quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:15 schreef kwiwi het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon op je snelheid kunnen letten.. Is maar een idee.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Barbapapamama het volgende:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
alle boetes zijn terecht, behalve als zeikers er zelf een krijgen. zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar voor sommige mensenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat kansloze gejank over boete's altijd. 5 gecorrigeerd te hard is in de praktijk 10 km te hard. Wanneer is een boete dan wel terecht? Wanneer je 130 rijdt waar je 80 mag?
Jij snapt duidelijk niet hoe meettoleranties werken... TS rijdt 85, ze meten 88, en corrigeren dat naar 85. En iets anders kunnen ze niet bewijzen!.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat kansloze gejank over boete's altijd. 5 gecorrigeerd te hard is in de praktijk 10 km te hard. Wanneer is een boete dan wel terecht? Wanneer je 130 rijdt waar je 80 mag?
Oké 8 km te hard i.p.v. 10km te hard. Wat is je punt verder?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe meettoleranties werken... TS rijdt 85, ze meten 88, en corrigeren dat naar 85. En iets anders kunnen ze niet bewijzen!.
Ik ben geen 12 en heb mijn rijbewijs B. Ik vind des te minder gevaarlijke gekken als jij er rond rijden beter voor onze mobiele samenleving. Nu wielrenners nog.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:27 schreef hoogvlieger het volgende:
12 jarige fokkertjes die geen rijbewijs en auto hebben![]()
![]()
Goed verweerquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:27 schreef hoogvlieger het volgende:
![]()
Vond de OvJ ook en heeft bij deze de boete van TS verworpen.quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vond de OvJ ook en heeft bij deze de boete van TS verworpen.
Dan nog rij je te hard. En iets anders kan jij niet hard makenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe meettoleranties werken... TS rijdt 85, ze meten 88, en corrigeren dat naar 85. En iets anders kunnen ze niet bewijzen!.
Grafmongool moet het bij u zeker worden dan? Alleen demente bejaarden rijden 80 op een snelweg. Blijken een hoop van jullie dus onder te vallen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:50 schreef Gravedigger het volgende:
Heb je niet de verkeerde username? Laagvlieger zou beter pasen
Ik hoop dat iemand dit rake punt genoteerd heeft voor de volgende gemeentevergadering.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:27 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Grafmongool moet het bij u zeker worden dan? Alleen demente bejaarden rijden 80 op een snelweg. Blijken een hoop van jullie dus onder te vallen.
Dat dus. Rij dan gewoon lekker 100 ofzo. Krijg je ook niet van die flutboetesquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef Shispeed het volgende:
als je een boete haalt, doe het dan goed. ik vind dit erg schraal van je, TS.
Inderdaad, een wegpiraat als de TS zouden ze het rijbewijs moeten ontnemen. Toont ook geen enkel berouw.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:50 schreef 9611Niels het volgende:
Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden, de rijksweg is geen speeltuin
Dit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:27 schreef hoogvlieger het volgende:
![]()
Ah toch nog goed volk hier. Betaal die boete natuurlijk ook gewoon. 29equote:Op dinsdag 22 november 2011 19:51 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Dit.
Ik word ook leip van die kansloze boetes voor 5km te hard.
TS rijdt hier dus ook gewoon 80 terwijl je er maar 50 mag.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:09 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Gaat gewoon om het debiele principe om 80km op een 2 baans snelweg te zetten.
Gewoon aan de regels houden, huiliequote:Op dinsdag 22 november 2011 19:51 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Dit.
Ik word ook leip van die kansloze boetes voor 5km te hard.
Wtf?quote:Op woensdag 23 november 2011 01:30 schreef Saisai het volgende:
denken dat de politie er is om de burger te beschermen
Inderdaad. Nog zo'n fabeltje; dat vrouwen niet op deze aarde gezet zijn om de mannen te dienen.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:30 schreef Saisai het volgende:
denken dat de politie er is om de burger te beschermen
vroeger had je nog ontzag, maar inmiddels kan onze "beste vriend" niets anders doen dan zn quota halen. niet zijn schuld want opgelegd. als je echt een probleem hebt kunnen ze je niet helpen omdat ze hier geen tijd voor krijgen.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Wtf?Sinds wanneer is het de norm geworden om een hekel aan de politie te hebben? Zo is er niks meer aan natuurlijk.
Heey je hoeft het mij niet te vertellen. Ik heb al jarenlang een gepassioneerde hekel aan iedereen in blauw uniform. Ik weet alleen niet of ik het een goede zaak vind dat de rest van Nederland dat tegenwoordig ook heeft.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:36 schreef Saisai het volgende:
[..]
vroeger had je nog ontzag, maar inmiddels kan onze "beste vriend" niets anders doen dan zn quota halen. niet zijn schuld want opgelegd. als je echt een probleem hebt kunnen ze je niet helpen omdat ze hier geen tijd voor krijgen.
nee man, toffe gasten.
ga jij nou maar je gefaalde varkenslapje opeten falert.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:34 schreef Ezio het volgende:
[..]
Inderdaad. Nog zo'n fabeltje; dat vrouwen niet op deze aarde gezet zijn om de mannen te dienen.
Volgens mij is er hier iemand ongesteldquote:Op woensdag 23 november 2011 01:43 schreef Saisai het volgende:
[..]
ga jij nou maar je gefaalde varkenslapje opeten falert.
moest je daarom zelf koken?quote:Op woensdag 23 november 2011 01:45 schreef Ezio het volgende:
[..]
Volgens mij is er hier iemand ongesteld
Ik ben alleen vandaagquote:
Ja zielug hequote:
Ze zouden jouw rijbewijs moeten afpakken omdat je egels dood rijd!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef o.us het volgende:
Lekker voor je, jammer dat zij jouw rijbewijs niet hebben ontnomen.
quote:Op woensdag 23 november 2011 01:35 schreef Sephael het volgende:
Ongelofelijke kutboetes...
Maar volledig terecht natuurlijk. 5 km/u te hard is ook te hard. TS vindt dat hij bij 5km/u te hard geen boete moet krijgen? En bij 6 km/u te hard dan? En bij 10? En bij 15? En bij 50? Zo kunnen we door blijven gaan natuurlijk. Ergens moet er een grens zijn en die is getrokken. Te hard is te hard, klaar.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:13 schreef knoffel het volgende:
poot van het gas en anders gewoon betalen!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:15 schreef kwiwi het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon op je snelheid kunnen letten.. Is maar een idee.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:16 schreef Klonk het volgende:
Op je teller reed je vast geen 80, kortom haha, prutser.
Niet zeiken maar betalen
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Kandijfijn het volgende:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:34 schreef DSS24 het volgende:
Ergens moet een grens liggen en die heb jij dus overschreden.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:50 schreef Ezio het volgende:
De regels overtreden en dan gaan klagen als je een boete krijgt
quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:44 schreef SuperwormJim het volgende:
Gewoon aan de maximumsnelheid houden. En anders moet je niet zeuren en gewoon betalen.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef CaptainCookie het volgende:
Man, als je na correctie 85 reed, zat daar dus al 3km/h bovenop voor de correctie én je teller wijkt ook nog eens naar boven af. Oftewel, je reed op je teller meer dan 90km/h.
Niet dat ik dat nooit doe, maar je moet dan niet zeuren over een boete. Je doet het toch echt zelf.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:50 schreef 9611Niels het volgende:
Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden, de rijksweg is geen speeltuin
Een bloemlezing van quotes die precies verwoorden wat ik denk.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:29 schreef Ezio het volgende:
[..]
Gewoon aan de regels houden, huilie
Idd, ik heb ook wel eens een boete gehad voor een paar km/h te hard. Kut ja, maar dat gehuil als dat van de TS altijdquote:Op woensdag 23 november 2011 08:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Een bloemlezing van quotes die precies verwoorden wat ik denk.
Grens=grens. Jij gaat eroverheen, je gokt, je verliest. Wees een vent, houd je bek en betaal. En anders moet je die poot van het gaspedaal halen pauper
Ooit over nagedacht dat de kilometerteller in je auto ook enigszins kan afwijken?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Je snelheidsmeter wijkt altijd zo'n 6% naar boven af. Je rijdt dus altijd zachter dan de teller aangeeft.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:24 schreef UltraViolence het volgende:
[..]
Ooit over nagedacht dat de kilometerteller in je auto ook enigszins kan afwijken?
En de meetapparatuur van de politie kan ook 2/3km/u afwijken.
Vandaar de correctie, niet 'om mensen te matsen'.
En wat als je een andere maat banden of velgen onder je auto legt?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je snelheidsmeter wijkt altijd zo'n 6% naar boven af. Je rijdt dus altijd zachter dan de teller aangeeft.
Dat wil niet zeggen dat hij niet afwijkt, alleen (een stuk) minder.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:35 schreef CaptainCookie het volgende:
De meetapparatuur van de politie is overigens altijd geijkt. Die correctie is om rechtszaken te vermijden.
Dat mag niet zomaar, en dan is het ook je eigen schuld.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:38 schreef UltraViolence het volgende:
[..]
En wat als je een andere maat banden of velgen onder je auto legt?
Dan kan de kilometerteller ook meer gaan afwijken. Al is dit natuurlijk de schuld van de eigenaar van de auto.
[..]
Dat wil niet zeggen dat hij niet afwijkt, alleen (een stuk) minder.
Je snapt wel dat juist types als jij ervoor gezorgd hebben dat er die 6 euro bij gekomen is?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:58 schreef Opaas het volgende:
Terechte klacht.
Schijthekel aan die boetes. 24 euro + 6 administratie...
Foto opvragen en kijken of ze nog reageren.
Laat ze maar werken voor die 6 euro.
Nee, dat is gewoon een soort van verkapte verhoging.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt wel dat juist types als jij ervoor gezorgd hebben dat er die 6 euro bij gekomen is?
Gewoon gebruik maken van je rechten heet dat.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, zoëen ben ik niet.
Ik ben er één die beweert dat die 6 euro administratie niet nodig zou zijn als de helft van de paupers die een bon krijgt eens zou stoppen met WOBben.
Ook als je wéét dat de boete terecht is? Het percentage mensen die in het gelijk gesteld worden na het maken van bezwaar/opvragen van de foto, is nl. vrij laag.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Gewoon gebruik maken van je rechten heet dat.
De boete zou ook gewoon verhoogd moeten worden als je niet in het gelijk gesteld wordt.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ook als je wéét dat de boete terecht is? Het percentage mensen die in het gelijk gesteld worden na het maken van bezwaar/opvragen van de foto, is nl. vrij laag.
Of net zoals Eurlings naar ik meen heeft gedaan om die milieuclubjes wat terug te slaan in hun hok, X euro in depot geven bij het indienen van een bezwaarschrift tegen een vergunning, wat je terug krijgt als je in het gelijk wordt gesteld.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De boete zou ook gewoon verhoogd moeten worden als je niet in het gelijk gesteld wordt.
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De boete zou ook gewoon verhoogd moeten worden als je niet in het gelijk gesteld wordt.
Ik.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:48 schreef Coraline het volgende:
Er is wel commentaar op ts dat hij 10 km te hard reed. Maar wie rijdt er 30 km binnen de bebouwde kom als dat het maximum snelheid is?
Ik, dan kan ik tenminste van mijn omgeving en het uitzicht genieten.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:48 schreef Coraline het volgende:
Er is wel commentaar op ts dat hij 10 km te hard reed. Maar wie rijdt er 30 km binnen de bebouwde kom als dat het maximum snelheid is?
ikquote:Op woensdag 23 november 2011 14:48 schreef Coraline het volgende:
Het gaat vind ik niet eens om dat te hard rijden, dat kan ik iedereen die daar zin in heeft alleen maar aanraden. Maar dan moet je wel gewoon de gevolgen onder ogen zien als die zich aandienen.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:48 schreef Coraline het volgende:
Dit. Wanneer zou je dan een boete moeten krijgen? Bij 20 km/uur?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:34 schreef DSS24 het volgende:
Ergens moet een grens liggen en die heb jij dus overschreden.
Of je doet niet zo kankersneu en betaalt gewoon.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef kvbeurden het volgende:
Gewoon in beroep gaan. Vraag een foto op (mag maar 1 auto op staan en dat is dus die van jou). Daarnaast wil jij een recent ijkrapport, een verklaring dat diegene die dat ding bediende daar bevoegd voor was.
Men moet binnen 16 weken reageren en mag het dan eenmalig met 10 weken verlengen. Reageert men niet, of te laat wordt de boete automatisch kwijtgescholden. En tot het besluit is genomen hoef je niet te betalen. Grote kans dat men te laat reageert en dan hoef je je boete niet te betalen.
Voor niets doen misschienquote:Op woensdag 23 november 2011 20:45 schreef Pochamapan het volgende:
Ik ben al 31 jaar een agent bij de rijksoverheid en ik kan je zeggen dat de boetes nooit voor NIETS worden uitgedeeld.
Zegt iemand met een figuur uit Sesamstraat in zn UI.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Kansloze sjonnie ben je ook
Het is een klacht dat jij ze niet ziet. Niet dat jij er een boete voor hebt gekregen.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:20 schreef Saarbarbaar het volgende:
En hoeveel moet je nou betalen TS, of heb je dat al vermeld? En ik had laatst ook boete; fietsen in een winkelstraat (was er 2 meter in, meteen van de fiets gehaald) --> 40 euro + 6 euro administratiekosten (wtf, alsof dat zoveel tijd kost, paupers
). Dus eens met de klacht, ze mogen wel eens terechte boetes gaan uitdelen, voor scootmobilisten die iedereen voor de voeten rijden
Geen Sesamstraat hier en ben het volledig met hem eens. Kansloze Sjonnie.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Zegt iemand met een figuur uit Sesamstraat in zn UI.
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen Sesamstraat hier en ben het volledig met hem eens. Kansloze Sjonnie.
Gelukkig kun je geen boete krijgen voor 1 km te hard op je snelheidsmeter rijden, dus dat zit wel goedquote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef Yreal het volgende:
Nee continue op je snelheidsmeter kijken omdat je niet een km/u te hard mag rijden is echt heeeeeel veilig![]()
Veiliger dan 110 rijden op een kaarsrechte 3 baansweg waar per 10km 1 afrit zit ( De a4 tussen leiden en schiphol) Je word daar verdomme nog van de weg geduwd als je 110 rijdt in de rechterbaan
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen Sesamstraat hier en ben het volledig met hem eens. Kansloze Sjonnie.
110 rijden op de a4 is net zo ongevaarlijk als er 130 rijden. En je mag er maar 100quote:Op woensdag 23 november 2011 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelukkig kun je geen boete krijgen voor 1 km te hard op je snelheidsmeter rijden, dus dat zit wel goed
Jij beseft niet dat het gewoon geldklopperij is?quote:Op woensdag 23 november 2011 12:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt wel dat juist types als jij ervoor gezorgd hebben dat er die 6 euro bij gekomen is?
Die zes euro gaan naar het justitieel incassobureau, die daar hun kosten voor het verwerken van de boetes, maar vooral alle juridische procedures die van die grappenmakers als jij tegen hen beginnen van betalen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef Opaas het volgende:
[..]
Jij beseft niet dat het gewoon geldklopperij is?
Dat de boetes verhoogd worden komt natuurlijk ook door types zoals mij.
Uhuh...
Grappenmaker?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die zes euro gaan naar het justitieel incassobureau, die daar hun kosten voor het verwerken van de boetes, maar vooral alle juridische procedures die van die grappenmakers als jij tegen hen beginnen van betalen.
De boete zelf gaat naar de overheid.
Ga er mee naar de Hoge Raad, dat is je goed rechtquote:Op woensdag 23 november 2011 22:42 schreef Opaas het volgende:
[..]
Grappenmaker?
Sinds wanneer moet je ja en amen knikken als je een boete krijgt?
Allejezus zeg.
Het is verdomme je goed recht om een foto aan te vragen als je het discutabel vindt.
Als dat het geval is dan vraag ik gewoon een foto aan.
Ik vind dat ze die foto's sowieso maar gewoon mee moeten sturen, of iig online beschikbaar maken ofzo. De kosten zijn denk ik minder dan dat ze die voor iedereen die ze wil handmatig op te sturen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:42 schreef Opaas het volgende:
[..]
Grappenmaker?
Sinds wanneer moet je ja en amen knikken als je een boete krijgt?
Allejezus zeg.
Het is verdomme je goed recht om een foto aan te vragen als je het discutabel vindt.
Als dat het geval is dan vraag ik gewoon een foto aan.
Mee eens. Net zoals in Duitsland.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind dat ze die foto's sowieso maar gewoon mee moeten sturen, of iig online beschikbaar maken ofzo. De kosten zijn denk ik minder dan dat ze die voor iedereen die ze wil handmatig op te sturen.
Toch niet zo moeilijk. Een boete is terecht wanneer je met je gedrag een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Als ik de OP lees heb ik dat idee nou niet bepaald, zoals vele automobilisten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Daar staat 80% van de tijd toch filequote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef Yreal het volgende:
Nee continue op je snelheidsmeter kijken omdat je niet een km/u te hard mag rijden is echt heeeeeel veilig![]()
Veiliger dan 110 rijden op een kaarsrechte 3 baansweg waar per 10km 1 afrit zit ( De a4 tussen leiden en schiphol) Je word daar verdomme nog van de weg geduwd als je 110 rijdt in de rechterbaan
Nee. Als je de boete hebt gekregen omdat je de wet hebt overtreden heb je hem terrecht gekregen, of je er nu mee eens bent of niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch niet zo moeilijk. Een boete is terecht wanneer je met je gedrag een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Als ik de OP lees heb ik dat idee nou niet bepaald, zoals vele automobilisten.
Je zou je kunnen afvragen of deze boete ook was uitgeschreven als het geen flitser betrof, maar een politie-auto welke achter de TS reed. Durf er wel geld op te zetten dat er dan geen bon geschreven was.
Meer verschillen in snelheden tussen automobilisten zorgt voor snellere filevorming en minder veilige algehele verkeerssituatie.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch niet zo moeilijk. Een boete is terecht wanneer je met je gedrag een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Als ik de OP lees heb ik dat idee nou niet bepaald, zoals vele automobilisten.
Je zou je kunnen afvragen of deze boete ook was uitgeschreven als het geen flitser betrof, maar een politie-auto welke achter de TS reed. Durf er wel geld op te zetten dat er dan geen bon geschreven was.
Ja, oke, maar dat is puur omdat ie een Golf rijdt. Die worden al bijna beboet zodra ze de auto starten..quote:Op woensdag 23 november 2011 23:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee. Als je de boete hebt gekregen omdat je de wet hebt overtreden heb je hem terrecht gekregen, of je er nu mee eens bent of niet.
En als er een daadwerkerlijk een diender achter ts z'n golf zat kreeg ie vast ook nog wel een boete voor iets anders..
Mooi, kunnen we dan de automobilisten die onder de max. toegestane snelheid rijden ook voortaan op de bon slingeren. Die zorgen tenslotte voor filevorming en een minder veilige algehele verkeerssituatie..quote:Op woensdag 23 november 2011 23:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Meer verschillen in snelheden tussen automobilisten zorgt voor snellere filevorming en minder veilige algehele verkeerssituatie.
Daarom is een boete terecht.
Van de week voor de zoveelste maal gezien dat de boetes pure geldklopperij zijn. Op de A12 heb je een stuk van ruim 5km waar 90 km/uur geldt ivm wegwerkzaamheden. Nu zijn wegwerkzaamheden een van de weinige redenen dat ik mij op de snelweg aan de maximum snelheid houdt en als je dan ziet hoeveel mensen gewoon met 120 km/uur door blijven kachelen...Nou zal mij dat verder een rotzorg wezen, maar een km na de wegwerkzaamheden staat meneer de flitsnazi te flitsen. Als je dan zo begaan bent met de verkeersveiligheid dan sla je daarmee echt volledig de plank mis.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef Opaas het volgende:
[..]
Jij beseft niet dat het gewoon geldklopperij is?
Dat de boetes verhoogd worden komt natuurlijk ook door types zoals mij.
Uhuh...
Sja, ik gun de wegwerkers nou eenmaal een veilige werkplek. Is tenslotte een van de weinige keren dat ik o.a. mijn belastinggeld nuttig uitgegeven zie worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:59 schreef Chuck_Norris het volgende:
Mensen die de maximum snelheid aanhouden
Yups, dat zou inderdaad een goed idee zijn. Te langzaam rijden wanneer harder rijden mogelijk is zelfde boete-patroon. Is wat lastiger te controleren natuurlijk maar het zou inderdaad een goed idee zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we dan de automobilisten die onder de max. toegestane snelheid rijden ook voortaan op de bon slingeren. Die zorgen tenslotte voor filevorming en een minder veilige algehele verkeerssituatie..
Het is natuurlijk nogal lastig als je om zo'n flits-installatie heen moet asfalteren als wegwerker..quote:Op woensdag 23 november 2011 23:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Van de week voor de zoveelste maal gezien dat de boetes pure geldklopperij zijn. Op de A12 heb je een stuk van ruim 5km waar 90 km/uur geldt ivm wegwerkzaamheden. Nu zijn wegwerkzaamheden een van de weinige redenen dat ik mij op de snelweg aan de maximum snelheid houdt en als je dan ziet hoeveel mensen gewoon met 120 km/uur door blijven kachelen...Nou zal mij dat verder een rotzorg wezen, maar een km na de wegwerkzaamheden staat meneer de flitsnazi te flitsen. Als je dan zo begaan bent met de verkeersveiligheid dan sla je daarmee echt volledig de plank mis.
Dat er getwist kan worden over het nut van flitsen op bepaalde plekken ben ik 100% met je eens.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:40 schreef Accordtje het volgende:
Van de week voor de zoveelste maal gezien dat de boetes pure geldklopperij zijn. Op de A12 heb je een stuk van ruim 5km waar 90 km/uur geldt ivm wegwerkzaamheden. Nu zijn wegwerkzaamheden een van de weinige redenen dat ik mij op de snelweg aan de maximum snelheid houdt en als je dan ziet hoeveel mensen gewoon met 120 km/uur door blijven kachelen...Nou zal mij dat verder een rotzorg wezen, maar een km na de wegwerkzaamheden staat meneer de flitsnazi te flitsen. Als je dan zo begaan bent met de verkeersveiligheid dan sla je daarmee echt volledig de plank mis.
Geen cruisecontroll hebben en niet met het verkeer meerijden...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef Yreal het volgende:
Er was toch laatst in het zuiden van het land een burgemeester die in zijn functie als korpsbeheerder van de politie, ze het bevel gaf om in een bepaalde woonwijk te gaan controleren, in plaats van op een plek langs een snelweg oid?quote:Op donderdag 24 november 2011 09:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat er getwist kan worden over het nut van flitsen op bepaalde plekken ben ik 100% met je eens.
Maar dat maakt niet opeens dat de flitsboetes onterecht zijn, want je hebt je gewoon nog steeds niet aan de regels gehouden.
Sowieso vind ik op zich flitsen op de snelwegen een beetje kansloos, want het gevaar van 130 rijden waar je 120 mag is niet echt te vergelijken van 60 rijden in een woonwijk met veel kinderen waar 30 de top is.
Dat doet allemaal niets af aan het feit dat gewoon de boete juridisch terecht is: TS heeft te hard gereden dan toegestaan. Soit.
Ja, ik ongeveer een jaar na m'n rijbewijs een keer. Was binnen de bebouwde kom, 13km/h te hard op een 3-baans 50-weg richting de snelweg, om half 11 's avonds waardoor ik er alleen reed.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:32 schreef Queque het volgende:
Ik heb in 30 jaar tijd nog nooit een boette gehad. Niet met de auto en niet met de fiets.
Dat deden wij ook altijd, totdat bleek dat onze nieuwe auto veel minder afwijking had op de teller als de oude, en we dus twee keer in een week geflitst werden met ~5km/h te hard op een plek met vaste flitskasten. Maar daar open ik dan geen FOK topic over, die betalen we gewoon.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:47 schreef Pipo1234 het volgende:
TS in vast zo iemand die als stelregel aanhoudt: Toegestane snelheid = Maximum snelheid + correctie. Dus rijdt hij altijd 5 kilometer te hard... En gaat hij janken omdat hij een keer geflitst is met 10 kilometer te hard.
als ie na leiden weer 3 baans wordt kan je juist doorscheuren tot minstens badhoevendorp .quote:Op woensdag 23 november 2011 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Daar staat 80% van de tijd toch file
gewoon iedereen laten bepalen hoe snel die wilt rijden/ ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:13 schreef hoogvlieger het volgende:
Verredomme weer een snelheidsboete binnen. 85 gecorrigeerd op een 80km snelweg. Donderstraal een end op zeg ik dan. Vorige maand ook al een binnen van 7 te hard. Klacht: kansloze boetes.
Ik moet er bij leiden afquote:Op donderdag 24 november 2011 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
als ie na leiden weer 3 baans wordt kan je juist doorscheuren tot minstens badhoevendorp .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |