RHCP was al heel lang bekend hoorquote:Op donderdag 24 november 2011 14:08 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Zojuist zijn de eerste twee namen voor Rock Werchter 2012 bekend gemaakt: Red Hot Chili Peppers en Justice.
Met beiden blij mee, ziet er naar uit dat ik weer ga!
Volgend jaar zeker nog wel. Staat ook op de website: Festivalpark Werchter.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:41 schreef bpi het volgende:
Het is nog niet zeker of het festival in werchter of in brustem zal doorgaan lees ik op het laatste nieuws.
Die beginnen ook steeds vroeger met de voorverkoop lijkt het wel.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ha, heb er al weer zin in! De voorverkoop start 3 december.
Grappigquote:"Volgens Studio Brussel krijgt Rock Werchter dit jaar ook twee extra podia. Zo wil de organisatie iets meer keus aanbieden dan alleen het hoofdpodium of de Marquee."
Dat is ook gelijk het idee achter de eventuele verhuizing geloof ik, Werchter wordt te klein voor meerdere podia.quote:
Je zegt precies het tegenovergestelde als de quote van Nem, met ook als bron Studio Brusselquote:Op donderdag 24 november 2011 17:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Alleen komend jaar blijft de opzet nog hetzelfde dus twee podia. De uitbreiding gaat op zijn vroegst in in 2013. Aldus Studio Brussel.
Mijn quote komt uit die van jou en dat is dus van 4 maanden terug. Dus dat kan wel veranderd zijn ondertussenquote:Op donderdag 24 november 2011 17:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je zegt precies het tegenovergestelde als de quote van Nem, met ook als bron Studio Brussel
Een overlappend programma zou ik wel eens lekker vinden, vind het echt vervelend dat er op Rock Werchter altijd pauzes zijn. Op bijv. Pinkpop speelt of mainstage, of 3fm-stage/tent. Veel beter.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben eigenlijk wel blij als het volgend jaar niet gebeurd. Vind 2 podia wel genoeg zo. Of ben ik nu te behoudend...?
Wat mij ontzettend tegenstond was dat als er even een band is wat je niets vind er een groot gat van 3 uur valt. Waardoor je ontzettend lang moet 'wachten'. Ik had dus wel gehoopt op 4 podia, dat zou voor mij wel een punt zijn om dit jaar een heel weekend te gaan.quote:Op donderdag 24 november 2011 18:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Een overlappend programma zou ik wel eens lekker vinden, vind het echt vervelend dat er op Rock Werchter altijd pauzes zijn. Op bijv. Pinkpop speelt of mainstage, of 3fm-stage/tent. Veel beter.
Het kan komen omdat ik Lowlands gewend was. Daar speelt altijd wat en heb je dus redelijk zelf in de hand wat je wil gaan doen. Dus ook terug naar de tent of hangen in het gras.quote:Op donderdag 24 november 2011 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Hmm, dan ben ik dus blijkbaar inderdaad te behoudend. Ik vind het altijd wel lekker om even gewoon in het gras te zitten en bier te drinken. En als er echt een lang gat is dan even naar buiten bij een tent van een vereniging zitten drinken.
Die grote gaten heb ik eigenlijk nooit zo gehad, afgelopen jaar voor het eerst door de zwakke programmering.
Een paar kleine tentjes met opkomen talent lijkt me anders erg leuk.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben eigenlijk wel blij als het volgend jaar niet gebeurd. Vind 2 podia wel genoeg zo. Of ben ik nu te behoudend...?
De kaarten zullen niet in een week uitverkocht raken. De laatste jaren is het steeds maart/april geweest. Vorig jaar zelfs nog later.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:53 schreef Remy669 het volgende:
Of is volgende week echt de enige kaart verkoop, en dan kunnen de kaarten ook echt uitverkocht zijn?
Dat zou echt suf zijn als ze die al weer van stal halen, die heb er echt al 10x gestaan ofzoquote:Op zaterdag 26 november 2011 01:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Er gaan ook hele, hele, hele hardnekkige geruchten over Metallica!
Het lijkt idd wel alsof wercher en mettalica 2 handen op 1 buik zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zou echt suf zijn als ze die al weer van stal halen, die heb er echt al 10x gestaan ofzoVoor het laatst in 2009...
Of Bruce Springsteen!quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het lijkt idd wel alsof wercher en mettalica 2 handen op 1 buik zijn.
Als oude lullen act mogen ze black sabbat met ozzy wel inboeken wat mij betreft.
Ik ben fan van de eerste 2, maar als échte headliner twijfel ik. Ik zou het niet erg vinden, maar betwijfel of het werkt op zo'n festival.quote:Op zondag 27 november 2011 16:59 schreef CoJackso het volgende:
Het is natuurlijk de vraag of bands als The Killers, Editors en Snow Patrol geschikt zijn als headliner.
Precies, en hun interactie met het publiek is ook 0quote:Op zondag 27 november 2011 17:28 schreef meowingtons het volgende:
Editors zijn echt geen headliners... Ze houden ook niet echt de aandacht an het publiek vast heb ik al 2maal gemerkt... spijtig, want het is opzich goede muziek
Zeg maar -10quote:Op zondag 27 november 2011 17:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Precies, en hun interactie met het publiek is ook 0
Bruce komt alvast niet, show op Pinkpop is de enige show in de Benelux. Wel lijkt Neil Young een nieuwe mogelijkheid te zijn. Mag van mij in ieder geval langskomenquote:Op maandag 28 november 2011 10:20 schreef Maja het volgende:
Bij Pinkpop was het kiezen, Bruce of Metallica. RW heeft vast wel budget voor beide, toch...?
Hoe lang duurt de busreis eigenlijk van werchter naar leuven? Wij zitten als oudere jongere ook te overwegen om dit jaar maar een hotel te nemen.quote:Op woensdag 30 november 2011 07:41 schreef Bayswater het volgende:
Hotel maar alvast weer geboekt.EK finale valt overigens gelijk met RHCP, maar daar zullen we wel niet in staan.
Even heen en weer van het festival terrein doen we normaliter toch nooit aan, omdat we dat ook teveel lopen vinden.quote:Op woensdag 30 november 2011 08:40 schreef Bayswater het volgende:
20 minuten, en dan moet je nog een stukje lopen. Vind het nooit zo erg met wat bier in de hand en tis wel gezellig. Maar even heen en weer vanaf het festivalterrein neemt wel aardig wat tijd in beslag.
Dagtickets dus 3 euro duurder, de rest hetzelfde als vorig jaar. Aanstaande start de vvk maar vorig jaar was het de laatste week nog niet uitverkocht. Eerst wat meer namen maar.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Combi kost 195, dagkaart 79, camping en camping xl respectievelijk 18 en 25 euro
Vorig jaar was ik er vroeg bij, omdat ik toen bang was dat het net zo snel zou kunnen uitverkopen als Lowlands. Dit jaar wacht ik rustig af tot maartquote:Op donderdag 1 december 2011 21:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Goede zaak dat de entreeprijzen niet stijgen, maar ik ga dit jaar proberen een kaartje scoren 3 dagen van tevoren via marktplaats, 100 euro.
Was ook een prachtig feestje in 2009quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:15 schreef Remy669 het volgende:
Florence and the machine bevestigd voor mainstage op zondag.
Zou?quote:
Staat nog niet op de werchter site.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zou?
Dat is leuk. Want bevestigd.
Wel op Pearl Jam website , vrij betrouwbare bron toch?quote:Op donderdag 8 december 2011 15:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Staat nog niet op de werchter site.
Oh wat stom van me, die datum was mij nog niet eens opgevallen. Thanks anyway!quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:22 schreef Felixa het volgende:
Werchter Boutique is een eendagsfestival dat los van Rock Werchter plaatsvindt.
Het is ook een maand eerder dan Rock Werchter.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:16 schreef Gezicht het volgende:
En Werchter 2012 is nu al een zekerheidje, alleen nog even wat duiten bij elkaar schrapen.
Daarom was ik er ook niet bij in 2011. Zit sowieso vaak in de even jaren daar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, en dat vond ik nog wel de slechtste Werchter line-up ooit...
Dat zou zo geil zijn, als het waar is...quote:Op maandag 23 januari 2012 22:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Staat in de iPad versie van de humo, schijnt morgen bevestigd te worden:
http://a5.sphotos.ak.fbcd(...)2228_188102378_n.jpg
Dat wist ik vóór Werchter 2011 alquote:Op maandag 23 januari 2012 22:25 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Belangrijkste nieuws is nog wel het derde podium
ookquote:Op maandag 23 januari 2012 22:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Die laatste ga ik in de HMH zien, ik ben heel benieuwd
Radioheadquote:Op maandag 23 januari 2012 22:42 schreef Bayswater het volgende:
Als the Cure net zo lang mag als 4 jaar geleden in Ahoy![]()
Benieuwd wat de headliner van zaterdag wordt.
Nog best vermakelijk live trouwensquote:Op maandag 23 januari 2012 22:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vlak Rihanna ook niet uit trouwens.
Officieel persbericht met ook meer info over de derde stagequote:16 NIEUWE NAMEN VOOR MEER ROCK WERCHTER
Al weken weerklinkt de luide roep om nieuwe namen. Vandaag is het eindelijk tijd voor namen noemen. De affiche van Rock Werchter 2012 wordt in één klap met 16 namen uitgebreid. Het zijn: THE CURE, ELBOW, SNOW PATROL, dEUS, BLINK-182, KASABIAN, DEADMAU5, SKRILLEX, GARBAGE, KATY B, BEIRUT, DJ FRESH presents FRESH/LIVE, WOLFMOTHER, WIZ KHALIFA, KATZENJAMMER en X.
Het nieuwe jaar brengt ook ander goed nieuws. Rock Werchter biedt vanaf dit jaar een derde podium aan en verbreedt zo zijn aanbod. Het festival denkt niet in vakjes en programmeert over genres heen. Nog meer dan ooit. Van het beste gitaarwerk tot de strafste beat. Van de warme klank van de melodica tot een funky baslijn. Van indiepop naar legendarische punk. Het kan allemaal op Rock Werchter. Gevestigde waarden, helden van vroeger en nu en de grote namen krijgen -naar goede gewoonte- hun stek op de Main Stage. De Pyramid Marquee focust op electronische muziek in al zijn dansbare vormen op donderdag en vrijdag. Op zaterdag en zondag wordt de programmatie daar, naar analogie met de vorige jaren, met aanstormend talent, intieme(re) optredens en dance beats in de late uren ingevuld. De nieuwe, voorlopig naamloze al komt daar snel verandering in, tent brengt een zeer eclectisch aanbod. Reeds schitterende sterren maar ook sterren in wording huizen in dit stelsel. Het wordt een fijn weerzien met bekende namen maar evengoed een plaats om de helden van morgen te ontdekken. Vooral wordt het nieuwe podium de plaats om in prima omstandigheden te genieten van muziek in zeer veel van haar facetten. De betere concertzaal op een festival!
Over de reeds bevestigde namen:
The Cure, voor de zesde keer op Rock Werchter, was al alternatief toen dat woord nog uitgevonden moest worden. De Engelse groep behoort tot de selecte club van levende legendes. Op donderdag 28 juni treden ze aan op de Main Stage als headliner. Het beste uit 36 jaar The Cure staat op het programma. Hun album ‘Wish’ viert trouwens dit jaar zijn 20ste verjaardag. Elbow en Rock Werchter. Het is een verhaal apart. Een mooi verhaal ook. Dat in 2012 een vervolg krijgt. Elbow is de knuffelgroep van de melomanen. Daarom terecht co-headliner op donderdag. Ook Blink-182, voor het allereerst op Rock Werchter, zal de eerste dag van het festival kleuren. Justice, eerder reeds aangekondigd, sluit dag 1 op het hoofdpodium af. De Pyramid Marquee kent ook zijn eerste naam voor donderdag. Wizkid, creatieve duizendpoot én vaandeldrager van een nieuwe generatie muziekmakers, Skrillex, heeft zijn komst bevestigd. Op het derde, nieuwe podium, wordt het alvast uitkijken naar de terugkeer van Garbage. Na zeven jaar grote stilte pakken Shirley Manson en haar mannen uit met een nieuw album.
De headliner voor vrijdag 29 juni was al even gekend. Pearl Jam zal dat geweldig doen. De groep combineert op een overtuigende manier de energie van debutanten met de weldaden van zovele jaren ervaring en viert nog even Pearl Jam 20. Ook op Rock Werchter. Co-headliner wordt dEUS. Nog steeds het beste wat de Belgische muziek is overkomen in de voorbije 20 jaar. Deadmau5 is één van de meest toonaangevende dj’s en producers van nu. Een prijsbeest en een allemansvriend. Het dier knaagt zich nu een weg naar Werchter en is de afsluitende dance act op de Main Stage op vrijdag. Eerder op de dag aldaar ook nog Wiz Khalifa, man van het jaar in hiphopland, goedgekeurd door onder andere grootmeester Snoop Dogg. De Main Stage wordt op vrijdag geopend door X, één van de eerste en meest geprezen Amerikaanse punkgroepen. Muziekgeschiedenis! In de Pyramid Marquee maakt DJ Fresh zijn opwachting. Hij maakt naam en faam met drum-‘n-bass combo Bad Company UK. Is nu zeer succesvol solo met dubstep. ‘Louder’ is ook hier dé hit van 2011. Zijn project Fresh/Live is een primeur, een straffe live groep gekoppeld aan ingenieuze technologie. Ook bij Katy B weerklinkt dubstep. Maar ook electro, ragga, rave en urban hebben hun plaats in haar popmuziek gedragen door teksten die puntig en zeer juist zijn. Ook zij zal er voor zorgen dat de Pyramid Marquee hard zal dansen. Ook de nieuwe tent mag mooi volk ontvangen. Katzenjammer -een ietwat bijzondere naamkeuze- brengt wilde muzikale krolsheid. Vier Noorse madammen die folkloristische muziek uit het hoge Noorden op geweldige manier mixen met onder andere country en pop. Ook Beirut maakt zijn opwachting. Zach Condon bracht met ‘The Rip Tide’ één van de beste albums van 2011 uit.
Zaterdag 30 juni brengt Wolfmother en Kasabian naar de Main Stage van Rock Werchter. Wolfmother heeft de patenten van Black Sabbath en Led Zeppelin op lange jams en elegante riffs overgenomen. Een wonderbaarlijke groep van ‘down under’. Het lijkt of geen Engelsman nog zonder Kasabian kan. Magazine Q roept de groep uit tot Best Act In The World Today. De sterren staan ook hier goed. De Engelsen maken een indrukwekkende passage op Rock Werchter 2011, staan binnenkort in een uitverkocht Koninklijk Circus in Brussel en met single ‘Re-Wired’ niet weg te slaan van de radio. Blij dat ze er weer bij zijn.
De line-up van de Main Stage op zondag 1 juli kent momenteel drie namen. Florence + the Machine verovert sinds 2009 op een drafje de wereld met knappe singles zoals ‘Rabbit Heart (Raise It Up)’ ‘Dog Days Are Over’, ‘You Got The Love’, een knappe cover van een oud soulnummer, en recentelijk met ‘What The Water Gave Me’ en ‘Shake It Out’. De verrassing van Rock Werchter 2010, de ‘dream date’ van deze jaargang. Snow Patrol is de favoriete groep van Bono en misschien wel de populairste Britse rockgroep van het moment. Het is echter hard werken geweest voor Gary Lightbody en zijn in Schotland residerende Noord-Ieren. Ze waren immers al 10 jaar aan de weg aan het timmeren toen single ‘Run’ de ban brak. Ze treden als co-headliner aan op de Main Stage Rock Werchter 2012 wordt afgesloten door Red Hot Chili Peppers. Die felle punk-funk-rap-groep uit Californië is een muziekinstituut met twee handen vol wereldhits en miljoenen verkochte albums. Hun vorige indrukwekkende passage in Werchter dateert alweer van 2006. Het wordt een fijn weerzien!
Over Rock Werchter:
Rock Werchter 2012 vindt plaats van donderdag 28 juni tot en met zondag 1 juli in Werchter. Vier dagen lang is in het Festivalpark het beste van nu te zien en te horen op drie podia. Het festival programmeert overtuigd over genres heen. Dat wordt gesmaakt. Rock Werchter is een internationale topper. Elke dag vinden meer dan 80.000 festivalgangers uit alle mogelijke windstreken de weg naar Werchter. Tijdens de uitreiking van de European Festival Awards 2011, eerder deze maand in Groningen, ontving Rock Werchter de award voor ‘Beste European Festival Line-Up”.
Dat is vaak met dergelijke festivals, de vijver van hoog aangeschreven bands (die dan ook nog eens moeten touren) is beperkt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:19 schreef Guard het volgende:
Vooralsnog vind het veel van hetzelfde van de afgelopen paar jaar, ik denk dan ook dat ik er dit jaar niet bij zal zijn...
Ja dat vraag ik me ook af, ik heb vorig jaar meen ik pas anderhalve of 2 maanden van tevoren kaarten gekocht. Heb echter geen zin om dalijk zonder te kaarten te zitten dat het uitverkocht is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:25 schreef mieknok het volgende:
Garbage! Dat is lang geleden *trekt cdtje uit de kast*
Tot nu toe vind ik de line-up goed genoeg, ik ga! Ben wel benieuwd hoe snel de kaartverkoop gaat, vorig jaar kon je door niet niet fantastische line-up nog tot laat kaarten kopen. Hoe lang duurde het de jaren ervoor gemiddeld voor er geen kaarten meer waren? Heb daar eigenlijk nooit zo op gelet, maar toen had ik al vrij vroeg een kaartje, nu kan ik niet direct een kaartje kopen...
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Anders het Graz-forum volgen. 1 User daar heeft nogal wat connecties met de organisatie.
Verleden jaar pas 2 dagen er voor. Maar ik heb ook alvast de kaarten gekocht, je weet het maar nooit en verwacht zaterdag nog wel een flinke naam.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is het normaal gesproken ergens in maart uitverkocht. De combikaarten dan.
Denk niet dat Soundgarden komt, ze delen dezelfde drummer met Pearl Jam die rond die tijd tourt.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Zo net tickets voor 5 mensen besteld, damn dat is dan wel even een tijdelijke aanslag op mijn rekening.![]()
Maar goed 4 dagen wechter dus ik heb er zin in.![]()
Ik hoop dat soundgarden en de heideroosjes er nog bijkomen en dan heb ik genoeg grote namen op de affiche staan waar ik blij mee ben.
Dat wist ik niet, dat is dan jammer, of zou natuurlijk heel makkelijk te regelen zijn dan moet de drummer alleen op 1 dag 2 optredens doen.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:12 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Denk niet dat Soundgarden komt, ze delen dezelfde drummer met Pearl Jam die rond die tijd tourt.
Op zondag dus.quote:Here we go, I can't keep it to myself anymore: on July 1 I will play a homecoming gig at my favorite Belgian festival: Rock Werchter!! #RW12
Brrrrr.quote:
Dit is een grapquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kleine aanvulling...
HIJ SPEELT FUCKING 3 UUR LANG![]()
http://www.demorgen.be/dm(...)-Rock-Werchter.dhtml
Gelukkig geen 3 uurquote:Rock Werchter
Milow will indeed play Rock Werchter on July 1. A great show it will be, that’s for sure, but not a 3 hour long set. And stay tuned, we will be announcing more new names later this afternoon!
quote:De organisatie van Rock Werchter heeft nieuwe namen naar buiten gebracht:
Miles Kane, Mastodon, Amon Tobin, Birdy Nam Nam, Calvin Harris, Bat For Lashes en Gossip zijn aan het affiche toegevoegd. Eerder werden onder andere Pearl Jam, Elbow, Red Hot Chili Peppers en Snow Patrol bekendgemaakt.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Holy facking hell wat een line-up al.
[..]
Denk op zat & zon nog 2 erbij per dag .quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:29 schreef meowingtons het volgende:
Headliners zijn ze al wel bijna doorheen lijkt mij...
Op zaterdag nog een headliner naast mumford en misschien op donderdag nog, al denk ik dat Justice de tweede al is?
Zondag denk ik niet hoor, daar heb je Snow Patrol en RHCP al en vergis je niet, Snow Patrol is een headliner...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Denk op zat & zon nog 2 erbij per dag .
The Cure is headliner en Justice Dance-afsluiter. Net zoals bij PJ en Deadmau5.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:29 schreef meowingtons het volgende:
Headliners zijn ze al wel bijna doorheen lijkt mij...
Op zaterdag nog een headliner naast mumford en misschien op donderdag nog, al denk ik dat Justice de tweede al is?
The Cure headliner? Die zijn daar toch niet meer populair genoeg voor?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
The Cure is headliner en Justice Dance-afsluiter. Net zoals bij PJ en Deadmau5.
Geef mij de Foo's maar voor de zaterdag
De verdeling slaat sowieso als een lul op een drumstel, kijk naar de donderdag.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:11 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik geloof niet dat Rihanna op zaterdag als headliner komt, als Mumford and Sons, Kasabian, Wolfmother en Black Box Revelation ervoor staan. Denk eerder dat daar een Rock/Metal headliner komt.
Een lekker gemelleerd publiek levert dat dan wel op als het rihanna zou zijn, madonna is in die periode toch ook in europa,hoe leuk zou dat zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:11 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik geloof niet dat Rihanna op zaterdag als headliner komt, als Mumford and Sons, Kasabian, Wolfmother en Black Box Revelation ervoor staan. Denk eerder dat daar een Rock/Metal headliner komt.
Heb je de rest van de line-up gezien? Past prima.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Rihanna, die heeft toch niks te zoeken op Werchter.....
Rihanna heeft er niets te zoeken? Past perfect op werchter juist, die hebben toch elk jaar iets van pop, nou dan zou Rihanna een mooie naam zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Rihanna, die heeft toch niks te zoeken op Werchter.....
Ben wel benieuwd naar My Morning Jacket, ik vind Touch me I'm going to Scream (part 2) zo mooi! Maar verder ken ik er niet veel van.
Had eigenlijk gehoopt op Placebo, die staan ook op Sziget.
Het gaat om het karakter van het festival niet om wat je zelf leuk vind...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, Rihanna past prima als je ook blij was met de Black Eyed Peas, Bruno Mars en met Pink twee jaar geleden. Zelf denk ik daar heel anders over.
Dan is dat karakter de laatste jaren danig aan het veranderen. Kom er al 15 jaar, maar dit soort bagger is echt iets van de laatste paar jaar hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:38 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Het gaat om het karakter van het festival niet om wat je zelf leuk vind...
Ik zie toch vrijwel elk jaar 1 of 2 belachelijke popnamen op het affiche staan...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan is dat karakter de laatste jaren danig aan het veranderen. Kom er al 15 jaar, maar dit soort bagger is echt iets van de laatste paar jaar hoor.
Nederland- Brazilie op de WK was tijdens Werchter, echt een super Oranjefeest geweest in de vele kroegen in de binnenstad van Leuven overdags en 's avonds naar Editors en Green Day.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:20 schreef MohMi het volgende:
Ik had een club mensen geregeld om mee te gaan, nu haken ze af ivm het EK >.< Voetbal, fffuuuuu!!!
Ja dat was gezellig! Het was bloedjeheet, 42 graden. toen meer dan een km in de brandende zon naar de bus, met de bus naar kroegje in Leuven, maar wat een feest! Half dronken terug naar het terrein en toen begonnen Editors.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nederland- Brazilie op de WK was tijdens Werchter, echt een super Oranjefeest geweest in de vele kroegen in de binnenstad van Leuven overdags en 's avonds naar Editors en Green Day.
Was vorig jaar ook een popsterretje, en een leuke ookquote:
Hallo kindjes!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Was dat tegelijk met Triggerfinger? En er waren toen daadwerkelijk mensen die in de tent daar naar zijn gaan kijken/"luisteren"?
En Triggerfinger was zo goed.........
Ja nu je het zegt, grappig.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Die van TV on the radio lijkt verdacht veel op EELS.
Dat kan ik me ook helemaal niet voorstellen. Volgens mij nog niet eens als co-headlinerquote:Op zondag 12 februari 2012 20:05 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Maar Mumford & Sons gaat sowieso niet headlinen
Rihanna is een flinke naam hoorquote:Op zondag 12 februari 2012 20:56 schreef Bayswater het volgende:
Die co-headliner vraag ik mij dus af, ben benieuwd wat er nog komt op die zaterdag. Zal toch wel een flinke naam moeten zijn en das geen Rihanna.
Waarom niet?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, stiekum hoop je dan op iets van het kaliber Foo Fighters of Muse. Maar dat zal wel niet dat er zo laat nog zo'n grote band bij komt.
Het is ook altijd wel fijn als ze niet ruim een uur te laat beginnen zoals Rihanna in Arnhem even alles in de war schopte. Hoop dat ze ver van de wei wegblijftquote:Op zondag 12 februari 2012 21:47 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Rihanna is een flinke naam hoor![]()
Ook al vind je het niets, grote shows zijn het wel en best headliner waardig
Was Linkin Park er vorig jaar? Kan ik me niks van herinneren.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En met Linkin Park werd vorig jaar ook heel lang gewachtHet kan echt nog alle kanten op
Mja, dat is wel een paar keer gebeurd ja, maar meestal is ze gewoon op tijd. Het is geen axl rose ofzoquote:Op maandag 13 februari 2012 22:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het is ook altijd wel fijn als ze niet ruim een uur te laat beginnen zoals Rihanna in Arnhem even alles in de war schopte. Hoop dat ze ver van de wei wegblijft
Pas maar op! Volgens mij wil Edje nog wel eens het een en ander doen. Waren die niet eens twee keer op een dag om voor iemand in te vallen of zo?quote:
Dat was in 2000 voor ......................Pearl Jamquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Pas maar op! Volgens mij wil Edje nog wel eens het een en ander doen. Waren die niet eens twee keer op een dag om voor iemand in te vallen of zo?
Nee, jij vindt dat zeik muziek.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind dat ook zo raar maak je 2 (of eigenlijk 3, maar de eerste was nog net iets minder) geweldige albums en dan kom je daarna ineens met van die zeikmuziek.
Dit gaat nog over Live dus.
Bon Iver is trouwens ook zeikmuziek.
Ja.quote:
REM lijkt me leuk, maar is onmogelijk. En U2: alsjeblieft niet zeg. Gelukkig is die kans ook nihil aangezien ze meer dan een miljoen euro vragen voor een optreden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Je kwam daarna op elk festival live tegen en werd gewoon totaal live overvoed, ik ben in ieder geval blij dat ik ze al jaren niet meer heb gezien en heb er ook geen behoefte aan dat ze weer bij elkaar zouden komen en meteen als headliner op werchter zouden staan. Als REM nu een afscheidstour zou doen mogen die wel als hoofdact er staan wat mij betreft.![]()
U2 als suprise act zou ook leuk zijn natuurlijk die heb ik sinds zooropa ook net meer live gezien.
Ja was er vorig jaar niet zo'n ophef over Coldplay op festivals en U2-concerten? Kan me niet herinneren dat andere bands toen ook genoemd werden. En SOAD kan toch geen miljoen vragen...quote:Op maandag 20 februari 2012 12:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
En je bedoel te zeggen dan Rammstein en SOAD minder dan een miljoen vragen.
System of a Down:quote:Genoten van Rammstein? Dat mag ook wel. Het concert dat de heren gaven kostte Jan Smeets maarliefst 1.2 miljoen euro. Dat maakte Smeets bekend in het traditionele eindgesprek met 3voor12.
Kings of Leon kostte dat jaar 1 miljoen, System of a Down zullen waarschijnlijk meer vragen.quote:Smeets komt ook met minder goed nieuws. U2, System of a Down, Iron Maiden en The Chemical Brothers zullen niet hun opwachting maken op de 42e editie van Pinkpop. Smeets: “System of a Down en U2 zijn te duur voor Pinkpop, de Chemical Brothers staan niet op de lijst.”
SoaD vraagt minder dan een miljoen hoor, maar Jan Smeets had dat nog opgehelderd door te zeggen dat SoaD te duur was voor pinkpop, omdat het niet gericht is op het publiek dat ze zoekenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:17 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Coldplay was 1,3 miljoen.
Rammstein:
[..]
System of a Down:
[..]
Kings of Leon kostte dat jaar 1 miljoen, System of a Down zullen waarschijnlijk meer vragen.
Ik ook, en mijn vrouw zal dan balen als een stekker dat ze niet meegaat dit jaar.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:07 schreef Basp1 het volgende:
Ik zag net dat faith no more de week na werchter in europa komt. Ik zou het wel een mooie act voor werchter erbij vinden.
Altijd fijn van die beginnende softiesquote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:38 schreef ChatGirl het volgende:
Ed Sheeran heeft bekend gemaakt dat hij optreedt op Werchter.
Wie?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Azealia Banks staat ook op Werchter
Is er geen vrouwelijk vom van dat woord moeten haar dan geen rapster noemen? Verder ook even snel wat geluisterd en vanwege het 100 in een dozijn standaard rap geneuzel geheel terecht dat we haar niet kennen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Even opgezocht, het is een volkomen overbodige rapper.
Waarom moet alles een vrouwelijke vorm hebben? Rapper kan een vrouw of een man zijnquote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is er geen vrouwelijk vom van dat woord moeten haar dan geen rapster noemen? Verder ook even snel wat geluisterd en vanwege het 100 in een dozijn standaard rap geneuzel geheel terecht dat we haar niet kennen.
Wat een kutmuziek zegquote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Azealia Banks staat ook op Werchter
Nee.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Dit jaar ook voor het eerst naar RW!Gewoon de volle 4 dagen.
Kopen jullie vooraf al muntjes?
Aldus de sitequote:JACK WHITE, CHASE & STATUS, NOEL GALLAGHER’S HIGH FLYING BIRDS, THE VACCINES, PAUL KALKBRENNER, STEVE AOKI, ED SHEERAN, NETSKY, KITTY DAISY & LEWIS, BEN HOWARD, M83, KREAYSHAWN and AZEALIA BANKS
twitter:netskymusic twitterde op maandag 27-02-2012 om 16:13:42We're doing a live set at @RockWerchter on thursday 28/6. I can't wait for this one
reageer retweet
Kan nog heel lang duren. De weekendkaarten zijn ieder jaar rond half/eind mei uitverkochtquote:Op maandag 27 februari 2012 16:38 schreef Bol_Wan het volgende:
Iemand een indicatie hoelang het nog gaat duren voordat het uitverkocht is?
dank! als een aantal verplichtingen kunnen worden verzet ben ik er dit jaar ook bij!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Kan nog heel lang duren. De weekendkaarten zijn ieder jaar rond half/eind mei uitverkocht
Dat zit weer veel goeds tussen!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:11 schreef meowingtons het volgende:
Nieuwe namen
[..]
Aldus de site
Netsky, C&S, Kalkbrenner en M83
Godver, ik wil heel graag naar Werchter. Jammer genoeg wilt er niemand meequote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Gerucht gaat Editors als headliner op de zaterdagavond. Zou ik heel blij mee zijn
Ik ook als dat door zou gaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Gerucht gaat Editors als headliner op de zaterdagavond. Zou ik heel blij mee zijn
Dan ga ik sowieso, al is het maar voor die dag...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:42 schreef Bayswater het volgende:
quote:De affiche van Rock Werchter 2012 wordt top. Vandaag worden alweer zeven namen aan de line-up toegevoegd. Headliner op zaterdag is EDITORS. De Britse groep blaast 10 kaarsen uit dit jaar. Ze doet dat zo goed als exclusief -het enige andere zomerconcert is in Arras- op een plek die zo belangrijk is geweest en die zo symbolisch blijft. Editors = Werchter. In 2008 spelen ze het 1000ste concert uit de geschiedenis van het festival. ‘No Sound But The Wind’ wordt in 2010 ter plekke en terstond een dikke hit. Met dank aan een vurige fan uit Brugge. Rock Werchter ontdekte Editors in een vroeg stadium. Stapgewijs is de groep geëvolueerd naar de status van headliner. Het is het model waar Rock Werchter op is gebouwd. De gevolgen zijn voelbaar. Editors is verhoudingsgewijs nergens zo populair als in ons land. Vorst-Nationaal? Ja. Lotto Arena? Ja. Nummer 1? Ja, 1 week met ‘Papillon’. Het volgende hoofdstuk is op komst. Ze maken opnieuw - na ‘In This Light And On This Evening’ (2009) - een plaat met topproducer Flood (U2, Placebo, Depeche Mode, Soulwax) en ze spelen helemaal in het duister in Werchter op zaterdagavond! Net voor Editors zal THE XX op de Main Stage aantreden. De Londense groep levert het overtuigend bewijs dat jonge mensen popmuziek altijd weer heruitvinden. Het levert hen de Mercury Award op voor debuut ‘xx’ in 2009. Nieuw werk -het zou eerder dansgericht zijn- is in de maak! ‘T HOF VAN COMMERCE opent op zaterdag het grote Werchter podium. Na een lange afwezigheid is ’t Hof Van Commerce weer ruim voorradig. Eindelijk weer die onverstaanbare vrolijkheid. Eindelijk weer die interessante toevoegingen aan het dagelijks taalgebruik!
De line-up van de Main Stage is trouwens helemaal rond. Op donderdag wordt WITHIN TEMPTATION aan het programma toegevoegd. Hun jongste album ‘The Unforgiving’ (2011) komt in acht Europese hitlijsten binnen in de top 10. Eremet(a)al! Dat heeft heel veel te maken met de engelenstem van Sharon den Adel. Zij heeft ervoor gezorgd dat de sprookjesmetal van de zes uit het zuiden van Nederland is uitgegroeid tot een hitparade- en live fenomeen. Op zondag zal THE HICKEY UNDERWORLD opener van dienst zijn. De spannendste binnenlandse rockband van nu! Hun nieuwe ‘I’m Under The House I’m Dying’ (2012) graaft nog dieper in de sporen van Millionaire, My Bloody Valentine en Tool.
Twee nieuwe namen ook voor de andere Rock Werchter podia. Voor het eerst een groep uit Zuid-Afrika op de affiche: DIE ANTWOORD! Als van een andere planeet. Zo ogen en klinken Yo-Landi Vi$$er en Ninja van Die Antwoord, een ‘fre$, futuristik zef rap-rave krew’ uit Johannesburg. De twee zijn de koplopers van de freaky onderbuik van de blanke post-apartheid cultuur in Zuid-Afrika. Bling, vet, raar. Ze zullen niet onopgemerkt passeren op zondag in de Pyramid Marquee. Het Australische viertal THE TEMPER TRAP speelt op vrijdag 29 juni op het derde podium. Hun ‘Sweet Disposition’ was een van de grootste oorwormen van 2009. Anderhalf jaar toeren later was er eindelijk tijd om aan een tweede album te beginnen. Wordt verwacht net voor Werchter. Meer namen voor de Pyramid Marquee en het nieuwe 3de podium volgen snel!
Hier ook, voor de zaterdag. Hele weekend gaat toch niet lukken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vanavond ook maar eens tickets aanschaffen.
Nog lang niet. Voor de Main is alles nu wel rond. Voor de andere 2 podia moeten nog een lading namen komen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Misschien toch overwegen om ook weekend te gaan,
Is dit de volledige line-up lijkt me wel?
Niet zo stil. Staat aan het eind van het bericht: http://www.rockwerchter.b(...)en_meer_nieuwe_namenquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nog lang niet. Voor de Main is alles nu wel rond. Voor de andere 2 podia moeten nog een lading namen komen.
Ik heb er verder niks meer van gehoord, maar net toen ik de line up door zat te kijken stond Calvin Harris niet meer op het programma. Stille afzegging?
Ja the XX is echt een kleine tent bandquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:11 schreef Bayswater het volgende:
The XX heb ik nog voor maar 50 mensen in Rotown gezien destijds, geweldig album maar op main Stage.
Editors mag hoop ik héééél lang spelen
Beetje vreemde uitspraak. Welke band doet dan meer dan alleen hun nummers spelen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:27 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Net als Editors trouwens, komen totaal niet tot hun recht op een groot podium![]()
Gewoon omdat het dan ineens te saai wordt omdat ze alleen hun nummers spelen en meer niet echt...
Uhhh, interactie?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:45 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Beetje vreemde uitspraak. Welke band doet dan meer dan alleen hun nummers spelen?
Want een band als Kings of Leon is daar ook goed in... En als Chris Martin weer teveel praat is het ook weer niet goed.quote:
Er zijn genoeg bands waarbij de artiesten niet stilstaan met hun instrumenten zodat je nog iets leuk hebt om naar te kijken. De 2 keer dat ik de Editors gezien heb waren beide een teleurstelling, omdat er naast het (goed) spelen van de tracks verder totaal niets gebeurde...quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:45 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Beetje vreemde uitspraak. Welke band doet dan meer dan alleen hun nummers spelen?
Is ook weer niet noodzakelijk, Rammstein heeft ook geen interactie, maar gewoon een vette show altijd. Green Day die hadden pas interactie. Hoewel velen daar ook geen voorstander van zijn was het in 2010 toch een aardig feestje na Editors.quote:
Green Day's interactie is wel leuk, maar de "verplichte" politiek speech komt zo nep over... Green Day gaat al jaren niet meer om het woord naar buiten brengen zoals bij veel punk wel zo isquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:07 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Is ook weer niet noodzakelijk, Rammstein heeft ook geen interactie, maar gewoon een vette show altijd. Green Day die hadden pas interactie. Hoewel velen daar ook geen voorstander van zijn was het in 2010 toch een aardig feestje na Editors.
Niet mee eens, laatst in 013 ging Harry echt uit zijn dak!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:45 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Nota bene: White lies zijn precies hetzelfde, op het album leuke liedjes, maar live is het enige wat ze doen hun liedjes spelen, zonder enige variatie, waardoor het nogal saai en ongeinspireerd overkomt...
013>kleine zaal, dan heeft een concert veel meer sfeer en is het sowieso al beterquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet mee eens, laatst in 013 ging Harry echt uit zijn dak!
Oh zeer zekerquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:41 schreef CoJackso het volgende:
Ik snap nu een beetje wat je bedoelt, al blijft jouw persoonlijke voorkeur voor de muziek het belangrijkstIk heb in 2010 in ieder geval veel meer genoten van het optreden van de Editors dan de 3 uur lange show van Greenday.
Vorig jaar werd ik het meest verrast door Kasabian op de Main Stage. Tot op dat moment was ik nog niet echt bekend met hun muziek, maar mede door het charisma van de zanger werd ik compleet weggeblazen. Overigens is de plaats waar je in het publiek staat ook ontzettend belangrijk voor de beleving.
Ook prima muziek om een mooie lichtshow neer te zetten. Denk dat dit weleens een verrassend optreden kan gaan worden. Overigens komt de tweede cd van ze uit binnenkort.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:50 schreef ErikT het volgende:
XX op main stage vind ik ook wel begrijpelijk hoor. Dan bereik je het hele veld, en dit is echt ultieme chill muziek. Op het gras liggen en een beetje naar de wolken kijken. Dat lukt niet in een tent.
Dacht ik ook over PJ Harvey. Uiteindelijk vond ik het een kwelling om er meer dan een uur naar te luisterenquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:50 schreef ErikT het volgende:
XX op main stage vind ik ook wel begrijpelijk hoor. Dan bereik je het hele veld, en dit is echt ultieme chill muziek. Op het gras liggen en een beetje naar de wolken kijken. Dat lukt niet in een tent.
Maar dan ontbreekt wel de sfeer die een tent-concert kan geven... Daarbij als het in de marque is kan je altijd nog achter de tent liggen als dat je ding is, was gewoon een betere keus geweest voor the XX imoquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:50 schreef ErikT het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |