abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:24:18 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104519287
quote:
Duits leger haalt film van YouTube

Een fragment uit de Duitse voorlichtingsvideo van het leger
YouTube
Toegevoegd: vrijdag 18 nov 2011, 13:11
Update: vrijdag 18 nov 2011, 13:57
Een filmpje van het Duitse leger is na een dag al verwijderd van het YouTube-kanaal van de Bundeswehr.

De voorlichtingsfilm werd gisteren geupload, maar er was meteen veel kritiek op, omdat het filmpje geweld zou verheerlijken. Er waren vooral beelden te zien van marcherende en zwaarbewapende militairen, ondersteund door rockmuziek en het Duitse volkslied.

Volgens een woordvoerder van de Duitse regering was het de bedoeling jongeren op een aansprekende manier in woord en beeld te laten zien hoe het Duitse leger werkt. Critici zeggen dat dat niet is gelukt.
En hier het filmpje, met dank aan dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)legercommercial.html

Wat vinden jullie? Duitsland overheerst Europa nu al economisch en heeft alle touwtjes in handen. Kunnen ze ook weer militair hun rechtmatige positie in de wereld gaan innemen? WOII is immers al lang geleden. En moet Nederland aan de Duitse kant staan of elders?
The End Times are wild
pi_104519374
Ja natuurlijk moet Nederland aan de Duitse kant staan, Duits is ook eigenlijk geen taal, het is Nederlands met een slecht dialect. :+
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:26:51 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104519383
TT klopt niet. Filmpje is niet verboden, maar door de Bundeswehr zelf teruggetrokken na kritiek.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104519410
ik vind het filmpje niet heel erg schokkend.
pi_104519422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TT klopt niet. Filmpje is niet verboden, maar door de Bundeswehr zelf teruggetrokken na kritiek.
idd
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:34:14 #6
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_104519613
Graag _O_
Duitsland heeft het nu beter dan NL, heeft geen extreme ambities.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
pi_104519812
Ik snap nooit dat duitsland zo groot heeft kunnen blijven na WOII. Ze hadden ten minste 5% landoppervlak aan Nederland af moeten staan. Weg met die braadworsten! :{w
pi_104519892
Tja, dat het een oorlogszuchtig volkje is zou bekend moeten zijn.
pi_104519907
TS :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104519986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:42 schreef Mercer het volgende:
Ik snap nooit dat duitsland zo groot heeft kunnen blijven na WOII. Ze hadden ten minste 5% landoppervlak aan Nederland af moeten staan. Weg met die braadworsten! :{w
Ze hebben land af moeten staan, maar dat is weer teruggegeven toen ze een aantal jaar braaf waren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104521384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hebben land af moeten staan, maar dat is weer teruggegeven toen ze een aantal jaar braaf waren.
Dat is maar goed ook anders zaten we nu met gezeur netzoals belgië nu heeft ;)
pi_104521434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:29 schreef BazzersKing het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook anders zaten we nu met gezeur netzoals beglië heeft met die franstaligen ;)
pi_104521661
nou, dat is dan duidelijk : ook buiten onze landsgrenzen zijn militairen net zo debiel als apenootjes ; wat een sukkels, ook daar ;
met het verschil dat er daarginds tenminste nog iemand ergens, na een dag, het benul had dat dit helemaal niet kan ;
kom daar es om bij die defensiers in den haag, kunduz en zo, dat waanzinnige trainings-projekt }:|
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:39:48 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104521780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:27 schreef kassav het volgende:
ik vind het filmpje niet heel erg schokkend.
Schokkend niet. Maar een beetje verheerlijkend. Logisch bij reclame, maar bij het leger (van welk land dan ook) geeft dat bij mij toch een nare bijsmaak

Doet me trouwens een beetje denken aan dat Family Guy army recruitment filmpje voor scholen:

Zie ook: http://www.liveleak.com/view?i=1b5_1176133547

(Hieronder zelfde filmpje maar dan slechtere kwaliteit op Youtube):
Krekker is de bom!
pi_104522121
Een stoer wervingsfilmpje voor defensie, das ist verboten!!! In het vervolg zal de Bundeswehr filmpjes met regenbogen, bloemen en lachende babies op youtube plaatsen om mensen te werven... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104522176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:42 schreef Mercer het volgende:
Dat concept heeft men al eens geprobeerd op 11-11-1918 en bleek niet echt een groot succes te zijn.
pi_104522286
Sowieso, waarom zou je het belangrijkste Europese land in vredesnaam klein willen houden? Zonder Duitsland stelde de Europese economie helemaal niks (meer) voor...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104522533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een stoer wervingsfilmpje voor defensie, das ist verboten!!! In het vervolg zal de Bundeswehr filmpjes met regenbogen, bloemen en lachende babies op youtube plaatsen om mensen te werven... :')
Helemaal mis. Niet stoer. Die filmpjes met Adolf en zoenende babies kennen we al. Films met blonde vaterlandsfreundige wijven ook, die lieten zich neuken door het mitraille, om blonde babies te produceren - het militair bedrijf als sexistisch hol, en de trompetter muziek als orgasme.
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:23:11 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_104526357
Wat is er mis met dat filmpje :? Ik zie 't probleem niet hoor, je ziet dingen die je verwacht in het leger. Het hoort er gewoon bij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_104538007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:23 schreef deedeetee het volgende:
Wat is er mis met dat filmpje :? Ik zie 't probleem niet hoor, je ziet dingen die je verwacht in het leger. Het hoort er gewoon bij.
OK, wat er mis mee is : het is propaganda om mensen zo ver te krijgen dat ze met hun leven een verkeerde kant uit gaan : de militaire kant ; en dat met veel tamtam en mooie schijn, desnoods met God's zegen, het lijkt zo mooi, of althans zo onschuldig.

Het militaire systeem-an-sich, daar deugt helemaal niks van. Om alleen die reden al deugt enigerlei propaganda niet, die "das Militär" verheerlijkt of mooi laat schijnen, hoe verleidelijk ook. Elke frische fröhliche Krieg begint met muziek, propaganda ; als de volgers ervan in de fuik zitten, is het te laat. Kunduz niet uitgezoncderd.

Op de lange weg naar 'das Militär' (het accepteren en mooi vinden ervan), het bewonderen, daar is het propaganda-apparaat een hulpzaam en onvermoed mooi middel.
Muziek, opwinding, de fleur van trompetten, het garnizoensorgasme, kamaraderie, met de onoverwinnelijkheid in het vooruitzicht. Je bent jong, 16 of 17 of zo, en je wilt wat - zo ging en gaat dat.

Om 'das Militär' te propageren. is gewoon de verkeerde kant uit. Dat heeft die duitse functionaris (die een dag later dat filmpje deleted-e) met vertraging haarfijn begrepen.
De duitse historie, tenslotte, gaat niet alleen over blonde arische babies waar Hitler zo dol op was, en die geproduceerd werden door zijn SS kameraderie. Die historie, niet langer beperkt tot Duitsland, gaat langs allerlei wegen eindeloos verder, die eindigt zelfs niet bij Guantánamo.

Das Militär en de propaganda daarvoor, het is gewoon compleet fout.

[ Bericht 31% gewijzigd door quirigua op 19-11-2011 00:47:51 ]
pi_104554256
Niet helemaal mijn smaak.

Maar wel beter dan wat ik aan Nederlands materiaal heb gezien.
pi_104554483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:13 schreef quirigua het volgende:
-Heel verhaal-
Ben je nu tegen elke vorm van defensie of alleen de Duitse variant?
pi_104554716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:13 schreef quirigua het volgende:

[..]

OK, wat er mis mee is : het is propaganda om mensen zo ver te krijgen dat ze met hun leven een verkeerde kant uit gaan : de militaire kant ; en dat met veel tamtam en mooie schijn, desnoods met God's zegen, het lijkt zo mooi, of althans zo onschuldig.

Het militaire systeem-an-sich, daar deugt helemaal niks van. Om alleen die reden al deugt enigerlei propaganda niet, die "das Militär" verheerlijkt of mooi laat schijnen, hoe verleidelijk ook. Elke frische fröhliche Krieg begint met muziek, propaganda ; als de volgers ervan in de fuik zitten, is het te laat. Kunduz niet uitgezoncderd.

Op de lange weg naar 'das Militär' (het accepteren en mooi vinden ervan), het bewonderen, daar is het propaganda-apparaat een hulpzaam en onvermoed mooi middel.
Muziek, opwinding, de fleur van trompetten, het garnizoensorgasme, kamaraderie, met de onoverwinnelijkheid in het vooruitzicht. Je bent jong, 16 of 17 of zo, en je wilt wat - zo ging en gaat dat.

Om 'das Militär' te propageren. is gewoon de verkeerde kant uit. Dat heeft die duitse functionaris (die een dag later dat filmpje deleted-e) met vertraging haarfijn begrepen.
De duitse historie, tenslotte, gaat niet alleen over blonde arische babies waar Hitler zo dol op was, en die geproduceerd werden door zijn SS kameraderie. Die historie, niet langer beperkt tot Duitsland, gaat langs allerlei wegen eindeloos verder, die eindigt zelfs niet bij Guantánamo.

Het leger is "de verkeerde kant"?

Leg eens uit.
pi_104554865
De neo-nazi's staan ook op in Duitsland er komen donkere tijden aan.
Let op mijn woorden.
Haha
pi_104554914
Ik vind het ook niets, die verheerlijking van geweld. Dit is exact de reden waarom de maatschappij aan het verharden is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:44:51 #26
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_104555038
Die waffen legt an _O_

Verder is het een beetje naïef te denken dat het leger dient voor humanitaire missies en dat soort bullshit. Dus goed dat dit filmpje toont waar het om draait. En Nederland moet zich aansluiten bij Duitsland. We zouden dan pas echt een bazenland zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:45:11 #27
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_104555055
En terecht. Zuivere geweldsverheerlijking. Wie de vijand is en waarom doet er niet toe, als je maar lekker pief-paf-poef kan doen voor volk en vaderland.
pi_104555244
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben je nu tegen elke vorm van defensie of alleen de Duitse variant?
hier staat het :
(quote uit mijn eerdere post)

[ Bericht 2% gewijzigd door quirigua op 19-11-2011 21:25:17 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:57:41 #29
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_104561714
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:51 schreef quirigua het volgende:

[..]

hier staat het "(quote) Das Militär en de propaganda daarvoor, het is gewoon compleet fout.
Ja, eens :) Het is mij een raadsel dat soldaat als een eerzaam beroep wordt gezien. Sterker nog, dat er minderjarige snotneuzen die geen weet hebben van wat er speelt in de wereld geronseld worden voor stelselmatige moordpartijen tussen gewapende bendes. Ik hoop toch zo dat de fatsoenlijke mensen die het leger runnen dat nog eens uit kunnen leggen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:23:44 #30
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_104565663
Natuurlijk moeten we ons aansluiten bij Deutschland. De derde keer moet toch scheepsrecht zijn?
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')