Ik zag een hele roze brigade op de fiets vandaag; +/- 3 rensters en wat heren erbij tussen Waddinxveen, Moerkapelle en Zevenhuizen. Was jij er ook bij?quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
ik rij sinds ik fiets met shimano ultegra en heb nooit wat met de ketting of kransen gehad. Ik maak m gemiddeld schoon en vvervang de ketting tijdig en af en toe en een nieuw kransje.
Je kunt toch gewoon de verwarming aanzetten of staat je Tacx in de schuur?quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:32 schreef Blik het volgende:
koude poten na een uurtje fietsen, heb echt hard overschoenen nodig...
quote:Op zondag 20 november 2011 01:16 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de verwarming aanzetten of staat je Tacx in de schuur?
Nee dat waren teamgenootjes, onze gezamelijke training zou vandaag zijn maar die gaat nu ineens weer niet door.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zag een hele roze brigade op de fiets vandaag; +/- 3 rensters en wat heren erbij tussen Waddinxveen, Moerkapelle en Zevenhuizen. Was jij er ook bij?
Het beest heeft er geen zin meer in?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:11 schreef Patroon het volgende:
Morgen zal ik weer lekker ff fietsen...
Ik zou van een S uitgaan en je meetlint er langs leggen. Een iets hogere zitpositie dan op de racefiets is gebruikelijk. Een inch is 2.54 cm. Houd er wel rekening mee dat het frame sloping is.quote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een vraag ik ben van plan een simpele mtb te kopen maar ik zit met de maatstelling. De mtb die ik gezien heb is in maat S, M of L. Hoe kan ik zien welke maat ik hebben moet? Ik rij nu met een 50 / 52. Weten jullie hoe dit zit?
Het was ook heerlijk, had alleen hele koude voetenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:41 schreef Eric_Cantona het volgende:
Vond 't wel meevallen met de kou straks, heerlijk fietsweer
Heb gewoon buiten gefietst hoor, dat doe ik ook nog wel eens (sterker nog, ik heb de tacx pas één keer gebruikt, Blikchick is fervent gebruiker van de Tacx)quote:Op zondag 20 november 2011 01:16 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de verwarming aanzetten of staat je Tacx in de schuur?
Ik kan me de ergernis wel voorstellen.quote:
7500 pleuro voor een atb wat heb je dan wel nietquote:Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me de ergernis wel voorstellen.
Die kerel die zit op te scheppen met zijn fiets van 7.5k is pas grappig
Ben ik ook wel benieuwd naar. Custom frame misschien met de beste groep erop, full suspension etc?quote:Op zondag 20 november 2011 12:30 schreef dop het volgende:
[..]
7500 pleuro voor een atb wat heb je dan wel niet
Boeiend. Ik heb twee hobby's: fietsen en de fiets.quote:Op zondag 20 november 2011 13:32 schreef cafca het volgende:
7,5k voor een fiets om door het bos te raggen. Gaat-ie vast ook heul hard mee
Sneu is datquote:Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me de ergernis wel voorstellen.
Die kerel die zit op te scheppen met zijn fiets van 7.5k is pas grappig
Bij sommige verzekering zit het erbij in, maar dan moet je de fiets aan de vloer verankeren.quote:Op zondag 20 november 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb er geeneens een verzekering op.
Nee ik heb er krachtstroom op staan. Degene die mijn fiets probeert te pikken sterft een pijnlijke dood.quote:Op zondag 20 november 2011 17:25 schreef RichardHammond het volgende:
Tja opscheppen heurt niet. Mij zullen ze ook nooit over prijzen horen, lok je alleen diefstal maar mee uit. Kameraden van mij weten wel hoeveel geld ik erin stop, interesseert ze vrij weinig. Af en toe een flauw grapje, maar goed.
Zijn er hier trouwens mensen die de fiets vastgezet/verankerd hebben i.v.m. verzekering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zozeer voor de verzekering, maar hij hangt bij mij in de garage, waarvan de deur wel eens open staat. Dus een slotje om de beugel en het frame om te voorkomen dat ie wel erg voor het grijpen hangt.quote:Op zondag 20 november 2011 17:25 schreef RichardHammond het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die de fiets vastgezet/verankerd hebben i.v.m. verzekering?
Ik had er ook geen zin in hoor. Had een kampeer&wandelweekendje, en op de terugweg zag ik 2 stoere wielrenners in de dikke mist, dus ik dacht: als ik thuis ben ga ik ook nog even 2 uurtjes.quote:Op zondag 20 november 2011 11:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het beest heeft er geen zin meer in?
Ik ga gewoon passen want ik heb ergens anders dit schema gezien en dan zou 15 inch weer passen.quote:Op zondag 20 november 2011 11:48 schreef dop het volgende:
15,5 klinkt wel heel klein
mijn vrouw is 1,70 en rijd op een 17 inch , klein rascal , en daar is genoeg ruimte om het zadel te laten zakken , en ze heeft daar ook geen heel korte stuurpen nodig.
mijn vermoeden is dat jij ook op 17 zou passen
Mountainbike
Lichaamslente: inch-maat: framemaat:
150 165 cm 14 - 16 inch 35 - 41 cm
165 170 cm 16 17 inch 41 44 cm
170 175 cm 18 19 inch 44 48 cm
175 180 cm 19 20 inch 48 51 cm
180 185 cm 20 21 inch 51 52 cm
185 190 cm 21 22 inch 52 54 cm
190 195 cm 22 23 inch 54 56 cm
195 200 cm 23 24 inch 56 61 cm
165 170 cm 50 52 cm
170 175 cm 52 55 cm
175 180 cm 55 58 cm
180 185 cm 58 61 cm
185 190 cm 60 62 cm
190 195 cm 61 63 cm
195 200 cm 63 speciale framemaat
bij het heel technische werk en downhill rijden is het prettig om een klein frame te hebben maar als het alleen door de modder en het bos crossen word dan zou ik toch wat groter kiezen
De wereld is dan inderdaad erg klein en vochtig...quote:Op maandag 21 november 2011 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff wat een mist he, gisteren in de mist getraind, vind het maar niks.
Ja gisteren vertrokken we vanuit Friesland en kwamen Groningen binnen waar het erg helder was en zo een paar graden warmer. Toen we later weer Friesland binnen kwamen reden we gelijk weer de mist in en gelijk koud..quote:Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef Tommeke het volgende:
En koud vooral. Vorige week fietste ik ook zo'n mistgebied in. Scheelt zoveel in temperatuur!
Je hebt het nog niet geprobeerd zeker, want die mist hangt er nogquote:Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef Gripper het volgende:
Over mist gesproken![]()
Ik heb vandaag een leverancier op bezoek gehad die een superfolie heeft ontwikkeld voor op de ruiten van onze heftrucks en reachtrucks. Veel van onze coldstore klanten klagen over condens wanneer ze uit een koude koel/vries-cel komen en de ruiten beslaan dan.
Deze folie bindt de waterdruppeltjes, en zorgt ervoor dat het geen condens of mist wordt, maar een gewone filmlaag water. Het is er nog steeds wel, maar je kunt er tenminste gewoon doorheen kijken.
Hij dacht overigens niet dat de mist die er vandaag hangt zou verdwijnen als we met zo'n vel folie buiten gaan rondrennen
Definieer goedkoopquote:Op maandag 21 november 2011 12:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Goedkoop & goed met batterij; B&M Ixon
voor dynamo: Trelock LS 882 (40lux), B&M Cyo (60Lux) en Schmidt Edelux (75Lux)
ik heb een 1800 lumen lamp besteld vanuit China.quote:Op maandag 21 november 2011 09:55 schreef Freddeh het volgende:
Iemand nog tips voor een goeie koplamp? Heb teveel tijd over...
Dan shine je Oksel eruit!quote:Op maandag 21 november 2011 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb een 1800 lumen lamp besteld vanuit China.
Tegen de tijd dat die aankomt, en met een opslag van 19% BTW + invoerrechten de douane is gepasseerd, is het mogelijk al weer tot 10 uur 's avonds licht.quote:Op maandag 21 november 2011 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb een 1800 lumen lamp besteld vanuit China.
Zelfde lampquote:
Jaja.quote:Op maandag 21 november 2011 18:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat die aankomt, en met een opslag van 19% BTW + invoerrechten de douane is gepasseerd, is het mogelijk al weer tot 10 uur 's avonds licht.
Ligt eraan waar je besteld, meestal een week of 2 om te bezorgen. Daarbij wordt door de meeste van die sites producten verstuurt als "gift" waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen en vaak ook de shipping nog gratis isquote:Op maandag 21 november 2011 18:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat die aankomt, en met een opslag van 19% BTW + invoerrechten de douane is gepasseerd, is het mogelijk al weer tot 10 uur 's avonds licht.
Het heeft toch ook wel iets moois, ik reed vanmorgen om 7 uur langs de A20 op de fiets en 't licht van autoverkeer scheen in stralen tussen de vangrails door; heel spooky. Ik had er wel een foto van willen maken maar ik had haast en geen camera bij me.quote:Op maandag 21 november 2011 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff wat een mist he, gisteren in de mist getraind, vind het maar niks.
Heb ik ook vaak. Mooie zonsopgang enzo. Maar geen camera bij me.quote:Op maandag 21 november 2011 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het heeft toch ook wel iets moois, ik reed vanmorgen om 7 uur langs de A20 op de fiets en 't licht van autoverkeer scheen in stralen tussen de vangrails door; heel spooky. Ik had er wel een foto van willen maken maar ik had haast en geen camera bij me.
1x9 met 38 tands voorblad zou ik niet willenquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:07 schreef marcodej het volgende:
http://fietsen-brommers.m(...)tos-strandfiets.html
Aardig fietsje lijkt me? Wel wat boven budget, maar hiermee ben ik wel gelijk klaar en fiets ziet er zo op het oog goed uit. Is 49-53cm geschikt voor iemand van 1.85? Racefiets zit ik rond de 60cm, maar ik begrip dat de maatvoering voor MTB's anders is.
We bedoelen hetzelfde denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:54 schreef dop het volgende:
ik weet niet helemaal wat je met gatenkaas achter bedoelt , maar ik vind het altijd prettig als de versnellingen niet te ver uit elkaar liggen , en dat is wel het geval bij 11-32
dan is 1 tandje (2 of 3 tandjes in dit geval)zwaarder voor een prettig been ritme vaak net teveel of te weinig
is mtb sram en shimano maken die standaard shimano zelfs 11-34quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:31 schreef Freddeh het volgende:
11-32 Klinkt wel extreem. SRAM denk ik? Of een MTB groep?
Jep. Ik had op de atb altijd 12-27 cassette. Dat vond ik wel genoeg bereik. Dan heb je 30-27 als lichtste verzet, en dat is bijna 1 op 1. Daarmee kan je tegen een muur op rijden. Nog lichter wordt lastig zonder zijwieltjes.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:35 schreef dop het volgende:
[..]
is mtb sram en shimano maken die standaard shimano zelfs 11-34
Een ATB staat voor All terrein bike. Hierop zitten vaak ook spatschermen, verlichting etc zodat je er ook mee in de stad kunt fietsen. Een MTB staat voor Mountainbike en heeft vaak standaard geen verlichting en spatborden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ATB en MTB? Different name same shit?
Dus eigenlijk hetzelfde, maar een ATB is dus de mietenvariant. Duidelijk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een ATB staat voor All terrein bike. Hierop zitten vaak ook spatschermen, verlichting etc zodat je er ook mee in de stad kunt fietsen. Een MTB staat voor Mountainbike en heeft vaak standaard geen verlichting en spatborden.
Maar veel mensen bedoelen met een ATB een MTB en andersom
Dat zijn jouw woordenquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hetzelfde, maar een ATB is dus de mietenvariant. Duidelijk!
Haha ik vind het wel wat voor Ivo!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
Nog gezien in Italië op de camping bij de buren een stukje verderop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Issie cool of issie cool? Echt nog nooit gezien op een fiets.
Daar dacht ik ook al aanquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik vind het wel wat voor Ivo!
Die kilometerteller is echt briljant!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nostalgie!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, die wil ik ookquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die kilometerteller is echt briljant!
Als je nog niet mijn held was ben je dat nu wel!quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sterker nog, als klein Ivotje heb ik nog zo'n kilometerteller gehad
lol inderdaad van dat taai aluminium zooi , ging alle kanten op behalve de goedequote:Op woensdag 23 november 2011 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Die ondingen werden terecht 'zelfmoordgrepen' genoemd. Remmen deden ze namelijk niet.
Wij noemden dat "paniekremmen".quote:Op woensdag 23 november 2011 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Die ondingen werden terecht 'zelfmoordgrepen' genoemd. Remmen deden ze namelijk niet.
Lagers naar de Heere Jezus. Of slechts even wat bijstellen natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:59 schreef Blik het volgende:
Vraag over mijn tacx-wiel
Kwam er zojuist echter dat er speling zit in het wiel, ondanks dat die vastzit. Waar kan het aan liggen?
Maar tot voor een paar jaar, Marianne Vos nog in 2009 dacht ik, zag je die extra remgrepen op het stuur heel regelmatig voorbij komen in een wielercross.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
En een rem bij het stuur. Laatst ook nog een hele discussie over gehad.
Iemand die ik ken en vroeger sportief was beweerde dat een goede racefiets daar een rem heeft. En niet snappen dat echt niet meer gedaan wordt.
"ja, ik had vroeger een goede racefiets en die had het wel..."
Leukemans had ze dit jaar nog in Parijs-Roubaix, als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar tot voor een paar jaar, Marianne Vos nog in 2009 dacht ik, zag je die extra remgrepen op het stuur heel regelmatig voorbij komen in een wielercross.
Wat voor wiel is het? Het is ofwel een kwestie van afstellen of van lagers vervangen. Op zich is een beetje speling geen halszaak bij een tacxwiel..quote:Op woensdag 23 november 2011 21:59 schreef Blik het volgende:
Vraag over mijn tacx-wiel
Kwam er zojuist echter dat er speling zit in het wiel, ondanks dat die vastzit. Waar kan het aan liggen?
Mooie fiets! Veel plezier er mee!quote:Op woensdag 23 november 2011 20:36 schreef marcodej het volgende:
Santosbike gekocht.Zat prima, alleen misschien iets te kort voor mn gevoel, en verkoper had er zelf voor een dubbel op laten zetten. Helemaal af, tellertje, bidonhouders, extra set buiten- en binnenbanden. Moet alleen nog pedaaltjes.
-edit: 'probleem' met achterrem opgelost-
Het is ook geen ramp. maar ik schrok er wel even van vanavond. Het is overigens een rigida dp18 met dura-ace naafquote:Op woensdag 23 november 2011 23:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat voor wiel is het? Het is ofwel een kwestie van afstellen of van lagers vervangen. Op zich is een beetje speling geen halszaak bij een tacxwiel..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |