Superquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Huishoudelijke mededeling: ik heb op eigener initatief de OP aangevuld met een verwijzing naar eerdere delen/reeks hier op FOK!
Verklaar?quote:Op zondag 27 november 2011 12:15 schreef Ouqz het volgende:
De bitcoin is gevallen en geknapt. Als verwacht.
Er is geen sterke markt. Het concept heeft kuren. Zodra de kosten voor miners hoger liggen dan de opbrengsten, is de markt helemaal kapot. Het is erg gevoelig voor speculatie.quote:Op zondag 27 november 2011 12:35 schreef GuitarJJ het volgende:
Verklaar?
De koers is misschien wel laag, maar de laatste weken lijkt hij wel redelijk stabiel te zijn.
Wutquote:Op zondag 27 november 2011 12:35 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Verklaar?
De koers is misschien wel laag, maar de laatste weken lijkt hij wel redelijk stabiel te zijn.
Minen gaat ook erg sloom. En met de huidige bitcoin prijs kost het je meer geld dan het je oplevert. Tenzij je iemand anders laat opdraaien voor de stroom natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:43 schreef lolman112 het volgende:
Wie weet er goede manier om bitcoins te verdienen? Licht het aan mij of gaat minen erg sloom (106 Mhash/s)
Maar dan wel alleen nuttige en onderbouwde posts die coins opleveren he!quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Tijd voor Fok!-coins? En dan niet minen, maar posten om ze te verdienen? Waarbij tong80 miljonair is?
Ga je nu weer zeggen hoe blij je bent met je koophuis? Ach, ik zal je helpen: in bitcoins neemt de waarde van je huis heel hard toe!quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar dan wel alleen nuttige en onderbouwde posts die coins opleveren he!
Remco heeft tot nu toe dus.. uh... bijna 1 FoK!coin verdiend!![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga je nu weer zeggen hoe blij je bent met je koophuis? Ach, ik zal je helpen: in bitcoins neemt de waarde van je huis heel hard toe!
Zie? Weer geen FoK!coins verdient met je postquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ga je nu weer zeggen hoe blij je bent met je koophuis? Ach, ik zal je helpen: in bitcoins neemt de waarde van je huis heel hard toe!
Dat zijn twee vraagjes.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:47 schreef princem het volgende:
Vraagje hoeveel bit coins kan je ongeveer minen in 24 uur met een normale computer en dan wat is een bitcoin momenteel waard???
Niet teveel nar whuzz luisteren. Je bitcoins zijn gewoon geld waard. In de PRAKTIJK kan je ze gewoon omruilen naar geld. Tenzij jij niets aan geld hebt kan je er in de praktijk dus wat aan hebben.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:58 schreef princem het volgende:
Ok bedankt wuzz ik sla deze gouden kans over
Als je snel genoeg bent met omruilen wel ja. Hoe langer je wacht, hoe minder geld je namelijk terug krijgt. Dat verlies is overigens vrij makkelijk tot 0 te beperken door gewoon geen bitcoins te kopen.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Niet teveel nar whuzz luisteren. Je bitcoins zijn gewoon geld waard. In de PRAKTIJK kan je ze gewoon omruilen naar geld. Tenzij jij niets aan geld hebt kan je er in de praktijk dus wat aan hebben.
Heel verstandig!quote:Op woensdag 30 november 2011 13:58 schreef princem het volgende:
Ok bedankt wuzz ik sla deze gouden kans over
De bubble zeker maar dat was ook wel te verwachten.. in het begin zijn er makkelijk veel coins gemined en als dan de prijs door de 20$ per stuk gaat wordt het wel erg interessant om ze te gaan verkopen.quote:Op zondag 18 december 2011 11:39 schreef Arkai het volgende:
Ik vond het al opvallend dat deze reeks niet meer pronkte boven aan de lijst met reeksen in AEX maar als ik het goed begrijp is dus ook de Bitcoin bubble geknapt? Is er nog een belangrijke les geleerd jongens?
quote:Op zondag 18 december 2011 13:23 schreef McNulty het volgende:
Zijn er mensen hier die al echt harde euro's verdient hebben met die bitcoins.
Ja, alleen die zijn ze ook net zo hard weer kwijtgeraakt toen de boel in elkaar pleurdequote:Op zondag 18 december 2011 13:23 schreef McNulty het volgende:
Zijn er mensen hier die al echt harde euro's verdient hebben met die bitcoins.
Nope.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, alleen die zijn ze ook net zo hard weer kwijtgeraakt toen de boel in elkaar pleurde
Ook van de tulpenmanie zijn mensen rijk geworden hoor, het zijn overigens wel altijd de sukkels die verliezen (lees de late instappers), maar zo gaat het eigenlijk met elke speculatie markt, ik vind dat je ietwat minderwaardig doet over bitcoins, ik denk dat het een mooi experiment is, welke in de toekomst wel een opvolger gaat krijgen die meer bestaansrecht heeft (lees: betere acceptatie IRL).quote:Op woensdag 21 december 2011 13:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, alleen die zijn ze ook net zo hard weer kwijtgeraakt toen de boel in elkaar pleurde
Inmiddels is het 520 dollarquote:Op maandag 26 december 2011 22:46 schreef MaGNeT het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Omgerekend toch altijd nog 100 Bitcoins, ofwel zo'n 390 Dollar
Deels door minen, deel handelen en andere coins verhandeld en weer omgezet in Namecoins.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:21 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Inmiddels is het 520 dollarDe koers staat al weer even boven de 5$
Hoe kom je aan zoveel namecoins overigens?
