Nogmaals,want kennelijk is het moeilijk: vrijheid van bijgeloof is altijd binnen de wet, en dus geen vrijbrief om die te mogen negeren.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Als mijnheer homohuwelijken niet steunt vanwege zijn geloof hoeft hij die niet uit te voeren, godsdienst beperkt zich niet tot een gebedshuis.
Meneer steunt kerkelijke homohuwelijken niet. Zijn geloof zegt helemaal niets over burgerlijke huwelijken; wat een compleet andere ceremonie is.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Als mijnheer homohuwelijken niet steunt vanwege zijn geloof hoeft hij die niet uit te voeren, godsdienst beperkt zich niet tot een gebedshuis.
Vraag dat aan de rechter.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:13 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Waarom niet? Welk inhoudelijk verschil is er tussen de goden uit Griekenland en die uit 't Midden-Oosten?
Immers: voor beiden is evenveel (of, liever, even weinig) bewijs.
Bijgeloof? jongen je wordt steeds krankzinniger in je posts.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:13 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nogmaals,want kennelijk is het moeilijk: vrijheid van bijgeloof is altijd binnen de wet, en dus geen vrijbrief om die te mogen negeren.
Als jij niet weet dat je je geloof altijd meedraagt moet je je mond houden over geloof en je duim weer in je mond steken om non-argumenten tevoorschijn te zuigen.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Meneer steunt kerkelijke homohuwelijken niet. Zijn geloof zegt helemaal niets over burgerlijke huwelijken; wat een compleet andere ceremonie is.
Als meneer die die twee niet uit elkaar kan houden moet hij niet voor de staat gaan werken.
Waarom is het een non-argument ? Denk jij dat het burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk hetzelfde zijn ofzo ?quote:Op woensdag 16 november 2011 19:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij niet weet dat je je geloof altijd meedraagt moet je je mond houden over geloof en je duim weer in je mond steken om non-argumenten tevoorschijn te zuigen.
Nee. Waarom vraag je dat?quote:Op woensdag 16 november 2011 19:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waarom is het een non-argument ? Denk jij dat het burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk hetzelfde zijn ofzo ?
Sja. Religie is voor rationele mensen ook maar bijgeloof.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Bijgeloof? jongen je wordt steeds krankzinniger in je posts.
Nogmaals: je mag alle lachwekkende onzin geloven die je wil. Je mag niet doen wat je wil.quote:Vrijheid van geloof mag niet worden genegeerd.
Maar natuurlijk. En geloven dat je een stukje brood met een toverspreuk in het vlees van een magische zombie kan doen veranderen, zoals de katholieken, is daarentegen wel een volkomen normaal standpunt.quote:Te hard rijden met argument omdat je een tehardrijgod aanbidt zal je richting het gesticht doen sturen. Gewoon omdat het kan.
Over non-argumenten gesproken.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij niet weet dat je je geloof altijd meedraagt moet je je mond houden over geloof en je duim weer in je mond steken om non-argumenten tevoorschijn te zuigen.
Sja. Schizofrenie hebben mensen eveneens 24 uur per dag en niet met tussenpozen.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Waarom vraag je dat?
Geloof hebben die mensen 24 uur per dag en niet met tussenpozen.![]()
De ambtenaar die nu bij P&W op tv is is een vrijwilliger, dus je verhaal klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
In Nederland zijn er nog 104 ambtenaren die het weigeren om homo's te trouwen vanwege gewetensbezwaren.
Volgens Christenen en moet er voor deze ambtenaren de vrijheid zijn om te trouwen wie ze willen. Ik vind van niet!
Trouwambtenaren worden door ons allemaal betaald om mensen te huwen, doe dat dan ook!
Als je het niet wilt weten of domweg niet begrijpt houdt je belachelijke commentaar dan voor je.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Religie is voor rationele mensen ook maar bijgeloof.
[..]
Nogmaals: je mag alle lachwekkende onzin geloven die je wil. Je mag niet doen wat je wil.
Of je moet willen dat gristenen overspeligen mogen stenigen,zoals de bijbel opdraagt.
[..]
Maar natuurlijk. En geloven dat je een stukje brood met een toverspreuk in het vlees van een magische zombie kan doen veranderen, zoals de katholieken, is daarentegen wel een volkomen normaal standpunt.
...
Heeft één iemand een waan, dan is 'ie gek. Hebben velen dezelfde waan, dan noemen we het religie.
Nogmaals:quote:Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Over non-argumenten gesproken.
Wat hebben geestelijk gezonde mensen met jouw hilarische waanideetjes over je onzichtbare tovervriendje te maken?
Voor de derde keer:quote:Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Schizofrenie hebben mensen eveneens 24 uur per dag en niet met tussenpozen.
Sterk inhoudelijk beargumenteerd.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor de derde keer:
Als je het niet wilt weten of domweg niet begrijpt houdt je belachelijke commentaar dan voor je.
Hilarisch. Gelovigen duwen zichzelf in een hoek.quote:Je weet dat je met deze posts gelovigen in een hoekje duwt? Je bent zelf geen haar beter dan zo'n weigerambtenaar.
Dat valt niet te beargumenteren omdat je posts volstrekt haaks staan op de werkelijkheid. Je verzint er een hoop religies bij om het maar goed te praten, daar valt niet tegen te praten, gewoon omdat het dooddoeners zijn. Onzin argumenten draag je aan die je niet serieus kunt nemen.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sterk inhoudelijk beargumenteerd.
Oh wacht.
[..]
Hilarisch. Gelovigen duwen zichzelf in een hoek.
Als je niet wil worden beschouwd als iemand die niet discrimineert, moet je maar niet discrimineren.
Gelovigen die anderen beschuldigen de realiteit te missen, het moet niet hilarischer worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat valt niet te beargumenteren omdat je posts volstrekt haaks staan op de werkelijkheid.
...quote:Je verzint er een hoop religies bij om het maar goed te praten, daar valt niet tegen te praten, gewoon omdat het dooddoeners zijn. Onzin argumenten draag je aan die je niet serieus kunt nemen.
Je vooroordelen komen wel omhoog nu, niet waar?quote:Op donderdag 17 november 2011 08:56 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Gelovigen die anderen beschuldigen de realiteit te missen, het moet niet hilarischer worden.
Nog veel onzichtbare engeltjes gezien de laatste tijd?
[..]
...
Ach, het blijkt eens te meer dat argumenten niet aankomen bij gelovigen. Toch jammer.
Nee, het zijn geen vooroordelen maar observaties,.en die creëer je zelf.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Je vooroordelen komen wel omhoog nu, niet waar?
twitter:
twitter:APechtold twitterde op donderdag 17-11-2011 om 08:58:16Donner garandeert niet motie weigerambtenaren uit te voeren ... Nader onderzoek #vertraging #radio1 reageer retweet
Omdat ik het opneem voor mensen die religieus zijn?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:05 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee, het zijn geen vooroordelen maar observaties,.en die creëer je zelf.
Nee, omdat je rijksambtenaren wil toestaan zich niet aan de wet te hoeven houden omdat hun boekje vol pratende slangen en waterwandelende zombies dat nu eenmaal zo verordoneert. En omdat je het discriminatie vindt als ze, ach gossie, niet mogen discrimineren.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat ik het opneem voor mensen die religieus zijn?
Je doelt op de column van Bregman? Wat ik http://www.nrcnext.nl/blo(...)-man/#comment-128532 hiervan zie, is zijn argument vooral dat homos niet door een weigerambtenaar getrouwd willen worden. Natuurlijk is dat wel waar, maar wat is het volgende? Atheisten die weigeren gelovigen te trouwen omdat die tegen het homo-huwelijk zijn? Je kan niet met iedereens voor- of afkeur rekening houden. Een ambtenaar is er om de wet uit te voeren, als gewetensbezwaren er toe leiden dat hij/zij dit niet kan, is dat m.i. wel degelijk een probleem.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:08 schreef Tem het volgende:
Aardig artikel in de NRC-Next hierover vandaag. Over liberalisme en problemen die er niet zijn. Aanrader voor al die relhomo's
Inderdaad. Simpeler kunnen we het niet maken.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een ambtenaar is er om de wet uit te voeren, als gewetensbezwaren er toe leiden dat hij/zij dit niet kan, is dat m.i. wel degelijk een probleem.
nee, niet alle trouwambtenaren worden betaald hiervoor...quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
Trouwambtenaren worden door ons allemaal betaald om mensen te huwen, doe dat dan ook!
Sorry had er bij moeten vermelden dat het niet mijn OP is.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, niet alle trouwambtenaren worden betaald hiervoor...
(...)
Dat is het al. Twee getuigen, krabbeltjes en je staat weer buiten. De aankleding is ceremonieel. Dat maakt het bruidspaar zelf uit.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef raptorix het volgende:
Ik als homo snap al die ophef niet, overigens vind ik het hele trouw gebeuren maar onzin, ik zie liever dat trouwen in algemeen gaat veranderen, en wel als volgt:
-Wettelijk komt er maar 1 vorm, die gelijk is aan het geregistreerd partnerschap, dit zou gewoon een administratieve handeling moeten zijn.
-Trouwen krijgt een puur ceremoniële vorm, waarin iedereen mag beslissen hoe ie dat doet, of je dat nou wilt doen in een kerk, in een cafe, of in een vliegtuig, maakt niet uit, het heeft geen enkele juridische vorm, en je hebt gelijk het gezeik niet meer met allerlei issues die nu gelden.
Klopt, maar je word nog steeds getrouwd door een ambtenaar, mijn idee is dat dit onzin is, de overheid zou niets met een huwelijk van doen moeten hebben, ze zouden slechts de administratie moeten bijhouden, that's it.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is het al. Twee getuigen, krabbeltjes en je staat weer buiten. De aankleding is ceremonieel. Dat maakt het bruidspaar zelf uit.
Je kunt ook Imca Marina boeken, of Winston Gerschtanowitz doet het misschien wel voor je.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar je word nog steeds getrouwd door een ambtenaar, mijn idee is dat dit onzin is, de overheid zou niets met een huwelijk van doen moeten hebben, ze zouden slechts de administratie moeten bijhouden, that's it.
Dan nog zijn het bijzonder ambtenaren.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt ook Imca Marina boeken, of Winston Gerschtanowitz doet het misschien wel voor je.
Schei toch uit dat is muggenziften, die mensen worden beëdigd en that's it.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan nog zijn het bijzonder ambtenaren.
Nee, ik muggenzift niet, mijn voorstel is praktischer, laat het trouwens door ambtenaren vervallen, en vervang het door een administratieve handeling net zoals je nu een geregistreerd partnerschap vast legt.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Schei toch uit dat is muggenziften, die mensen worden beëdigd en that's it.
Of een ambtenaar het papiertje geeft of de bakker op de hoek maakt natuurlijk geen drol uit. Het geregistreerd partnerschap dien je volgens mij ook met twee getuige te komen. Het riedeltje is praktisch hetzelfde.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, ik muggenzift niet, mijn voorstel is praktischer, laat het trouwens door ambtenaren vervallen, en vervang het door een administratieve handeling net zoals je nu een geregistreerd partnerschap vast legt.
http://www.volkskrant.nl/(...)aast-zich-neer.dhtmlquote:Het kabinet gaat de deze week door een Kamermeerderheid aangenomen motie die weigerambtenaren verbiedt, voorlopig niet uitvoeren.
Dat heeft minister Donner van Binnenlandse Zaken vandaag laten weten.
De minister wil het advies afwachten dat bij de Raad van State is aangevraagd. Volgens Donner is de weigerambtenaar een heikele kwestie, omdat de wet vermeldt dat iedere Nederlander in aanmerking komt voor overheidsfuncties. Hij wijst ook op een uitspraak die de rechter mogelijk nog gaat doen in de zaak van een Haagse weigerambtenaar die werd ontslagen.
Onverwachte stem PVV
Doordat de PVV afgelopen dinsdag overwacht meestemde met een motie van GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent, is een kamermeerderheid onstaan die wil dat ambtenaren die weigeren een homohuwelijk te sluiten, niet langer voor de burgelijke stand kunnen werken.
Deze stemming was een gevoelig klap voor de VVD. De partij stemde juist tegen de stemming, om de SGP te vriend te houden. Deze partij is essentieel voor een meerderheid in de Eerste Kamer. De christelijke partijen SGP, ChristenUnie en CDA vinden dat ambtenaren gewetensbezwaren mogen hebben, zolang homo's in iedere gemeente kunnen trouwen.
Probeer nou eens een keer aardig te doen, VS. Ik ben niet boos op jou.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:53 schreef Voorschrift het volgende:
Ach stik d'r toch in, reli-mafklapper.
Ach man, je geeft de SGP gelijk maar bent voor liberalisering van trouwen, uhu.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Probeer nou eens een keer aardig te doen, VS. Ik ben niet boos op jou.
Dat is prima verenigbaar. Als er geen (bijzonder) ambtenaar meer nodig is en iedereen je kan trouwen is er geen issue meer: de mensen die geen homo's willen trouwen hoeven dat niet te doen, en degenen die dat wel doen kunnen de kans krijgen. Er is dan immers niemand meer in dienst van de staat, en dus is de "ik mag uit hoofde van mijn beroep niet discrimineren" regel niet van toepassing.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, je geeft de SGP gelijk maar bent voor liberalisering van trouwen, uhu.
Gewoon je ambtenaar kiezen. Dat is pas liberaal.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, je geeft de SGP gelijk maar bent voor liberalisering van trouwen, uhu.
Gewoon werk weigeren als het je niet aanstaat, dat is pas liberaal!quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gewoon je ambtenaar kiezen. Dat is pas liberaal.
Die minderwaardige zak stront Donner legt gewoon alles naast zich neer wat hem niet aanstaat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De VVD wordt gered door het Kabinet:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)aast-zich-neer.dhtml
Nu heeft het Kabinet alsnog de vrije hand gegeven aan gelovige ambtenaren en kunnen ze dus de SGP om steun blijven vragen.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De VVD wordt gered door het Kabinet:
Interessant. Dus ongeacht op WELKE overheidsfunctie ik solliciteer - men zal mij aan moeten nemen ? Zonder te kijken naar vaardigheden danwel geschiktheid - en ik mag vervolgens ook nog eens werk dat onderdeel is van mijn functieomschrijving maar mij niet aanstaat weigeren ook ?quote:Volgens Donner is de weigerambtenaar een heikele kwestie, omdat de wet vermeldt dat iedere Nederlander in aanmerking komt voor overheidsfuncties.
Prima oplossing.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef raptorix het volgende:
Ik als homo snap al die ophef niet, overigens vind ik het hele trouw gebeuren maar onzin, ik zie liever dat trouwen in algemeen gaat veranderen, en wel als volgt:
-Wettelijk komt er maar 1 vorm, die gelijk is aan het geregistreerd partnerschap, dit zou gewoon een administratieve handeling moeten zijn.
-Trouwen krijgt een puur ceremoniële vorm, waarin iedereen mag beslissen hoe ie dat doet, of je dat nou wilt doen in een kerk, in een cafe, of in een vliegtuig, maakt niet uit, het heeft geen enkele juridische vorm, en je hebt gelijk het gezeik niet meer met allerlei issues die nu gelden.
Correct, maar dan moet hij het niet hebben over trouwambtenaren.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is prima verenigbaar. Als er geen (bijzonder) ambtenaar meer nodig is en iedereen je kan trouwen is er geen issue meer: de mensen die geen homo's willen trouwen hoeven dat niet te doen, en degenen die dat wel doen kunnen de kans krijgen. Er is dan immers niemand meer in dienst van de staat, en dus is de "ik mag uit hoofde van mijn beroep niet discrimineren" regel niet van toepassing.
Het bruidspaar vult dat toch zelf in? Als je wilt kun je trouwen en binnen 15 minuten buiten staan zonder verdere rompslomp.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:30 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Prima oplossing.
Ik moest onlangs weer een trouwerij meemaken. Van de morgen tot diep in de nacht. Het heeft die beste mensen kapitalen gekost. Wat was ik ontzettend blij toen ik in bed lag.
Ik moest nog rijden ook, dus nuchter dat halfdronken gebazel aanhoren. Gebazel dat leuk is met een slokje op.
Sluit een beetje aan op het standpunt van de ChristenUnie dat sterk door rancune lijkt gevoed. Waarom moet de trouwplechtigheid zonodig worden versoberd? Alleen omdat weigerambtenaren het veld moeten ruimen?quote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef raptorix het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |