Ik proef jaloeziequote:
Ja, Rave zou willen dat hij ze had.quote:
Echt?quote:Op maandag 28 november 2011 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joh...![]()
Al een tijdje trouwens, enne de movies schijnen ook als zoete broodjes te gaan.
Je weet dat dat je een krat bier gaat kosten?quote:Op maandag 28 november 2011 22:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je m'excuse Erwin, maar ik moest hem ff claimen.
Is het al woensdag dan?quote:Op maandag 28 november 2011 22:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij je kisten al gepoetst?
Nee, dat laat ik doen.quote:Op maandag 28 november 2011 22:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij je kisten al gepoetst?
Nee! Elke dag 2 maal je kisten poetsen! Voor ochtend appèl en voor avond appèl!quote:
Correct.quote:Op maandag 28 november 2011 22:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Door de LMB'er die aan de poort staat?
Die tijd heb ik gehad, daar ben ik wel een beetje klaar mee.quote:Op maandag 28 november 2011 22:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee! Elke dag 2 maal je kisten poetsen! Voor ochtend appèl en voor avond appèl!
Flikker een eind op man.quote:Op maandag 28 november 2011 22:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee! Elke dag 2 maal je kisten poetsen! Voor ochtend appèl en voor avond appèl!
Mooie mannen paradequote:Op maandag 28 november 2011 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die tijd heb ik gehad, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Ik ben van het principe niet mooi wel goed. Rave is meer van de mooie mannen maar niet al te best zag ik net...
"I've had a bad experience, Okay!!?"quote:
Zeker zelf een korpsballetje?quote:Op maandag 28 november 2011 22:36 schreef hcwp het volgende:
[..]
"I've had a bad experience, Okay!!?"
Je kunt een holschop in het klema gaan halen.quote:
Slaap lekker sweetiequote:Op maandag 28 november 2011 22:39 schreef Lotusss het volgende:
Ik ga slapen... toch erg vermoeiend om deze discussie wéér te moeten lezen...
Niks mis met studentes hoorquote:Op maandag 28 november 2011 22:39 schreef hcwp het volgende:
Het valt me op dat je wel vaker triggert op zaken die met studenten te maken hebben
Of hij is zich aan het drukkenquote:Op maandag 28 november 2011 22:40 schreef AchJa het volgende:
Rave is ernstig druk aan het tikken denk ik...![]()
Je moet die mannen een beetje triggeren.
Gewoon op z'n KL's nu aub!quote:Op maandag 28 november 2011 22:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je kunt een holschop in het klema gaan halen.
Vertrouw niet op Amber, dat is een Chick with a dick! Laat je niet verleiden.quote:
Als je dit al niet snapt.quote:
Opscheppen over bier drinken... Waar heb ik dat nog meer gezienquote:Op maandag 28 november 2011 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks mis met studentes hoor
Maar zo ene hete pieper in de keel die Freek-Willem van Aerdendonck genaamd is, en opschept hoeveel bier hij weer met zijn companheiros gedronken heb in die soos!
quote:Op maandag 28 november 2011 22:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vertrouw niet op Amber, dat is een Chick with a dick! Laat je niet verleiden.
Vast niet in de def sc...quote:Op maandag 28 november 2011 22:44 schreef EllaN het volgende:
[..]
Opscheppen over bier drinken... Waar heb ik dat nog meer gezien?
Volgens mij doet elke mannelijke puber dat.quote:Op maandag 28 november 2011 22:44 schreef EllaN het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 28 november 2011 22:46 schreef jankaas020 het volgende:
Enfin, tijd voor een peuk en om af te lossen.
uhhhh, in ONZ?quote:Op maandag 28 november 2011 22:44 schreef EllaN het volgende:
[..]
En feitelijk blijf je daarin, sommigen doen dat af met de "tweede jeugd" maar in de praktijk hebben ze nooit anders gedaan. Ja, ze zijn in het eerste deel gaan dansen naar de pijpen van de wederhelft (hehe, binnenslapers/ boordplaatsers ftw!).quote:Op maandag 28 november 2011 22:45 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Volgens mij doet elke mannelijke puber dat.
Peuk? Checkquote:Op maandag 28 november 2011 22:46 schreef jankaas020 het volgende:
Enfin, tijd voor een peuk en om af te lossen.
FF, waar staat die afkorting voor?quote:Op maandag 28 november 2011 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Peuk? Check
Aflossing? staat niet in OTAS-tabel!
Ja, ik ken die figuren idd.quote:Op maandag 28 november 2011 22:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij als Owi kent er ook wel wat van
ONZ? Ellan is een nette dame. Die komt niet in ONZ.quote:
Als dipili en toendertijd, 1991, op de verlaten vliegbasis de Peel was de kantine maar sporadisch open, en dan nog maar vaak tot 22:00. Dus via de kantine beheerder gewoon bier voor op de kamer geregeld. Er zaten in de nacht nooit meer dan 10 man op die basis. Uitgestorven boel was het.quote:Op maandag 28 november 2011 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
En feitelijk blijf je daarin, sommigen doen dat af met de "tweede jeugd" maar in de praktijk hebben ze nooit anders gedaan. Ja, ze zijn in het eerste deel gaan dansen naar de pijpen van de wederhelft (hehe, binnenslapers/ boordplaatsers ftw!).
OTAS? Organisatie Tabel Autorisatie Staat.quote:
lekker dan, hier aan boord hadden we op een gegeven moment bijna elke week een feestje!quote:Op maandag 28 november 2011 22:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als dipili en toendertijd, 1991, op de verlaten vliegbasis de Peel was de kantine maar sporadisch open, en dan nog maar vaak tot 22:00. Dus via de kantine beheerder gewoon bier voor op de kamer geregeld. Er zaten in de nacht nooit meer dan 10 man op die basis. Uitgestorven boel was het.
Valt me mee! Otas is zo'n begrip dat niemand meer weet waar de afkorting voor staat. Overigens bestaat de Otas niet meer, is tegenwoordig weer wat anders...quote:Op maandag 28 november 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OTAS? Organisatie Tabel Autorisatie Staat.
quote:Op maandag 28 november 2011 22:40 schreef AchJa het volgende:
Rave is ernstig druk aan het tikken denk ik...![]()
Je moet die mannen een beetje triggeren.
De oudere garde weet wel wat dat betekend, althans, dat mag ik hopen.quote:Op maandag 28 november 2011 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt me mee! Otas is zo'n begrip dat niemand meer weet waar de afkorting voor staat. Overigens bestaat de Otas niet meer, is tegenwoordig weer wat anders...
Vliegbasis De Peel was toen echt een slapende basis.quote:Op maandag 28 november 2011 22:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
lekker dan, hier aan boord hadden we op een gegeven moment bijna elke week een feestje!
quote:Op maandag 28 november 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zit ernstig te overwegen om überhaupt het filmpje te gaan kijken, want sinds een paar seniele ouwe jongetjes er een sport van hebben gemaakt om te pas en te onpas YouTubefilmpjes te spammen klik ik nooit meer op de filmpjes, puur uit principe, dus ik zal enkel en alleen puur inhoudelijk op jouw bericht in gaan.
Moet ik gelijk aan Renaissance Man met Danny Devito denkenquote:Op maandag 28 november 2011 22:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De oudere garde weet wel wat dat betekend, althans, dat mag ik hopen.
Net als NSN. Nato Stock Number.
Grappige filmquote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Moet ik gelijk aan Renaissance Man met Danny Devito denken
quote:Op maandag 28 november 2011 22:57 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Mijn bier, wat doe je...
Kom op, aan alle kanten lever je commentaar t/m een borstzakhanger van de hoogste baas en nu hang je de stampvoetende kleuter uit.
Nu niet meer, pompstation knaap heeft dat eindelijk in de gaten en heeft daar nu een frietkraam neergezet!quote:Op maandag 28 november 2011 22:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vliegbasis De Peel was toen echt een slapende basis.
Toen ik bij NAK AFCENT zat hadden we een RFLquote:Op maandag 28 november 2011 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt me mee! Otas is zo'n begrip dat niemand meer weet waar de afkorting voor staat. Overigens bestaat de Otas niet meer, is tegenwoordig weer wat anders...
Die zou ik best als mijn admeur willen hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Moet ik gelijk aan Renaissance Man met Danny Devito denken
"Whoever does not have the stomach for this fight, let him depart.Give him money to speed his departure as we wish not to die in that man's company.Whoever lives past today and comes home safely will rouse himself every year on this day, show his neighbor his scars, and tell embellished stories of all their great feats of battle.These stories will teach his son, and from this day until the end of the world, we shall be remembered. We few, we happy few, we band of brothers; for whoever has shed his blood with me shall be my brother. And those men, afraid to go, will think themselves lesser men as they hear of how we fought and died together."quote:
Kan ik me voorstellen, want er is verder echt helemaal niks in de omgevingquote:Op maandag 28 november 2011 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu niet meer, pompstation knaap heeft dat eindelijk in de gaten en heeft daar nu een frietkraam neergezet!![]()
En hij loopt binnen kan ik je vertellen!
Vraag de gemiddelde man/militair eens wat AFCENT betekendquote:Op maandag 28 november 2011 22:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen ik bij NAK AFCENT zat hadden we een RFL
Dat was toch in dat klaslokaaltje?quote:Op maandag 28 november 2011 23:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
"Whoever does not have the stomach for this fight, let him depart.Give him money to speed his departure as we wish not to die in that man's company.Whoever lives past today and comes home safely will rouse himself every year on this day, show his neighbor his scars, and tell embellished stories of all their great feats of battle.These stories will teach his son, and from this day until the end of the world, we shall be remembered. We few, we happy few, we band of brothers; for whoever has shed his blood with me shall be my brother. And those men, afraid to go, will think themselves lesser men as they hear of how we fought and died together."
Saceur?quote:Op maandag 28 november 2011 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vraag de gemiddelde man/militair eens wat AFCENT betekend
Ik doe niet aan bierquote:Op maandag 28 november 2011 22:45 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Volgens mij doet elke mannelijke puber dat.
In de green werden er ook patrouilles met junglehat gelopen, maar dat terzijde.quote:Op maandag 28 november 2011 22:28 schreef AchJa het volgende:
Nou, zullen we eens beginnen met die flauwekul over die zg. pantserbaret die jullie zogenaamd hebben? Waar is de helm?
Afgelopen 2x dat hét paradepaardje van de KL meeging wees anders uit. Focking bloody shame als een officier van LMB moet erkennen dat het toch niet helemaal hun straatje is als het toevallig nat, koud en kut is. O, en de mannen vonden 4 weken toch wel aan de lange kant.. Lang van huis, krokodillentranen, 7,5 week weg geweest. Daar ben je gvd expeditionair voor.quote:Blabla overal ter wereld, goh, dat kunnen die pleunen niet...![]()
Stuurman, wal. Doei Achja, jij kan niet eens je eigen lul zien door je buikje maar durft wel andere mensen af te tikken..quote:Boem, gewonde, wat gaan we doen, pienter op de hurken en dom kijken, contactdrill beste man. Nee we gaan dom om ons heen zitten staren en die gewonde wordt gewoon door twee man al staande weggesleept....![]()
Nee, fokken op mobiel is al kut genoeg.quote:Had je nog meer vragen?
Ik heb niks boven m'n nest hangen, behalve dat touwtje om het licht mee uit te doen.quote:Op maandag 28 november 2011 23:05 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
In de green werden er ook patrouilles met junglehat gelopen, maar dat terzijde.
Wat er wel toe doet is dat dit, mocht je het niet gemerkt hebben, een verkapt promotiefilmpje is waardoor de baret op gaat. Kunnen ze mooie plaatjes schieten zodat Erwin ze boven z'n bed kan hangen, dat werk.
[..]
Afgelopen 2x dat hét paradepaardje van de KL meeging wees anders uit. Focking bloody shame als een officier van LMB moet erkennen dat het toch niet helemaal hun straatje is als het toevallig nat, koud en kut is. O, en de mannen vonden 4 weken toch wel aan de lange kant.. Lang van huis, krokodillentranen, 7,5 week weg geweest. Daar ben je gvd expeditionair voor.
[..]
Stuurman, wal. Doei Achja, jij kan niet eens je eigen lul zien door je buikje maar durft wel andere mensen af te tikken..
[..]
Nee, fokken op mobiel is al kut genoeg.
Weet jij het zelf zonder Google te gebruiken?quote:Op maandag 28 november 2011 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vraag de gemiddelde man/militair eens wat AFCENT betekend
ja hoor. Allied Forces central.quote:Op maandag 28 november 2011 23:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weet jij het zelf zonder Google te gebruiken?
Fout.quote:Op maandag 28 november 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ja hoor. Allied Forces central.
Ja en op de heuvel toen het zo regendequote:Op maandag 28 november 2011 23:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was toch in dat klaslokaaltje?
Allied Forces Central Europequote:Op maandag 28 november 2011 23:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vaudt?? Dacht echt dat dat het was.
Toch eens "kopen" op internet. Lang geleden dat ik die film gezien hebquote:Op maandag 28 november 2011 23:12 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja en op de heuvel toen het zo regende
quote:
quote:Op maandag 28 november 2011 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja zeg, wat een muggezifterij
Correct, ik had in de green ook gewoon mijn jungle pet op. Echter is dit een stoer assault filmpje waar je het strand op gaat waar feitelijk de kogels om je oren vliegen, knappe vent met je baret. Maar ja, mariniers denken gewoon dat ze onschendbaar zijn en daar heb ik in het verleden al eens iets van gevonden en daar blijf ik bij. En jij weet net zo goed als ik waarom.quote:Op maandag 28 november 2011 23:05 schreef Rave_NL het volgende:
In de green werden er ook patrouilles met junglehat gelopen, maar dat terzijde.
Wat er wel toe doet is dat dit, mocht je het niet gemerkt hebben, een verkapt promotiefilmpje is waardoor de baret op gaat. Kunnen ze mooie plaatjes schieten zodat Erwin ze boven z'n bed kan hangen, dat werk.
Und? Dat zegt iets van de rest ofzo? Als de baas mij nu (atm) belt dat ik mij morgen moet melden in god weet waar dan ben ik daar en hebben vrouw en kinderen gewoon pech en dat weten ze thuis. Ik zal er nog wel ff tegenaan zuipen omdat ik weet dat ik de komende tijd drooggelegd word, maar dat terzijde.quote:Afgelopen 2x dat hét paradepaardje van de KL meeging wees anders uit. Focking bloody shame als een officier van LMB moet erkennen dat het toch niet helemaal hun straatje is als het toevallig nat, koud en kut is. O, en de mannen vonden 4 weken toch wel aan de lange kant.. Lang van huis, krokodillentranen, 7,5 week weg geweest. Daar ben je gvd expeditionair voor.
quote:Stuurman, wal. Doei Achja, jij kan niet eens je eigen lul zien door je buikje maar durft wel andere mensen af te tikken..
Jij dacht het toch te weten?quote:
Nu is het 2 weken theorie in NL (2010 in Schaarsbergen of all placesquote:Op maandag 28 november 2011 23:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Toch moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat toen we een 3 weekse oefening in Noorwegen hadden het kaf van het koren werd gescheiden. Zelfs de "bikkels" lichtten hun hielen en wilden SMEV. Ik als simpele medic heb gewoon de 3 weken "wintertraining" doorlopen.
3 weken is niks, want het was 1 week theorie, 1 week oefenen, en 1 week eindoefening in de sneeuw.
Ben het met je eens hoor, dat stel ik zeer zeker niet ter discussie. In 3 weken leer je niet alles. Is meer een spoedtraining dan daadwerkelijk een echte wintertraining.quote:Op maandag 28 november 2011 23:17 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nu is het 2 weken theorie in NL (2010 in Schaarsbergen of all places), 3 weken novice (aanleer-)fase, 2 weken tactisch (1e pelotons-, 2e compagniesniveau), 1 week eindoefening (bataljonsniveau, mits compleet).
Toen ik hem deed moest je elke week gehaald hebben om novice af te zijn.
Vroegah, was het 13 weken. En moest je aansluitend de bergtraining voltooien binnen 1 jaar om aansprake te mogen maken op je schildje, maar goed, dat was toen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |