Overuren worden niet uitbetaald, tijd voor tijd.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:01 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Nah, was ook korter dan 12 uur, en ik denk dat ik liever de overuren heb dan de oefentoelage
Mijn overuren worden wel gewoon uitbetaald hoor.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:36 schreef AchJa het volgende:
En verder...
[..]
Overuren worden niet uitbetaald, tijd voor tijd.
Die van mij ookquote:Op donderdag 17 november 2011 20:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Mijn overuren worden wel gewoon uitbetaald hoor.
Ola! Weer lekker boven Nederland gevlogen de laatste weken? Of was jij dat niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Mijn overuren worden wel gewoon uitbetaald hoor.
Niet helemaal waar maar ik binnenslaper wat voor mij betekend dat ieder uurtje dat ik extra werk gedurende ''binnenslaap uren'' betekend dat ik extra tijd met familie en vrienden kan doorbrengen zonder daar salaris voor te hoeven inleverenquote:Op donderdag 17 november 2011 18:36 schreef AchJa het volgende:
En verder...
Overuren worden niet uitbetaald, tijd voor tijd.
Correct.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:24 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Niet helemaal waar maar ik binnenslaper wat voor mij betekend dat ieder uurtje dat ik extra werk gedurende ''binnenslaap uren'' betekend dat ik extra tijd met familie en vrienden kan doorbrengen zonder daar salaris voor te hoeven inleveren
Maar dan moet je geen verlof aanvragen in de meetperiode (3 maanden is geen standaard, kan ook maar zo een half jaar zijn). En in het slechtste geval kunnen ze je verplichten om die uren op te nemen.quote:Tevens worden overuren na drie maanden gewoon uitbetaald, hoeveelheid hangt af van weekend/nacht/dag
quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef Nibb-it het volgende:
http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/ Hehe
Die petten ook altijdquote:Op donderdag 17 november 2011 20:42 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die cadet schijt m ook in 7 kleuren denk ik
Dat houd het land draaiende.... Kindje maakt pet>leger meneertje blij> pet kapot>leger meneertje boos en wil een nieuwe pet> kindje maakt met>etc>etc>etcquote:Op donderdag 17 november 2011 20:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nog een keer zo'n ding gehad, kwaliteit is ontzettend slecht.
ow, wist ik niet, achja, thx for the info !quote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef AchJa het volgende:
Maar dan moet je geen verlof aanvragen in de meetperiode (3 maanden is geen standaard, kan ook maar zo een half jaar zijn). En in het slechtste geval kunnen ze je verplichten om die uren op te nemen.
quote:
Minder uren draaien vanwege jaloerse collega'squote:
Optie 1.... Je stompt ze allemaal op hun grote bolle neuzen ! ! !quote:Op donderdag 17 november 2011 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Minder uren draaien vanwege jaloerse collega's
Optie 2 is ander werk zoeken?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:14 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Optie 1.... Je stompt ze allemaal op hun grote bolle neuzen ! ! !
Eigenlijk was dat een mes op de keel van de roostermaker zetten.quote:
Onze TC belt iedere chauffeur om rooster ook door te geven.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat een mes op de keel van de roostermaker zetten.
Maargoed, aangezien ik er van houd "optie" de interwebz in te typen...
Optie 3.... Het rooster hertypen en vervangen als niemand het ziet
Was het maar zo een feest AchJa, is geen defensie!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef AchJa het volgende:
Optie 4 is het lekker kalm aan doen en overuren schrijven.
Optie 5, auto van de zaak misbruiken voor prive doeleinden.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Was het maar zo een feest AchJa, is geen defensie!
Zit GPS in, daarnaast moeten we onze kilometer registratie op orde hebben. Dus ff naar m'n ouders in mofrika gaan zit er niet inquote:Op donderdag 17 november 2011 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Optie 5, auto van de zaak misbruiken voor prive doeleinden.
Valt er nou helemaal niks te klooien daar bij jou?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zit GPS in, daarnaast moeten we onze kilometer registratie op orde hebben. Dus ff naar m'n ouders in mofrika gaan zit er niet in
Ik weet zeker dat we gewoon een spijker op de weg kunnen leggen en er vervolgens overheen rijdenquote:Op donderdag 17 november 2011 21:23 schreef AchJa het volgende:
Valt er nou helemaal niks te klooien daar bij jou?
Jawel, met de postbode+. Die heb nog minder verstand van computers als ik. Dus als hij er ff niet is haal ik de kabel van toetsenbord eruit. Hij is dan in grote paniek, de digibeetquote:Op donderdag 17 november 2011 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt er nou helemaal niks te klooien daar bij jou?
Idee, Cobra, jij en ik gaan een vennootschap beginnen. Subsidie aanvragen voor aanschaf wapens, en bieden ons aan bij de reders!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:25 schreef AchJa het volgende:
Btw, waarom zouden landmachters dit niet kunnen?
http://fd.nl/economie-pol(...)ijken-onverzekerbaar
Politiek geneuzel!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:32 schreef AchJa het volgende:
Ik vind het raar dat er alleen maar mariniers getasked worden voor zo'n opdracht. Als ze mij vanavond bellen dat ik met mijn buks op een schuit moet liggen heb ik voor 00:00 mijn spullen ingepakt en ben ik klaar om te gaan.
Wat is nou de moeilijkheid om een piraat zijn schuit de vernieling in te schieten?
Uit dat stuk:quote:
Nogmaals, politiek geneuzel!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit dat stuk:
"Jaarlijks varen zo’n 250 schepen onder Nederlandse vlag door het risicogebied. Het aantal zogeheten Vessel Protection Detachments met mariniers schiet tekort, zo stelt de redersvereniging KVNR"
Met mariniers alleen is die kar dus niet te trekken. Knikker er wat landmachters/ luchtmacht OGRV'ers op en klaar ben je. Het is geen rakettechniek wat alleen door mariniers uitgevoerd kan worden.
Moet je kijken hoeveel batons die man daar achter op heeft? Ik weet niet of die Noord-Koreanen bij elke raket, die ze op het zuiden afvuren, een onderscheiding krijgen, maar de laatste 'echte' oorlog was daar in 1953, zo oud is die man echt nog niet.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:42 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die cadet schijt m ook in 7 kleuren denk ik
Truste!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga pitten, eens vroeg m'n nest in.
Trusten allen!
Mwah, de Amerikanen kunnen daar ook wat van...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Moet je kijken hoeveel batons die man daar achter op heeft? Ik weet niet of die Noord-Koreanen bij elke raket, die ze op het zuiden afvuren, een onderscheiding krijgen, maar de laatste 'echte' oorlog was daar in 1953, zo oud is die man echt nog niet.
De Amerikanen doen ook nog wat missies, dat is dan nog wel redelijk, al krijgen ze daar, volgens mij, voor één missie ook vaker meer dan één onderscheiding, een missie overzees is daar al een medaille, dacht ik, maar die Noord-Koreanen doen toch niets behalve wat stoken met dat zuiden?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwah, de Amerikanen kunnen daar ook wat van...
Bij die Ami's krijg je bwv spreken al een batton als je met goed gevolg je reet hebt afgeveegd op de dixie. Maar ik denk dat Sine hier nog wel op terug gaat komen...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:57 schreef Clan het volgende:
[..]
De Amerikanen doen ook nog wat missies, dat is dan nog wel redelijk, al krijgen ze daar, volgens mij, voor één missie ook vaker meer dan één onderscheiding, een missie overzees is daar al een medaille, dacht ik, maar die Noord-Koreanen doen toch niets behalve wat stoken met dat zuiden?
Ik weet niet eens waar ze liggen, net zoals mijn medailles...quote:Nederland heeft ook heel even dat systeem gehad waar we flink wat batons konden opbouwen maar zijn daar weer heel snel van afgestapt. Ik vind het ook niet uitzien die kerstbomen van uniforms.
Maar Nederlanders krijgen toch ook én een Nato medaille én een missie medaille? Plus eventuele missie gerelateerde onderscheidingen voor bewezen diensten?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:57 schreef Clan het volgende:
De Amerikanen doen ook nog wat missies, dat is dan nog wel redelijk, al krijgen ze daar, volgens mij, voor één missie ook vaker meer dan één onderscheiding, een missie overzees is daar al een medaille, dacht ik, maar die Noord-Koreanen doen toch niets behalve wat stoken met dat zuiden?
Nederland heeft ook heel even dat systeem gehad waar we flink wat batons konden opbouwen maar zijn daar weer heel snel van afgestapt. Ik vind het ook niet uitzien die kerstbomen van uniforms.
NATO medaille krijg je maar 1 keer.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Maar Nederlanders krijgen toch ook én een Nato medaille én een missie medaille? Plus eventuele missie gerelateerde onderscheidingen voor bewezen diensten?
Je krijgt gewoon een gespje met de naam van de missie erbij.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:20 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Je krijgt een tweetjes (and so on) voor vervolg missies
Een tijd lang kreeg je die NAVO en uitzendmedailles voor elke missie, nu is dat idd één en dan werken met gespen, is ook een stuk overzichtelijker, ipv dat gekletter op een rij van een meter bier.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
NATO medaille krijg je maar 1 keer.
30 dagen NATO uitzendgebied en klaar ben je.
Wat is 'tweetjes'?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:20 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Je krijgt een tweetjes (and so on) voor vervolg missies
Gewoon die rommel opbergen in de kast en niet meer naar omkijken. Misschien dat mijn kleinkinderen het leuk gaan vinden. Waarom zou ik me beter moeten voelen met een rij medailles/ battons op de borst.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Een tijd lang kreeg je die NAVO en uitzendmedailles voor elke missie, nu is dat idd één en dan werken met gespen, is ook een stuk overzichtelijker, ipv dat gekletter op een rij van een meter bier.
Okay, dat begreep ik niet, maar cijfers werken inderaad goed, hebben ze altijd gebruik van gemaakt, zo ook de jaartallen op de gespen.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:26 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Neej niet een TWEET (engels uitgesproken)
maar een Nederlands (cijfer) 2'tje
Iddquote:Op donderdag 17 november 2011 22:31 schreef Clan het volgende:
Okay, dat begreep ik niet, maar cijfers werken inderaad goed, hebben ze altijd gebruik van gemaakt, zo ook de jaartallen op de gespen.
Je praat weer in raadsels...quote:Op donderdag 17 november 2011 22:30 schreef Braamyo het volgende:
YES !!!! Onze superhero gaat naar india om zijn geliefde te vindenChickflick FTW !!!
pfff vrouwen...quote:Op donderdag 17 november 2011 22:34 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Zo'n romantische film met een happy ending waar vrouwen altijd naar kijken, dowh
Zeg dan gewoon een wijvenfilm...quote:Op donderdag 17 november 2011 22:34 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Zo'n romantische film met een happy ending waar vrouwen altijd naar kijken, dowh
Dat komt bij de meeste oud militairen pas nadat ze jaren uit dienst zijn, met pensioen, ik heb mij de eerste jaren na FLO helemaal niet bezig gehouden met Defensie, maar nadat ik in 2004, op verzoek van familie, heb meegelopen in Wageningen heb ik een enorme band met het veteranengebeuren, en dan zijn die medailles/batons wel zo handig om te zien waar iemand is geweest en wat hij zoal heeft gedaan, het zijn dan ook meer (h)erkenningstekens zoals dat veteraneninsigne ook meer voor veteranen onderling is.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon die rommel opbergen in de kast en niet meer naar omkijken. Misschien dat mijn kleinkinderen het leuk gaan vinden. Waarom zou ik me beter moeten voelen met een rij medailles/ battons op de borst.
Vrouwen hebben kut...quote:Op donderdag 17 november 2011 22:37 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Vrouwen zijn kut, dat weet iedereen
Beetje respect houden voor die meiden heaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig wel!quote:
Dat is ook wel te begrijpen, maar als actief dienende zie ik er de meerwaarde niet zo van in. Waarom zou ik op eoa zure beëediging danwel commando overdracht met die hele ijzerwinkel rond moeten lopen. Laat dat spul maar mooi in de kast liggen dan hoef ik me daar verder ook niet druk om te maken. Het is toch een beetje "kijk eens waar ik geweest ben" gedrag.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat komt bij de meeste oud militairen pas nadat ze jaren uit dienst zijn, met pensioen, ik heb mij de eerste jaren na FLO helemaal niet bezig gehouden met Defensie, maar nadat ik in 2004, op verzoek van familie, heb meegelopen in Wageningen heb ik een enorme band met het veteranengebeuren, en dan zijn die medailles/batons wel zo handig om te zien waar iemand is geweest en wat hij zoal heeft gedaan, het zijn dan ook meer (h)erkenningstekens zoals dat veteraneninsigne ook meer voor veteranen onderling is.
quote:Op donderdag 17 november 2011 22:39 schreef Braamyo het volgende:
Pfff, kuthoeren zijn het. Mij een beetje vervelen met jankend grut. Maar rap weer binnenslaper geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nah, soms gaat dan vanzelf.quote:
Volgens mij hebben ze daar het recht onderscheidingen van vader cq grootvader te dragen. Neemt niet weg dat er meer flutkwaliteit onderscheidingen dan voedsel geproduceerd wordt daar.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Moet je kijken hoeveel batons die man daar achter op heeft? Ik weet niet of die Noord-Koreanen bij elke raket, die ze op het zuiden afvuren, een onderscheiding krijgen, maar de laatste 'echte' oorlog was daar in 1953, zo oud is die man echt nog niet.
quote:Op donderdag 17 november 2011 22:50 schreef AchJa het volgende:
En nu zitten jullie natuurlijk weer te wachten...
Toch geen net5 hequote:Op donderdag 17 november 2011 22:30 schreef Braamyo het volgende:
YES !!!! Onze superhero gaat naar india om zijn geliefde te vindenChickflick FTW !!!
Als actief dienende heb je ook genoeg aan batons, dat blik is leuk voor het volk.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is ook wel te begrijpen, maar als actief dienende zie ik er de meerwaarde niet zo van in. Waarom zou ik op eoa zure beëediging danwel commando overdracht met die hele ijzerwinkel rond moeten lopen. Laat dat spul maar mooi in de kast liggen dan hoef ik me daar verder ook niet druk om te maken. Het is toch een beetje "kijk eens waar ik geweest ben" gedrag.
Iedereen hetzelfde tenue en klaar.
Je had er bij moeten zijn, die hele klas lag dubbel van het lachen. Want dat doe je gewoon klassikaal in het midden van de klas, waarbij de rest van de goegemeente mee kijkt en eea gaat opschrijven hoe slecht of goed je wel niet bent.quote:
Hier mag je die onderscheidingen ook dragen, maar dan niet op het hart, maar aan de andere kant, kinderen mogen, zover ik weet, wel de medailles van hun vader op het hart dragen;quote:Op donderdag 17 november 2011 23:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar het recht onderscheidingen van vader cq grootvader te dragen. Neemt niet weg dat er meer flutkwaliteit onderscheidingen dan voedsel geproduceerd wordt daar.
Met dat soort dingen is het leuke dat je zaken gaat doen die niemand verwacht. Ook die drama docenten zie je dan hakkelen. Over het algemeen ga je een beetje over de gebaande paden heen (en ja, dat doe ik ook omdat het zo nu en dan wel eens moet) maar als het zo uitkomt en je kunt de boel een beetje op scherp zetten zonder consequenties dan kun je de boel wel leuk frustreren.quote:
Wrak van een woning, hij had een camper gekocht? Ik kan mij dat toch goed voorstellen in die camper met een baby erbijquote:Op donderdag 17 november 2011 23:01 schreef AchJa het volgende:
AchJa moest weer naar zo'n zure cursus in Weert. Moest ik weer gesprekjes houden etc.
Wat gebeurt er, ik kreeg een "functie introductie gesprek" met een zogenaamde genist (drama knaap docent enzo)
Dus ik met betrokkene aan de gang en een leuk verhaal ophangen maar er zaten toch wat pijnpuntjes bij die beste man. Dus we akkeren wat door en het kwam er kort gezegd op neer dat hij A: een baby had en B: hij had een bouwval van een huis gekocht, want 's nachts koud enzo en weet ik veel wat voor ellende.
Nou, toen begon ik hem af te branden dat ik hem niet meer wilde hebben, want hij was een kutgenist omdat hij als "bouwvakker" van defensie zichzelf heeft laten afschepen met een wrak van een woning. (dat waren de eerste minpunten)
Daarna begon het gezeik over zijn net geboren zoontje. AchJa niet te beroerd: "Ik heb al een kamertje voor je geregeld, kun je iig fatstoenlijk slapen, ik bel wel ff naar je vrouw als je moet overwerken".
Nou, dat was minpunt twee...![]()
Empatisch vermogen scoorde ik niet zo goed op zeg maar.
Je hebt ook nog van die onzin onderscheidingen als 'vijftigjarige jubileum van de overwinning van de grote patriottische oorlog', 'herdenkingsmedaille overlijden van de eeuwige president kameraad kim il sung', 'uitstekend landbouwer'...quote:Op donderdag 17 november 2011 23:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Hier mag je die onderscheidingen ook dragen, maar dan niet op het hart, maar aan de andere kant, kinderen mogen, zover ik weet, wel de medailles van hun vader op het hart dragen;
Hier zie je dat in de UK;
Ja vast...quote:Op donderdag 17 november 2011 23:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Als actief dienende heb je ook genoeg aan batons, dat blik is leuk voor het volk.
Over een paar jaar zien we AchJa staan;
Kort gezegd kwam het er op neer dat er niks klopte van die hut, de verwarming deed het niet. Mijn "oplossing" van ik heb nog wel wat dekens over was ook al niet goed. Toen was de vloer verrot, toen dit en toen zo. Kortom bouwval.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Wrak van een woning, hij had een camper gekocht? Ik kan mij dat toch goed voorstellen in die camper met een baby erbij
Volgens mij hebben ze voor of na mij nog nooit een Kpl1 van 43 gehad op de KMSquote:Op donderdag 17 november 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja vast...
Tegen de tijd dat ze mij officier maken...![]()
Overigens dacht ik ook zo in mijn korporaalstijd... tegen de tijd dat ze mij onderofficier maken...
Ik heb hier nog een herinneringsmedaille liggen van de kroning van Juliana, maar ik heb nooit weten te achterhalen wie van de familie er bij aanwezig was, het moet wel een vrouw zijn geweest.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Je hebt ook nog van die onzin onderscheidingen als 'vijftigjarige jubileum van de overwinning van de grote patriottische oorlog', 'herdenkingsmedaille overlijden van de eeuwige president kameraad kim il sung', 'uitstekend landbouwer'...
41... Maar ben er ook een paar maanden tussenuit geweest in afwachting van de KMS.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:22 schreef Clan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze voor of na mij nog nooit een Kpl1 van 43 gehad op de KMS![]()
Ben drie jaar geleden bevorderd tot OWI. Dus voorlopig zit het er niet in.quote:Wanneer verwacht je een bevordering? je doet nu staffunctie?
Ik heb mensen meegemaakt in dienst dat ik mij echt afvroeg hoe ze iemand onderofficier hebben kunnen maken, mensen bij de MGD die nog geen prik durfde te zetten, genisten die nog geen hamer konden vasthouden, het is ook een beetje vriendjespolitiek binnen Defensie, dat zag je ook wel aan dat Karremans profiel.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kort gezegd kwam het er op neer dat er niks klopte van die hut, de verwarming deed het niet. Mijn "oplossing" van ik heb nog wel wat dekens over was ook al niet goed. Toen was de vloer verrot, toen dit en toen zo. Kortom bouwval.
Kortom prutser... Zeker als genist zijnde.
Maar ach, we hebben weer lol gehad. Net zoals vandaag ik weer op mijn kloten kreeg dat ik weer taal als "geneuzel" bezigde. Uhu, ik vind het ook geneuzel... ja maar, zus en zo. Dat is niet te verkopen op stafniveau etc.
Jaja. Geneuzel blijft geneuzel. Ook op het hogere dek.
Is tegenwoordig wel anders. Het zijn geen plichtigen meer.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb mensen meegemaakt in dienst dat ik mij echt afvroeg hoe ze iemand onderofficier hebben kunnen maken, mensen bij de MGD die nog geen prik durfde te zetten, genisten die nog geen hamer konden vasthouden,
Ik heb een mening over dat laagstaande stukje journalistiek, maar daar mag je zelf wat over vinden.quote:het is ook een beetje vriendjespolitiek binnen Defensie, dat zag je ook wel aan dat Karremans profiel.
Ook laat begonnen, ik stond toen tussen de kereltjes van 24 tot 34 en dan kwam ik, dus ze hebben mij voor de opleiding al de gouden chevron gegeven en mij meteen tit Sgt gemaakt ( volgens de onderbouwing vanwege ouderdom binnen de groep )quote:Op donderdag 17 november 2011 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
41... Maar ben er ook een paar maanden tussenuit geweest in afwachting van de KMS.
[..]
Ben drie jaar geleden bevorderd tot OWI. Dus voorlopig zit het er niet in.
Ik heb het over beroepsquote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is tegenwoordig wel anders. Het zijn geen plichtigen meer.
[..]
Ik heb een mening over dat laagstaande stukje journalistiek, maar daar mag je zelf wat over vinden.
Karremans was ook geen geschikte man voor zijn rang/functie, net als Couzy, die is alleen maar op die positie van generaal gekomen door flink de hielen te likken van ministers, achteraf zie ik die man als een steeds slechtere generaal.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Roger, maar dan begrijp ik de link met Karremans niet helemaal.
Zeker weer stelletje VeVa'ers als ik zo zie. Paupers.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:30 schreef m.k het volgende:
Wat zijn dit voor een mongolen?![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)rlogsfilm_maken.html
Kan ik me nog aanmelden?quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:02 schreef jankaas020 het volgende:
bwaaahahahahahaha.![]()
Ik krijg volgende week een klas van de klonten mee aan boord...
Wat een gepruts, daar loop je lachend over heen. Man, ik zou mijn slaapzak nog uitrollen naast die halve thunderflash.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:00 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zeker weer stelletje VeVa'ers als ik zo zie. Paupers.
Is trouwens gewoon videosoep. Maar het idee is zoiso gewoon kut.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een gepruts, daar loop je lachend over heen. Man, ik zou mijn slaapzak nog uitrollen naast die halve thunderflash.
Moest hieraan denken: http://www.dumpert.nl/med(...)eel_ergs_gedaan.htmlquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:00 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zeker weer stelletje VeVa'ers als ik zo zie. Paupers.
dan krijg je mij misschien aan boordquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:02 schreef jankaas020 het volgende:
bwaaahahahahahaha.![]()
Ik krijg volgende week een klas van de klonten mee aan boord...
Ben nog een x door me sgt met slaapzak enalles in me ligsleuf gedondert omdat ik niet wakker werd van de tufla's en schotenquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een gepruts, daar loop je lachend over heen. Man, ik zou mijn slaapzak nog uitrollen naast die halve thunderflash.
Trap tegen je zij aankrijgen door de oefenvijand omdat jij als enige bent blijven slapen (ofschoon niks gehoord) terwijl een gehele Cie noodverplaatsing houdquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:00 schreef Thaboel het volgende:
Ben nog een x door me sgt met slaapzak enalles in me ligsleuf gedondert omdat ik niet wakker werd van de tufla's en schoten
Weet je meteen hoe je maten over je denken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:38 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Trap tegen je zij aankrijgen door de oefenvijand omdat jij als enige bent blijven slapen (ofschoon niks gehoord) terwijl een gehele Cie noodverplaatsing houd![]()
En niemand die mij ff wakkermaakt....
Omdat ik ziek begin te worden... verkouden ben ik al 4 weken maar nu komt het echt door denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo meteen je bed in op een vrijdagavond?
Nou nou. Je brengt het wel spannend zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:18 schreef Braamyo het volgende:
FUCK YEAH !!! a.s. dinsdag het Nederlands Militair Kampioenschap team-orientatie. Ik zit bij de selectie
*victory dance*
Is dat zo'n orientatieloop als tijdens de TMPT?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:18 schreef Braamyo het volgende:
FUCK YEAH !!! a.s. dinsdag het Nederlands Militair Kampioenschap team-orientatie. Ik zit bij de selectie
*victory dance*
Party pooper....quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nou nou. Je brengt het wel spannend zeg.
Je hebt je dus opgegeven voor het team van jouw onderdeel en je mag mee.
quote:
Bij gebrek aan verdere belangstelling..quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij gebrek aan verdere belangstelling..
Laat Braamyo nou, hij is zo enthousiast!quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Doei! Werkze!quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Laat Braamyo nou, hij is zo enthousiast!
Weet ik veel, afgelopen woensdag zei zo'n klasje bij van boord gaan 'tot volgende week', en 's avonds zei me pa dat de jwitt in de krant stond. Mij boeit het niet zoveel, ik loop toch zeewacht.quote:Op vrijdag 18 november 2011 06:31 schreef gerco94 het volgende:
[..]
dan krijg je mij misschien aan boord
Edit; krijg je eerste of tweedejaars?
Laat daar nu net een discussie over bezig zijn in het nieuws topic.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:59 schreef demspec het volgende:
Een paar weken geleden tijdens een buitenlandse oefening kwam mtv langs om een item op te nemen voor moneymakers. Bij thuiskomst heb ik geprobeerd dat filmpje op te zoeken omdat het 12 november zou worden uitgezonden en kom ik daar op de site dit tegen.
De titel doet mij vermoeden dat dit is wat ik zocht. Wat blijkt: gaat het over de vloot! Durf verdomme een keer je huiswerk te doen.
Ik kan het zo snel niet vinden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laat daar nu net een discussie over bezig zijn in het nieuws topic.
Defensie Nieuws Topic #9quote:
Hier en verder.quote:
Laatste berichten. Gaat over het juiste gebruik van termen. De vuilbekkerij reken ik niet mee natuurlijk.quote:
okquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Nu ik dat topic een beetje doorlees:
Ik krijg gewoon bijna een blinde woede-aanval van die posts van Lightning..
Ze werken wel met dezelfde gemarkeerde electronische paaltjes.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:42 schreef hoogvlieger het volgende:
Is dat zo'n orientatieloop als tijdens de TMPT?
Bijna, ik heb me samen met ongeveer 30/40 andere lui van het bateljon opgegeven, en we hebben er om gestreden door allemaal te proberen een orientatie parcour zo snel mogelijk af te leggen. Ik had de 4e beste tijdquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:38 schreef Cobra4 het volgende:
Dat gaat over iets heel anders. De discussie SF/SOF/SOC is wat anders dan het duidelijke verschil tussen mariniers en de vloot.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laatste berichten. Gaat over het juiste gebruik van termen. De vuilbekkerij reken ik niet mee natuurlijk.
Dan mag ik je feliciteren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:50 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Bijna, ik heb me samen met ongeveer 30/40 andere lui van het bateljon opgegeven, en we hebben er om gestreden door allemaal te proberen een orientatie parcour zo snel mogelijk af te leggen. Ik had de 4e beste tijd
Vertel dat eens aan de pers.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:51 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat gaat over iets heel anders. De discussie SF/SOF/SOC is wat anders dan het duidelijke verschil tussen mariniers en de vloot.
Zegt geloof ik al weer genoeg over de mentaliteid bij.... het korps, was het?quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:31 schreef Rave_NL het volgende:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Nou, ik ga maar eens wat eten:
Gebakken scholfilet met rijst en spinazie, yam.
quote:
U bedoelt mentaliteit?quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:53 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Zegt geloof ik al weer genoeg over de mentaliteid bij.... het korps, was het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh. Euhm. Bataljon....quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:50 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Bijna, ik heb me samen met ongeveer 30/40 andere lui van het bateljon opgegeven, en we hebben er om gestreden door allemaal te proberen een orientatie parcour zo snel mogelijk af te leggen. Ik had de 4e beste tijd
Zwaar dagje?quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Goedenavond?
Was me weer een dag zeg
En dag vol verrassingenquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zwaar dagje?
Was hier wel een korte dag, fijn.
Weer in je been gebeten?quote:
Bijna in m'n hand.quote:
quote:
Dus volgens hem had je in de ochtend, middag en avond moeten werken?quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bijna in m'n hand.
Nee, ik zou een middag en avond dienst draaien.
Dus ik vanochtend lekker aan de koffie, belt TC me op, of ik al aan het werk was.
Ik zat lekker thuis shaggie te roken en koffie te drinken.
Had ik volgens hem toch ook in de ochtend moeten werken, brengrit was blijven liggen, post was dus te laat bij de bedrijven![]()
Hij had een voudje gemaakt in de planning whehe
Yepquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus volgens hem had je in de ochtend, middag en avond moeten werken?
KNJ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Na 12 december gaan we over op de KNJ regeling, dus ook zondags werken. Rouwkaarten ophalen bij klant en wegbrengen. Boert goed
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:02 schreef demspec het volgende:
[..]
U bedoelt mentaliteit?Dyslectie wel, maar thxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yep.quote:
Niet meer twijfelen. Bataljon is goed.quote:
Aan de brie met toastjes en aan de wijn. En lui tv kijken. Vind ik leuk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand nog wat leuks aan 't doen?
Jij zou gaan slapen.....quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Aan de brie met toastjes en aan de wijn. En lui tv kijken. Vind ik leuk.
Ja, later vanavond. En morgen tot minimaal het middaguur denk ik.quote:
Ah, niks nieuws dus.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, later vanavond. En morgen tot minimaal het middaguur denk ik.
quote:
Jij begon met te vertellen dat je meteen na het werk ging slapen omdat je ziek begon te worden.quote:
Ik ben zowat meteen onder de douche gestapt en lig nu onder een dekentje op de bank te hangen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij begon met te vertellen dat je meteen na het werk ging slapen omdat je ziek begon te worden.
Nog maar 1 stap dan. Kruip in bed en ga maffen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben zowat meteen onder de douche gestapt en lig nu onder een dekentje op de bank te hangen.
Ik lig voor 22u waarschijnlijk wel in bed hoor... en ER gaat Grog voor me makenquote:Op vrijdag 18 november 2011 20:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nog maar 1 stap dan. Kruip in bed en ga maffen.
Voor of na het studeren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:35 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik lig voor 22u waarschijnlijk wel in bed hoor... en ER gaat Grog voor me maken
Hij is nu moeders en oma aan het bellen... dus zal wel na het studeren zijnquote:
Weltrusten dan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij is nu moeders en oma aan het bellen... dus zal wel na het studeren zijn
Die heb ik al een maand of 2 als ringtonequote:
Haha, altijd leuk. Heb je weer van die meisjes bij wie de telefoon afgaat tijdens de les ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Die heb ik al een maand of 2 als ringtone
Je geeft les in groep 5 op de basisschool?quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, altijd leuk. Heb je weer van die meisjes bij wie de telefoon afgaat tijdens de les ofzo.
''nyan nyan nyan nyan!!''
Nee.. raar genoeg (beschamend genoeg, moet ik zeggen) gebeurt het ook bij tentamens op de Universiteit. Het was misschien niet die ringtone, maar dat boeide op dat moment niet en het duurde ook nog is 2 minuten voordat ze naar voren liep en de mobiel die in haar tas zat uitzette..quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:19 schreef demspec het volgende:
[..]
Je geeft les in groep 5 op de basisschool?
Schultenbräu, goed te doen mits het koud heeft gestaan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:37 schreef hoogvlieger het volgende:
Dusch. Lekkere HJ Bock. Prima spul.
Das bier gemaakt om dronken van te worden. Bock is om de lekkerheid.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Schultenbräu, goed te doen mits het koud heeft gestaan.
Schultenbräu is volgens een onderzoek van Test-Aankoop uit 2011 het pilsbier met de beste prijs-kwaliteitsverhouding.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:54 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Das bier gemaakt om dronken van te worden. Bock is om de lekkerheid.
Naar mij toe ben je altijd lief ja!quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben ik altijd!
dadelijk blik op de weg
Juist, wil je het echt over deze boeg gooien?quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:53 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Zegt geloof ik al weer genoeg over de mentaliteid bij.... het korps, was het?
Hoe vaak doen jullie zo'n koudweertraining?quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist, wil je het echt over deze boeg gooien?
Afgaande dat een bataljon ongeveer 600 man bevat zegt het ten eerste genoeg over de belangstelling. Ten tweede zijn het bij dit soort evenementen altijd staftijgers en andere toetsenbordcommandos die zich geroepen voelen. Dat jij tussen die lui vierde ben geworden is dan ook weinig noemenswaardig aangezien in het land der blinden eenoog koning is.
En ten derde, heb net een oefening van 7,5 week achter de rug. Vind het wel mooi geweest voorlopig.
En heb meer mentaliteit in mn linkervoet dan jij ooit in je hele donder zal hebben.
Alvast goede nacht gewenst danquote:Op zaterdag 19 november 2011 01:08 schreef samthegreat5 het volgende:
Mooizo, alvast veel plezier volgende week.
Ik ga zodadelijk maar eens onder zeil denk ik. Morgen niet om 05:50 opstaan, yeey!
Bergtraining.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe vaak doen jullie zo'n koudweertraining?
Hij was hier met de trein aangekomen of iets dergelijks,quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Godver komt er ineens een fukking Sinterklaas parade hier langszetten. Teringherrie zeg.
Hier op de tractor denk ikquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hij was hier met de trein aangekomen of iets dergelijks,
dit zijn beelden van een bergtraining en toevallig de afgelopen maand nog.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe vaak doen jullie zo'n koudweertraining?
Hoe hebben de luchtmobielers zich er doorheen geslagen?quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:18 schreef demspec het volgende:
dit zijn beelden van een bergtraining en toevallig de afgelopen maand nog.
In de jaren 60/70 was mijn schoonbroer actief Marinier, ze kregen bij Schotland ook een training in zee, dan werden ze uit de helikopter in zee gegooit, ze moesten dan zorgen dat ze in een korte tijd weer uit dat water waren vanwege de intense kou, het werken met handgebaren ( ook slecht weer en door veel omgevingsgeluid geen mogelijkheid tot verbaal commmuniceren ). Worden deze oefeningen nog steeds verzorgd want ik lees/hoor er nooit iets over?quote:Op zaterdag 19 november 2011 01:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bergtraining.
Normaliter heb je een opwerk- en een bestendigingsjaar. Het ene bataljon zit dan in het ene om op te toppen, lui op te leiden om gereed te worden voor uitzending. Het andere bataljon is gereed voor uitzending en draait de grote oefeningen om te gereed te blijven. Door Afghanistan is dit een beetje in de war gegooid de afgelopen jaren, maar dit is het idee.
In principe worden er dan ook elk jaar een berg- en een wintertraining gegeven.
Wintertraining in feb/maart zo'n 6-8 weken, traditioneel in Noorwegen.
Bergtraining in mei/juni of okt/nov zo'n 4-6 weken, traditioneel in Schotland al werd het laatste decennium uitgeweken naar Noorwegen, Canada en de VS.
Ik heb zelf berg in 2009 en 2011 gedaan, in 2010 gemist door opleiding.
Winter in 2010 en 2011.
Edit: Het Ben Novice gedeelte van het 3e gedeelte schetst een goed beeld. Overal mist, regen en wind, en totaal geen zicht meer op terreinkenmerken, waardoor je blind moet vertrouwen op je routestudie, je kompas en je hoogtemeter. En je eigen kunnen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:36 schreef quirigua het volgende:
nou, dat is dan duidelijk : ook buiten onze landsgrenzen zijn militairen net zo debiel als apenootjes ; wat een sukkels, ook daar ;
met het verschil dat er daarginds tenminste nog iemand ergens, na een dag, het benul had dat dit helemaal niet kan ;
kom daar es om bij die defensiers in den haag, kunduz en zo, dat waanzinnige trainings-projekt
?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:25 schreef Vinz0r het volgende:
nibb-it, je zal t wel al gehoord hebben maar je stond in de checkpoint:P
Jij zou gezegd hebben dat de romeinen vroeger op birckenstocks liepen, stond in een artikel over schoeisel in de CPquote:
Hehe, heb je een scan van dat artikel?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:31 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Jij zou gezegd hebben dat de romeinen vroeger op birckenstocks liepen, stond in een artikel over schoeisel in de CP
Ik zie meteen wie er bij het korps de toetsenbordcommando isquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Rave_NL het volgende:
Juist, wil je het echt over deze boeg gooien?
Afgaande dat een bataljon ongeveer 600 man bevat zegt het ten eerste genoeg over de belangstelling. Ten tweede zijn het bij dit soort evenementen altijd staftijgers en andere toetsenbordcommandos die zich geroepen voelen. Dat jij tussen die lui vierde ben geworden is dan ook weinig noemenswaardig aangezien in het land der blinden eenoog koning is.
En ten derde, heb net een oefening van 7,5 week achter de rug. Vind het wel mooi geweest voorlopig.
En heb meer mentaliteit in mn linkervoet dan jij ooit in je hele donder zal hebben.
Is toch leuk johquote:Op zaterdag 19 november 2011 13:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Godver komt er ineens een fukking Sinterklaas parade hier langszetten. Teringherrie zeg.
Goeie morgen !quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:55 schreef Lotusss het volgende:
Zo. Nu wel officieel wakker ofzo.....
True that !quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Idd, beter dan die valse kerstman
Het artikel over de militaire laarzen etc?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:35 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hehe, heb je een scan van dat artikel?
En bij wat voor hapsnurkerseenheid zit jij dan wel niet?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:43 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ik zie meteen wie er bij het korps de toetsenbordcommando is
Zou ik niet weten, ik heb het iig nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:16 schreef Clan het volgende:
[..]
In de jaren 60/70 was mijn schoonbroer actief Marinier, ze kregen bij Schotland ook een training in zee, dan werden ze uit de helikopter in zee gegooit, ze moesten dan zorgen dat ze in een korte tijd weer uit dat water waren vanwege de intense kou, het werken met handgebaren ( ook slecht weer en door veel omgevingsgeluid geen mogelijkheid tot verbaal commmuniceren ). Worden deze oefeningen nog steeds verzorgd want ik lees/hoor er nooit iets over?
quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:59 schreef Rave_NL het volgende:
Een bakje pinda's zodat ze op losse munitie kunnen bezuinigen.
Vind persoonlijk de xbox fijner, je betaalt wel voor online toegang, ik meen 6,99 per maand.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is wijsheid? Wij denken erover om een spelcomputer te kopen, gaat een playstation3 of een XBox 360 worden?
Zelf zijn we hier helemaal niet in thuis in wat nu beter is. Zo willen we oa CoD, Fifa2012, MW3 etc willen spelen.
Net een aanbieding XBox gezien, ¤280, met 1 draadloze console + CoDquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Vind persoonlijk de xbox fijner, je betaalt wel voor online toegang, ik meen 6,99 per maand.
Hij heeft ook gewoon usb ingangen, dus je kunt er ook je externe schijf aan hangen als je een film wilt kijken, maar de PS3 heeft dit ook. Een voordeel van de 360 is dan weer dat je de console als 'media center extender' (?) kunt instellen en dan kan je films streamen vanaf de PC.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat scheelt weer, want XBox heb 250GB geheugen, hoeven we geen extra media-set erbij te kopen om bv films te kunnen kijken.
Wij hebben voor 100 euro een kastje gekocht bij de Mediamarkt, daar kunnen we ook een externe schijf aanhangen en zo al onze films en foto's op de t.v. kijken, heel handig.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon usb ingangen, dus je kunt er ook je externe schijf aan hangen als je een film wilt kijken, maar de PS3 heeft dit ook. Een voordeel van de 360 is dan weer dat je de console als 'media center extender' (?) kunt instellen en dan kan je films streamen vanaf de PC.
Dat laatste spreekt ons dus wel aan ja.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon usb ingangen, dus je kunt er ook je externe schijf aan hangen als je een film wilt kijken, maar de PS3 heeft dit ook. Een voordeel van de 360 is dan weer dat je de console als 'media center extender' (?) kunt instellen en dan kan je films streamen vanaf de PC.
Dat is zo een media-set ja, die wilden we aanvankelijk ook eerst kopen, totdat we zagen dat xbox 360 dat ook heeft. Plus we kunnen er spellen op spelen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Wij hebben voor 100 euro een kastje gekocht bij de Mediamarkt, daar kunnen we ook een externe schijf aanhangen en zo al onze films en foto's op de t.v. kijken, heel handig.
Wij zijn niet zo van de computerspelletjesquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is zo een media-set ja, die wilden we aanvankelijk ook eerst kopen, totdat we zagen dat xbox 360 dat ook heeft. Plus we kunnen er spellen op spelen.
"wij" zijn nog "jong"quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Wij zijn niet zo van de computerspelletjes
Wat adviseer jij dan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:46 schreef m.k het volgende:
Loop je een rondje door de omgeving, zie je opeens een auto in het water liggen (zat niemand meer in)
@ ER is zou wachten tot de nieuwe spelcomputers komen als je er perse een wil. En als het echt moet een 360
Ik zit bij een infbat.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:55 schreef Rave_NL het volgende:
En bij wat voor hapsnurkerseenheid zit jij dan wel niet?
Triest eigenlijk!quote:Berlijn haalt reclamefimpje leger van YouTube
Laatste update: 18 november 2011 16:31 info
BERLIJN - De Duitse regering heeft een voorlichtingsfilm over de strijdkrachten van videosite YouTube gehaald. De makers van het spotje kregen het verwijt dat het geweld zou verheerlijken.
Foto: ANP
Bekijk video
Dat is echter niet de officiële reden die Berlijn vrijdag gaf voor de intrekking.
De film is niet voorzien van tekst en dat is in strijd met de regels van de Duitse overheidsvoorlichting, aldus een regeringswoordvoerder.
Aan muziek is echter geen gebrek: de video is voorzien van hardrock en het Duitse volkslied. Tijdens het 100 seconden durende spotje worden marcherende en zwaar bewapende militairen in beeld gebracht, evenals helikopters, tanks en raketlanceerinstallaties.
Painf? Lmb?quote:
Excuses aanvaard.quote:Maargoed, zonder verdere grappen en grollen over de mariniers, ik vind persoonlijk dat die lui fysiek sterker zijn dan reguliere infanterie. Dat zie je bijvoorbeeld ieder jaar weer terug tijdens het NMK speedmarsen, dus in die zin heb ik alleen maar lof voor ze. En mocht je dan belediging gevonden hebben in m'n (als grap bedoelde) eerder geposten woorden over de mentaliteid van het korps, dan sorry daarvoor.
True qua aantal deelnemers, maar bij ons is dat meer gebrek aan algehele belangstelling, als het uberhaupt al bekend wordt gemaakt. Als er uberhaupt al in ons schema past. Dit soort dingen valt dan al snel onder het noemertje bezigheidstherapie voor lui die door gebrek aan manoefendagen tot Nederland veroordeeld zijn.quote:Echter zitten er twee kanten aan de spreekwoordelijke medaille, de meeste (ik zal niet iedereen over één kant halen) maar de meeste uiten zich nogal demigrerend over andere onderdelen. Een goed voorbeeld en duidelijke bevestiging hiervan ben jij zelf. Kom ik hartstikke blij terug als overwinnaar bij de intest voor de orientatie selectie, ga je het voor helemaal niks afkraken, dat was echt helemaal nergens voor nodig.
Om daar op door te gaan, jij was er geloof ik niet bij, tenminste, als je inmiddels het korps tenue nog niet hebt omgewisseld voor een KL pak, dan weet ik wel zeker dat je er niet bij was. Om dan de overige deelnemers uit te maken voor toetsenbordcommando's en staftijgers, is dat niet een beetje voorbarig? Zeker als je niet eens weet om welke eenheid het gaat, was het batstaf geweest dan had ik je misschien zelfs wel gelijk gegeven, maar nu gooi je eigenlijk een hoop onzin het interweb op.
Dan wilde je ook het lage aantal deelnemers nog even aangehaald hebben? Prima, zal ik daar jou beeld ook nog even in verbreden. Ik ga er namelijk vanuit dat mariniers veelvuldig fysiek trainen? Corrigeer me als dit niet zo is. Maar tijdens die trainingen zul je ongetwijfeld wel leren wie bijvoorbeeld de beste touwklimmers zijn, welke lui er altijd soepel en snel over de hindernis baan gaan, en jawel, wie er altijd vooraan loopt als er tijdens de sport kilometers gemaakt worden.
Dan zul je het ongetwijfeld met mij eens zijn dat het een logische keus is voor de pel's van het bat om hun beste renners/kaartlezers aan de orientatie intest mee te laten doen. Om te voorkomen dat er inderdaad straks 200 lui op komen dagen en de door jou eerder aangehaalde toetsenbord commando's in overvloed aanwezig zijn. Vandaar dus het lage aantal deelnemers op een bataljon van 600 man
Hoor je me klagen? Dit is mn fucking werk. Echter, die opmerking was bedoeld tegen jouw insinuatie dat er geen mentaliteid mentaliteit is bij het Korps. Echter, na 2 maanden vind ik het wel weer even mooi geweest aangezien ik ook een leven heb buiten de baas.quote:Leuk voor je trouwens dat je 7,5 week op oefening bent geweest, ik hoop dat je het naar je zin gehad hebt? Echter zie ik niet in waarom je dat nog zou aanhalen? Ik vraag je toch niet om zelf mee te doen. Ik had 5 dagen voor de selectie-dag nog een marathon gelopen, mij hoor je daarover toch ook niet over klagen
Verbale weerbaarheid. Kutpleun.quote:Dus wat zeg je er van? Zullen we weer gewoon Fok-Forum-vriendjes worden, nu dat ik dit allemaal even voor je heb opgehelderd en je het ongetwijfeld een stuk beter snapt. Is namelijk veel leuker dan elkaars onderdeel, oefening of sportevenement een beetje onderuit te halen, namelijk nergens goed voor.
Duitse legerreclame verbodenquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ger-van-youtube.html
[..]
Triest eigenlijk!
Met name dezequote:Op zaterdag 19 november 2011 20:30 schreef Royyy het volgende:
[..]
Duitse legerreclame verboden
Staan weer eens een paar 'geweldige' posts tussen
Ach, als zelfs de focking bataljontandarts het haalt omdat de tactische fase schijnbaar gelul is...quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe hebben de luchtmobielers zich er doorheen geslagen?
Zou ik het zo kunnen stellen dat 1 club uit mijn tijd ivm die club die nu meedeed het met wel gehaald had?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ach, als zelfs de focking bataljontandarts het haalt omdat de tactische fase schijnbaar gelul is...
Het is overigens wel een schande hoe weinig LMB'ers uiteindelijk hun schildje gehaald hebben. Vooral als je je beseft dat deze cie eerst selecties heeft ondergaan, om de blamage na Noorwegen te revancheren.
Dan zouden ze mee moeten gaan met de mariniers van toen, en dat wens ik weinig mensen toe..quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zou ik het zo kunnen stellen dat 1 club uit mijn tijd ivm die club die nu meedeed het met wel gehaald had?
Ik heb het dan over de club van eerste lichting LMB, niet die lieden van nu.
hehquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan zouden ze mee moeten gaan met de mariniers van toen, en dat wens ik weinig mensen toe..
Roger.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ach, als zelfs de focking bataljontandarts het haalt omdat de tactische fase schijnbaar gelul is...
Het is overigens wel een schande hoe weinig LMB'ers uiteindelijk hun schildje gehaald hebben. Vooral als je je beseft dat deze cie eerst selecties heeft ondergaan, om de blamage na Noorwegen te revancheren.
Dan werden ze vast overgeleverd aan een club (oud) Whiskeys...quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
Dan zouden ze mee moeten gaan met de mariniers van toen, en dat wens ik weinig mensen toe..
Dat zou an sich geen punt zijn geweest, aangezien ons kader bestond uit KCT en enkele oud-Mariniers.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan werden ze vast overgeleverd aan een club (oud) Whiskeys...
Waren dat Chinese vrijwilligers?quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zou an sich geen punt zijn geweest, aangezien ons kader bestond uit KCT en enkele oud-Mariniers.
Ask themquote:
Ik zou met zijn tweeën wat knaken bij elkaar leggen voor een pc die wat mee kan. Jullie zitten allebei op netbooks toch?quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat adviseer jij dan?
Want ik kijk wel op internet maar heel veel verstand heb ik er (nog) niet van!
We hebben naast die 2 netbooks ook nog een sterkere laptop.quote:Op zondag 20 november 2011 01:15 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik zou met zijn tweeën wat knaken bij elkaar leggen voor een pc die wat mee kan. Jullie zitten allebei op netbooks toch?
En als je dan echt een console wil neem dan een goeie deal voor de 360. Of je wacht tot 2013 op de Xbox 720
Nogmaals, ik heb er geen verstand van. Daarom orrienteer ik me ook nog enkel maar.quote:Op zondag 20 november 2011 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Als je serieus en uitgebreid wilt gamen, doe je dat op een PC. Als je versimpeld, gemakkelijk en uiteindelijk duur wilt gamen op veel lagere kwaliteit, koop je een console.
Je kunt wel véél meer met een PC. Er zijn véél meer (gratisquote:Op zondag 20 november 2011 10:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Nadeel van een PC is dat het zo lomp is om in de woonkamer te hebben, naast de TV.
En ja, bij gebrek aan oefenmogelijkheden in de buurt van het oh zo geweldige Gilze Rijen, vliegen we vaak 1000 liter kerosine per enkele reis op langs die steden, om in de buurt van het wegbezuinigde Soesterberg te gaan oefenen.quote:Op zondag 20 november 2011 10:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Lightning, ff een vraag van andere orde. Vlieg jij veel boven regio Waardenburg/Culemborg/geldermalsen/Leerdam?
Dank. Toch deze optie dan nog eens een keer bekijken. Wist btw ook niet dat games voor de PC goedkoper zijn dan consoles.quote:Op zondag 20 november 2011 10:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je kunt wel véél meer met een PC. Er zijn véél meer (gratis) games voor. De games zijn uitgebreider, mooier, beter bespeelbaar. Een console is gewoon een budget apparaat vergeleken met de PC, alleen zijn console games wel vaak anderhalf keer duurder dan een PC game. Uiteraard hoeft een PC niet per se náást een TV te staan. Je kunt 'm ook makkelijk ergens anders zetten, en draadloze keyboard/muis/controller gebruiken.
Dan heb ik je vaak zien vliegen terwijl ik aan het werk wasquote:Op zondag 20 november 2011 10:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En ja, bij gebrek aan oefenmogelijkheden in de buurt van het oh zo geweldige Gilze Rijen, vliegen we vaak 1000 liter kerosine per enkele reis op langs die steden, om in de buurt van het wegbezuinigde Soesterberg te gaan oefenen.
ALLES kan met een PC. Het is wat duurder dan zo'n 'budget' console, maar je hebt als voordeel dat alles kan. En natuurlijk is het rete simpel om games e.d. te downloaden op de PC, om gratis te gamen.quote:Op zondag 20 november 2011 10:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank. Toch deze optie dan nog eens een keer bekijken. Wist btw ook niet dat games voor de PC goedkoper zijn dan consoles.
Die controllers, wireless, dat is wel een must. Dat kan dus ook gewoon met een PC?
quote:Op zondag 20 november 2011 10:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
ALLES kan met een PC. Het is wat duurder dan zo'n 'budget' console, maar je hebt als voordeel dat alles kan. En natuurlijk is het rete simpel om games e.d. te downloaden op de PC, om gratis te gamen.
Mogguh Cobra!quote:Op zondag 20 november 2011 11:30 schreef Cobra4 het volgende:
Goeiemorgen.
En ja, Lightning heeft gelijk.
Je hoeft geen lelijke grote beige kast ernaast te zetten hoor, Tegenwoordig kan je een oc kast kopen die dezelfde grote heeft als een versterkerquote:Op zondag 20 november 2011 10:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Nadeel van een PC is dat het zo lomp is om in de woonkamer te hebben, naast de TV.
Dat is dus ook onze insteek, om tevens dat media center erbij te hebben, waar ik ook mijn luidspeakerset op kan aansluiten, etc etc.quote:Op zondag 20 november 2011 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat wel belangrijk is dat wanneer je een PC koopt, je wel meteen doorspaart voor een goede videokaart, anders is het gamen ook niet echt prettig.Als je 'm dan toch in de woonkamer wilt hebben, kun je er aan denken om meteen een soort media center ervan te maken, dat wil ik zelf ook nog gaan bewerkstelligen. Gewoon je PC op je TV aansluiten. Lekker filmpje downloaden en meteen via je TV kijken. Of gewoon lekker gamen op je TV. Is simpelweg met een HDMI kabeltje al gefixed in principe.
Een heel ander alternatief is een dikke laptop te kopen. Ik heb zelf ook een laptop waar ik gewoon Battlefield 3 goed op kan spelen, voor minder dan 900 euro
Gelukkig kan je tegenwoordig een zeer goeie kaart kopen voor rond de 120-150quote:Op zondag 20 november 2011 14:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor een PC om te gamen lijkt het me idd evident om niet te bezuinigen op een goede video-kaart.
Zal vast. maar ik zit wel ff te kijken van kosten baten mbt PC vs Xbox360. Zo fanatiek zal ik ook weer niet gamen. Gaat mij meer om de fun, om ff lekker in vrije uren een spel te doen.quote:Op zondag 20 november 2011 14:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Gelukkig kan je tegenwoordig een zeer goeie kaart kopen voor rond de 120-150
Stukje over de 'commando-actie' mbt Saif? Lekker actueelquote:Op zondag 20 november 2011 14:32 schreef hoogvlieger het volgende:
Probeer een essay af te maken, maar ben beetje inspiratie kwijt. Gaat over Unified Protector. Iemand suggesties?
Dit keer mag m.k voor jullie een lijstje maken met PC onderdelen.quote:Op zondag 20 november 2011 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal vast. maar ik zit wel ff te kijken van kosten baten mbt PC vs Xbox360. Zo fanatiek zal ik ook weer niet gamen. Gaat mij meer om de fun, om ff lekker in vrije uren een spel te doen.
Echter, met PC, zoals jullie al aangaven heb je wél meer mogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |