abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104681590
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

dinsdag 22 november 2011 @ 17:23:09 #3
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104681625
Het vreetexcuus, dat de feestdagen heet. :9
Alleen inderdaad niet echt goed voor je figuur. :P

Ik zit alweer een hele tijd op hetzelfde gewicht ....
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104681630
Want stiekem zie ik er wel een beetje tegenop...
Hoe kan zoiets nou ingeburgerd zijn dat we karren vol met voedsel naar binnen proppen :')
Alsof het ons laatste avondmaal is 8)7
pi_104681683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:23 schreef LovelyLady het volgende:
Want stiekem zie ik er wel een beetje tegenop...
Hoe kan zoiets nou ingeburgerd zijn dat we karren vol met voedsel naar binnen proppen :')
Alsof het ons laatste avondmaal is 8)7
Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaan
Zal wel moeten, 2 weken later moet ik al in een buikdansoutfitje optreden
Of ik moet die 2 weken erna gewoon helemaal stoppen met eten _O-
pi_104681739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaan
Zal wel moeten, 2 weken later moet ik al in een buikdansoutfitje optreden
Of ik moet die 2 weken erna gewoon helemaal stoppen met eten _O-
ja maar dat is niet gezond :6
pi_104682288
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:25 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ja maar dat is niet gezond :6
Nope dus hopelijk blijft het zo goed gaan als op dit moment :)
pi_104682353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nope dus hopelijk blijft het zo goed gaan als op dit moment :)
gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdag :D
pi_104682757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdag :D
Kerstavond kook ik dus dan kan ik zelf opletten :)
Dagen erna gourmet dus dan lekker veel groente
pi_104684919
Hallo kiloknallers!

Ik lees hier wel eens dat het niet bevordelijk is om na een bepaalde tijd s' avonds nog te eten. Ik krijg echter honger als ik in bed lig met als gevolg dat ik niet kan slapen. Eten jullie wel of niet voor het slapen gaan? Zo ja wat voor eten raden jullie aan? Drink eigenlijk standaard altijd wel een beker melk voor het slapen gaan. Ook sport ik veel.

Xx!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ierse_Strijder op 22-11-2011 19:23:36 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:16:44 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104686183
Eten na het slapen??
Ja hoor, ontbijt O+

Klotetijd dit ja, pepernoten, chocola, staven, stollen, diners...
Je bent er wel zelf bij en wat is er lekkerder dan een kerstwandelng te maken? Er zijn zelfs veel georganiseerde tochten.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104686539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Eten na het slapen??
Ja hoor, ontbijt O+

Klotetijd dit ja, pepernoten, chocola, staven, stollen, diners...
Je bent er wel zelf bij en wat is er lekkerder dan een kerstwandelng te maken? Er zijn zelfs veel georganiseerde tochten.
Aaarg shit typfout aangepast inmiddels. Laat al het lekkers even links liggen dit jaar wil naar de -85 kg
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:16:24 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104693372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:48 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Hallo kiloknallers!

Ik lees hier wel eens dat het niet bevordelijk is om na een bepaalde tijd s' avonds nog te eten. Ik krijg echter honger als ik in bed lig met als gevolg dat ik niet kan slapen. Eten jullie wel of niet voor het slapen gaan? Zo ja wat voor eten raden jullie aan? Drink eigenlijk standaard altijd wel een beker melk voor het slapen gaan. Ook sport ik veel.

Xx!
Hallo,

Kiloknallers? Hoewel ik dat maar opvat als een compliment, klinkt het een beetje naar. Alsof we grote kilobakken kipfilet zijn :P

Ik probeer na een uur of 8 's avonds niks meer te eten, maar dat is vooral omdat ik een hekel heb aan naar bed gaan met een (te) volle buik. Meestal eten wij warm rond 6 uur, half zeven. Dan neem ik soms wel net voor 8 uur een bakje yoghurt, maar meestal hou ik het na het eten gewoon op een grote beker thee.

Ik heb wel altijd een glas water naast m'n bed voor als ik wakker word met een leeg gevoel :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 november 2011 @ 21:25:08 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104694003
Ik las "Heel de feestdagen heet!"
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 november 2011 @ 21:27:05 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104694140
Ik ben weer terug op voorgriepgewicht :) nu mijn conditie nog terug op peil krijgen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104694403
Ah ja de feestdagen! O+

Misschien een idee: ga lekkere wandelingen (stevig tempo) maken met kerst bijv. De hele dag binnen zitten is sowieso niet lekker en zo beweeg je ook nog eens sven lekker voor je weer aan tafel moet. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_104695015
En verder is zelf koken idd een goed idee wat sarabi zegt.

Maar genieten is wel belangrijk natuurlijk he? Als je gewoon een beetje verstandig blijft, en niet denkt: ach nu is t toch al verpest, ik begin in Jan wel weer met opletten ;), komt t heus wel goed.

Je komt heus geen 5 kilo aan van 2 kerstdagen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 23 november 2011 @ 09:07:01 #18
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104708784
O : havermout
T : yoghurt, banaan en haarverfgeursnuiven
L: geroosterde boterhammen en appel en kaneel.
T: boterhammetje pindakaas
d: rijst, sajoerboontjes en vegaburger
t : fruitjes

Ik ben bang voor de extras..de chocolaatjes, de marsepein, de demente grootouders die me elk bezoek drie chocoladeletters geven...
  woensdag 23 november 2011 @ 09:40:52 #19
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_104709363
Inderdaad, lekker wandelen met kerst! Doe ik eigenlijk altijd wel. :D Bovendien ben ik altijd zo in de weer, zit amper stil met kerst. Kids entertainen, laatste beetje goed opruimen, keuken organiseren, koken voor 12 mensen, afruimen, opruimen, vaat doen!

Oud en Nieuw precies hetzelfde trouwens. Dus ik maar me daar niet zoveel zorgen om. ;)

De stress hier blijft maar opstapelen en door allerlei onverwachte rare gebeurtenissen eten we te vaak iets makkelijk en snels. Gisteren bijv MacDonalds omdat mijn man tot laat in het ziekenhuis was met schoonmoeders (onverwacht), mijn oppas voet in het gips heeft en toch nog even kon oppassen, mijn baas ineens langskwam op mijn werk waardoor ik een half uur later thuis was, de jongste ineens ziek werd. Complete chaos dus. -.-

O: 3 cracottes met smeerworst + koffie
T: grote mandarijn en thee
L: 2 boterhammen 1 met kaas 1 met cervelaat en misschien en gekookt ei + melk
T: grote mandarijn en thee
D: schnitzel/aardappel/wortel
  woensdag 23 november 2011 @ 10:15:18 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104710087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:40 schreef Silmarwen het volgende:
Inderdaad, lekker wandelen met kerst! Doe ik eigenlijk altijd wel. :D Bovendien ben ik altijd zo in de weer, zit amper stil met kerst. Kids entertainen, laatste beetje goed opruimen, keuken organiseren, koken voor 12 mensen, afruimen, opruimen, vaat doen!

Oud en Nieuw precies hetzelfde trouwens. Dus ik maar me daar niet zoveel zorgen om. ;)
Hier gaat het net even anders... Vriendjelief ruimt op, ik organiseer de keuken en kook voor de familie, maar dan doet iedereen zijn ding bij het opruimen, afruimen en het doen van de vaat. Wel zo eerlijk :)

Overigens doen wij niet aan wandelen, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Mijn schoonouders zijn van die mensen die kerst als vreetfestijn zien en dan liefst ook al 's middags om 2 uur aan het warme eten zitten. Wij hebben daarom besloten om tweede kerstdag bij mijn moeder te gaan ontbijten en dan met de ouders van vriendjelief iets leuks te gaan doen (Kerststallen kijken, kerstmarkt, zoiets) en dan 's avonds ergens te eten. Wel zo lekker, de rest van de kerst is van ons :D

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 10:29:41 #21
54772 Silmarwen
pi_104710495
Ik ben nogal een control freak. :D Bovendien vind ik het niet erg om alles op te ruimen en te regelen, dus doe ik dat lekker. :+

We hebben eerste Kerstdag een late brunch met ouders en kinders, dan gaan we denk ik een stuk wandelen met een aantal (mijn vader zit aan de zuurstof, wandelen is niet echt zijn ding ;) ) om daarna weer op te warmen! Dan ga ik beginnen aan het eten, wat an sich wel uitgebreid is, maar zeker geen vreetfestijn.

Voorgerecht: Carpaccio op een bedje van rucola, met pijnboompitjes, parmazaan en een vinegrette.
Tussengerechtje: Kerriesoep met garnalen
Hoofdgerecht: Geroosterde aardappelen, gepureerde aardappelen, stoofperen, cranberry compote, spruiten (ik ben half Brits, daar zijn ze gek op spruiten!), sla. Beef stroganof en een kleine kalkoen uit de oven, gevuld met knoflook en uien en bedekt met iets van bacon (of in die trant)
Nagerecht: Zelfgemaakte pure chocolade pudding met een frambozensaus en een schijfje witte chocola OF zelfgemaakte griesmeelpudding met gedroogd fruit en cranberry saus.

Het klinkt allemaal veel, maar dat is het zeker niet. We zijn met zijn dertienen en het doel is om voor iedereen wat lekkers te hebben. Dus in plaats van 3 grote dingen, doen we veel kleinere dingen. ;) De brunch is een luxe assortiment broodje en beleg.

Tweede kerstdag gourmetten we met zijn viertjes (nou ja drieetjes, de jongste kan het nog niet echt ;) ) En dan ben ik nog niet van de masale hoeveelheden! En ik heb er altijd graag groente en vis bij. Dus al met al niet vreselijk slecht voor Kerst.

Oud en Nieuw is veeeeeel erger....
Oliebollen, zelfgemaakt slaatje, toastjes, kaasjes, salades etc. We eten nooit echt avondeten dan, gewoon allemaal dingen tussendoor. Ach das ook maar 1 keer per jaar dat we dat doen. ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 10:44:16 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104710852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:
Lange post
Ah, als je het niet erg vindt, is het natuurlijk een ander verhaal.

Je menu ziet er goed uit, al zou ik de spruiten en de griesmeelpudding met liefde laten staan ;)

Ik ga denk ik maar eens met vriendjelief en mamalief overleggen straks om te bedenken wat wij aan menu ga doen met kerst. Ik weet iig zeker dat schoonpapa en -mama het niet erg vinden als ik kook. Die aten, voordat ik er was, elk jaar rollade met boontjes en pommes duchesse uit de diepvries :P

Xx

Edit: Als ideetje van een menu had ik vorig jaar het volgende *houd mijn wij-lusten-niks-schoonouders even in gedachte:

Vooraf: Zalmcocktail met ananas en kerrieEn dan sjiek, in mooie hoge schaaltje geserveerd.
Soep: Gegrilde paprikasoep. De paprika's waren voorgegrild, maar verder alles zelf gedaan. Is op basis van visbouillon, supermakkelijk en zo ontzettend lekker :)
Hoofdgerecht: Varkenshaas met cranberrycompote, salade, spinazie a la creme met cherrytomaatjes en verschillende aardappelgerechtjes uit de oven.
Toetje: Brownietaartjes van brownies, kersen op siroop en ijs. Soesjestaart van slagroomsoesjes die aan elkaar geplakt zijn met glazuur en waar dan karamel overheen zit. Het lijkt op croquembouche.

Voor met z'n vieren was dit variatie genoeg. Bij mijn moeder doen we altijd veel uitgebreider, maar dan zijn er aardig wat moeilijke eters bij, dus we gourmetten ook altijd een dagje, zodat mama haar handen wat vrijer heeft :)

Xx

[ Bericht 35% gewijzigd door Tink89 op 23-11-2011 10:50:09 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 11:13:42 #23
54772 Silmarwen
pi_104711731
Ohhh dat klinkt erg lekker!

Ik ben gek op koken, mijn vader was chef kok vroeger (mijn moeder kan water nog laten aanbranden) en mijn schoonouders kunnen ook goed koken. Vaak bereiden we allemaal wat anders, anders is het niet te doen hoor. ;)

Oh voor de lunch hebben we ook nog een taart, alhoewel ik nog niet weet welke smaak... Twee mensen lusten geen chocola en een heeft een hekel aan slagroom. Taart zonder slagroom en chocola... -.- Best lastig om dan iets kerstigs te verzinnen. Vorig jaar had ik christmas pud gemaakt, maar ik kan dat zelf niet eten en niet iedereen vindt het lekker.

Misschien een lichtere vruchten taart zonder noten ofzo. Een tulband is misschien wel een idee.

Ik maak voor de gasten nog een meeneem cadeautje trouwens. 3 doosjes gestapeld met lint. Eerste doosje zelfgemaakte bonbons (praline, ganache, kersen, witte chocolade mouse etc.) Tweede doosje kerstkoekjes (chocolate chip, zandkoekjes, havermout) en derde doosje 6 cupcakes. (2 red velvet, 2 appel kaneel, 2 cranberry)
pi_104711960
Feestdagenverleiding herken..

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik in het weekend gewoon stukjes chocoladeletter en pepernoten en shizzle mag en de komende weken door de week ff extra ga balansen.
Helemaal afblijven lukt toch niet, misschien is dit een tip waar jullie ook wat aan hebben?

Vind het best lastig, zeker met kids in huis en dat begon al met het Sintmaartensnoep wat per kilo's aangesleept werd. "Mama mag ook eentje"

En voor mezelf bepalen dat ik in december in elk geval gelijk wilde blijven (dus 31 december niet zwaarder dan 1 december) en gewoon in januari weer echt er tegenaan, dat heeft mij ook wel geholpen de afgelopen twee jaar. In januari ging het dan ook altijd weer extra hard.
pi_104712513
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcihol en de hoeveelheden eten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 23 november 2011 @ 11:49:37 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_104712834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcohol en de hoeveelheden eten.
Dit jah -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_104712896
Maar als dat 2 kerstdagen en 1 oud en nieuw is en je balanst er omheen en je gaat afspreken dat je 31 december niet zwaarder wilt zijn dan 1 december, dan komt dat toch ook wel goed?
Principe blijft hetzelfde imho :)
pi_104713241
Ja, dat is ook mijn streven, ik heb alleen meer feestdagen dan dat de komende periode. Maar daarop geniet ik met mate en daartussen strak en veel sporten :y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:07:49 #29
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104715460
Likeurtjes en wijn..oef..wij eten nier heel uitgebreid met kerst. Bij ouders Rollade of beenham, aardappeltjes en zoet toetje. 2e is vriendje jarig dus word het zo slecht als we het zelf maken. En dit jaar waarschijnlijk 100% vegetarisch :) voor zowel gasten als ons
  woensdag 23 november 2011 @ 13:10:23 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104715547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcihol en de hoeveelheden eten.
Ik ben overgestapt op dure drankjes als zeer prijzige whiskey, die zelfs als je ze per fles koopt te duur zijn om in een avond op te drinken. Doet bij mij wonderen :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 23 november 2011 @ 19:03:21 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104728823
Doe ik ook... als ik echte baileys koop, doe ik er lang zat mee :)
  woensdag 23 november 2011 @ 19:51:40 #32
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104731139
Zo, ik ben er ook weer! En ik haak even in. Ik zie niet echt op tegen de feestdagen, er zijn maar 2 kerstdagen per jaar, dus dan ga ik niet denken 'Goh, een plak kerstbrood met spijs en roomboter..Wat zou dat kcal technisch doen?' Nee, dat prop ik gewoon naar binnen.

En alcohol, het enige wat ik drink en waar ik tegen kan is de Whisky cream van de Lidl :')
Wijn, en andere likeurtjes valt altijd verkeerd. Ik krijg een enorm rood, warm hoofd. Ik word licht in m'n hoofd en ik wil niks anders doen dan op een stoel zitten en doezelen.

Lijstje van vandaag:

O: 1/2 boterham met pindakaas, beker melk.
L: 1 plakje ontbijtkoek, glas druivensap.
T: Glas cola zero, plakje old amsterdam.
D: Sperziebonen, 2 stukjes aardappel en een 1/2 tartaartje.
A: Thee, een stukje marsepeinen worst.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:05:30 #33
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_104731905
Ik kom ook even langszwaaien :) Ook ik ga me niet inhouden tijdens de kerstdagen en bang voor chocoladeletters ben ik zeker niet. Soms moet iets lekkers ook mogen hoor. Jezelf afstraffen voor een 2-daagse misstap zorgt niet dat je sneller afvalt.

Afvallen gaat hier nog steeds prima. Bijna 28 kilo en het einddoel voor dit jaar is over 1,3 kilo bereikt *O* Ik heb sinds kort wel allemaal rottige buikklachten, maar volgens de huisarts hoort dat erbij. Morgen bloedprikken en allerlei stomme onderzoekjes en dan hopelijk richting een oplossing.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 23 november 2011 @ 20:47:13 #34
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_104734367
Vraagje. Ik moet van mn trainer aan de eiwitten. Nou eet ik wel verplicht kwark, kipfilet, vis etc. Maar gaat een beetje eentonig worden zo. Iemand misschien nog wat variatie tips?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 november 2011 @ 20:53:38 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104734813
(o)
  woensdag 23 november 2011 @ 20:57:52 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104735092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:51 schreef Purdey het volgende:
Zo, ik ben er ook weer! En ik haak even in. Ik zie niet echt op tegen de feestdagen, er zijn maar 2 kerstdagen per jaar, dus dan ga ik niet denken 'Goh, een plak kerstbrood met spijs en roomboter..Wat zou dat kcal technisch doen?' Nee, dat prop ik gewoon naar binnen.

En alcohol, het enige wat ik drink en waar ik tegen kan is de Whisky cream van de Lidl :')
Wijn, en andere likeurtjes valt altijd verkeerd. Ik krijg een enorm rood, warm hoofd. Ik word licht in m'n hoofd en ik wil niks anders doen dan op een stoel zitten en doezelen.
Ik snap wel dat mensen zeggen van "Ik let met de feestdagen niet op, want ik wil genieten", maar als ik daar (en ja, dat gebeurt echt) 2 kilo van aankom, vind ik het 't gewoon niet waard. Dan heb ik liever geen spijs en roomboter, maar gewoon een lekker volkoren broodje met mager beleg dat ik lekker vind, zoals kipfilet met pesto en komkommer of 30+komijnenkaas ofzo. Ieder z'n ding, maar ik vind het dan zo jammer om "verkeerde" dingen te eten, als je ook heel lekker kunt koken en eten met gezondere keuzes.

quote:
Lijstje van vandaag:

O: 1/2 boterham met pindakaas, beker melk.
L: 1 plakje ontbijtkoek, glas druivensap.
T: Glas cola zero, plakje old amsterdam.
D: Sperziebonen, 2 stukjes aardappel en een 1/2 tartaartje.
A: Thee, een stukje marsepeinen worst.
Ik vind het een beetje weinig, vooral O en L eigenlijk. Heb even niet in m'n hoofd zitten wat voor jou 'normaal' is, maar als je niet zoveel trek hebt, kun je dan geen kiwi ofzo erbij nemen?

Hier een raar dagje:

O: Bakje (+- 300 ml) Turkse yoghurt en twee Vitalu meerzaden ontbijtcrackers met 30+kaas. Glas sap.
T: Niks, heel lang geslapen, niet zo lekker, laat ontbijt.
L: Tarwebroodje met 2 plakjes rookvlees. Half flesje spa.
T: Halve paprika. Andere helft flesje spa.
T: Bekertje kippensoep uit de kantine.
D: Zelfgemaakte nasi van zilvervliesrijst met veel groente en een klein beetje kipsaté. Handje kroepoek. Groot glas aanlenglimonade.

Nu flink buikpijn, dus laat het hierbij voor vandaag :)

Xx
pi_104735735
Even een dom vraagje, maar daar ben ik nou eenmaal goed in :')

Hoe goed/slecht zijn kruiden in een dieet? En dan heb ik het niet over zout, maar meer peper, kerrie, etc
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 23 november 2011 @ 21:08:26 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104735841
Kruiden zijn prima en gezond.
pi_104736652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
Vraagje. Ik moet van mn trainer aan de eiwitten. Nou eet ik wel verplicht kwark, kipfilet, vis etc. Maar gaat een beetje eentonig worden zo. Iemand misschien nog wat variatie tips?
ei, gekookt, gebakken, gepocheerd, omelet, roerei, eiwitpoeder?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_104738397
Het leed, dat feestdagen heet? Ben je helemaal mal? Protein en carbs waar je ook maar kijkt, ik voel me gewoon schuldig wanneer ik dan denk aan elk wezen dat het minder heeft. ;(
  donderdag 24 november 2011 @ 08:49:34 #41
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104750596
Kruiden zijn prima. Kaneel bijv. houd je bloedspiegel constanter zodat je minder dipjes hebt en minder snackt dus het gaat hier standaard door mijn havermout. Peper is goed voor je verbranding, pept t lekker op.

O : havermout, banaan
T : kopje thee,.sinaasappel
L : broodje slankie smeerkaas, yoghurt
T : worteltjes
D : stoommaaltijd pasta mozzarella want maar twee euro :P
T : kopje thee, koekje

Lange werkdag dus kan het gebruiken :)
  donderdag 24 november 2011 @ 09:41:44 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104751537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het een beetje weinig, vooral O en L eigenlijk. Heb even niet in m'n hoofd zitten wat voor jou 'normaal' is, maar als je niet zoveel trek hebt, kun je dan geen kiwi ofzo erbij nemen?
Ik at voorheen 's morgens 2, en 's middags 4 boterhammen. En dan nog een tussendoortje en fruit. Misschien zou ik buiten dit schema nog wel een stukje fruit kunnen eten inderdaad :)
  donderdag 24 november 2011 @ 09:42:45 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104751559
Kerst is ook de ultieme gelegenheid om een van Beck's stappen uit te voeren, nu eens niet de pannen tot op de bodem leeg, maar alleen eten wat je echt wil. (Of hoe ze dat dan ook omschrijft.)

Hier ben ik geloof ik toch maar weer terug gegaan naar Heller, dus low-carben met 1 wel-carb maaltijd per dag, want ik kan dus echt niet normaal doen lijkt het wel. Als ik begin, ga ik los... -O- :{

Godzijdank drink ik niet tot nooit, dus die Kcals gaan aan mij voorbij! *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 november 2011 @ 09:43:54 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104751588
Ok, ik ben vandaag ruim een kilo lichter dan gisteren :') Ik begrijp mijn lichaam niet meer :P
  donderdag 24 november 2011 @ 09:53:38 #45
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104751814
Vocht?
  donderdag 24 november 2011 @ 09:55:39 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104751856
Deze komt net langs op twitter, mss leuk voor iemand van hier?

suzanneunck Suzanne Unck
Last minute: wie wil vanavond gratis naar workshop 'versla je decemberspoken' bij @balancezeist? Laat me weten!

http://balancept.nl/
Over hoe je verleidingen kan weerstaan oa.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:03:52 #47
54772 Silmarwen
pi_104752040
Ik drink 3 keer per week een glaasje wijn denk ik. En vaak hele periode niet. In de winter meestal wat vaker. Lekker knus op de bank, DVD'tje kijken, kaarsje aan, glas wijn en voor hubby een whisky.

Allergie uitslag was terug, lupine mag gewoon, pinda allergie is mild. (Niet mild als in je krijgt geen shock, maar mild als in je moet een pinda eten om zo ziek te worden.) Dus ik kan ineens dingen eten "kan sporen van" bevatten. Dus weer gewoon brood! Alleen even oppassen ivm hazelnoot/amandel/walnoot allergie. Nu wordt er veel spijs gebruikt enzo, sporen daarvan blijven helaas gevaarlijk.

O: 2 boterhammen, 1 met cervelaat, 1 met kaas + koffie
T: 2 mandarijnen + grote pot thee.
L: 1 pistoletje ham + kaas + tomaat en koffie
T: 2 taai taai popjes (53 cal per popje) + thee
D: Schnitzel (Ik eet meestal een halve tot 3/4, we verdelen het vlees ook naar de kinders), aardappelpuree, wortels. (Gisteren toch nasi gegeten dus vandaag de schnitzel dan maar. :+ )
T: Geen idee. Misschien een cracotte ofzo en een glaasje wijn!
pi_104754371
uggh, weer account van vriendje

[ Bericht 37% gewijzigd door withxhonor op 24-11-2011 11:53:35 ]
high fives and stagedives
  donderdag 24 november 2011 @ 11:54:29 #49
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104754965
bovenstaand bericht was ik :(

silmarwen, goed nieuws :)
ik denk dat het genieten word van je 1e boterham en weetikwat :D
ik ben zo blij dat mijn voedselallergie afneemt, een hele onschuldige hoor..maar ik geniet van fruit, en ik kon echt zoveel fruit niet eten omdat mijn keel dikker ( niet dik ) werd, mijn gehemelte en tandvlees ging jeuken en ik onder de rode vlekken zat :P
dat werd dan de hele ochtend rare geluiden maken als ik wat gegeten had.

trouwens twee leuke webwinkels :
www.pepperberry.co.uk - een webwinkel die niet alleen aan confectiematen doet, maar ook nog keuze heeft uit curvy, realy curvy of weetikwat..
ik heb op ebay een leuke jurk gescoord in mijn maat, curvy :D
rond kerst ( muchos salaris :D ) mag ik van mezelf een jasje kopen, want ik wil zo graag een pak, maar omdat de boobies nooit meewerken en ik er dan wat maten bij moet doen..
einde reclame rant

link naar jurkje dat ik gekocht heb, wel strapless, maar ik ga vragen of mijn mams er bandjes aan naait :D
ebay, jurkje

en evans, dat is echt wel plus size, maar er zitten af en toe leuke dingetjes tussen die ik erg gaaf vind :)
  donderdag 24 november 2011 @ 14:40:13 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104760528
Oooh! Die jurk is leuk :D

Ik wil hem ook... :{

Hier was ik vanmorgen out of the blue een kilo zwaarder dan gisterochtend. Hou het op vocht en stress, morgenvroeg even kijken of het weer minder is.

O: Hard tarwebroodje met rookvlees.
T: Mueslireep chocolade en een beker thee.
L: Zoals ontbijt Nu zijn de broodjes op, ga ik weer gewoon volkorenboterhammen eten en een heel klein bakje (+- 125 ml) Turkse yoghurt.
T: Appel
T: Kopje cup-a-soup
D: Taco's met mager rundergehakt, mexicaanse groentemix, een paprika en een beetje kaas. Uit de oven :)

S: 2 keer 20 minuten fietsen, slepen met flessen limonadesiroop, bijna 2 uur rondgelopen om vragenlijsten af te nemen op de uni.

Xx!
pi_104790905
Kan na veel lurken hier weer overhemden aan (medium) waarbij de knoopjes vroeger op springen stonden wat een heerlijk gevoel zeg! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ierse_Strijder op 25-11-2011 01:31:20 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:01:25 #52
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104793076
Fijn, he? Ik pas bijna al mijn oude broeken weer :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:29:38 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104795505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:01 schreef RandomMoron het volgende:
Fijn, he? Ik pas bijna al mijn oude broeken weer :)
Zeker fijn :)

*al heb ik ook jurkjes die veranderd zijn in model soepjurk, omdat ze veel te groot zijn*

Xx
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:29:36 #54
360348 DanaCat
Wees Jezelf.
pi_104804957
Ik heb een vraagje,
Ik gebruik altijd 250 magere kwark met 1 banaan als ontbijt.

vinden jullie dit veel of normaal? Hoeveel gebruiken jullie

mag ik jullie advies?
pi_104806686
Ligt ook aan de rest van je dag natuurlijk. Ik vind het op zich niet veel.
pi_104806954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:29 schreef DanaCat het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik gebruik altijd 250 magere kwark met 1 banaan als ontbijt.

vinden jullie dit veel of normaal? Hoeveel gebruiken jullie

mag ik jullie advies?
Zekere niet veel ^O^

Hier gaat het ondertussen goed, al meer dan een week geen rotzooi meer gegeten *O* en dat voelt goed
Bij mij werkt het helaas niet om af en toe te zondigen, beter helemaal niets.
Bewegen gaat ook redelijk, 2,5 uur buikdansen en 1,5 uur fitness in de week. Dat mag wel weer iets meer worden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:00:54 #57
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104816461
Hopen dat ik morgen weer wat gewicht kwijt ben, sta weer een paar daagjes stil. Lijstje:

O: Griekse yoghurt, muesli met chocolade en noten. Beker melk.
L: 2 boterhammen met 30+ komijnenkaas, flesje spa&fruit.
T: Bekertje warme chocomelk uit de automaat.
D: Zuurkoolstamppot met magere rookworst.

D was best een flinke prak. Moeders koken al-tijd teveel :D
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:50:22 #58
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104841641
Hoppa, 7 ons minder vanmorgen! Vanmorgen 2 uurtjes geshopt, lekker alleen. Kun je op je gemak alles doen en passen. Bij de M&S een pashokje ingedoken en afgesproken dat ik álles zou kopen wat me écht aanstond. Uiteindelijk een blauw hemdje gekocht met lovertjes erop, en een zwart basic vestje. Lijstje voor vandaag:

O: Schaaltje griekse yoghurt met chocolade/noten muesli.
L: 1 boterham met garnalensalade, mini fries suikerbolletje, beker melk. Flesje water.
D: Pasta met groenten, champignons, extra mager gehakt en tomatensaus.
pi_104842369
Zo, jij bent je lekker aan het uithongeren.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:24:43 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104842454
^^
Mee eens nog 2 fruit en 3 boterhammen?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:10:58 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104845295
Ik had nog geen tussendoortje ingepland op het moment van schrijven. Inmiddels als T een golden appel en 2 taai taai popjes.
pi_104849416
Waar is je havermout en grof volkorenbrood?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:18:01 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104850795
Lieverds!

Ik had een waardeloze dag vandaag en voel me belabberd... Ga dus geen lijstje posten, ben er hoe dan ook niet trots op: het was veel te weinig en op veel te rare tijden.

Nu iig een bakje Turkse yoghurt voor de televisie.

Truste voor straks! Xx
  maandag 28 november 2011 @ 09:22:00 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104912501
Waar is iedereen? Zaterdagavond was gewoon de laatste post...

Anyway:

Ik heb de magische mijlpaal van -25 kilo bereikt vanmorgen *O* *O* *O*

Xx
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2011 @ 09:23:52 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104912539
Go Tink *O*

Ik heb het druk, vreselijk druk... Eet vrij normaal en begin ook weer conditie terug te krijgen. Van mijn verdwenen griepkilo's is er uiteindelijk maar eentje teruggekomen tot nu toe. Dus vooralsnog zit ik onder mijn streven voor 01.01.12 :D
  maandag 28 november 2011 @ 09:25:16 #66
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_104912568
Wauw Tink, supergoed *O*
Ik denk dat het hier na de feestdagen wat drukker gaat worden :)

Vanaf morgen ga ik rennen met Evy. Ik ben benieuwd!
My hovercraft is full of eel.
  maandag 28 november 2011 @ 09:26:34 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_104912599
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:22 schreef Tink89 het volgende:
Waar is iedereen? Zaterdagavond was gewoon de laatste post...

Anyway:

Ik heb de magische mijlpaal van -25 kilo bereikt vanmorgen *O* *O* *O*

Xx
*O*
*G*
hier niks er af.. niks er bij .. maar ik voel me ZOOOO lekker in mijn vel :D
(ondanks de griep/verkoudheid die nu al een week aanhoudt )
dus even van genieten :)
pi_104912937
Ik heb over jou gedroomd Sjeen!

Jij zat op de crewmeet en ik zat in Maastricht ( :')! ) op een andere meet 'want ik was toch in Nederland', maar toen smste jij dat het heel gezellig was en toen ben ik zomaar weg gegaan en richting de crewmeet gekomen. Of ik er ooit ben aangekomen (hihi :') ) weet ik niet, want ik werd wakker toen ik de bordjes 'randstad' niet meer kon vinden in Maastricht :') _O-
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2011 @ 09:45:53 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104913000
Toch maar eens in praktijk brengen dan ;) Slaapplaats zat hier!
  maandag 28 november 2011 @ 10:07:18 #70
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104913434
Congratz Tink! You go girl! w/

Ik zit precies op -21 kilo sinds de start met m'n hoogste gewicht. Hoop ergens stiekem dat ik er voor de kerst nog minstens 4 af krijg. En zoals het nu gaat, moet dat lukken :)
  maandag 28 november 2011 @ 12:53:53 #71
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104918451
Pfff, ik heb me 2 jaar geleden ook eens hier gemeld, maar weinig gepost. Toen best wel wat afgevallen, iets van 15 kilo, maar rond kerst 2009 tot stilstand gekomen en daarna (mede door gezondheid en stress enzo en dus veel eten weer :{ ) de laatste 1,5 weer flink aangekomen. Zin nu zelfs boven mijn begin gewicht van vorige keer.

Ik ben nu een hele maand vrij en wil dus nu weer een goed eet- en beweegritme opdoen. Misschien is december niet direct de beste maand om (weer) te beginnen, maar goed aan de andere kant als ik het nu kan, dan kan ik het altijd toch? :P

Ik heb een ticker aangemaakt, hoe geef ik die nu door voor de (toekomstige) OP?
klerkje
  maandag 28 november 2011 @ 19:51:39 #72
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104935636
Het is nooit een slechte timing om op je eet en beweeg gewoontes te letten Spiegelei. Als je toen 15 kilo bent afgevallen, lukt je dat nu ook wel weer, als je maar de nodige dicipline hebt :) Succes in elk geval!

Sinds ik 1,5 week geleden minder ben gaan eten vanwege stress merk ik dat m'n behoefte aan eten vrijwel weg is :{ Ik eet wel de hoofdmaaltijden en een tussendoortje, maar heel weinig. Afvallen gaat dus als een trein, maar niet omdat ik zo goed bezig ben I guess.
  maandag 28 november 2011 @ 22:09:47 #73
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104945628
compleet over de kop weekend :P
zaterdag 1 patatje op,
zondag een halve pizza. Kortom... foei! vandaag ook een slechte dag, hele weekend weg, dus geen boodschappen gedaan.

vandaag :

o : volkoren boterham met pindakaas
t : een halve zak worteltjes
l : een broodje met pindakaas
t : sinaasappel, yoghurt, rest van de worteltjes
d : gesmoorde mix van overgebleven groentes uit de koelkast. Andijvie, wortel en sperziebenen met vega vlees gestoofd in kokos, gember, citroengras en limoenblad
t : kruidnootjes ( rotkinderen :P kocht ze voor het goede doel enzo :P )
  dinsdag 29 november 2011 @ 08:37:53 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104956574
Vanmorgen volgens de weegschaal 8 ons afgevallen sinds gisteren, maar dat komt niet doordat ik goed bezig was. Vandaag gaan we weer gewoon normaal doen :)

Gisteren:
O: 3 volkorenboterhammen. 2 rookvlees, 1 pindakaas. Ontbijtcracker met 30+-kaas. Geen drinken.
T: Bekertje thee.
L: +- 250 ml Turkse yoghurt, geen drinken.
T: 2 mueslirepen chocolade. Geen drinken.
D: Cannelloni met tonijn, tomaat en creme fraiche. Geen drinken.
T: Niks, niet eens thee.

Drinken was overduidelijk een probleem...

Vandaag staat op de planning:

O: 2 of 3 volkorenboterhammen. Rookvlees, pindakaas, 30+kaas. Een beker cranberrysap.
T: Er liggen appels in de koelkast, laat ik er daar eens eentje van opeten. Beker thee.
L: Zoals ontbijt, maar dan met thee ipv sap.
T: Een beetje Turkse yoghurt.
D: Volkoren spaghetti met rode saus, een beetje kaas en sla.
T: Niks, ga naar de film en neem alleen een beker thee.

Succes vandaag!

Xx
pi_104956697
Sinds ik een vriendin heb staat de teller op -4,8 in 3 weken.

ontbijt: yoghurt met muesli en koffie
tussendoor: naturals reep
tussen de middag 4 boterhammen met notenpasta
tussendoor: appel en peer
tussendoor : naturals reep
(vriendin is om half 9 thuis en dan eten we pas)
vanavond: broccoli met gehaktbal (*aardappels voor haar)
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 09:33:32 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104957483
Ik haal trouwens steeds vaker volkoren pasta in huis en dat bevalt eigenlijk prima :+
pi_104958088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik haal trouwens steeds vaker volkoren pasta in huis en dat bevalt eigenlijk prima :+
Ik vind het een meer verzadigd gevoel geven, in de zin van langer vol zitten ....
Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten... je probeert wel eens wat uit he? :D
pi_104958283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 08:47 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Sinds ik een vriendin heb staat de teller op -4,8 in 3 weken.

ontbijt: yoghurt met muesli en koffie
tussendoor: naturals reep
tussen de middag 4 boterhammen met notenpasta
tussendoor: appel en peer
tussendoor : naturals reep
(vriendin is om half 9 thuis en dan eten we pas)
vanavond: broccoli met gehaktbal (*aardappels voor haar)
:D afvallen voor "het vrouwtje"? Goed hoor! Lijkt me ook een prima motivatie :P en je komt nog eens aan je lichaamsbeweging :+.

Wat je eten betreft zijn die " naturals" repen prima, maar 2 op een dag is wel vrij veel. Muesli is wel top en je L en D ook!
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:24:07 #79
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104958626
brrr,ik krijg kriebels van het vrouwtje :P

Waarom sla je de aardappels over, sgt. Warlock? Nieuwsgierig :)
O : havermout met kaneel
T : fruit
L : broodje met smeerkaas, salade van wortel, sinaasappel en rozijnen
T : iets zuiveligs
D : ik twijfel nog tussen leftovers van gister, tomatensoep of lasagne.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:24:25 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104964672
Ik had een goed lijstje, maar heb m'n tussendoortje laten zitten...

Ga nu snel thee zetten en lunchen :Y)

Overigens even met de verzekering gebeld over de Bvk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen zien dus...

Xx
pi_104965132
Eerste mijlpaal hier.. 10 kilo eraf *O*
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:51:33 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104965626
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:36 schreef LovelyLady het volgende:
Eerste mijlpaal hier.. 10 kilo eraf *O*
*O* *O* *O*

Wat is de volgende?
pi_104965963
Ben sinds twee weken ook weer bezig met lijnen. Probleem dat is wel dat ik nu een beetje vasthang op gewicht.
Drink alleen maar water en in het weekend met het uitgaan drink ik wel gewoon waar ik zin in heb. Ik twijfel of ik niet te weinig eet of dat het beter is om er nog wat tussendoortjes aan toe te voegen?

Mijn doordeweekse eetschema:
O: beetje noten muesli met veel magere yoghurt
L: ijsbergsla, 4 olijven, uienringen, fetablokjes, dressing of ijsbergsla, pijnboompitjes, spekjes, mosterddressing, 4 cherry tomaten
D: 'normaal' dus stukje vlees, aardappeltje, groente.

Dit weekend heb ik wel flink gezondigd met oa gourmet en beschamende hoeveelheid alcohol op zaterdag maar na het weekend woog ik nog steeds hetzelfde. Heeft iemand tips, kan ik het misschien beter anders aanpakken? Ik wil geen extreem dieet ofzo, heb het een x geprobeerd maar dat werkt niet voor me. Gewoon een ander eetpatroon.
Ohw, bewiging = nihil want zit de hele dag achter de pc op t werk. Wandel wel in totaal een uur met de honden elke dag.
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:20:58 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104966476
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:04 schreef Audreyoot het volgende:

Mijn doordeweekse eetschema:
O: beetje noten muesli met veel magere yoghurt
L: ijsbergsla, 4 olijven, uienringen, fetablokjes, dressing of ijsbergsla, pijnboompitjes, spekjes, mosterddressing, 4 cherry tomaten
D: 'normaal' dus stukje vlees, aardappeltje, groente.
Ik vind het inderdaad best wel weinig.

Je ontbijt is prima, maar daarna zou ik een tussendoortje nemen, een appel of een ander stuk fruit is altijd goed, maar je kunt ook volkoren soepstengels nemen, of iets anders. Je lunch vind ik ook wel oke, maar wel weer redelijk veel. Weet natuurlijk niet hoe groot je salades zijn, maar pitjes, spekjes én mosterddressing is misschien een beetje veel van het goede. Vul je salade anders met meer groente, zoals komkommer, cherry tomaatjes of geraspte wortel, dan kun je de pitjes of spekjes weglaten. Ook daarna kun je weer een tussendoortje nemen. Ik denk dat je nu je stofwisseling niet actief genoeg houdt. Door op weinig momenten te eten, slaat je lichaam veel op.

Wat je avondeten betreft, je zegt 'normaal', maar wat voor vlees neem je dan? Een gezonde keuze of een slavink?

Verder vraag ik me een beetje af of dit is wat je elke dag eet, want je zegt "mijn doordeweekse menu" en afwisseling helpt ook je lichaam bezig te houden. Eet je ook wel eens volkoren pasta, rijst of iets anders?

Sorry als het een beetje een lange lap tekst geworden is, ik verveel me ;) Zit te wachten op de monteur voor de cv-ketel...

Xxx

ps. En je zegt dat je alleen water drinkt, da's op zich prima, maar met thee (zonder theïne en suiker is ideaal) is ook niks mis :) En hoeveel drink je dan?
pi_104966792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad best wel weinig.

Je ontbijt is prima, maar daarna zou ik een tussendoortje nemen, een appel of een ander stuk fruit is altijd goed, maar je kunt ook volkoren soepstengels nemen, of iets anders. Je lunch vind ik ook wel oke, maar wel weer redelijk veel. Weet natuurlijk niet hoe groot je salades zijn, maar pitjes, spekjes én mosterddressing is misschien een beetje veel van het goede. Vul je salade anders met meer groente, zoals komkommer, cherry tomaatjes of geraspte wortel, dan kun je de pitjes of spekjes weglaten. Ook daarna kun je weer een tussendoortje nemen. Ik denk dat je nu je stofwisseling niet actief genoeg houdt. Door op weinig momenten te eten, slaat je lichaam veel op.

Wat je avondeten betreft, je zegt 'normaal', maar wat voor vlees neem je dan? Een gezonde keuze of een slavink?

Verder vraag ik me een beetje af of dit is wat je elke dag eet, want je zegt "mijn doordeweekse menu" en afwisseling helpt ook je lichaam bezig te houden. Eet je ook wel eens volkoren pasta, rijst of iets anders?

Sorry als het een beetje een lange lap tekst geworden is, ik verveel me ;) Zit te wachten op de monteur voor de cv-ketel...

Xxx

ps. En je zegt dat je alleen water drinkt, da's op zich prima, maar met thee (zonder theïne en suiker is ideaal) is ook niks mis :) En hoeveel drink je dan?
Thnx voor de uitgebreide reply ;)

De salades zijn kant en klaar, zit 300 g in en 125 kcal per 100 gram dus dat is idd misschien wat veel? Misschien idd beter om zelf de salade te maken!
Is een soepstengel dan een goed tussendoortje omdat dat meestal koolhydraten zijn toch?

Avondeten wisselend met gezonde keuze vlees en eens wat minder gezond. Ik probeer vaak voor kip of biefstuk te kiezen maar laatst had ik bv stamppot gemaakt en dat was dan met braadworst. Ik ben namelijk bang dat elke avond wit vlees ook gaat vervelen... Ik neem wel altijd een kleiner stukje als ik ongezond vlees neem.

Mijn O en L zijn tot nu toe al twee weken hetzelfde. Weet niet zo goed wat ik als alternatief voor de salade kan nemen wat wel nog even licht is maar wel ook goed vult?

Als ik pasta oid kook dan is het idd wel altijd volkoren.

Water vind ik lekker, heel af en toe neem ik een kop zoethoutthee het savonds. Ik drink anderhalve liter ongeveer :)
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:47:24 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104967251
Begin van een ellenlang advies aan Audreyoot....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dan is je salade niet per se te veel, maar laat bijvoorbeeld eens de spekjes weg en kijk dan hoeveel kcal's je overhoudt. Niet veel wrs... Je zou dus voor hetzelfde aantal kcal's iets kunnen eten waar je langer vol van zit. Zelf salade maken vind ik altijd wel fijn, omdat ik dan kan beslissen wat erin zit. Als je dan bijvoorbeeld sla, pitjes, tomaatjes, komkommer, gerookte kip, tonijn, appel, wortel, ui en twee soorten dressing in huis haalt, kun je enorm varieren. Als je toch elke dag salade wilt eten, krijg je die ingredienten best op en het is wrs nog goedkoper ook.

Soepstengels bevatten wel koolhydraten ja, maar of dat erg is, ligt er heel erg aan wat voor eetmethode je wilt toepassen. Sommige mensen hier zweren bij een koolhydraat-arm dieet, ik eet wel koolhydraten, maar neem van alles de volkoren-variant, zodat ik er lang vol van zit en minder honger heb. Ieder z'n ding :) En neem anders fruit, of worteltjes.

quote:
Avondeten wisselend met gezonde keuze vlees en eens wat minder gezond. Ik probeer vaak voor kip of biefstuk te kiezen maar laatst had ik bv stamppot gemaakt en dat was dan met braadworst. Ik ben namelijk bang dat elke avond wit vlees ook gaat vervelen... Ik neem wel altijd een kleiner stukje als ik ongezond vlees neem.
En (witte) vis? Kan me voorstellen dat je bang bent voor verveling, maar vergeet ook niet dat je veel soorten vlees wel op 10 manieren lekker en makkelijk kunt klaarmaken. Als je kip met (zilvervlies)rijst en groente met een beetje woksaus eet, is het nog steeds gezond, maar wel heel anders dan aardappels met kip en worteltjes. Probeer anders eens op smulweb de koelkastleegmaker: http://www.smulweb.nl/artikelen/130757/Koelkastkoken. Daar kun je intypen welke ingredienten je wilt gebruiken en dan zoek je recepten met die ingredienten :)

quote:
Mijn O en L zijn tot nu toe al twee weken hetzelfde. Weet niet zo goed wat ik als alternatief voor de salade kan nemen wat wel nog even licht is maar wel ook goed vult?

Als ik pasta oid kook dan is het idd wel altijd volkoren.

Water vind ik lekker, heel af en toe neem ik een kop zoethoutthee het savonds. Ik drink anderhalve liter ongeveer :)
Een alternatief voor de salade is niet zo moeilijk, denk ik. Volkorenbrood met mager beleg en daarbij een lekker stuk komkommer is ook licht en vult goed. Ik eet ook wel eens cup-a-soup met twee geroosterde volkoren boterhammen. Of eet 's ochtends eens brood, dan kun je 's middags yoghurt nemen met fruit of cruesli. Zo varieer je ook en zeker in de zomer is dat lekker fris als lunch :)

Einde advies :) Ik ga een appel pakken!

Xx
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:10:15 #87
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_104968082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:47 schreef Tink89 het volgende:
Begin van een ellenlang advies aan Audreyoot....

SPOILER
Einde advies :) Ik ga een appel pakken!

Xx
Thnx voor alle tips!! Ben niet zon grote vis eter (meestal komt het neer op zalm of een lekkerbekje :') ) maar zal eens kijken of ik daar wat meer van kan eten! Dat koelkastkoken is wel gaaf! Ga ik zeker uitproberen!
Smakelijk ;)
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:15:05 #88
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104968238
Ziekenhuis schopt dag in de war. Ik had er 30 minuten moeten zijn maar alles liep uit, vervolgens longfunctie, drie kwartier wachtkamer wachten op arts en toen moest ik een allergietest en was vc er weer een wachtkamer voor bloedprikken.

Bijna drie uur verder...
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:46:16 #89
-1 #ANONIEM
pi_104969428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Wat is de volgende?
Onder de 100 :@
Dat is over 6,5 kilo :s)
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:49:45 #90
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_104969550
Mijn rug is weer stuk -O-
De fysio was vanochtend vrij duidelijk ook, val af anders zit je straks in een rolstoel :X

Dus ja, ik blijf bezig. Mijn broek zit al iets ruimer wel.
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingFiverr - alle diensten vanaf 5 piekBonprix
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:52:54 #91
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104972198
Volkoren pasta? Jee, nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar dat kan ik wel eens proberen ja.
Toen ik vorige keer best wat ben afgevallen (in een fatsoenlijk tempo overigens) dat voor mij, weinig vlees eten goed helpt. Sowieso ben ik geen goeie in matig dit of dat. Ik kan niet één handje chips eten bijvoorbeeld. Het is of niets of tot ik niet meer kan zeg maar.
Net als frisdranken. Ik heb het gewoon in huis (ook voor man en bezoek enzo) maar ik kan er prima vanaf blijven als ik maar gewoon helemaal niets neem, dus een half glaasje werkt niet bij mij.

Nou ga ik ook maar een lijstje maken:
O: niets (onbeschaamd uitgeslapen)
L: restje wit vis in prutje van rijst, boontjes en tomatenblokjes met kruiden
T: 2 mandarijntjes
D: nasi met kip en beker griesmeelpap toe
T: mandarijntje, misschien in een beker met magere yoghurt

Ik drink van mezelf vrij weinig, ik heb maar zelden een dorstgevoel (in tegenstelling tot een 'lekkere trek' of 'ik heb zin in wat'- gevoel :') ), dus ik moet mezelf echt op gezette tijden naar de keuken sturen om iets te drinken. Een voordeel in de wintermaanden heb ik het wel vlugger koud en drink ik wat vlugger en meer thee uit mezelf.
Ik drink dus veel thee (zonder suiker en slechts heeeeeel af en toe met een beetje honing), maar Tink je geeft aan dat thee zonder theine (en zonder suiker) ideaal is, waarom is dat?
klerkje
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:06:18 #92
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_104972730
Volkorenpasta is ook echt heel makkelijk zelf te maken. Is wel handig om een pastamachine te hebben zodat je fijne dunne (en vooral gelijkmatige) vellen/repen kunt maken, maar het deeg is zó klaar en ook makkelijk in te vriezen.

Kwestie van pastameel (00) vervangen door volkorenmeel. Ik was eerst vrij sceptisch over het simpelweg vervangen van de pastameel, maar het werkte echt boven verwachting prima. O+
Ja doei.
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:33:05 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104973713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:52 schreef Spiegelei het volgende:
Volkoren pasta? Jee, nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar dat kan ik wel eens proberen ja.
Toen ik vorige keer best wat ben afgevallen (in een fatsoenlijk tempo overigens) dat voor mij, weinig vlees eten goed helpt.
Ik drink dus veel thee (zonder suiker en slechts heeeeeel af en toe met een beetje honing), maar Tink je geeft aan dat thee zonder theine (en zonder suiker) ideaal is, waarom is dat?
Ik eet ook weinig tot helemaal geen vlees *uit milieu- en portemonneevriendelijk oogpunt, zegmaar* en daar mis ik niks aan :)

Thee zonder suiker is ideaal, omdat er dan geen kcal's inzitten, maar dat lijkt me logisch. Theïne is een andere naam voor cafeïne en dat onttrekt vocht aan je huid en je hersenen, net als veel koffie is veel thee met theïne dus niet echt gezond... c_/

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Volkorenpasta is ook echt heel makkelijk zelf te maken. Is wel handig om een pastamachine te hebben zodat je fijne dunne (en vooral gelijkmatige) vellen/repen kunt maken, maar het deeg is zó klaar en ook makkelijk in te vriezen.

Kwestie van pastameel (00) vervangen door volkorenmeel. Ik was eerst vrij sceptisch over het simpelweg vervangen van de pastameel, maar het werkte echt boven verwachting prima. O+
Of je koopt het gewoon in de supermarkt :) Niet dat het geen nuttige tip is hoor, maar kan me voorstellen dat pasta maken toch nog ingewikkelder klinkt dat het is...

Xx
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:36:58 #94
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_104973866
Nee, het is écht niet moeilijk.

Bloem, eieren, beetje zout. Kneden. :P
Ja doei.
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:50:59 #95
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104974471
dat is het inderdaad :) ik weet nog een keer dat we teveel gemaakt hebben, toen hing het overal. Over lampen, keukenrolhouders, kastdeurtjes..
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:06:58 #96
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_104975115
Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 volkoren crackers met een beetje Nutella
T Niets, laat O
L: weer 3 crackers, nu met rosbief
T: Een appel
D: Lamsworstjes met mais
T: Stukjes ananas

S: Les 1 van Evy. Ik was helemaal kapot :P

Ik heb het gevoel dat het wat weinig lijkt, maar ik heb geen honger gehad vandaag. Anders heb ik nog wel meer ananas in huis als ik nog trek krijg
My hovercraft is full of eel.
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:27:37 #97
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104975852
voor de rest niet bedoeld als commentaar maar..
heb ook een tijdje (te) weinig gegeten, en het verbaast me hoe weinig honger je dan hebt. Maar..
als je dan een keer losgaat.. dan gaat het goed fout. Je lichaam heeft blijkbaar een goed mechanisme voor in magere tijden, maar geeft zich dan ook graag over als er goede tijden aanbreken.

ik voelde mezelf daarnet erg zielig, ik had dus ontbeten, en tijdens het ziekenhuis niets, toen bloedgeprikt voor de allergietest dus dat was geen best plan..
dus nu heb ik nieuwe schoenen :@ precies het soort dat ik van mezelf even niet mag kopen. Felrode, nepsuede pumps. Heerlijk onpraktisch, maar dat ziet er vast goed uit met kerst onder mijn zwarte jurkje <3
  woensdag 30 november 2011 @ 09:35:22 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104998099
Goeiemorgen!

Ik ben enorm gaar, maar zit aan m'n ontbijt *applaus voor mij*

Xx
  woensdag 30 november 2011 @ 09:59:10 #99
117113 Perruche
Muffin!
pi_104998587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:52 schreef Spiegelei het volgende:
Toen ik vorige keer best wat ben afgevallen (in een fatsoenlijk tempo overigens) dat voor mij, weinig vlees eten goed helpt. Sowieso ben ik geen goeie in matig dit of dat. Ik kan niet één handje chips eten bijvoorbeeld. Het is of niets of tot ik niet meer kan zeg maar.
Net als frisdranken. Ik heb het gewoon in huis (ook voor man en bezoek enzo) maar ik kan er prima vanaf blijven als ik maar gewoon helemaal niets neem, dus een half glaasje werkt niet bij mij.

Nou ga ik ook maar een lijstje maken:
O: niets (onbeschaamd uitgeslapen)
L: restje wit vis in prutje van rijst, boontjes en tomatenblokjes met kruiden
T: 2 mandarijntjes
D: nasi met kip en beker griesmeelpap toe
T: mandarijntje, misschien in een beker met magere yoghurt

Ik drink van mezelf vrij weinig, ik heb maar zelden een dorstgevoel (in tegenstelling tot een 'lekkere trek' of 'ik heb zin in wat'- gevoel :') ), dus ik moet mezelf echt op gezette tijden naar de keuken sturen om iets te drinken. Een voordeel in de wintermaanden heb ik het wel vlugger koud en drink ik wat vlugger en meer thee uit mezelf.
Spiegelei, best goed lijstje!!

Ik heb ooit gelezen dat veel mensen het gevoel wat jij omschrijft als "een 'lekkere trek' of 'ik heb zin in wat'- gevoel" verwarren met dorst. Als je dat gevoel hebt, en je neemt een peprmunt ofzo en een glas water, heb je het dan 5 min. later dan nog? Soms herkennen mensen het gevoel van dorst niet en zijn ze verward met "trek".

Volgens mij is dat van die theine omdat zwarte thee (waarin theeine zit) vochtafrdijvend werkt (net als koffie), en groene/witte thee niet. Maar dat weet ik niet zeker!

* Perruche terug naar slankie hoekje kruipt :P
  woensdag 30 november 2011 @ 11:11:05 #100
-1 #ANONIEM
pi_105000467
Ik had even gegoogled over die theetjes enzo
Maar ik snap er de ballen van... Wat voor soorten thee kan je dan het beste drinken ?

Ik drink graag verschillende soorten thee, behalve groene thee want daar zit een stofje in waar mijn keel raar van gaat doen (beetje rauwig keelpijnbeginnend gevoel)
Dus dat drink ik dan liever niet
BonprixZavvi - Fandom en GeekgearFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  woensdag 30 november 2011 @ 11:15:03 #101
117113 Perruche
Muffin!
pi_105000597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef LovelyLady het volgende:
Ik had even gegoogled over die theetjes enzo
Maar ik snap er de ballen van... Wat voor soorten thee kan je dan het beste drinken ?

Ik drink graag verschillende soorten thee, behalve groene thee want daar zit een stofje in waar mijn keel raar van gaat doen (beetje rauwig keelpijnbeginnend gevoel)
Dus dat drink ik dan liever niet
Volgens mij maakt het helemaal niets uit :P zolang er maar geen suiker in zit :D
  woensdag 30 november 2011 @ 11:28:14 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105001023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het helemaal niets uit :P zolang er maar geen suiker in zit :D
Qua kcal's niet nee, maar voor de cafeïne/theïne wel. Zwarte thee (gewone thee, zegmaar) is niet zo handig, maar op de pakjes van de thee staat vaak dat soort info. Ik heb bijvoorbeeld rooibos-thee en daar staat op "Van nature theïne-vrij" :)
  woensdag 30 november 2011 @ 11:35:35 #103
117113 Perruche
Muffin!
pi_105001275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Qua kcal's niet nee, maar voor de cafeïne/theïne wel. Zwarte thee (gewone thee, zegmaar) is niet zo handig, maar op de pakjes van de thee staat vaak dat soort info. Ik heb bijvoorbeeld rooibos-thee en daar staat op "Van nature theïne-vrij" :)
Maar wat voor verschil maakt het dan? Waarom is het "niet zo handig"? Ik drink overigens gewoon alles, maar van zwarte thee heb ik op een gegeven moment wel genoeg, na 2 kopjes ofzo. Dan heb ik liever kruiden,- of groene thee...
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 11:41:17 #104
70532 loveli
N
pi_105001466
In groene thee zitten anti-oxidanten en andere gezonde stofjes. Gisteren of eeergisterem postte iemand in slank een linkje naar thee die gunstig was bij afvallen.
crap in = crap out
  woensdag 30 november 2011 @ 11:42:36 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105001508
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:35 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar wat voor verschil maakt het dan? Waarom is het "niet zo handig"? Ik drink overigens gewoon alles, maar van zwarte thee heb ik op een gegeven moment wel genoeg, na 2 kopjes ofzo. Dan heb ik liever kruiden,- of groene thee...
Het is net zo min handig als koffie, omdat het vocht onttrekt aan je lichaam, in plaats van dat het vocht toevoegt. Van veel koffie/theïne-thee krijg je hoofdpijn, omdat het vocht onttrekt aan je hersenen en je krijgt er rimpels van, omdat het vocht onttrekt aan je huid...

Ik zeg niet dat je dus maar geen koffie/thee moet drinken, maar wel dat het handig is om te bekijken wat voor thee je drinkt :)

Xx
  woensdag 30 november 2011 @ 11:45:55 #106
117113 Perruche
Muffin!
pi_105001616
Van de simon levelt site;

ANTI-OXIDANTEN
Van oudsher wordt groene thee vooral in Azië gedronken, waar het bekend staat om zijn heilzame werking. Ook in de westerse wereld is er volop belangstelling voor de positieve aspecten van thee. Onderzoek wijst uit dat zwarte thee, net als groene thee, zeer krachtige anti-oxidanten bevat. Dus groen of zwart, wat je ook kiest, ze zijn beide goed.

THEINE
Bij het trekken van thee in heet water komen naast geur- en smaakstoffen ook theïne vrij. Theïne is hetzelfde als cafeïne. Cafeïne is een opwekkende stof die er voor zorgt dat je alerter wordt en je concentratie verbetert. Een kop thee bevat gemiddeld 30 milligram cafeïne, een kop koffie bevat gemiddeld 75 milligram cafeïne.
Zowel zwarte thee als groene thee bevatten theïne. Kruidenthee (waaronder Rooibos) is geen echte thee en bevat geen theïne.

Volgens mij maakt het bar weinig uit welke je drinkt :P misschien is het nog afhankelijk van de soort hoeveel theine enzo erin zit, maar ja. Anyway, andere discussie.

Afval-thee heb ik ook geprobeerd (zonder het te weten overigens, had een blik chinese kruidenthee gekocht en kwam er later achter dat er op stond "slimming tea"), maar heb niets van dat "slimming" effect gemerkt :D
  woensdag 30 november 2011 @ 12:08:58 #107
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105002359
Koffie is wel weer goed voor energie geloof ik als je minder kcal binnenkrijgt dan dat je verbrand.

Mijn lijstje van vandaag, een heb het e.e.a. beetje aangepast:

O: Brinta met magere melk
T: wilde eigenlijk een kiwi eten maar die ben ik thuis vergeten :S
L: Dit keer een zelfgemaakte salade van: ijsbergsla, komkommer, zilveruitjes, paprika, tomaatjes, paar feta blokjes, beetje honingmosterd dressing
T: een halve focaccia van 75 gram, niet zo gezond maar de koelkast moest leeg :)
D: Ik ga waarschijnlijk kip en zilvervliesrijst maken in zon sausje, dit maak ik vrijwel nooit dus ik ga dadelijk in de super kijken wat voor smaakjes ze hebben.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:09:17 #108
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105002372
O+ zwarte thee O+

líters op een dag :9
Ja doei.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:10:05 #109
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105002390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
O+ zwarte thee O+

líters op een dag :9
Cream tea met scones O+

:9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 november 2011 @ 12:13:43 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105002488
Ik krijg hoofdpijn van te weinig koffie :P
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  woensdag 30 november 2011 @ 12:20:34 #111
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105002688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Cream tea met scones O+

:9
Ja, dat eet ik dus echt nóóit :') Is wel lekker O+ :9
Ja doei.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:30:40 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105003021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat eet ik dus echt nóóit :') Is wel lekker O+ :9
Cream tea moet je dan ook niet eten :N

Een gemis! Als ik in Engeland was wist ik het wel :') c_/
  woensdag 30 november 2011 @ 12:50:43 #113
-1 #ANONIEM
pi_105003537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat zit wel snor :D
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n rooibos liefhebber :D
Maar wel van smaakjes enzo, en zonnatura theetjes (volgens mij zijn die ook zonder theïne)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik krijg hoofdpijn van te weinig koffie :P
ik ook, minimaal 3 bakken per dag dus :D
En daarnaast water en thee

Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit
Heb ook wel eens afslankthee gedronken, maar dat is echt niet te pruimen :X

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2011 12:51:31 ]
  woensdag 30 november 2011 @ 14:52:07 #114
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105007675
Ik word misselijk van sterke groene thee, dus heb ik zo geen honger dus val ik af :P

O : banaan, sapje. Was misselijk want presentatie en zenuwachtig :( beter iets eten dan niets
T : volle yoghurt met vruchtenspul van de yoghurthoeve
L : broodje kaas
T : sinaasappel
D : wraps met refried beans, vegavleesje, sperziebonen, wortel
T : appel

We hebben cocktailfilmavond en dat word vast heel gezellig en veel slechte snacks dus veel avondeten opdat ik niet te veel snoep en colalight.
  woensdag 30 november 2011 @ 16:00:03 #115
261800 WSquater
pi_105010019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:52 schreef RandomMoron het volgende:
Ik word misselijk van sterke groene thee, dus heb ik zo geen honger dus val ik af :P

O : banaan, sapje. Was misselijk want presentatie en zenuwachtig :( beter iets eten dan niets
T : volle yoghurt met vruchtenspul van de yoghurthoeve
L : broodje kaas
T : sinaasappel
D : wraps met refried beans, vegavleesje, sperziebonen, wortel
T : appel

We hebben cocktailfilmavond en dat word vast heel gezellig en veel slechte snacks dus veel avondeten opdat ik niet te veel snoep en colalight.
Zo weinig eten.. :o
  woensdag 30 november 2011 @ 16:08:41 #116
129836 withxhonor
straight edge
pi_105010320
joh, relax.. ik heb gewoon niet zo'n goed dagje vandaag. Ik was erg misselijk, dat was pas over na de lunch.
ik zit ruim aan de 1600 kcal en ik heb een cocktailavond voor de boeg.

[ Bericht 17% gewijzigd door withxhonor op 30-11-2011 16:11:16 (muuh, verkeerde account x een miljard) ]
  woensdag 30 november 2011 @ 16:09:57 #117
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105010367
Kloon gespot!
Ja doei.
  woensdag 30 november 2011 @ 16:11:00 #118
129836 withxhonor
straight edge
pi_105010399
pfft, vriendje uitloggen blijkt de laatste tijd moeilijk
  woensdag 30 november 2011 @ 16:12:23 #119
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105010462
mopper...ik laptop altijd op mijn laptop en vriendje op zijn desktop, maar laptop stuk dus nu vergeet ik de hele tijd zijn account uit te loggen :S
  donderdag 1 december 2011 @ 10:19:25 #120
256639 Sgt.Warlock
pi_105043159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:08 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D afvallen voor "het vrouwtje"? Goed hoor! Lijkt me ook een prima motivatie :P en je komt nog eens aan je lichaamsbeweging :+.

Wat je eten betreft zijn die " naturals" repen prima, maar 2 op een dag is wel vrij veel. Muesli is wel top en je L en D ook!
zij vindt het jammer als ik afval want vindt het buik"je" zo lekker, maar wil me graag helpen 40 kilo af te vallen
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
Speel mee met Lucky Day en win!Zavvi - Fandom en GeekgearBoek je safari bij Beekse Bergen
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 december 2011 @ 10:23:45 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105043290
Ik zit nog steeds onder de 85, me so happy! En dat terwijl ik ongesteld moet worden, sterker nog, al drie dagen over tijd ben. Mijn huisarts roept nog steeds dat doxycycline geen invloed heeft op cyclus :')
  donderdag 1 december 2011 @ 10:27:14 #122
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105043380
M'n eetlust begint een beetje terug te komen, maar nu vind ik het weer zonde om daar aan toe te geven, aangezien de weegschaal zo liev was toen ik zo weinig at :') Ik ben in 2 weken 4 kilo afgevallen. Heel fijn.

Zelfs Blub, dat stukje buik onder je borsten en boven je broeksband wat je ziet als je gaat zitten wordt kleiner O+ Blub is met vakantie :Y
  donderdag 1 december 2011 @ 10:40:35 #123
268312 Sarabi
pi_105043788
Purdey doe eens een eetlijstje
Je moet wel goed blijven eten anders komt het straks weer dubbel terug
  donderdag 1 december 2011 @ 11:23:21 #124
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105045066
Ik voel me belabberd :( cocktailavondje was gezellig, alleen colalight op en 1 glaasje sap met een klein beetje wodka, heel netjes niet te veel gesnackt maar toch voelt het alsof er een zware steen op mijn maag ligt. Heb onwijs last van maagzuur en buikpijn.

O : boterham met pindakaas
T : sinaasappel, beetje yoghurt
L : broodje, beleg, salade
T : worteltjes met hummus
D : weet ik nog niet, wschnlk kant en klaar van de ah want ik werk van 12 tot 22, dus baas betaald
T : weet ik nog niet
  donderdag 1 december 2011 @ 11:28:51 #125
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105045281
Lijstje van gisteren:

O: een mueslibol met 30+ kaas, een banaan, beker chocomelk light.
L: Een mueslibol met 30+ kaas, beker thee, een appel.
T: Een beetje muesli met melk.
D: Salade, aardappel, omelet met kaas.
A: Stukje nougat, stukje witte chocolade, beker thee, flesje water.

Mwah, valt mee.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:31:59 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105045390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:28 schreef Purdey het volgende:
Lijstje van gisteren:

O: een mueslibol met 30+ kaas, een banaan, beker chocomelk light.
L: Een mueslibol met 30+ kaas, beker thee, een appel.
T: Een beetje muesli met melk.
D: Salade, aardappel, omelet met kaas.
A: Stukje nougat, stukje witte chocolade, beker thee, flesje water.

Mwah, valt mee.
Ik dacht precies "Mwah, valt mee" :D

Hier werd ik ontzettend misselijk wakker, dus heb net pas een ontbijtje gedaan van 1 bruin pistoletje met pindakaas. Heb zometeen paardrijles (een hele belangrijke) en die wil ik echt niet missen, dus hoop heel hard dat ik het binnen houd :X
  donderdag 1 december 2011 @ 14:12:00 #127
244933 trovey
Nachtoele
pi_105051688
Al last van de feestdagen hier....ik kan me nog steeds prima inhouden wat betreft pepernoten e.d.....gewoon maar niet kopen :P want vooral van dingen als pepernoten blijf je eten als je niet oplet. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 1 december 2011 @ 14:26:42 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105052283
Er ligt bij mij al weken een zak chocolade kruidnoten, gevulde speculaas, schuimpjes en marsepeinen worst in m'n kledingkast. Voor sinterklaas avond. Gek genoeg kan ik daar prima vanaf blijven.

Bij Lidl hebben ze de komende weken een grote reep nougat, met amandelen in de aanbieding. Daar heb ik er nu al 2 van op in 1,5 week :@
  donderdag 1 december 2011 @ 14:28:32 #129
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105052372
O: brinta
T: cup-a-soup
L: salade (sla,tomaat,komkommer,zilveruitjes en yoghurtdressing)
D: friet :@ heb koopavond dus kan niet koken.
T: appel denk ik?
  donderdag 1 december 2011 @ 14:28:55 #130
244933 trovey
Nachtoele
pi_105052388
Dat gaat niet goed hè? :') Ik heb als Sintcadeautje trouwens nu ook vreterij in huis...ik ga het maar alvast inpakken, grotere kans dat ik er dan af blijf. :P
Optimist tot in de kist
Vattenfall cadeauVodafone aanbiedingenVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  donderdag 1 december 2011 @ 14:38:21 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105052810
Ik heb op de dag van de intocht van Sinterklaas zelf speculaas gemaakt. Mislukt, maar het natuurlijk toch gewoon opgegeten |:( . Vorige week heb ik nog een zak light kruidnootjes op. Dat is dus echt onzin want er zitten nog steeds 1000 calorieën in zo'n klein zakje. En nu ben ik er eigenlijk alweer mee klaar voor dit jaar. Ik kan zonder moeite al dat spul voorbij lopen in winkels.

Ik heb wel al twee keer gezondigd met oliebollen. Bij ons vlakbij staat zo'n kerel die al jaren als een van de beste getest wordt, heerlijk! Er zitten nog niet eens zo heel veel calorieën in een oliebol, ongeveer 150, ik zit er ook lekker lang vol van. En ik eet ze nog zonder suiker ook. Maar echt goed is het niet.

Zo, ik ga lekker tzaziki met gegrilde groenten maken als lunch. Heb er al een paar dagen zin in!
Spoilers!
  donderdag 1 december 2011 @ 14:40:05 #132
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105052884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb op de dag van de intocht van Sinterklaas zelf speculaas gemaakt. Mislukt, maar het natuurlijk toch gewoon opgegeten |:( . Vorige week heb ik nog een zak light kruidnootjes op. Dat is dus echt onzin want er zitten nog steeds 1000 calorieën in zo'n klein zakje. En nu ben ik er eigenlijk alweer mee klaar voor dit jaar. Ik kan zonder moeite al dat spul voorbij lopen in winkels.

Ik heb wel al twee keer gezondigd met oliebollen. Bij ons vlakbij staat zo'n kerel die al jaren als een van de beste getest wordt, heerlijk! Er zitten nog niet eens zo heel veel calorieën in een oliebol, ongeveer 150, ik zit er ook lekker lang vol van. En ik eet ze nog zonder suiker ook. Maar echt goed is het niet.

Zo, ik ga lekker tzaziki met gegrilde groenten maken als lunch. Heb er al een paar dagen zin in!
Serieus? ik ben gek op oliebollen :D Ik eet ze alleen tussen kerst en nieuwjaar.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:23:30 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105054641
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:40 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Serieus? ik ben gek op oliebollen :D Ik eet ze alleen tussen kerst en nieuwjaar.
Ik lust ze niet *O* En dat is zo fijn :)

Hier een raar lijstje (als je het uberhaupt een lijstje mag noemen):

O om 11:00 uur ofzo: Een bruin pistoletje met pindakaas.
L om 15:23: 2 volkoren boterhammen met een glas cranberry-limonade.
D: Geen idee, er is van alles in huis, dus gok op iets van aardappeltjes met ijsbergsla en *denkdenk* ik haal wel even twee vegadingen :)

Xx
  donderdag 1 december 2011 @ 19:10:55 #134
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105063544
Lijstje vandaag, en ik voel me enorm bluh omdat ik het idee heb dat ik me helemaal vol prop. Wat niet zo is overigens.. Het is een stemmetje wat dat zegt.

O: 1/2 ananas, bekertje activia, beker melk.
L: 1 boterham met pindakaas, kaascroissant, 3 geperste sinaasappels.
T: Een pakje indomie soep met 1 volkoren boterham.
D: Diepvrieserwtjes, Hollandse aardappelschotel van Aviko, biefstukje. Bekertje activia.
A: Thee, water.
  donderdag 1 december 2011 @ 19:53:57 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105065906
Purdey pas je op?
Dat stemmetje is behoorlijk gevaarlijk, vooral je hebt gemerkt dat afvallen met heel weinig eten toch helpt.
Maar probeer toch echt te onthouden dat het niet gezond is en dat je dat er later dubbel weer bij krijgt..

Probeer daarom elke dag je lijst te posten, dan weet jij iig wat je eet (voelt vaak meer dan werkelijkheid) en dat 'anderen' in perspectief blijven zien wat je eet.

In je hoofd pas jij je voedingsschema aan tot steeds minder, dat is niet bevordelijk..
Je eet vrij veel carbs en suikers... ananas, mie, croissant, verse jus.
Goed mogelijk dat je daardoor helemaal Meh voelt.

Jus is lekker maar beter is gewoon een sinaasappel te pellen, je hebt wat te doen en je krijgt ook de vezels binnen.
Croissant is witbrood met heel veel boter.. Misschien lekker maar zeker niet gezond.

Volkoren, zo min mogelijk bewerkte andere voedingsmiddelen zijn toch het beste (en lekkerst)
  donderdag 1 december 2011 @ 20:59:22 #136
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105069811
De croissant en mie eet ik gelukkig niet elke dag :) Normaal volkorenbrood met beleg als pindakaas, kaas of spread.

Het stemmetje is ook link, en wat je zegt, ik heb gezien hoe ik snel veel afviel door niet te eten. Ik klim m'n dipje weer een beetje uit, en ik merk dat m'n eetlust terug komt :)

Bedankt voor je lieve, en vooral nuttige post. Lijstjes blijf ik sowieso posten :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:16:56 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105087955
Hier tot nu toe een goede dag... alleen issues met het vinden van genoeg respondenten voor een onderzoekje.

Zouden jullie zo lief willen zijn deze 2-minuten vragenlijst even in te vullen:

http://www.thesistools.com/web/?id=233381

Dankjewel!

En Purdey, het stemmetje is inderdaad link, maar tof dat je je dipje uit aan het klimmen bent :)

Xx
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:35:28 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105088536
Tink, ik heb m ingevuld voor je hoor! Welke studie doe je? Je bent met je master scriptie bezig toch?

Heb je nog inspirationele woorden voor me? Ik krijg het maar niet voor elkaar om ermee verder te gaan.

Ik moet straks naar de dokter, volgens mij heb ik weer eens iets. Ik heb 2 nachten geleden een paar uur wakker gelegen van de pijn in m'n zij. Zo hard liggen kermen blijkbaar dat mijn vriend er zelfs wakker van werd. Ik dacht dat het gas was, na 2 uur werd het minder en kon ik min of meer slapen. Gisterenochtend had ik het nog licht, toen dacht ik dat het een verrekt spiertje was. Naar mate de dag vorderde kreeg ik weer steeds meer last, vooral met inademen, niezen, hikken. Vannacht wel normaal kunnen slapen, nu rugpijn door de vreemde houding. Anyway, het is nog niet over en gisterenavond bedacht ik dat mijn nieren daar zitten waar ik pijn heb. Zucht, ik heb ook altijd wat.
Spoilers!
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:53:24 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105089022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, ik heb m ingevuld voor je hoor! Welke studie doe je? Je bent met je master scriptie bezig toch?

Heb je nog inspirationele woorden voor me? Ik krijg het maar niet voor elkaar om ermee verder te gaan.

Ik moet straks naar de dokter, volgens mij heb ik weer eens iets. Ik heb 2 nachten geleden een paar uur wakker gelegen van de pijn in m'n zij. Zo hard liggen kermen blijkbaar dat mijn vriend er zelfs wakker van werd. Ik dacht dat het gas was, na 2 uur werd het minder en kon ik min of meer slapen. Gisterenochtend had ik het nog licht, toen dacht ik dat het een verrekt spiertje was. Naar mate de dag vorderde kreeg ik weer steeds meer last, vooral met inademen, niezen, hikken. Vannacht wel normaal kunnen slapen, nu rugpijn door de vreemde houding. Anyway, het is nog niet over en gisterenavond bedacht ik dat mijn nieren daar zitten waar ik pijn heb. Zucht, ik heb ook altijd wat.
Txs :) Ik doe de Master Social Psychology (track: SP) in Tilburg. Dit is voor het vak "Emotion and Motivation", maar ben ook met m'n Master-thesis bezig ja. Mijn grote inspiratie is dat ik absoluut niet nog een jaar collegegeld wil betalen. Mijn eerste proposal is als het goed is, nu goedgekeurd. Nu begint het schrijven van de (eerste) inleiding en methode-sectie. Ik heb een enorme hekel aan het doen van literatuuronderzoek, dus zit er enorm tegenaan te hikken.

Vervelend dat je zo'n pijn hebt, hoop dat het bij de dokter straks een beetje meevalt!

Xx
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:05:01 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105089310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs :) Ik doe de Master Social Psychology (track: SP) in Tilburg. Dit is voor het vak "Emotion and Motivation", maar ben ook met m'n Master-thesis bezig ja. Mijn grote inspiratie is dat ik absoluut niet nog een jaar collegegeld wil betalen. Mijn eerste proposal is als het goed is, nu goedgekeurd. Nu begint het schrijven van de (eerste) inleiding en methode-sectie. Ik heb een enorme hekel aan het doen van literatuuronderzoek, dus zit er enorm tegenaan te hikken.

Vervelend dat je zo'n pijn hebt, hoop dat het bij de dokter straks een beetje meevalt!

Xx
Aha, now comes the monkey out of the sleeve! Ik voelde me al een beetje emotioneel gechanteerd om een sociaal gewenst antwoord te geven bij de tweede vraag na het inleidende verhaal ;) Nou weet ik toevallig vrij veel van internationale drugshandel dus ik ben er niet 'ingetrapt' :+ .

Mijn proposal is al lang en breed goedgekeurd, al 1,5 jaar geleden. Ik heb zelfs al mijn veldwerk al gedaan in Londen, weet ook mijn conclusie al enzo. Maar het moet nog wel allemaal op papier komen, ben een jaar ziek geweest. Maar ook nu het beter gaat zijn er zoveel dingen die tijdens mijn ziekte zijn blijven liggen dat ik die eerst ging doen. En nu ben ik mijn inspiratie en motivatie kwijt.
Maar het moet echt binnenkort gaan gebeuren (ik voel t wel een beetje aankomen, telt dat ook?). Ik wil ook geen jaar extra betalen, vooral niet omdat ik dan de langstudeerdersboete krijg.

Anyway, om ook nog even iets te zeggen dat in dit topic past: Ik heb me 2 weekjes kut gevoeld en alles gegeten waar ik trek in had maar sinds gisteren ben ik weer begonnen en ik heb er weer zin in. Als die nieren (of wat het ook is) even meewerken ga ik ook snel weer sporten want dat mis ik wel.
Spoilers!
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesAliExpress - die hebben ALLES!De beste bordspellen vind je bij 999 Games
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:56:41 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105090900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
lang verhaal
Je hebt een pm'tje :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:52:14 #142
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105108668
Lijstje van vandaag!

O: 1 boterham met pindakaas, een sinaasappel en een beker chocolademelk.
L: 2 boterhammen met 30+ komijn kaas, mueslireepje, flesje spa&fruit.
T: Bekertje warme choco uit de automaat.
D: Restje bami met prei, taugé, champignons en garnalen. Toe een schaaltje chocoladepudding van mams met custardpoeder, cacao, suiker en melk.

Vooral het toetje valt altijd als een blok beton op m'n maag :')

Tink, moet ik ook in het Engels antwoorden op je vragenlijst?

Lucky, wat zei de dokter? Wat rot dat je zo'n pijn had. Zulke soort pijntjes zijn altijd zo onvredig, omdat je geen idee hebt wat het is.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:14:08 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105116286
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 2 december 2011 19:52 schreef Purdey het volgende:[/b

Tink, moet ik ook in het Engels antwoorden op je vragenlijst?

Heb hem net offline gehaald, heb genoeg respondenten. Txs voor de moeite :D

Xx
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:33:52 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105117471
Het is of een spontaan gekneusde rib, of een nier- of galinfectie. Had wat ontstekingscellen en bloed in urine maar niet alarmerend. Nu medicijnen en volgende week terug.
Ik snap er geen zak van, heb nu alleen nog maar een beetje pijn in mij zij. Ik snap ook niet hoe je zonder iets geks te doen een rib kan kneuzen trouwens. Ik lag gewoon te slapen en ineens had ik pijn. Nou ja, vaag allemaal, t valt vast mee.

Ik heb vandaag chocolaatjes gekregen van oma maar heb er totaal geen trek in. Zit nog bomvol van een heerlijke pompoenrisotto. Heb niet heel slecht gegeten vandaag gelukkig. In ieder geval beter dan de afgelopen weken.

O, yoghurt, cruesli
L, unox good noodles (moest zout eten voor doktersafspraak)
T, koekje, pakje sultana, pakje evergreen, 1 merci
A, pompoemrisotto

Ai, nu ik t zo intyp is het toch best slecht. Ik heb lang in de file gestaan en lang moeten wachten bij dokter en apotheek en daardoor geen mogelijkheid om iets normaals te eten. Blij dat ik altijd iets in mn tas heb.
Spoilers!
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:26:26 #145
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105128424
Hoesten kan een rib kneuzen..
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:34:17 #146
244933 trovey
Nachtoele
pi_105131280
Kijk, dat schiet nou weer niet op als je als Sinterklaascadeautje een chocolade Zwarte Piet en een stuk marsepein krijgt }:| ....maar ach, één maal per jaar en ik deel wel. }) :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:06:24 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105133940
Zo'n marsepeinen worst bevat 108 kcal per 1/4 worst. Meestal snij ik daar plakjes van.

Moest wel aan de tijd denken dat ik makkelijk zo'n worst in 1 keer naar binnen propte op één avond :')
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:12:52 #148
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105134126
Oooo god ja. Als ik denk aan wat ik allemaal wegwerkte vroeger :@

En ik was er echt van overtuigd dat ik niet zo gek veel at :@ :@
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:35:44 #149
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105138210
kat op schoot, kopje thee en een kookprogramma <3

Ik had moeite alle 50% sinterklaas kortingssnoep te weerstaan vandaag. Mijn bankrekening hield me nog wel het meest tegen
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:54:21 #150
244933 trovey
Nachtoele
pi_105138757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:06 schreef Purdey het volgende:
Zo'n marsepeinen worst bevat 108 kcal per 1/4 worst. Meestal snij ik daar plakjes van.

Moest wel aan de tijd denken dat ik makkelijk zo'n worst in 1 keer naar binnen propte op één avond :')
Hier was het van een hele dure banketbakkerij....dus maar een blokje en omdat het zo prijzig is ga je wel proeven. :P De chocoladepiet is trouwens nog onaangebroken. :7 Jammer O-) wel dat ik maandag ook nog een keer Sinterklaas heb bij een kennis dus weer verleidingen...ach tot op nu ben ik heel zuinigjes geweest...geen pepernoten e.d. dus de schade zal dan ook nog wel meevallen, gewoon niet doorvreten. :+
Optimist tot in de kist
Vattenfall cadeauBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBoek je safari bij Beekse Bergen
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:11:48 #151
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105142872
ik heb een taart in de oven staan..appel - karamel, met een speculaaskorst
Ik heb hem gebakken voor vriendje en zijn ouders, dus maar hopen dat ik het kan weerstaan :)

mijn avondeten was trouwens mega-lekker! Niet mager, maar wel echt precies wat ik nodig had na een hele week sip en sikkeneurig gevoeld te hebben.

Ik heb risotto gemaakt met witte wijn, bouillon, ui, knoflook, blauwaderkaas ( niet teveel, alleen voor de smaak :) ) pijnboompitten en balsamicostroop.
Totaal geen groentes op, de ui was de enige uitzondering. Denk eraan om dat nog een beetje op te peppen door de laatste spinazie te wokken met een uitje en knoflook.
  zondag 4 december 2011 @ 10:12:20 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105158793
Lieverds!

Ik heb gisteren Sinterklaas gevierd bij mamalief en van alle belachelijk lekkere dingen heb ik in totaal precies 1 pindarotsje gegeten (en een hele zak worteltjes).

's Avonds frietjes, ook al had ik met mama Lasagne afgesproken... het zou te lang gaan duren en de rest van de familie had honger :(

Vanmorgen dus mooi op 94,1 :D

Xx

Edit: En ik mag koken met kerst :D
  zondag 4 december 2011 @ 10:35:53 #153
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105159150
Blegh, gisteravond heb ik wel lasagne gegeten. Maar ik merkte dat hij zo 'vast' in de schaal zat, terwijl dat normaal niet is. Was ik 1 liter vloeistof vergeten in alle hectiek :') Het was behoorlijk zout, dus ik had het er snel mee gehad..

Gisteravond alvast sinterklaas gevierd qua snoeperij. Wat chocolade kruidnoten gegeten, 2 blokjes gevulde speculaas en een handje pepernoten. En ook nog 250 kcal verfietst. Had al de hele dag lopen rennen in een winkelcentrum voor kerstcadeautjes, dus vond het wel best.

Vanavond een kleine spinazietaart maken met ui, ei, kaas, spinazie en bladerdeeg. En dadelijk de kerstboom optuigen O+

Tof dat je mag koken met kerst Tink! Weet je al wat je gaat maken?
  zondag 4 december 2011 @ 12:05:16 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105160839
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:35 schreef Purdey het volgende:
Blegh, gisteravond heb ik wel lasagne gegeten. Maar ik merkte dat hij zo 'vast' in de schaal zat, terwijl dat normaal niet is. Was ik 1 liter vloeistof vergeten in alle hectiek :') Het was behoorlijk zout, dus ik had het er snel mee gehad..

Tof dat je mag koken met kerst Tink! Weet je al wat je gaat maken?
Oeps...

En als groot kerstcadeau aan schoonpapa heb ik aangeboden samen met hem te koken. Schoonmama kan absoluut niet koken heeft er een enorme hekel aan en is dan flink chaggie, dus doen wij het. Ze houden niet van heel bijzonder en eten elke twee weken hetzelfde (ze hebben een soort van "database" van een recept of 15, zegmaar).

Heb net een lijstje van een A4tje doorgemaild (zie de megaspoiler) om hem te laten kiezen :) Kerstavond en eerste kerstdag zijn we lekker met z'n tweetjes, dus dan doen we wel iets heel lekkers en bijzonders, maar wel gezonds.

SPOILER
xx
  zondag 4 december 2011 @ 17:09:42 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105172192
Wij gaan ook lekker koken met kerst voor onszelf. Ik denk dat we ontbijt en lunch maar overslaan want ondanks dat ik overal maar weinig van maak, gaan we dit natuurlijk nooit saampjes opkrijgen.

SPOILER
Op 31 december ben ik jarig dus dan ga ik sowieso een strooptaart en een citroentaart maken. Ik haal ook oliebollen omdat mn schoonfamilie die taarten niet kent en dus niet lust.
's Avonds komen vrienden en dan schotel ik ze een mooi menu voor.

SPOILER
Ik heb geen van bovenstaande gerechten ooit gemaakt, dus het wordt spannend. Het is ook zoveel dat er best iets mag mislukken ;). Ik heb nu in spanning aan het wachten op mijn nieuwe grillpan, snijplanken en foodprocessor. En op het online bestelde premium vlees, yum! De vrienden die komen eten hadden ons een kadobon voor beefensteak.nl kado gedaan dus ze mogen meegenieten van de bestelling.

Ik heb mijn boodschappenlijstjes al uitgeschreven zodat ik de aanbiedingen in de gaten kan houden de komende weken ;).
Spoilers!
  zondag 4 december 2011 @ 20:04:34 #156
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105179626
Nou, Tink en Lucky, dat ziet er allemaal lekker uit! :9
Ik vind het altijd zo bijzonder dat iemand jarig is met kerst of oud&nieuw. Zijn echt van die dagen dat je niet jarig wilt zijn toch? Mijn ex was jarig op 3 januari, ook zo'n onhandige datum. Iedereen is dan zat van de kerst en oud&nieuw, en dan moet je ook nog een verjaardag organiseren :D

Ik eet echt elk jaar kerst hetzelfde, maar omdat dat zo'n ouderwetse traditie is, is het altijd een instant kerstgevoel.
SPOILER
Lijstje van vandaag:

O: Een sinaasappel, verwen moment activia, beker thee.
T: Handje choco kruidnoten.
L: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
T: 2 stukjes gevulde speculaas, 2 handjes choco kruidnoten.
D: Spinazietaart. 2 bolletjes ijs toe.
A: Water, thee.
S: 300 kcal verfietst, kijkend naar een dvd van Najib Amhali :D
  zondag 4 december 2011 @ 21:11:33 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105183613
Ik vind zo'n traditioneel kerstmaal ook wel wat hebben. Wij hebben maar een traditie en dat is tot mijn spijt fonduen bij mijn schoonfamilie op tweede kerstdag.

Vroeger vond ik het altijd super om jarig te zijn met oudjaar maar daarna begon het op te vallen dat veel familie maar even kwam omdat ze nog andere verplichtingen hadden. Tegen de tijd dat ik naar feestjes ging werd het weer leuk want dan stond ik in het middelpunt van alle feestjes. Toen ik op mezelf ging wonen werd het weer lastig plannen en tegenwoordig boeit het me niet meer eigenlijk.
Ik vind het ergens wel weer makkelijk nu. Ik zie mijn familie 's middags op mijn verjaardag, die lui zijn toch met pensioen. Daardoor hoef ik niet aan de belachelijke traditie mee te werken om met een kater op 1 januari bij iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen. Behalve dus dit jaar omdat mijn oa in een verpleeghuis zit dus dan vieren we nog een keer mijn verjaardag slash happy newyear bij oma met mijn tante.

Mijn eten is niet al te best dit weekend. Gisteren kaasfondue en aan de borrel met mijn beste vriendinnetje. Er zat wel fruit door de wodka ;). Vandaag bagel met madcarpone, speculaas en homemade canneloni. Morgen weer lekker sporten en gezond eten. Met uitzondering van het restje canneloni dat mijn lunch wordt.
Spoilers!
  zondag 4 december 2011 @ 21:40:59 #158
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105185511
Bah. Ik word een beetje moe van mezelf. Steeds zit ik er een paar dagen lekker in en net als het een beetje vruchten begint af te werpen kom ik weer in een soort destructieve periode :r

Niet perse vreetbuien ofzo, maar wel allerlei ongezonds en mijn strakke patroon veul te veul laten vieren.
  zondag 4 december 2011 @ 22:26:37 #159
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105188549
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bah. Ik word een beetje moe van mezelf. Steeds zit ik er een paar dagen lekker in en net als het een beetje vruchten begint af te werpen kom ik weer in een soort destructieve periode :r

Niet perse vreetbuien ofzo, maar wel allerlei ongezonds en mijn strakke patroon veul te veul laten vieren.
Daar ben je toch zelf bij ...? Wie of wat in jou denkt dat het een goed idee is om dan maar weer terug te vallen in dat disciplineloze gedrag?
  zondag 4 december 2011 @ 22:28:37 #160
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105188693
Ja. Geen idee.
BonprixBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlAliExpress - die hebben ALLES!
  maandag 5 december 2011 @ 08:17:30 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105198262
Goeiemorgen...

Aangezien de bouwvakkers Radio Hollandio alweer vol open hebben staan, ga ik maar eens aan m'n ontbijt beginnen :Z

Wel 2 ons afgevallen :)

Xx
  maandag 5 december 2011 @ 10:12:20 #162
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105200176
Bluh, ik ben weer een kilo aangekomen sinds vorige week. Nu weer even normaal doen dus.

@Phoebe Probeer jezelf af te vragen waarom je dit doet, dat schijnt wel te helpen.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 10:19:29 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105200363
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

Probeer eens een tussenweg... want als je steeds een terugval krijgt, is je strakke patroon misschien gewoon te strak? En anders alles opschrijven, dat helpt bij mij nog steeds het meest...

Lucky, wat is strooptaart?

Hier een druk maar leuk weekend achter de rug, nichtje is 1 geworden dus feestje gisteren. Ik heb eigenlijk niet echt veel gegeten. Weliswaar niet gestructureerd, maar toch :P Over de hele dag verdeeld:
Bagel met avocado, gekookt ei, wat citroenmayo en lenteuitjes, 1 koffie verkeerd, 1 cappucino, 6 glazen rode wijn, 1 cupcake, 2 witte bolletjes, sla, tomaat, hamburger, ketchup en gebakken uitjes (die droge), 1 beker warme melk.

Ik ben inmiddels een week overtijd, nu mag het wat mij betreft wel komen anders ga ik me toch weer zorgen maken :')

Wat kerst betreft, kerstavond is bij ons kiezen wat je lekker vindt. Isa eet meestal groentensoep, ik balkenbrij met appeltjes en vriend iets waar hij zin in heeft. Een kerstdag naar mijn ouders en de andere samen met broer van vriend, zijn vriendin en nichtje.

Mijn streven voor 01-01-12, op of rond 85 blijven. Volgend jaar weer verder...
  maandag 5 december 2011 @ 12:16:11 #164
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105203694
Ik ben een keer een maand overtijd geweest. Dat leverde zoveel stress op :(

Vandaag gewogen en eindelijk weer gewichtsverlies, stond lang stil door vocht en medicijnen, maar als ik de ervaringen van andere mensen mag geloven heb ik nog geluk omdat de meeste mensen aankomen :)

O: speculaas havermout en sinterklaasthee :)
T : mandarijntjes en een cracker met smeerkaas
L : twee boterhammen met hummus en left over groentes
T : soepje, fruitje
D : curry met rijst, zure room ( demi ) en naan :)
  maandag 5 december 2011 @ 12:16:13 #165
54772 Silmarwen
pi_105203696
Twee dagen gegourmet, Sinterklaas gevierd en mijn broertjes verjaardag. Zal maar geen lijstjes daarvan maken. xD

O: 2 boterhammen met komijnkaas + thee (Mijn koffie is op!!!! Bah!)
T: Klein pakje crackers + thee
L: 2 boterhammen met rookvlees + eitje + thee
T: Banaan + .... thee!
D: Zelfgemaakte nasi met babi ketjap en wat kroepoek
T: Wat kruidnootjes, tweede pakjes avond vanavond. En niemand heeft me nog chocola gegeven ofzo. Heel fijn! :D

S: Niets ivm pakjesavond. Heb wel al het speelgoed uitgezocht en de huiskamer kerstboom klaar gemaakt met 2 kids.
  maandag 5 december 2011 @ 12:42:10 #166
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105204590
Lijstje van vandaag:

O: Een sinaasappel, activia yoghurt, thee.
L: 1 boterham met pindakaas, 1 met garnalen/surimi salade, beker melk.
T: Nog geen idee. Wrs een banaan, 2 granenbiscuitjes, zoiets..
D: Broccoli, aardappeltjes, kaasburger.
S: Hometrainer, 300 kcal.
  maandag 5 december 2011 @ 16:05:41 #167
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105212603
Slecht lijstje vandaag, heb niet echt honger.

O: appel met kop koffie(1 schep suiker, geen melk)
T: kop koffie
L: -
T: -
D: Bij schoonmoeder, weet ik dus nog niet maar meestal een aardappel, stukje vlees, groente en een dessert
  maandag 5 december 2011 @ 16:20:07 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105213157
Hier ook een waardeloos lijstje:

O: 4 volkoren boterhammen, gewoon beleg; niet mager, ook niet heel slecht. Beker thee.
T: Beker thee met suiker (op de Uni, suiker is echt noodzakelijk, brrt).
L: Appelflap.
T: Beker thee en een speculaas-stroopwafel.
D: Pasta met spekjes, spinazie en Boursin Cuisine Light.
T: Niks.

Xx
  maandag 5 december 2011 @ 16:39:04 #169
268312 Sarabi
pi_105213935
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 16:05 schreef Audreyoot het volgende:

D: Bij schoonmoeder, weet ik dus nog niet maar meestal een aardappel, stukje vlees, groente en een dessert
Wat een belachelijk lijstje
Waarom zo slecht voor je lichaam zorgen?

@Purdey, mooi en lekker lijstje :Y
  maandag 5 december 2011 @ 17:39:44 #170
280993 Ierse_Strijder
pi_105216403
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat een belachelijk lijstje
Waarom zo slecht voor je lichaam zorgen?

@Purdey, mooi en lekker lijstje :Y
inderdaad zelfs ik eet nog beter :{

O: banaan + kruidkoek met laagje becel melk
L: 3 bruine volkoren boterham beleg: gebakken eitje/kipfilet/botherhamworst
D: 2,5 shoarma beetje knoflook veel ijsbergsla
T: tostie kipfilet 48+ kaas 2 koppen halfvolle melk (fitness)

2 a 3 keer koffie met 5 gram suiker erin en veel water.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ierse_Strijder op 05-12-2011 18:30:54 ]
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlZavvi - Fandom en GeekgearZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  maandag 5 december 2011 @ 18:19:45 #171
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105217861
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 16:05 schreef Audreyoot het volgende:

Jij postte vroeger toch in slank? Je weet dat je gaat jojoën van zulke lijstjes?
  maandag 5 december 2011 @ 19:36:36 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105220848
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jij postte vroeger toch in slank? Je weet dat je gaat jojoën van zulke lijstjes?
Jojoen met 700 kcal ? Tsssk echt niet

Purdey, je mag nog wel een T hoor het is vrij krap.
beetje salade met kip of wat nootjes?

Tink, jij weet ook wel beter.. :)

Ook even voor mijzelf:
6 dec. t/m 24 dec zijn geen feestdagen dus geen reden om meer/anders/teveel/vet te eten w/
  maandag 5 december 2011 @ 19:48:03 #173
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105221419
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:42 schreef Purdey het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: Een sinaasappel, activia yoghurt, thee.
L: 1 boterham met pindakaas, 1 met garnalen/surimi salade, beker melk.
T: Een banaan, beker opkikker tomaat.
D: Broccoli, gekookte aardappeltjes, kaasburger. Toe: Activia verwenmoment met 4 eetlepels choco/noten muesli.
S: Hometrainer, 300 kcal.
Bedankt voor de complimenten :) Dikgedrukte is de definitieve lijst. Vanmiddag rond 16:30 de neiging gehad te snaaien, kastdeuren opengedaan, geconstateerd dat er niks bijzonders was, en de kast weer gesloten. I'm like a proud mama O+
  maandag 5 december 2011 @ 19:58:32 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105221978
*eet Katjang Pedis en zegt daar niks over*

Het is de tijd van de maand, ik heb een baaldag en ik ga morgen weer normaal doen...

Xx
  maandag 5 december 2011 @ 20:03:27 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105222259
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:58 schreef Tink89 het volgende:
*eet Katjang Pedis en zegt daar niks over*

Het is de tijd van de maand, ik heb een baaldag en ik ga morgen weer normaal doen...

Xx
Baaldagje tussendoor mag, zeker als het díe tijd van de maand is :)
Ik heb 'm voor volgend weekend gepland staan, maar gelukkig nooit trek in gekke dingen. Vooral in véél eten, alsof ik uitgehongerd ben en weer moet aansterken.

Morgen is alles weer goed Tinkie :*
  maandag 5 december 2011 @ 20:06:28 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105222464
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Baaldagje tussendoor mag, zeker als het díe tijd van de maand is :)
Ik heb 'm voor volgend weekend gepland staan, maar gelukkig nooit trek in gekke dingen. Vooral in véél eten, alsof ik uitgehongerd ben en weer moet aansterken.

Morgen is alles weer goed Tinkie :*
Ik heb al maanden geen echte baaldag meer gehad en de hele baal in vandaag zat 'm in de appelflap en een bakje katjang pedis (de stroopwafel was ingecalculeerd)... Ik ben er niet trots op, maar het had erger gekund.

:*
  maandag 5 december 2011 @ 23:04:55 #177
285625 seasushi
raw
pi_105233492
hele flinke stress zorgt voor -5 kg in 6 dagen. dat is eng.. nu met calorierijke yoghurtjes enzo weer een beetje terug proberen te komen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 07:49:36 #178
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105240830
Zo. Het universum gaat me vandaag helpen. Mijn mondhoek is gescheurd, eten doet pijn :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:30:39 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105242164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo. Het universum gaat me vandaag helpen. Mijn mondhoek is gescheurd, eten doet pijn :')
Wat kan het universum toch goeiig zijn O+

Planning voor vandaag:

O: 2 sinaasappels, bekertje acitivia, beker thee.
L: 1 bagel, een kaki, beker melk/chocomelk light.
T: Ik denk niks, werken tot 14:00, dus lunch pas om 14:30.
D: Sperziebonen, rijst, kipfilet.
S: 300 kcal op de fiets!
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:40:19 #180
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105242340
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:04 schreef seasushi het volgende:
hele flinke stress zorgt voor -5 kg in 6 dagen. dat is eng.. nu met calorierijke yoghurtjes enzo weer een beetje terug proberen te komen.
Waarom weer terug aan proberen te komen als ik vragen mag? Het is toch een dieettopic dus elke kilo is toch meegenomen? Is misschien wel veel 5 kilo op 6 dagen maar dat zijn stresskilo's die je met je normale eetpatroon ook wel weer bijkomt.
Zavvi - Fandom en GeekgearBig Fish GamesZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:55:28 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105244362
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* Go universum!

Hier weer terug in het gareel:

O: 3 volkoren boterhammen met mager beleg. 2 ontbijtcrackers met 30+-kaas.
T: Niks, late O. Wel een beker thee.
L: 2 of 3 volkoren boterhammen met mager beleg. Thee of cranberrysap.
T en D hangen af van de planning. Als ik ga paardrijden wordt het een grote T en kleine D. Anders doe ik normaal en eten we zuurkoolschotel met ananas en spekjes.

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:40 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Waarom weer terug aan proberen te komen als ik vragen mag? Het is toch een dieettopic dus elke kilo is toch meegenomen? Is misschien wel veel 5 kilo op 6 dagen maar dat zijn stresskilo's die je met je normale eetpatroon ook wel weer bijkomt.
Denk dat Seasushi dat ook bedoeld, dat er normaal gegeten gaat worden en dat die kilo's er weer bij komen, toch? Kan me niet voorstellen dat die nu een week chocolade en chips gaat zitten eten om ze er weer bij te krijgen :P

Xx
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:54:07 #182
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_105246353
Mijn riem kan zomaar een gaatje beter *O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:07:29 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105246804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:54 schreef marcb1974 het volgende:
Mijn riem kan zomaar een gaatje beter *O*
*O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:22:33 #184
244933 trovey
Nachtoele
pi_105249313
Zon, Sint is weer weg en de vreterij is op (gedeeld met bezoek dan valt de schade mee :P ) en nu weer terug naar de dagelijkse werkelijkheid. :D
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:26:13 #185
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105249436
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:04 schreef seasushi het volgende:
Ga gewoon melk drinken in plaats van die gesuikerde troep.

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:40 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een dieet alleen geschikt voor afvallen? :P Dieet is 'diet', en alle structurele etenspatronen kun je zien als diet.
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:32:21 #186
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105249661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:55 schreef Tink89 het volgende:

Denk dat Seasushi dat ook bedoeld, dat er normaal gegeten gaat worden en dat die kilo's er weer bij komen, toch? Kan me niet voorstellen dat die nu een week chocolade en chips gaat zitten eten om ze er weer bij te krijgen :P

Xx
Ahzo ja, dacht al hehe :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:26 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Sinds wanneer is een dieet alleen geschikt voor afvallen? :P Dieet is 'diet', en alle structurele etenspatronen kun je zien als diet.
Euhm gezien die gewichtsbalkjes in dit topic ging ik er eigenlijk vanuit dat iedereen hier wilt afvallen? Ik weet dat een dieet ook kan gelden voor andere redenen maar ik dacht dat het algehele doel voor dit topic gewichtsverlies is.

Gister had ik te weinig gegeten, was ook vanochtend gelijk 0.6 lichter :?

Lijstje van vandaag:
O: beetje muesli met magere yoghurt
T: kop koffie, zwart
L: boerensalade
T: misschien nog een kop koffie
D: Nog geen idee :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:35:51 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105249799
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:32 schreef Audreyoot het volgende:

Lijstje van vandaag:
Meid, waarom eet je toch steeds zo weinig? Koffie is geen tussendoortje ;) .
Spoilers!
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:42:37 #188
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105250001
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:32 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ahzo ja, dacht al hehe :P

[..]

Euhm gezien die gewichtsbalkjes in dit topic ging ik er eigenlijk vanuit dat iedereen hier wilt afvallen? Ik weet dat een dieet ook kan gelden voor andere redenen maar ik dacht dat het algehele doel voor dit topic gewichtsverlies is.

Gister had ik te weinig gegeten, was ook vanochtend gelijk 0.6 lichter :?

Lijstje van vandaag:
Bij mij kan er zo 3-4 kg tussen 's ochtends en 's avonds zitten, en wanneer ik twee dagen heel weinig drink dan ben ik ook zo 1.5-2 kg lichter. Water doet heel veel, vet/spiermassa raak je echt niet zo snel kwijt. Aankomen evenmin. :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:44:39 #189
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105250079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Meid, waarom eet je toch steeds zo weinig? Koffie is geen tussendoortje ;) .
Ohw ik dacht dat koffie ook als tussendoortje telde :o
Het is best een grote salade :) Ik weet het niet, ik heb helemaal geen honger tussendoor eigenlijk. Ik beweeg ook heel weinig op mijn werk en als ik wel honger krijg dan pak ik wel een appel als tussendoortje. Ik ben bij diëtistes geweest, heb commerciële diëten gevolgd en geluisterd naar mij sporttrainers en iedereen zei constant iets anders. Werd er echt gek van op een bepaald moment en wilde het eens proberen met 3 maaltijden per dag, hetgeen ik vroeger ook altijd heb gegeten. Ik weet ook niet of dit de juiste manier zal zijn, maar ik voel me niet slap of duizelig, pak vitamientjes erbij en in het weekend zondig ik behoorlijk ;)

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Bij mij kan er zo 3-4 kg tussen 's ochtends en 's avonds zitten, en wanneer ik twee dagen heel weinig drink dan ben ik ook zo 1.5-2 kg lichter. Water doet heel veel, vet/spiermassa raak je echt niet zo snel kwijt. Aankomen evenmin. :)
Ik weeg me altijd op dezelfde tijd het sochtends en mijn gewicht is de afgelopen 2 weken op de ons gelijk gebleven, vandaar dat ik vanochtend wel schrok :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:57:32 #190
285625 seasushi
raw
pi_105252949
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:26 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel eigenlijk drinkontbijtjes en dat soort zooi. vast voedsel lukt nog niet. dus appelmoesje, beetje soep, yoghurt met wat muesli enz
Vodafone aanbiedingenANWB VerzekeringenBig Fish Games
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:57:27 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105258106
Omnomnom, zometeen zuurkoolschotel maken :D

Xx
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:13:49 #192
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105258948
Ik een zuurkoolquiche, heb er ook zin in!
Spoilers!
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:20:15 #193
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105274408
Nu 9 kilo in totaal kwijt *O* gaat lekker. Maar nog een hoop te gaan helaas. (doel is in totaal 80 kilo eraf)
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:39:37 #194
280993 Ierse_Strijder
pi_105275740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:20 schreef Juicyhil het volgende:
Nu 9 kilo in totaal kwijt *O* gaat lekker. Maar nog een hoop te gaan helaas. (doel is in totaal 80 kilo eraf)
Niet lullig bedoeld maar hoe is het zover gekomen? medicatie?
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:52:01 #195
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_105276457
Ik kom inmiddels 1 kilo per week aan dus dat gaat lekker, misschien niet helemaal het doel van dit topic maar het valt er min of meer wel onder.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:03:11 #196
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105277031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef Ierse_Strijder het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld maar hoe is het zover gekomen? medicatie?
Nee hoor. Is altijd al zo geweest. Als je niet beter weet dan doe je er ook niks aan he ;)
Maar op een gegeven moment merk je het wel aan de gezondheid en ben ik een beetje bang voor diabetes. Zit in de familie, dus zomaar een kans dat ik het zou kunnen krijgen.

Heb twee maanden terug van de sportschool waar ik al een tijdje bij zit een aanbieding gekregen om minimaal een half jaar personal training te krijgen voor nop. Erg tof :Y Eerste maand ging wat stroef, mijn schuld. Maar nu gaat het eindelijk lekker.
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:12:02 #197
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105277469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:20 schreef Juicyhil het volgende:
Respect man, mooi zo doorgaan. Terugblikken op verleden heeft nu geen zin meer, probeer dagelijks progressie te maken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 december 2011 @ 23:12:06 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105277474
Altijd al zo geweest? Jij bent al je hele leven 80 kilo te zwaar? Ai, dat zal me een bevalling geweest zijn dan :X

Er moet toch een punt zijn waarop je echt van iets te zwaar naar echt te zwaar bent gegaan?
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:23:07 #199
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105278044
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:12 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Respect man, mooi zo doorgaan. Terugblikken op verleden heeft nu geen zin meer, probeer dagelijks progressie te maken.
Dank je. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:12 schreef Sjeen het volgende:
Altijd al zo geweest? Jij bent al je hele leven 80 kilo te zwaar? Ai, dat zal me een bevalling geweest zijn dan :X

Er moet toch een punt zijn waarop je echt van iets te zwaar naar echt te zwaar bent gegaan?
Je begrijpt wat ik bedoel..

Nou ja het laatste stukje ging hard toen ik op mezelf ging wonen zeg maar :P
Maar goed, ik weet prima wat er mis ging. Het gaat me meer om hoe ik het weer kwijt raak.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 december 2011 @ 23:24:59 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105278134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:23 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dank je. :)

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel..

Nou ja het laatste stukje ging hard toen ik op mezelf ging wonen zeg maar :P
Maar goed, ik weet prima wat er mis ging. Het gaat me meer om hoe ik het weer kwijt raak.
Ja sorry, ik ben in een kutstemming...

Hou zo vol, zou ik zeggen :)
Knab - Jouw online bankDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBig Fish Games
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:27:24 #201
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105278248
Sjeen :*
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:34:16 #202
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105278581
Dankje Sjeen :)
  woensdag 7 december 2011 @ 09:01:47 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105284098
Sjeen, is vandaag beter dan gisteren?

Hier zometeen een ontbijt-date met een vriendinnetje, leek ons een beter idee dan altijd maar 's middags koffie bij Mugs en Muffins :)

Xx
  woensdag 7 december 2011 @ 09:39:24 #204
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105284900
Jippie, terug op m'n laagste gewicht met normaal voedsel, in plaats van zonder voedsel. Ik fiets nu al 4 dagen achter elkaar elke avond 300 kcal weg, volgens mij is dat best een goed ding. Vanavond een avondje rust, denk ik. Maar het kan zomaar zijn dat ik mezelf vanavond die fiets op schop ;) Lijstje!

O: 2 boterhammen pindakaas, beker thee.
L: Geen idee wanneer/hoelaat, werk een rare dienst, en geen idee of ik voor 14:30 nog pauze heb. Anders neem ik uit de supermarkt een broodje mee naar huis. Met een beker thee.
D: Andijvie, aardappeltjes, vega burger. Bekertje acitvia.
S: Misschien fietsen :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 december 2011 @ 09:57:19 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105285364
Vandaag beter :Y dank jullie :*

Vandaag ook weer gewoon structuur in mijn dag, dat is fijn! Net boterham met pindakaas en koffie verkeerd gehad. Nu bedenken hoe verder qua eten vandaag. Heb nog geen idee...
  woensdag 7 december 2011 @ 10:29:05 #206
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105286178
Vandaag:
O: muesli met yoghurt
T: appel
L: boterhammen met chocopasta, hadden geen vers beleg meer
T: cup-a-soup
D: drumsticks, aardappeltjes, koude schotel

Lijstje van gister was ook iets uitgebreider geworden:
D: Spaghetti met ei
T: 3 stukjes chocolade
  woensdag 7 december 2011 @ 11:02:59 #207
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105287149
When in doubt, drink water. When not in doubt, drink water.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:19:39 #208
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105287641
When throwing dead doers, GTFO.
  woensdag 7 december 2011 @ 12:41:44 #209
359704 BDU
pi_105290590
Hee mensen na dit hele topic met bewondering te hebben gelezen zal ik ook vanaf nu meedoen :)

Ik ben vanaf afgelopen maandag weer begonnen met afvallen en dit keer met een serieus doel.
Ik ben 25 jaar, ben 1,83 lang en weeg 133kg, behoorlijk te veel dus... Mijn doel is om richting de 90 kilo te gaan, een best wel emotioneel doel omdat het al wel 8 jaar of misschien langer geleden is geweest dat ik mijn gewicht in 2 cijfers voor de komma's kon noteren.

Je las eerder al "weer begonnen" en dat klopt, ongeveer 4 jaar terug ben ik met "sonja bakkeren" van 126 naar 101 kilo gekomen maar na een 2tal maand nog steeds boven die 100 te hebben gezeten gaf ik de moed op.

Maar dit keer is het anders en gaan we er met 100% inzet voor :)

Ook heb ik een "ticker" aangemaakt zodat de progressie ook leuk weergegeven word.
http://swlf.lilyslim.com/Bus5p1.png

Zouden jullie eens willen kijken naar mijn lijstje of ik op de juiste weg ben?

O: 2 bruine boterhammen, 1 met kaas, 1 met stroop en 1 kop koffie.
T: Krentebol
L: 2 bruine boterhammen met schwarzwalder schinken en 1 met kaas.
T: Bruine boterham met kaas
D: worteltjes met dopertjes en klein stukje rollade.

Verder verdeeld over de hele dag 6 koppen groene thee en 2 liter water.
  woensdag 7 december 2011 @ 12:49:47 #210
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105290912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:41 schreef BDU het volgende:
*knip*
Succes ^O^

Ik vind persoonlijk dat je erg veel brood in je lijstje hebt. Misschien kan je een maaltijd vervangen door yoghurt met fruit/muesli of salade?
Zavvi - Fandom en GeekgearVoordelig uit? Ticketveiling.nlVodafone aanbiedingen
  woensdag 7 december 2011 @ 12:51:49 #211
359704 BDU
pi_105290996
quote:
17s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:49 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Succes ^O^

Ik vind persoonlijk dat je erg veel brood in je lijstje hebt. Misschien kan je een maaltijd vervangen door yoghurt met fruit/muesli of salade?
Dankjewel. :D

Zou het ontbijt hiervoor vervangen kunnen worden? b.v. een schaaltje yoghurt met muesli?
  woensdag 7 december 2011 @ 12:56:51 #212
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105291208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef BDU het volgende:

[..]

Dankjewel. :D

Zou het ontbijt hiervoor vervangen kunnen worden? b.v. een schaaltje yoghurt met muesli?
Ja bijvoorbeeld, ik doe het zelf ook niet altijd goed maar je zou dus idd het 'sochtends kunnen kiezen voor yoghurt met fruit als je in de middag koolhydraten gaat eten. Als je overdag veel beweging hebt zou je ook yoghurt met muesli als ontbijt kunnen pakken.
Ik tel nu 5 boterhammen per dag, das wel heel veel (tel jij een boterham als 1 snee of als 2 sneeen brood?), misschien kan je als T tussen L en D een appel of soepje pakken?

Oh en veeel teveel kaas! Daar zit veel vet in en zou de kaas maar tot 1 boterham per dag beperken(misschien nog minder, 1x per 2 dagen?) :)

Edit: ik zie dat je een man bent, dan mag je wat meer brood geloof ik?
  woensdag 7 december 2011 @ 13:08:01 #213
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105291617
Krentenbol = suiker

Betere keuze zou zijn gekookt ei/omelet, kwark, wat noten, etc.
Ja doei.
  woensdag 7 december 2011 @ 13:10:24 #214
359704 BDU
pi_105291698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Krentenbol = suiker

Betere keuze zou zijn gekookt ei/omelet, kwark, wat noten, etc.
een handje ongezouten cashewnoten is dat een goed idee?

Bedankt trouwens voor alle tips :)
  woensdag 7 december 2011 @ 13:44:25 #215
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105292890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:10 schreef BDU het volgende:

[..]

een handje ongezouten cashewnoten is dat een goed idee?

Bedankt trouwens voor alle tips :)
Kan, als het echt een handje is. Beter zou nog iets zijn met wat minder vet.
  woensdag 7 december 2011 @ 13:46:07 #216
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105292950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
When throwing dead doers, GTFO.
nouja zeg
  woensdag 7 december 2011 @ 14:23:30 #217
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105294550
Koud vandaqg, brr..moeite met warm blijven

O : boterham met smeerkaas, sinaasappel
T : yoghurt
L : twee boterhammen met hummus, augurkjes, tomaat
T : thee, cracker
D : eet bij een vriendin, zij kookt, dus geen idee.
  woensdag 7 december 2011 @ 15:30:13 #218
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105296991
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:39 schreef Purdey het volgende:
O: 2 boterhammen pindakaas, beker thee.
L: Er is duidelijkheid. Een bagel, een sinaasappel, een chocolademuffin en een beker thee..
D: Andijvie, aardappeltjes, Rijstburger. Bekertje acitvia.
S: Misschien fietsen :)
De muffins waren afgeprijsd met 35%, en ik had honger. Nooit geen boodschappen doen als je honger hebt. En nooit geen diensten draaien van 11:00 tot 14:30, aangezien je dan geen lunchpauze hebt ;(
  woensdag 7 december 2011 @ 16:13:18 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105298571
Boodschappen doen als ik honger heb, kan ik ook echt niet, dan neem ik alles mee wat los en vast zit... :(

Hier tot nu toe:
O: 4 volkorenboterhammen met mager beleg. Grote beker thee.
T: Pakje hartige Sultana's en 1 boterham met cervelaat.
L: 1 boterham met cervelaat, bakje salade van ijsbergsla, gekookt ei, courgette (rauw), wortel, een heel klein beetje huzarensalade (er was geen dressing en anders is het zo droog) en een halve liter aanlenglimonade citroen.
T: Klein bakje volkorencornflakes (zonder melk ofzo) en een beker thee.
S: 2 keer 25 minuten fietsen. 1 keer wind mee, 1 keer flink wind tegen...

En straks:
D: Zuurkool uit de oven met aardappelpuree, spekjes en ananas (over van gisteren). Glas water.

Xx!
  woensdag 7 december 2011 @ 16:25:40 #220
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105299054
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:23 schreef RandomMoron het volgende:
Koud vandaqg, brr..moeite met warm blijven

O : boterham met smeerkaas, sinaasappel
T : yoghurt
L : twee boterhammen met hummus, augurkjes, tomaat
T : thee, cracker
D : eet bij een vriendin, zij kookt, dus geen idee.
Wat is hummus?
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBunq - bank of the freeVodafone aanbiedingen
  woensdag 7 december 2011 @ 16:34:42 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105299376
quote:
17s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Wat is hummus?
Hummus
  woensdag 7 december 2011 @ 16:43:28 #222
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105299645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hummus
aha nooit gehad!
  woensdag 7 december 2011 @ 16:50:49 #223
165614 Franneh
pi_105299915
Ik lees zo af en toe mee in dit topic (waar ik qua bmi ook goed in zou passen helaas :') ) en wilde even zeggen dat jullie goed bezig zijn. Ik vind het knap dat jullie (ondanks hier en daar een dipje) zo doorzetten.

Petje af voor het doorzettingsvermogen en al die verloren kilo's. :) ^O^
  donderdag 8 december 2011 @ 10:16:05 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105329800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:50 schreef Franneh het volgende:
Ik lees zo af en toe mee in dit topic (waar ik qua bmi ook goed in zou passen helaas :') ) en wilde even zeggen dat jullie goed bezig zijn. Ik vind het knap dat jullie (ondanks hier en daar een dipje) zo doorzetten.

Petje af voor het doorzettingsvermogen en al die verloren kilo's. :) ^O^
Wat een ontzettend lieve post, dankjewel Franneh! O+

En hoe is het verder met iedereen? Ik zou gisteravond nog even 300 kcal verfietsen, maar kreeg ineens enorme migraine gisteravond. Dus dat is even niet doorgegaan ;( Vandaag poging 2!

O: Choc/noten muesli met yoghurt, beker thee.
L: Een sinaasappel, bekertje activia, broodje, beker melk.
T: Een peer, beker thee.
D: Snijbonen/witte bonen, aardappeltjes, 1/2 vega burger.
S: 300 kcal op de fiets.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:16:34 #225
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105329804
quote:

[..]

Wat is hummus?
Geweldig.
Ja doei.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:17:58 #226
-1 #ANONIEM
pi_105329839
quote:

[..]

Wat is hummus?
ondefinieerbaar
apart
:D
maar nou hebben ze bij mijn supermarkt maar 2 soorten en die vallen een beetje tegen qua smaak
  donderdag 8 december 2011 @ 10:18:54 #227
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105329860
Ik ben helemaal verslaafd aan de low fat hummus van de Marks&Spencer, maarja, daar hebben jullie niet zoveel aan :@ :')
Kwam er overigens pas later achter dat hij low fat was, maargoed, hij is echt awesome O+
Ja doei.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:19:24 #228
-1 #ANONIEM
pi_105329872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben helemaal verslaafd aan de low fat hummus van de Marks&Spencer, maarja, daar hebben jullie niet zoveel aan :@ :')
free shipping costs als je weer naar NL komt :D *O*
  donderdag 8 december 2011 @ 10:35:20 #229
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105330247
Misschien moet ik het ook maar eens kopen dan! En eet je dat alleen op brood?

Mijn lijstje van gister had ik een beetje verpest dus ik zal hem maar even aanvullen:
O: muesli met yoghurt
T: appel, cup-a-soup
L: boterhammen met chocopasta, hadden geen vers beleg meer
T: cup-a-soup, zoet broodje van de bakker
D: drumsticks, aardappeltjes, koude schotel
T: 2 chocolade surprise eieren :@

Ik weet niet wat het is maar altijd als de tijd van de maand er is kan ik me niet inhouden en moet ik zoetigheid hebben.

Anyway, vandaag hopelijk een betere poging. Had al extra muesli met chocola gepakt zodat de drang naar zoetigheid een beetje afneemt haha

O: muesli met choc en nootjes, magere yoghurt
L: grote boerensalade
T: cup-a-soup en misschien nog een appel
D: weet ik nog niet, ga straks eens op smulweb kijken
  donderdag 8 december 2011 @ 10:42:26 #230
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_105330416
Ik vind het heerlijk op knackebrod of op een vers gebakken volkorenboterham bijvoorbeeld O+
Maar het is ook goed als dip te gebruiken bij wortels, bleekselderij, paprika, etc. :9
Ja doei.
Knab - Jouw online bankAliExpress - die hebben ALLES!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  donderdag 8 december 2011 @ 12:33:47 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105333613
Hummus is ook erg lekker van de markt :D Hier staat vaker zo'n buitenlands kraampje of 2 dat het verkoopt. Het Turkse mannetje hier heeft ook lekkere dingen, maar die stinken vaak enorm naar knoflook en dat ga ik dan dus niet 's ochtends op m'n brood smeren :N

Hier een raar lijstje (moest heel vroeg op en naar de uni en had het de hele tijd ontzettend koud):

O: 3 volkorenboterhammen. 2 met anijshagel, 1 met linera-pate. Beker thee.
T: Beker thee.
L: Beker champignonsoep op de uni met een droog broodje.
T: Plakje 30+-kaas.
T: 2 volkoren boterhammen met mager beleg.

Op de planning staat vanavond tomatensoep met stokbrood-met-kruidenboter, maar weet nog niet of ik me aan die planning ga houden. De andere optie is, geloof ik, pannekoeken... daar heb ik ook geen zin in :p

Xx

[ Bericht 6% gewijzigd door Tink89 op 08-12-2011 13:41:29 ]
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:08:52 #232
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105368737
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles prima! Gisteravond geen 300, maar zelfs 400 kcal verfietst. Even doorbijten doet wonderen :) Helaas niet afgevallen, misschien morgen.. Lijstje/planning:

O: 2 sinaasappels, bekertje activia mango/vezel, beker thee.
L: Droog broodje, nog iets en 0,5 L spa&fruit. (Weet nog niet precies..)
T: Warme choco uit de automaat.
D: Ik gok op witlof, aardappels en een vega burger :)
A: Thee, stukje gevulde speculaas.
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:28:40 #233
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105369313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles prima! Gisteravond geen 300, maar zelfs 400 kcal verfietst. Even doorbijten doet wonderen :) Helaas niet afgevallen, misschien morgen.. Lijstje/planning:

O: 2 sinaasappels, bekertje activia mango/vezel, beker thee.
L: Droog broodje, nog iets en 0,5 L spa&fruit. (Weet nog niet precies..)
T: Warme choco uit de automaat.
D: Ik gok op witlof, aardappels en een vega burger :)
A: Thee, stukje gevulde speculaas.
Nice ^O^ Hier gaat het ook best goed, ik zit op een stabiel gewicht waar langzaam steeds een beetje wat af gaat :)

O: muesli met mag yoghurt
T: een appel
L: salade
T: cup a soupje
D: vandaag een speciale bijeenkomst waar ook eten opgediend wordt. Zal waarschijnlijk een slecht vette hap zijn...
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:54:48 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105369992
Ik ben ziek, dus heb net met tegenzin wat brood gegeten... *van een helemaal lege maag word ik altijd nog misselijker*

Gelukkig heb ik het steenkoud en drink ik dus sowieso genoeg thee en bouillon vandaag c_/

Sporten doe ik vandaag in ieder geval niet, wordt een dagje bankhangen/slapen :z
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:38:12 #235
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105375378
Beterschap Tink!
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:53:25 #236
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105417117
wat een stilte hier.
:o!

Had hier volgens mij al eens eerder gepost maar zag toen toch maar van het dieeten af.
Maar deze maandag ga ik dan echt beginnen met cal. tellen.
1500 op een dag moet voldoende zijn.
Ik ben al wel begonnen met sporten. Ik voel me fijner en fitter.
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:03:56 #237
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105417409
Ja mijn lijstje van gister was echt verschrikkelijk erg. T ging goed tot en met het avondeten maar toen we om half elf nog honger kregen hebben we maar een pizza besteld. En daarna had ik trek in choc. Aiiii haha

Vandaag maar een betere poging :) Succes dudesque!
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:18:19 #238
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105417852
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:53 schreef dudesque het volgende:
wat een stilte hier.
:o!

Had hier volgens mij al eens eerder gepost maar zag toen toch maar van het dieeten af.
Maar deze maandag ga ik dan echt beginnen met cal. tellen.
1500 op een dag moet voldoende zijn.
Ik ben al wel begonnen met sporten. Ik voel me fijner en fitter.
*O*
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:20:33 #239
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105417928
Ik heb even een niet zo gefocuste week gehad. Veel schranzen icm weinig gezonds eten.

Weegschaaltechnisch valt het mee. Plan is vanaf maandag weer volle bak.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:25:24 #240
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105418087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

*O*
hoooot hoooot!!!
Ik ben wakker and ready to go! Ik denk dat mijn sweatpants de wasmachine nog nooit zo vaak gezien hebben.
Vandaag is het DPX en Hot Hula tijd!!
Lekker dansen en bewegen op muziek. Hot hula wordt de eerste keer maar ik ben benieuwd!
Fire away, fire away
I am titanium
Boek goedkoper bij booking.comBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:26:19 #241
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105418110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb even een niet zo gefocuste week gehad. Veel schranzen icm weinig gezonds eten.

Weegschaaltechnisch valt het mee. Plan is vanaf maandag weer volle bak.
mmmh als ik aan jou denk, denk ik aan hele lekkere dingen
SPOILER
Fire away, fire away
I am titanium
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:28:18 #242
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105418172
SPOILER
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:37:59 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105418458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:17 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ondefinieerbaar
apart
:D
maar nou hebben ze bij mijn supermarkt maar 2 soorten en die vallen een beetje tegen qua smaak
Je kan het ook heel makkelijk zelf maken.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:12:07 #244
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105426087
Tot vanmiddag had ik géén idee hoe patatje joppie chips smaakte, maar aangezien iedereen er zo enthousiast over was, heb ik een klein zakje van 100 gram gekocht. En ik heb spijt. Want de halve zak ging naar binnen, en het proeven werd proppen. Niet meer kopen dus..

O: 1 boterham met pindakaas, beker choco light.
L: 1 meergranen pistolet met garnaalsalade, 1 mini croissantje, beker melk.
T: Een hazelnoot/amandel mueslireep, 50 gram joppie chips, glas Dubbel Friss, aqua fruit.
D: Macaroni ham/kaas. Met gekookte macaroni, uien, kerriepoeder, blokjes ham en slankie kaas.
S: 400 kcal verfietst.
  zondag 11 december 2011 @ 04:55:35 #245
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105443676
Hier eigenlijk best wel slecht gegeten.
Ik merk dat ik dat altijd eigenlijk doe.
Ik hou me niet aan de 3 maaltijden en + snacks.

O: Pistolet met brie en salami
L: Fine Fruit Frenzy Shake met whey
T: Aarbeien stick (1 fruit portie)
D: restjes gehakt tandori met witte rijst
S: zo'n 1000 kcal versport (DPX + Hot Hula + Sauna)
Hot hula was te saai voor woorden en ben gestopt na 15 minuten :o
Fire away, fire away
I am titanium
  zondag 11 december 2011 @ 05:18:17 #246
859 Isabeau
ISFP
pi_105443933
Wat is Hot Hula :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 december 2011 @ 05:38:22 #247
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105444087
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 05:18 schreef Isabeau het volgende:
Wat is Hot Hula :?
Het is een soort van buikspier/beenspier oefening op hawaiiaanse muziek. Dus met je heupen wiegen en dat een uur lang.
Fire away, fire away
I am titanium
  zondag 11 december 2011 @ 10:38:06 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105445693
Dudesque, wat is DPX en hoe versport je er in vredesnaam 1000 calorieën mee? Dat wil ik ook! Daar moet het meeste vandaan zijn gekomen want met je heupen wiegen en vooral sauna zet amper zoden aan de dijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 11-12-2011 11:09:02 ]
Spoilers!
  zondag 11 december 2011 @ 10:59:38 #249
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105446007
quote:
17s.gif Op zondag 11 december 2011 05:38 schreef dudesque het volgende:

[..]

Het is een soort van buikspier/beenspier oefening op hawaiiaanse muziek. Dus met je heupen wiegen en dat een uur lang.
Het klinkt eigenlijk best tof. Maar als het saai is, houdt het op. Sporten moet vooral leuk zijn, anders begin je er niet meer aan :)

Ik ga dadelijk eens googelen op wat simpele buikspieroefeningen. Want echt op de grond liggen, en dan half omhoog komen is killing. Krijg er enorme hoofdpijn van. Merk wel dat ik door het fietsen veel stevigere/strakkere bovenbenen heb gekregen :Y
  zondag 11 december 2011 @ 11:24:49 #250
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105446445
Hihih Purdey. Heb jij een nieuwe sig of zie ik hem gewoon nu pas?
Bunq - bank of the freeF1 Store - Voor al je F1 GearSpeel mee met Lucky Day en win!
  zondag 11 december 2011 @ 11:26:15 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105446468
Ondanks het ziek zijn (en dus alles mogen eten waar ik zin in heb...) op gewicht gebleven.

Vanaf vandaag weer in het gareel, ben "beter genoeg" om weer normaal te doen.

Vanmorgen dus netjes volkorenbrood met kip en 30+kaas. Zometeen wel even een beker thee maken... genoeg drinken blijft een issue :(

En dudesque, succes! Purdey, niet meer kopen hoor, die PJ-chips. Niet kopen blijft zoveel makkelijker dan niet eten :D En buikspieroefeningen... ja, die zou ik ook moeten doen, maar mijn SI-gewrichten doen daar nooit aan mee. Misschien ga ik wel deze week een keertje schaatsen. Da's goed voor m'n blubberbillen :P

Xx
  zondag 11 december 2011 @ 13:06:33 #252
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105449331
Zal 't niet meer doen Tink :*

Zag wel wat leuke buikspieroefeningen die je staand kunt doen. Rechtop staan, buikspieren aanspannen en dan de bovenkant van je lichaam naar links en rechts draaien. Of dezelfde oefeningen, maar dan naar de zijkant bewegen.
  zondag 11 december 2011 @ 13:31:00 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_105450220
Purdey, ik doe deze wel eens. Bevalt best goed.

Spoilers!
  zondag 11 december 2011 @ 16:12:10 #254
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105456410
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dudesque, wat is DPX en hoe versport je er in vredesnaam 1000 calorieën mee? Dat wil ik ook! Daar moet het meeste vandaan zijn gekomen want met je heupen wiegen en vooral sauna zet amper zoden aan de dijk.
hahha ja met een uurtje intensief DPX'en (dance party xtreme) verbrandt je zo'n 700 tot 800 calorieen.
Ik zal even youtube linkje zoeken.
Ik vind het erg leuk

SPOILER

[ Bericht 45% gewijzigd door dudesque op 11-12-2011 16:27:11 ]
Fire away, fire away
I am titanium
  zondag 11 december 2011 @ 19:24:25 #255
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105464165
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Purdey, ik doe deze wel eens. Bevalt best goed.

Ohhh, zo'n buikje wil ik ook O+ Bedankt voor de link, is een stuk prettiger dan liggend crunches doen!

Lijstje van vandaag, mwah. Verdient geen schoonheidsprijs, maar verdient ook geen straf. Zit in díe tijd van de maand, en ik krijg elke maand meer het gevoel onder een trein te hebben gelegen. Waar ik normaal nooit geen last had van kramp of iets, zit ik me nu steeds te verbijten van de pijn ;(

O: 1 sinaasappel, bekertje acitivia, beker thee.
T: 1 blokje 72% cacao chocolade met amandel.
L: 1 boterham garnaalsalade, 1 anijshagel. Beker melk.
T: 1 blokje chocolade met amandel, stukje nougat met amandelen en honing. Laatse handje PJ chips. Beker thee.
D: Paddestoelenrisotto met gorgonzola en parmezaanse kaas.
  zondag 11 december 2011 @ 19:32:29 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105464552
Dat DPX ziet er wel grappig uit :D Afgezien van dat ge-'WHOOOOO!! *O* 8)7 *O* ", maar dat hoort een beetje bij dit soort filmpjes geloof ik :P Wel leuk, beetje Zumba-achtig maar dan a la hiphop! En erg knap van je instructrice :Y
  maandag 12 december 2011 @ 07:38:33 #257
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105482822
hier gegeten

O:Pistolet met oude kaas
T: granola bar
L:yoghurt
D: 1 slice four cheese pizza
T: beker appelsap
tijdens het sporten een energiedrank (gatorade)
S: 700calc

Nu slapen :W
Fire away, fire away
I am titanium
  maandag 12 december 2011 @ 08:03:16 #258
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105482980
Dude dombo, waar pizza staat bedoel je zeker lekkere frisse salade met allerlei lekkers er in?

En appelasap is geen T. Een appeltje wel.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 08:53:04 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105483456
Damn... dat lijstje :o Ik krijg al honger als ik ernaar kijk. DP heeft gelijk, appel ipv appelsap, water ipv gatorade, alleen yoghurt is geen lunch en een slice pizza is geen diner. Kom, je kunt echt beter dan dit ;)

Gisteren in de keuken gestaan, zelf pommes duchesses gemaakt (nou ja, vriend heeft dat gedaan). En samen met dochter cupcakes gebakken en versiert met botercreme. Heel lekker... dus ik heb de helft naar de buren gebracht :P
  maandag 12 december 2011 @ 08:58:35 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105483536
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Heel lekker... dus ik heb de helft naar de buren gebracht :P
*O* *O*

Hier vanmorgen drie keer op de weegschaal gegaan en ging van 4 ons afgevallen, naar 3 ons afgevallen, naar 2 ons afgevallen. Ik durfde niet nog een keer :P

Xx
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlVodafone aanbiedingenBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  maandag 12 december 2011 @ 10:09:55 #261
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105484993
O : yoghurt met muesli
t : sinaasappel
l : soep met een broodje
t : cracker met smeerkaas
d : sperziebonen smoor met paksoy, pmpoen en vegavlees.

Lijdtje word noh bijgevuld na de supermarkt, nog wat weinig her en der
  maandag 12 december 2011 @ 13:16:32 #262
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105490065
Op hoeveel gram eiwit per dag zitten jullie eigenlijk?
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 13:17:51 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105490116
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 13:16 schreef Panzermaus het volgende:
Op hoeveel gram eiwit per dag zitten jullie eigenlijk?
Ik zou het bij god niet weten... ik houd zulke dingen echt niet bij.
  maandag 12 december 2011 @ 13:22:16 #264
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105490267
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zou het bij god niet weten... ik houd zulke dingen echt niet bij.
Vind je het niet belangrijk om spiermassa te behouden dan? Ik hoef echt geen vrouw die 10 kg afvalt waarvan een groot gedeelte spiermassa is, dan houdt ze geen glutes over.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 13:37:51 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105490797
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 13:22 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vind je het niet belangrijk om spiermassa te behouden dan? Ik hoef echt geen vrouw die 10 kg afvalt waarvan een groot gedeelte spiermassa is, dan houdt ze geen glutes over.
Ik behoud mijn spiermassa ook wel zonder tot op de gram te weten wat ik binnenkrijg ;)
  maandag 12 december 2011 @ 13:46:26 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_105491100
Zo..
ik ben er ook weer even..
ik heb een probleem geloof ik :@

ik vind mezelf niet te dik :@ :o
terwijl mijn BMI toch echt iets anders zegt :P

de motivatie is dus even compleet weg -O-

ik kom hier even naar motivatie vissen :@
  maandag 12 december 2011 @ 13:47:37 #267
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105491142
JE BENT TE DIK :(

insert tong uitsteeksmiley!
  maandag 12 december 2011 @ 13:47:53 #268
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_105491151
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik behoud mijn spiermassa ook wel zonder tot op de gram te weten wat ik binnenkrijg ;)
Kan handig zijn als richtlijn, laat mij eens op je ass slaan met een houten plank.

quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef Barreltje het volgende:
Zo..
ik ben er ook weer even..
ik heb een probleem geloof ik :@

ik vind mezelf niet te dik :@ :o
terwijl mijn BMI toch echt iets anders zegt :P

de motivatie is dus even compleet weg -O-

ik kom hier even naar motivatie vissen :@
Als je tevreden bent met je lichaam dan geen neuk geven om BMI, zegt zeer weinig over de samenstelling van je lichaam.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 13:53:56 #269
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105491345
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 13:47 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Kan handig zijn als richtlijn, laat mij eens op je ass slaan met een houten plank.

[..]

Als je tevreden bent met je lichaam dan geen neuk geven om BMI, zegt zeer weinig over de samenstelling van je lichaam.
BDSM is voorbehouden aan mijn partner ;)

Nee serieus, zodra mijn eetpatroon tekenen gaat vertonen van een patisserierecept, dan hoeft het wat mij betreft niet meer.
  maandag 12 december 2011 @ 14:02:32 #270
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105491613
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Damn... dat lijstje :o Ik krijg al honger als ik ernaar kijk. DP heeft gelijk, appel ipv appelsap, water ipv gatorade, alleen yoghurt is geen lunch en een slice pizza is geen diner. Kom, je kunt echt beter dan dit ;)

Gisteren in de keuken gestaan, zelf pommes duchesses gemaakt (nou ja, vriend heeft dat gedaan). En samen met dochter cupcakes gebakken en versiert met botercreme. Heel lekker... dus ik heb de helft naar de buren gebracht :P
ohja erg he.
Ik word er al gek als ik er naar kijk of ik er aan denk.
Ik weet gewoon dat ik mijn patroon moet veranderen maar het lukt me niet zo goed!
Komt denk ik gewoon omdat het meeste spul hier niet te vreten is!
Vanaf vandaag schone lei en hoop ik hier alleen nog maar gezonde dingetjes te posten!

ik denk dat mijn lijstje er zo uit gaat zien vandaag:

O: Yoghurt met kiwi en banaan
T: Cheesestring
L: iets met ei om mijn protiene binnen te krijgen
T: Granola bar
L: komkommersalade met kippenborstfilet en klein schaaltje bruine rijst

Ik heb sterk het vermoeden dat ik dit soort lijstjes voor mezelf moet gaan maken om me er echt aan te gaan houden. Anders sta ik zo voor die koelkast te zweven en pak wat ik pakken kan :@
Fire away, fire away
I am titanium
Knab - Jouw online bankBekijk het streamingaanbod van PrimevideoAliExpress - die hebben ALLES!
  maandag 12 december 2011 @ 14:11:58 #271
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105491955
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 14:02 schreef dudesque het volgende:

[..]

O: Yoghurt met kiwi en banaan
T: Cheesestring
L: iets met ei om mijn protiene binnen te krijgen
T: Granola bar
L: komkommersalade met kippenborstfilet en klein schaaltje bruine rijst

Ik heb sterk het vermoeden dat ik dit soort lijstjes voor mezelf moet gaan maken om me er echt aan te gaan houden. Anders sta ik zo voor die koelkast te zweven en pak wat ik pakken kan :@
Ik zou de kaas wat beperken :) Maarja ik hou me er ook niet echt aan :')

In het weekend ging het weer mis zoals elk weekend, maar tot mijn verbazing een ons afgevallen ipv te zijn bijgekomen!!
Mijn lijstje van gister:

O: 3(!) wentelteefjes met kaneel en suiker _O- Ja ik had er zin in
L: broodje bufkes warme beenham met cocktailsaus
D: Chili con carne
T: koekjes gemaakt, van die zandkoekjes en daarna met suikerdingetjes versiert, en ik heb ze allemaal opgegeten met vriendlief.
Vrijdag en zaterdag soortgelijk lijstje. Snappen jullie het nog? Hoe kan ik in godsnaam zijn afgevallen van een dergelijk lijstje?

Maargoed, ik zeur er verder niet om O~)

Lijstje van vandaag:
O: muesli met magere yogh
T: ik had nog een zandkoekje gevonden :)
T: niks want ik was erg laat opgestaan
D: bij schoonmams dus zal wel oerhollands zijn.

Vandaag precies 5 kilo kwijt *O*
  maandag 12 december 2011 @ 14:15:57 #272
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105492100
Het is zo'n 80 calorieen ding.
Ik weet in godsnaam niet wat te kiezen voor tussendoortjes.
Vriendin van mij zegt (is reeds 40 kilo afgevallen) dat het beter is om 6 porties van 250calc te eten. En zo'n 115 gram aan proteine binnen te krijgen om de spiermassa op level te houden.
Fire away, fire away
I am titanium
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 14:21:12 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105492308
Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie met koffiemelk
T - koffie met koffiemelk
L - 4 sneden sterrebrood met kaas, pate en mosterd, water
T - peer, water
D - Broodje, sla, tomaat, gegrilde hamburger, gebakken champignons, frietjes, ketchup
T - 2 koekjes, thee

Misschien nog een extra kop thee en een appel ergens tussendoor.
  maandag 12 december 2011 @ 14:24:03 #274
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105492405
L - 4 sneden sterrebrood met kaas, pate en mosterd, water
wat is sterrenbrood? gegoogled en nu heb ik honger! En ik wil je lunch wel :Y ruilen?
Fire away, fire away
I am titanium
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 14:52:41 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105493420
lekker limburgs brood
  maandag 12 december 2011 @ 15:10:14 #276
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105493988
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

In het weekend ging het weer mis zoals elk weekend, maar tot mijn verbazing een ons afgevallen ipv te zijn bijgekomen!!
Mijn lijstje van gister:

T: koekjes gemaakt, van die zandkoekjes en daarna met suikerdingetjes versiert, en ik heb ze allemaal opgegeten met vriendlief.
Vrijdag en zaterdag soortgelijk lijstje. Snappen jullie het nog? Hoe kan ik in godsnaam zijn afgevallen van een dergelijk lijstje?

Lijstje van vandaag:

Omg... Bufkes... Buurvrouw???
  maandag 12 december 2011 @ 15:21:59 #277
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105494395
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Omg... Bufkes... Buurvrouw???
haha ik was alleen vergeten dat ze dit idd alleen in Limburg kennen :D Dus ik neem niet aan dat we ver uit elkaar zitten :)

Broodje werrem sjink hmmmmm
  maandag 12 december 2011 @ 15:24:29 #278
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105494497
Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 onbtijtbiscuits met anijshagel, beker thee.
L: 2 boterhammen met kipsalade, beker melk.
T: Nog geen idee, dadelijk eens wat drinken. Wéér barstende hoofdpijn. Dag 6.
D: Broccoli, aardappels, slavink.
A: Glaasje tiramisu van de Lidl O+
  maandag 12 december 2011 @ 17:32:09 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105499960
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 15:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

haha ik was alleen vergeten dat ze dit idd alleen in Limburg kennen :D Dus ik neem niet aan dat we ver uit elkaar zitten :)

Broodje werrem sjink hmmmmm
Oehja :D

Ik ben al 2 jaar (ofzo, plusminus) niet meer bij Bufkes geweest... Weet je dat die broodjes ham echt heel erg slecht zijn btw? Je kan nog beter frietjes eten, zei m'n dieetiste ooit |:(

Anyway, lijstje:

O: 3 volkorenboterhammen. 2 kip-worst, 1 20+-smeerkaas van de Hema *de enige lekkere 20+*. Beker thee.
T: Bekertje thee op school. Stukje chococake *minuscuul, zo'n 2 x 2 cm*. Klasgenootje had gebakken om te vieren dat het ons laatste college ooit is, heb het kleinste stukje eruit gezocht.
L: Panini van brood, brie, ananas en ham. Grote beker thee.
T: Niks, zat vol van de panini.
D: Aardappelwafeltjes, vegavlees en komkommer-feta-salade *zeker niet de gezondste keuzes ooit, maar als alles uit de oven komt, valt het nog best mee*

Xx
  maandag 12 december 2011 @ 17:40:33 #280
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105500320
Oh dat klinkt wel heel erg goed die komkommer feta salade. Ik heb hier nog geitenkaas liggen. Zal ik het door mijn salade gooien of niet :o
Fire away, fire away
I am titanium
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBunq - bank of the free
  maandag 12 december 2011 @ 17:42:17 #281
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_105500383
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oehja :D

Ik ben al 2 jaar (ofzo, plusminus) niet meer bij Bufkes geweest... Weet je dat die broodjes ham echt heel erg slecht zijn btw? Je kan nog beter frietjes eten, zei m'n dieetiste ooit |:(

Anyway, lijstje:

O: 3 volkorenboterhammen. 2 kip-worst, 1 20+-smeerkaas van de Hema *de enige lekkere 20+*. Beker thee.
T: Bekertje thee op school. Stukje chococake *minuscuul, zo'n 2 x 2 cm*. Klasgenootje had gebakken om te vieren dat het ons laatste college ooit is, heb het kleinste stukje eruit gezocht.
L: Panini van brood, brie, ananas en ham. Grote beker thee.
T: Niks, zat vol van de panini.
D: Aardappelwafeltjes, vegavlees en komkommer-feta-salade *zeker niet de gezondste keuzes ooit, maar als alles uit de oven komt, valt het nog best mee*

Xx
Oeh dat wist ik niet, maar ik was toch een ons afgevallen dus het zal wel meevallen :) En bij frietjes wil ik weer een frikandel, en die combi zal denk ik niet beter zijn dan een broodje bufkes hehe
  maandag 12 december 2011 @ 17:44:34 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105500488
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 17:40 schreef dudesque het volgende:
Oh dat klinkt wel heel erg goed die komkommer feta salade. Ik heb hier nog geitenkaas liggen. Zal ik het door mijn salade gooien of niet :o
Ik snij gewoon een komkommer en een half pakje feta door elkaar met een klein beetje slasaus... Ik krijg weinig zuivel binnen *alleen (smeer)kaas*, dus probeer af en toe zoiets. Hier is het iig favoriet :)

Overigens: feta is ook heel lekker met een plakje ham eromheen. Kwartiertje in de oven, omnomnom *wel iets minder gezond, ahum*

Xx
  maandag 12 december 2011 @ 17:47:43 #283
355549 dudesque
Bulletproof
pi_105500596
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snij gewoon een komkommer en een half pakje feta door elkaar met een klein beetje slasaus... Ik krijg weinig zuivel binnen *alleen (smeer)kaas*, dus probeer af en toe zoiets. Hier is het iig favoriet :)

Overigens: feta is ook heel lekker met een plakje ham eromheen. Kwartiertje in de oven, omnomnom *wel iets minder gezond, ahum*

Xx
Er stond hier al een komkommersalade op het menu maar nu ga ik eens kijken of ik hier feta kan krijgen. En op zoek naar een lekkere dressing :D
Fire away, fire away
I am titanium
  maandag 12 december 2011 @ 19:20:51 #284
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105504071
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Mijn lijstje van gister:

Lijstje van vandaag:

Ja, het is een klotelijst maar wel lekker en qua kcal nou eenmaal niet al teveel.. dus val je af
Fruit, groente en nog wat zuivel mag heus :Y
  maandag 12 december 2011 @ 19:22:41 #285
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105504152
Purdey, jij mag ook nog wel wat vitamientjes :)

Tink, ik vind je lijstjes echt een van de betere, doe je goed !
  maandag 12 december 2011 @ 19:22:47 #286
356504 BananaPancake
TLK <3
pi_105504156
Ik ben echt teveel aan het snoepen de laatste tijd, maar kom gelukkig helemaal niks aan :D Ik wil nog wel wat kilo's kwijt, maar vind het zeker moeilijk om tijdens de feestdagen motivatie te vinden. Maargoed als ik ook niet aankom, vind ik dat niet eens zo erg. Begin ik in het nieuwe jaar wel weer :)
My salvation lies in your love..
  maandag 12 december 2011 @ 19:27:34 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105504347
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:22 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ben echt teveel aan het snoepen de laatste tijd, maar kom gelukkig helemaal niks aan :D Ik wil nog wel wat kilo's kwijt, maar vind het zeker moeilijk om tijdens de feestdagen motivatie te vinden. Maargoed als ik ook niet aankom, vind ik dat niet eens zo erg. Begin ik in het nieuwe jaar wel weer :)
Het is 12/12... dat is toch geen feestdag?
  maandag 12 december 2011 @ 19:40:36 #288
20291 DancingPhoebe
/care
pi_105504971
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

*grinnik*
  maandag 12 december 2011 @ 19:54:37 #289
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_105505581
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

GMTA :D
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')