Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaanquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:23 schreef LovelyLady het volgende:
Want stiekem zie ik er wel een beetje tegenop...
Hoe kan zoiets nou ingeburgerd zijn dat we karren vol met voedsel naar binnen proppen
Alsof het ons laatste avondmaal is
ja maar dat is niet gezondquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaan
Zal wel moeten, 2 weken later moet ik al in een buikdansoutfitje optreden
Of ik moet die 2 weken erna gewoon helemaal stoppen met eten
gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdagquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nope dus hopelijk blijft het zo goed gaan als op dit moment
Kerstavond kook ik dus dan kan ik zelf oplettenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:41 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdag
Aaarg shit typfout aangepast inmiddels. Laat al het lekkers even links liggen dit jaar wil naar de -85 kgquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Eten na het slapen??
Ja hoor, ontbijt
Klotetijd dit ja, pepernoten, chocola, staven, stollen, diners...
Je bent er wel zelf bij en wat is er lekkerder dan een kerstwandelng te maken? Er zijn zelfs veel georganiseerde tochten.
Hallo,quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:48 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Hallo kiloknallers!
Ik lees hier wel eens dat het niet bevordelijk is om na een bepaalde tijd s' avonds nog te eten. Ik krijg echter honger als ik in bed lig met als gevolg dat ik niet kan slapen. Eten jullie wel of niet voor het slapen gaan? Zo ja wat voor eten raden jullie aan? Drink eigenlijk standaard altijd wel een beker melk voor het slapen gaan. Ook sport ik veel.
Xx!
Hier gaat het net even anders... Vriendjelief ruimt op, ik organiseer de keuken en kook voor de familie, maar dan doet iedereen zijn ding bij het opruimen, afruimen en het doen van de vaat. Wel zo eerlijkquote:Op woensdag 23 november 2011 09:40 schreef Silmarwen het volgende:
Inderdaad, lekker wandelen met kerst! Doe ik eigenlijk altijd wel.Bovendien ben ik altijd zo in de weer, zit amper stil met kerst. Kids entertainen, laatste beetje goed opruimen, keuken organiseren, koken voor 12 mensen, afruimen, opruimen, vaat doen!
Oud en Nieuw precies hetzelfde trouwens. Dus ik maar me daar niet zoveel zorgen om.
Ah, als je het niet erg vindt, is het natuurlijk een ander verhaal.quote:
Dit jahquote:Op woensdag 23 november 2011 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcohol en de hoeveelheden eten.
Ik ben overgestapt op dure drankjes als zeer prijzige whiskey, die zelfs als je ze per fles koopt te duur zijn om in een avond op te drinken. Doet bij mij wonderenquote:Op woensdag 23 november 2011 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcihol en de hoeveelheden eten.
Ik snap wel dat mensen zeggen van "Ik let met de feestdagen niet op, want ik wil genieten", maar als ik daar (en ja, dat gebeurt echt) 2 kilo van aankom, vind ik het 't gewoon niet waard. Dan heb ik liever geen spijs en roomboter, maar gewoon een lekker volkoren broodje met mager beleg dat ik lekker vind, zoals kipfilet met pesto en komkommer of 30+komijnenkaas ofzo. Ieder z'n ding, maar ik vind het dan zo jammer om "verkeerde" dingen te eten, als je ook heel lekker kunt koken en eten met gezondere keuzes.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:51 schreef Purdey het volgende:
Zo, ik ben er ook weer! En ik haak even in. Ik zie niet echt op tegen de feestdagen, er zijn maar 2 kerstdagen per jaar, dus dan ga ik niet denken 'Goh, een plak kerstbrood met spijs en roomboter..Wat zou dat kcal technisch doen?' Nee, dat prop ik gewoon naar binnen.
En alcohol, het enige wat ik drink en waar ik tegen kan is de Whisky cream van de Lidl
Wijn, en andere likeurtjes valt altijd verkeerd. Ik krijg een enorm rood, warm hoofd. Ik word licht in m'n hoofd en ik wil niks anders doen dan op een stoel zitten en doezelen.
Ik vind het een beetje weinig, vooral O en L eigenlijk. Heb even niet in m'n hoofd zitten wat voor jou 'normaal' is, maar als je niet zoveel trek hebt, kun je dan geen kiwi ofzo erbij nemen?quote:Lijstje van vandaag:
O: 1/2 boterham met pindakaas, beker melk.
L: 1 plakje ontbijtkoek, glas druivensap.
T: Glas cola zero, plakje old amsterdam.
D: Sperziebonen, 2 stukjes aardappel en een 1/2 tartaartje.
A: Thee, een stukje marsepeinen worst.
ei, gekookt, gebakken, gepocheerd, omelet, roerei, eiwitpoeder?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:47 schreef Juicyhil het volgende:
Vraagje. Ik moet van mn trainer aan de eiwitten. Nou eet ik wel verplicht kwark, kipfilet, vis etc. Maar gaat een beetje eentonig worden zo. Iemand misschien nog wat variatie tips?
Ik at voorheen 's morgens 2, en 's middags 4 boterhammen. En dan nog een tussendoortje en fruit. Misschien zou ik buiten dit schema nog wel een stukje fruit kunnen eten inderdaadquote:Op woensdag 23 november 2011 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het een beetje weinig, vooral O en L eigenlijk. Heb even niet in m'n hoofd zitten wat voor jou 'normaal' is, maar als je niet zoveel trek hebt, kun je dan geen kiwi ofzo erbij nemen?
Zeker fijnquote:Op vrijdag 25 november 2011 08:01 schreef RandomMoron het volgende:
Fijn, he? Ik pas bijna al mijn oude broeken weer
Zekere niet veelquote:Op vrijdag 25 november 2011 15:29 schreef DanaCat het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik gebruik altijd 250 magere kwark met 1 banaan als ontbijt.
vinden jullie dit veel of normaal? Hoeveel gebruiken jullie
mag ik jullie advies?
quote:Op maandag 28 november 2011 09:22 schreef Tink89 het volgende:
Waar is iedereen? Zaterdagavond was gewoon de laatste post...
Anyway:
Ik heb de magische mijlpaal van -25 kilo bereikt vanmorgen![]()
![]()
![]()
Xx
Ik vind het een meer verzadigd gevoel geven, in de zin van langer vol zitten ....quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik haal trouwens steeds vaker volkoren pasta in huis en dat bevalt eigenlijk prima
quote:Op dinsdag 29 november 2011 08:47 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Sinds ik een vriendin heb staat de teller op -4,8 in 3 weken.
ontbijt: yoghurt met muesli en koffie
tussendoor: naturals reep
tussen de middag 4 boterhammen met notenpasta
tussendoor: appel en peer
tussendoor : naturals reep
(vriendin is om half 9 thuis en dan eten we pas)
vanavond: broccoli met gehaktbal (*aardappels voor haar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zullen zien dus...
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:36 schreef LovelyLady het volgende:
Eerste mijlpaal hier.. 10 kilo eraf
Ik vind het inderdaad best wel weinig.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:04 schreef Audreyoot het volgende:
Mijn doordeweekse eetschema:
O: beetje noten muesli met veel magere yoghurt
L: ijsbergsla, 4 olijven, uienringen, fetablokjes, dressing of ijsbergsla, pijnboompitjes, spekjes, mosterddressing, 4 cherry tomaten
D: 'normaal' dus stukje vlees, aardappeltje, groente.
Thnx voor de uitgebreide replyquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad best wel weinig.
Je ontbijt is prima, maar daarna zou ik een tussendoortje nemen, een appel of een ander stuk fruit is altijd goed, maar je kunt ook volkoren soepstengels nemen, of iets anders. Je lunch vind ik ook wel oke, maar wel weer redelijk veel. Weet natuurlijk niet hoe groot je salades zijn, maar pitjes, spekjes én mosterddressing is misschien een beetje veel van het goede. Vul je salade anders met meer groente, zoals komkommer, cherry tomaatjes of geraspte wortel, dan kun je de pitjes of spekjes weglaten. Ook daarna kun je weer een tussendoortje nemen. Ik denk dat je nu je stofwisseling niet actief genoeg houdt. Door op weinig momenten te eten, slaat je lichaam veel op.
Wat je avondeten betreft, je zegt 'normaal', maar wat voor vlees neem je dan? Een gezonde keuze of een slavink?
Verder vraag ik me een beetje af of dit is wat je elke dag eet, want je zegt "mijn doordeweekse menu" en afwisseling helpt ook je lichaam bezig te houden. Eet je ook wel eens volkoren pasta, rijst of iets anders?
Sorry als het een beetje een lange lap tekst geworden is, ik verveel meZit te wachten op de monteur voor de cv-ketel...
Xxx
ps. En je zegt dat je alleen water drinkt, da's op zich prima, maar met thee (zonder theïne en suiker is ideaal) is ook niks misEn hoeveel drink je dan?
Einde adviesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, dan is je salade niet per se te veel, maar laat bijvoorbeeld eens de spekjes weg en kijk dan hoeveel kcal's je overhoudt. Niet veel wrs... Je zou dus voor hetzelfde aantal kcal's iets kunnen eten waar je langer vol van zit. Zelf salade maken vind ik altijd wel fijn, omdat ik dan kan beslissen wat erin zit. Als je dan bijvoorbeeld sla, pitjes, tomaatjes, komkommer, gerookte kip, tonijn, appel, wortel, ui en twee soorten dressing in huis haalt, kun je enorm varieren. Als je toch elke dag salade wilt eten, krijg je die ingredienten best op en het is wrs nog goedkoper ook.
Soepstengels bevatten wel koolhydraten ja, maar of dat erg is, ligt er heel erg aan wat voor eetmethode je wilt toepassen. Sommige mensen hier zweren bij een koolhydraat-arm dieet, ik eet wel koolhydraten, maar neem van alles de volkoren-variant, zodat ik er lang vol van zit en minder honger heb. Ieder z'n dingEn neem anders fruit, of worteltjes.
En (witte) vis? Kan me voorstellen dat je bang bent voor verveling, maar vergeet ook niet dat je veel soorten vlees wel op 10 manieren lekker en makkelijk kunt klaarmaken. Als je kip met (zilvervlies)rijst en groente met een beetje woksaus eet, is het nog steeds gezond, maar wel heel anders dan aardappels met kip en worteltjes. Probeer anders eens op smulweb de koelkastleegmaker: http://www.smulweb.nl/artikelen/130757/Koelkastkoken. Daar kun je intypen welke ingredienten je wilt gebruiken en dan zoek je recepten met die ingredientenquote:Avondeten wisselend met gezonde keuze vlees en eens wat minder gezond. Ik probeer vaak voor kip of biefstuk te kiezen maar laatst had ik bv stamppot gemaakt en dat was dan met braadworst. Ik ben namelijk bang dat elke avond wit vlees ook gaat vervelen... Ik neem wel altijd een kleiner stukje als ik ongezond vlees neem.Een alternatief voor de salade is niet zo moeilijk, denk ik. Volkorenbrood met mager beleg en daarbij een lekker stuk komkommer is ook licht en vult goed. Ik eet ook wel eens cup-a-soup met twee geroosterde volkoren boterhammen. Of eet 's ochtends eens brood, dan kun je 's middags yoghurt nemen met fruit of cruesli. Zo varieer je ook en zeker in de zomer is dat lekker fris als lunchquote:Mijn O en L zijn tot nu toe al twee weken hetzelfde. Weet niet zo goed wat ik als alternatief voor de salade kan nemen wat wel nog even licht is maar wel ook goed vult?
Als ik pasta oid kook dan is het idd wel altijd volkoren.
Water vind ik lekker, heel af en toe neem ik een kop zoethoutthee het savonds. Ik drink anderhalve liter ongeveer
quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:47 schreef Tink89 het volgende:
Begin van een ellenlang advies aan Audreyoot....Thnx voor alle tips!! Ben niet zon grote vis eter (meestal komt het neer op zalm of een lekkerbekjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde adviesIk ga een appel pakken!
Xx) maar zal eens kijken of ik daar wat meer van kan eten! Dat koelkastkoken is wel gaaf! Ga ik zeker uitproberen!
Smakelijk![]()
Ik eet ook weinig tot helemaal geen vlees *uit milieu- en portemonneevriendelijk oogpunt, zegmaar* en daar mis ik niks aanquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:52 schreef Spiegelei het volgende:
Volkoren pasta? Jee, nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar dat kan ik wel eens proberen ja.
Toen ik vorige keer best wat ben afgevallen (in een fatsoenlijk tempo overigens) dat voor mij, weinig vlees eten goed helpt.
Ik drink dus veel thee (zonder suiker en slechts heeeeeel af en toe met een beetje honing), maar Tink je geeft aan dat thee zonder theine (en zonder suiker) ideaal is, waarom is dat?
Of je koopt het gewoon in de supermarktquote:Op dinsdag 29 november 2011 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Volkorenpasta is ook echt heel makkelijk zelf te maken. Is wel handig om een pastamachine te hebben zodat je fijne dunne (en vooral gelijkmatige) vellen/repen kunt maken, maar het deeg is zó klaar en ook makkelijk in te vriezen.
Kwestie van pastameel (00) vervangen door volkorenmeel. Ik was eerst vrij sceptisch over het simpelweg vervangen van de pastameel, maar het werkte echt boven verwachting prima.
Spiegelei, best goed lijstje!!quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:52 schreef Spiegelei het volgende:
Volkoren pasta? Jee, nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar dat kan ik wel eens proberen ja.
Toen ik vorige keer best wat ben afgevallen (in een fatsoenlijk tempo overigens) dat voor mij, weinig vlees eten goed helpt. Sowieso ben ik geen goeie in matig dit of dat. Ik kan niet één handje chips eten bijvoorbeeld. Het is of niets of tot ik niet meer kan zeg maar.
Net als frisdranken. Ik heb het gewoon in huis (ook voor man en bezoek enzo) maar ik kan er prima vanaf blijven als ik maar gewoon helemaal niets neem, dus een half glaasje werkt niet bij mij.
Nou ga ik ook maar een lijstje maken:
O: niets (onbeschaamd uitgeslapen)
L: restje wit vis in prutje van rijst, boontjes en tomatenblokjes met kruiden
T: 2 mandarijntjes
D: nasi met kip en beker griesmeelpap toe
T: mandarijntje, misschien in een beker met magere yoghurt
Ik drink van mezelf vrij weinig, ik heb maar zelden een dorstgevoel (in tegenstelling tot een 'lekkere trek' of 'ik heb zin in wat'- gevoel), dus ik moet mezelf echt op gezette tijden naar de keuken sturen om iets te drinken. Een voordeel in de wintermaanden heb ik het wel vlugger koud en drink ik wat vlugger en meer thee uit mezelf.
Ik drink dus veel thee (zonder suiker en slechts heeeeeel af en toe met een beetje honing), maar Tink je geeft aan dat thee zonder theine (en zonder suiker) ideaal is, waarom is dat?
Volgens mij maakt het helemaal niets uitquote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef LovelyLady het volgende:
Ik had even gegoogled over die theetjes enzo
Maar ik snap er de ballen van... Wat voor soorten thee kan je dan het beste drinken ?
Ik drink graag verschillende soorten thee, behalve groene thee want daar zit een stofje in waar mijn keel raar van gaat doen (beetje rauwig keelpijnbeginnend gevoel)
Dus dat drink ik dan liever niet
Qua kcal's niet nee, maar voor de cafeïne/theïne wel. Zwarte thee (gewone thee, zegmaar) is niet zo handig, maar op de pakjes van de thee staat vaak dat soort info. Ik heb bijvoorbeeld rooibos-thee en daar staat op "Van nature theïne-vrij"quote:Op woensdag 30 november 2011 11:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het helemaal niets uitzolang er maar geen suiker in zit
Maar wat voor verschil maakt het dan? Waarom is het "niet zo handig"? Ik drink overigens gewoon alles, maar van zwarte thee heb ik op een gegeven moment wel genoeg, na 2 kopjes ofzo. Dan heb ik liever kruiden,- of groene thee...quote:Op woensdag 30 november 2011 11:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Qua kcal's niet nee, maar voor de cafeïne/theïne wel. Zwarte thee (gewone thee, zegmaar) is niet zo handig, maar op de pakjes van de thee staat vaak dat soort info. Ik heb bijvoorbeeld rooibos-thee en daar staat op "Van nature theïne-vrij"
Het is net zo min handig als koffie, omdat het vocht onttrekt aan je lichaam, in plaats van dat het vocht toevoegt. Van veel koffie/theïne-thee krijg je hoofdpijn, omdat het vocht onttrekt aan je hersenen en je krijgt er rimpels van, omdat het vocht onttrekt aan je huid...quote:Op woensdag 30 november 2011 11:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar wat voor verschil maakt het dan? Waarom is het "niet zo handig"? Ik drink overigens gewoon alles, maar van zwarte thee heb ik op een gegeven moment wel genoeg, na 2 kopjes ofzo. Dan heb ik liever kruiden,- of groene thee...
Cream tea met sconesquote:Op woensdag 30 november 2011 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
zwarte thee
líters op een dag
Cream tea moet je dan ook niet etenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat eet ik dus echt nóóitIs wel lekker
![]()
Dat zit wel snorquote:Op woensdag 30 november 2011 11:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het helemaal niets uitzolang er maar geen suiker in zit
Ik ben niet zo'n rooibos liefhebberquote:Op woensdag 30 november 2011 11:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Qua kcal's niet nee, maar voor de cafeïne/theïne wel. Zwarte thee (gewone thee, zegmaar) is niet zo handig, maar op de pakjes van de thee staat vaak dat soort info. Ik heb bijvoorbeeld rooibos-thee en daar staat op "Van nature theïne-vrij"
ik ook, minimaal 3 bakken per dag dusquote:Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik krijg hoofdpijn van te weinig koffie
Zo weinig eten..quote:Op woensdag 30 november 2011 14:52 schreef RandomMoron het volgende:
Ik word misselijk van sterke groene thee, dus heb ik zo geen honger dus val ik af
O : banaan, sapje. Was misselijk want presentatie en zenuwachtigbeter iets eten dan niets
T : volle yoghurt met vruchtenspul van de yoghurthoeve
L : broodje kaas
T : sinaasappel
D : wraps met refried beans, vegavleesje, sperziebonen, wortel
T : appel
We hebben cocktailfilmavond en dat word vast heel gezellig en veel slechte snacks dus veel avondeten opdat ik niet te veel snoep en colalight.
zij vindt het jammer als ik afval want vindt het buik"je" zo lekker, maar wil me graag helpen 40 kilo af te vallenquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:08 schreef Perruche het volgende:
[..]afvallen voor "het vrouwtje"? Goed hoor! Lijkt me ook een prima motivatie
en je komt nog eens aan je lichaamsbeweging
.
Wat je eten betreft zijn die " naturals" repen prima, maar 2 op een dag is wel vrij veel. Muesli is wel top en je L en D ook!
Ik dacht precies "Mwah, valt mee"quote:Op donderdag 1 december 2011 11:28 schreef Purdey het volgende:
Lijstje van gisteren:
O: een mueslibol met 30+ kaas, een banaan, beker chocomelk light.
L: Een mueslibol met 30+ kaas, beker thee, een appel.
T: Een beetje muesli met melk.
D: Salade, aardappel, omelet met kaas.
A: Stukje nougat, stukje witte chocolade, beker thee, flesje water.
Mwah, valt mee.
Serieus? ik ben gek op oliebollenquote:Op donderdag 1 december 2011 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb op de dag van de intocht van Sinterklaas zelf speculaas gemaakt. Mislukt, maar het natuurlijk toch gewoon opgegeten. Vorige week heb ik nog een zak light kruidnootjes op. Dat is dus echt onzin want er zitten nog steeds 1000 calorieën in zo'n klein zakje. En nu ben ik er eigenlijk alweer mee klaar voor dit jaar. Ik kan zonder moeite al dat spul voorbij lopen in winkels.
Ik heb wel al twee keer gezondigd met oliebollen. Bij ons vlakbij staat zo'n kerel die al jaren als een van de beste getest wordt, heerlijk! Er zitten nog niet eens zo heel veel calorieën in een oliebol, ongeveer 150, ik zit er ook lekker lang vol van. En ik eet ze nog zonder suiker ook. Maar echt goed is het niet.
Zo, ik ga lekker tzaziki met gegrilde groenten maken als lunch. Heb er al een paar dagen zin in!
Ik lust ze nietquote:Op donderdag 1 december 2011 14:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Serieus? ik ben gek op oliebollenIk eet ze alleen tussen kerst en nieuwjaar.
Txsquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tink, ik heb m ingevuld voor je hoor! Welke studie doe je? Je bent met je master scriptie bezig toch?
Heb je nog inspirationele woorden voor me? Ik krijg het maar niet voor elkaar om ermee verder te gaan.
Ik moet straks naar de dokter, volgens mij heb ik weer eens iets. Ik heb 2 nachten geleden een paar uur wakker gelegen van de pijn in m'n zij. Zo hard liggen kermen blijkbaar dat mijn vriend er zelfs wakker van werd. Ik dacht dat het gas was, na 2 uur werd het minder en kon ik min of meer slapen. Gisterenochtend had ik het nog licht, toen dacht ik dat het een verrekt spiertje was. Naar mate de dag vorderde kreeg ik weer steeds meer last, vooral met inademen, niezen, hikken. Vannacht wel normaal kunnen slapen, nu rugpijn door de vreemde houding. Anyway, het is nog niet over en gisterenavond bedacht ik dat mijn nieren daar zitten waar ik pijn heb. Zucht, ik heb ook altijd wat.
Aha, now comes the monkey out of the sleeve! Ik voelde me al een beetje emotioneel gechanteerd om een sociaal gewenst antwoord te geven bij de tweede vraag na het inleidende verhaalquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
TxsIk doe de Master Social Psychology (track: SP) in Tilburg. Dit is voor het vak "Emotion and Motivation", maar ben ook met m'n Master-thesis bezig ja. Mijn grote inspiratie is dat ik absoluut niet nog een jaar collegegeld wil betalen. Mijn eerste proposal is als het goed is, nu goedgekeurd. Nu begint het schrijven van de (eerste) inleiding en methode-sectie. Ik heb een enorme hekel aan het doen van literatuuronderzoek, dus zit er enorm tegenaan te hikken.
Vervelend dat je zo'n pijn hebt, hoop dat het bij de dokter straks een beetje meevalt!
Xx
Je hebt een pm'tjequote:
Heb hem net offline gehaald, heb genoeg respondenten. Txs voor de moeitequote:[b]Op vrijdag 2 december 2011 19:52 schreef Purdey het volgende:[/b
Tink, moet ik ook in het Engels antwoorden op je vragenlijst?
Hier was het van een hele dure banketbakkerij....dus maar een blokje en omdat het zo prijzig is ga je wel proeven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:06 schreef Purdey het volgende:
Zo'n marsepeinen worst bevat 108 kcal per 1/4 worst. Meestal snij ik daar plakjes van.
Moest wel aan de tijd denken dat ik makkelijk zo'n worst in 1 keer naar binnen propte op één avond
Oeps...quote:Op zondag 4 december 2011 10:35 schreef Purdey het volgende:
Blegh, gisteravond heb ik wel lasagne gegeten. Maar ik merkte dat hij zo 'vast' in de schaal zat, terwijl dat normaal niet is. Was ik 1 liter vloeistof vergeten in alle hectiekHet was behoorlijk zout, dus ik had het er snel mee gehad..
Tof dat je mag koken met kerst Tink! Weet je al wat je gaat maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.xxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 31 december ben ik jarig dus dan ga ik sowieso een strooptaart en een citroentaart maken. Ik haal ook oliebollen omdat mn schoonfamilie die taarten niet kent en dus niet lust.
's Avonds komen vrienden en dan schotel ik ze een mooi menu voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb geen van bovenstaande gerechten ooit gemaakt, dus het wordt spannend. Het is ook zoveel dat er best iets mag mislukken. Ik heb nu in spanning aan het wachten op mijn nieuwe grillpan, snijplanken en foodprocessor. En op het online bestelde premium vlees, yum! De vrienden die komen eten hadden ons een kadobon voor beefensteak.nl kado gedaan dus ze mogen meegenieten van de bestelling.
Ik heb mijn boodschappenlijstjes al uitgeschreven zodat ik de aanbiedingen in de gaten kan houden de komende weken.
Spoilers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje van vandaag:
O: Een sinaasappel, verwen moment activia, beker thee.
T: Handje choco kruidnoten.
L: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
T: 2 stukjes gevulde speculaas, 2 handjes choco kruidnoten.
D: Spinazietaart. 2 bolletjes ijs toe.
A: Water, thee.
S: 300 kcal verfietst, kijkend naar een dvd van Najib Amhali
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Daar ben je toch zelf bij ...? Wie of wat in jou denkt dat het een goed idee is om dan maar weer terug te vallen in dat disciplineloze gedrag?quote:Op zondag 4 december 2011 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bah. Ik word een beetje moe van mezelf. Steeds zit ik er een paar dagen lekker in en net als het een beetje vruchten begint af te werpen kom ik weer in een soort destructieve periode
Niet perse vreetbuien ofzo, maar wel allerlei ongezonds en mijn strakke patroon veul te veul laten vieren.
Probeer eens een tussenweg... want als je steeds een terugval krijgt, is je strakke patroon misschien gewoon te strak? En anders alles opschrijven, dat helpt bij mij nog steeds het meest...quote:Op zondag 4 december 2011 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bah. Ik word een beetje moe van mezelf. Steeds zit ik er een paar dagen lekker in en net als het een beetje vruchten begint af te werpen kom ik weer in een soort destructieve periode
Niet perse vreetbuien ofzo, maar wel allerlei ongezonds en mijn strakke patroon veul te veul laten vieren.
Wat een belachelijk lijstjequote:Op maandag 5 december 2011 16:05 schreef Audreyoot het volgende:
Slecht lijstje vandaag, heb niet echt honger.
O: appel met kop koffie(1 schep suiker, geen melk)
T: kop koffie
L: -
T: -
D: Bij schoonmoeder, weet ik dus nog niet maar meestal een aardappel, stukje vlees, groente en een dessert
inderdaad zelfs ik eet nog beterquote:Op maandag 5 december 2011 16:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat een belachelijk lijstje
Waarom zo slecht voor je lichaam zorgen?
@Purdey, mooi en lekker lijstje
Jij postte vroeger toch in slank? Je weet dat je gaat jojoën van zulke lijstjes?quote:Op maandag 5 december 2011 16:05 schreef Audreyoot het volgende:
Slecht lijstje vandaag, heb niet echt honger.
O: appel met kop koffie(1 schep suiker, geen melk)
T: kop koffie
L: -
T: -
D: Bij schoonmoeder, weet ik dus nog niet maar meestal een aardappel, stukje vlees, groente en een dessert
Jojoen met 700 kcal ? Tsssk echt nietquote:Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jij postte vroeger toch in slank? Je weet dat je gaat jojoën van zulke lijstjes?
Bedankt voor de complimentenquote:Op maandag 5 december 2011 12:42 schreef Purdey het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: Een sinaasappel, activia yoghurt, thee.
L: 1 boterham met pindakaas, 1 met garnalen/surimi salade, beker melk.
T: Een banaan, beker opkikker tomaat.
D: Broccoli, gekookte aardappeltjes, kaasburger. Toe: Activia verwenmoment met 4 eetlepels choco/noten muesli.
S: Hometrainer, 300 kcal.
Baaldagje tussendoor mag, zeker als het díe tijd van de maand isquote:Op maandag 5 december 2011 19:58 schreef Tink89 het volgende:
*eet Katjang Pedis en zegt daar niks over*
Het is de tijd van de maand, ik heb een baaldag en ik ga morgen weer normaal doen...
Xx
Ik heb al maanden geen echte baaldag meer gehad en de hele baal in vandaag zat 'm in de appelflap en een bakje katjang pedis (de stroopwafel was ingecalculeerd)... Ik ben er niet trots op, maar het had erger gekund.quote:Op maandag 5 december 2011 20:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Baaldagje tussendoor mag, zeker als het díe tijd van de maand is
Ik heb 'm voor volgend weekend gepland staan, maar gelukkig nooit trek in gekke dingen. Vooral in véél eten, alsof ik uitgehongerd ben en weer moet aansterken.
Morgen is alles weer goed Tinkie
Wat kan het universum toch goeiig zijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo. Het universum gaat me vandaag helpen. Mijn mondhoek is gescheurd, eten doet pijn
Waarom weer terug aan proberen te komen als ik vragen mag? Het is toch een dieettopic dus elke kilo is toch meegenomen? Is misschien wel veel 5 kilo op 6 dagen maar dat zijn stresskilo's die je met je normale eetpatroon ook wel weer bijkomt.quote:Op maandag 5 december 2011 23:04 schreef seasushi het volgende:
hele flinke stress zorgt voor -5 kg in 6 dagen. dat is eng.. nu met calorierijke yoghurtjes enzo weer een beetje terug proberen te komen.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo. Het universum gaat me vandaag helpen. Mijn mondhoek is gescheurd, eten doet pijn
Denk dat Seasushi dat ook bedoeld, dat er normaal gegeten gaat worden en dat die kilo's er weer bij komen, toch? Kan me niet voorstellen dat die nu een week chocolade en chips gaat zitten eten om ze er weer bij te krijgenquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom weer terug aan proberen te komen als ik vragen mag? Het is toch een dieettopic dus elke kilo is toch meegenomen? Is misschien wel veel 5 kilo op 6 dagen maar dat zijn stresskilo's die je met je normale eetpatroon ook wel weer bijkomt.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:54 schreef marcb1974 het volgende:
Mijn riem kan zomaar een gaatje beter
Ga gewoon melk drinken in plaats van die gesuikerde troep.quote:Op maandag 5 december 2011 23:04 schreef seasushi het volgende:
hele flinke stress zorgt voor -5 kg in 6 dagen. dat is eng.. nu met calorierijke yoghurtjes enzo weer een beetje terug proberen te komen.
Sinds wanneer is een dieet alleen geschikt voor afvallen?quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom weer terug aan proberen te komen als ik vragen mag? Het is toch een dieettopic dus elke kilo is toch meegenomen? Is misschien wel veel 5 kilo op 6 dagen maar dat zijn stresskilo's die je met je normale eetpatroon ook wel weer bijkomt.
Ahzo ja, dacht al hehequote:Op dinsdag 6 december 2011 10:55 schreef Tink89 het volgende:
Denk dat Seasushi dat ook bedoeld, dat er normaal gegeten gaat worden en dat die kilo's er weer bij komen, toch? Kan me niet voorstellen dat die nu een week chocolade en chips gaat zitten eten om ze er weer bij te krijgen
Xx
Euhm gezien die gewichtsbalkjes in dit topic ging ik er eigenlijk vanuit dat iedereen hier wilt afvallen? Ik weet dat een dieet ook kan gelden voor andere redenen maar ik dacht dat het algehele doel voor dit topic gewichtsverlies is.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ga gewoon melk drinken in plaats van die gesuikerde troep.
[..]
Sinds wanneer is een dieet alleen geschikt voor afvallen?Dieet is 'diet', en alle structurele etenspatronen kun je zien als diet.
Meid, waarom eet je toch steeds zo weinig? Koffie is geen tussendoortjequote:Op dinsdag 6 december 2011 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: beetje muesli met magere yoghurt
T: kop koffie, zwart
L: boerensalade
T: misschien nog een kop koffie
D: Nog geen idee
Bij mij kan er zo 3-4 kg tussen 's ochtends en 's avonds zitten, en wanneer ik twee dagen heel weinig drink dan ben ik ook zo 1.5-2 kg lichter. Water doet heel veel, vet/spiermassa raak je echt niet zo snel kwijt. Aankomen evenmin.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ahzo ja, dacht al hehe
[..]
Euhm gezien die gewichtsbalkjes in dit topic ging ik er eigenlijk vanuit dat iedereen hier wilt afvallen? Ik weet dat een dieet ook kan gelden voor andere redenen maar ik dacht dat het algehele doel voor dit topic gewichtsverlies is.
Gister had ik te weinig gegeten, was ook vanochtend gelijk 0.6 lichter![]()
Lijstje van vandaag:
O: beetje muesli met magere yoghurt
T: kop koffie, zwart
T: misschien nog een kop koffie
D: Nog geen idee
Ohw ik dacht dat koffie ook als tussendoortje teldequote:Op dinsdag 6 december 2011 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meid, waarom eet je toch steeds zo weinig? Koffie is geen tussendoortje.
Ik weeg me altijd op dezelfde tijd het sochtends en mijn gewicht is de afgelopen 2 weken op de ons gelijk gebleven, vandaar dat ik vanochtend wel schrokquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Bij mij kan er zo 3-4 kg tussen 's ochtends en 's avonds zitten, en wanneer ik twee dagen heel weinig drink dan ben ik ook zo 1.5-2 kg lichter. Water doet heel veel, vet/spiermassa raak je echt niet zo snel kwijt. Aankomen evenmin.
Ik bedoel eigenlijk drinkontbijtjes en dat soort zooi. vast voedsel lukt nog niet. dus appelmoesje, beetje soep, yoghurt met wat muesli enzquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ga gewoon melk drinken in plaats van die gesuikerde troep.
[..]
Sinds wanneer is een dieet alleen geschikt voor afvallen?Dieet is 'diet', en alle structurele etenspatronen kun je zien als diet.
Niet lullig bedoeld maar hoe is het zover gekomen? medicatie?quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:20 schreef Juicyhil het volgende:
Nu 9 kilo in totaal kwijtgaat lekker. Maar nog een hoop te gaan helaas. (doel is in totaal 80 kilo eraf)
Nee hoor. Is altijd al zo geweest. Als je niet beter weet dan doe je er ook niks aan hequote:Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar hoe is het zover gekomen? medicatie?
Respect man, mooi zo doorgaan. Terugblikken op verleden heeft nu geen zin meer, probeer dagelijks progressie te maken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:20 schreef Juicyhil het volgende:
Nu 9 kilo in totaal kwijtgaat lekker. Maar nog een hoop te gaan helaas. (doel is in totaal 80 kilo eraf)
Dank je.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Respect man, mooi zo doorgaan. Terugblikken op verleden heeft nu geen zin meer, probeer dagelijks progressie te maken.
Je begrijpt wat ik bedoel..quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:12 schreef Sjeen het volgende:
Altijd al zo geweest? Jij bent al je hele leven 80 kilo te zwaar? Ai, dat zal me een bevalling geweest zijn dan
Er moet toch een punt zijn waarop je echt van iets te zwaar naar echt te zwaar bent gegaan?
Ja sorry, ik ben in een kutstemming...quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel..
Nou ja het laatste stukje ging hard toen ik op mezelf ging wonen zeg maar
Maar goed, ik weet prima wat er mis ging. Het gaat me meer om hoe ik het weer kwijt raak.
Succesquote:
Dankjewel.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:49 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Succes![]()
Ik vind persoonlijk dat je erg veel brood in je lijstje hebt. Misschien kan je een maaltijd vervangen door yoghurt met fruit/muesli of salade?
Ja bijvoorbeeld, ik doe het zelf ook niet altijd goed maar je zou dus idd het 'sochtends kunnen kiezen voor yoghurt met fruit als je in de middag koolhydraten gaat eten. Als je overdag veel beweging hebt zou je ook yoghurt met muesli als ontbijt kunnen pakken.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef BDU het volgende:
[..]
Dankjewel.
Zou het ontbijt hiervoor vervangen kunnen worden? b.v. een schaaltje yoghurt met muesli?
een handje ongezouten cashewnoten is dat een goed idee?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Krentenbol = suiker
Betere keuze zou zijn gekookt ei/omelet, kwark, wat noten, etc.
Kan, als het echt een handje is. Beter zou nog iets zijn met wat minder vet.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:10 schreef BDU het volgende:
[..]
een handje ongezouten cashewnoten is dat een goed idee?
Bedankt trouwens voor alle tips
nouja zegquote:Op woensdag 7 december 2011 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
When throwing dead doers, GTFO.
De muffins waren afgeprijsd met 35%, en ik had honger. Nooit geen boodschappen doen als je honger hebt. En nooit geen diensten draaien van 11:00 tot 14:30, aangezien je dan geen lunchpauze hebtquote:Op woensdag 7 december 2011 09:39 schreef Purdey het volgende:
O: 2 boterhammen pindakaas, beker thee.
L: Er is duidelijkheid. Een bagel, een sinaasappel, een chocolademuffin en een beker thee..
D: Andijvie, aardappeltjes, Rijstburger. Bekertje acitvia.
S: Misschien fietsen
Wat is hummus?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:23 schreef RandomMoron het volgende:
Koud vandaqg, brr..moeite met warm blijven
O : boterham met smeerkaas, sinaasappel
T : yoghurt
L : twee boterhammen met hummus, augurkjes, tomaat
T : thee, cracker
D : eet bij een vriendin, zij kookt, dus geen idee.
Hummusquote:
Wat een ontzettend lieve post, dankjewel Franneh!quote:Op woensdag 7 december 2011 16:50 schreef Franneh het volgende:
Ik lees zo af en toe mee in dit topic (waar ik qua bmi ook goed in zou passen helaas) en wilde even zeggen dat jullie goed bezig zijn. Ik vind het knap dat jullie (ondanks hier en daar een dipje) zo doorzetten.
Petje af voor het doorzettingsvermogen en al die verloren kilo's.![]()
ondefinieerbaarquote:
free shipping costs als je weer naar NL komtquote:Op donderdag 8 december 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben helemaal verslaafd aan de low fat hummus van de Marks&Spencer, maarja, daar hebben jullie niet zoveel aan![]()
Nicequote:Op vrijdag 9 december 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?
Hier gaat alles prima! Gisteravond geen 300, maar zelfs 400 kcal verfietst. Even doorbijten doet wonderenHelaas niet afgevallen, misschien morgen.. Lijstje/planning:
O: 2 sinaasappels, bekertje activia mango/vezel, beker thee.
L: Droog broodje, nog iets en 0,5 L spa&fruit. (Weet nog niet precies..)
T: Warme choco uit de automaat.
D: Ik gok op witlof, aardappels en een vega burger
A: Thee, stukje gevulde speculaas.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:53 schreef dudesque het volgende:
wat een stilte hier.!
Had hier volgens mij al eens eerder gepost maar zag toen toch maar van het dieeten af.
Maar deze maandag ga ik dan echt beginnen met cal. tellen.
1500 op een dag moet voldoende zijn.
Ik ben al wel begonnen met sporten. Ik voel me fijner en fitter.
hoooot hoooot!!!quote:
mmmh als ik aan jou denk, denk ik aan hele lekkere dingenquote:Op zaterdag 10 december 2011 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb even een niet zo gefocuste week gehad. Veel schranzen icm weinig gezonds eten.
Weegschaaltechnisch valt het mee. Plan is vanaf maandag weer volle bak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Je kan het ook heel makkelijk zelf maken.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ondefinieerbaar
apart
maar nou hebben ze bij mijn supermarkt maar 2 soorten en die vallen een beetje tegen qua smaak
Het is een soort van buikspier/beenspier oefening op hawaiiaanse muziek. Dus met je heupen wiegen en dat een uur lang.quote:
Het klinkt eigenlijk best tof. Maar als het saai is, houdt het op. Sporten moet vooral leuk zijn, anders begin je er niet meer aanquote:Op zondag 11 december 2011 05:38 schreef dudesque het volgende:
[..]
Het is een soort van buikspier/beenspier oefening op hawaiiaanse muziek. Dus met je heupen wiegen en dat een uur lang.
hahha ja met een uurtje intensief DPX'en (dance party xtreme) verbrandt je zo'n 700 tot 800 calorieen.quote:Op zondag 11 december 2011 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dudesque, wat is DPX en hoe versport je er in vredesnaam 1000 calorieën mee? Dat wil ik ook! Daar moet het meeste vandaan zijn gekomen want met je heupen wiegen en vooral sauna zet amper zoden aan de dijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door dudesque op 11-12-2011 16:27:11 ]I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
Ohhh, zo'n buikje wil ik ookquote:Op zondag 11 december 2011 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Purdey, ik doe deze wel eens. Bevalt best goed.
quote:Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Heel lekker... dus ik heb de helft naar de buren gebracht
Ik zou het bij god niet weten... ik houd zulke dingen echt niet bij.quote:Op maandag 12 december 2011 13:16 schreef Panzermaus het volgende:
Op hoeveel gram eiwit per dag zitten jullie eigenlijk?
Vind je het niet belangrijk om spiermassa te behouden dan? Ik hoef echt geen vrouw die 10 kg afvalt waarvan een groot gedeelte spiermassa is, dan houdt ze geen glutes over.quote:Op maandag 12 december 2011 13:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou het bij god niet weten... ik houd zulke dingen echt niet bij.
Ik behoud mijn spiermassa ook wel zonder tot op de gram te weten wat ik binnenkrijgquote:Op maandag 12 december 2011 13:22 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vind je het niet belangrijk om spiermassa te behouden dan? Ik hoef echt geen vrouw die 10 kg afvalt waarvan een groot gedeelte spiermassa is, dan houdt ze geen glutes over.
Kan handig zijn als richtlijn, laat mij eens op je ass slaan met een houten plank.quote:Op maandag 12 december 2011 13:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik behoud mijn spiermassa ook wel zonder tot op de gram te weten wat ik binnenkrijg
Als je tevreden bent met je lichaam dan geen neuk geven om BMI, zegt zeer weinig over de samenstelling van je lichaam.quote:Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef Barreltje het volgende:
Zo..
ik ben er ook weer even..
ik heb een probleem geloof ik
ik vind mezelf niet te dik![]()
terwijl mijn BMI toch echt iets anders zegt
de motivatie is dus even compleet weg
ik kom hier even naar motivatie vissen
BDSM is voorbehouden aan mijn partnerquote:Op maandag 12 december 2011 13:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Kan handig zijn als richtlijn, laat mij eens op je ass slaan met een houten plank.
[..]
Als je tevreden bent met je lichaam dan geen neuk geven om BMI, zegt zeer weinig over de samenstelling van je lichaam.
ohja erg he.quote:Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Damn... dat lijstjeIk krijg al honger als ik ernaar kijk. DP heeft gelijk, appel ipv appelsap, water ipv gatorade, alleen yoghurt is geen lunch en een slice pizza is geen diner. Kom, je kunt echt beter dan dit
Gisteren in de keuken gestaan, zelf pommes duchesses gemaakt (nou ja, vriend heeft dat gedaan). En samen met dochter cupcakes gebakken en versiert met botercreme. Heel lekker... dus ik heb de helft naar de buren gebracht
Ik zou de kaas wat beperkenquote:Op maandag 12 december 2011 14:02 schreef dudesque het volgende:
[..]
O: Yoghurt met kiwi en banaan
T: Cheesestring
L: iets met ei om mijn protiene binnen te krijgen
T: Granola bar
L: komkommersalade met kippenborstfilet en klein schaaltje bruine rijst
T: appel
Ik heb sterk het vermoeden dat ik dit soort lijstjes voor mezelf moet gaan maken om me er echt aan te gaan houden. Anders sta ik zo voor die koelkast te zweven en pak wat ik pakken kan
Omg... Bufkes... Buurvrouw???quote:Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zou de kaas wat beperkenMaarja ik hou me er ook niet echt aan
In het weekend ging het weer mis zoals elk weekend, maar tot mijn verbazing een ons afgevallen ipv te zijn bijgekomen!!
Mijn lijstje van gister:
O: 3(!) wentelteefjes met kaneel en suikerJa ik had er zin in
L: broodje bufkes warme beenham met cocktailsaus
D: Chili con carne
T: koekjes gemaakt, van die zandkoekjes en daarna met suikerdingetjes versiert, en ik heb ze allemaal opgegeten met vriendlief.
Vrijdag en zaterdag soortgelijk lijstje. Snappen jullie het nog? Hoe kan ik in godsnaam zijn afgevallen van een dergelijk lijstje?
Maargoed, ik zeur er verder niet om![]()
Lijstje van vandaag:
O: muesli met magere yogh
T: ik had nog een zandkoekje gevonden
T: niks want ik was erg laat opgestaan
D: bij schoonmams dus zal wel oerhollands zijn.
Vandaag precies 5 kilo kwijt
haha ik was alleen vergeten dat ze dit idd alleen in Limburg kennenquote:Op maandag 12 december 2011 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omg... Bufkes... Buurvrouw???
Oehjaquote:Op maandag 12 december 2011 15:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
haha ik was alleen vergeten dat ze dit idd alleen in Limburg kennenDus ik neem niet aan dat we ver uit elkaar zitten
Broodje werrem sjink hmmmmm
Oeh dat wist ik niet, maar ik was toch een ons afgevallen dus het zal wel meevallenquote:Op maandag 12 december 2011 17:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oehja![]()
Ik ben al 2 jaar (ofzo, plusminus) niet meer bij Bufkes geweest... Weet je dat die broodjes ham echt heel erg slecht zijn btw? Je kan nog beter frietjes eten, zei m'n dieetiste ooit![]()
Anyway, lijstje:
O: 3 volkorenboterhammen. 2 kip-worst, 1 20+-smeerkaas van de Hema *de enige lekkere 20+*. Beker thee.
T: Bekertje thee op school. Stukje chococake *minuscuul, zo'n 2 x 2 cm*. Klasgenootje had gebakken om te vieren dat het ons laatste college ooit is, heb het kleinste stukje eruit gezocht.
L: Panini van brood, brie, ananas en ham. Grote beker thee.
T: Niks, zat vol van de panini.
D: Aardappelwafeltjes, vegavlees en komkommer-feta-salade *zeker niet de gezondste keuzes ooit, maar als alles uit de oven komt, valt het nog best mee*
Xx
Ik snij gewoon een komkommer en een half pakje feta door elkaar met een klein beetje slasaus... Ik krijg weinig zuivel binnen *alleen (smeer)kaas*, dus probeer af en toe zoiets. Hier is het iig favorietquote:Op maandag 12 december 2011 17:40 schreef dudesque het volgende:
Oh dat klinkt wel heel erg goed die komkommer feta salade. Ik heb hier nog geitenkaas liggen. Zal ik het door mijn salade gooien of niet
Er stond hier al een komkommersalade op het menu maar nu ga ik eens kijken of ik hier feta kan krijgen. En op zoek naar een lekkere dressingquote:Op maandag 12 december 2011 17:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snij gewoon een komkommer en een half pakje feta door elkaar met een klein beetje slasaus... Ik krijg weinig zuivel binnen *alleen (smeer)kaas*, dus probeer af en toe zoiets. Hier is het iig favoriet
Overigens: feta is ook heel lekker met een plakje ham eromheen. Kwartiertje in de oven, omnomnom *wel iets minder gezond, ahum*
Xx
Ja, het is een klotelijst maar wel lekker en qua kcal nou eenmaal niet al teveel.. dus val je afquote:Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zou de kaas wat beperkenMaarja ik hou me er ook niet echt aan
In het weekend ging het weer mis zoals elk weekend, maar tot mijn verbazing een ons afgevallen ipv te zijn bijgekomen!!
Mijn lijstje van gister:
O: 3(!) wentelteefjes met kaneel en suikerJa ik had er zin in
L: broodje bufkes warme beenham met cocktailsaus
D: Chili con carne
T: koekjes gemaakt, van die zandkoekjes en daarna met suikerdingetjes versiert, en ik heb ze allemaal opgegeten met vriendlief.
Vrijdag en zaterdag soortgelijk lijstje. Snappen jullie het nog? Hoe kan ik in godsnaam zijn afgevallen van een dergelijk lijstje?
Maargoed, ik zeur er verder niet om![]()
Lijstje van vandaag:
O: muesli met magere yogh
T: ik had nog een zandkoekje gevonden
T: niks want ik was erg laat opgestaan
D: bij schoonmams dus zal wel oerhollands zijn.
Vandaag precies 5 kilo kwijt
Het is 12/12... dat is toch geen feestdag?quote:Op maandag 12 december 2011 19:22 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ben echt teveel aan het snoepen de laatste tijd, maar kom gelukkig helemaal niks aanIk wil nog wel wat kilo's kwijt, maar vind het zeker moeilijk om tijdens de feestdagen motivatie te vinden. Maargoed als ik ook niet aankom, vind ik dat niet eens zo erg. Begin ik in het nieuwe jaar wel weer
*grinnik*quote:Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Het is 12/12... dat is toch geen feestdag?
GMTAquote:Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Het is 12/12... dat is toch geen feestdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |