abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104475543
Ik als homo snap al die ophef niet, overigens vind ik het hele trouw gebeuren maar onzin, ik zie liever dat trouwen in algemeen gaat veranderen, en wel als volgt:

-Wettelijk komt er maar 1 vorm, die gelijk is aan het geregistreerd partnerschap, dit zou gewoon een administratieve handeling moeten zijn.
-Trouwen krijgt een puur ceremoniële vorm, waarin iedereen mag beslissen hoe ie dat doet, of je dat nou wilt doen in een kerk, in een cafe, of in een vliegtuig, maakt niet uit, het heeft geen enkele juridische vorm, en je hebt gelijk het gezeik niet meer met allerlei issues die nu gelden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_104475667
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, niet alle trouwambtenaren worden betaald hiervoor...

(...)
Sorry had er bij moeten vermelden dat het niet mijn OP is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:54:34 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104475734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef raptorix het volgende:
Ik als homo snap al die ophef niet, overigens vind ik het hele trouw gebeuren maar onzin, ik zie liever dat trouwen in algemeen gaat veranderen, en wel als volgt:

-Wettelijk komt er maar 1 vorm, die gelijk is aan het geregistreerd partnerschap, dit zou gewoon een administratieve handeling moeten zijn.
-Trouwen krijgt een puur ceremoniële vorm, waarin iedereen mag beslissen hoe ie dat doet, of je dat nou wilt doen in een kerk, in een cafe, of in een vliegtuig, maakt niet uit, het heeft geen enkele juridische vorm, en je hebt gelijk het gezeik niet meer met allerlei issues die nu gelden.
Dat is het al. Twee getuigen, krabbeltjes en je staat weer buiten. De aankleding is ceremonieel. Dat maakt het bruidspaar zelf uit.
pi_104475782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is het al. Twee getuigen, krabbeltjes en je staat weer buiten. De aankleding is ceremonieel. Dat maakt het bruidspaar zelf uit.
Klopt, maar je word nog steeds getrouwd door een ambtenaar, mijn idee is dat dit onzin is, de overheid zou niets met een huwelijk van doen moeten hebben, ze zouden slechts de administratie moeten bijhouden, that's it.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:01:31 #80
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104475995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar je word nog steeds getrouwd door een ambtenaar, mijn idee is dat dit onzin is, de overheid zou niets met een huwelijk van doen moeten hebben, ze zouden slechts de administratie moeten bijhouden, that's it.
Je kunt ook Imca Marina boeken, of Winston Gerschtanowitz doet het misschien wel voor je.
pi_104476149
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Je kunt ook Imca Marina boeken, of Winston Gerschtanowitz doet het misschien wel voor je.
Dan nog zijn het bijzonder ambtenaren.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:10:08 #82
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104476291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan nog zijn het bijzonder ambtenaren.
Schei toch uit dat is muggenziften, die mensen worden beëdigd en that's it.
pi_104478888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Schei toch uit dat is muggenziften, die mensen worden beëdigd en that's it.
Nee, ik muggenzift niet, mijn voorstel is praktischer, laat het trouwens door ambtenaren vervallen, en vervang het door een administratieve handeling net zoals je nu een geregistreerd partnerschap vast legt.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:25:38 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104479014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, ik muggenzift niet, mijn voorstel is praktischer, laat het trouwens door ambtenaren vervallen, en vervang het door een administratieve handeling net zoals je nu een geregistreerd partnerschap vast legt.
Of een ambtenaar het papiertje geeft of de bakker op de hoek maakt natuurlijk geen drol uit. Het geregistreerd partnerschap dien je volgens mij ook met twee getuige te komen. Het riedeltje is praktisch hetzelfde.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:34:42 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104519629
De VVD wordt gered door het Kabinet:

quote:
Het kabinet gaat de deze week door een Kamermeerderheid aangenomen motie die weigerambtenaren verbiedt, voorlopig niet uitvoeren.
Dat heeft minister Donner van Binnenlandse Zaken vandaag laten weten.

De minister wil het advies afwachten dat bij de Raad van State is aangevraagd. Volgens Donner is de weigerambtenaar een heikele kwestie, omdat de wet vermeldt dat iedere Nederlander in aanmerking komt voor overheidsfuncties. Hij wijst ook op een uitspraak die de rechter mogelijk nog gaat doen in de zaak van een Haagse weigerambtenaar die werd ontslagen.

Onverwachte stem PVV
Doordat de PVV afgelopen dinsdag overwacht meestemde met een motie van GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent, is een kamermeerderheid onstaan die wil dat ambtenaren die weigeren een homohuwelijk te sluiten, niet langer voor de burgelijke stand kunnen werken.

Deze stemming was een gevoelig klap voor de VVD. De partij stemde juist tegen de stemming, om de SGP te vriend te houden. Deze partij is essentieel voor een meerderheid in de Eerste Kamer. De christelijke partijen SGP, ChristenUnie en CDA vinden dat ambtenaren gewetensbezwaren mogen hebben, zolang homo's in iedere gemeente kunnen trouwen.
http://www.volkskrant.nl/(...)aast-zich-neer.dhtml

Nu heeft het Kabinet alsnog de vrije hand gegeven aan gelovige ambtenaren en kunnen ze dus de SGP om steun blijven vragen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104519785
Non -probleem.

Als je zonodig wil trouwen, dan zoek je maar een ambtenaar die dat gewoon wilt.

Ik ben sowieso voor liberalisering van trouwambtenaren.
pi_104520176
Ik vind de SGP wel een punt hebben.
pi_104520193
Ach stik d'r toch in, reli-mafklapper.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104520256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:53 schreef Voorschrift het volgende:
Ach stik d'r toch in, reli-mafklapper.
Probeer nou eens een keer aardig te doen, VS. Ik ben niet boos op jou. :)
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 18:11:16 #90
137949 Disana
pi_104520761
Een trouwambtenaar is overheid, en van de overheid verwacht je één lijn en geen discriminatie.
pi_104520834
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Probeer nou eens een keer aardig te doen, VS. Ik ben niet boos op jou. :)
Ach man, je geeft de SGP gelijk maar bent voor liberalisering van trouwen, uhu. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_104521018
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach man, je geeft de SGP gelijk maar bent voor liberalisering van trouwen, uhu. :')
Dat is prima verenigbaar. Als er geen (bijzonder) ambtenaar meer nodig is en iedereen je kan trouwen is er geen issue meer: de mensen die geen homo's willen trouwen hoeven dat niet te doen, en degenen die dat wel doen kunnen de kans krijgen. Er is dan immers niemand meer in dienst van de staat, en dus is de "ik mag uit hoofde van mijn beroep niet discrimineren" regel niet van toepassing.
pi_104521043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gewoon je ambtenaar kiezen. Dat is pas liberaal.
pi_104521178
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gewoon je ambtenaar kiezen. Dat is pas liberaal.
Gewoon werk weigeren als het je niet aanstaat, dat is pas liberaal!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_104521236
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)aast-zich-neer.dhtml

Nu heeft het Kabinet alsnog de vrije hand gegeven aan gelovige ambtenaren en kunnen ze dus de SGP om steun blijven vragen.
Die minderwaardige zak stront Donner legt gewoon alles naast zich neer wat hem niet aanstaat.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_104521339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:
Volgens Donner is de weigerambtenaar een heikele kwestie, omdat de wet vermeldt dat iedere Nederlander in aanmerking komt voor overheidsfuncties.
Interessant. Dus ongeacht op WELKE overheidsfunctie ik solliciteer - men zal mij aan moeten nemen ? Zonder te kijken naar vaardigheden danwel geschiktheid - en ik mag vervolgens ook nog eens werk dat onderdeel is van mijn functieomschrijving maar mij niet aanstaat weigeren ook ?

Werkelijk zeer interessant })
pi_104521439
quote:

Prima oplossing.
Ik moest onlangs weer een trouwerij meemaken. Van de morgen tot diep in de nacht. Het heeft die beste mensen kapitalen gekost. Wat was ik ontzettend blij toen ik in bed lag.
Ik moest nog rijden ook, dus nuchter dat halfdronken gebazel aanhoren. Gebazel dat leuk is met een slokje op.
pi_104521444
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is prima verenigbaar. Als er geen (bijzonder) ambtenaar meer nodig is en iedereen je kan trouwen is er geen issue meer: de mensen die geen homo's willen trouwen hoeven dat niet te doen, en degenen die dat wel doen kunnen de kans krijgen. Er is dan immers niemand meer in dienst van de staat, en dus is de "ik mag uit hoofde van mijn beroep niet discrimineren" regel niet van toepassing.
Correct, maar dan moet hij het niet hebben over trouwambtenaren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:16:58 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104526057
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:30 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Prima oplossing.
Ik moest onlangs weer een trouwerij meemaken. Van de morgen tot diep in de nacht. Het heeft die beste mensen kapitalen gekost. Wat was ik ontzettend blij toen ik in bed lag.
Ik moest nog rijden ook, dus nuchter dat halfdronken gebazel aanhoren. Gebazel dat leuk is met een slokje op.
Het bruidspaar vult dat toch zelf in? Als je wilt kun je trouwen en binnen 15 minuten buiten staan zonder verdere rompslomp.
pi_104623070
quote:

Sluit een beetje aan op het standpunt van de ChristenUnie dat sterk door rancune lijkt gevoed. Waarom moet de trouwplechtigheid zonodig worden versoberd? Alleen omdat weigerambtenaren het veld moeten ruimen?

Hoe je het ook wendt of keert, het huwelijk is meer dan een administratieve handeling. Het is van zichzelf al een plechtigheid. Je belooft namelijk ten overstaan van anderen trouw aan iemand. Je geeft elkaar het ja-woord. Dat moment is een plechtigheid.

En let wel: het burgerlijk huwelijk is ook het feitelijke moment waarop het huwelijk wordt gesloten. De ambtenaar van de burgerlijke stand verklaart dat de twee personen zijn getrouwd. Ik snap niet dat mensen proberen om het huwelijk te degraderen tot net zoiets als je rijbewijs verlengen of een kapvergunning regelen.

En dat allemaal vanwege religieus-gevoede intolerantie. Compleet onnodig. Laat het burgerlijk huwelijk gewoon de plechtigheid zijn die het moet zijn; onzin om dat te gaan beperken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')