abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104623342
De crisis in vogelvlucht:

Woensdag 16 november

Van Gaal algemeen directeur bij Ajax

Louis van Gaal zal algemeen directeur worden bij Ajax. De oud-trainer zal per 1 juli 2012 aan de slag gaan bij Ajax. Martin Sturkenboom zal bij Ajax ad-interim algemeen directeur worden. Hij was oud-voorzitter van FC Utrecht. Danny Blind zal voorlopig de portefeuille technische zaken op zich gaan nemen.
De Raad van Commissarissen heeft de benoemingen van het drietal goedgekeurd. Bij deze vergadering was commissaris Johan Cruijff niet aanwezig. Hij is door RvC-voorzitter Steven ten Have schriftelijk op de hoogte gesteld.

Ten Have: "Cruijff correct geïnformeerd"

Johan Cruijff is op de gebruikelijke en correcte manier geïnformeerd over het voornemen om Louis van Gaal aan te stellen als algemeen directeur van Ajax. Dat zegt Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen, tegenover Ajax TV. Cruijff was als enige van de commissarissen niet aanwezig bij de vergadering waar met de plannen werd ingestemd.

[Upd] Cruijff reageert uitgebreid op komst Van Gaal

Johan Cruijff heeft vanavond uitgebreid gereageerd op het nieuws dat Louis van Gaal per 1 juli 2012 de functie van algemeen directeur bij Ajax zal gaan bekleden. "Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Om te beginnen wist ik nergens van, he-le-maal niks, echt niet. Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken."
Verder meldde Cruijff dat hij totaal niet wist waar de vergadering over zou gaan: "Vorige week woensdag heb ik nog drie uur lang met de verzoeningscommissie gesproken. Dat ging heel open en prettig, sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dan denk je op de goede weg te zijn en dan gebeurt er ineens dit. Een stel kunstenmakers zijn het. Juridisch zullen ze allemaal wel weten hoe het in elkaar zit, maar dit stinkt natuurlijk aan alle kanten."

Donderdag 17 november

Cruijff dreigt met vertrek bij Ajax

Johan Cruijff en diverse aan hem loyale trainers zoals Dennis Bergkamp en Wim Jonk zouden op kunnen stappen. Dat zei Cruijff donderdag tegen de NOS. Zij zouden dat doen uit onvrede over de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur van Ajax. Het is nu eerst aan de ledenraad om een mening te formeren. "Op de tweede plaats komen wij met onze mening. Misschien stappen we allemaal op, misschien ook niet."

De Boer niet blij met situatie bij Ajax

Ajax-trainer Frank de Boer kijkt met een slecht gevoel terug op de ontwikkelingen bij de club de afgelopen dagen. "Niemand is gebaat bij de onrust binnen de club. Wij hebben maar een belang en dat is het belang van Ajax", zei hij vandaag. De Boer kan met zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal goed opschieten. "Ik voel me nu net een vader die moet kiezen tussen zijn zoon en dochter. Dat kan ik niet."

Vrijdag 18 november

'Jonk stuurt stagiair Davids weg bij Ajax-jeugd'

Edgar Davids is niet langer stagiair bij de jeugdopleiding van Ajax. Dat meldt Voetbal International vrijdagavond. Hoofd opleidingen Wim Jonk heeft de stage van Davids, die lid is van de raad van commissarissen, per direct beëindigd

'Brief directie Telegraaf reden conflict Cruijff'

Een brief van de directie van De Telegraaf gericht aan de voltallige Raad van Commissarissen van Ajax is de reden van het conflict tussen Johan Cruijff en de andere vier leden van de RvC. Dat vertelde Keje Molenaar vrijdagavond tijdens het televisieprogramma Voetbal International.

Zaterdag 19 november

Ajax-aanhang pal achter Cruijff

De Ajax Supporters Delegatie heeft naar aanleiding van de aanstelling van Louis van Gaal bij de eredivisieclub, besloten 'lijnrecht achter de visie van Johan Cruijff' te blijven staan, en heeft de ledenraad opgeroepen om het vertrouwen in de raad van commissarissen op te zeggen.

Zondag 20 november

Ledenraad Ajax bijeen in ArenA

De ledenraad van Ajax heeft zich zondag rond 10.30 uur in de ArenA verzameld voor een bijeenkomst met mogelijk verstrekkende gevolgen. Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer mogen uitleggen waarom ze zonder medeweten van Johan Cruijff de komst van de beoogde nieuwe directeur Louis van Gaal hebben geforceerd.

Cruijff wil niet door met medecommissarissen

Johan Cruijff weigert nog langer samen te werken met zijn collega's in de raad van commissarissen bij Ajax. Dat is de uitkomst van de ledenraadsvergadering die zondag vanaf 10.30 uur in de Arena werd gehouden. "Ik ga niet op deze manier door", laat de voormalige nummer veertien weten voor de camera van Eredivisie Live.

[Upd] Davids: "Racisme binnen RvC Ajax"
'Cruijff was racistisch tegen Davids'

Edgar Davids stelde zondagmiddag dat er binnen de raad van commissarissen van Ajax racistische taal tegen hem is geuit. Hij zei er niet bij door wie, maar voorzitter Steven ten Have meldde 's avonds dat dit door Johan Cruijff zou zijn gedaan.

Maandag 21 november

'Samenwerking Van Gaal en Cruijff toch in de maak'

Valentijn Driessen van De Telegraaf liet bij Eredivisie Live weten dat er toch een mogelijkheid bestaat dat Louis van Gaal en Johan Cruijff samen zullen werken bij Ajax. De Amsterdamse ploeg wil serieus werk maken van het samenbrengen van de twee Ajax-iconen en beiden staan hier volgens de krant voor open.

Cruijff staat mogelijk toch open voor Van Gaal

Johan Cruijff wil misschien tóch dat Louis van Gaal algemeen directeur van Ajax wordt, meldt De Telegraaf.

Davids: ik heb Cruijff geen racist genoemd

Edgar Davids heeft Johan Cruijff nooit een racist willen noemen. Dat schrijft de oud-voetballer maandag op zijn website.

Dinsdag 22 november

Leden RvC Ajax ontvangen dreigbrieven

Leden van de Raad van Commissarissen van Ajax hebben als gevolg van de onrust binnen de club dreigbrieven ontvangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Happel op 22-11-2011 11:57:52 ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_104624631
Cruijff versus neger en Van Gaal
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_104624720
Cruijff komt gewoon naar buiten en zegt in één take hoe en wat, Davids houdt alleen die van de Nos nog even binnen om even een goed stukje op te kunnen nemen wat helemaal naar zijn zin is. :{

Ik vind het allemaal erg verdacht.
  maandag 21 november 2011 @ 12:42:26 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104625005
Het is al een tijdje een misselijkmakende affaire en dat terwijl de hele basis voor Cruijff was de jeugdopleiding opnieuw in te richten naar zijn idee, zoals het was voor de periode Van Gaal en zoals het ook bij Barcelona werkt.

Jammer dat dit zoveel krachten losmaakt bij mensen die andere belangen hebben en geen middel ongebruikt laten om Cruijff te elimineren.
pi_104625836
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:33 schreef Paul-89 het volgende:
Cruijff komt gewoon naar buiten en zegt in één take hoe en wat, Davids houdt alleen die van de Nos nog even binnen om even een goed stukje op te kunnen nemen wat helemaal naar zijn zin is. :{

Ik vind het allemaal erg verdacht.
Vooral het moment waarmee ze hiermee naar buiten treden is te verdacht. Echt ziek.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 14:46:04 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104629526
Het onbewerkte interview met Edgar Davids inclusief het gedeelte dat niemand mocht zien

[Begint na 25 sec, excuus voor watermerk] Nadat gevraagd is over de oorlogstaal en Davids hier antwoord op heeft gegeven, wordt er ingegrepen. Er moet dieper in worden gegaan op de rol van Johan: of hij de boel frustreert. Davids kan hierop zijn antwoord over racisme binnen de RvC [lees: Johan] droppen. Dit filmpje met deze kunstgreep staat maar kort online…

het filmpje: http://ajax1.nl/archief/i(...)-je-niet-mocht-zien/
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 november 2011 @ 15:13:02 #7
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_104630670
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  Admin maandag 21 november 2011 @ 15:30:25 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_104631391
Mooi, alles bijelkaar ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_104631477
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:46 schreef rubbereend het volgende:
Het onbewerkte interview met Edgar Davids inclusief het gedeelte dat niemand mocht zien

[Begint na 25 sec, excuus voor watermerk] Nadat gevraagd is over de oorlogstaal en Davids hier antwoord op heeft gegeven, wordt er ingegrepen. Er moet dieper in worden gegaan op de rol van Johan: of hij de boel frustreert. Davids kan hierop zijn antwoord over racisme binnen de RvC [lees: Johan] droppen. Dit filmpje met deze kunstgreep staat maar kort online…

het filmpje: http://ajax1.nl/archief/i(...)-je-niet-mocht-zien/

Doe dan die.. Is zonder watermerk, en compleet (11 minuten) :).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 15:36:25 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104631625
^O^
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104633396
Mensen die niet weten dat dit vaker gebeurt. :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_104633627
Begrijp alle ophef niet! Nergens kun je duidelijk horen dat letterlijk aanwijzingen door de NOS producer wordt gegeven jegens Davids dat die zijn verhaal zo moet brengen zodat het lijkt alsof Cruijff bewust de racismekaart jegens hem heeft gespeeld.
Wat wel gebeurd is dat er vanaf de zijkant wat wordt gevraagd en omschreven,maar letterijk jij moet zus en zo zeggen zodat.. hoor ik niet. Geloof dat mensen weer hun fantasie de vrije loopt laten in de hoop hetgeen Cruijff over zich heen krijgt te ontzenuwen en hem van alles vrij te pleiten.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104633664
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 16:22 schreef rubje het volgende:
Begrijp alle ophef niet! [ afbeelding ] Nergens kun je duidelijk horen dat letterlijk aanwijzingen door de NOS producer wordt gegeven jegens Davids dat die zijn verhaal zo moet brengen zodat het lijkt alsof Cruijff bewust de racismekaart jegens hem heeft gespeeld. [ afbeelding ]
Wat wel gebeurd is dat er vanaf de zijkant wat wordt gevraagd en omschreven,maar letterijk jij moet zus en zo zeggen zodat.. hoor ik niet. [ afbeelding ]Geloof dat mensen weer hun fantasie de vrije loopt laten in de hoop hetgeen Cruijff over zich heen krijgt te ontzenuwen en hem van alles vrij te pleiten.[ afbeelding ]
:Y
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  maandag 21 november 2011 @ 16:25:59 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104633781
Maarre, waarom zat Davids dan eigenlijk wél in de RvC? Niet vanwege z'n schat aan bestuurlijke ervaring of omdat 'ie het zo goed doet in de media.
  maandag 21 november 2011 @ 16:27:49 #15
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_104633861
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Maarre, waarom zat Davids dan eigenlijk wél in de RvC? Niet vanwege z'n schat aan bestuurlijke ervaring of omdat 'ie het zo goed doet in de media.
Omdat tie zwart is en de allochtone jeugdspelers misschien kan binden aan Ajax
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 21 november 2011 @ 16:29:30 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104633936
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 16:27 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Omdat tie zwart is en de allochtone jeugdspelers misschien kan binden aan Ajax
Een jeugdspeler blijft bij Ajax omdat er een neger eens in de twee weken in een bestuurskamer zit te vergaderen? Lijkt me ook wat vergezocht.
  maandag 21 november 2011 @ 16:34:01 #17
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104634151
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een jeugdspeler blijft bij Ajax omdat er een neger eens in de twee weken in een bestuurskamer zit te vergaderen? Lijkt me ook wat vergezocht.
The band onder negerts is sterk.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104639946
Had wat meer van het filmpje verwacht.
Noot noot.
pi_104640154
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef Jojoortje het volgende:
Ben je nu boos of teleurgesteld?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 21 november 2011 @ 18:35:20 #20
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104640156
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef Jojoortje het volgende:
Het is geen uitgelekt sex filmpje...sorry jojoortje.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104640210
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:35 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ben je nu boos of teleurgesteld?
Teleurgesteld, had iets sappiger verwacht. :9
Noot noot.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 19:33:11 #22
35723 crew  GGMM
pi_104643312
quote:
'Van Gaal wil eerder naar Ajax'
Louis van Gaal overweegt vroegtijdig aan de slag te gaan als algemeen directeur van Ajax. Om eerder in dienst te treden van de Amsterdammers heeft hij toestemming nodig van Bayern München.

Officieel gaat Van Gaal in juli 2012, direct na het aflopen van zijn Bayern-contract, aan de slag bij Ajax. De Nederlander heeft al contact opgenomen met de club om te kijken of er te praten valt over een ontbinding van zijn contract. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.

Er is nog geen concreet gesprek geweest tussen beide partijen. Van Gaal zou al in januari aan zijn werkzaamheden willen beginnen bij Ajax.

Van Gaal zou hebben aangegeven het plan van Cruijff voor de jeugdopleiding te willen omarmen, terwijl Cruijff op zijn beurt in dat geval geen belemmering ziet in de komst van Van Gaal.
Staat op ajaxshowtime. Maar als z'n liefde voor Ajax echt zo groot is was hij gewoon direct gekomen, en had dat geld wat hij van Bayern nog kreeg hem niet geïnteresseerd lijkt me.

En Cruijff komt morgen met officiële verklaring over racistische beschuldigingen

Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104643938
Had dit niet in juli naar buiten moeten komen dan als de vrouw en de neger zich zo gekwetst voelden? Ze zijn gewoon gaan zoeken naar een stok om de hond te slaan.
pi_104644080
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Had dit niet in juli naar buiten moeten komen dan als de vrouw en de neger zich zo gekwetst voelden? Ze zijn gewoon gaan zoeken naar een stok om de hond te slaan.
Noem jij Cruyff nou een hond?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_104644365
quote:
De Boer geschrokken van vermeend racisme

21/11/2011 19:46

Ajax-trainer Frank de Boer heeft zijn verbazing uitgesproken over het feit dat Johan Cruijff zich racistisch zou hebben uitgelaten ten opzichte van Edgar Davids. 'Zo ken ik Johan absoluut niet.'

'Jij zit hier alleen maar omdat je zwart bent', zou Cruijff tijdens één van de vergaderingen van de raad van commissarissen hebben gezegd tegen Davids. Steven ten Have, de voorzitter van de raad, bevestigde deze uitspraak. 'Ik heb hem nooit zoiets horen zeggen, dus voor mij kwam dit als een volslagen verrassing,' voegde De Boer er nog aan toe tijdens zijn persconferentie in aanloop naar het Champions League-duel met Olympique Lyon.

De Boer gaf aan dat hij racisme afkeurt. 'Ten strengste. Dus natuurlijk ben ik hiervan geschrokken, zoals iedereen. Racisme past niet bij Ajax, het past bij geen enkele club. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het gesprek gegaan is. En om eerlijk te zijn heb ik me gisteren vooral bezig gehouden met mijn eigen selectie. Ik moest aardig wat puzzelen om tot een selectie voor deze wedstrijd te komen.'
vi.nl
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:01:29 #26
35723 crew  GGMM
pi_104645068
Met dank aan rubbereend OP geupdate.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104645816
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 19:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Noem jij Cruyff nou een hond?
Is een uitdrukking toch, de spreekwoordelijke hond, net als de aap die uit de mouw komt.
  maandag 21 november 2011 @ 20:23:58 #28
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104646488
Geen ja, geen neger
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:47:14 #29
35723 crew  GGMM
pi_104648264
Uit de OP:
quote:
Johan Cruijff wil misschien tóch dat Louis van Gaal algemeen directeur van Ajax wordt, meldt De Telegraaf.
Inmiddels ontkracht door Cruijff zelf.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 21 november 2011 @ 20:49:15 #30
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_104648408
Hoezo kunnen Cruijff en van Gaal niet gewoon over hun persoonlijke vetes heenstappen, in het belang van de club?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:55:42 #31
35723 crew  GGMM
pi_104648959
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:49 schreef PIETR het volgende:
Hoezo kunnen Cruijff en van Gaal niet gewoon over hun persoonlijke vetes heenstappen, in het belang van de club?
Voetbalvisies liggen te ver uit elkaar.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:01:47 #32
35723 crew  GGMM
pi_104649494
Cruijff heeft ook gereageerd op Davids/Ten Have inmiddels: http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)gek-voor-woorden.htm
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 21 november 2011 @ 21:03:46 #33
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_104649670
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 20:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Voetbalvisies liggen te ver uit elkaar.
Van Gaal won midden jaren 90 de CL met de visie van Cruijff, of zie ik dat verkeerd?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:05:17 #34
35723 crew  GGMM
pi_104649829
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:03 schreef PIETR het volgende:

[..]

Van Gaal won midden jaren 90 de CL met de visie van Cruijff, of zie ik dat verkeerd?
Ja.
Zie deze post: wat was er nou gebeurd tussen van gaal en cruijff?
Daar staat het heel goed uitgleegd.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:18:21 #35
35723 crew  GGMM
pi_104650874
Davids op z'n blog:
quote:
"Na de commotie van de afgelopen dagen omtrent het aanstellen door de RvC van Louis van Gaal als algemeen directeur bij Ajax is mij persoonlijk in de media van alles verweten. Het ging niet meer om Ajax of de RvC maar kennelijk om de persoon Davids. Bij herhaling ben ik publiekelijk in de media geschoffeerd en bewust neergezet als een persoon die onbetrouwbaar en onbekwaam zou zijn. Ik was zelfs niet meer een echte Ajacied. Ik heb daar niet op gereageerd omdat ik van mening was dat daardoor de dynamiek binnen Ajax nog verder zou worden verstoord. Uiteindelijk kreeg ik zelfs via een mail te horen dat mij de toegang tot de Toekomst werd ontzegd. Ik ga hier niet verder op in omdat anders bijzaken wederom hoofdzaken dreigen te worden.

In een eerdere verklaring heb ik al uitgelegd hoe de RvC tot het besluit van de benoeming van Van Gaal is gekomen. Na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren werden mij nog een aantal vragen gesteld door Joep Schreuder van de NOS. Op de vraag of er altijd “behoorlijk” werd gecommuniceerd binnen de RvC heb ik toen eerlijk antwoord gegeven dat dat niet altijd het geval is geweest. Dat het af en toe erg ver ging, met een racistische opmerking als dieptepunt. Ik ben verrast en geschrokken van het effect van mijn antwoord en hoe men vervolgens hiermee op de loop is gegaan.

Zoals tijdens het interview volgens mij duidelijk was, heb ik daarmee alleen willen aangeven dat de fatsoensnormen soms erg ver te zoeken waren tijdens de vergaderingen van de RvC. Ik heb nooit gezegd, en dat wil ik benadrukken, dat Johan Cruijff een racist is, ondanks deze ongelukkige opmerking van zijn kant. Ik wil ook, zoals vaker gezegd, duidelijk maken dat ik diep respect heb voor de voetballer Johan Cruijff ondanks de persoonlijke zaken die mij de laatste dagen ten deel zijn gevallen.

Om de samenwerking tussen de leden van de RvC niet verder onder druk te zetten is dit niet eerder naar buiten gekomen. Dat was in het belang van Ajax, de club waar zowel Cruijff als ikzelf onze jeugdopleiding hebben genoten en jaren met veel plezier en succes gespeeld hebben. Dat je na de emoties van de laatste dagen en na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren, waarin ik wederom te maken kreeg met zeer persoonlijke aanvallen, eerlijk antwoord geef op een vraag van een journalist lijkt mij in ieder geval verklaarbaar. Want iedereen die mij kent weet dat ik altijd eerlijk antwoord geef, hoewel mij dat niet altijd in dank wordt afgenomen.

Laten we nu verder gaan en ons concentreren op wat echt belangrijk is, namelijk een succesvolle toekomst voor Ajax, en niet met een zogenaamde twist tussen Davids en Cruijff."
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104651174
Respect voor de voetballer Johan Cruijff?
Davids moet zijn excuses aanbieden voor het beschadigen van de persoon Cruijff.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:06:07 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104654289
Moet Molenaar er zelf niet eens instappen, samen met Cruijff in de RvC? Molenaar is iemand die prima uit zijn woorden komt. Is slim.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104654840
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:06 schreef rubbereend het volgende:
Moet Molenaar er zelf niet eens instappen, samen met Cruijff in de RvC? Molenaar is iemand die prima uit zijn woorden komt. Is slim.
Molenaar, van Duivenbode, Michael van Praag, er zijn nog wel wat mensen die een nuttige bijdrage kunnen leveren.
En trouwens... ik vond Uri Coronel gisteren bij de persconferentie ook heel degelijk overkomen.
Wie dit leest is gek
pi_104655193
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:03 schreef PIETR het volgende:

[..]

100% zeker. Cruijff stelde ook altijd werkers op om de sterren beter te laten renderen.
Meevoetballende keeper, vleugelspelers, opkomende backs, doorschuivende libero, de nr.10 als schaduwspits, de spits zelf met de rug naar de goal.
Allemaal precies het zelfde
Wie dit leest is gek
pi_104655514
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Molenaar, van Duivenbode, Michael van Praag, er zijn nog wel wat mensen die een nuttige bijdrage kunnen leveren.
En trouwens... ik vond Uri Coronel gisteren bij de persconferentie ook heel degelijk overkomen.
Coronel is een rat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:32:29 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104656054
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

100% zeker. Cruijff stelde ook altijd werkers op om de sterren beter te laten renderen.
Meevoetballende keeper, vleugelspelers, opkomende backs, doorschuivende libero, de nr.10 als schaduwspits, de spits zelf met de rug naar de goal.
Allemaal precies het zelfde
het gaat ook niet over de voetbal visie. Maar de visie op de jeugdopleiding. Als ik het goed begrijp staat bij Cruijff de ontwikkeling van het individu op de eerste plaats. Voetballertjes allereerst technisch beter maken. En bij Van Gaal staat het team voorop in de jeugdopleiding. Nummers opleiden. Spelers opleiden als nummer 10, of 9 of een 8.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104656257
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het gaat ook niet over de voetbal visie. Maar de visie op de jeugdopleiding. Als ik het goed begrijp staat bij Cruijff de ontwikkeling van het individu op de eerste plaats. Voetballertjes allereerst technisch beter maken. En bij Van Gaal staat het team voorop in de jeugdopleiding. Nummers opleiden. Spelers opleiden als nummer 10, of 9 of een 8.
+ De afgelopen 10-15 jaar heeft dat niks opgeleverd. Sneijder en van der Vaart. Nigel de Jong en Stekelenburg kan je nog noemen maar voor de rest is het gewoon matig.
pi_104656409
quote:
Cruijff: 'Scheel, rood, of een bril; wat maakt het uit?'

21/11/2011 22:11

Johan Cruijff heeft maandagavond tegengesproken dat hij racistische taal zou hebben gebruikt in de raad van commissarissen van Ajax ten opzichte van Edgar Davids. De voormalige succestrainer noemt de aantijgingen 'ver beneden peil'.

Cruijff zou gezegd hebben dat Davids alleen vanwege zijn huidskleur in de rvc zou zitten. In gesprek met Voetbal International liet de reactie van Cruijff niets aan duidelijkheid te wensen over.

'Of iemand nou scheel is, rood is, een andere kleur heeft of een bril heeft, wat maakt dat nou uit? Ik heb met mijn foundation ruim 120 voetbalveldjes aangelegd waar ook allochtone kinderen kunnen voetballen. Eigenlijk moet ik er niet eens op reageren; het is ver beneden peil. Bovendien worden de dingen altijd pas achteraf gezegd. Ik heb zondag de gehele dag bij Ajax gelopen en op het moment dat ik mijn hielen licht gaan ze hierover beginnen. Daar komt bij dat ook ik de filmpjes Op YouTube heb gezien, het leek mij niet dat Davids de intentie had te zeggen wat hij heeft gezegd.'

Over de huidige situatie bij Ajax is Cruijff eveneens helder. 'Het is een volledige chaos.' Cruijff doelt daarmee op de aanstelling van algemeen directeur Louis van Gaal die achter de rug van Cruijff om werd benoemd door zijn vier mede-commissarissen.

Samenwerken met Van Gaal is in de ogen van Cruijff een zo goed als onmogelijke optie. 'Punt één: We hebben volstrekt tegenovergestelde ideeën. Punt twee: we liggen elkaar niet. Daar komt ook nog eens bij dat de rvc, waar ik toe behoor, de ledenraad een harde klap in het gezicht heeft gegeven. Overigens zonder mijn medeweten. Een uur voordat de ledenraad ging vergaderen hoorde iedereen dat Van Gaal was aangesteld.'

Ondanks de gang van zaken wil Cruijff voorlopig van geen wijken weten. 'Wij hebben een traject ingezet en met die manier willen wij Ajax terug aan de top van Europa helpen.'
vi.nl
Mooie woorden, hier wordt ik wel blij van. Lijkt me duidelijk dat het nu wel exit rvc zal worden. En dan een nieuwe met of zonder cruijff makt niet uit. Als het maar geen personen zijn die aan hun eigen hachje denken, maar aan dat van Ajax. Molenaar zou iig een goede optie zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:41:37 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104656625
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:35 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

+ De afgelopen 10-15 jaar heeft dat niks opgeleverd. Sneijder en van der Vaart. Nigel de Jong en Stekelenburg kan je nog noemen maar voor de rest is het gewoon matig.
Dat is het Van Gaal systeem
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 21 november 2011 @ 22:48:02 #45
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_104656997

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  maandag 21 november 2011 @ 22:50:18 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104657135
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat is het Van Gaal systeem
Er is naar mijn mening nooit een van gaal of een cruijff systeem geweest, er werd altijd maar wat gedaan. Maar het achterlijkste was nog dat ze spelertjes met ontiegelijk veel talent wegstuurden omdat ze een beetje puberden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_104657331
Van Gaal heeft bij zijn aanstelling als Technisch Directeur indertijd ook een visie neergelegd in een rapport.
Misschien zou dat weer eens uit de la gehaald moeten worden om nu eens over feiten te kunnen spreken in plaats van emoties.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 23:01:47 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104657772
mwah, in het rapport van Cruijff, wat is aangenomen door de ledenraad. Is geen sprake van een technisch directeur. Dus daar ging het natuurlijk al mis.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104657923
Nou opgelost dus. Was leuk :X :')
  maandag 21 november 2011 @ 23:14:21 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104658523
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Van Gaal heeft bij zijn aanstelling als Technisch Directeur indertijd ook een visie neergelegd in een rapport.
Misschien zou dat weer eens uit de la gehaald moeten worden om nu eens over feiten te kunnen spreken in plaats van emoties.
onzin om dat er nu bij te pakken. Andere tijdgeest van toen en wie weet veranderen mensen wel hun mening ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_104658642
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

onzin om dat er nu bij te pakken. Andere tijdgeest van toen en wie weet veranderen mensen wel hun mening ;).
Van Gaal veranderd nooit van mening. Vraag maar aan Hoeness
Wie dit leest is gek
  maandag 21 november 2011 @ 23:20:06 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104658871
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 23:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Van Gaal veranderd nooit van mening. Vraag maar aan Hoeness
Aha, daarom zei ie vorig jaar ook dat ie nooit meer zou terugkeren bij Ajax.
Een gedicht over Maanvis
pi_104658980
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, daarom zei ie vorig jaar ook dat ie nooit meer zou terugkeren bij Ajax.
Nou, dan kan hij nu dus ook de visie van JC over de Toekomst aanhangen.
En faciliteren als CEO
Wie dit leest is gek
  maandag 21 november 2011 @ 23:26:17 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104659169
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En faciliteren als CEO
Ik zie niet in waarom niet. Je hebt de beste trainer van ajax ooit en de beste voetballer van ajax ooit in je gelederen. Doe er wat mee.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 21 november 2011 @ 23:26:29 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104659179
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En faciliteren als CEO
Theoretisch heb je gelijk maar ik zie dat niet gebeuren
pi_104662583
De oplossing is:
1. Van de beurs afgaan.
2. Cruijff aan het roer.
3. Bedrijfsman met Ajax hart voor de bedrijfszaken.
4. Messi kopen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 07:11:58 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104664304
Even afgezien van hoe het emotioneel gezien zit, zijn er eigenlijk regels overtreden van het reglement van de RvC van ajax? (te vinden onderaan op http://www.ajax.nl/web/show/id=1798561/langid=43)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:01:49 #58
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_104665356
Er zijn wel belangrijkere zaken dan het beursverhaal maar mensen blijven het mooi vinden om dat te roepen. Het is maar een klein onderdeel van de oplossing.
pi_104667356
Cruijff is gewoon een heel vervelend mannetje. Dat is nu wel duidelijk. Weg met die vent.

Hij heeft dus weldegelijk tegen Davids gezegd dat hij daar zit omdat hij zwart is. Nu gaan we weer recht praten wat krom is. Hij komt dan aan met redenen zoals; Tegen een brildrager zeg je toch ook scheluh. Of iemand die roodhaar heeft zeg je ook rooie. WTF!? ROFL!

Zo ga je niet met elkaar om. Tuurlijk we zeggen allemaal wel eens iets in het heetst van de strijd. Als alles weer een beetje normaal is en je merkt op dat je iemand hebt gekwetst met een uitspraak dan kom je daarop terug en biedt je je excuses aan.

Ook zei hij, tijdens één van onze ruzies...enz enz. Eén van onze ruzies...jesus need I say more >.>

Er valt gewoon niet samen te werken met die vent. Hij is niet heilig. Hij is niet de enige die Ajax kan redden. Sterker nog, sinds Cruijff weer bij Ajax is, is de onrust alleen maar toegenomen.

Maar ja blijkbaar vindt alles en iedereen hem wel heilig en slikt alles maar voor zoete koek.

Ik vind het heel jammer dat mijn club helemaal stuk gaat. Ik vind het nog veel erger dat dat door Cruijff gebeurd.
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_104667544
- reageer gewoon met argumenten of helemaal niet -

[ Bericht 56% gewijzigd door Happel op 22-11-2011 10:48:14 ]
-weg, zie banmeldtopic-
pi_104667588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:39 schreef Speed1971 het volgende:

Hij heeft dus weldegelijk tegen Davids gezegd dat hij daar zit omdat hij zwart is. Nu gaan we weer recht praten wat krom is. Hij komt dan aan met redenen zoals; Tegen een brildrager zeg je toch ook scheluh. Of iemand die roodhaar heeft zeg je ook rooie. WTF!? ROFL!

Maar het klopt toch ook wat Cruijff zegt? Op advies van Rijkaard is Davids erin gekomen omdat opvallend veel Antillianen tegenwoordig vroegtijdig de ajax opleiding verlaten/afvallen. En omdat Davids één van de wel succesvolle is is hij erbij ingezet in de hoop dat hij met oplossingen op dat gebied zou kunnen komen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:51:47 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104667669
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:48 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar het klopt toch ook wat Cruijff zegt? Op advies van Rijkaard is Davids erin gekomen omdat opvallend veel Antillianen tegenwoordig vroegtijdig de ajax opleiding verlaten/afvallen. En omdat Davids één van de wel succesvolle is is hij erbij ingezet in de hoop dat hij met oplossingen op dat gebied zou kunnen komen.
Hij is Nederlandse Surinamer maar goed verder klopt het wel aardig wat je zegt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 10:57:09 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104667823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 00:52 schreef Zweefkaak het volgende:
De oplossing is:
1. Van de beurs afgaan.
2. Cruijff aan het roer.
3. Bedrijfsman met Ajax hart voor de bedrijfszaken.
4. Messi kopen.
Ajax kan het helemaal niet betalen om van de beurs te gaan volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104667850
quote:

[..]

Cruijff zegt dit, Jaap de Groot ook en Molenaar ook. Zal dus wel kloppen denk ik.
pi_104667864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ajax kan het helemaal niet betalen om van de beurs te gaan volgens mij
Nee klopt, gaat nooit lukken. Is zon ~60 miljoen voor nodig dacht ik.
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:03:56 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104668027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:58 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Is ook geen reden voor want kost alleen maar geld en zo'n enorm probleem zijn die beursregels ook niet, de problemen zitten meer in de combinatie vereniging en bedrijf, dat maakt de besluitvorming enorm traag
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 11:13:17 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104668314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:58 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

rond de 33 miljoen volgens mij, maar 2/3e van de aandelen die zijn uitgegeven zitten vast bij twee beleggers die zullen ze nooit voor deze prijs verkopen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104668496
Minder ego's, en minder bemoeiallen, dat zou Ajax goed doen.
pi_104668771
Mja, als die brief bij Cruijff terecht was gekomen dan zaten van Basten en Heijn er nu gewoon.
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:27:56 #70
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104668856
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:16 schreef mrstylo het volgende:
Mensen die niet weten dat dit vaker gebeurt. :')
Inderdaad dom dat mensen niet weten..Wilfried Genee zei gisteren dat bij hun ook vaak gebeurt opnieuw doen het interview tijdens de repetities en dat zei Jan Joost van Gangelen ook.
pi_104668935
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:27 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Inderdaad dom dat mensen niet weten..Wilfried Genee zei gisteren dat bij hun ook vaak gebeurt opnieuw doen het interview tijdens de repetities en dat zei Jan Joost van Gangelen ook.
Dat weet iedereen hoor, wel was duidelijk dat hij het eerst niet wou zeggen en uiteindelijk er toch maar heeft uit gegooid.
pi_104668964
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:30 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Dat weet iedereen hoor, wel was duidelijk dat hij het eerst niet wou zeggen en uiteindelijk er toch maar heeft uit gegooid.
Schavuit schoft schurk! :o
pi_104669360
waarom heeft iedereen het over Cruijff tegen van Gaal??
Het is niet Cruijff tegen van Gaal maar Cruijff tegen die ratten van de RvC :r
ten Have en die smerige snol Olfers en die opperjudas Davids :r

Echt om te kotsen die smeerlappen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:45:05 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104669475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:42 schreef stevenmac26 het volgende:
waarom heeft iedereen het over Cruijff tegen van Gaal??
Het is niet Cruijff tegen van Gaal maar Cruijff tegen die ratten van de RvC :r
ten Have en die smerige snol Olfers en die opperjudas Davids :r

Echt om te kotsen die smeerlappen
In de strijd om opperjudas mag je good old Danny Blind zeker niet vergeten
pi_104669591
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

In de strijd om opperjudas mag je good old Danny Blind zeker niet vergeten
nee die prijs gaat echt naar Davids
pi_104669718
Vraag me sowieso af wat Danny Blind daar doet .. :D hij doet het wel goed, hij blijft al jaren bij de club, elke keer springt hij op een andere vacature of ze zetten hem ergens anders neer.. lol.
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:58:15 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104669928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:52 schreef Geo3kant het volgende:
Vraag me sowieso af wat Danny Blind daar doet .. :D hij doet het wel goed, hij blijft al jaren bij de club, elke keer springt hij op een andere vacature of ze zetten hem ergens anders neer.. lol.
Ik heb zo'n hekel aan die gozer, al sinds de CL gewonnen is in '95 (waarschijnlijk daarvoor ook al) manoeuvreert hij zichzelf altijd daar waar het meeste voordeel voor hemzelf te halen valt, hij is mede veroorzaker van het feit dat CL winnaars vertrokken en de beroemde "kabel" ruzie EK'96.

Verder over Davids heb ik meer het idee dat hij zich door zijn onervarendheid op corporate slangekuil niveau heeft laten leiden door opperslang Ten Have, dat maakt zijn actie niet minder slecht of zo maar verzacht het wel iets.
pi_104670030
Ik post niet voor niets al een aantal keer Lex Luthor foto's als het over Steven gaat :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 12:01:24 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104670050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:52 schreef Geo3kant het volgende:
hij doet zijn bijnaam eer aan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104670059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:00 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post niet voor niets al een aantal keer Lex Luthor foto's als het over Steven gaat :P
Wat heb ik nou weer gedaan :'(
pi_104670097
als Cruijff wint raakt Blind deze baan ook weer kwijt, ben benieuwd wat ie dan mag doen. Samen met Stam de verdediging doen ofzo.
pi_104670208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:03 schreef j0rdiiii het volgende:
als Cruijff wint raakt Blind deze baan ook weer kwijt, ben benieuwd wat ie dan mag doen. Samen met Stam de verdediging doen ofzo.
Co-materiaal man. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 12:07:45 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104670259
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:03 schreef j0rdiiii het volgende:
JA :D sowieso is de aanstelling van Blind bizar want in het plan van Cruijff, aangenomen door de ledenraad, is niet eens sprake van een technisch directeur _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104670279
quote:

[..]

Ten eerste blijft gewoon overeind dat hij weldegelijk tegen Davids heeft gezegd dat hij daar zit omdat hij zwart is. Ben ik nou echt de enige die vindt dat dit gewoon te idioot voor woorden is. Davids zit daar niet omdat hij zwart is. Davids zit daar omdat zij blijkbaar niet met gekleurde jongens om kunnen gaan of iig denken zij dat zij niet met gekleurde jongens om kunnen gaan. Als een gekleurde jongen lastig is komt dat echt niet omdat hij gekleurd is, dat komt omdat het een lastige jongen is. Blijkbaar wordt dat onderscheidt nog steeds gemaakt. Heel raar en heel verontrustend.
Let yourself go and enjoy the bassline...
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:10:51 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104670367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Ten eerste blijft gewoon overeind dat hij weldegelijk tegen Davids heeft gezegd dat hij daar zit omdat hij zwart is. Ben ik nou echt de enige die vindt dat dit gewoon te idioot voor woorden is. Davids zit daar niet omdat hij zwart is. Davids zit daar omdat zij blijkbaar niet met gekleurde jongens om kunnen gaan of iig denken zij dat zij niet met gekleurde jongens om kunnen gaan. Als een gekleurde jongen lastig is komt dat echt niet omdat hij gekleurd is, dat komt omdat het een lastige jongen is. Blijkbaar wordt dat onderscheidt nog steeds gemaakt. Heel raar en heel verontrustend.
Ja, je bent de enige, vooral omdat zowel Cruijff als Davids zelf het hebben uitgelegd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:14:21 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104670484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Co-materiaal man. :P
Hij is eng genoeg om dat nog te accepteren ook
pi_104670592
Ik troll graag, en ik ben sowieso geen fan van Cruijff als persoon maar na gister is het mij wel duidelijker, of zijn rechterhand heeft mij gemanipuleerd :P Het lijkt inderdaad op een impulsieve/onhandige uitspraak die uit zijn context is getrokken..
pi_104670921
Als de vier overige leden van de RvC niet worden weggestuurd op 12 december weet ik het ook niet meer. :')

Ongelooflijk wat voor smerige acties vooral Ten Have, en ook Davids hebben uitgehaald om Cruijff naar beneden te halen en zwart te maken...

Dat de supporters dit nog langer pikken is me al helemaal een raadsel :')
pi_104671027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:28 schreef Breekfast het volgende:

Dat de supporters dit nog langer pikken is me al helemaal een raadsel :')
Doen ze dat? Er zijn al dreigbrieven onderweg (niet dat dit heel vreemd is).

Dat de supporters niet zien dat Johan boter op zijn hoofd heeft (die positieve discriminatie uitspraak negerende), dat is pas een raadsel
pi_104671322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doen ze dat? Er zijn al dreigbrieven onderweg (niet dat dit heel vreemd is).

Dat de supporters niet zien dat Johan boter op zijn hoofd heeft (die positieve discriminatie uitspraak negerende), dat is pas een raadsel
Niet vreemd vinden om dreigbrieven te sturen naar mensen omdat je een anderen mening hebt. :') :')
pi_104671361
Dat gaat al jaren zo, dat weet je ook als je bij een voetbalclub gaat werken.

Hm, misschien niet als je schoonmaakster bent maar als wc juf of barmannetje zou ik er ook niet van opkijken
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:51:25 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104671549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
Dat gaat al jaren zo, dat weet je ook als je bij een voetbalclub gaat werken.

Hm, misschien niet als je schoonmaakster bent maar als wc juf of barmannetje zou ik er ook niet van opkijken
Het blijft natuurlijk een normvervaging maar je hebt wel gelijk dat het er inmiddels "bij hoort"
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:10:27 #93
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_104674172
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Ten eerste blijft gewoon overeind dat hij weldegelijk tegen Davids heeft gezegd dat hij daar zit omdat hij zwart is. Ben ik nou echt de enige die vindt dat dit gewoon te idioot voor woorden is.
Niet als het ook daadwerkelijk zo is. Cruijff heeft geen blad voor de mond en doet niet aan eufemismen
quote:
Davids zit daar niet omdat hij zwart is.
eh jawel, t zal niet om z'n bestuurlijke of menselijke of juridische kennis gaan, ja misschien "hoe hou ik mijn voetbalvrouw onderdanig"
quote:
Davids zit daar omdat zij blijkbaar niet met gekleurde jongens om kunnen gaan of iig denken zij dat zij niet met gekleurde jongens om kunnen gaan. Als een gekleurde jongen lastig is komt dat echt niet omdat hij gekleurd is, dat komt omdat het een lastige jongen is.
In een ideale wereld wel ja. Gekleurde jongens Mensen uit een andere cultuur kunnen wel lastiger overkomen, respect jeweetz.
quote:
Blijkbaar wordt dat onderscheidt nog steeds gemaakt. Heel raar en heel verontrustend.
Ach die lastige jongens nemen misschien ook eerder iets aan van Davids dan van Ten Have (neger vs Skinhead) Dat onderscheid wordt dus ook aan 2 kanten zo gemaakt.
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:15:28 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104674379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een normvervaging maar je hebt wel gelijk dat het er inmiddels "bij hoort"
het is ook de enige manier om te proberen je gelijk te halen, Ajax heeft geen klantenservice of helpdesk waar je kan klagen over het product (goed voetbal+resultaten) dus ja...

Ik zou het nooit doen hoor, maar ik begrijp het een beetje, je bent al jaren supporter en er lopen nu mensen rond met maar 1 doel: rijk worden van bij Ajax werken en patsen bij je zakenvriendjes.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:38:39 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104677411
Ik snap even niet waarom mensen nog steeds Davids en zijn vermeende racisme-klik-incident aanpakken.
Hij heeft zelf in zijn blog gezegd dat hij niet verwacht had dat het zo'n impact zou hebben en dat het helemaal niet op die manier was bedoeld. Kortom, storm in een glas water.

Even buiten het verhaal of de aanstelling allemaal verlopen is hoe het hoort, kan het gewoon niet volgens mij. In de contracten van zowel Jonk als Bergkamp staat dat ze technisch hart worden met de verantwoordelijkheden die daar bij horen. Onderdeel daarvan is het technisch directeurschap. Wat dan dus niet meer door 1 persoon, maar 3 personen wordt uitgeoefend. Blind kan daar helemaal niets mee. Misschien hooguit de administratie bijhouden ofzo...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_104679963

Goed stukje.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:48:05 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104682574
quote:

[..]

En dat is nou juist zo raar, want dat zijn taken die normaal bij een directie of bestuur liggen, NIET bij een Raad van Commissarisen! Een RvC is in de basis om toezicht te houden, niet om de club /bedrijf te leiden!
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:53:48 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104682762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:38 schreef Komakie het volgende:
Ik snap even niet waarom mensen nog steeds Davids en zijn vermeende racisme-klik-incident aanpakken.
Hij heeft zelf in zijn blog gezegd dat hij niet verwacht had dat het zo'n impact zou hebben en dat het helemaal niet op die manier was bedoeld. Kortom, storm in een glas water.

Even buiten het verhaal of de aanstelling allemaal verlopen is hoe het hoort, kan het gewoon niet volgens mij. In de contracten van zowel Jonk als Bergkamp staat dat ze technisch hart worden met de verantwoordelijkheden die daar bij horen. Onderdeel daarvan is het technisch directeurschap. Wat dan dus niet meer door 1 persoon, maar 3 personen wordt uitgeoefend. Blind kan daar helemaal niets mee. Misschien hooguit de administratie bijhouden ofzo...
Hoe werkt dat in de praktijk dan? Stel ik ben Manchester City en ik wil van der Wiel kopen, bij wie moet ik me dan melden? Bij Jonk, Bergkamp of de Boer? Of moet ik met alle 3 om tafel? En wie bepaalt uiteindelijk of de speler weg mag en voor welk bedrag? Doen ze dat met z'n 3-en in stemming?

Helemaal leuk wordt het als die 3 onderling onenigheid krijgen. Dan krijgt zo'n talent van zijn directe jeugdtrainer te horen dat ie weg mag, maar vervolgens meldt de Boer in de media dat ie niet weg mag :').

Kan ik het gehele plan van Cruijff ook nog ergens teruglezen zodat ik weet waarover ik praat? :D
Een gedicht over Maanvis
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 17:57:32 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104682891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat is nou juist zo raar, want dat zijn taken die normaal bij een directie of bestuur liggen, NIET bij een Raad van Commissarisen! Een RvC is in de basis om toezicht te houden, niet om de club /bedrijf te leiden!
De RvC moet ook de kennis bezitten die nodig is en de directie adviseren. Davids brengt die kennis mee.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:58:05 #100
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104682906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De RvC moet ook de kennis bezitten die nodig is en de directie adviseren. Davids brengt die kennis mee.
Davids en kennis?
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')