abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104618153

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2011 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2011 Patch 3

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html
pi_104618506
Even tussendoor de Olympische spelen gespeeld met Groot Brittanië, dat toernooi had ik nog niet eerder gespeeld in FM. 2e geworden, de finale verloren met 5-4 van Brazilië :').
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_104625587
Na mijn 1e seizoen met Cambuur 7e te zijn geworden, ging het in het 2e seizoen een stuk beter. 5 wedstrijden voor het eind 1e met 1 punt voorsprong. Echter ging het toen mis...3x verloren 1x gelijk en 1 x winst. Omdat iedereen zo dicht bij elkaar stond, helaas 7e geworden daarmee. Wel play-offs, maar in de 2e ronde verloren...

Seizoen 3 weer wat mensen laten gaan en anderen aangetrokken. Eerste 2 wedstrijden gelijkgespeeld, de 3e verloren en daarna 5 op rij gewonnen. Het begint te lopen en sta weer boven aan. Nu hopen dat ik het dit keer wel kan vasthouden
Vici, Vidi, Veni!
pi_104628684
Als ik de laatste duels met Santa Coloma bekijk.. is het onbegrijpelijk dat ik een paar duels daar voor een 0-3 voorsprong weggaf tot 4-3 achter stand en dat ik uiteindelijk nog blij mocht zijn dat ik 4-4 maakte.. Maar weer hard op weg naar mijn 3e titel op rij, en hopelijk kan ik dan volgend seizoen weer een stapje vooruit zetten op Europees gebied. Tot nu toe overleefde ik de voorronde eenvoudig, maar was ik in de 1e kwalificatieronde kansloos..

Komend seizoen kan ik in de CL ook uitkomen in mijn nieuwe stadion waar 3100 man in kan. In de competitie heb ik dat nog niet nodig, zit gemiddeld aan de 550 man, maar Europees zit het vol!
  maandag 21 november 2011 @ 15:11:58 #5
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104630625
Wat een heerlijk begin van seizoen 4.

hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_104630675
Van Persie is terug van z'n blessure en scoort direct 3x _O_ Heerlijke speler, alleen jammer dat ie zo vaak geblesseerd is.
pi_104631045
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 15:11 schreef Lindgren. het volgende:
Wat een heerlijk begin van seizoen 4.

[ afbeelding ]
Ik ga ook zo starten met Seizoen 4. Heb Ruiz voor 400k van het gedegradeerde Fulham gehaald. Cairney als Back-Up voor Eriksen.

Hoe ontwikkelt eriksen bij jou?
pi_104634538
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:44 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Als je niet ontslagen word.
Heb gelukkig wel wat krediet opgebouwd met 2x kampioen, 1x beker en winnen uefa cup... En europees gaat het nog best redelijk :). Valt wel op dat Almere gewoon boven me staat, helft van hun dragende spelers zijn van mij haha.
pi_104635175
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:41 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Heb gelukkig wel wat krediet opgebouwd met 2x kampioen, 1x beker en winnen uefa cup... En europees gaat het nog best redelijk :). Valt wel op dat Almere gewoon boven me staat, helft van hun dragende spelers zijn van mij haha.
Misschien had je dan beter jouw spelers aan hun uit kunnen lenen, en de spelers die je uitgeleend hebt zelf op kunnen stellen.. ;)
pi_104635398
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:54 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Misschien had je dan beter jouw spelers aan hun uit kunnen lenen, en de spelers die je uitgeleend hebt zelf op kunnen stellen.. ;)
Had ik kunnen doen, het is een beetje een combinatie van blessures en Janssen die duidelijk minder gaat presteren (heb 3 centrale middenvelders uitgeleend, nog wel een goed 17 jarig talent in de jeugd die ik wat meer speeltijd aan het geven ben). Tis gelukkig nog vroeg in het seizoen :). Vind het wel grappig dat nu opeens spelers gaan zeuren dat het niet goed gaat :D, op zo'n toontje dat ze er zelf niks aan kunnen doen.

Voordeel van een wat minder seizoen is vaak dat de doelstelling voor het seizoen erna wat minder hoog is, zodat ik wat meer veranderingen door kan voeren.
  maandag 21 november 2011 @ 17:22:08 #11
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104636553
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik ga ook zo starten met Seizoen 4. Heb Ruiz voor 400k van het gedegradeerde Fulham gehaald. Cairney als Back-Up voor Eriksen.

Hoe ontwikkelt eriksen bij jou?
_O_

+13 assists. Komt bij mij vaak hangend vanaf links of als pure 10.
pi_104637076
In 4 van de 5 uitwedstrijden binnen 5 minuten met 1-0 achter. :') Iemand tips om goed uit de kleedkamer te komen?
pi_104638815

Dit is Eriksen bij mij, valt me op dat hij bij mij 2 miljoen meer waard is en een stukkie minder verdient :P. Ook zijn aardig dr wat attribute verschillen :).

[ Bericht 6% gewijzigd door VelitoX op 21-11-2011 18:27:43 (spelfout) ]
pi_104639774
Mijn eriksen pownt iedereen :7

:9~ :9~ :9~
pi_104640107
Doe je goed :).
  maandag 21 november 2011 @ 18:40:48 #16
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104640443
Wat een verschil inderdaad. :P Al is hij niet de best-trainende in m'n selectie.

Carlos Fierro is trouwens een mega-talent. Heeft bij mij in de eerste 13 wedstrijden v/h seizoen 18x gescoord. Liet 'm vorige seizoenen af en toe eens meedoen, maar is nu vaste kracht. En nog steeds pas 20 jaar. O+

Oh, en mij linksbacktalentje. O+ Wat een beul, fysiek.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lindgren. op 21-11-2011 18:47:06 ]
  maandag 21 november 2011 @ 19:01:25 #17
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_104641494
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:23 schreef MMUFC het volgende:
Als ik de laatste duels met Santa Coloma bekijk.. is het onbegrijpelijk dat ik een paar duels daar voor een 0-3 voorsprong weggaf tot 4-3 achter stand en dat ik uiteindelijk nog blij mocht zijn dat ik 4-4 maakte.. Maar weer hard op weg naar mijn 3e titel op rij, en hopelijk kan ik dan volgend seizoen weer een stapje vooruit zetten op Europees gebied. Tot nu toe overleefde ik de voorronde eenvoudig, maar was ik in de 1e kwalificatieronde kansloos..

Komend seizoen kan ik in de CL ook uitkomen in mijn nieuwe stadion waar 3100 man in kan. In de competitie heb ik dat nog niet nodig, zit gemiddeld aan de 550 man, maar Europees zit het vol!
Bij Novara komt er geen hond kijken. Ook niet nu ik al 29 wedstrijden de Serie A aanvoer. Van de 17.000 plaatsen zijn er gemiddeld 9000 gevuld. Alleen tegen Inter is het een volle bak altijd. :{
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_104642145
Godver, 1-1 gelijk bij Twente en Tadic 3 maanden eruit. Dan maar Ruiz op zijn positie :P
pi_104643227
Ik had een vraagje, is het mogelijk om je inkomst te zien na een wedstrijd. Dus wat je die dag verdiend hebt aan kaartverkoop etc. Op financiën kan je alleen maandelijks kijken :( Ik wil weten wat ik ongeveer per wedstrijd verdien.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  maandag 21 november 2011 @ 20:13:30 #20
51794 Rahl
pi_104645777
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:01 schreef Rahl het volgende:

[..]

Bij Novara komt er geen hond kijken. Ook niet nu ik al 29 wedstrijden de Serie A aanvoer. Van de 17.000 plaatsen zijn er gemiddeld 9000 gevuld. Alleen tegen Inter is het een volle bak altijd. :{
Real Madrid komt langs... 13.000 man in 't stadion :')
last.fm
pi_104646435
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik had een vraagje, is het mogelijk om je inkomst te zien na een wedstrijd. Dus wat je die dag verdiend hebt aan kaartverkoop etc. Op financiën kan je alleen maandelijks kijken :( Ik wil weten wat ik ongeveer per wedstrijd verdien.
bedrag recettes voor wedstrijd opschrijven, wedstrijd spelen, bedrag recettes het eerdere bedrag eraf halen, klaar :). Dat is natuurlijk zonder seizoenkaarthouders :P.
pi_104650666
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:23 schreef VelitoX het volgende:

[..]

bedrag recettes voor wedstrijd opschrijven, wedstrijd spelen, bedrag recettes het eerdere bedrag eraf halen, klaar :). Dat is natuurlijk zonder seizoenkaarthouders :P.
hahaha :D ik had lhet liever anders ;(
pi_104652704
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 18:40 schreef Lindgren. het volgende:
Wat een verschil inderdaad. :P Al is hij niet de best-trainende in m'n selectie.

Carlos Fierro is trouwens een mega-talent. Heeft bij mij in de eerste 13 wedstrijden v/h seizoen 18x gescoord. Liet 'm vorige seizoenen af en toe eens meedoen, maar is nu vaste kracht. En nog steeds pas 20 jaar. O+

Oh, en mij linksbacktalentje. O+ Wat een beul, fysiek.

[ afbeelding ]
Wat een baasje! Waar heb je hem gevonden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Doler12 op 21-11-2011 21:51:54 ]
pi_104655539
Ik heb soms echt vage uitslagen en ik zit nog in seizoen 1 :') Vitesse - de Graafschap 0-6, Heracles - de Graafschap 5-4, in de beker zijn FC Twente en AZ er door amateurs uit gegooid...
pi_104657130
CL met Ajax uit bij Barca. Tijdens de rust sta ik met 6-0 achter. 5 keer Messi.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 21 november 2011 @ 23:47:00 #26
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104660241
Ik word benaderd door Atletico.
  maandag 21 november 2011 @ 23:47:25 #27
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104660255
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:44 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wat een baasje! Waar heb je hem gevonden?
Ergens in Brazilië, as usual.
pi_104663516
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2011 23:47 schreef Lindgren. het volgende:
Ik word benaderd door Atletico.
Ik door Denemarken, heb maar ja gezegd tegen ze, heb naast Eriksen/Boilesen/Fisher nog 4/5 andere deense talenten, als ze het goed genoeg doen kan ik ze ook voor Denemarken laten debuteren :P.
pi_104664337
Op twee punten na geen kampioen geworden met Vitesse, maar Erwin Koeman van Utreg (die 8e werd) krijgt de prijs voor beste manager. Ik sta niet eens in de top 10. Vreemd spel zo afentoe.
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:05:12 #31
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_104665417
Wat een frustraties. 3e seizoen met Ajax een simpele reeks CL wedstrijden en kan de halve finale bereiken. Tijd voor Real Madrid, uit 2-2 en thuis 0-0, door naar de finale dus!

Tref ik Inter in het Wembley. Bony scoort in de 3e minuut en vd Wiel in de 43e. 2-0 de rust in. 2e helft controleren en in de 70e minuut nog 2-0, dit kan niet meer fout gaan! Tot... Forlan scoort en Sneijder er 2 vrije ballen injankt in de 86e en de 90+1. Wat is FM toch een heerlijk spel :').
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:26:11 #32
277865 Sejt
Ondertitel
pi_104665738
In het seizoen 2012/2013 ben ik met m'n vernieuwde Feyenoord 2e geworden, met 7 punten achterstand op Ajax. Wel Champions League dus, waar ik waarschijnlijk niet veel kans ga hebben, maar het gaat vooral om het geld.
De beker heb ik wel gewonnen dit seizoen, door o.a. Groningen, PSV en Utrecht te verslaan. Laatst genoemde was finalist, waar ik met 4-1 van won in de Kuip.

Topscorer van Feyenoord én de eredivisie was Marco Pérez met 26 doelpunten. In totaal (dus met beker en europees) had hij er 35 in liggen.
Keeper van het jaar was Darley, die het halve seizoen geblesseerd is geweest :')
Speler van het jaar (allemaal eredivisie) was Thomas Drage, m'n Noorse toptalent.
Jonge speler van het jaar werd dezelfde Drage 2e, achter Christian Eriksen van Ajax. 3e Was ook een Feyenoorder, namelijk de 21-jarige Clifford (centrale middenvelder) die ondertussen ook voor het Noord-Ierse nationale elftal is opgeroepen. En dan te bedenken dat ik die vorige zomer transfervrij kon oppikken.

Ook al heb ik redelijk wat geld binnen gehaald, alsnog heb ik bijna geen financiële middelen voor versterkingen. Ik moet dus tegenvallende spelers verkopen en daar betere voor terugvinden. Net een uitdaging voor mij! Wel realistisch dat ik niet miljoenen in transferbudget krijg.
Een keeper had ik al gevonden en Darley gaan weg. Daarnaast gaat ook Isoufi en Van Haaren weg. Ook probeer ik Julian Koch te slijten, maar niemand wil hem nog hebben. Voor hem wil ik een nieuwe, betere rechtsback vinden.
Iemand nog tips voor een goedkope, jonge en goede rechtsback? Budget is max. ¤600k.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 22-11-2011 10:03:47 ]
I love my mispoken words.
pi_104666343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:26 schreef Sejt het volgende:
In het seizoen 2012/2013 ben ik met m'n vernieuwde Feyenoord 2e geworden, met 7 punten achterstand op Ajax. Wel Champions League dus, waar ik waarschijnlijk niet veel kans ga hebben, maar het gaat vooral om het geld.
De beker heb ik wel gewonnen dit seizoen, door o.a. Groningen, PSV en Utrecht te verslaan. Laatst genoemde was finalist, waar ik met 4-1 van won in de Kuip.

Topscorer van Feyenoord én de eredivisie was Marco Pérez met 26 doelpunten. In totaal (dus met beker en europees) had hij er 35 in liggen.
Keeper van het jaar was Darley, die het halve seizoen geblesseerd is geweest :')
Speler van het jaar (allemaal eredivisie) was Thomas Drage, m'n Noorse toptalent.
Jonge speler van het jaar werd dezelfde Drage 2e, achter Christian Eriksen van Ajax. 3e Was ook een Feyenoorder, namelijk de 21-jarige Clifford (centrale middenvelder) die ondertussen ook voor het Noord-Ierse nationale elftal is opgeroepen. En dan te bedenken dat ik die vorige zomer transfervrij kon oppikken.

Ook al heb ik redelijk wat geld binnen gehaald, alsnog heb ik bijna geen financiële middelen voor versterkingen. Ik moet dus tegenvallende spelers verkopen en daar betere voor terugvinden. Net een uitdaging voor mij! Wel realistisch dat ik niet miljoenen in transferbudget krijg.
Een keeper had ik al gevonden en Darley gaan weg. Daarnaast gaat ook Isoufi en Van Haaren weg. Ook probeer ik Julian Koch te slijten, maar niemand wil het nog hebben. Voor hem wil ik een nieuwe, betere rechtsback vinden.
Iemand nog tips voor een goedkope, jonge en goede rechtsback? Budget is max. ¤600k.
Mooie prestatie! Ik vind dat je het leuk doet met Feyenoord, leuke aanwinsten. Conor Clifford komt Chelsea, toch?

Als rechtsback zou je kunnen denken aan Denis Odoi, Marcin Wasilewski (ondanks zijn leeftijd), of Nederlanders als Niels Wellenberg of Mark van der Maarel. Je kunt ook een rechtsback huren, zoals Kyle Naughton van Tottenham.
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:56:23 #34
277865 Sejt
Ondertitel
pi_104666408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:52 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Mooie prestatie! Ik vind dat je het leuk doet met Feyenoord, leuke aanwinsten. Conor Clifford komt Chelsea, toch?

Als rechtsback zou je kunnen denken aan Denis Odoi, Marcin Wasilewski (ondanks zijn leeftijd), of Nederlanders als Niels Wellenberg of Mark van der Maarel. Je kunt ook een rechtsback huren, zoals Kyle Naughton van Tottenham.
Thanks :) Ja, volgens mij kwam Clifford van Chelsea Reserves. Hij speelt best veel, terwijl hij El Ahmadi als primaire concurrent heeft voor z'n positie.
Bedankt voor de tips, zal ze vanavond eens bekijken!

In de beker had ik trouwens wel mazzel dat ik de 3 laatste wedstrijden allemaal thuis speelde. Thuis heb ik dit seizoen volgens mij niks verloren :)

Ik heb trouwens nog een 21-jarig talent transfervrij kunnen halen van Leeds. Weer een Noord-Ier, voor de linker middenveld positie. Zal vanavond een screenie posten.
Tot nu toe speelde Drage of de Italiaanse twintiger Luigi Vitale op die positie, maar ik wil Drage vooral op de AM(C) positie gebruiken. Daarnaast is die nieuwe (kan even niet op z'n naam komen) ook inzetbaar als linksback.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sejt op 22-11-2011 10:07:09 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:39:47 #35
51794 Rahl
pi_104667368
Eén wedstrijd voor het einde, twee punten voor op AC Milan. Als ik nu thuis van ze win zit ik op rozen.

Klotsende oksels en klamme handen :'). Er is echt geen ander spel dat dit met mij doet.

1-1. Komt aan op de laatste wedstrijd tegen Palermo, die nog kunnen degraderen. Moeilijk spannend dit.

GY@T@@#Y^^&**(%(##B V *O*

Serie A gewonnen na een absolute thriller tegen Palermo Fiorentina. :D !!!

[ Bericht 22% gewijzigd door Rahl op 22-11-2011 10:59:02 ]
last.fm
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:08:32 #36
277865 Sejt
Ondertitel
pi_104668158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:39 schreef Rahl het volgende:
Eén wedstrijd voor het einde, twee punten voor op AC Milan. Als ik nu thuis van ze win zit ik op rozen.

Klotsende oksels en klamme handen :'). Er is echt geen ander spel dat dit met mij doet.

1-1. Komt aan op de laatste wedstrijd tegen Palermo, die nog kunnen degraderen. Moeilijk spannend dit.

Gz :D
Leuk he, ik zit soms ook gewoon te juichen achter m'n scherm als m'n ploeg een belangrijk doelpunt scoort *O*
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:08:53 #37
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104668169
Ik zit er gewoon serieus over na te denken om Akinfeev te verkopen met Man City :')
Bezit namelijk een supertalent van 21 en heb Joe Hart nog en veel goede Engelsen zijn er niet dus die wil ik eigenlijk bewaren.
I picture your face.. In the back of my eyes
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:16:39 #38
51794 Rahl
pi_104668409
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:39 schreef Rahl het volgende:

Week later ook de beker gewonnen van Napoli. Dubbel yay :')

Wel jammer dat er niet veel ruimte is om te groeien bij Novara. Ik begon bij deze club omdat het de enige in de Serie A is zonder schulden, maar ook ik heb nu een schuld van 6 miljoen. Dat betekent geen nieuw stadion, geen nieuwe trainingsfaciliteiten, geen nieuw jeugdcomplex en een bepekert salarisbudget (ik sta 14de qua salariskosten en ik zit aan m'n budget). Helaas wordt het dus heel moeilijk om op dit niveau te blijven presteren. Ik blijf nog één jaartje voor het debuutjaar in de CL, maar daarna laat ik m'n contract aflopen.
last.fm
pi_104668731
Barcelona is in 2021 nog steeds goed door o.a. Fabregas, Messi en Aguero.

Wel 0-1 in Camp Nou en 2-0 in de ArenA gewonnen, dus da's mooi.
Zit alleen wel weer met die halve finale beker/interlands zooi, wat mega kut is. Hoop dat ik snel bondscoach ben van Nederland, dan kan ik op dat soort dagen m'n Ajax-spelers niet selecteren en een wedstrijdje zonder ze spelen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:31:19 #40
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104668971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:29 schreef MMUFC het volgende:
Heerlijke vrije trap voor een stel part-timers:
Bakkenes.
pi_104669043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:16 schreef Rahl het volgende:

[..]

Week later ook de beker gewonnen van Napoli. Dubbel yay :')

Wel jammer dat er niet veel ruimte is om te groeien bij Novara. Ik begon bij deze club omdat het de enige in de Serie A is zonder schulden, maar ook ik heb nu een schuld van 6 miljoen. Dat betekent geen nieuw stadion, geen nieuwe trainingsfaciliteiten, geen nieuw jeugdcomplex en een bepekert salarisbudget (ik sta 14de qua salariskosten en ik zit aan m'n budget). Helaas wordt het dus heel moeilijk om op dit niveau te blijven presteren. Ik blijf nog één jaartje voor het debuutjaar in de CL, maar daarna laat ik m'n contract aflopen.
Ach, ik speelde ooit in FM2010 met Feyenoord. Daar hadden ze ook schulden, na 1 seizoen had ik zowaar een positieve balans (wel nog 30miljoen schuld ofzo :') ), bouwt het bestuur 8000 plaatsen bij voor 13miljoen :')

Hoe kom jij eigenlijk aan die schuld dan?
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:35:17 #42
51794 Rahl
pi_104669129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ach, ik speelde ooit in FM2010 met Feyenoord. Daar hadden ze ook schulden, na 1 seizoen had ik zowaar een positieve balans (wel nog 30miljoen schuld ofzo :') ), bouwt het bestuur 8000 plaatsen bij voor 13miljoen :')

Hoe kom jij eigenlijk aan die schuld dan?
Geen idee, ik kreeg een berichtje dat ik vanaf nu 35k per maand aflossing betaalde voor een schuld van 6 miljoen. Had wel elke maand een verlies van 300-400k, maar ik dacht dat dat opgevangen werd door winstpremies in de Europa League. Blijkbaar hebben ze het gefixt met een lening.

Sowieso dom, want ik heb het hele seizoen 9 miljoen transferbudget over gehad :').

Ik heb ook niet goed opgelet bij contractonderhandelingen met één of andere wisselknuppel en daardoor hem de clausule gegeven dat ie evenveel als de grootverdieners verdient. 220k per week voor die idioot :(

[ Bericht 10% gewijzigd door Rahl op 22-11-2011 11:42:12 ]
last.fm
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:48:56 #43
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_104669598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:35 schreef Rahl het volgende:

[..]

Geen idee, ik kreeg een berichtje dat ik vanaf nu 35k per maand aflossing betaalde voor een schuld van 6 miljoen. Had wel elke maand een verlies van 300-400k, maar ik dacht dat dat opgevangen werd door winstpremies in de Europa League. Blijkbaar hebben ze het gefixt met een lening.

Sowieso dom, want ik heb het hele seizoen 9 miljoen transferbudget over gehad :').

Ik heb ook niet goed opgelet bij contractonderhandelingen met één of andere wisselknuppel en daardoor hem de clausule gegeven dat ie evenveel als de grootverdieners verdient. 220k per week voor die idioot :(
Spelers die even goed zijn als je andere sterspelers maar wel 4x hun salaris eisen :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:57:59 #44
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104669921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:35 schreef Rahl het volgende:

[..]

220k?! :D
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:59:37 #45
51794 Rahl
pi_104669982
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:57 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

220k?! :D
Ja, mijn spits van 35 doelpunten per seizoen, mijn topkeeper en mijn spelmaker verdienen dat. Helaas deze vent nu ook. Is nogal wat op een salarisbudget van 2,5 miljoen :(
last.fm
pi_104670113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:56 schreef Sejt het volgende:

[..]

Thanks :) Ja, volgens mij kwam Clifford van Chelsea Reserves. Hij speelt best veel, terwijl hij El Ahmadi als primaire concurrent heeft voor z'n positie.
Bedankt voor de tips, zal ze vanavond eens bekijken!

In de beker had ik trouwens wel mazzel dat ik de 3 laatste wedstrijden allemaal thuis speelde. Thuis heb ik dit seizoen volgens mij niks verloren :)

Ik heb trouwens nog een 21-jarig talent transfervrij kunnen halen van Leeds. Weer een Noord-Ier, voor de linker middenveld positie. Zal vanavond een screenie posten.
Tot nu toe speelde Drage of de Italiaanse twintiger Luigi Vitale op die positie, maar ik wil Drage vooral op de AM(C) positie gebruiken. Daarnaast is die nieuwe (kan even niet op z'n naam komen) ook inzetbaar als linksback.
Dat moet wel Aidan White zijn! Die ken ik nog wel van FM11. Ik had daar een game met Fleetwood Town, waarmee ik in tien seizoen ben opgeklommen van Blue Square Premier naar de Premier League. Aidan White was een speler die ik HEEL graag wilde hebben, maar hij wilde niet komen.
Aangezien je toch in Engeland scout, check Joe McKee. Hij was mijn held in die Fleetwood-game; free kick taking 20, penalty taking 20 en zijn afstandschoten zijn ook levensgevaarlijk. Heb het idee dat ie de Eredivisie best aan zou kunnen. Een middenveld met White, Clifford, McKee en Drage, prima toch? ;) (krijg gelijk weer zin om te spelen, haha)

Dit soort dingen deed ie vrij regelmatig:
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:30:28 #47
277865 Sejt
Ondertitel
pi_104670967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:03 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Dat moet wel Aidan White zijn! Die ken ik nog wel van FM11. Ik had daar een game met Fleetwood Town, waarmee ik in tien seizoen ben opgeklommen van Blue Square Premier naar de Premier League. Aidan White was een speler die ik HEEL graag wilde hebben, maar hij wilde niet komen.
Aangezien je toch in Engeland scout, check Joe McKee. Hij was mijn held in die Fleetwood-game; free kick taking 20, penalty taking 20 en zijn afstandschoten zijn ook levensgevaarlijk. Heb het idee dat ie de Eredivisie best aan zou kunnen. Een middenveld met White, Clifford, McKee en Drage, prima toch? ;) (krijg gelijk weer zin om te spelen, haha)

Dit soort dingen deed ie vrij regelmatig:
Klopt helemaal!! Aidan White!
Zal ook Joe McKee checken, dank voor de tip :)
Clasie ontwikkelt zich ook geweldig goed als DM. Daarnaast heb ik nog Schøne als AM(C) en El Ahmadi natuurlijk. Middenveld zit dus wel goed, centrale verdediging en linksback ook wel redelijk goed.
Ik zit er trouwens aan te denken om Achahbar rustig te gaan brengen en Tony als het nodig is qua blessures. Geweldige talenten!
pi_104674081
Achahbar moet je gewoon veel gebruiken. Een van de Nederlandse toppers in mijn FM game en ik zit inmiddels in 2021.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:09:44 #49
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_104674144
De keeper van Eindhoven krijgt net rood omdat 'ie uit zijn strafschopgebied liep met de bal in zijn handen :')

In FM11 kreeg ook al eens een keeper rood maar dat was grappiger, hij ving de bal op deze positie:

Tranquillo
pi_104676136
Meer mensen die de wedstrijden bekijken middels 'text only'?
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:30:14 #51
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104677108
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:00 schreef TvhN het volgende:
Meer mensen die de wedstrijden bekijken middels 'text only'?
Jup, doelpunten kijk ik terug.

Fierro blijft trouwens goddelijk bezig. 21 competitiewedstrijden, 27 goals.
pi_104677607
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:30 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Fierro blijft trouwens goddelijk bezig. 21 competitiewedstrijden, 27 goals.
Heb ik onlangs met Sunderland gehaald. Moet het echter tot nu toe doen met wat invalbeurten; schat Gyan - Leandro nog iets hoger in.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:50:48 #53
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104677936
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:43 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb ik onlangs met Sunderland gehaald. Moet het echter tot nu toe doen met wat invalbeurten; schat Gyan - Leandro nog iets hoger in.
Leandro zit bij mij wissel :D
pi_104679033
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:50 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Leandro zit bij mij wissel :D
Heb je toevallig Alex Teixeira ook?
pi_104683262
Ik heb een (lichtelijke cheat) fix gevonden voor het probleem dat je al je internationals kwijt bent als je halve finale beker speelt in Nederland!
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:41:13 #56
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104684654
Mocht in de 1ste ronde CL tegen Bayern. Vorig seizoen was dit ook het geval en toen verloor ik en wonnen zij de finale. Dus het werd een lastige kluif wist ik al met Man City.
Thuis kwam ik dan ook snel op een 0-1 achterstand. Gelukkig wist Hulk in de 91e minuut de eer te redden door de 1-1 te scoren.
De uitwedstrijd moest ik dus winnen, maar in de 18e minuut was mijn talentvolle verdediger zo vriendelijk om een rode kaart te pakken. :'( Gelukkig wist Aguero in de 27e minuut wel met een prachtig schot de 0-1 te maken waardoor ik dus op voorsprong kwam.
Maar ik stond dus wel met een man minder, maar mijn supertalentvolle keeper wist alle ballen eruit te houden van Bayern, waardoor ik dus door ben. Revanche!

Screenie van keepertje (die ik btw gratis heb kunnen ophalen 2 seizoenen geleden)
pi_104686146
Ik heb er geen zin meer in na 5 jaar :( 5 keer landskampioen en beker winnaar, voor de 3de keer de groepsrondes van de Champions League gehaald met een klein Azerbeidzjaans team, maar geen hond(ook geen Azeri) die ernaar wilt komen. Jongens uit de nationale team spelen het liefst bij een 3de divisie team uit Rusland of Turkije :? Ik denk dat ik na maart(stromen de jeugdspelers in) onstlag neem en verkas naar het westen van Europa ;( Het begon zo mooi O+

Nog geen winst kunnen maken op de Champions League trouwens(vorig seizoen gelijkspel tegen Barça en Shaktar, mijn enige punten), kan beter in de nacompetitie verliezen en naar de Uefa gaan :(

Edit: Oja, 5 van mijn basisspeler willen niet tekenen, ik ga ze waarschijnlijk verkopen, anders gaan ze transfervrij weg ook nog, heb al een Kroatische topkeeper kwijtgeraakt eerder :(
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:19:11 #58
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104686296
Niks miljoenen bij Atletico of Fiorentina. Mijn Ajax. _O_ O+

pi_104687104
Ik ga weer een nieuwe game unemployed starten als reputatieloze manager met 37 competities geladen. We zullen zien of ik ergens een leuk aanbod krijg!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_104692057
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:30 schreef Sejt het volgende:

[..]

Klopt helemaal!! Aidan White!
Zal ook Joe McKee checken, dank voor de tip :)
Clasie ontwikkelt zich ook geweldig goed als DM. Daarnaast heb ik nog Schøne als AM(C) en El Ahmadi natuurlijk. Middenveld zit dus wel goed, centrale verdediging en linksback ook wel redelijk goed.
Ik zit er trouwens aan te denken om Achahbar rustig te gaan brengen en Tony als het nodig is qua blessures. Geweldige talenten!
Ik zit in seizoen 2 en bij mij spelen Tony en Achahbar (en Lucas Woudenberg en Elvis Manu) al regelmatig in het eerste. Maar dat is een bewuste keuze geweest. Ik heb El Ahmadi, Schaken, Swerts, Dani Fernandez, Auassar en Lamprou laten gaan en wilde me niet in allerlei bochten wringen om adequate versterking te regelen met zulke beperkte middelen. Ik mik nu op een plaatsje in de middenmoot om van daaruit door te groeien (ook financieel). Na 7 wedstrijden sta ik negende. Ik hoop dat het bestuur ermee kan leven...

Ik denk wel dat Tony echt heel goed kan worden, daarom laat ik hem al vaak in de basis starten. Achahbar is nog niet indrukwekkend, maar dat kan nog komen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:45:00 #61
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104700038
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:36 schreef Cara het volgende:
Ik ga weer een nieuwe game unemployed starten als reputatieloze manager met 37 competities geladen. We zullen zien of ik ergens een leuk aanbod krijg!
Leuk plan! Vriend van mij is ook zo begonnen, álle competities ingeladen ( :P), ergens aangenomen in Wit-Rusland geloof ik. :')
pi_104705686
Champions League:
1e seizoen tegen Real in de groepsfase....
2e seizoen tegen Real in de groepsfase....
3e seizoen blij zijn Real niet in de groepsfase krijgen.... tot ik ze in de 1e knockout ronde krijg...

zucht....

p.s. in mn halve demoseizoen had ik óók al Real in de groepsfase...

Gelukkig van de 11e plaats opgeklommen naar 4e hahahaa :). Opeens scoort Bony als een malle.

[ Bericht 18% gewijzigd door VelitoX op 23-11-2011 01:20:44 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 02:05:53 #63
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104706472
Nederland staat in seizoen 4 bij mij 23ste op de wereldranglijst. Way to Go, guys. :')
pi_104706778
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 02:05 schreef Lindgren. het volgende:
Nederland staat in seizoen 4 bij mij 23ste op de wereldranglijst. Way to Go, guys. :')
Bij mij kwamen ze ternauwernood door de play-offs voor het WK 2014 tegen Frankrijk...
pi_104708067
Bij mij heeft nummer 15 van de wereld Portugal WK 2014 niet gehaald :P
pi_104708093
quote:
Leuk, dat ga ik ook doen!
pi_104709019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:11 schreef VelitoX het volgende:
Champions League:
1e seizoen tegen Real in de groepsfase....
2e seizoen tegen Real in de groepsfase....
3e seizoen blij zijn Real niet in de groepsfase krijgen.... tot ik ze in de 1e knockout ronde krijg...

zucht....

p.s. in mn halve demoseizoen had ik óók al Real in de groepsfase...

Gelukkig van de 11e plaats opgeklommen naar 4e hahahaa :). Opeens scoort Bony als een malle.
Ik kreeg Barcelona en Shakhtar 2 keer achterelkaar in de groepsfases :+ Barça was toen 3 keer Champions League kampioen in 5 jaar ;(
pi_104710467
Gisteren heb ik ongeveer 3 uur gedaan over 1,5 maand in het spel 8-)
De laatste wedstrijd is gespeeld in het 2e seizoen en ik ben, zoals eerder beschreven, 2e geworden met m'n jonge Feyenoord.

Ik kan echt uren besteden aan het zoeken naar de juiste speler. Soms tot treurens aan toe. Zo ook gisterenavond. Door het lage budget voor transfer en nieuwe spelers moest ik toch ook een aantal tegenvallende spelers verkopen.
Sala, een 22-jarige Argentijnse spits, viel zwaar tegen en was veel geblesseerd, dus die heb ik voor 300k laten gaan met clausules.
Moran, een matige, maar goed presterende trequartista/spits heb ik voor 3mln kunnen verkopen, waar ik hem 2 seizoenen geleden transfervrij had gehaald. Op zich hoefde ik niet van hem af, maar de 3mln kon ik erg goed gebruiken! Ik was verrast door z'n waarde, eerlijk gezegd.
Van Haaren voor 600k verkocht. Hij ontwikkelde zich amper.
Isoufi voor 500k verkocht. Ook hij ontwikkelde zich (bijna) niet.

Julian Koch, een jonge Duitse rechtsback heb ik toch besloten te behouden. Hij heeft regelmatig een slecht moraal, maar presteert toch gemiddeld. Als ik hem zou verkopen, zou ik er niks beters voor kunnen krijgen.

Door de verkoop van Sala en Moran heb ik echter nog maar 1 échte spits: Marco Pérez. Die is dan ook altijd m'n eerste spits geweest dit seizoen. Ik zoek echter nog een goede, jonge stand-in, zonder een speler als Schøne of Drage in te moeten zetten, die veel beter zijn op de trequartista positie.
Natuurlijk heb ik Achahbar, dus erg verlegen om een extra spits zit ik niet. In m'n huidige tactiek gebruik ik maar 1 spits als Poacher. Daar presteert Marco Pérez erg goed door z'n goede eerste meters en 'off the ball'.

Ik heb een Braziliaans (regen) talent voor de centrale verdediger positie gevonden, transfervrij natuurlijk O-) Goede stats voor een 18-jarige en 4 sterren in potentieel talent.
Nu heb ik meerdere spelers voor die positie. De Vrij en Vlaar natuurlijk, Santacroce (25 jaar, quality player) als 1e backup, Connolly (21 jaar) als extra backup zodra De Vrij of Santacroce op rechts moet spelen. En daarna heb ik een Japanse en Braziliaanse regen (beide 18 jaar) als talenten. Als ze uiteindelijk tegenvallen kan ik ze altijd nog verkopen.

En... m'n keeper positie is enorm verbeterd door de nieuwe Colombiaanse keeper! Darley is verkocht en m'n keeper van vorig seizoen is 2e keeper geworden.

Champions League, here I come!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 23-11-2011 10:34:39 ]
pi_104720716
Dag Eriksen, kon een bod van 20 miljoen van Barca niet weigeren vond ik... :).
pi_104721542
Ben na mijn ontslag aangenomen bij Rubin, eind seizoen 16/17, wat een top talenten heb ik, 4 met 4 sterren, 2 met 3,5 sterren potentie. Gaat goed komen met zo'n jeugd _O_

Alleen mentaal kan het beter ^O^

O+

woensdag 23 november 2011 @ 15:54:40 #71
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104721910
Hoe krijg ik dat, wat je ook in FM11 had, dat de assistent je voor de wedstrijd zegt dat je het beste tegen de aankomende ploeg smal en langzaam tempo kan spelen en je verdediging diep etc. ??
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_104722196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:46 schreef Eagle_99 het volgende:
Ben na mijn ontslag aangenomen bij Rubin, eind seizoen 16/17, wat een top talenten heb ik, 4 met 4 sterren, 2 met 3,5 sterren potentie. Gaat goed komen met zo'n jeugd _O_

Alleen mentaal kan het beter ^O^

[ afbeelding ]

O+

[ afbeelding ]
Ze hebben allebei geen hoge rating voor "Doorzettingsvermogen" (Determination), wat inhoudt dat ze minder snel hun potentieel eruit halen. Dat valt dus een beetje tegen, voor de rest zien ze er wel aardig uit :).

@Creeg: een scout instellen als scout voor de volgende tegenstanders
pi_104722432
Is hun doorzettingsvermogen omhoog te krikken of staat dat vast? Zoja, wat voor training zou ik kunnen doen?
pi_104722515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Is hun doorzettingsvermogen omhoog te krikken of staat dat vast? Zoja, wat voor training zou ik kunnen doen?
Als ik het goed heb is het niet omhoog te krikken, het is een waarde die voornamelijk bepaald wordt door de zogenoemde "hidden attributes".

Natuurlijk wil het niets met zekerheid zeggen over hoe de spelers zich zullen ontwikkelen, maar het is een indicatie :). Ikzelf haal genoeg spelers die een wat lagere rating ervoor hebben, zowieso vaak handige backup spelers als ze ouder zijn.
pi_104722765
Hmm, jammer dan ;( Heb wel een paar jongere talenten die wel een hoge hebben.

Een van ze;

Helaas hadden ze hem al verkocht :(
pi_104722903
Zal ook maar eens een spelertje die ik in mn jeugd heb laten zien:

Klitgaard: Is 1 van de potentiële vervangers van Janssen op MC.

edit: ach, doe dr nog maar wat :).

de Haan: eigen jeugd

Hodak: Aangekocht, erg hoog potentieel (wat ook wel te zien is)

Jans: Net overgekomen van Den Bosch

Kersten: Beste talent uit de eigen opleiding (dus niet aangekocht)

Mohammed: Het benodigde keeperstalentje

Roorda: Potentiële topspits, aangekocht voor 10 miljoen... Wou geen lager salaris... Is bij Stuttgart uit de jeugd gekomen (raar dat daar een Nederlander vandaan komt, maarja...). Zag het als doel om het beste Nederlandse spitstalent naar mij te halen.

Heb ook nog een paar Braziliaantjes die in januari 2015 komen, kan ik nog niks zinnigs over zeggen tho :).

Kon het toch niet laten, dit is 1 van die brazo's

[ Bericht 14% gewijzigd door VelitoX op 23-11-2011 16:43:27 ]
pi_104722910
Grrr het gaat heel goed in mijn tweede seizoen van Wartna Pozan. De prognose was dat ik 15 zou worden maar ik sta toch mooi op de 7 plaats. In de beker is het vrij wel zeker dat ik de halve finale gaat halen.

Maar hier is het probleem de club gaat vrijwel zeker failliet. Hoe kan dat? Nou ze hebben een enorme stadium te onderhouden. Er komen gewoon te weinig mensen omdat ding te onderhouden dus lijd de club zware verlies. Volgens mij is dit een bug want het stadium word gedeeld met Lech Poznań die de eigenaar is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stadion_Miejski
pi_104724090
Ik wil de contract van een basisspeler verlengen omdat het volgend jaar afloopt, hij heeft een loon van 44.500, en hij wilt maar 14.500 van mij :o Zou dat een bug kunnen zijn? Of houdt hij zoveel van de club en wilt weinig omdat we financieel niet zo goed zitten?

Ik klaag er niet om hoor })
pi_104724182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:50 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik wil de contract van een basisspeler verlengen omdat het volgend jaar afloopt, hij heeft een loon van 44.500, en hij wilt maar 14.500 van mij :o Zou dat een bug kunnen zijn? Of houdt hij zoveel van de club en wilt weinig omdat we financieel niet zo goed zitten?

Ik klaag er niet om hoor })
Wat is zn leeftijd?
pi_104724257
Niet zo oud, 29, en het is een buitenlander. Wel is het zijn 6de seizoen bij Rubin
pi_104724324
Hmjah oudere spelers nemen soms genoegen met minder salaris, maar dat is idd wel erg raar :). Ik wou dat Roorda weer terug wilde in salaris hahahaha (zie boven). Je laatste suggestie kan waar zijn, heb dat ook een keer gehad in een eerdere FM.

[ Bericht 13% gewijzigd door VelitoX op 23-11-2011 17:02:14 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 17:33:37 #82
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104725556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:01 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Ze hebben allebei geen hoge rating voor "Doorzettingsvermogen" (Determination), wat inhoudt dat ze minder snel hun potentieel eruit halen. Dat valt dus een beetje tegen, voor de rest zien ze er wel aardig uit :).

@Creeg: een scout instellen als scout voor de volgende tegenstanders
Dat heb ik, maar ik krijg alleen info over hun basiselftal etc, maar niet die informatie over hoe je het beste kan spelen qua smal/breed, kort/lang enz.
pi_104727065
Zeer slechte begin gemaakt in Premjer Liga :'(

3-2 verloren van Lokomotiv
5-0 verloren van Spartak in Kwart finale beker
2-0 verloren van Zenit
Als Lokomotiv wint zak ik tot de 6de plaats, dus geen Uefa als Spartak uitgeschakeld wordt van de Beker ;(

Zoo, wat een geluk, Lokomotiv heeft 2-0 verloren *O*
pi_104727086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:18 schreef VelitoX het volgende:
Zal ook maar eens een spelertje die ik in mn jeugd heb laten zien:
[ afbeelding ]

Klitgaard: Is 1 van de potentiële vervangers van Janssen op MC.

edit: ach, doe dr nog maar wat :).
[ afbeelding ]
de Haan: eigen jeugd

[ afbeelding ]
Hodak: Aangekocht, erg hoog potentieel (wat ook wel te zien is)

[ afbeelding ]
Jans: Net overgekomen van Den Bosch

[ afbeelding ]
Kersten: Beste talent uit de eigen opleiding (dus niet aangekocht)

[ afbeelding ]
Mohammed: Het benodigde keeperstalentje

[ afbeelding ]
Roorda: Potentiële topspits, aangekocht voor 10 miljoen... Wou geen lager salaris... Is bij Stuttgart uit de jeugd gekomen (raar dat daar een Nederlander vandaan komt, maarja...). Zag het als doel om het beste Nederlandse spitstalent naar mij te halen.

Heb ook nog een paar Braziliaantjes die in januari 2015 komen, kan ik nog niks zinnigs over zeggen tho :).

[ afbeelding ]
Kon het toch niet laten, dit is 1 van die brazo's

Wow die 3e ziet er erg goed uit.
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_104727280
Even wat screenies van spelers :)

Aidan White, linker middenvelder/back uit Noord-Ierland. Deze zomer transfervrij van Leeds over kunnen nemen. Hij zal niet in de basis starten, maar ik verwacht wel dat hij m'n huidige ML voorbij gaat in de loop van het seizoen.

Conor Clifford, de verrassing van het seizoen. Heeft zich geweldig ontwikkeld en is dan ook beloond met een cap voor zijn nationale elftal.

David Ospina, de broodnodige verbetering op de keeper-positie, en wat voor één! Transfervrij in Colombia op kunnen pikken.

Fabiano Santacroce, nog een verrassing uit Italië. Hij kan uit de voeten als rechtsback, maar ook als centrale verdediger.

Jerson Cabral, ontwikkeld zich uitstekend, al gebruik ik hem niet optimaal. (op rechts)

Jordy Clasie, screenshot uit 2013, mooie mentale stats!

Julian Koch, de rechtsback die ik toch ga behouden. Het is geen slechte speler en het zou moeilijk zijn om beter te vinden. Hij heeft me niks gekost, behalve salaris natuurlijk.

Marco Pérez, de topscorer van afgelopen seizoen en hij is pas 22! In FM2011 was hij al mijn vaste aankoop en ook hier stelt hij niet teleur!

Thomas Drage, al eerder genoemd, maar hier een screenshot uit 2013. Hij is nog jong, past zich makkelijk aan en ontwikkeld zich erg goed.

Last, but not least: mijn volledige team.
pi_104728806
Nog een speler transfervrij uit de talentenpool van Manchester United kunnen strikken: Ryan Tunnicliffe. Mentaal en fysiek helemaal in orde voor een 20-jarige, alleen technisch moet er nog het één en ander bijgeschaafd worden.
pi_104729648
ontslag genomen bij Ajax, Werd te makkelijk. Dus dan zoek je voor een nieuwe uitdaging, Ik had me voorgenomen om de eerst volgende club die aanklopte te nemen. Dus ik ben op vakantie gegaan met optie solliciteren bij clubs op hoogst niveau, Teruggaan van vakantie bij aanbod.

Wat is het geworden?

Feyenoord. Juist ja. Villas Boas werd ontslagen. een team waar je aardig wat mee kan. Maar de financien moeten ook op orde.
Eerste potjes:
gae 4-0 winst
twente 5-2 winst.
utrecht 2-0 winst
groningen 1-0 winst.
excelsior verlies 1-0. (28 SCHOTEN OP DOEL EN EXCELSIOR GVD 2)
pi_104729784
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:21 schreef Ajacied422 het volgende:

Best realistisch, dit spel :)
pi_104729894
Albert Paloschi kun je meestal transfervrij ophalen in het tweede seizoen. Hij is een wereldspeler. Loopt 1 op 1 voor mij bij Vitesse.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_104729998
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:21 schreef Ajacied422 het volgende:
ontslag genomen bij Ajax, Werd te makkelijk. Dus dan zoek je voor een nieuwe uitdaging, Ik had me voorgenomen om de eerst volgende club die aanklopte te nemen. Dus ik ben op vakantie gegaan met optie solliciteren bij clubs op hoogst niveau, Teruggaan van vakantie bij aanbod.

Wat is het geworden?

Feyenoord. Juist ja. Villas Boas werd ontslagen. een team waar je aardig wat mee kan. Maar de financien moeten ook op orde.
Eerste potjes:
gae 4-0 winst
twente 5-2 winst.
utrecht 2-0 winst
groningen 1-0 winst.
Lol hoe regeerde iedereen toen je werd aangenomen? :D
pi_104730662
Seizoen afgelopen, 5de geworden in Premjer Liga, Euro Cup volgend seizoen :D Tijd om wat transfervrije speler op te halen, wel kut dat je geld moet betalen om spelers met aflopende contract te contracteren in Rusland :S Slaat toch nergens op? :?
  woensdag 23 november 2011 @ 19:42:29 #92
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104730666
Het EK van 2016 is hier ook geweest, finale Engeland - België 1-0 :')
Na het WK kreeg ik aanbiedingen van 5 landen om bondscoach te worden: Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië en Nederland.
Natuurlijk voor Nederland gekozen, omdat die toch echt aan het afzwakken zijn. Staan inmiddels 19e op de ranglijst en werd in de poulefase van het EK al uitgeschakeld.

Leuk met Man City te combineren waar ik dit seizoen alles won. Mijn contract laat ik nu aflopen (duurt nog 2 seizoenen ofzo) en dan opzoek naar een echte uitdaging.
pi_104732224
Speelt Robbert de Vos al in de jeugd bij Feyenoord?
pi_104737925
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:28 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Lol hoe regeerde iedereen toen je werd aangenomen? :D
Boeit me geen reet. flikker gewoon lekker op de spatie.

Trouwens 1-1 bij Heracles gespeeld en thuis 3-1 gewonnen van PSV O+
pi_104740035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:11 schreef TheFastOne het volgende:
Speelt Robbert de Vos al in de jeugd bij Feyenoord?
Volgens mij niet, waarschijnlijk te jong nog :).
pi_104740572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:06 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Volgens mij niet, waarschijnlijk te jong nog :).
15, maar 1 van Feyenoord's grootste talenten.
pi_104741266
Wat houdt dat Dividends eigenlijk in dat aan 't einde van 't jaar van je balans wordt gehaald?
pi_104742268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:22 schreef Rumille het volgende:
Wat houdt dat Dividends eigenlijk in dat aan 't einde van 't jaar van je balans wordt gehaald?
Uitbetaling aan de aandeelhouders van de club.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_104742768
Napoli bied 9,5 miljoen voor m'n beste verdediger, ik ga proberen te onderhandelen, kijken hoeveel ik kan krijgen
  woensdag 23 november 2011 @ 23:53:16 #100
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_104745902
Hoe kun je handmatig belangrijke gebeurtenissen in FM twitteren?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_104747725
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:13 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

15, maar 1 van Feyenoord's grootste talenten.
Te jong dus, spelers vanaf 16 worden in het spel gestopt.
pi_104748195
quote:
Denk dat ik dat ook maar eens ga doen, tot nu toe speel ik het niet zo vaak en met plezier, wat ik bij FM11 wel heb gehad :(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_104750165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:42 schreef Eagle_99 het volgende:
Seizoen afgelopen, 5de geworden in Premjer Liga, Euro Cup volgend seizoen :D Tijd om wat transfervrije speler op te halen, wel kut dat je geld moet betalen om spelers met aflopende contract te contracteren in Rusland :S Slaat toch nergens op? :?
Geen Europese Unie dus geen Bosman-regeling. Zo ging het vroeger in Europa dus ook...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_104751668
Nieuw seizoen met Feyenoord 2013/2014.

Waar ik in m'n vorige post nog schreef, dat ik Marco Pérez als 1e spits had en Achahbar rustig ging brengen, heb ik toch nog een backup spits gehaald. Niet gekocht, maar gehuurd, omdat ik niet genoeg financiële middelen had. Ik probeer(de) Lasse Schøne te slijten, maar de enige club die geïnteresseerd was, was Groningen. 3,5mln hadden ze voor hem over, wat ik goedkeurde, maar Schøne kon zelf niet tot een akkoord komen met de club.

Dus... de spits heet Jara, 25 jaar, komt uit Argentinië, is in dienst van AC Milan, kost 10k/w in salaris en kan ook op de rechtsbuiten uit de voeten. Hij wordt dus 1e backup voor Marco Pérez en Cabral. Achahbar ga ik ook wel gebruiken, maar voornamelijk makkelijke wedstrijden, waar we evt. al voorstaan.

1e Wedstrijd van het nieuwe seizoen was voor de Johan Cruijff schaal tegen Ajax. Ik verzorg dit seizoen voor het eerst zelf de teamtalks en pepte m'n spelers flink op voor dit gevecht.
Ajax had de overhand de eerste 10 minuten. Echter in een counter sprintte Marco Pérez recht op de keeper af na een steekpass van Cabral en hield het hoofd koel: 1-0! Snel daarna kon hij er nog één intikken door een geniepige voorzet van Cabral: 2-0! Daarmee gingen we de rust in en ik zorgde ervoor dat m'n spelers gefocussed bleven. Na de rust waren de meeste kansen voor mij, Ajax kwam er niet meer aan. Nog een uitbraak stuurde Pérez weer richting doel en ook nu weer maakte hij het bekwaam af: 3-0!!
Een geweldige start van het seizoen tegen m'n aartsrivaal.

Een week later moest ik in de 3e kwalificatieronde voor de Champions League thuis tegen Braga, om de week erna naar Portugal af te reizen. Het bestuur verwachtte, dat we de poulefase gingen halen, dus er lag wel enige druk op deze 2 wedstrijden. Braga is niet de beste ploeg uit Portugal, maar wel één om rekening mee te houden.
Deze wedstrijd was echter een verlengde van de strijd tegen Ajax. We domineerden, Pérez zette z'n goede vorm voort en scoorde nogmaals een hat-trick!! Daarnaast poeierde Cabral er ook 1 in de korte hoek, dus met 4-0 moeten we afreizen naar het warme zuiden.
Dat gaan we vanavond hopelijk netjes uitspelen :)

M'n nieuwste aankoop, Ryan Tunnicliffe, wordt trouwens de nieuwe Frank Lampard genoemd :7
Tussenstand van goals voor Marco Pérez: 3 wedstrijden, 8 goals O+
pi_104752247
In mijn 2e seizoen met Telstar in de Eredivisie netjes 2 plaatsen hoger geëindigd dan vorig seizoen, op de 12e plek. Vooraf hoopte ik op meer, misschien dat ik kon meestrijden om Europees voetbal, maar dat zat er helaas nog niet in. Wie weet wat komend seizoen brengt, er staan weer een aantal leuke regens te trappelen om mee te mogen doen. Sterspelers dit seizoen waren Crisetig (DMC, MC) en Schalk (ST). Beiden mogen voor een bod van meerdere miljoenen vertrekken, maar als het kan houd ik ze er liever bij.

In de laatste wedstrijd won ik met 3-0 uit in de Kuip van Feyenoord, waardoor Feyenoord veroordeeld was tot het spelen van nacompetitie. Net als mede-Eredivisionist VVV overleefden ze het wel. Sparta vervangt het gedegradeerde Heracles terwijl Veendam de jojo van de Jupiler League geworden is.

Hopelijk kan ik dit seizoen eindelijk mijn stadion uitbreiden of een nieuwe bouwen. Het TATA Steel Stadion zit elke 2 weken afgeladen vol met wel 3250 mensen, dus belangstelling is er zeker. Alleen jammer dat het er maar zo weinig zijn... Ik heb geen geld voor stadionuitbreiding, maar wie weet doet het bestuur iets geks. De opties 'Build new stadium' en 'Expand stadium' zijn al 2 seizoenen greyed out...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_104753034
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Geen Europese Unie dus geen Bosman-regeling. Zo ging het vroeger in Europa dus ook...
Hmm, Turkije heeft het dan weer wel. Maar goed, jammer ;(
  donderdag 24 november 2011 @ 11:01:42 #107
51794 Rahl
pi_104753431
Roma én Lazio zijn allebei gedegradeerd bij mij _O-
In één seizoen.
last.fm
  donderdag 24 november 2011 @ 11:21:50 #108
51794 Rahl
pi_104753953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:01 schreef Rahl het volgende:
Roma én Lazio zijn allebei gedegradeerd bij mij _O-
In één seizoen.
Zou een mooie uitdaging zijn trouwens als ze weer terugkomen. Lazio naar de top leiden.
last.fm
pi_104754351
Zit nu in 2015/2016 met PSV, 4x op rij kampioen :D

Is leuk om grote talenten te zoeken, op te leiden en dan te laten debuteren _O_
U MAD?
  donderdag 24 november 2011 @ 11:45:48 #110
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104754710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:35 schreef de_boswachter het volgende:
Zit nu in 2015/2016 met PSV, 4x op rij kampioen :D

Is leuk om grote talenten te zoeken, op te leiden en dan te laten debuteren _O_
Zelfde hier. :D maar dan met Ajax. O+ Europees wil nog niet echt lukken, met dank aan lotingen. ;( Iedere keer na de groepsfase loot ik Barca of Real. ;(
  donderdag 24 november 2011 @ 13:55:42 #111
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104758933

:D
pi_104760061
57 punten.. in Andorra moet de speler dan 57 goals maken.. Dat is een beetje teveel van het goede met 20 duels die daar te spelen zijn :P
pi_104760642
quote:
In FM 11 had Khouma Babacar bij mij 48 doelpunten(ik weet het niet meer zeker hoeveel, maar dit was zijn eerste seizoen, en in zijn 2de had hij 50/51/52 gemaakt, dus hij had meer dan 100 punten) gemaakt :D Ik had hem transfervrij van Fiorentina naar Palermo gehaald destijds. Was gewoon een top spits, nu ook, maar wel minder dan in 11.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:45:34 #114
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104760700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef MMUFC het volgende:
57 punten.. in Andorra moet de speler dan 57 goals maken.. Dat is een beetje teveel van het goede met 20 duels die daar te spelen zijn :P

Wat er idd ook staat, uitzonderlijk dat het er 1 uit de Eredivisie is :P Voor een speler uit Andorra is het onmogelijk :P
pi_104760805
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:45 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Wat er idd ook staat, uitzonderlijk dat het er 1 uit de Eredivisie is :P Voor een speler uit Andorra is het onmogelijk :P
Appeltje eitje.. je hoeft "maar" 3 goals per duel te maken :P
pi_104761493
quote:
Damn wat is die zinsbouw toch matig. Blij dat ik in het Engels speel.
pi_104762807
Mijn transfers:

Paar talenten:

Bovenste zal ik niet zo lang houden maar die 2 zullen blijven denk ik, Pomashin is meteen al een basisspeler :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Eagle_99 op 24-11-2011 15:54:47 ]
pi_104762983
Dit zijn de leukere wedstrijden :)
Groningen meer balbezit, maar mijn aanvallen (en vooral steekpass-jes en counters) zijn dodelijk!

pi_104763474
Brugge met 5-0 verslagen 3de ronde euro cup :D, Russische beker speelden we slecht tegen een eerste divisie team(3-4 gewonnen uiteindelijk) maar we beginnen beter te spelen.

Van Terek gehaald(transfer vrij weliswaar, ik heb interesse in hem getoont zodat hij niet ging tekenen }) )

Het is een toppertje

4,5 ster potentie
pi_104763553
Eerste Eredivisiewedstrijd in seizoen 3.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104764524
Even een vraag tussendoor:

Ik speel met een zeer kleine club onderin Engeland (projectje) en wil me richten op jeugdspelers.
Is het zo dat hoe minder jeugdspelers, hoe beter de jeugdspelers getraind worden, hoe beter ze worden?
pi_104764951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:36 schreef alf89 het volgende:
Even een vraag tussendoor:

Ik speel met een zeer kleine club onderin Engeland (projectje) en wil me richten op jeugdspelers.
Is het zo dat hoe minder jeugdspelers, hoe beter de jeugdspelers getraind worden, hoe beter ze worden?
Nop dat is niet het geval :). Ze laten spelen in het eerste elftal is het beste.
pi_104765475
Voor het eerst LLM van plan. Ga met IJselmeervogels (met MU data update) proberen wat te presteren. :D Ben benieuwd.
  donderdag 24 november 2011 @ 17:05:24 #124
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104765620
Balotelli transfervrij.. Toch maar niet halen, zo goed is ie niet. :P
pi_104766134
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:05 schreef Lindgren. het volgende:
Balotelli transfervrij.. Toch maar niet halen, zo goed is ie niet. :P
Vergeet de ton salaris niet. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 24 november 2011 @ 17:37:49 #126
51794 Rahl
pi_104766800
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:18 schreef TJV het volgende:

[..]

Vergeet de ton salaris niet. :P
Bij mij speelt ie in het tweede van Genoa voor 3 ton per maand.
last.fm
pi_104767394
CL groepsloting, Dortmund, Olympique Marseille en Man United. :')
  donderdag 24 november 2011 @ 20:09:51 #128
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104773760
Seizoen 5 begint goed met Man City.
In de Community Shield Chelsea met 4-0 ingemaakt en de Supercup gewonnen van Real Madrid 1-2 winst. Ook in de competitie beide wedstrijden gewonnen. Swansea 4-3 en Cardiff met 4-0 verslagen.
CL ook redelijk makkelijke loting met Zenit, Sporting Lissabon en nog eentje waar ik zo niet meer op kan komen. Als regerende houder van de cup moet dat te doen zijn.
Maar dat zei ik vorig seizoen ook tegen mezelf in een poule met Celtic, Zenit en Leverkusen, maar toen werd ik ook 2e :P Wel nog gewonnen dus uiteindelijk.

Verder weinig grote aankopen gedaan, alleen Götze. Voor de rest veel Engelse talentjes opgezocht en gekocht.
pi_104774818
Laatste competitieduel met 8-0 gewonnen :) Nu nog halve finale beker en daarna hopelijk nog de finale en dan kunnen we ons opmaken voor een nieuw seizoen en een nieuw stadion :)

Overigens, de club FC Rangers werd 8e en laatste in de Andorrese eredivisie. De oudste speler daar is 17 :')
pi_104777586
De awards van dit seizoen:

MMUFC: Manager van het jaar(was ook al 5 van de 6x manager van de maand)
Speler van het jaar: de top 3 van Santa Coloma :)
Keeper van het jaar: Koen Verhoeff(Santa Coloma, was ook al 5x keeper van de maand)
Verdediger van het jaar: Top 3 van Santa Coloma
Middenveld van het jaar: nummer 1 en 3 van Santa Coloma
Aanvaller van het jaar: nummer 1 en 2 van Santa Coloma

Verder domineerde ik het award gala niet :P
pi_104778670
Wat gebeurt er eigenlijk als een team failliet gaat? Spelers die gedwongen verkocht worden, punten af trek of verdwijnt een team uit de voetbal wereld?
pi_104778885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:24 schreef Doler12 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als een team failliet gaat? Spelers die gedwongen verkocht worden, punten af trek of verdwijnt een team uit de voetbal wereld?
:).

Begin ik weer wat terug te komen (van 11e naar 3e plaats), verlies ik met 2-0 uit tegen een lucky Feyenoord... zucht. Real Madrid up next....
pi_104779235
Zie net dat het mogelijk is om met een nationaal elftal een duel te organiseren tegen een club. Het is echter niet mogelijk om dat vanuit een club te regelen. Uiteraard tellen die interlands niet mee voor de wereldranking, en gaat het aantal caps bij de spelers ook niet omhoog.
pi_104779342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:27 schreef VelitoX het volgende:

[..]

:).

Begin ik weer wat terug te komen (van 11e naar 3e plaats), verlies ik met 2-0 uit tegen een lucky Feyenoord... zucht. Real Madrid up next....
Ja dat dacht ik al. Dan neem ik onmiddellijk ontslag als dat gebeurd!
pi_104779450
Als het erger wordt kan zelfs de capaciteit van het stadium omlaag gaan, zodat er minder kosten zijn ervoor haha :).
pi_104781849
Hebben jullie ook wel eens gehad dat jullie competitie en beker wonnen en nog niet in de top 3 manager van het jaar stonden ?

Had ik afgelopen seizoen. Hoe kan dit? Had qua punten echt een straatlengte voorsprong op de nummer 2, maar blijkbaar was ik niet goed genoeg om op te stemmen.
U MAD?
pi_104782990
Ligt aan je relatie met andere managers, soort vriendjespolitiek dus.
pi_104784354
Had met mijn game Nederland er bij genomen om het WK te spelen..
Nederland - Zuid Korea. 8 schoten op doel voor NL, 4 voor ZKo. 1-2
Colombia - Nederland 1-4
Nederland - Rusland. 7 schoten op doel voor NL, 2 voor Rus. 1-2 :')
  donderdag 24 november 2011 @ 23:13:43 #139
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104786351
Inmiddels ben ik, naast manager bij Man City, ook bondscoach van Nederland in 2016. Bij het EK werden ze in de poulefase kansloos uitgeschakeld en ze staan inmiddels 20e op de wereldranglijst. Schandalig natuurlijk! :P
Ik heb verschillende spelers laten debuteren voor Nederland tijdens de eerste twee wedstrijden voor het WK van 2018, o.a. Kishna, Achahbar en een aantal regens.

Eerste twee wedstrijden:
1-4 winst tegen Letland
4-0 winst tegen Andorra
pi_104786877
Finale WK: Zuid Afrika - Uruguay 0-3 :')
pi_104787694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:21 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ligt aan je relatie met andere managers, soort vriendjespolitiek dus.
Moest ook wel eigenlijk :@
Heb me erg autoritair opgesteld het laatste seizoen. Toch maar wat aardiger doen :').!!
U MAD?
pi_104788265
Wat een homo's.. Heb ik een nieuw stadion wat groter is dan mijn oude.. Hebben ze maar 794 stoeltjes geplaatst.. Heb ik er in Europa dus niets aan..
pi_104793250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:21 schreef MMUFC het volgende:
Finale WK: Zuid Afrika - Uruguay 0-3 :')
In mijn game won Zweden in 2012 het EK. :')
pi_104793344
Ik ga maar ff een nieuwe game beginnen... Want na 3 seizoenen ploeteren om meer geld te verdienen, en ze bouwen een stadion waarin in de Europese wedstrijden maar de helft van de toeschouwers kunnen noemen wij naaien :P

Kijken of ik PSV op kan bouwen tot Europese top!
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:50:28 #145
51794 Rahl
pi_104794541
Als je een ontevreden speler verteld dat ie een kans krijgt in het eerste, hoe lang moet je 'm dan opstellen voor ie niet meer ontevreden is?
last.fm
pi_104794642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:50 schreef Rahl het volgende:
Als je een ontevreden speler verteld dat ie een kans krijgt in het eerste, hoe lang moet je 'm dan opstellen voor ie niet meer ontevreden is?
Geen idee. Ik heb er een speler tussen lopen die altijd zeurt dat ie een kans wil krijgen. Geef je hem een kans, zeurt hij vlak na die wedstrijd nog eens, vrij irritant :D
pi_104797952
Hmm zie dat FM al weer versie 12.0.4 heeft :P, sinds de release niet meer aangeraakt :(

Aha, met de update zijn ook de fake bestanden weer terug gezet :')!

[ Bericht 23% gewijzigd door Nick-GizMo op 25-11-2011 12:07:55 ]
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_104798519
Iemand die al gewekt heeft met dat competities verwijderen en die dingen? Want wil nu zoveel mogelijk competities laden, werkloos beginnen en dan competities weghalen :P
pi_104798628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
Iemand die al gewekt heeft met dat competities verwijderen en die dingen? Want wil nu zoveel mogelijk competities laden, werkloos beginnen en dan competities weghalen :P
Het verwijderen en toevoegen kan je op ieder moment instellen. Maar een competitie wordt pas toegevoegd of verwijderd als het seizoen(van dat land) afgelopen is..
pi_104798694
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:19 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Het verwijderen en toevoegen kan je op ieder moment instellen. Maar een competitie wordt pas toegevoegd of verwijderd als het seizoen(van dat land) afgelopen is..
Hmm oke :) thanks.

:')!!
pi_104801074
het is de club Nike geworden uit Zweden :D

http://www.gifnike.se/

http://en.wikipedia.org/wiki/GIF_Nike
pi_104801303
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
het is de club Nike geworden uit Zweden :D

http://www.gifnike.se/

http://en.wikipedia.org/wiki/GIF_Nike
Wat toevallig.. hun kledingsponsor is... Nike :o :')
pi_104801394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:43 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Wat toevallig.. hun kledingsponsor is... Nike :o :')
Daar had ik nog niet eens naar gekeken :D
pi_104801551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet eens naar gekeken :D
Tja.. dat zijn dingen waar ik dan aan denk.. :P
pi_104802778
Dit doet pijn :'(

pi_104803267
Kwartfinale van de europa cup verloren tegen Trabzonspor door een penalty in de 89ste minuut :( (met Celtic)
pi_104803404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:39 schreef CrazyAces het volgende:
Kwartfinale van de europa cup verloren tegen Trabzonspor door een penalty in de 89ste minuut :( (met Celtic)
Wel erg knap van Trabzonspor :P
Ze zitten bij mij nu ook in de groep van Europa League
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:15:00 #158
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104804489
Eerste jaar met Feyenoord 6de geworden. Geen Europees voetbal omdat ik in play offs kansloos was en ook bekerfinale verloor (van Roda)

Nu selectie versterken maar is echt lastig met 0 budget. Zeker nu Leerdam, Guidetti, Bakkel, Mulder en Ramsteijn weg zijn en er erg weinig opnieuw gebruikt mag worden.

Heb wel transfervrij aantal duitse jochies, Seedorf en Dudek kunnen halen. Zoek nog een superspits, maar heb nog niks.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_104804689
Mag je blijven dan? Want ik moet minimaal mee doen om de titel :')
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:27:33 #160
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104804883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Mag je blijven dan? Want ik moet minimaal mee doen om de titel :')
ja tot mijn verbazing mag ik blijven. Moet wederom om de titel mee gaan doen.
Sporten voor Sophia
pi_104804922
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:27 schreef Toekito het volgende:

[..]

ja tot mijn verbazing mag ik blijven. Moet wederom om de titel mee gaan doen.
Hmm, dan heb je geluk. Ik heb ook een game met Feyenoord, ik sta na 10 wedstrijden 7e ofzo en ik sta al flink onder druk :')
pi_104805101
Wat ik niet begrijp, bij de 2de geplaatste landen, in de kwalificatie voor het WK, welke wedstrijden tellen ze niet mee? Wedstrijden met de leider kan niet, maar welke dan wel?
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:36:56 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104805221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:28 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hmm, dan heb je geluk. Ik heb ook een game met Feyenoord, ik sta na 10 wedstrijden 7e ofzo en ik sta al flink onder druk :')
Stond lang 2de en verloor kort voor eind van het seizoen ineens 3x op rij en 1x gelijk. En in de bekerfinale die in die reeks lag ging het ook mis.

Misschien omdat ik ruim salarisbudget nu heb ofzo. Weet het ook niet.
Sporten voor Sophia
pi_104805319
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:36 schreef Toekito het volgende:

[..]

Stond lang 2de en verloor kort voor eind van het seizoen ineens 3x op rij en 1x gelijk. En in de bekerfinale die in die reeks lag ging het ook mis.

Misschien omdat ik ruim salarisbudget nu heb ofzo. Weet het ook niet.
Ik denk dat lang 2e staan dan goed genoeg is om het meestrijden om de titel te noemen :P Maar goed, ik ga eens kijken of ik mag blijven, hoewel ik nu een stuk meer bezig ben met een game bij Excelsior.
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:41:01 #165
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104805352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik denk dat lang 2e staan dan goed genoeg is om het meestrijden om de titel te noemen :P Maar goed, ik ga eens kijken of ik mag blijven, hoewel ik nu een stuk meer bezig ben met een game bij Excelsior.
heb trouwens na lang zeuren naast Excelsior ook Oss en Veendam om talenten te laten rijpen.
Sporten voor Sophia
pi_104805438
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:41 schreef Toekito het volgende:

[..]

heb trouwens na lang zeuren naast Excelsior ook Oss en Veendam om talenten te laten rijpen.
Niet slecht :D
Is Excelsior gedegradeerd bij jou? Zo nee, is het dan nog steeds je satellietclub? Want in voorgaande FM's werd die samenwerking bij mij altijd ontbonden als Excelsior in de eredivisie bleef/kwam, omdat dat mag als je in dezelfde divisie zit.

In m'n game met Excelsior heb ik er verder weinig aan, hoewel ik wel Schenkeveld heb gekregen die ik vaak gebruik. Maar als ik op iemand die te huur staat een huurbod doe, willen ze altijd dat ik bijdraag aan salaris en een huursom :')
pi_104806390
Ik heb FC Dordrecht als feeder club kunnen regelen, wel makkelijk zeg. (eigenlijk nooit een feeder club gehad in CM/FM)

Direct 5 talenten die kant opgestuurd, waarvan er 2 een dag later in de basis begonnen en de wedstrijd wonnen voor ze. :D (Ayoub met de assist en Maletic met het doelpunt)
pi_104806683
Feeder clubs zijn echt ontzettend handig, ik gebruik ze dan ook erg veel. Probeer er ook meerdere te hebben, ook in buitenlandse lagere divisies. Ik vind het wel jammer dat je de club niet meer handmatig uit een lijst kan selecteren zoals in fm2010.
pi_104807420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:43 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wel erg knap van Trabzonspor :P
Ze zitten bij mij nu ook in de groep van Europa League

't Was dus geen schande dat ik er met Celtic van verloor :D
pi_104808252
Wauw :D Hoop dat ze ook in het echt zo goed gaan presteren :P
pi_104811256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Eagle_99 het volgende:
Wauw :D Hoop dat ze ook in het echt zo goed gaan presteren :P

;(
pi_104811677
Nieuwe game begonnen met Heracles!
In mn voorbereiding nog helemaal niets verloren. 1e competitiewedstrijd thuis met 1-0 gewonnen van NEC :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:40:32 #173
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104812068
Irri excelsior is gedegradeerd idd en oss is nu topklasse.
Sporten voor Sophia
pi_104812665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:17 schreef CrazyAces het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;(
:'( :'(
pi_104812713
AZ - Heracles 0-1

Pas in de 89e minuut een goal van Armenteros _O_

Wel een verdiende beloning voor hard werken. :Y
pi_104812851
2de seizoen met Celtic afgelopen, 1ste geworden :)

Kadrii speler van het jaar, Baba topscorer (halve seizoen geblesseerd geweest), Forrest young player of the year, twee spelers in het elftal van het jaar en ik ben ook nog manager van het jaar :D

-- Zal ik naar Aston Villa gaan of nog even bij Celtic blijven?

[ Bericht 7% gewijzigd door CrazyAces op 25-11-2011 19:12:20 ]
pi_104814865
godsamme _O_ 6-2 gewonnen thuis van Heerenveen.
3x Sammy _O_
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:47:55 #178
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_104823150
Wow wat een mooie wedstrijd. Ben overigens Manchester City.

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterJ.Lo op 25-11-2011 21:57:08 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:57:35 #179
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_104823744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe kun je handmatig belangrijke gebeurtenissen in FM twitteren?
Kan iemand hier nog op antwoorden?
pi_104824112
Voorbereiding voltooid met PSV. 6 winst(tegen FC Höchst, FC Kobenhavn, Chateauroux, Freiburg, FCV Dender en Zottegem(10-0)). Alleen tegen Chelsea werd verloren.Hier kwam ik al vrij vroeg voor door een goal van Derijck. Net na het kwartier maakte Chelsea 1-1. In de 20e minuut kwam ik met een man minder omdat Derijck op een belachelijke manier Alex onderuit haalde in het strafschopgebied van Chelsea. Uiteindelijk wist Chelsea in de 23e minuut via Alex op 1-2 te komen, maar daar bleef het bij.

Nu mag ik me opmaken voor het seizoen, dat begint tegen Heracles. Tot oktober heb ik een vrij eenvoudig programma, maar daarna: Ajax uit, Twente uit, Roda thuis, AZ uit, Feyenoord thuis en Vitesse uit.
pi_104826061
Zit in 2019 met Arsenal, heb inmiddels 3 seizoenen op rij de Premier League en FA Cup gewonnen en tweemaal de Champions League.

Team is als volgt:
GK: Branescu
DR Soley (eigen opleiding) 19jr en 20miljoen waard :D
DL Navarro (talentje uit argentinie)
DC Jones
DC Hummels
MC M'Vila
MC Pogba
AML Hazard
AMR Gotze
STR Aguero
STR Caterisano

Zoek nu talentjes tot max 18jr om de "oude garde" over een jaar of 2/3 te vervangen
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:41:51 #182
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104829596
Van der Vaart bij Feyenoord. :')
pi_104832518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef Banaanensuiker het volgende:
Feeder clubs zijn echt ontzettend handig, ik gebruik ze dan ook erg veel. Probeer er ook meerdere te hebben, ook in buitenlandse lagere divisies. Ik vind het wel jammer dat je de club niet meer handmatig uit een lijst kan selecteren zoals in fm2010.
Dat kan gewoon nog hoor... Net als bij 2010 krijg je verschillende opties :).

Met 2 wedstrijden te gaan opgeklommen naar 2e plaats (op doelsaldo), PSV is al paar wedstrijden kampioen.. In ieder geval hou ik aan mn rampseizoen met Ajax nog wel CL voorronde over waarschijnlijk. De reorganisatie voor volgend seizoen krijgt ook steeds meer gestalte :).
pi_104844453
Respect voor de 17 jarige Depay die nog geen eredivisiegoals had en vervolgens niet voor eigen succes gaat:

20 minuten later gebeurde gelukkig dit: :P

zaterdag 26 november 2011 @ 16:01:09 #185
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104844982
Kishna is opgeroepen voor Oranje. Heeft zijn debuut gemaakt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:06:58 #186
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104845166
Voor de uitdaging maar eens begonnen met AFC Telford, Blue Square Premier club. Semi-Pro dus uitdaging zat.

Stiekem hou ik heel erg veel meer van de Engelse competities dan van "onze" eigen Mickey Mouse cup.
Sporten voor Sophia
pi_104845354
War er in de vorige FM gemiddeld 1 vrije trap per seizoen erin ging gebeurt nu dit:

Austria Wien - PSV:

En drie dagen later:
NEC - PSV:

Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om een video te maken zonder die SI Games logo in het begin..
pi_104847480
Duel later rost hij er weer een vrije trap in :)
pi_104848237
Hoe verhuur je een speler aan een satellietclub?
pi_104848266
selectie-->stallen bij satellietclub
pi_104848368
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:57 schreef Irritatie100 het volgende:
selectie-->stallen bij satellietclub
Nice, bedankt :D
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:36:15 #192
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104849550
Waarom komen -19 spelers bij mij zeuren dat ze te weinig speelminuten krijgen in dat elftal? Ik kan er toch niks aan doen en ik heb geen zin om ook al het -19 elftal te gaan trainen en een andere trainer neerzetten heeft ook geen nut.
pi_104851159
Nou de eerste wedstrijd met Nike voor de competitie kunnen winnen met 4-1 :D.

Heb een nieuwe scout aangetrokken die meteen met een goeie versterking kwam, die ik ook nog eens gratis kon oppikken en pas 20 jaar.

en nog een spits gekocht voor ¤55 :')!
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:12:07 #194
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104861354
pi_104864566
quote:
Zooo, wat een speler, waarom zie ik ze nooit :(
  zondag 27 november 2011 @ 00:26:54 #196
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104864613
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:25 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Zooo, wat een speler, waarom zie ik ze nooit :(
Goede scouts aannemen en ze puur in brazilie laten rondwandelen. :P
pi_104864704
Komt waarschijnlijk omdat ik liever binnenlandse spelers of Europese spelers zoek. Wil geen samba team ervan maken maar soms heb je ook zulke spelers waar je geen nee kunt zeggen :D

Shit, crash dump :( ik krijg steeds crash dumps als ik spelers wil vergelijken :/ nu moet ik weer een week terug beginnen ;(
  zondag 27 november 2011 @ 00:35:34 #198
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104865021
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:29 schreef Eagle_99 het volgende:
Komt waarschijnlijk omdat ik liever binnenlandse spelers of Europese spelers zoek. Wil geen samba team ervan maken maar soms heb je ook zulke spelers waar je geen nee kunt zeggen :D

Shit, crash dump :( ik krijg steeds crash dumps als ik spelers wil vergelijken :/ nu moet ik weer een week terug beginnen ;(
Nouja, ik bedoel meer dat je in Brazilie ze zo minimaal 1x per seizoen tegenkomt. :P
pi_104865606
Een ijzersterke regen die pas op zijn 23ste met zijn carriere is begonnen bij Liverpool :D Ben met hem overeengekomen trouwens.

pi_104869928
Dit seizoen 13 officiële duels gespeeld.. 12 winst en 1 gelijk. En toen kwam Twente:
Twente - PSV 6-0 :') WTF!
  zondag 27 november 2011 @ 11:39:03 #201
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104870709
Nog 7 speelronden te gaan en PSV staat nog steeds met 3 punten voor mij (Ajax). Irritante is dat als ik verlies of gelijkspeel, PSV ook verliest of gelijkspeelt. Win ik, dan wint PSV ook elke keer dus ik kan ze nooit inhalen ;(

1 pluspunt wel is dat ik door de eerste knockout-fase ben. Ik won over 2 wedstrijden van Liverpool met 3-2 :)
pi_104870869
Ajax verloor in eigenhuis van Almere City in de beker :')

Speel nu tegen Vaslui uit in de Europa League. Volgens een nieuwsbericht van voor de wedstrijd zou er 9000 supporters van PSV meereizen. Dat betekent 9000 Nederlanders en 4000 Roemenen. En dat bij een duel in Roemenië.

Door de winst tegen Vaslui(2-0, 2x Mertens) na 4 duels al zeker van volgende ronde. Athletic de Bilbao en PSV op 10 punten, Vaslui 3 en Austria Wien 0.
pi_104871140
Godver, was met Excelsior wel redelijk bezig, stond ook een aantal punten voor op de nummer laatst. Moet ik ineens achtereenvolgens tegen Ajax, PSV, Feyenoord, Twente en AZ. Verlies natuurlijk alle 5, wint degene die laatste staat ineens al z'n (ook lastige) wedstrijden en nu sta ik laatste met 5 punten achterstand en nog 8 wedstrijden :'(
Kutzooi :')
  zondag 27 november 2011 @ 13:58:26 #204
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104875200
Ik zal me hier ook eens melden. :W

Ik speel het spel al af en aan sinds Championship Manager 2 ('96/'97). Toen het gesplitst werd tussen CM en FM heb ik eerst nog vastgehouden aan CM, maar ben later toch naar FM overgestapt. Die heeft toch meer vooruitgang geboekt in interface en mogelijkheden.

Ik vind het leuk om in een competitie met veel niveau's te spelen, daarom beland ik meestal ergens in Engeland of Schotland. Maar in FM2011 heb ik met Alvik gespeeld in Zweden, waar ze ook een aanzienlijke hoeveelheid competities hebben, maar daar ben ik mee gestopt toen ik door een bug het managen van een internationaal jeugdelftal niet kon accepteren. Bovendien was toen net 2012 uit, waar je dynamisch competities kan toevoegen/verwijderen. Want ik de 2011 versie had ik alle Europese competities geselecteerd en traaaaaag dat het was. :')

Seizoen 1

Nu speel ik in Schotland met Stranraer. De verwachting toen ik binnen kwam was dat ze in de middenmoot zouden eindigen, en ze hadden een stadion dat niet al te klein was (capaciteit van iets meer dan 5000). Erg makkelijk werd het me niet gemaakt. Met een salarisbudget van 9500,- per maand en een transferbudget van 0,- had ik niet al te veel mogelijkheden. Maar het was nog niet geheel vergeven en ik had dus nog wel de ruimte om wat spelers aan te trekken uit de vrije transfer.

Financien zijn altijd het grote probleem, maar ook de interessante uitdaging bij deze clubs. De club stond een ton in het rood toen ik begon. Om deze situatie te verbeteren heb ik een aantal vriendschappelijke wedstrijden geregeld tegen grote clubs om mensen naar het stadion te lokken. Dat werkte erg goed. Met de toegangsprijzen in het eerste seizoen kwam ik netto op zo'n 30.000,- winst per wedstrijd (gemiddeld 50.000,- inkomsten van kaartjes, minus 7000,- voor de andere club minus iets meer dan 10.000,- belasting). Dat zijn flinke bedragen in deze begrotingen. Ook gedurende het seizoen heb ik gezocht naar openingen om zulke vriendschappelijke wedstrijden te spelen.

Na de financien zo op orde te hebben gebracht, had ik ook de ruimte om contracten van matige duurbetaalde spelers af te kopen om zo nog wat extra ruimte in het krappe salarisbudget te maken.

Het harde werk heeft zich uiteindelijk uitbetaald in het behalen van de 1e plaats in de Schotse 3e divisie. Ik ging met 3 punten voorsprong de laatste wedstrijd in. Hoewel ik op doelsaldo eigenlijk al niet meer ingehaald kon worden, was het toch heel lang een spannende competitie. Met een verlies in de laatste wedstrijd en een gelijkspel van de nummer 2 eindigde ik met 2 punten voorsprong als kampioen. Ook financieel was het een topjaar. Met een winst van bijna 4 ton had ik de rode cijfers al een tijdje ver achter me gelaten.

Seizoen 2

Een niveau hoger betekent sterkere tegenstanders. Gelukkig kreeg ik nu, gesteund door de verbeterde financiele situatie en de hoop op een positie in de bovenste helft van de competitie, een budget van 21.500,- per maand. Meer dan een verdubbeling! Als ik deze volledig zou benutten, zou ik per jaar ongeveer anderhalve ton meer kwijt zijn aan salarissen. Als ik evenveel omzet kon draaien, zou ik dan nog steeds winst kunnen maken. Maar de toegangsprijzen waren wat gestegen en als ik in de competitie een beetje zou kunnen presteren, zouden de bezoekersaantallen ook wel iets hoger kunnen uitvallen. Op dezelfde voet doorgaan was dus het devies.

Met het gestegen budget had ik naast het versterken van de ploeg ook de mogelijkheid om een reeks veelbelovende, maar goedkope, talenten binnen te halen. Met een uitgebreide selectie kon ik dus zelfs extra vriendschappelijke wedstrijden organiseren, zonder mijn spelers uit te putten. Wederom een financiele verbetering dus.

Aanvakelijk had ik moeite om spelers te vinden om mijn team te versterken. Er waren bijna geen spelers te vinden die ook daadwerkelijk een verbetering waren ten opzichte van mijn huidige selectie. Gelukkig mocht ik nu meer scouts aantrekken. Maar aanvankelijk liep het seizoen moeizaam. Na 5 wedstrijden was ik nog niet uit de onderste helft van de competitie gekomen. Toen kwamen er stukje bij beetje betere spelers binnen bij de club en verbeterden de resultaten aanmerkelijk. Halverwege het seizoen was ik opgeklommen en in een gevecht om de eerste plaats beland.

Met de goede resultaten en de wederom verbeterde financiele situatie, werd mijn salarisbudget zelfs opgehoogd tot 27.000,- per maand.

Nu alles zo stevig stond, accepteerde het bestuur ook mijn verzoek om de jeugdfaciliteiten te verbeteren. Kosten: 750.000,-. Bijna al het aanwezige geld zal er in gestoken worden. Maar de uitbreiding is wel noodzakelijk met alle aanwezige jeugd. Bovendien zal aan het einde van het seizoen de grasmat worden vernieuwd.

Nu, een paar wedstrijden verder, ben ik goed op koers om kampioen te worden. Maar de nummer twee zit nog altijd dicht achter me. Het seizoen vordert en de spanning stijgt. Hoe ver zal ik het kunnen schoppen met deze club? Het plafond is nog niet bereikt, dus voorlopig ben ik nog niet weg.

Op naar de volgende wedstrijd!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_104876173
3 wedstrijden onderweg in Zweden met Nike, 3x gewonnen. Doelsaldo 12 goals voor, 1 tegen :D
pi_104876829
hmm nu weer een wazige wedstrijd, na 9 minuten heeft er al iemand rood en krijg ik ook nog eens 3 penalties :')
pi_104879417
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:58 schreef Wolve000 het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. :W

...
Leuk verhaal! Ik ga denk ik ook eens in Schotland beginnen. :)
pi_104881639
Dit is wel raar, contact van een speler loopt af en kan het wel verlengen maar dan loopt het nog steeds af :')
Terwijl andere clubs in dezelfde divisie wel spelers een contract voor 2 jaar kunnen geven..
  zondag 27 november 2011 @ 16:40:07 #209
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104882214
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:36 schreef Creeg het volgende:
Waarom komen -19 spelers bij mij zeuren dat ze te weinig speelminuten krijgen in dat elftal? Ik kan er toch niks aan doen en ik heb geen zin om ook al het -19 elftal te gaan trainen en een andere trainer neerzetten heeft ook geen nut.
Eventueel uitlenen? Dan spelen ze in een eerste elftal en dat is vaak zelfs goed voor hun ontwikkeling.
pi_104882376
Heeft iemand ook last van een enorme aantal eigen doelpunten?
pi_104882946
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:43 schreef Doler12 het volgende:
Nee, wel enorm vaak lat en paal. Gemiddeld 1,2 per wedstrijd.
pi_104883052
Ik krijg achterlijk veel tegengoals uit corners :{
pi_104883084
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja op andere forums hebben mensen daar ook last van.
  zondag 27 november 2011 @ 16:57:32 #214
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104883111
Lat en paal heb ik ook last van. :%

Tegengoals uit corners kan wellicht betekenen dat je erg weinig spelers hebt die een balletje kunnen koppen...
pi_104883145
quote:
Ook ja.
pi_104883985
Nu ik zie dat Wolve000 zijn verhaal heeft gedaan, heb ik ook maar besloten om mijn game uit te leggen.

Ik ben een twee weken geleden begonnen met Gloucester City AFC, een club in de Blue square north in Engeland. Een club dat financiaal onderaan zit, maar met de naam 'the Tigers' wel een mooie bijnaam bezit. Mijn plan is om met dit team uiteindelijk de Premier Leauge en de Champions League te winnen. Maar dat niet alleen. Ik wil dat doen zonder aankopen te doen. Slechts de spelers die er al waren + jeugdspelers wil ik dit bereiken.

Spijt heb ik er zeker nog niet van, maar het is wel erg zwaar. Vanaf dag 1 was mijn selectie volledig uit evenwicht. Ik heb 2 fatsoenlijke verdedigers (waarvan 1 met de leeftijd van 35) en 4 fatsoenlijke verdedigers(waarvan 1 van 35). Beide keepers zijn vrij waardeloos en kosten me veel punten en de spitsen maken ook maar weinig klaar.

Ondertussen zit ik in mijn tweede seizoen en stellen de jeugdspelers nog erg weinig voor en zijn mijn meerderjarige spelers gestopt. In het eerste seizoen werd ik 17e van de 22 teams. Dit jaar is het dus nog zwaarder. Gelukkig is mijn opstelling wel beter op de spelers aangepast.

Door op tussen eind seizoen 1 en begin seizoen 2 heb ik een stuk of 15 bekertoernooien georganiseerd, waardoor ik een kleine 3 miljoen heb verdiend. Door interactie met mijn bestuur mag ik nu geen 2 máár 4 trainers hebben, wordt er een eigen stadion gebouwd en worden de trainingsvelden vernieuwd.

Ik vermoed dat ik pas rond seizoen 4 effect ga zien. Nog even doorspelen dus.
pi_104885459
En daar hebben we het gekut al, het valt de clubs op ( die hoger spelen ), dat ik het vrij goed doe met de spelers die ik heb, en aangezien ik het contract maar voor 3 maanden kan verlengen, en dan zijn ze weer transfer vrij heb ik dus een probleem :(
  zondag 27 november 2011 @ 17:54:25 #218
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104885954
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:43 schreef Nick-GizMo het volgende:
En daar hebben we het gekut al, het valt de clubs op ( die hoger spelen ), dat ik het vrij goed doe met de spelers die ik heb, en aangezien ik het contract maar voor 3 maanden kan verlengen, en dan zijn ze weer transfer vrij heb ik dus een probleem :(
Je kan het jaartal niet aanpassen, of wat?
pi_104886005
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:54 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Je kan het jaartal niet aanpassen, of wat?
Nee het is november 2011 of niks :/ en het huidige contract loopt al tot november 2011 :/
  zondag 27 november 2011 @ 18:10:44 #220
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104886682
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:55 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nee het is november 2011 of niks :/ en het huidige contract loopt al tot november 2011 :/
Staat de club er financieel onzeker voor ofzo? Of presteer je onder verwachting?

Dat is wel uitermate vreemd, maar vooral hoogst irritant, lijkt me...
  zondag 27 november 2011 @ 19:09:01 #221
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104889243
Waar kan ik vinden op welke punten ik moet letten als ik iemand voor de staf wil contracteren?
  zondag 27 november 2011 @ 19:14:37 #222
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104889497
Onderaan deze pagina staat ongeveer hoe het werkt in 2012.
http://footballmanagersit(...)ips-good-coach-guide

Net iets anders dan vroeger dus.
pi_104890884
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Staat de club er financieel onzeker voor ofzo? Of presteer je onder verwachting?

Dat is wel uitermate vreemd, maar vooral hoogst irritant, lijkt me...
Ik sta op dit moment op de eerste plek, met nog 6 wedstrijden te gaan. De bedoeling was om ergens in de middenmoot te eindigen.
Ga nu ff proberen of bij een willekeurige speler het wel lukt :). Anders gaat dit een echte kut game worden, want de speler waar het omgaat is wel een koning
pi_104892047
Denk dat het iets met de transfer periode te maken heeft, of dat ze contract over 3 maanden afloopt, want nu staat ie wel meteen op November 2012 :)
  zondag 27 november 2011 @ 21:08:03 #225
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104895993
Vage shit....

Mijn topspelers hebben allemaal nog 2 a 4 jaar op hun contract. En ze hebben nagenoeg allemaal ook nog groeipotentieel, dus ik hoop dat ze nog wat met het team mee groeien. Want vooralsnog is mijn koppositie verbeterd! 9 punten voorsprong op de nummer 2 met nog 6 wedstrijden te gaan. Het kan al bijna niet meer mis gaan. De playoffs zijn in ieder geval al bereikt, maar ik ga voor directe promotie nu.

Naast het verbeteren van de jeugdfaciliteiten heeft het bestuur nu ook het opwaarderen van de trainingsfaciliteiten goedgekeurd. Nog eens een investering van 4,5 ton. Dat wordt een dure zomer met 1,1 miljoen aan upgrades een een nieuwe grasmat, maar ik weet niet hoeveel die gaat kosten. Ik denk dat de club dan toch weer even in de rode cijfers zal duiken, maar als dat zo is, zal het maar kort duren.

Op de zaken vooruit lopend, hopelijk krijg ik na de promotie ook de kans om van semi-professioneel naar professioneel te gaan. Dan kunnen de spelers veel beter groeien.
  zondag 27 november 2011 @ 21:11:10 #226
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104896198
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:43 schreef Doler12 het volgende:
Ja!
  zondag 27 november 2011 @ 22:15:16 #227
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_104900454
Ik dacht; laat ik een lekkere grote DB aanmaken voor m'n nieuwe game waar ik werkloos aan wil beginnen met de laagste reputatie mogelijk.

Na een maandje solliciteren werd in aangenomen bij NK Hrvatski Dragovoljac in de Kroatische 2e divisie. In m'n 1ste seizoen kampioen geworden en de Kroatische beker gewonnen (dus voorronde EL!) Ik dacht, ik speel die Europa league en als dat niet lukt ga ik door solliciteren naar een nieuwe club.

Zit nu in januari, sta 2e met Hrvatski in de 1ste divisie maar geen enkele club wil me hebben! zelfs Jupiler ploegen lachen me uit als ik solliciteer...erg jammer :(
So confused when you're lost in the groove
pi_104900826
Nu in Serie B met mn Campbasso, in 2 jaar van Serie D naar de Serie B gegaan :)
pi_104901008
FM wil niet meer opstarten, ik klik het icoontje aan en hij doet in eerste instantie niet. Dus ik klik nog een keer en dan krijg ik de foutmelding: Error Football Manager 2012 is already running.

Heb Steam en Fm al verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar nog steeds niks. Iemand enig idee??
pi_104901050
Is er trouwens geen ja-ik-weet-zeker-dat-ik-niet-wil-dat-je-van-afstand-schiet-mafketel-knop??? Ze blijven amar met hun zwakke been poepschotjes produceren..
  zondag 27 november 2011 @ 22:29:28 #231
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104901555
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:23 schreef eywtf het volgende:
Is er trouwens geen ja-ik-weet-zeker-dat-ik-niet-wil-dat-je-van-afstand-schiet-mafketel-knop??? Ze blijven amar met hun zwakke been poepschotjes produceren..
Die knop zoek ik ook! :D
  zondag 27 november 2011 @ 22:31:06 #232
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_104901680
Geef je speler meer afspeelmogelijkheden, dan zal hij niet meer voor het schot gaan
WOS'ser for life.
  zondag 27 november 2011 @ 22:50:16 #233
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104902998
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:22 schreef bartajax het volgende:
FM wil niet meer opstarten, ik klik het icoontje aan en hij doet in eerste instantie niet. Dus ik klik nog een keer en dan krijg ik de foutmelding: Error Football Manager 2012 is already running.

Heb Steam en Fm al verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar nog steeds niks. Iemand enig idee??
Apart, die melding heb ik ook wel eens als ik FM afsluit en hij sluit hem om 1 of andere rede niet goed af. Bij mij helpt dan CTRL+ALT+DEL en dan naar processen. Daar staat als het goed is fm.exe tussen en als je die toepassing stopt dan kan je gewoon je FM weer starten :)
pi_104903456
Ik zit nu bij een clubje dat Lewes heet. Stadionnaam is The Dripping Pan _O-
pi_104904803
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:50 schreef Creeg het volgende:

[..]

Apart, die melding heb ik ook wel eens als ik FM afsluit en hij sluit hem om 1 of andere rede niet goed af. Bij mij helpt dan CTRL+ALT+DEL en dan naar processen. Daar staat als het goed is fm.exe tussen en als je die toepassing stopt dan kan je gewoon je FM weer starten :)
Nope dan doet die t nog steeds niet, heb ongeveer alles al geprobeerd. Ook FM Editor doet hetzelfde, zou het aan Steam liggen?
pi_104905177
Net voor een 16 jarige regen 11m betaald :') Maar hij is wel monsterlijk goed. En ik zit bij Ajax.
  zondag 27 november 2011 @ 23:30:54 #237
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104905396
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 23:26 schreef Banaanensuiker het volgende:
Net voor een 16 jarige regen 11m betaald :') Maar hij is wel monsterlijk goed. En ik zit bij Ajax.
11 miljoen....
Da's ongeveer 10 keer de omzet van mijn hele club in het eerste jaar! :D
  zondag 27 november 2011 @ 23:37:25 #238
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104905761
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:20 schreef bartajax het volgende:

[..]

Nope dan doet die t nog steeds niet, heb ongeveer alles al geprobeerd. Ook FM Editor doet hetzelfde, zou het aan Steam liggen?
Raar.. Hmm, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, want ik speel het niet met Steam aan.
pi_104906224
Oke dan, de laatste wedstrijd in de Division 2 Södra Götaland

2 punten voor op de nummer 2, en jawel de laatste wedstrijd thuis moet ik tegen de nummer 2 :D

vorige keer verloor ik met 4-1. en nu na 1 minuut sta je 1-0 voor :D KOM AAN

[ Bericht 25% gewijzigd door Nick-GizMo op 27-11-2011 23:55:27 ]
pi_104906785
En kampioen geworden :D
  maandag 28 november 2011 @ 00:05:54 #241
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104907008
Wow op de laatste speeldag met Ajax thuis 0-0 gespeeld tegen Sparta ( :@ ) maargoed, PSV die 2 punten onder mij stond won uit van VVV met 2-3. Ik denken Fackk! Op de laatste speeldag alsnog kampioenschap uit handen gegeven, maar gelukkig was daar nog het wonder: DOELSALDO!!.. dus alsnog kampioen :')
pi_104911586
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:15 schreef The_Groove het volgende:
Ik dacht; laat ik een lekkere grote DB aanmaken voor m'n nieuwe game waar ik werkloos aan wil beginnen met de laagste reputatie mogelijk.

Na een maandje solliciteren werd in aangenomen bij NK Hrvatski Dragovoljac in de Kroatische 2e divisie. In m'n 1ste seizoen kampioen geworden en de Kroatische beker gewonnen (dus voorronde EL!) Ik dacht, ik speel die Europa league en als dat niet lukt ga ik door solliciteren naar een nieuwe club.

Zit nu in januari, sta 2e met Hrvatski in de 1ste divisie maar geen enkele club wil me hebben! zelfs Jupiler ploegen lachen me uit als ik solliciteer...erg jammer :(
De eerste de beste coach met een beetje vage ervaring in Kroatië zou irl waarschijnlijk ook niet aan de bak komen in de eerste divisie hoor...
pi_104915296
Na 1 seizoen bij Nike, is er een club uit ijsland (FH) die mij wil hebben, zijn kampioen geworden en gaan europees spelen..

hmmm
pi_104915384
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
Na 1 seizoen bij Nike, is er een club uit ijsland (FH) die mij wil hebben, zijn kampioen geworden en gaan europees spelen..

hmmm
FH! Een van de topclubs van IJsland. Heb ik in FM2011 een mooie carrière gehad.. Heb daar meermalen de groepsfase CL mee gehaald en die zelfs een keer overleefd..

Ik ga als ik uitgekeken ben op mijn PSV game ook eens met een werkloze manager beginnen..
pi_104916911
Vind het wel nog steeds kut dat je niet meer snel kan zien welke spelers er aanbevolen worden door je ass. manager
pi_104918858
quote:
Ik heb er juist halverwege het seizoen zelf al zo'n 10 inliggen uit corners.
pi_104920382
Ik krijg veel tegen uit corners (relatief gezien dan, weinig tegengoals, maar de meeste daarvan uit corners), maar scoor er ook elke 2 wedstrijden wel 1. Soms meerdere per wedstrijd.
pi_104920539
Je kunt corners ook nog steeds exploiten zoals in het vorige deel.
pi_104922163
Wtf mijn spelers zijn ontevreden over het niveau van mijn physical coach. Terwijl duelkracht en conditie beide 4 sterren hebben... Best netjes voor Twente lijkt me...
pi_104925623
Erg handig dat ik nu TV geld krijg :D
pi_104925849
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Erg handig dat ik nu TV geld krijg :D
Besloten bij Nike te blijven?
pi_104926135
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:19 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Besloten bij Nike te blijven?
Ja, FH kwam niet met de aanbieding, en 2 clubs uit de top in Denemarken kwamen ook niet. Bestuur van Nike gaf mij een 1jarig voorstel en daar is 2 jaar van gemaakt :).

Nu in de Division 1 Södra, sta ik na 3 wedstrijden netjes 4de :). Bedoeling is om sowieso degradatie te voorkomen :P

Waar ik vorig jaar niet eens mee mocht doen aan de Svenska Cupen, zit ik nu in de 3de ronde en moet ik tegen AIK :(
pi_104926768
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:25 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ja, FH kwam niet met de aanbieding, en 2 clubs uit de top in Denemarken kwamen ook niet. Bestuur van Nike gaf mij een 1jarig voorstel en daar is 2 jaar van gemaakt :).

Nu in de Division 1 Södra, sta ik na 3 wedstrijden netjes 4de :). Bedoeling is om sowieso degradatie te voorkomen :P

Waar ik vorig jaar niet eens mee mocht doen aan de Svenska Cupen, zit ik nu in de 3de ronde en moet ik tegen AIK :(
Wel een vol huis! ;)
pi_104927008
25 van de 101 doelpunten komen dit jaar uit corners bij mij. Redelijk wat dus :P
pi_104927252
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:39 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Wel een vol huis! ;)
Nja dat wel, maar heb in de voorbereiding al 6x verloren van ze :( ;)
  maandag 28 november 2011 @ 16:50:52 #256
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104927276
Pff, deze zomer zouden zowel de trainigs- als jeugd-faciliteiten worden opgewaardeerd. Is de zomer begonnen, hebben ze beide gecancelled omdat ze vinden dat er niet genoeg geld is... met meer dan 8 ton op de bank... :(
pi_104927909
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nja dat wel, maar heb in de voorbereiding al 6x verloren van ze :( ;)
Dan is het wel vervelend om waarschijnlijk WEER van ze te verliezen :P
pi_104928163
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:04 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Dan is het wel vervelend om waarschijnlijk WEER van ze te verliezen :P
Hell no :D

Kom aan :D

toeschouwers : 882 :')
pi_104928340
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:10 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hell no :D

[ afbeelding ]

Kom aan :D

toeschouwers : 882 :')
Hoeveel kan er in je stadion?
pi_104928559
Als je een tactiek hebt gedownload en in het mapje 'tactics' hebt geplaatst, is er dan een mogelijkheid om die tactiek in een bestaande game te gebruiken? Ik kan hem nergens vinden :(
pi_104929209
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:14 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Hoeveel kan er in je stadion?
Schijnbaar 3000 :P. Maar heb ook maar 110 seizoenkaart houders :P
pi_104929869

pi_104946246
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wtf mijn spelers zijn ontevreden over het niveau van mijn physical coach.
Ik heb precies hetzelfde. En m'n assistent (Paul Bosvelt) denkt dat het een goed idee zou zijn als Peter van der Vlag (Keeper) de corners gaat nemen. -O-

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik een speler die ergens op amateurbasis speelt wil aantrekken, maar dat de koop niet doorgaat omdat de club (ik dus) de transfersom niet kan opbrengen. De speler heeft een waarde van 0, en ik kan nergens zien welk bedrag ik dan zou moeten betalen. Het zal de opleidingsvergoeding wel zijn, maar die vind ik nergens. Iemand een idee waar die te vinden is?
  maandag 28 november 2011 @ 22:25:31 #264
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104946707

[ Bericht 34% gewijzigd door Lindgren. op 28-11-2011 22:33:15 ]
  maandag 28 november 2011 @ 22:33:32 #265
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104947304
quote:
_O-
pi_104956262
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:18 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. En m'n assistent (Paul Bosvelt) denkt dat het een goed idee zou zijn als Peter van der Vlag (Keeper) de corners gaat nemen. -O-

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik een speler die ergens op amateurbasis speelt wil aantrekken, maar dat de koop niet doorgaat omdat de club (ik dus) de transfersom niet kan opbrengen. De speler heeft een waarde van 0, en ik kan nergens zien welk bedrag ik dan zou moeten betalen. Het zal de opleidingsvergoeding wel zijn, maar die vind ik nergens. Iemand een idee waar die te vinden is?
Als je het contractvoorstel hebt, rechtsonderin boven de "bevestig"knop?
pi_104958061
Ik ga eens kijken, het is me in ieder geval nog niet opgevallen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:11:38 #268
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104964234
Die foto's zijn wel geweldig. :D
Maar voor het niveau waar ze spelen is dat nog best een luxe hoofdtribune.

Mijn Stranraer is ondertussen voor het tweede jaar op rij gepromoveerd, dus nu mag ik in de eerste divisie in Schotland aantreden!

Vanuit het bestuur is de wens: degradatie voorkomen, wat ik ook heb onderschreven. Dit jaar zie ik vooralsnog als een tussenjaar. De spelers krijgen de mogelijkheid om verder te ontwikkelen (jong team) terwijl ik verder werk aan de financiële positie. Hopelijk kunnen de faciliteiten aan het eind van dit jaar wel verbeterd worden en dan is mijn doel om het volgende jaar de strijd voor promotie aan te gaan.

Mijn eerste grote aankoop is ook een feit. Een betere keeper, de positie die met het verbeteren van de rest van het team relatief achter begon te lopen. Een flinke aanslag op mijn budget, maar hopelijk met een positief effect.
pi_104971090
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:19 schreef NeuNeu het volgende:
Als je een tactiek hebt gedownload en in het mapje 'tactics' hebt geplaatst, is er dan een mogelijkheid om die tactiek in een bestaande game te gebruiken? Ik kan hem nergens vinden :(
Heel ff een kick van mezelf :p
pi_104971479
Donders, die Welbeck scoort als een malle bij mij! Moet hem na zijn huurperiode eigenlijk definitief aan mij binden. Samen met Luuk de Jong echt een koningskoppel.
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:37:54 #271
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104971534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:28 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Heel ff een kick van mezelf :p
Jep. Bij je tactieken importeren.
  dinsdag 29 november 2011 @ 17:51:09 #272
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104974478
Ben bezig met kwalificatie van het Nederlands elftal voor 2018.
Mijn huidige geselecteerde 23-tal:

DM: Krul, Stekelenburg, Vorm
VR: Vd Wiel, Helle
VC: Van Dalen, Heitinga
VC: Marcellis, Scheffer
VL: Anita, Bitumba
MC: Wijnaldum, Nigel De Jong
MC: De Zeeuw, Strootman
AMC: De Vries
AML: Krishna, Van Dijk
AMR: Ola John, Hoek
S: Castaignos, Achnabar, Luuk de Jong
pi_104976513
Jonathan Reis zijn eerste wedstrijd na zijn blessure! Scoort de 3-1 tegen Ajax. :)
Het werd ook nog 4-1 door een eigengoal van Jan Vertonghen. Dit was zijn laatste actie bij Ajax, want daags na de wedstrijd(die op 4 januari gespeeld werd) vertrok hij naar Arsenal. Wat een einde van je periode bij een club, een eigen goal in een wedstrijd tegen een grote rivaal..
pi_104978553
Kijk, die rivaliteit in het oosten van het land valt duidelijk mee. Twee wedstrijd voor het eind is nu de stand als volgt:

Dit door de volgende 32e speelronde:

Dank Heracles, dank...
pi_104978642
Mijn save game is opeens van 150 mb naar 700 mb veranderd? Hoe zou dat kunnen? Ik heb een paar competities toegevoegd maar daar kan het niet door toch?
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:46:47 #276
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104983262
In de competitie (eerste divisie Schotland) verliezen, maar vervolgens in een oefenwedstrijd winnen van Aston Villa.... Had het liever andersom gezien... :')
pi_104983742
pi_104991335
ArenA wordt uitgebreid met 16000 plaatsen jeej! :P. Bericht hiervan kwam trouwens na het "uitbreiding met 0 plaatsen dat 0 euro gaat kosten", wat ik denk dat een fout bericht is als het bestuur gaat plannen voor een uitbreiding :).
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:21:25 #279
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104991629
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:15 schreef VelitoX het volgende:
ArenA wordt uitgebreid met 16000 plaatsen jeej! :P. Bericht hiervan kwam trouwens na het "uitbreiding met 0 plaatsen dat 0 euro gaat kosten", wat ik denk dat een fout bericht is als het bestuur gaat plannen voor een uitbreiding :).
Met zo'n raad van commisarissen zou het me anders niks verbazen! :P
  woensdag 30 november 2011 @ 00:23:34 #280
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104994086
Na elk 12 penalties te hebben geschoten.... verloren. :%
pi_104994831
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:11 schreef Wolve000 het volgende:
Die foto's zijn wel geweldig. :D
Maar voor het niveau waar ze spelen is dat nog best een luxe hoofdtribune.

Mijn Stranraer is ondertussen voor het tweede jaar op rij gepromoveerd, dus nu mag ik in de eerste divisie in Schotland aantreden!

Vanuit het bestuur is de wens: degradatie voorkomen, wat ik ook heb onderschreven. Dit jaar zie ik vooralsnog als een tussenjaar. De spelers krijgen de mogelijkheid om verder te ontwikkelen (jong team) terwijl ik verder werk aan de financiële positie. Hopelijk kunnen de faciliteiten aan het eind van dit jaar wel verbeterd worden en dan is mijn doel om het volgende jaar de strijd voor promotie aan te gaan.

Mijn eerste grote aankoop is ook een feit. Een betere keeper, de positie die met het verbeteren van de rest van het team relatief achter begon te lopen. Een flinke aanslag op mijn budget, maar hopelijk met een positief effect.
Nja ik zie er niet 3000 man in kunnen ;)
pi_104997003
Marco Bogers heeft VVV overgenomen, en nu is Hai Berden een poging aan het doen om voorzitter te worden van mijn PSV :')
O,afgeketst..

Nu halverwege het 1e seizoen staat Dries Mertens al tussen het favoured personel van PSV :P
pi_104997076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Mijn save game is opeens van 150 mb naar 700 mb veranderd? Hoe zou dat kunnen? Ik heb een paar competities toegevoegd maar daar kan het niet door toch?
Jawel.
pi_105006000
Bij beste ratings staat bij mij (bijna klaar met seizoen 1) heel de lijst met beste ratings vol met Ajacieden. :') Een beetje te veel van het goede wat mij betreft.
pi_105014676
Naast mn Ajax game ook maar een game begonnen waar ik een stuk of 26 competities laadde en unemployed begon (op vakantie met aangevinkt solliciteren bij elke mogelijkheid).... Kom ik alsnog in Nederland terecht (MVV ontsloeg zn coach eind september), maarja :P.
pi_105017959
:').
Net derde geëindigd met Feyenoord in seizoen 1, gaan ze even voor 8.5 miljoen het stadion uitbreiden met 5.5k zitplaatsen. Geef me dan wat meer transferbudget in plaats van dat.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:37:10 #287
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_105018326
Nieuwe transfervrije spits binnengehaald.. :')

pi_105019306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 08:21 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jawel.
Het is toch overdreven veel voor een paar competities? Had ze al trouwens weer verwijderd, maar gaat pas aan het eind van het seizoen weg.
  donderdag 1 december 2011 @ 01:13:57 #289
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_105036897
Ik ben al bijna een jaar bondscoach van Nederland, naast manager van Man City, maar had nog niet de Nederlandse competitie ingeladen. Sinds dit seizoen dus wel en kom mij talenten tegen, die nog nooit een interland gespeeld hebben :') Zelfs geen jeugdinterland o.i.d.
Sta wel eerste in de poule met Ned met 6 punten voorsprong op de nummer 2.
pi_105040723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:58 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Het is toch overdreven veel voor een paar competities? Had ze al trouwens weer verwijderd, maar gaat pas aan het eind van het seizoen weg.
Weet ik niet, er komen wel heel veel nieuwe spelers bij.
  donderdag 1 december 2011 @ 08:52:50 #291
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_105041189
Eerste jaar met AFC Telford net degradatie ontloprn in BSP in Engeland. Nu strijd om plek 7-10 na wedstrijd of 9.

Zo raar.
Sporten voor Sophia
  donderdag 1 december 2011 @ 09:20:59 #292
277865 Sejt
Ondertitel
pi_105041644
Ik ben na een pauze weer verder gegaan met m'n Feyenoord game.

3e Seizoen, waar ik via m'n 2e plaats van het vorige seizoen en voorrondes voor de Champions League geplaatst heb. Ik werd ingedeeld in een loodzware poule met Man.City, Olympique Lyon en Werder Bremen. De doelstelling van de club was al gehaald door in de poule-ronde te komen, maar ik heb m'n persoonlijke doelstelling nu wat hoger gelegd. Omdat...
De eerste 2 wedstrijden verloor ik vrij kansloos - maar niet met veel doelpunten tegen - van Lyon en Manchester City. Ik heb dan ook een jonge ploeg met een gemiddelde leeftijd rond de 22-23, die zich nog moet ontwikkelen. Daarna kwam Werder Bremen, een subtopper uit Duitsland. Thuis motiveerde ik m'n spelers en had ze een controlerende tactiek meegegeven uit de kleedkamers. Ik wilde een overmacht creëren, door ze onder druk te zetten vanaf minuut 1. Dat lukte! Binnen 12 minuten stond het al 2-0 en kon ik wat gas terugnemen. We gaven het niet meer weg en er viel zelfs nog een 3-0 op het einde.
Toen kwam de uitwedstrijd, waar het in principe ging om de 3e plaats, aangezien Bremen ook van de andere 2 ploegen had verloren. Ook hier in Duitsland ging ik me niet ingraven en ook nu had het effect. Ik kwam voor met 1-0 door een listig balletje van Cabral, maar Bremen kon terugkomen door een individuele actie van een buitenspeler. Diep in de tweede helft, alles was nog mogelijk, krijgt Cabral het weer op z'n heupen en scoort de 2-1!! Al counterend de laatste 15 minuten uitgespeeld en we gaven het niet meer weg.
Het moet nu wel heel gek lopen, wil ik niet overwinteren in Europa. Ik ga echter nog voor de 2e plaats, omdat Lyon, net zoals ik, met 6 punten staat. En ik moet nog thuis tegen hen spelen.

Ondertussen ontwikkelt m'n team zich goed. Ik zal de komende transferperiode(s) minder actief zijn dan ik tot nu toe geweest ben. In principe heb ik bijna alleen maar spelers, die zich nog enorm kunnen ontwikkelen - zie m'n gemiddelde leeftijd. Eventueel een enkele kwaliteitsverbetering hier en daar, meer niet.
pi_105041788
Sta met nog 13 duels te gaan 6 punten voor op Ajax en FC Twente. Kwart finale beker verloren van nummer 17 VVV, die in de halve finale tegen Den Bosch moeten.. :P

Duel later is de voorsprong weer 8 punten.. Won zelf namelijk met 1-10 uit bij Excelsior.. Twente speelde 3-3 tegen Groningen, terwijl Ajax met 1-5 thuis van NAC Breda verloor :')

[ Bericht 35% gewijzigd door MMUFC op 01-12-2011 09:46:24 ]
pi_105044055
Heb eindelijk een goede FM2011-game lopen met een zelfgemaakte 4-5-1 tactiek met Manchester City...

Eerste twee seizoenen kampioen geworden, 2 keer de FA-Cup, een keer de League Cup en eenmaal Europa League gewonnen... in de CL vorig seizoen in de groepsfase eruit. Dat moet dit seizoen dus beter...

Ik ben inmiddels ook bondscoach van Belgie :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 1 december 2011 @ 11:23:15 #295
277865 Sejt
Ondertitel
pi_105045062
Ik ben trouwens ook benaderd door Denemarken en Wales. In FM11 heb ik met Denemarken gespeeld en daar vond ik het niet zoveel toevoegen, dus ik heb het deze keer afgeslagen. Niet omdat het niet interessant is, want ik woon in DK, dus enigzins relevant zou het wel zijn :P
Wales was ook wel leuk geweest met Bale e.d., maar ik blijf me toch maar op Feyenoord concentreren.
pi_105045769
Ik had eigenlijk besloten alleen bondscoach te willen zijn van een topland maar goed, Belgie heeft op zich best een talentvolle lichting :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_105048453
En we gaan weer verder met Nike :) na 7 wedstrijden staan we mooi 3de, met 15 punten. 4 punten achter de nummer 1 en 2.
pi_105049422
Wtf.

ik zie het NL eftal een oefenwedstrijd spelen tegen een club uit Oekraïne

:')!
pi_105050400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:18 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wtf.

ik zie het NL eftal een oefenwedstrijd spelen tegen een club uit Oekraïne

:')!
Klopt ja.. Dat kan sinds deze versie.. Bij mij won Nederland met 7-0 van een kleine Braziliaanse club.. Overigens tellen die interlands niet mee(dus de spelers krijgen geen interland erbij..)
pi_105051194

Wat een naam weer :')!
  donderdag 1 december 2011 @ 14:06:18 #301
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_105051496
Vraag het in het volgende topique wel. :@
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')