abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:01:29 #26
35723 crew  GGMM
pi_104645068
Met dank aan rubbereend OP geupdate.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104645816
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 19:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Noem jij Cruyff nou een hond?
Is een uitdrukking toch, de spreekwoordelijke hond, net als de aap die uit de mouw komt.
  maandag 21 november 2011 @ 20:23:58 #28
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104646488
Geen ja, geen neger
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:47:14 #29
35723 crew  GGMM
pi_104648264
Uit de OP:
quote:
Johan Cruijff wil misschien tóch dat Louis van Gaal algemeen directeur van Ajax wordt, meldt De Telegraaf.
Inmiddels ontkracht door Cruijff zelf.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 21 november 2011 @ 20:49:15 #30
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_104648408
Hoezo kunnen Cruijff en van Gaal niet gewoon over hun persoonlijke vetes heenstappen, in het belang van de club?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 20:55:42 #31
35723 crew  GGMM
pi_104648959
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:49 schreef PIETR het volgende:
Hoezo kunnen Cruijff en van Gaal niet gewoon over hun persoonlijke vetes heenstappen, in het belang van de club?
Voetbalvisies liggen te ver uit elkaar.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:01:47 #32
35723 crew  GGMM
pi_104649494
Cruijff heeft ook gereageerd op Davids/Ten Have inmiddels: http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)gek-voor-woorden.htm
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 21 november 2011 @ 21:03:46 #33
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_104649670
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 20:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Voetbalvisies liggen te ver uit elkaar.
Van Gaal won midden jaren 90 de CL met de visie van Cruijff, of zie ik dat verkeerd?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:05:17 #34
35723 crew  GGMM
pi_104649829
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:03 schreef PIETR het volgende:

[..]

Van Gaal won midden jaren 90 de CL met de visie van Cruijff, of zie ik dat verkeerd?
Ja.
Zie deze post: wat was er nou gebeurd tussen van gaal en cruijff?
Daar staat het heel goed uitgleegd.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 21:18:21 #35
35723 crew  GGMM
pi_104650874
Davids op z'n blog:
quote:
"Na de commotie van de afgelopen dagen omtrent het aanstellen door de RvC van Louis van Gaal als algemeen directeur bij Ajax is mij persoonlijk in de media van alles verweten. Het ging niet meer om Ajax of de RvC maar kennelijk om de persoon Davids. Bij herhaling ben ik publiekelijk in de media geschoffeerd en bewust neergezet als een persoon die onbetrouwbaar en onbekwaam zou zijn. Ik was zelfs niet meer een echte Ajacied. Ik heb daar niet op gereageerd omdat ik van mening was dat daardoor de dynamiek binnen Ajax nog verder zou worden verstoord. Uiteindelijk kreeg ik zelfs via een mail te horen dat mij de toegang tot de Toekomst werd ontzegd. Ik ga hier niet verder op in omdat anders bijzaken wederom hoofdzaken dreigen te worden.

In een eerdere verklaring heb ik al uitgelegd hoe de RvC tot het besluit van de benoeming van Van Gaal is gekomen. Na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren werden mij nog een aantal vragen gesteld door Joep Schreuder van de NOS. Op de vraag of er altijd “behoorlijk” werd gecommuniceerd binnen de RvC heb ik toen eerlijk antwoord gegeven dat dat niet altijd het geval is geweest. Dat het af en toe erg ver ging, met een racistische opmerking als dieptepunt. Ik ben verrast en geschrokken van het effect van mijn antwoord en hoe men vervolgens hiermee op de loop is gegaan.

Zoals tijdens het interview volgens mij duidelijk was, heb ik daarmee alleen willen aangeven dat de fatsoensnormen soms erg ver te zoeken waren tijdens de vergaderingen van de RvC. Ik heb nooit gezegd, en dat wil ik benadrukken, dat Johan Cruijff een racist is, ondanks deze ongelukkige opmerking van zijn kant. Ik wil ook, zoals vaker gezegd, duidelijk maken dat ik diep respect heb voor de voetballer Johan Cruijff ondanks de persoonlijke zaken die mij de laatste dagen ten deel zijn gevallen.

Om de samenwerking tussen de leden van de RvC niet verder onder druk te zetten is dit niet eerder naar buiten gekomen. Dat was in het belang van Ajax, de club waar zowel Cruijff als ikzelf onze jeugdopleiding hebben genoten en jaren met veel plezier en succes gespeeld hebben. Dat je na de emoties van de laatste dagen en na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren, waarin ik wederom te maken kreeg met zeer persoonlijke aanvallen, eerlijk antwoord geef op een vraag van een journalist lijkt mij in ieder geval verklaarbaar. Want iedereen die mij kent weet dat ik altijd eerlijk antwoord geef, hoewel mij dat niet altijd in dank wordt afgenomen.

Laten we nu verder gaan en ons concentreren op wat echt belangrijk is, namelijk een succesvolle toekomst voor Ajax, en niet met een zogenaamde twist tussen Davids en Cruijff."
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104651174
Respect voor de voetballer Johan Cruijff?
Davids moet zijn excuses aanbieden voor het beschadigen van de persoon Cruijff.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:06:07 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104654289
Moet Molenaar er zelf niet eens instappen, samen met Cruijff in de RvC? Molenaar is iemand die prima uit zijn woorden komt. Is slim.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104654840
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:06 schreef rubbereend het volgende:
Moet Molenaar er zelf niet eens instappen, samen met Cruijff in de RvC? Molenaar is iemand die prima uit zijn woorden komt. Is slim.
Molenaar, van Duivenbode, Michael van Praag, er zijn nog wel wat mensen die een nuttige bijdrage kunnen leveren.
En trouwens... ik vond Uri Coronel gisteren bij de persconferentie ook heel degelijk overkomen.
Wie dit leest is gek
pi_104655193
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:03 schreef PIETR het volgende:

[..]

100% zeker. Cruijff stelde ook altijd werkers op om de sterren beter te laten renderen.
Meevoetballende keeper, vleugelspelers, opkomende backs, doorschuivende libero, de nr.10 als schaduwspits, de spits zelf met de rug naar de goal.
Allemaal precies het zelfde
Wie dit leest is gek
pi_104655514
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Molenaar, van Duivenbode, Michael van Praag, er zijn nog wel wat mensen die een nuttige bijdrage kunnen leveren.
En trouwens... ik vond Uri Coronel gisteren bij de persconferentie ook heel degelijk overkomen.
Coronel is een rat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:32:29 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104656054
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

100% zeker. Cruijff stelde ook altijd werkers op om de sterren beter te laten renderen.
Meevoetballende keeper, vleugelspelers, opkomende backs, doorschuivende libero, de nr.10 als schaduwspits, de spits zelf met de rug naar de goal.
Allemaal precies het zelfde
het gaat ook niet over de voetbal visie. Maar de visie op de jeugdopleiding. Als ik het goed begrijp staat bij Cruijff de ontwikkeling van het individu op de eerste plaats. Voetballertjes allereerst technisch beter maken. En bij Van Gaal staat het team voorop in de jeugdopleiding. Nummers opleiden. Spelers opleiden als nummer 10, of 9 of een 8.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104656257
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het gaat ook niet over de voetbal visie. Maar de visie op de jeugdopleiding. Als ik het goed begrijp staat bij Cruijff de ontwikkeling van het individu op de eerste plaats. Voetballertjes allereerst technisch beter maken. En bij Van Gaal staat het team voorop in de jeugdopleiding. Nummers opleiden. Spelers opleiden als nummer 10, of 9 of een 8.
+ De afgelopen 10-15 jaar heeft dat niks opgeleverd. Sneijder en van der Vaart. Nigel de Jong en Stekelenburg kan je nog noemen maar voor de rest is het gewoon matig.
pi_104656409
quote:
Cruijff: 'Scheel, rood, of een bril; wat maakt het uit?'

21/11/2011 22:11

Johan Cruijff heeft maandagavond tegengesproken dat hij racistische taal zou hebben gebruikt in de raad van commissarissen van Ajax ten opzichte van Edgar Davids. De voormalige succestrainer noemt de aantijgingen 'ver beneden peil'.

Cruijff zou gezegd hebben dat Davids alleen vanwege zijn huidskleur in de rvc zou zitten. In gesprek met Voetbal International liet de reactie van Cruijff niets aan duidelijkheid te wensen over.

'Of iemand nou scheel is, rood is, een andere kleur heeft of een bril heeft, wat maakt dat nou uit? Ik heb met mijn foundation ruim 120 voetbalveldjes aangelegd waar ook allochtone kinderen kunnen voetballen. Eigenlijk moet ik er niet eens op reageren; het is ver beneden peil. Bovendien worden de dingen altijd pas achteraf gezegd. Ik heb zondag de gehele dag bij Ajax gelopen en op het moment dat ik mijn hielen licht gaan ze hierover beginnen. Daar komt bij dat ook ik de filmpjes Op YouTube heb gezien, het leek mij niet dat Davids de intentie had te zeggen wat hij heeft gezegd.'

Over de huidige situatie bij Ajax is Cruijff eveneens helder. 'Het is een volledige chaos.' Cruijff doelt daarmee op de aanstelling van algemeen directeur Louis van Gaal die achter de rug van Cruijff om werd benoemd door zijn vier mede-commissarissen.

Samenwerken met Van Gaal is in de ogen van Cruijff een zo goed als onmogelijke optie. 'Punt één: We hebben volstrekt tegenovergestelde ideeën. Punt twee: we liggen elkaar niet. Daar komt ook nog eens bij dat de rvc, waar ik toe behoor, de ledenraad een harde klap in het gezicht heeft gegeven. Overigens zonder mijn medeweten. Een uur voordat de ledenraad ging vergaderen hoorde iedereen dat Van Gaal was aangesteld.'

Ondanks de gang van zaken wil Cruijff voorlopig van geen wijken weten. 'Wij hebben een traject ingezet en met die manier willen wij Ajax terug aan de top van Europa helpen.'
vi.nl
Mooie woorden, hier wordt ik wel blij van. Lijkt me duidelijk dat het nu wel exit rvc zal worden. En dan een nieuwe met of zonder cruijff makt niet uit. Als het maar geen personen zijn die aan hun eigen hachje denken, maar aan dat van Ajax. Molenaar zou iig een goede optie zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 22:41:37 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104656625
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:35 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

+ De afgelopen 10-15 jaar heeft dat niks opgeleverd. Sneijder en van der Vaart. Nigel de Jong en Stekelenburg kan je nog noemen maar voor de rest is het gewoon matig.
Dat is het Van Gaal systeem
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 21 november 2011 @ 22:48:02 #45
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_104656997

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  maandag 21 november 2011 @ 22:50:18 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104657135
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat is het Van Gaal systeem
Er is naar mijn mening nooit een van gaal of een cruijff systeem geweest, er werd altijd maar wat gedaan. Maar het achterlijkste was nog dat ze spelertjes met ontiegelijk veel talent wegstuurden omdat ze een beetje puberden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_104657331
Van Gaal heeft bij zijn aanstelling als Technisch Directeur indertijd ook een visie neergelegd in een rapport.
Misschien zou dat weer eens uit de la gehaald moeten worden om nu eens over feiten te kunnen spreken in plaats van emoties.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 23:01:47 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104657772
mwah, in het rapport van Cruijff, wat is aangenomen door de ledenraad. Is geen sprake van een technisch directeur. Dus daar ging het natuurlijk al mis.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104657923
Nou opgelost dus. Was leuk :X :')
  maandag 21 november 2011 @ 23:14:21 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104658523
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 22:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Van Gaal heeft bij zijn aanstelling als Technisch Directeur indertijd ook een visie neergelegd in een rapport.
Misschien zou dat weer eens uit de la gehaald moeten worden om nu eens over feiten te kunnen spreken in plaats van emoties.
onzin om dat er nu bij te pakken. Andere tijdgeest van toen en wie weet veranderen mensen wel hun mening ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')