSame het volgende:
Katy, dat was nog eens een productief dagje!! En nu, pootjes omhoog en zappen
! Die hometrainer kan morgen ook wel!
Hmmm... Kerstboom, daar zeg je me wat... Ik denk dat we em hier maar niet opzetten, want dan zal ie met Pasen nog wel staan...
Houston, we've got a serious problem...
is niet alleen verkouden, die ligt hier rillend van de koorts, zonder te eten etc. op de bank. Hij komt er alleen vanaf om z'n thee retour-afzender te gooien... Gevalletje goed griepje dus, ik herken gewoon m'n eigen
niet meer!
Ik denk niet dat ik hem morgen meeneem naar het zkh. Hopelijk komt mijn mams wel (en op tijd) anders moet ik alleen!
Ja, daar zit ik ook mee in m'n maag... Als de nood aan de man is valt er altijd wel iets te regelen, alleen dan zal het allemaal wat langer gaan duren omdat mijn familie zo'n 70km verderop woont en ik zijn familie nog niet aan m'n bed wil, al geven ze d'r een miljoen bij uit...quote:Op woensdag 30 november 2011 19:30 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon op de bank zitten en dan is het
Maar even serieus, wat nu als ze je daar morgen houden? En er gaat ineens van alles gebeuren, dan moet je man er toch ook bij zijn? Kan iemand hem dan ophalen als het serieus wordt?
Hm jakkes wat een timing. En kan ie niet alvast alle taxinummers bij de hand houden, dan kan ie snel een taxi bellen als het nodig is.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:35 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik ook mee in m'n maag... Als de nood aan de man is valt er altijd wel iets te regelen, alleen dan zal het allemaal wat langer gaan duren omdat mijn familie zo'n 70km verderop woont en ik zijn familie nog niet aan m'n bed wil, al geven ze d'r een miljoen bij uit...
Dat is precies wat mijn man zei! dat ik alleen tijdens een paar weeën zo hard heb geschreeuwd en lijkwit leek..daar had hij dus erg moeilijk mee, mij zo te zienquote:Op woensdag 30 november 2011 17:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
Deed Nirak ook![]()
Maar ze denkt dat ze zich ernorm heeft misdragen maar dat viel wel mee. Normaliter lijdt ze in stilte maar dat was nu met 2 of 3 weeen niet mogelijk
Het waren er echt maximaal 3 waar ze het zo moeilijk bij had. De rest was ook niet fijn natuurlijk maar ze heeft niet de boel bij elkaar gegild.
Toch maar opschieten Fee-nix, onze dames worden al aardig gekoppeld hoor!quote:Op woensdag 30 november 2011 19:51 schreef Fee-nix het volgende:
Dank je bitterend.
En ik hoop dat ik me snel (niet TE snel natuurlijk) bij je kan voegen in het babytopic en dat ik dan mijn kleine mannetje nog aan jouw ukkie kan koppelen. Hihi.
Hoooo even. Danne was eerstquote:Op woensdag 30 november 2011 19:51 schreef Fee-nix het volgende:
Dank je bitterend.
En ik hoop dat ik me snel (niet TE snel natuurlijk) bij je kan voegen in het babytopic en dat ik dan mijn kleine mannetje nog aan jouw ukkie kan koppelen. Hihi.
Anouk heeft hem afgewezenquote:Op woensdag 30 november 2011 19:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja hallo, die was toch al aan Anouk gekoppeld.... leker monogaam weer.
In sommige culturen is het heel gewoon om een man of vrouw voor je kind uit te zoeken. Beetje respect hoorquote:Op woensdag 30 november 2011 20:00 schreef flugeltje het volgende:
zijn jullie hier nu allemaal jullie kind aan het hoereren?
Hoeveel kamelen krijg je er voor terug dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:03 schreef Faithz het volgende:
[..]
In sommige culturen is het heel gewoon om een man of vrouw voor je kind uit te zoeken. Beetje respect hoor
Ja geen idee, ik heb maar 1 vrije dag in de week, dus dan moet alles wel gebeuren. Maar ik heb weinig last van het zwanger zijn, dat scheelt een hoopquote:Op woensdag 30 november 2011 20:20 schreef octopussy het volgende:
KatyM, doe ff normaalwaar haal je de energie vandaan om zoveel te doen? Ik heb vandaag...ehm..een dreinende, jankerige dreumes geprobeerd te vermaken en er eten en drinken in geprobeerd te stoppen. Geen van tweeën echt goed gelukt helaas. Toen S. thuiskwam heb ik pizza besteld en ben ik op mijn slaapkamer een boek gaan lezen
Morgen en vrijdag is ze op het kinderdagverblijf dus dan kan ik sinterklaasinkopen doen, stofzuigen, boodschappen doen uitrusten.
Jeej NTS, wat een pech dat je vent zo ziek isEerlijk gezegd zou ik hem in zo'n toestand niet naar een ziekenhuis laten gaan. Ten eerste heb jij waarschijnlijk niet zo veel aan hem, en ten tweede is het niet zo fijn voor de andere mensen op de afdeling ivm besmettingsgevaar (denk aan andere hoogzwangere vrouwen, baby's en zieken). Desnoods stel je de draaipoging een paar dagen uit tot hij weer beter is toch?
quote:Op woensdag 30 november 2011 20:35 schreef Kyara het volgende:
Fijn Katy! Zolang je er zelf maar geen last van hebt. Wel naar je lichaam blijven luisteren he want je bent wel echt zwanger!
Zie wel dat de kans iets verhoogd is, maar komt vast goedquote:Op woensdag 30 november 2011 20:50 schreef Kyara het volgende:
Goed zo! Sowieso goed alert te blijven. Hoop dat de zwangerschapsvergiftiging niet erfelijk is in elk geval.
Ik maak me gewoon zorgen om haarquote:Op woensdag 30 november 2011 20:53 schreef KatyM het volgende:
[..]
Zie wel dat de kans iets verhoogd is, maar komt vast goed.
Waarom is iedereen op kersjes aan t wachten, dat heb ik even gemist geloof ik. Echo?
Heb d'r inderdaad ook al weer even niet gezien. Hoop niet dat ze weer opgenomen is...quote:
Hmm nou misschien kan je nog naar de winkel het weekend? Weet ook niet of je online die 15% korting kan krijgen. Niet dat dat essentieel is, maar tochquote:Op woensdag 30 november 2011 21:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat rokje is leuk zeg!
Alleen online niet in mn maat(dat k dat kan zeggen
)
Ik hoop ook dat het goed met 'r gaat.quote:Op donderdag 1 december 2011 08:31 schreef Kyara het volgende:
Ja, die nam het haar bijna kwalijk dat ze zwanger was en begreep haar ziekte ook niet. Hij neemt haar "misselijkheidskwaaltjes" niet serieus. Ik weet er het fijne niet van maar ze heeft dat tijdens haar 1e zwangerschap ook gehad. Ook met opnames en zo. Echt niet fijn. Dus ik hoop maar dat het een beetje goed met haar gaat.
Ja, gek hè! Dat lijkt mij ook een hele vreemde gedachte.. De eerste kerstversiering hangt bij ons in huis. Gisteren bij Lidl een paar raamstickers gekocht van sneeuwpoppen. Een euro, dus who caresquote:Op donderdag 1 december 2011 08:33 schreef Kyara het volgende:
En het is december. Ik vraag me dan toch af of dit de maand wordt waarop ons kleintje geboren zal worden of dat ie toch lekker blijft zitten tot januari
Dat was ook wat ik vanochtend tegen manlief zei.. De laatste maand met dikke buik, of pikken we toch nog een stukje januari mee..quote:Op donderdag 1 december 2011 08:33 schreef Kyara het volgende:
En het is december. Ik vraag me dan toch af of dit de maand wordt waarop ons kleintje geboren zal worden of dat ie toch lekker blijft zitten tot januari
Heerlijkquote:Op donderdag 1 december 2011 08:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, vind het ook altijd leuk om het gezellig te maken in huis. Wacht nog even tot na sinterklaas en dan kunnen we het nepboompje een beetje optuigen. Wat schalen met kerstballen, takken met lampjes en kaarsjesVolgende week een keer bij mijn moeder kerststukje en krans in elkaar freubelen.
Succes DFquote:Op donderdag 1 december 2011 08:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn flugel, slapen is tof.
Vannacht in ieder geval geslapen. Wel veel wakker, maar in ieder geval tot 7 uur genoeg uurtjes gepakt.
Straks nog een studiegesprek. 't zal de laatste wel zo'n beetje zijn. De restjes maar per mail regelen..
dat nepboompje is ook ter vervanging van een echte hoor. Klein model dat op het dressoir past. Box zetten we volgende week ook op. Moet geen echte kerstboom in huis dit keer. Wie weet wat er rond kerst allemaal gebeurd.quote:Op donderdag 1 december 2011 08:51 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Heerlijk. Al slaan wij dit jaar de kerstboom over. Ik ga niet de hele woonkamer verbouwen en de eerste week van januari moet de box uit z'n kamertje naar beneden, want dan komen z'n spulletjes.
Paar jaar geleden zei de kraamhulp dat het beter was om de hydrofiel luiers niet te strijken, dan drogen ze minder goed ofzo. Wat natuurlijk ook een optie is, eerst opvouwen en dan ff gauw met de strijkbout eroverheen aan beide kanten. Dan zijn ze toch wat platter en ziet het er toch netjes uitquote:Op donderdag 1 december 2011 09:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb net gezien hoe al die hydrofieldingen uit de droogtrommel komen en ik voorzie een mega berg strijkgoed. Ik denk dat ik alle neutrale dingen lekker voor de hulp laat liggen.....
Ja, als ik op mn zij lig dan kan ik heel moeilijk overeind komen....en dat doet dan ook pijn. Ik ben niet bij een bekkentherapeut, had het wel gevraagd aan de huisarts, maar die gaf niet echt een duidelijk antwoord. (ik had gevraagd ofdat het misschien kon met accupunctuur, maar dat deed hij liever niet omdat het soms dus weeen kan opwekken. Maar een moeder van school zei dat ze nergens last van had, maar ik ga het risico niet nemen iig.)quote:Op donderdag 1 december 2011 09:21 schreef Kyara het volgende:
PureEvil, heb je zo'n last van je bekken? Loop je al bij een bekkentherapeut of zo?
Rocka, daarom liggen ze hier in een la, die heel snel op en dicht gaatquote:Op donderdag 1 december 2011 09:17 schreef RockabeIIa het volgende:
PE, dat is zeker zo met die hydrofiels maar het staat zo mooi in de kast
quote:Op donderdag 1 december 2011 09:26 schreef Kyara het volgende:
ik mis nu al 3 sokjes.
1e wasje......
*zucht*
er zit echt een sokkenmonster in mijn wasmachine
Ik las een keer de tip dat je die sokjes het best in zo'n lingerienetje kunt wassen. Zodat je ze niet kwijtraatquote:Op donderdag 1 december 2011 09:26 schreef Kyara het volgende:
ik mis nu al 3 sokjes.
1e wasje......
*zucht*
er zit echt een sokkenmonster in mijn wasmachine
Idd!quote:Op donderdag 1 december 2011 09:30 schreef Cooki het volgende:
[..]sokkenmonster-wapen : waszakje
[ afbeelding ]
Kyara, stopppp! hunkemoller is veel duurder he, bij blokker of action hebben ze ze ook!quote:Op donderdag 1 december 2011 09:44 schreef Kyara het volgende:
Waszakje, goed idee!! Waar koop ik die? Hunkemoller dus,. staat in het plaatje....![]()
Geloof me, als je straks zoveel was hebt als ik nu ben je blij met een nieuwequote:Op donderdag 1 december 2011 09:44 schreef Kyara het volgende:
Flugeltje nieuwe wasmasjien, tja, op de een of andere manier ga ik daar niet van jompelen eigenlijkMaar als jij er blij mee bent dan ik ook
Ja klopt, ik woon in duitsland. net over de grens hoor.quote:Op donderdag 1 december 2011 09:45 schreef Kyara het volgende:
PE, hoop dat de Hebamme wat voor je kan betekenen dan. Je woont in Duitsland toch?
dat had ik ook ns.. heb ik ze allemaal weggemikt, nieuwe gekocht (simpele effen), 4 waszakjes en voila... nouja bijna voila dan..quote:Op donderdag 1 december 2011 09:56 schreef PureEvil het volgende:
ff over die sokken.......Hier staat dus serieus een ton vol met allemaal 1 sokjes, waar dat die andere zijn geblevenKids hebben nog maar 3 paar sokken ofzo, terwijl we aan het begin van het jaar begonnen zijn met een paar of 15/20.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Covie15wkn!!
Herkenbaar Fluug. Heel herkenbaar.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:24 schreef flugeltje het volgende:
We hebben gezien de extra kinderopvangkosten ook maar een vriezer gekocht trouwens![]()
Geil
Heeft echt alles te maken met de extra kosten die we nu moeten gaan maken en de extra lasten die vanuit het kabinet komen. We moeten her en der wel wat bezuinigen dus op zoek naar koopjes en vriezer vullen dan maar. Zal nog wel een hele omschakeling worden voor ons ook. Wennen aan het feit dat dingen in huis zijn en daar ook op voorbereiden door spullen uit de vriezer te leggen enzo ipv een uur tevoren nog effe snel naar de super
Goed puntquote:Op donderdag 1 december 2011 10:27 schreef Susie het volgende:
Flugel, volgens mij vind jij alles geil
Duur is het sowieso... We kunnen onze levenstijl gewoon niet handhaven. (al zat daar stiekem ook wel flink wat verspilling in hoor...)quote:Op donderdag 1 december 2011 10:27 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Herkenbaar Fluug. Heel herkenbaar.
En dan hebben we nog geen lasten van kinderopvang. We willen smurf ook maar een dag in de week naar de opvang doen. De andere dag passen mijn ouders op en de andere dag is JD zelf thuis. Hopelijk.
Zijn er al prijzen voor 2012 bekend?
Droogplekken heb ik ook niet genoeg in de winter nee... Martijn gaat nu drooglijnen maken in de garage, dat scheelt. Als het mooi weer is droog ik aan de droogmolen buiten. Er gaat niets boven luchtgedroogde wasquote:Op donderdag 1 december 2011 10:30 schreef Orea het volgende:
Droger gaan wij toch ook maar aanschaffen binnenkort... aan de lijn (en met een goede wasmachien.. ook 7 kilo trommel en tig-duizendtoeren) redden we het met zijn 3-en, nét qua drogen.. voor wat extra gemak toch die droger er maar bij...
Wij redden het in de winter met z'n tweeën nog maar net zonder droger. Er staat trouwens een bijna nieuwe droger, maar sinds we 2 jaar geleden verhuisd zijn kan 'ie niet gebruikt worden (lang verhaal over raam nodig voor slang en klusjesmannen die steeds geen werk willen ofzo). Maar nu is geloof ik de knoop doorgehakt en gaan we een dakkapel laten plaatsen en dan komt er ook een raam in dat kamertjequote:Op donderdag 1 december 2011 10:30 schreef Orea het volgende:
Droger gaan wij toch ook maar aanschaffen binnenkort... aan de lijn (en met een goede wasmachien.. ook 7 kilo trommel en tig-duizendtoeren) redden we het met zijn 3-en, nét qua drogen.. voor wat extra gemak toch die droger er maar bij...
Dat werkt prima hoorquote:Op donderdag 1 december 2011 10:40 schreef Orea het volgende:
Slim Phaidra! Ik twijfel nog tussen condens of zo'n slang droger.. Condens is ook prima, gewoon even bakje legen na elke droogbeurt
Ja, wij hadden in het vorige huis wel een raampje in het washok en toen de oude droger stuk ging hebben we op basis van energieverbruik toch weer voor een slang gekozen. Achteraf dus niet zo'n handige beslissing geweest... Nou ja, energietechnisch wel, want nu droog ik dus alweer ruim 2 jaar zonder drogerquote:Op donderdag 1 december 2011 10:40 schreef Orea het volgende:
Slim Phaidra! Ik twijfel nog tussen condens of zo'n slang droger.. Condens is ook prima, gewoon even bakje legen na elke droogbeurt
Mijn lief heeft het berekend op de website van de belastingdienst geloof ik. Ik zal het hem eens vragen. Maar omdat hij op een hoog salaris zit, betalen wij wel de hoofdprijs zeg maar. Logisch natuurlijk ook.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:59 schreef Orea het volgende:
Heb je in de berekening wel het werkgeversgedeelte meegenomen? De lijstjes die je overal ziet zijn de teruggaves van de belastingdienst, maar daarbij komt nog 33% van het werkgeversdeel... Er loopt een topic over!
ja dat is wel de andere kant....quote:Op donderdag 1 december 2011 11:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn lief heeft het berekend op de website van de belastingdienst geloof ik. Ik zal het hem eens vragen. Maar omdat hij op een hoog salaris zit, betalen wij wel de hoofdprijs zeg maar. Logisch natuurlijk ook.
Fijn dat het voor jullie niet zoveel verschil zal makenquote:Op donderdag 1 december 2011 11:05 schreef Orea het volgende:
[..]
ja dat is wel de andere kant....wij zitten nét op een grens waardoor we nog aardig wat terugkrijgen en komend jaar maar iets van 40 euro per maand meer gaan betalen. Máár onze opvang heeft gelijk de prijzen behoorlijk omhoog gegooid begreep ik, dus het zal onder aan de streep wel iets meer worden.. en dan straks beeb 2 erbij...
Ik ga wel meer uren werken vanaf januari (28 ipv 24) en dat scheelt aanzienlijk qua netto loon. Die 2 dagen per maand, waar die meer uren op uit komen, gaat mijn schoonmoeder opvangen. Dus dat kost ons gelukkig niets.
Ja maar dat doe ik nu ook al... Willem zit op muzieklesquote:Op donderdag 1 december 2011 11:08 schreef Orea het volgende:
En dan kun je al je geld wegbrengen naar zwemles, muziekles, clubjes, kleding en ga zo maar door
Wat ik nu doe is ook niet echt mijn droombaan. Maar ik krijg hier wel behoorlijk wat verantwoordelijkheden in een relaxte omgeving en daar leer ik veel van. Ik moet nog maar afwachten of ik het waard vind om 32 uur te blijven werken (al dan niet met ouderschapsverlof), maar stoppen met werken zie ik niet zitten en solliciteren tijdens of vlak na een zwangerschap ook niet. Ik wacht het wel af.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:17 schreef Orea het volgende:
Phaidra, mijn meneer is ook 4 dagen gaan werken, en dat scheelt wel aanzienlijk (sowieso qua dagen opvang.. Leia gaat 2 dagen... dat vind ik genoeg en is nog net goed te doen qua kosten enzo...).. maar het scheelt wel dat ik nu een functie heb waar uren niet zoveel uitmaken. Het is dan ook niet mijn droombaan, maar het bevalt allemaal prima. Dicht bij huis, fijne uren, heel flexibel (ik kan straks zelfs onder schooltijden werken, wat natuurlijk super is, ook weer qua kosten BSO enzo..) en een prima salaris.
Als de kindjes groter zijn ga ik wel weer voor meer uitdaging, ik vind het heerlijk zo
Ik heb condens en hoef t bakje nooit te levend. Zit een slang bij die dezelfde afvoer ingaat als Fe wasmachine. Kregen we er 'gratis' bijquote:Op donderdag 1 december 2011 10:40 schreef Orea het volgende:
Geeft die ook zo'n leuk/irritant deuntje als ie klaar is? Wij hebben ook een Samsung namelijk.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:01 schreef octopussy het volgende:
Een halfjaartje geleden heeft onze wasmachine het begeven (was een krijgertje) en toen heb ik maar meteen een Samsung machine gekocht waar 9 kilo was in kan. Hij is ook superstil. Dat is echt zo'n superaankoop geweest
dat kan ik je best uitleggen als me iets meer informatie geeft.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:24 schreef flugeltje het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom mannen soms toch zo gruwelijk onmogelijk zijn?
Komt bekend voor!quote:Op donderdag 1 december 2011 13:31 schreef Orea het volgende:
Mijne geeft zelf aan dat ie het zelf gewoon niet ziet en het niet in zijn systeem zit.. En dat ik dus moet aangeven als ik wil dat er wat gebeurd en dan gebeurd dat zonder morren..
Aaah, daar noet nu ook bij dat hij het laatste half uur voordat je thuis komt even moet stofzuigen en dweilenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:32 schreef flugeltje het volgende:
dat mannen gecoacht moeten worden is bekend, ik laat zelfs een boodschappenlijstje thuis...
Even het topic opzoeken over kinderopvangquote:Op donderdag 1 december 2011 13:04 schreef KatyM het volgende:
Ik lees even de opmerking van Orea over dat werkgeverdeel, hoe zit dat precies?
Wij hebben 3 dagen opvang nodig, met de berekening op belastingdienst komen we alsnog op 490 netto betalen. We werken wel 4 en 5 dagen dus verdienen wel aardig, maar toch. Het is wel een dure opvang, 11 uur per dag open en 7,07 e per uur.
NTS, jemig meis... kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit zo.. Ga maar lekker even cocoonen! En hoe lastig ook, bedenk maar dat dit het beste voor je kindje is! En ergens kan het denk ik wel rust geven dat je het nu op voorhand weet! (maar misschien sla ik nu de plank volledig mis, sorry daarvoor alvastquote:Op donderdag 1 december 2011 13:21 schreef NotTheSame het volgende:
Even kort: ik ben weer thuis, poging mislukt, het was flink pijnlijk, kleine weegt 2000gram, te weinig voor de termijn maar geen afwijkingen gevonden. Nu overdracht naar het ziekenhuis, waarschijnlijk laten ze me zo lang mogelijk uitlopen zodat Draak toch nog wat gewicht aan komt, en dan met een ks ter wereld laten komen...
Ben er ff fysiek en mentaal goed stuk van... Dus ik ga weer ff cocoonen...
Dat is soms ook even goedquote:Op donderdag 1 december 2011 13:34 schreef flugeltje het volgende:
Overigens is de tijd van goede gesprekken hier wel voorbij, de hormonen hebben het overgenomen en hij is nu aan het ruimen
quote:Op donderdag 1 december 2011 13:37 schreef octopussy het volgende:
Flugel, het klinkt allemaal heel bekendBehalve dan dat mijn vent geen werk doet op zijn papadag, maar op zijn computer spelletjes zit te doen terwijl Hannah een dvd kijkt van Dora. Nu nog even erger zelfs omdat ik op zijn papadag ook thuis ben en hij dus met een gerust hart de zorg aan mij over kan laten.
quote:Op donderdag 1 december 2011 13:37 schreef octopussy het volgende:
Flugel, het klinkt allemaal heel bekendBehalve dan dat mijn vent geen werk doet op zijn papadag, maar op zijn computer spelletjes zit te doen terwijl Hannah een dvd kijkt van Dora. Nu nog even erger zelfs omdat ik op zijn papadag ook thuis ben en hij dus met een gerust hart de zorg aan mij over kan laten.
Haha precies.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:42 schreef Orea het volgende:
Herkenbaar Zoë, ik riep ook altijd: ik hoef geen kind! Je kan toch zelf wel bedenken wat er moet gebeuren en dat doen?![]()
Maar dat lukt hem dus echt niet (al moet ik zeggen dat ie heel erg zijn best doet, zegge de afgelopen 2 jaar ofzo alsinds ik zwanger was van Leia) maar ik heb gewoon maar geaccepteerd dat het er echt niet in te krijgen is... dus ik meld maar wat ik gedaan wil hebben. Allebei blij.
En terecht!quote:Op donderdag 1 december 2011 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Dames dames, ik kauw hem juist alles voorHij doet het gewoon niet...
Enfin zoals gezegd hebben de hormonen hem effe een handje geholpen
Lekker wief!quote:Op donderdag 1 december 2011 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Enfin zoals gezegd hebben de hormonen hem effe een handje geholpen
quote:Op donderdag 1 december 2011 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |