abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104681590
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

dinsdag 22 november 2011 @ 17:23:09 #3
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104681625
Het vreetexcuus, dat de feestdagen heet. :9
Alleen inderdaad niet echt goed voor je figuur. :P

Ik zit alweer een hele tijd op hetzelfde gewicht ....
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104681630
Want stiekem zie ik er wel een beetje tegenop...
Hoe kan zoiets nou ingeburgerd zijn dat we karren vol met voedsel naar binnen proppen :')
Alsof het ons laatste avondmaal is 8)7
pi_104681683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:23 schreef LovelyLady het volgende:
Want stiekem zie ik er wel een beetje tegenop...
Hoe kan zoiets nou ingeburgerd zijn dat we karren vol met voedsel naar binnen proppen :')
Alsof het ons laatste avondmaal is 8)7
Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaan
Zal wel moeten, 2 weken later moet ik al in een buikdansoutfitje optreden
Of ik moet die 2 weken erna gewoon helemaal stoppen met eten _O-
pi_104681739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik hoop het dit jaar ook een heel eind over te slaan
Zal wel moeten, 2 weken later moet ik al in een buikdansoutfitje optreden
Of ik moet die 2 weken erna gewoon helemaal stoppen met eten _O-
ja maar dat is niet gezond :6
pi_104682288
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:25 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ja maar dat is niet gezond :6
Nope dus hopelijk blijft het zo goed gaan als op dit moment :)
pi_104682353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nope dus hopelijk blijft het zo goed gaan als op dit moment :)
gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdag :D
pi_104682757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

gewoon stamppot op 1 en 2e kerstdag :D
Kerstavond kook ik dus dan kan ik zelf opletten :)
Dagen erna gourmet dus dan lekker veel groente
pi_104684919
Hallo kiloknallers!

Ik lees hier wel eens dat het niet bevordelijk is om na een bepaalde tijd s' avonds nog te eten. Ik krijg echter honger als ik in bed lig met als gevolg dat ik niet kan slapen. Eten jullie wel of niet voor het slapen gaan? Zo ja wat voor eten raden jullie aan? Drink eigenlijk standaard altijd wel een beker melk voor het slapen gaan. Ook sport ik veel.

Xx!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ierse_Strijder op 22-11-2011 19:23:36 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:16:44 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104686183
Eten na het slapen??
Ja hoor, ontbijt O+

Klotetijd dit ja, pepernoten, chocola, staven, stollen, diners...
Je bent er wel zelf bij en wat is er lekkerder dan een kerstwandelng te maken? Er zijn zelfs veel georganiseerde tochten.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104686539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Eten na het slapen??
Ja hoor, ontbijt O+

Klotetijd dit ja, pepernoten, chocola, staven, stollen, diners...
Je bent er wel zelf bij en wat is er lekkerder dan een kerstwandelng te maken? Er zijn zelfs veel georganiseerde tochten.
Aaarg shit typfout aangepast inmiddels. Laat al het lekkers even links liggen dit jaar wil naar de -85 kg
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:16:24 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104693372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:48 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Hallo kiloknallers!

Ik lees hier wel eens dat het niet bevordelijk is om na een bepaalde tijd s' avonds nog te eten. Ik krijg echter honger als ik in bed lig met als gevolg dat ik niet kan slapen. Eten jullie wel of niet voor het slapen gaan? Zo ja wat voor eten raden jullie aan? Drink eigenlijk standaard altijd wel een beker melk voor het slapen gaan. Ook sport ik veel.

Xx!
Hallo,

Kiloknallers? Hoewel ik dat maar opvat als een compliment, klinkt het een beetje naar. Alsof we grote kilobakken kipfilet zijn :P

Ik probeer na een uur of 8 's avonds niks meer te eten, maar dat is vooral omdat ik een hekel heb aan naar bed gaan met een (te) volle buik. Meestal eten wij warm rond 6 uur, half zeven. Dan neem ik soms wel net voor 8 uur een bakje yoghurt, maar meestal hou ik het na het eten gewoon op een grote beker thee.

Ik heb wel altijd een glas water naast m'n bed voor als ik wakker word met een leeg gevoel :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 november 2011 @ 21:25:08 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104694003
Ik las "Heel de feestdagen heet!"
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 november 2011 @ 21:27:05 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104694140
Ik ben weer terug op voorgriepgewicht :) nu mijn conditie nog terug op peil krijgen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104694403
Ah ja de feestdagen! O+

Misschien een idee: ga lekkere wandelingen (stevig tempo) maken met kerst bijv. De hele dag binnen zitten is sowieso niet lekker en zo beweeg je ook nog eens sven lekker voor je weer aan tafel moet. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_104695015
En verder is zelf koken idd een goed idee wat sarabi zegt.

Maar genieten is wel belangrijk natuurlijk he? Als je gewoon een beetje verstandig blijft, en niet denkt: ach nu is t toch al verpest, ik begin in Jan wel weer met opletten ;), komt t heus wel goed.

Je komt heus geen 5 kilo aan van 2 kerstdagen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 23 november 2011 @ 09:07:01 #18
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104708784
O : havermout
T : yoghurt, banaan en haarverfgeursnuiven
L: geroosterde boterhammen en appel en kaneel.
T: boterhammetje pindakaas
d: rijst, sajoerboontjes en vegaburger
t : fruitjes

Ik ben bang voor de extras..de chocolaatjes, de marsepein, de demente grootouders die me elk bezoek drie chocoladeletters geven...
  woensdag 23 november 2011 @ 09:40:52 #19
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_104709363
Inderdaad, lekker wandelen met kerst! Doe ik eigenlijk altijd wel. :D Bovendien ben ik altijd zo in de weer, zit amper stil met kerst. Kids entertainen, laatste beetje goed opruimen, keuken organiseren, koken voor 12 mensen, afruimen, opruimen, vaat doen!

Oud en Nieuw precies hetzelfde trouwens. Dus ik maar me daar niet zoveel zorgen om. ;)

De stress hier blijft maar opstapelen en door allerlei onverwachte rare gebeurtenissen eten we te vaak iets makkelijk en snels. Gisteren bijv MacDonalds omdat mijn man tot laat in het ziekenhuis was met schoonmoeders (onverwacht), mijn oppas voet in het gips heeft en toch nog even kon oppassen, mijn baas ineens langskwam op mijn werk waardoor ik een half uur later thuis was, de jongste ineens ziek werd. Complete chaos dus. -.-

O: 3 cracottes met smeerworst + koffie
T: grote mandarijn en thee
L: 2 boterhammen 1 met kaas 1 met cervelaat en misschien en gekookt ei + melk
T: grote mandarijn en thee
D: schnitzel/aardappel/wortel
  woensdag 23 november 2011 @ 10:15:18 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104710087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:40 schreef Silmarwen het volgende:
Inderdaad, lekker wandelen met kerst! Doe ik eigenlijk altijd wel. :D Bovendien ben ik altijd zo in de weer, zit amper stil met kerst. Kids entertainen, laatste beetje goed opruimen, keuken organiseren, koken voor 12 mensen, afruimen, opruimen, vaat doen!

Oud en Nieuw precies hetzelfde trouwens. Dus ik maar me daar niet zoveel zorgen om. ;)
Hier gaat het net even anders... Vriendjelief ruimt op, ik organiseer de keuken en kook voor de familie, maar dan doet iedereen zijn ding bij het opruimen, afruimen en het doen van de vaat. Wel zo eerlijk :)

Overigens doen wij niet aan wandelen, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Mijn schoonouders zijn van die mensen die kerst als vreetfestijn zien en dan liefst ook al 's middags om 2 uur aan het warme eten zitten. Wij hebben daarom besloten om tweede kerstdag bij mijn moeder te gaan ontbijten en dan met de ouders van vriendjelief iets leuks te gaan doen (Kerststallen kijken, kerstmarkt, zoiets) en dan 's avonds ergens te eten. Wel zo lekker, de rest van de kerst is van ons :D

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 10:29:41 #21
54772 Silmarwen
pi_104710495
Ik ben nogal een control freak. :D Bovendien vind ik het niet erg om alles op te ruimen en te regelen, dus doe ik dat lekker. :+

We hebben eerste Kerstdag een late brunch met ouders en kinders, dan gaan we denk ik een stuk wandelen met een aantal (mijn vader zit aan de zuurstof, wandelen is niet echt zijn ding ;) ) om daarna weer op te warmen! Dan ga ik beginnen aan het eten, wat an sich wel uitgebreid is, maar zeker geen vreetfestijn.

Voorgerecht: Carpaccio op een bedje van rucola, met pijnboompitjes, parmazaan en een vinegrette.
Tussengerechtje: Kerriesoep met garnalen
Hoofdgerecht: Geroosterde aardappelen, gepureerde aardappelen, stoofperen, cranberry compote, spruiten (ik ben half Brits, daar zijn ze gek op spruiten!), sla. Beef stroganof en een kleine kalkoen uit de oven, gevuld met knoflook en uien en bedekt met iets van bacon (of in die trant)
Nagerecht: Zelfgemaakte pure chocolade pudding met een frambozensaus en een schijfje witte chocola OF zelfgemaakte griesmeelpudding met gedroogd fruit en cranberry saus.

Het klinkt allemaal veel, maar dat is het zeker niet. We zijn met zijn dertienen en het doel is om voor iedereen wat lekkers te hebben. Dus in plaats van 3 grote dingen, doen we veel kleinere dingen. ;) De brunch is een luxe assortiment broodje en beleg.

Tweede kerstdag gourmetten we met zijn viertjes (nou ja drieetjes, de jongste kan het nog niet echt ;) ) En dan ben ik nog niet van de masale hoeveelheden! En ik heb er altijd graag groente en vis bij. Dus al met al niet vreselijk slecht voor Kerst.

Oud en Nieuw is veeeeeel erger....
Oliebollen, zelfgemaakt slaatje, toastjes, kaasjes, salades etc. We eten nooit echt avondeten dan, gewoon allemaal dingen tussendoor. Ach das ook maar 1 keer per jaar dat we dat doen. ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 10:44:16 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104710852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:
Lange post
Ah, als je het niet erg vindt, is het natuurlijk een ander verhaal.

Je menu ziet er goed uit, al zou ik de spruiten en de griesmeelpudding met liefde laten staan ;)

Ik ga denk ik maar eens met vriendjelief en mamalief overleggen straks om te bedenken wat wij aan menu ga doen met kerst. Ik weet iig zeker dat schoonpapa en -mama het niet erg vinden als ik kook. Die aten, voordat ik er was, elk jaar rollade met boontjes en pommes duchesse uit de diepvries :P

Xx

Edit: Als ideetje van een menu had ik vorig jaar het volgende *houd mijn wij-lusten-niks-schoonouders even in gedachte:

Vooraf: Zalmcocktail met ananas en kerrieEn dan sjiek, in mooie hoge schaaltje geserveerd.
Soep: Gegrilde paprikasoep. De paprika's waren voorgegrild, maar verder alles zelf gedaan. Is op basis van visbouillon, supermakkelijk en zo ontzettend lekker :)
Hoofdgerecht: Varkenshaas met cranberrycompote, salade, spinazie a la creme met cherrytomaatjes en verschillende aardappelgerechtjes uit de oven.
Toetje: Brownietaartjes van brownies, kersen op siroop en ijs. Soesjestaart van slagroomsoesjes die aan elkaar geplakt zijn met glazuur en waar dan karamel overheen zit. Het lijkt op croquembouche.

Voor met z'n vieren was dit variatie genoeg. Bij mijn moeder doen we altijd veel uitgebreider, maar dan zijn er aardig wat moeilijke eters bij, dus we gourmetten ook altijd een dagje, zodat mama haar handen wat vrijer heeft :)

Xx

[ Bericht 35% gewijzigd door Tink89 op 23-11-2011 10:50:09 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 11:13:42 #23
54772 Silmarwen
pi_104711731
Ohhh dat klinkt erg lekker!

Ik ben gek op koken, mijn vader was chef kok vroeger (mijn moeder kan water nog laten aanbranden) en mijn schoonouders kunnen ook goed koken. Vaak bereiden we allemaal wat anders, anders is het niet te doen hoor. ;)

Oh voor de lunch hebben we ook nog een taart, alhoewel ik nog niet weet welke smaak... Twee mensen lusten geen chocola en een heeft een hekel aan slagroom. Taart zonder slagroom en chocola... -.- Best lastig om dan iets kerstigs te verzinnen. Vorig jaar had ik christmas pud gemaakt, maar ik kan dat zelf niet eten en niet iedereen vindt het lekker.

Misschien een lichtere vruchten taart zonder noten ofzo. Een tulband is misschien wel een idee.

Ik maak voor de gasten nog een meeneem cadeautje trouwens. 3 doosjes gestapeld met lint. Eerste doosje zelfgemaakte bonbons (praline, ganache, kersen, witte chocolade mouse etc.) Tweede doosje kerstkoekjes (chocolate chip, zandkoekjes, havermout) en derde doosje 6 cupcakes. (2 red velvet, 2 appel kaneel, 2 cranberry)
pi_104711960
Feestdagenverleiding herken..

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik in het weekend gewoon stukjes chocoladeletter en pepernoten en shizzle mag en de komende weken door de week ff extra ga balansen.
Helemaal afblijven lukt toch niet, misschien is dit een tip waar jullie ook wat aan hebben?

Vind het best lastig, zeker met kids in huis en dat begon al met het Sintmaartensnoep wat per kilo's aangesleept werd. "Mama mag ook eentje"

En voor mezelf bepalen dat ik in december in elk geval gelijk wilde blijven (dus 31 december niet zwaarder dan 1 december) en gewoon in januari weer echt er tegenaan, dat heeft mij ook wel geholpen de afgelopen twee jaar. In januari ging het dan ook altijd weer extra hard.
pi_104712513
ik heb tot nu toe geen moeite met snoep. Dat verwacht ik ook niet. Het risico ligt voor mij echt in de alcihol en de hoeveelheden eten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')