En als je een paar maanden langer niet naar me had geluisterd had je van 3000 euro 200 euro kunnen maken! Ook leuk!quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:52 schreef MaGNeT het volgende:
Als je je de afgelopen maanden niet teveel van Whuzz z'n getroll hebt aangetrokken, had je nu van 1000 Euro ruim 2500 Euro kunnen maken
Gaat goed met de koers!
Had ik m'n trollen-lokroep weer te hard staan... Dang it...quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En als je een paar maanden langer niet naar me had geluisterd had je van 3000 euro 200 euro kunnen maken! Ook leuk!
Wat? Het is wel ok om te roepen dat bitcoin meer waard is geworden als het van $3 naar $5 is gegaan, maar niet ok om te zeggen dat het minder waard is geworden als het van $30 naar $5 is gegaan?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Had ik m'n trollen-lokroep weer te hard staan... Dang it...
Je hebt niet 1x gezegd dat de koers zou dalen, dus nu niet zeuren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat? Het is wel ok om te roepen dat bitcoin meer waard is geworden als het van $3 naar $5 is gegaan, maar niet ok om te zeggen dat het minder waard is geworden als het van $30 naar $5 is gegaan?![]()
Wut? Heb ik niet gezegd dat de koers zou dalen? Oh, bij deze dan: Die koers gaat dalen!quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt niet 1x gezegd dat de koers zou dalen, dus nu niet zeuren.
Je hebt het niet 1x gezegd. Je hebt het 1.216x gezegd, en daarmee ongeveer de helft van iedere reeks te gevuld. Goed bezig man.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wut? Heb ik niet gezegd dat de koers zou dalen? Oh, bij deze dan: Die koers gaat dalen!
(zal eerst stijgen tot zo'n $10 en dan weer terugzakken)
- er is een nieuwe client die zeer gebruiksvriendelijk is en nieuwe functionaliteit toevoegt, zoals bewaren op papierquote:Op woensdag 4 januari 2012 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Zoveel positiefs valt er niet over te vermelden eerlijk gezegd.
Dank, dank, maar teveel eer. Ik denk dat ik maar 25% gevuld heb gekregen, de rest was oogklep-halelujah geroep van jou en visje.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt het niet 1x gezegd. Je hebt het 1.216x gezegd, en daarmee ongeveer de helft van iedere reeks te gevuld. Goed bezig man.
Als ik ook maar 1 iemand heb weerhouden om mee te doen aan dat piramidespel lijkt me het meer dan waardquote:Ik ben soms weken weg uit deze reeks omdat ik je spuugzat ben.
Lol, op GoT heb ik iets van 10 posts in de hele reeks. Meer hoefde ook niet omdat de meeste tweakers realistisch genoeg zijn om door te hebben dat bitcoin nergens heen gaat. Stuk minder blind halelujah geroep daarquote:En iedere keer dat ik een paar reacties eruit gooi begin jij weer het topic vol te spammen.
Op gathering.tweakers.net heb je hetzelfde geflikt.
Ik wacht gewoon tot ik het leven in bitcoins kan betalen!quote:Zoek een leven.
Bewaren op papier? wtf? Ik heb al een hekel aan contante euro's, laat staan aan contante bitcoinsquote:Op woensdag 4 januari 2012 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- er is een nieuwe client die zeer gebruiksvriendelijk is en nieuwe functionaliteit toevoegt, zoals bewaren op papier
Nee, hij is gedaald van 30 naar 5.quote:- de koers is omhoog gegaan van 2 naar 5 Dollar
Inderdaad. En hoe komt dat? Omdat meer en meer mensen inzien dat het nergens over gaat en stoppen met minen. -> difficulty omlaag.quote:- de difficulty zakt stevig door naar 1,100,000
Als je extreem snel tevreden bent wel jaquote:Positief genoeg.
Goed, dat is dus Whuzzquote:Op woensdag 4 januari 2012 20:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dank, dank, maar teveel eer. Ik denk dat ik maar 25% gevuld heb gekregen, de rest was oogklep-halelujah geroep van jou en visje.
[..]
Als ik ook maar 1 iemand heb weerhouden om mee te doen aan dat piramidespel lijkt me het meer dan waard
[..]
Lol, op GoT heb ik iets van 10 posts in de hele reeks. Meer hoefde ook niet omdat de meeste tweakers realistisch genoeg zijn om door te hebben dat bitcoin nergens heen gaat. Stuk minder blind halelujah geroep daar
[..]
Ik wacht gewoon tot ik het leven in bitcoins kan betalen!
[..]
Bewaren op papier? wtf? Ik heb al een hekel aan contante euro's, laat staan aan contante bitcoins
[..]
Nee, hij is gedaald van 30 naar 5.
[..]
Inderdaad. En hoe komt dat? Omdat meer en meer mensen inzien dat het nergens over gaat en stoppen met minen. -> difficulty omlaag.
[..]
Als je extreem snel tevreden bent wel ja
Niets zo handig dan contante Euro's, kun je nog overal met terecht.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:52 schreef Whuzz het volgende:
Bewaren op papier? wtf? Ik heb al een hekel aan contante euro's, laat staan aan contante bitcoins
Whehe, ja, ga zo ff zelf een transactie uitvoeren om te zien of het werktquote:Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef PiRANiA het volgende:
http://blockchain.info/new-transactions?format=webgl
grappig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
De koers op zich maakt niet zoveel uit, ik handel al enkele maanden in Bitcoins en zolang er een op- en neergaande beweging in de koers is kan je er aan verdienen.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Koers weer naar de 30! Hoera.
En dan keihard naar 2 en dan hebben jullie een paar mensen veel geld gegeven. Top!
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef doesd00 het volgende:
Zo ik ben er een tijdje uit geweest maar ga toch maar weer beginnen met bitcoins, zijn er nog dingen anders geworden de laatste maanden?
Is het minen nu (weer) rendabel?
Help me even om weer op de hoogte te zijn!
Heb je nou ruim 20k keer op F5 gedrukt op wikipedia?quote:
JA MAN EN LEUK DAT JE ER WEER BENT MET EEN POSITIEVE OPMERKING!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heb je nou ruim 20k keer op F5 gedrukt op wikipedia?![]()
Zie hier wat bitcoin met je doet mensen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
JA MAN EN LEUK DAT JE ER WEER BENT MET EEN POSITIEVE OPMERKING!
Jeetje, jij bent ékt grappig!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zie hier wat bitcoin met je doet mensen!![]()
Of heb ik de laatste bitcoin-capslock meme gemist?
Blij dat je de humor van bitcoin in kunt zienquote:
Als je op de header van mtgox klikt krijg je charts. Er is ook www.mtgoxlive.com , die vind ik zelf fijnquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:34 schreef doesd00 het volgende:
Pirania, kan jij mij wat links geven waar goede Charts etc. staan? Waar relevante info staat die ik in de gaten moet houden..
Binnenkort maar weer ff wat op me mtgox zetten
Het is toch de bedoeling dat MtGox geld naar jou overmaakt?quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:44 schreef PiRANiA het volgende:
Zo, ik heb de mobiele app nu ook voor android. Ziet er goed uit.
En weer geld overgemaakt naar MtGox.
Ik had vorig jaar alles weggehaald daarquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:13 schreef malleable het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat MtGox geld naar jou overmaakt?
Hoe maak jij geld over naar mnt Gox?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar alles weggehaald daar. Ik ga nu weer handelen, daar zal je eerst toch euro's voor nodig hebben
.
Eurotransfer ja. Creditcard kan niet (logisch, daarvan kan je terugboeken).quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:56 schreef 0033 het volgende:
[..]
Hoe maak jij geld over naar mnt Gox?
Ik heb een account en wacht nu op de 'approval', daarna Eurotransfer? Liever zou ik m'n creditcard gebruiken.
Noobvraag hoor, maar wat ben je ongeveer kwijt aan transactiekosten?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eurotransfer ja. Creditcard kan niet (logisch, daarvan kan je terugboeken).
Geen idee. Ik had trouwens verwacht dat het geld inmiddels binnen zou zijn. Nog niet dusquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:00 schreef 0033 het volgende:
[..]
Noobvraag hoor, maar wat ben je ongeveer kwijt aan transactiekosten?
Nicequote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:15 schreef lipjes het volgende:
collega van mij gaat ook beginnen met bitcoins
ik ben er zelf al bijna een jaar mee bezig, en nu begon hij het toch ook wel interessant te vindenquote:
Ik heb een aantal uur gemined om het stroomverbruik te meten en voor 5 euro aan bitcoins gekocht ongeveer. Die heb ik ritueel vernietigd later.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:17 schreef doesd00 het volgende:
Whuzz is gewoon een mannetje die heel spijtig heel veel geld heeft verloren met Bitcoins..
Succes!quote:Op maandag 23 januari 2012 14:10 schreef PiRANiA het volgende:
Ah, geld staat op mtgox. Koers bijhouden maar weer
.
Staatsloterij. Gaat prima. Elke maand weer spanning en sensatie.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Succes!![]()
Hoe staat het met je postcode-loterij-loten
Heb en had ik nietquote:en je palminvest aandelen?
Levert iig meer rendement op dan bitcoinquote:Op maandag 23 januari 2012 14:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Staatsloterij. Gaat prima. Elke maand weer spanning en sensatie.
Nee, bitcoin levert meer op.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Levert iig meer rendement op dan bitcoin
Fixed.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:24 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee, bitcoin levert meer op voor de videokaartverkopers
PM maar, dan kijken we evenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:33 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Beste mensen, ik heb een verzoek aan een van jullie die wat meer ervaring heeft met Bit Coin als ik.
Het zit als volgt: Ik wil graag op internet een relatief kleine aanschaf doen met bitcoins, maar heb er nooit eerder mee gewerkt. Opzich geen probleem, ik heb inmiddels uitgevonden hoe het zit en werkt. Dus ik sta net op het punt om geld over te boeken naar MTGox, kom ik erachter dat mijn bank een vrij hoog tarief voor dergelijke transacties vraagt. In ieder geval vergeleken met het bedrag waar het in totaal om gaat, +/- ¤20,-
Nu het verzoek: Is er een van jullie die voor +/- ¤20,- aan bitcoins (ongeveer 4.7 coins if i'm right) naar mijn wallet wilt overmaken? Ik maak dan het bedrag in euro's via Ideal naar jouw rekeningnummer over.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Nee niet in NL mits je elektriciteit gratis is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:37 schreef sciter het volgende:
Is het nogsteeds rendabel om te minen?
Wanneer leren mensen nou eens het verschil tussen mits en tenzij?!quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:26 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Nee niet in NL mits je elektriciteit gratis is.
En in combinatie met een VPS?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:26 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Nee niet in NL mits je elektriciteit gratis is.
Hoe verkrijg ik de 'trusted' account status aangezien de 'verified' status me iets te veel moeite is.quote:In order to make Euro deposits you need to have a "verified" or "trusted" account status. Please visit https://mtgox.com/forms/verification to apply.
Geen idee wat het verschil is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:31 schreef julian6 het volgende:
[..]
Hoe verkrijg ik de 'trusted' account status aangezien de 'verified' status me iets te veel moeite is.
?quote:Wat krijg ik trouwens een hoofdpijn van dat hele bitcoin
PM maarquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:47 schreef julian6 het volgende:
Zijn er hier mensen waar ik bitcoins van kan kopen? ik heb geen energierekening die ik naar mtgox kan sturen om 'verified' status te krijgen (en dan zelf bitcoins kopen)
Dat ga je er qua kosten nooit uit halenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:07 schreef sciter het volgende:
[..]
Als ik nou een VPS huur met 18ghz aan CPU-kracht?
Je zou LTC kunnen minen maar ik denk niet dat je de huur terug gaat verdienen. Ik doe op 40Ghz c.a. 90Kh/s wat nu ongeveer 60LTC is, c.a. 1$ per dag bij de huidige koers.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:07 schreef sciter het volgende:
[..]
Als ik nou een VPS huur met 18ghz aan CPU-kracht?
Dat wordt hem niet, zelfs niet als ik het dubbele zou verdienen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:49 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Je zou LTC kunnen minen maar ik denk niet dat je de huur terug gaat verdienen. Ik doe op 40Ghz c.a. 90Kh/s wat nu ongeveer 60LTC is, c.a. 1$ per dag bij de huidige koers.
www.tradehillblog.comquote:::::: Announcement :::::: TradeHill suspending trading and returning client funds.
Dear Clients,
Effective immediately TradeHill will be shutting down trading / deposits and returning all client funds.
Due to increasing regulation TradeHill can not operate in it's current capacity without proper money transmission licensing. Combined with multiple bank account closures and Paxum's decision to close all Bitcoin business accounts, we have deemed the best course of action is to halt trading and pursue licensing while raising funds.
SEPA transfers for our Euro customers have been enabled.
Everyone at TradeHill has also been working without pay for several months after one of our payment processors removed over $100,000 dollars from our account without notice. We decided to cover this loss for now instead of passing it on to our customers and are taking legal action against the processor. We would also like to make it known that our relationship with Paxum has been great and hope to work with them in the future.
We will be focusing on Bitcoin.com and are preparing to release a new site before the end of the month.
It has been a pleasure working with the Bitcoin community and look forward to continuing our business in the future. More details to come soon.
Sincerely,
Jered Kenna
Chief Executive Officer
TradeHill
Please send all press inquires to: press@tradehill.com
Edit: We've received a lot of questions regarding donating your remaining balance to Bitcoin.com development. We've enabled a method to donate in all of the currencies and Bitcoin. 100% of these funds will go to Bitcoin.com development and keeping a community element present on the site. We have a great team lined up that we are preparing to announce and changes in the works to be released very soon. Thank you for all of your support.
Blij dat ik het eens een keer niet zelf hoef te zeggen, want dan valt iedereen weer over me heen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zeg nou niet dat je die niet zag aankomen? Geen toegevoegde waarde en wel kosten, kun je alleen volhouden door met geld te slepen, en dat loopt uiteindelijk een keer verkeerd af (voor degenen die de zak op het laatst vasthouden, althans.....).
Hangt er een beetje van af _hoe_ je het zegt, hequote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Blij dat ik het eens een keer niet zelf hoef te zeggen, want dan valt iedereen weer over me heen.
Nope, MtGox is de grootste. Tradehill was volgens mij voor Europa een nieuwe. Ik kende het niet zo goedquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af _hoe_ je het zegt, he
Maar vergeef me m'n ontwetendheid, is tradehill de enige die handel in bitcoins facilieert?
In dit topic niet hoor. Als je (geen blauw naampje hebt) ze vraagt of ze dat niet hadden zien aankomen dan vallen ze over elkaar heenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af _hoe_ je het zegt, he
Tradehill was de nummer twee en de enige serieuze concurrent van MtGox, die nog steeds zo'n 70% (nu dus weer ~95%) van de handel in handen had.quote:Maar vergeef me m'n ontwetendheid, is tradehill de enige die handel in bitcoins facilieert?
Zakt momenteel weer iets in, terug onder de $5. Het is altijd lastig te voorspellen wat het gaat doen. Ik vermoed dat het een poosje tussen de $4 en $5 zal schommelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat is de invloed van terugtrekken van Tradehill op de koers van Bitcoin?
Wat verdient een tussenpersoon (zoals MtGox of Tradehill) aan het faciliteren van handel in 'bitcoins'? Want als een tussenpersoon er niks aan verdient, is het nogal logisch dat ze zich (moeten) terugtrekken. Het is toch geen hobby of liefde-werk-oud-papier voor ze, of heeft MtGox wel een ideele grondslag?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zakt momenteel weer iets in, terug onder de $5. Het is altijd lastig te voorspellen wat het gaat doen. Ik vermoed dat het een poosje tussen de $4 en $5 zal schommelen.
Het waaróm Tradehill moet sluiten is vrij zorgwekkend overigens. Het blijkt heel moeilijk te zijn voor exchanges (en andere instellingen die relatief groot worden met bitcoins) om ondersteuning van banken te krijgen. Stuk voor stuk komen ze in de problemen met regelgeving omtrent financiele instellingen.
Bij MtGox kun je alleen nog echt terecht als je jezelf volledig identificeert, dus ze willen een scan van bijvoorbeeld je ID of je energienota met al je NAW gegevens, anders mag je geen normale bedragen van-en-naar MtGox overmaken. Dat ondermijnt natuurlijk compleet het idee van een anonieme betaaleeinheid.
Dat probleem zit hem niet zozeer in bitcoin zelf, maar in het feit dat de hele financiele regelgeving en "het systeem" niet is berekent op iets als bitcoin, maar alleen op "klassieke" valuta. De vraag is of bitcoin in staat zal zijn om die regels zo aangepast te krijgen dat het op grotere schaal gaat werken. Wat mijn antwoord op die vraag is, is hier wel bekend.
0.6% van de transfer verdienen ze ongeveer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat verdient een tussenpersoon (zoals MtGox of Tradehill) aan het faciliteren van handel in 'bitcoins'? Want als een tussenpersoon er niks aan verdient, is het nogal logisch dat ze zich (moeten) terugtrekken. Het is toch geen hobby of liefde-werk-oud-papier voor ze, of heeft MtGox wel een ideele grondslag?
Dat laatste lijkt me niet, want er is een veel eenvoudigere manier om de handel te killen: zeg dat het onder de wet op het bankwezen valt (of het buitenlandse equivalent daarvan). Moeten ze een bankvergunning hebben, en dat vereist een gigantische hoeveelheid kapitaal en compliance.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
0.6% van de transfer verdienen ze ongeveer.
Wel interessant om te zien hoe er dus mee wordt omgegaan vanuit banken enzo. Zonde tegelijk. Ik denk dat er ook een deel overheidsdruk achter zit.
Keer twee. Want tegen elke aankoop staat een verkoop. Wat voor jou één transactie lijkt, telt voor hen twee keer. Jij betaalt 0.6% om je bitcoins te verkopen, de kopende partij betaalt 0.6% om ze aan te kopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
0.6% van de transfer verdienen ze ongeveer.
Welnee. Overheden bemoeien zich hier nog helemaal niet mee, daarvoor is het allemaal véél te kleinschalig. We hebben het nog steeds over ongeveer 100k users wereldwijd die zich hier actief mee bezig houden. Er is echt geen overheid die zich daar druk om maakt hoor.quote:Wel interessant om te zien hoe er dus mee wordt omgegaan vanuit banken enzo. Zonde tegelijk. Ik denk dat er ook een deel overheidsdruk achter zit.
Laatste schattingen die ik van MtGox heb gehoord was een omzet van zo'n 300k dollar op jaarbasis. Kosten zijn webservers, wat personeel en bankkosten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nog afgezien dat ik niet precies weet hoeveel geld hierin omgaat,
Dat weet niemand. De transparantie is letterlijk 0. We hebben geen inzage in hoe MtGox zijn risico's heeft afgedekt, waar de winst naar toe gaat, hoeveel ze in reserve hebben, enz.quote:maar als een organisatie die een dergelijke alternatieve valuta ondersteunt op 100k de stekker eruit trekt, lijkt me dat niet helemaal safe? Is MtGox wat degelijker?
Op de Deebweb heb je veel users, die kopen er drugs/wapens van enzo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Keer twee. Want tegen elke aankoop staat een verkoop. Wat voor jou één transactie lijkt, telt voor hen twee keer. Jij betaalt 0.6% om je bitcoins te verkopen, de kopende partij betaalt 0.6% om ze aan te kopen.
[..]
Welnee. Overheden bemoeien zich hier nog helemaal niet mee, daarvoor is het allemaal véél te kleinschalig. We hebben het nog steeds over ongeveer 100k users wereldwijd die zich hier actief mee bezig houden. Er is echt geen overheid die zich daar druk om maakt hoor.
Waar het hier om gaat is dat zodra een bedrijf geld gaat verdienen aan de handel in geld er aan een hoop regelgeving moet worden voldaan. Bitcoin heeft lang gedaan alsof dat voor hun niet gold. "Wij zijn immers geen geld!", "Wij zijn anoniem", enz. Alleen gaat het de meesten er uiteindelijk om, om er geld aan te verdienen. Echt geld, geen bitjes in de cloud waar je niets mee kunt kopen.
En op dat moment grijpen de financiele instellingen in en eisen dat je je aan de wetgeving houd.
Een voorbeeld daarvan is MtGox, waarbij je je volledig moet identificeren tegenwoordig. En ander voorbeeld is TradeHill die met diverse banken en concurrerende systemen (o.a. Dwolla) in de clinch heeft gelegen.
https://www.eatgrubgo.com/bitcoin.htmquote:By next week, GrubGo will be delivering for up to 40 restaurants! They form actual partnerships with these businesses so the consumer pays the same price they would in the brick and mortar location. Based on mileage a small delivery fee is added that 100% of goes to the driver for gas. Grubgo's only rule is no chains. They stick with the best independently owned and operated restaurants St. Louis has to offer. Next week they are going live with the surrounding counties of St. Louis. By this time next year, they plan to be in Chicago. Thanks to Grubgo's love for bitcoin, travelers and St. Louisan's can eat food from all around the city with bitcoin; from steak to sushi and the President's favorite pizza, Pi.
Het is officieel niet eens een valuta meer. Ze hebben van de bitcoin site het woord "currency" ook weggehaald toen er een rechtzaak in frankrijk aan zat te komen. Bitcoin is heel bang voor de banken en het financiele stelsel en durven zich dus niet echt een valuta meer te noemen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:31 schreef Gamer_V het volgende:
Wat een moeite om een valuta paar bits te bemachtigen
Definiëer "ze" en "de bitcoin site"?quote:Op donderdag 23 februari 2012 06:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het is officieel niet eens een valuta meer. Ze hebben van de bitcoin site het woord "currency" ook weggehaald toen er een rechtzaak in frankrijk aan zat te komen. Bitcoin is heel bang voor de banken en het financiele stelsel en durven zich dus niet echt een valuta meer te noemen.
Na een dag uitzoeken snap ik er nog geen ene zak van... En nu ben ik een redelijk technisch mannetje.. hoe moet jan met de korte achternaam dit ooit gaan snappen? Maar een vaag verhaal hoor...quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:31 schreef Gamer_V het volgende:
Wat een moeite om een valuta te bemachtigen
Wat snap je niet?quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:06 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Na een dag uitzoeken snap ik er nog geen ene zak van... En nu ben ik een redelijk technisch mannetje.. hoe moet jan met de korte achternaam dit ooit gaan snappen? Maar een vaag verhaal hoor...
Lijkt me niet, paypal kun je 'terugstorten', het is geen definitieve betaling...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:38 schreef sciter het volgende:
Kan je trouwens ook bitcoin kopen met paypal?
Kun beter 2 Macs nemen van een Euro.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:19 schreef ScarFace- het volgende:
¤3,50. Precies de prijs van een Big Mac meen ik.
Ja, maar niemand wil het zien! F*ck het systeem!quote:Op maandag 12 maart 2012 01:38 schreef Synthercell het volgende:
Al in de oude sf tv serie battlestar galactica wordt er betaalt met gouden credits. Voorkennis. Dit hele systeem is geplant, alles wordt sinds y2k achter elkaar gedrukt. Elektronisch betalen is heel riskant, iedereen loopt met al zijn credits op zak en bij storing zit je in de problemen (minder vrijheid, meer problemen) Systeem heeft absolute macht nodig, niets anders dan (alweer) imperialisme. Andere tijd, zelfde verhaal. Tirannie met elektronische ondersteuning.
Kopen van iemand of kopen van een exchange. En daar moet je je identificeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 02:55 schreef julian6 het volgende:
[..]
Hoe je er op een simpele manier aan komt.
Je er voor moeten identificeren valt volgens mij niet onder 'simpel'quote:Op maandag 12 maart 2012 19:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kopen van iemand of kopen van een exchange. En daar moet je je identificeren.
Vind je het goed om $5.24 te verliezen? Dan is het een goed moment.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:07 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb dit een tijdje niet meer gevolgd, maar is het nu een 'goed moment' om in te stappen? Zie dat een bitcoin op $5.24 staat.
Vind het niet erg om een kopie van mijn ID op te sturen maar ik moest ook een kopie van een energierekening opsturen en die heb ik niet omdat het bij mijn huur is inbegrepen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:04 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Je er voor moeten identificeren valt volgens mij niet onder 'simpel'
[/quote]quote:Dear Pieren Jan,
Thank you for using MtGox.
We appreciate your presence and would like today to give you
a free Yubikey. Considering recent problems with hacked accounts,
hacked computers and more, we see the Yubikey as a good step
toward better security.[quote]
Dan begin ik met mijn kantquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:23 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb vandaag nogal wat over bitcoin doorgelezen uit interesse, maar ik heb een paar vragen erover. Ik hoop dat iemand die wat meer ervaring heeft die kan beantwoorden. (En dat maakt me niet uit of dat Whuzz, PiRANiA, MaGNeT of iemand anders is, het liefst hoor ik het verhaal van meerdere kanten...)
De papiertjes waar ¤50 op staat en in je portemonnee zitten zijn evengoed 'niets' waard, je weet alleen dat mensen er ooit iets voor willen betalenquote:1. Mensen minen bitcoins omdat het geld kan opleveren, maar waarom levert het geld op? Een bitcoin is immers 'niets' waard, enkel de hoop dat iemand er ooit iets voor wil betalen. Is het niet simpelweg een 'bigger fool theory'?
Mensen willen ervoor betalen, dat maakt het waardevol. Toch?quote:2. Is dit niet gewoon verspilling van energie, aangezien er niets 'waardevols' wordt gecreëerd?
Voor je het weet gebruiken we bitcoins voor de komende 1000 jaarquote:3. Geen last van inflatie is een veelgehoord argument. Waarom beleg ik dan niet gewoon in goud? Daar is ook een beperkte hoeveelheid van en het is net zo (in)stabiel als bitcoin, maar wordt wel al duizenden jaren gebruikt als betaalmiddel?
Daar is denk ik geen plan voor.quote:4. Uiteindelijk zijn er 21 miljoen bitcoins, maar gaan er wel steeds meer mensen gebruik maken van het systeem hopen de bitcoiners. Er zal dus een enorme deflatie toeslaan waarbij je morgen meer kunt kopen voor één bitcoin dan dat je vandaag kunt. Niemand geeft meer bitcoins uit, iedereen spaart, de economie ligt op zijn gat. Hoe wordt dit probleem aangepakt?
Dat moet omdat er niet centraal bijgehouden wordt wie hoeveel geld heeft. Je wallet is de 'private key', daarmee kun je de bitcoins ontsleutelen. Zonder je wallet (en dus zonder je private key) kan dat niet. Dat het na elke transactie zou moeten is overdreven, maar wel een goed idee (om maar zeker te zijn).quote:5. Als je bitcoins hebt, moet je na elke transactie je 'wallet' backuppen. Waarom? Is anders al je geld weg? Zo ja: levert dat niet nog meer deflatie op door mensen wiens pc crasht?
Genoeg mensen moeten het leuk vinden ja. Het is voorlopig nog klein, hoewel het gestaag groeit en het 'ecosysteem' steeds meer groeit.quote:6. Stel ik ben bakker: waarom wil ik bitcoin accepteren terwijl ik al euro's accepteer? Van de andere kant betaalt de klant met euro's omdat de bakker geen bitcoin accepteert. Naar mijn mening is de potentie dat dit groot wordt nihil, of zie ik dat verkeerd?
Het ideaal achter bitcoin is was dat het een goedkopere, vrijere en betere manier van betalen zou zijn dan bestaande valuta. Het is dan ook niet de bedoeling dat iemand voor jouw bitcoins gaat betalen, maar dat we allemaal mét bitcoins gaan betalen. Het zou dus een waardedrager moeten zijn, in plaats van een waarde-goed.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:23 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb vandaag nogal wat over bitcoin doorgelezen uit interesse, maar ik heb een paar vragen erover. Ik hoop dat iemand die wat meer ervaring heeft die kan beantwoorden. (En dat maakt me niet uit of dat Whuzz, PiRANiA, MaGNeT of iemand anders is, het liefst hoor ik het verhaal van meerdere kanten...)
1. Mensen minen bitcoins omdat het geld kan opleveren, maar waarom levert het geld op? Een bitcoin is immers 'niets' waard, enkel de hoop dat iemand er ooit iets voor wil betalen. Is het niet simpelweg een 'bigger fool theory'?
Ja. Maar ook bestaande valuta moeten worden gedrukt of geslagen en banken hebben ook dikke servers nodig om alle transacties te verwerken. Dat kost ook energie. Het hashen (aanmaken) van nieuwe bitcoins houd een keer op, waarna alle energie gestoken kan worden in het maken van transacties, net als bij banken.quote:2. Is dit niet gewoon verspilling van energie, aangezien er niets 'waardevols' wordt gecreëerd?
Maar niet meer als dagelijkse valuta, omdat goud mede dankzij de beperkte beschikbaarheid een aantal inherente problemen heeft. Deflatie bijvoorbeeld, iets dat veel funester is dan inflatie. En dat probleem heeft bitcoin dus ook.quote:3. Geen last van inflatie is een veelgehoord argument. Waarom beleg ik dan niet gewoon in goud? Daar is ook een beperkte hoeveelheid van en het is net zo (in)stabiel als bitcoin, maar wordt wel al duizenden jaren gebruikt als betaalmiddel?
Niet. Dat is dus *exact* wat je ziet gebeuren. En dat is dus ook de reden dat bitcoin al een aantal jaar bestaat en niet echt van de grond komt, afgezien van een besloten kring die de bitcoins een beetje rondpompt.quote:4. Uiteindelijk zijn er 21 miljoen bitcoins, maar gaan er wel steeds meer mensen gebruik maken van het systeem hopen de bitcoiners. Er zal dus een enorme deflatie toeslaan waarbij je morgen meer kunt kopen voor één bitcoin dan dat je vandaag kunt. Niemand geeft meer bitcoins uit, iedereen spaart, de economie ligt op zijn gat. Hoe wordt dit probleem aangepakt?
Jij snapt hetquote:5. Als je bitcoins hebt, moet je na elke transactie je 'wallet' backuppen. Waarom? Is anders al je geld weg? Zo ja: levert dat niet nog meer deflatie op door mensen wiens pc crasht?
Dat zie je goed. Daar komt nog bij dat als jij een doorsnee bakker bent, je nog nooit van bitcoins gehoord hebt en waarschijnlijk ook nooit zult horen.quote:6. Stel ik ben bakker: waarom wil ik bitcoin accepteren terwijl ik al euro's accepteer? Van de andere kant betaalt de klant met euro's omdat de bakker geen bitcoin accepteert. Naar mijn mening is de potentie dat dit groot wordt nihil, of zie ik dat verkeerd?
Die is er al geweest. Toen we van $30 terugvielen naar $4. Dat was voor velen wel een doorbraakquote:Op woensdag 25 april 2012 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Die grote doorbraak laat lang op zich wachten ja.
Lachen!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:31 schreef gna het volgende:
bitcoins kopen kan tegenwoordig via iDealhttp://idealcoin.nl/
transactiekosten zijn wel relatief hoog voor een enkele bitcoin, wordt pas echt interessant vanaf een stuk of 5.
quote:Volgens de start-up CoinLab kunnen gamebedrijven met free-to-play games ongeveer vijftien dollar per speler per maand verdienen aan Bitcoin-minende gamers. Het bedrijf heeft 500.000 dollar opgehaald om dat idee verder uit te werken.
Het Amerikaanse bedrijf CoinLab heeft een half miljoen dollar opgehaald om het delven van de virtuele valuta Bitcoin te introduceren in de gamesindustrie. De start-up werkt momenteel samen met twee gamebedrijven om zijn project uit te werken. Het concept bestaat uit het integreren van een Bitcoin-mining-applicatie in free-to-play-games, zodat gamers tijdens het spelen Bitcoins genereren met hun gpu. Bitcoins worden gegenereerd door het uitvoeren van bepaalde zware rekenkundige opdrachten.
De spelers die een Bitcoin-client als onderdeel van een cluster draaien, krijgen bepaalde virtuele items of punten in het spel, terwijl het gamebedrijf de geminede Bitcoins krijgt. Volgens een ruwe berekening van CoinLab zou elke gamer tussen een halve en twee dollar per dag aan Bitcoins bijeen kunnen harken. Per maand zou dat overeenkomen met het gebruikelijke abonnementsbedrag: gemiddeld vijftien dollar. CoinLab betaalt het bedrijf achter het spel dan uit in een valuta naar keuze.
CoinLab vermeldt echter niet dat een speler te maken krijgt met een oplopend energiegebruik, doordat de gpu Bitcoins aan het minen is. Bovendien is het minen van Bitcoins niet altijd rendabel; vaak zijn de energiekosten hoger dan de opbrengst aan gegenereerde Bitcoins.
Bitcoins zijn cryptografisch geld. Hoewel zware encryptie is toegepast op het geld, kan het nog altijd gestolen worden door de 'oplossingen' van de berekeningen die anderen hebben uitgevoerd te stelen. Dat is in het verleden al enkele keren gebeurd, wat het imago van het alternatieve geldsysteem niet ten goede kwam.
M'n ruim 13.000 NameCoins gaan trouwens ook goedquote:
Grapje zeker.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:56 schreef PiRANiA het volgende:
Opzich heeft bitcoins niet echt een voordeel t.o.b. goud, denk ik.
Okay, bitcoin heeft wel een voordeel, de prijs is niet makkelijk aan te passen door overhedenquote:
Ik vind mijn kaart nergens... Heb een sapphire hd 7850quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:46 schreef PiRANiA het volgende:
Heb je al eens opgezocht hoe geschikt je kaart js?
Verklaar u nader. Welke fundamentele fouten precies?quote:Op woensdag 25 april 2012 09:30 schreef Whuzz het volgende:
Helaas zitten er een paar fundamentele fouten in het bitcoin principe, waardoor het slechts bruikbaar blijkt als speculatiemiddel en niet als betaalmiddel voor de grote massa. Het ideaal was mooi, maar in de praktijk blijkt het gewoon een piramidespel en/of een casino voor nerds.
Omdat ze liever niet om zeep worden geholpen door bankiers, duistere overheidsinstanties, en figuren die achter de schermen aan de financiële touwtjes trekken.quote:Waarom denk je dat in het begin alles via TOR ging? Omdat de bedenker zo'n wereldverbeteraar is?
Wat is in dit geval het probleem dan? Ik sta wel te lachen van fikse deflatie, met 80000 BTC in m'n wallet.quote:Maar niet meer als dagelijkse valuta, omdat goud mede dankzij de beperkte beschikbaarheid een aantal inherente problemen heeft. Deflatie bijvoorbeeld, iets dat veel funester is dan inflatie. En dat probleem heeft bitcoin dus ook.
Ik denk dat het niet van de grond komen (wat trouwens relatief is, er gaan inmiddels toch al aardig wat echte euro's en dollars in om) voornamelijk komt doordat het nog te complex is voor de Average Joe om dit systeem te doorgronden.quote:Niet. Dat is dus *exact* wat je ziet gebeuren. En dat is dus ook de reden dat bitcoin al een aantal jaar bestaat en niet echt van de grond komt, afgezien van een besloten kring die de bitcoins een beetje rondpompt.
Ik denk dat het met ruim 2 quadriljoen eenheden nog even gaat duren voordat het kwijtraken van bitcoins enige rol van betekenis speelt.quote:Als je jouw wallet veilig genoeg backupped en zorgt dat je lang genoeg leeft (of het doorgeeft aan je kinderen) komt er een dag dat je de laatste bitcoins op aarde bezit. Hoeveel zouden die dan wel niet waard zijn!
Idem voor PIN in 1980.quote:Dat zie je goed. Daar komt nog bij dat als jij een doorsnee bakker bent, je nog nooit van bitcoins gehoord hebt en waarschijnlijk ook nooit zult horen.
The Yubikey is a device allowing secure login with a "One Time Password". It is recognized as a USB keyboard by your computer, and touching it with your finger causes it to input a 44 character long password which is unique and is only valid for a few seconds. Each time you use it a new password is generated, protecting your account even if someone has access to your computer.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:46 schreef Jace_TBL het volgende:
Wat is een yubikey, een soort e-dentifier (net als bij internetbankieren) of battle.net authenticator?
Ik doe mijn bitcoin zaken trouwens bij intersango.com, vind ik prettiger dan mtgox.
Deflatie is funest voor de economie aangezien mensen wachten met consumeren. Door het wachten met consumeren valt vraag weg, waardoor de hele economie begint stil te vallen. Daarnaast stijgt de reële rente waardoor investeringen ook zullen uitblijven. Al met al ben je dan gewoon terug in De Grote Depressie.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:40 schreef Jace_TBL het volgende:
Wat is in dit geval het probleem dan? Ik sta wel te lachen van fikse deflatie, met 80000 BTC in m'n wallet.
Je draait oorzaak en gevolg om. Deflatie onstaat doordat de vraag wegvalt en er overcapaciteit ontstaat, middels lagere prijzen probeerd men het product toch te verkopen. Een gezond marktmechanisme.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Deflatie is funest voor de economie aangezien mensen wachten met consumeren. Door het wachten met consumeren valt vraag weg, waardoor de hele economie begint stil te vallen. Daarnaast stijgt de reële rente waardoor investeringen ook zullen uitblijven. Al met al ben je dan gewoon terug in De Grote Depressie.
Wie wacht er met consumeren?quote:Op maandag 28 mei 2012 15:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
Deflatie is funest voor de economie aangezien mensen wachten met consumeren. Door het wachten met consumeren valt vraag weg, waardoor de hele economie begint stil te vallen. Daarnaast stijgt de reële rente waardoor investeringen ook zullen uitblijven. Al met al ben je dan gewoon terug in De Grote Depressie.
Ligt eraan, is er een groeiende interesse voor die guldens, en toename van gebruikers? Biedt het voordelen boven euro's of dollars? Kan ik er corrupte banken en overheden mee omzeilen, en gewoon dingen over de hele wereld betalen zonder gezeik of absurde fees of overhead? Je zegt dat er geen meer worden bijgemaakt, wie/wat garandeert dat? Kunnen ze makkelijk worden vervalst?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:13 schreef Baltazar69 het volgende:
Ik heb nog een potje guldens, niemand gebruikt ze nog. Als iedereen ze gaat gebruiken explodeerd de koers en omdat er geen meer bij worden gemaakt word dat potje telkens meer waard.
Iemand kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |