ik snap het meis, ben ook gewoon blij nu dat het wat beter gaat met Royquote:Op woensdag 16 november 2011 22:06 schreef _Bar_ het volgende:
Djmo Wat een leuke foto!!! daar waar jij me over tipte, mag Roy niet ivm zijn medicatiehad eerder geen tijd en puf om er uitgebreid op te reageren.
Ditoooooooo!quote:Op woensdag 16 november 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:
Ik moet nu ineens aan mezelf denken. Bij mij is het het tegenovergestelde....slanke dreumes/peuter/kleuter en op latere leeftijd (nu dus) een rolmopsKun je beter andersom hebben hoor
Dat is het zeker! Hij heet Christian, en hij is mijn vriendje! Ik ken hem vanaf dag 0 en zijn moeder heeft een beste depressie gehad toen hij klein was. Als zijn vader weg moest, was hij hier omdat ze niet met hem alleen mocht zijn. We hebben een hele bijzondere band!quote:
Wat fijn dat je dat voor hem kon en kunt betekenen! En andersom, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:18 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is het zeker! Hij heet Christian, en hij is mijn vriendje! Ik ken hem vanaf dag 0 en zijn moeder heeft een beste depressie gehad toen hij klein was. Als zijn vader weg moest, was hij hier omdat ze niet met hem alleen mocht zijn. We hebben een hele bijzondere band!
Hij was destijds 2 (wat de foto minder offtopic maakt, haha) en hij wist precies wat er zou gebeuren. Lauwa kreeg een eigen baby, en die mocht altijd bij Laura slapenquote:
Ik ga idd ook geen discussie aan en ik stel het ook niet als een vraag maar als een voldwongen feit "we gaan" En ik probeer nu ook soms al een half uurtje van te voren te vertellen, straks gaan we even dit of dat doen zodat het niet plotsklaps komt. En ze doet het momenteel met alles, we gaan eten Jaël, ik wil niet eten. Nou dan eet je niet, ik wil wel eten enz. best irritant maar ik probeer het maar te negeren.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:45 schreef miss_sly het volgende:
Damn, ik krijg een groen scherm al sik je filmpje wil kijken, wickiestaat ie ook op fb toevallig?
MP, Senna zegt tegenwoordig heel vaak "ik ga/wil niks" als we zeggen ergens heen te gaan of iets te gaan doen. Ik ga dan geen strijd aan, zeg dat ik het jammer vind dat ze het niet leuk vindt, niet mee wil, whatever, en zeg dan dat we in ieder geval even gaan kijken, omdat we dat afgesproken hebben. Het is het weggaan lijkt het, waar ze geen zin in heeft. Wel heel herkanbaar, trouwens, dat heb ik ook altijd namelijk.
Wel herkenbaar, hoor. Ik kondig alles aan, en herhaal dat nog een paar keer. Vaak vertel ik ook al de dag ervoor wat we morgen gaan doen. De hele dag ongeveer, en dan eindig ik met wat we gaan doen als ze wakker wordt morgenvroeg. En zo blijf ik maar vertellen de hele dagquote:Op donderdag 17 november 2011 09:01 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik ga idd ook geen discussie aan en ik stel het ook niet als een vraag maar als een voldwongen feit "we gaan" En ik probeer nu ook soms al een half uurtje van te voren te vertellen, straks gaan we even dit of dat doen zodat het niet plotsklaps komt. En ze doet het momenteel met alles, we gaan eten Jaël, ik wil niet eten. Nou dan eet je niet, ik wil wel eten enz. best irritant maar ik probeer het maar te negeren.
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:28 schreef Estrys het volgende:
We zijn weer begonnen aan de zindelijkheidstraining. Resultaat 1 plasje in het potje, poep aan de rand van het potje want half gaan zitten, 1 enorme drol in het potje en twee plasjes op de grond. En een huis wat naar poep meurt. Nu wilde hij een onderbroek aan. Zal mij benieuwen hoe lang die droog blijft.
Miss, ik kondig ook alles aan, maar moet er dan zelf goed op letten dat ik t ook uitvoer, want soms heb ik zelf geen zin meer, na een half uur ofzoquote:Op donderdag 17 november 2011 08:45 schreef miss_sly het volgende:
MP, Senna zegt tegenwoordig heel vaak "ik ga/wil niks" als we zeggen ergens heen te gaan of iets te gaan doen. Ik ga dan geen strijd aan, zeg dat ik het jammer vind dat ze het niet leuk vindt, niet mee wil, whatever, en zeg dan dat we in ieder geval even gaan kijken, omdat we dat afgesproken hebben. Het is het weggaan lijkt het, waar ze geen zin in heeft. Wel heel herkanbaar, trouwens, dat heb ik ook altijd namelijk.
Ik denk het wel. Ze weten dat hij 2.4 is, maar hij is net zo lang als B die 3.5 is.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:07 schreef Twinkly het volgende:
Ik bedacht me nog wat, zouden de leidsters van de psz misschien onbewust Thijs te oud inschatten omdat hij best lang is? Dat ze hem daardoor op een manier behandelen die hij nog niet snapt waardoor hij zich afsluit?
Ja ach, da's ook wel handige afleiding! Ivan wil ook vaak niet aan tafel komen zitten. Ik ga dan met Lena aan tafel zitten, zeg tegen Ivan dat ik een boterham voor hem klaar leg, dat hij niet hoeft te eten als hij geen zin heeft en dat hij aan mag schuiven als hij alsnog wil eten. Hij komt altijd erbij zitten, uiteindelijk.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:03 schreef miss_sly het volgende:
En zo blijf ik maar vertellen de hele dagIk kan me wel voorstellen dat dat lastiger is als je nog een baby hebt die ook aandacht nodig heeft. Ik hoef alleen maar Senna te handelen
Ha, heel herkenbaar! Even laten bezinken, besluiten dat oké is zoals het gaat en dat een paar kleine aanpassingen geen kwaad kunnen.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:14 schreef wickie het volgende:
Ja ik schrok, maar ja, ze is gewoon vrolijk, alert en heeft energie voor 10. Ze eet naar behoren.
Wij hebben besloten er geen punt van te maken, Mette heeft er totaal geen last van (van haar schrielkip voorkomen).
We doen hier en daar wat aanpassingen in wat vollere producten. Dat hebben we besloten na het een weekje te hebben laten bezinken.
He ik zeg niet dat je weg moet, want dan moet ik ook wegquote:Op vrijdag 18 november 2011 14:13 schreef ymme het volgende:
Hoho 1 jaar en 8 maanden Meimeltje
(en nu ben ik weer weg hier, wat ik hoor hier inderdaad nog niet thuis)
Doen ze hier idd ook. Geen gemiddelde meer. Als ze hun eigen lijntje blijven volgen is het goed.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:43 schreef ymme het volgende:
Op het CB hier spreken ze niet meer van een gemiddelde eigenlijk.
Het gewicht moet qua lengte en aanzien in verhouding staan.
Vaak kun je op het blote oog echt wel zien of een kind 'te dik' is of niet.
Haha geweldig!!!quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging staand plassen Mama!
En toen ik wat ging knoeien op de rand... heb ik het met mijn mouw schoongemaakt!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
En toen ik wat ging knoeien op de rand... heb ik het met mijn mouw schoongemaakt!![]()
![]()
![]()
Misschien veegt BE d'r toef stiekem wel af met d'r mouw.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:26 schreef Cooki het volgende:
[..]![]()
hoe komt ie erop
ms van papa afgekeken?
![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:56 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
(weet niet wat beter is... dit of zoals B destijds die zijn handjes na het plassen ging wassen in de wc-pot)
quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:38 schreef Ssserpente het volgende:
Of
[..]
Misschien veegt BE d'r toef stiekem wel af met d'r mouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het kan zijn dat de buis van Eustachius ingedeukt is. Met neussprayen haal je die druk eraf. Werkt heel erg goed hoor.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:40 schreef _Bar_ het volgende:
Neusspray bij oorpijn?? Dat ken ik niet. Gewoon sprayen in neus?
ben blij dat ik dit nu weet, echt niet eerder gehoord.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
het kan zijn dat de buis van Eustachius ingedeukt is. Met neussprayen haal je die druk eraf. Werkt heel erg goed hoor.
Thijs is net zo zwaar... en 7 cm langer.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:56 schreef ymme het volgende:
Mart woog afgelopen maandag 15,1 kilo bij 91 cm.
Ah sneu, heeft ze er veel?quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:20 schreef Kleurdoos het volgende:
hier hebben we een waterpokprinsesje.
quote:Op zondag 20 november 2011 08:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Er komen ook vriendinnen op bezoek met hun kroost, in de hoop dat elin ze aansteekt
hier geen drama gelukkig.maar ik zoek het even op, voor als het erger wordtquote:Op zondag 20 november 2011 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, dat laatste had Senna ook, zo sneu! Op de binnenkant van haar oogleden lijkt me heel naar. Heb je al Kidsclin gekocht? Dat hielp hier echt heel erg goed, beter dan de havermout, daar wilde ze niets van weten. Drama in bad.
Dat wordt een grote zooi bij hemquote:Op maandag 21 november 2011 09:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
En met wc papier dan DJMO insert vraagteken, mn toetsenbord doet raar.
Of wordt het dan niet goed schoon
Arme Lente!
Oh dat deed ik ook... Die natte doekjes zijn ook wel koud hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 09:03 schreef DJMO het volgende:
Arme Lente![]()
Ze mag wel wat van Jan z'n enthousiasme/poepgemak lenenDie wil niets anders dan poepen op de wc, en tegenwoordig komt er vrijwel elke keer idd nog poep ook. Zijn enige probleem is dat hij niet wil dat er afgeveegd wordt want de doekjes zijn te koud
Die hebben we tegenwoordig dus op de radiator liggen zodat meneer voorverwarmde doekjes heeft
Daar wordt hij geobserveerd door de orthopedagoge, de arts, de logopedist en de fysiotherapeut. Gewoon kijken of zij iets 'zien' waar we verder wat mee moeten.quote:Op maandag 21 november 2011 11:55 schreef Sorbootje het volgende:
Wat gaan ze bij het CB+ precies doen Lau?
Ryan is 13 cm langer en een kilo lichter.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
Thijs is net zo zwaar... en 7 cm langer.
Dat had ik vandaag ookquote:Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik had mezelf in een moeilijk parket gemanouvreerd: Senna zeurde (en piepte en huilde en jammerde en knuffelhuilde) al vanaf dat ze wakker werd of de tv aan mocht. En dan heul vaak achter elkaar op allerlei irritante toontjes en jengeltjes. Ik zei dat ik eerst even iets moest doen (pastasaus maken in dit geval) en als ik klaar was, dat ze dan tv mocht kijken. In de tussentijd even lekker zelf spelen, lezen, tekenen, zelf koken, wat ze maar wilde. Maar ze bleef maar doorgaan. En juist daarom wilde ik de tv niet aanzetten, wegens niet haar zin willen geven omdat ze jengelde. Maar intussen was me wel duidelijk dat het enige dat haar weer een beetje rustig zou maken, de tv zou zijnWat te doen?
Uiteindelijk kwam ze bij me knuffelen en vroeg, met haar liefste lachje en stemmetje en zonder zeur of jengel erbij of ze alsjeblieft televisie mocht kijken. Dus toen heb ik hem maar aangezet
Pfff, het is zoo irritant dan he. Ik blijf maar zeggen dat ik haar echt lief vind en dat ze dadelijk echt tv mag kijken (duidelijker afgebakend: als ik klaar was met koken), maar dan blijft ze maar vragen "mag ik nu televisie kijken?" op zo'n echte zeurtoon. En toen ik een beetje boos werd (echt een beetje hoor) kwam ze heel verdrietig huilend naar me toe om te knuffelen en te zeggen dat ik niet boos mocht doenquote:Op maandag 21 november 2011 16:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dat had ik vandaag ook'Als je lief bent, krijg je straks heus wel een paar snoepjes' En sinds die zin heeft ze elke minuut aangegeven dat ze wel HEEL ERG LIEF was
mijnes niet hoorquote:Op maandag 21 november 2011 16:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje wat zijn ze toch allemaal vroeg zindelijk hier! Knap hoor
Nouja Elin heeft echt maandenlang in de herhaalfase gezeten en die was echt heel echt naar. mag ik mag ik mag ik mag ik, 'ja zo' maaaarrr mag ik mag ik mag ik mag ik. as we speak doet ze het 'ik wil zandkasteel ik wil zandkasteel (ik reageer even niet en ze weet er 30x ik wil zandkasteel in te proppen) de fase is dus blijkbaar nog niet over.quote:Op maandag 21 november 2011 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, het is zoo irritant dan he. Ik blijf maar zeggen dat ik haar echt lief vind en dat ze dadelijk echt tv mag kijken (duidelijker afgebakend: als ik klaar was met koken), maar dan blijft ze maar vragen "mag ik nu televisie kijken?" op zo'n echte zeurtoon. En toen ik een beetje boos werd (echt een beetje hoor) kwam ze heel verdrietig huilend naar me toe om te knuffelen en te zeggen dat ik niet boos mocht doen
in dat geval: geef m een poetsdoek in zn handjesquote:Op maandag 21 november 2011 17:57 schreef Troel het volgende:
En dan met lege handen voor je gaan staan "ja, maar dan ben ik verdrietig en dan hebben mijn handen niets"
check
Ja dat doet Leander ook: Mama Dora, mama Dora, mama Doorrraaaa. En als ik dan zonder kijken zeg dat ik het zie zegt ie: Nee KIJK mama Doraquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Mignonne, wat akelig dat 't hele poepdrama steeds zo de kop op blijft steken. Ook ik kan me helemaal vinden in jullie besluit om naar het ziekenhuis te gaan voor 't klysma.
Herhalen, héél herkenbaar. Maar niet alleen bij 't vragen om iets (waterwaterwaterwater waaaaaateheheheeeeeeer), maar ook als ze iets heeft gezien, bijvoorbeeld als we in de auto zitten (mama kijk, trein. Een trein. Een trein. Een treiheiheiheiheiiiiinnnnnn, mamaaaaaaaaa. Mama. Mama. Mama! MAMA TREIN! mama. Zie je die trein? Zie je die trein? ZIE JE DIE TREIN!!!???? )
Zo snel mogelijk reageren is het devies.
Spuit elf hierquote:Op maandag 21 november 2011 20:13 schreef mignonne het volgende:
en ik ga nu even rustig teruglezen, ik heb zo weinig tijd tegenwoordig om het bij te houden
Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Zo snel mogelijk reageren is het devies.
Interessant. En vonden zij het een representatieve dag?quote:Op maandag 21 november 2011 11:13 schreef McLaura het volgende:
Ik heb meegedraaid op de peuter en zag eigenlijk niks bijzonders, behalve dan dat hij geen oogcontact maakt met de leidsters. En hij ging in protest omdat ze hem wilden verschonen, maar ik heb tegen hem gezegd dat het goed was, en toen ging het wel goed.
Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama"quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.
ik hoef ook geen tips of adviesquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:20 schreef _Bar_ het volgende:
Migonne pittig hoor, en wat heftig dat ze ook daardoor niet wilt eten.
Heb alleen geen tips of advies![]()
Wil jullie veel sterkte en duidelijkheid toewensen
Oh, ik had de aanleiding niet meegekregen!quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama"
Het werkt niet altijd. Soms geef ik hem ook even de tijd om gefrustreerd te zijn. Ik erken zijn gevoelens dan wel, maar geef niet toe.quote:Burton White defines the third necessary role for adults (after designer of the child's world and consultant) as authority. He states that from his studies, when toddlers develop well, it is critical that they learn adults have the ultimate authority in the relationship. "He needs to understands that no matter how much he is loved, whenever you say 'no' firmly, he won't get his way, no matter what he does. Interestingly, babies who are raised this way become the happiest two-year-olds you will ever see..." By setting limits firmly and effectively, you teach your toddler the terms of the social contract. He will learn that most of the time he will get what he wants, and quickly, but whenever you make it clear that he won't, nothing he does will make any difference.
It stands to reason that, as the bewildered new visitors to the planet, it helps toddlers to believe that somebody knows what should be going on, because they themselves are so unsure. But firmness should not be confused with adults' winning over toddlers's losing. Rather, the adults should keep in mind: (1) helping the child learn from the experience, and (2) allowing the child to 'save face,' and get out of the situation without feeling stupid, ashamed or embarrassed.
Ja Leander wel. Die moet ik elke dag paar keer droge trui aan doen als ie geen slabber voor heeft. Vaak doe ik het slabbertje onder zijn trui zodat zijn hals niet zo nat word!quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef _Bar_ het volgende:
Kwijlen jullie kinderen ook nog zoveel?
Oeh, Senna grote meidquote:Op woensdag 23 november 2011 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna is vandaag zonder luier naar het kdvGeen idee hoe het zal gaan, maar toen ik vroeg of ze een luier of onderbroekje aan wilde, koos ze voor het broekje. Ze wordt echt groot
En wat voelt dat heel anders, die kleine billetjes in een maillot ipv een dikke luier. En het ziet er ook zo heel anders uit, zo groot!
Miss, ik heb m net bekekenquote:Op woensdag 23 november 2011 09:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb er maandag een in het kinderfototopic gezet!
Ik vind het ook een enorme mijlpaal. Ik verwacht eigenlijk dat ze weer met luier naar huis komt, maar dat maakt niet uit. het betekent wel dat ze zich op het kdv voldoende veilig voelt om het met broekje te gaan proberen en alshet niet lukt, komt er wel weer een dag
\zquote:Op woensdag 23 november 2011 13:45 schreef Vicky het volgende:
Leander![]()
Tess vindt Klaas en piet doodeng maar sinterklaasliedjes zingen vindt ze geweldig.
filmpje van een zingende Tess
Wat lief van je om te vragen!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:01 schreef Cooki het volgende:
Miss, hoe is t met Senna gegaan luier-wise?![]()
ssserpente, wat rot voor Lente(en voor jullie, want das best heftig zon avond..)
Oh,das idd goed zeg! die ongelukjes horen er toch n beetje bij, het lijkt alsof ze zich er goed bewust van is he? Weer een grote stap zo, zeg!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat lief van je om te vragen!
Het is hartstikke goed gegaan! Ze heeft vanmorgen tijdens het wandelen een ongelukje gehad en is de rest van de dag droog gebleven! Ze kwam dus ook zonder luier thuis. Thuis nog gepoept op het potje en geplast met een klein ongelukje omdat ze net te laat was (ik was het potje nog schoon aan het maken van het poepen). Helemaal top dus, ik vind het goed van haar!
Wat een kanjer!! Zo knap!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat lief van je om te vragen!
Het is hartstikke goed gegaan! Ze heeft vanmorgen tijdens het wandelen een ongelukje gehad en is de rest van de dag droog gebleven! Ze kwam dus ook zonder luier thuis. Thuis nog gepoept op het potje en geplast met een klein ongelukje omdat ze net te laat was (ik was het potje nog schoon aan het maken van het poepen). Helemaal top dus, ik vind het goed van haar!
En als je dan wat voor haar invriest wat jenopmwerkdagen kan oppiepen? Ik kookte altijd wat extra en vroor dat in voor gastouderdagen. Werkte als een tierelier. Niet zo gezellig, want zag kiendjemmaar kort, maar voor betreffende kiendje wel fijn plat te kunnen met een volle maag. En met een volle maag knapte het humeur vaak ook wel op.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Op de bank met een dvd'tje doen we idd, DJMO.Nils kookt dan en wij chillen even. Slapen doet ze dan niet helaas. Eerder eten zou ik graag willen, maar is niet haalbaar. We zijn pas om kwart over zes 's avonds thuis. Het lukt me dan ook op zn vroegst om r rond kwart voor acht pas in bed te hebben. Ook te laat, vind ik.
jij?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Superdingen! Gebruik ze nog steeds
hihi.cool!! Tess kan het ook.ineens.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:50 schreef Poppejans het volgende:
Wolf kan sinds gister de koprol en doet het sindsdien steeds
Wat knap!!!!quote:Op donderdag 24 november 2011 17:50 schreef Poppejans het volgende:
Wolf kan sinds gister de koprol en doet het sindsdien steeds
Gewoon op de grond! En een lol dat hij om zichzelf heeftquote:Op donderdag 24 november 2011 21:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat knap!!!!Doet hij dat gewoon op de grond of alleen op bed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |