abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2011 @ 19:09:34 #151
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104641964
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 18:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel ja....gelukkig ben ik nog van de tijd dat een papiertje wel echt verdiend was en niet middels een of andere instelling die fraudeert of gebruik maakt van onderzoekers die gegevens verzinnen :W

De jeugd van tegenwoordig! In mijn tijd gingen de jongens gewoon naar de vakschool en leerden ze een vak en de meisjes naar de huishoudschool en leerden ze koken en mocht het zoontje van de tandarts gaan studeren. Dat waren pas tijden!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104642053
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 19:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De jeugd van tegenwoordig! In mijn tijd gingen de jongens gewoon naar de vakschool en leerden ze een vak en de meisjes naar de huishoudschool en leerden ze koken en mocht het zoontje van de tandarts gaan studeren. Dat waren pas tijden!
:D!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  maandag 21 november 2011 @ 19:13:20 #153
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104642202
quote:

Tegenwoordig wel ja....gelukkig ben ik nog van de tijd dat een papiertje wel echt verdiend was en niet middels een of andere instelling die fraudeert of gebruik maakt van onderzoekers die gegevens verzinnen :W
Als de basisvorming (basisonderwijs & middelbaar onderwijs) slecht is, dan kun je moeilijk verwachten dat het vervolgtraject stukken beter gaat. Investeer maar daar eens zodat studenten beter presteren.
pi_104642828
Boete interesseert me niet. Wat mij stoort is dat de meeste faculteiten hun hele onderwijssysteem omgooien vanaf 2012 zodat studenten nominaal kunnen afstuderen. Dat is natuurlijk leuk voor de nieuwe studenten, maar huidige studenten worden hier de dupe van. Als je een vak dit jaar niet haalt dan wordt het vak volgend jaar op heel andere wijze gegeven.
pi_104645167
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 17:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De realiteit is ook grilliger dan een ideale burger die een leven lang werkt aan BV Nederland, nooit ziek is en amper ontslagen wordt. Dat wilt niet zeggen dat het beleid daarop gebaseerd moet worden, of dat we er maar vanuit moeten gaan dat iemand werkloos of besluiteloos meerdere studies probeert. Ik zeg dat de optie er is, jij geeft aan dat er eventueel situaties kunnen voorkomen waardoor je niet binnen die inschatting van nominaal + 1 valt, maar dat is al een compleet andere stelling dan te beweren dat niemand het kan doen op die manier. Het gros zou het zo lukken, zelfs.
Degenen die lukt, lukt het toch meestal ook wel zonder die boete?

En het beleid wordt nu juist wél gebaseerd op de "ideale" situaties. Dat is waar ze naartoe willen werken.

En stel nou dat je genoeg studenten bang genoeg maakt om op te schieten met hun studie? Minder kosten voor BV Nederland, maar wie van hen durft er nog eens bij een studentenvereniging lid te worden of iets anders naast hun studie te doen waarbij ze zichzelf als toekomstig werknemer én als persoon (dus burger!) ontwikkelen?
Ik ben zelf ook soort van per ongeluk in een vereniging gerold, en ik ben er maar wat blij mee. Niet alleen mijn ervaring in het bestuur en commissies, maar ook de verrijking om wekelijks met studenten van buiten je eigen studie om te gaan, om je eigen talenten buiten je studie een kans te geven in een stimulerende omgeving waar je wel nog eens op je bek kan gaan. (hoeveel cabaretiers en acteurs e.d. zijn er niet bij hun studentenvereniging begonnen?) Dát tegenwerken als regering is een verarming van de samenleving, maar die "kosten" kunnen ze mooi weghouden in de kosten/baten-plaatjes.

Door zowel foute studiekeuzes als mijn ontwikkeling buiten mijn studie om ben ik geworden tot wie ik ben, maar volgens dit nieuwe systeem had ik wel een boete verdiend (twee á drie jaar gok ik zo). En dat terwijl ik er altijd bij gewerkt heb en maar een lage studieschuld heb overgehouden.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 21 november 2011 @ 20:27:17 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104646711
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:03 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Degenen die lukt, lukt het toch meestal ook wel zonder die boete?

En het beleid wordt nu juist wél gebaseerd op de "ideale" situaties. Dat is waar ze naartoe willen werken.
Diegene die het in potentie kunnen, voelen nu niet de druk zonder boete.
In de ideale situatie haal je een bachelor in 3 jaar, als alles meezit.
Zit het even tegen, dan is 4 jaar schappelijk. En gebeuren er hele gekke dingen, dan pas is 5 jaar te verklaren.

quote:
En stel nou dat je genoeg studenten bang genoeg maakt om op te schieten met hun studie? Minder kosten voor BV Nederland, maar wie van hen durft er nog eens bij een studentenvereniging lid te worden of iets anders naast hun studie te doen waarbij ze zichzelf als toekomstig werknemer én als persoon (dus burger!) ontwikkelen?
Ik. En andere studenten met mij.

quote:
Ik ben zelf ook soort van per ongeluk in een vereniging gerold, en ik ben er maar wat blij mee. Niet alleen mijn ervaring in het bestuur en commissies, maar ook de verrijking om wekelijks met studenten van buiten je eigen studie om te gaan, om je eigen talenten buiten je studie een kans te geven in een stimulerende omgeving waar je wel nog eens op je bek kan gaan. (hoeveel cabaretiers en acteurs e.d. zijn er niet bij hun studentenvereniging begonnen?) Dát tegenwerken als regering is een verarming van de samenleving, maar die "kosten" kunnen ze mooi weghouden in de kosten/baten-plaatjes.

Door zowel foute studiekeuzes als mijn ontwikkeling buiten mijn studie om ben ik geworden tot wie ik ben, maar volgens dit nieuwe systeem had ik wel een boete verdiend (twee á drie jaar gok ik zo). En dat terwijl ik er altijd bij gewerkt heb en maar een lage studieschuld heb overgehouden.
Cabaretiers en acteurs hebben echt geen collegegeld voor een universiteit nodig en onder andere omstandigheden was jij ietsje anders geworden tot wie je was, maar dat is nu wel een beetje lastig terugkijken, vind je niet?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_104650002
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Diegene die het in potentie kunnen, voelen nu niet de druk zonder boete.
In de ideale situatie haal je een bachelor in 3 jaar, als alles meezit.
Zit het even tegen, dan is 4 jaar schappelijk. En gebeuren er hele gekke dingen, dan pas is 5 jaar te verklaren.
Maar gekke dingen wil niet zeggen dat je er met de pet naar gooit.
quote:
Ik. En andere studenten met mij.
Ik zie bij mijn oude studentenvereniging de aanwas wel verminderen maar vooral de studiedruk bij de leden verhogen. En dan is deze nieuwe regeling nog niet eens van kracht.

quote:
Cabaretiers en acteurs hebben echt geen collegegeld voor een universiteit nodig
Dit vind ik nogal kortzichtig. Ten eerste zijn het natuurlijk niet alleen maar "niet-economische" beroepen waarbij enige oefening in de studieperiode van pas komt.
Ten tweede is het voor acteurs en cabaretiers echt niet gek om je ook geestelijk te vormen en wat kennis van de samenleving op te doen.
Ten derde weet niet iedereen die gaat studeren van tevoren dat er een (professioneel) acteur/cabaretier/ander beroep in hem zit. Juist als je studeert heb je nog de tijd om andere roepingen of fascinaties buiten je studie na te jagen. En helemaal als die financieel onzekerder lijken. Niet iedereen gaat van de middelbare school naar een acteerschool of kleinkunstopleiding. Dat is een onzekere toekomst. Eerst je papiertje halen is zeker geen slecht advies. Hoeveel mensen zijn er tijdens hun studie niet achter gekomen dat ze toch écht geen acteur zijn, en hooguit in een amateurvereniging zullen spelen tijdens hun leven? Dat die mensen ondertussen werken aan een hoge opleiding, is toch ook winst?

Maar ik heb het idee dat je vindt dat het altijd zinloos is als een student niet in de sector terechtkomt waar hij voor studeert? Vanwege de kosten? Dat lijkt me namelijk een erg beperkte visie op een studietijd.

quote:
en onder andere omstandigheden was jij ietsje anders geworden tot wie je was, maar dat is nu wel een beetje lastig terugkijken, vind je niet?
Nu ken jij mij niet, dus is dit eigenlijk niet echt eerlijk om over te discussiëren. Maar als ik terugkijk op hoe ik van het VWO kwam en hoe ik nu ben, vind ik dat ik buiten het papiertje wat ik uiteindelijk heb behaald van alles heb gedaan wat mij erg heeft gevormd, en er als veel ontwikkelder persoon uit ben gerold dan als ik bijvoorbeeld niet bij die studentenvereniging terecht was gekomen.
En zoals gezegd ben ik er nog redelijk toevallig ingerold ook, dus het was niet eens dat ik als jongeling een duidelijk plan had om mezelf te ontwikkelen middels deze weg.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_104650434
quote:

[..]

Ah, een bejaarde.

En al dement zo te zien, alsof fraude voor deze generatie nog niet bestond.
pi_104663278
quote:
Als we willen investeren in Nederland Kennisland (en welke partij wil dat nou niet, zoek de partijprogramma's er maar op na) dan is dit een onverkoopbare maatregel.
Geen enkele politieke partij die het afgelopen decennium in de regering heeft gezeten ambieert een kenniseconomie. Bewijs: de beperkte investeringen in en zelfs bezuinigingen op onderwijs en wetenschap.
Onze politici zeggen graag dat ze een kenniseconomie wil omdat het zo'n lekkere soundbyte oplevert maar geen van die politici die uiteindelijk enige invloed heeft gekregen heeft daad bij woord gevoegd. Leugens.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 22 november 2011 @ 03:34:49 #160
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_104663924
In dit kader is ook hiervoor aandacht nodig: http://petities.nl/petitie/red-de-deeltijdstudent

Hoe meer aandacht op dit soort groepen komt, hoe meer inzicht kan komen dat deze en overige ontmoedigende maatregelen doorgang vinden. Dus onderteken de petitie.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_104663944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je CV opvijzelen doe je maar tijdens je carriere. Ik vind dat een weinig steekhoudend argument.
Het is een goed argument, omdat bedrijven graag mensen in dienst nemen die dingen anders dan het standaard curriculum doen; bestuursjaren, reizen, studeren in het buitenland, vrijwilligerswerk, etc.

Maar; de echt gemotiveerde student maalt daarom niet om 3000 euro meer of minder. Dat heb je met 300 euro per maand in een jaar afgelost. Krap eerste jaar werken, maar je hele leven lang plezier van.

De regeling zal wel rommelen aan enkele kanten, dat ben ik met de protesteerders eens. Het is echter ook een stukje gemakzucht van een hoop luie studenten. En onderwijs is een enorme kostenpost in Nederland, net als zorg.

De staatsschuld loopt alleen maar op, of we nu linkse of rechtse kabinetten hebben, dat maakt niets uit. Maar beperking van de staatsuitgaven is een goed argument.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 22 november 2011 @ 03:59:16 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104663961
Eigen risico van 3000 euro, ook geen gek plan.
pi_104665696
Wat me ook wel tegenzit aan de huidige regeling is dat het mogelijk drempels opwerpt om voor voorheen 'gefaalde' studenten alsnog een studie af te ronden. Voor zover ik weet wordt elk niet afgemaakt jaar (zelfs als men voor februari de studie gestaakt heeft om zo in aanmerking te komen voor een kwijtschelding) beschouwt als volledig jaar, wat men direct in de kosten zal merken.

Sowieso is de regeling veel te omslachtig. Iedereen is voor het streven voor meer eigen verantwoordelijkheid van de student, maar niet via allerlei gekke constructies. Al had er nog mee kunnen leven als er een overgangsrecht en een uitzondering voor deeltijdstudenten was in verwerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2011 09:26:15 ]
pi_104665952
oh dus we gaan weer op deze fiets verder.

ik typ een overtuigend betoog waarom de langstudeerboete in de huidige versie kut is, en eriksd en GSbrder negeren het hele betoog, en wachten net zo lang tot iemand weer met andere argumenten komt die ze wel onderuit kunnen halen.

het zou jullie sieren om ook een reactie te geven op mijn post op pagina 4, en uitleggen waarom de langstudeerboete nog steeds goed is, ondanks mijn argumenten.
pi_104667040
quote:
En onderwijs is een enorme kostenpost in Nederland, net als zorg.
Fout! Onderwijs is een enorme investering! In Nederland is het trouwens geen enorme investering maar dat terzijde. ;)
#NoDAPL
pi_104668033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:23 schreef Friek_ het volgende:
Wat me ook wel tegenzit aan de huidige regeling is dat het mogelijk drempels opwerpt om voor voorheen 'gefaalde' studenten alsnog een studie af te ronden. Voor zover ik weet wordt elk niet afgemaakt jaar (zelfs als men voor februari de studie gestaakt heeft om zo in aanmerking te komen voor een kwijtschelding) beschouwt als volledig jaar, wat men direct in de kosten zal merken.

Sowieso is de regeling veel te omslachtig. Iedereen is voor het streven voor meer eigen verantwoordelijkheid van de student, maar niet via allerlei gekke constructies. Al had er nog mee kunnen leven als er een overgangsrecht en een uitzondering voor deeltijdstudenten was in verwerkt.
Sterker nog, er wordt alleen op 1 september gemeten, dus zelfs als je 2 september afstudeert, mag je 3000 euro betalen voor dat jaar. Levert dan wel weer als voordeel op dat als je je per 2 september kan inschrijven (zoals bij ons voor de co-schappen), je dus een bijna vol jaar 'gratis' krijgt.
pi_104668051
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 03:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een goed argument, omdat bedrijven graag mensen in dienst nemen die dingen anders dan het standaard curriculum doen; bestuursjaren, reizen, studeren in het buitenland, vrijwilligerswerk, etc.

Maar; de echt gemotiveerde student maalt daarom niet om 3000 euro meer of minder. Dat heb je met 300 euro per maand in een jaar afgelost. Krap eerste jaar werken, maar je hele leven lang plezier van.

De regeling zal wel rommelen aan enkele kanten, dat ben ik met de protesteerders eens. Het is echter ook een stukje gemakzucht van een hoop luie studenten. En onderwijs is een enorme kostenpost in Nederland, net als zorg.

De staatsschuld loopt alleen maar op, of we nu linkse of rechtse kabinetten hebben, dat maakt niets uit. Maar beperking van de staatsuitgaven is een goed argument.
Maar dan moeten het wel nette bezuinigingen zijn; niet mensen bestraffen die extra diepgang in hun studie stoppen waardoor ze later een veel grotere kans hebben op een goed betaalde baan en dus ook hun investering van de overheid ruimschoots goedmaken.
pi_104668539
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Sterker nog, er wordt alleen op 1 september gemeten, dus zelfs als je 2 september afstudeert, mag je 3000 euro betalen voor dat jaar. Levert dan wel weer als voordeel op dat als je je per 2 september kan inschrijven (zoals bij ons voor de co-schappen), je dus een bijna vol jaar 'gratis' krijgt.
Datzelfde trucje kun je inderdaad flikken met universiteiten of hogescholen waar je je na 1 september nog kan inschrijven voor de studie. Vreemd ook eigenlijk.
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:20:43 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104668568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:51 schreef Asphias het volgende:

mee eens. echter, DIT GEBEURD NIET. heel leuk dat jij voor elke uitzondering een oplossing weet, maar het probleem is dat de politiek daar schijt aan heeft en iedereen en alles over één kam blijft scheren. dat is het grote probleem.
Het probleem is veel te lang geweest dat er enkel gekeken werd naar uitzonderingen, zielige gevallen en kleine hokjes als men ergens op wilde bezuinigen, waardoor voor elke geschrapte regel drie nieuwe clausules nodig waren om eventuele slachtoffers nog een laatste generaal pardon te verlenen, een generatielange compensatie aan te bieden of uiteindelijk met een bezuinigingsmaatregel te komen die dermate specifiek was, dat men er netto nauwelijks op vooruit ging. De plannen onder dit kabinet zijn echt niet allemaal perfect, maar een van de betere punten is dat ze snijden niet schuwen en niet op de laffe sociaal-democratische wijze een manier vinden het teleurgestelde stemvee dat onder de nieuwe regel een slachtoffer zou worden een vergoeding aan te bieden.

quote:
want we kunnen zo de volgende groepen al onderscheiden:

1. studenten die een zware studie doen. oplossing zou zijn, nominale studieduur langer.
kabinet doet: niets.
2. studenten in deeltijd. oplossing zou zijn, voor deeltijd andere regels omdat het logisch is dat je langer over deeltijd dan voltijd doet.
Studenten die een zware studie doen; zij hebben inderdaad een hele kluif aan het afstuderen binnen de geboden tijd. Bij mijn faculteit(en) is het bijzonder nominaal te lopen en zwaar of niet, dat weet je op het moment dat je begint met je studie. Je kan ook een "makkelijke" studie doen, met inderdaad mogelijk minder restschuld, maar ook een lagere baangarantie. Is het echt zo erg meer te moeten betalen als je meer jaar studeert en is het erg iemand die een zware studie voltooid, of dit nu L&R, tandheelkunde of medicijnen is, ietsje meer schuld heeft dan de gemiddelde alumni Nederlands Recht of Psychologie?

quote:
3. studenten die in 09/10 een studie geprobeerd hebben maar een verkeerde keuze gemaakt hebben. in 10/11 een bestuursjaar gedaan hebben, en tijdens hun bestuursjaar er achter komen dat ze in 11/12 aan hun eerste jaar bezig zullen zijn en onmogelijk meer de boete kunnen ontlopen. oplossing? regel alleen voor nieuwe studenten invoeren en niet voor de huidige, of met nog een paar jaar vertraging.
Als jij een verkeerde studie hebt gedaan, moet je niet een jaar bestuur lopen. Dat is gewoon dom, sorry dat ik het zeg. Iemand met een verkeerde studiekeuze hoort primair zijn prioriteit op de studie te hebben, niet op die gezellige club waar hij vorig jaar lid van is geworden, dat kan altijd nog als het goed gaat en je een P binnen hebt of op zijn minst een goed eind weg bent met je Bachelor. In 2006 werden plannen gelanceerd voor het aanpakken van de langstudeerders, elke politieke partij wilde manieren onderzoeken om de rendementen omhoog te krijgen en ook een sociaal-leenstelsel zou niet gratuit zijn voor de laffe herders die na drie jaar inschrijving nog op < 60 punten staan.

quote:
4. studenten die door persoonlijke problemen meer dan een jaar uitlopen. oplossing: afhankelijk van de aard van de problemen(familie ziek, een zwaar ongeluk gehad, pheifer, etc.) kan aan de hand van een doctors/psychiater-verklaring de studieboete een of meer jaren worden uitgesteld.
en weer is de oplossing van het kabinet: niets.
Iemand die in aanmerking komt voor dergelijke uitloop, krijgt een jaar extra.
Zo ver niets nieuws, ik heb bekenden met een ADHD-verklaring (!) en daardoor een jaar extra bekostigd onderwijs. Uitzonderingen genoeg, me dunkt.

quote:
voor elk van deze gevallen(en er zijn er waarschijnlijk nog meer die ik nu even niet heb kunnen bedenken) zijn er redelijke oplossingen die zo zouden kunnen worden doorgevoerd. maar het kabinet blijft al deze gevallen over 1 kam scheren en doet er niets mee. dát is het probleem met de langstudeerboete.
dat een hardwerkende astrofysicus die een half jaar in het ziekenhuis ligt over dezelfde kam wordt geschoren als een huppelkutje vrijetijdskunde die ondertussen haar 3e poging tot een studie doet.
dat een student die in deeltijd studeert en daarnaast nog 30 uur per week werkt in dezelfde tijd af moet studeren als een fulltime student die die 30 uur per week op maakt aan zuipen bij het koor.
Iemand die 120 kilometer per uur in de bebouwde kom rijdt wordt net zo erg beboet indien zijn zoon of dochter met spoed in het ziekenhuis moet worden opgenomen als een type mantra-rijder die met zijn vrienden door de straten scheurt. Flitspalen kijken niet naar persoonlijke situaties, langstudeerdboetes worden nog enigszins menselijk gehouden doordat er ruimte is een jaar extra financiering te krijgen, mits goede reden en het hele systeem van een boete is op die manier vormgegeven.

Een hardwerkende astrofysicus die een halfjaartje in het ziekenhuis ligt heeft nog 3,5 jaar om zijn studie af te ronden waar 3 jaar voor staat. Een huppelkutje heeft met drie keuzes haar rechten verspild en moet de laatste twee jaar (nominaal) zelf bekostigen. Pleit je nu voor een hardere aanpak van huppelkutjes of versoepeling van de situatie voor astrofysici? Prima hoor, ga klagen bij de opleiding dat het onhaalbaar is binnen de gestelde tijd je studie af te ronden, ik wist bij aanvang van mijn studie dat 30% van de studenten binnen 4 jaar klaar was. Die gegevens zijn allemaal bekend.
[/quote]
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:11:55 #170
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_104670409
De regeling slaat nergens op en is niet bevoordelijk voor onze kennis economie. Mensen in dit topic wijzen met vingertjes en hebben direct hun oordeel klaar en gaan uit van de student als een lui varken dat niet langer mag studeren en vergelijkingen maakt die het hele onderwerp uit zijn verband trekt, zonder te kijken naar het individu.

Op de lange termijn heeft deze regeling het effect dat doorstuderen onmogelijk wordt gemaakt en veel talenten dus worden gestremd. Daarnaast wordt de mogelijkheid tot het volgen van meerdere universitaire studies gestremd.

De studies zijn al op basis van prestatiebeurs, als je je studie niet afmaakt zit je sowieso met een rest schuld van ongeveer 15.000 euro. Heb je daarop nog een lening aangevraagd om je studie te bekostigen komt hier nog eens 20.000 euro boven op. Daarnaast heb je slechts recht op studiefinanciering voor 4 jaar, wat ook al een reden is om er niet langer over te doen, omdat veel het dan niet meer kunnen bekostigen.

Er is dus al genoeg reden en druk om het zo snel mogelijk af te maken.

Ondertussen hebben de leden van de tweede kamer er wel 10 jaar of meer over mogen doen :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:03:55 #171
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104673929
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:05 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Maar dan moeten het wel nette bezuinigingen zijn; niet mensen bestraffen die extra diepgang in hun studie stoppen waardoor ze later een veel grotere kans hebben op een goed betaalde baan en dus ook hun investering van de overheid ruimschoots goedmaken.
Nou ja, mensen die dat doen hebben relatief weinig last van de lang studeerboete. Zij hebben maximaal geprofiteerd van alle voorzieningen en daardoor een stevige fundament gelegd voor de rest van hun leven, dan is het ook wel redelijk dat er wat bijgelegd wordt. 3000 euro meer is niet lekker, maar ach.

Mensen die een foute studiekeuze hebben gemaakt en vanwege de opzet van het systeem een jaar moesten wachten voordat zij weer mee konden doen, daardoor weinig gebruik hebben kunnen maken van alle voorzieningen en die nu toch de rekening gepresenteerd krijgen zijn driedubbel zuur. De samenleving heeft niet in je te hoeven investeren, maar verwacht plotseling wel dat je gaat bijleggen als 'straf'. Laat in dat geval de gebruiker betalen.

Het onderwijs is nu aan het hervormen geslagen, waardoor het nu makkelijker wordt om uitloop in te halen of eerder over te stappen op een andere richting. Dat is voor iedereen goedkoper, handiger en eerlijker. De langstudeerboete is vanwege de bezuinigingen hier al op vooruit gelopen, met als gevolg dat veel mensen nog een nutteloze trap na krijgen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104675540
quote:
3s.gif Op zondag 20 november 2011 17:44 schreef Zienswijze het volgende:
Het is geen boete. Het is gewoonweg een subsidie van de overheid die verdwijnt. Jouw studie kost wel meer dan de 1700 euro die je jaarlijks moet dokken ;)

Wat mij betreft worden de subsidies vanaf studiejaar 1 voor alle pretstudies opgeheven, maar dat terzijde.
De boete van 3000 euro is niet belastingaftrekbaar als scholingskosten, dus het is wel echt een boete en geen verhoging van het collegegeld.

Ik vind de regeling op zich goed, alleen niet fair ten opzichte van studenten die nu in een situatie terecht komen waarin ze niet de kans krijgen om onder de boete uit te komen door bijvoorbeeld ziekte of verkeerde studiekeuze in het verleden. Het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd, zoals het hier en daar genoemd wordt.

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen vol- en deeltijd studies. Het lijkt mij goed als men hier alsnog naar kijkt en met een betere overgangsregeling komt.
pi_104676584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou ja, mensen die dat doen hebben relatief weinig last van de lang studeerboete. Zij hebben maximaal geprofiteerd van alle voorzieningen en daardoor een stevige fundament gelegd voor de rest van hun leven, dan is het ook wel redelijk dat er wat bijgelegd wordt. 3000 euro meer is niet lekker, maar ach.

Mensen die een foute studiekeuze hebben gemaakt en vanwege de opzet van het systeem een jaar moesten wachten voordat zij weer mee konden doen, daardoor weinig gebruik hebben kunnen maken van alle voorzieningen en die nu toch de rekening gepresenteerd krijgen zijn driedubbel zuur. De samenleving heeft niet in je te hoeven investeren, maar verwacht plotseling wel dat je gaat bijleggen als 'straf'. Laat in dat geval de gebruiker betalen.

Het onderwijs is nu aan het hervormen geslagen, waardoor het nu makkelijker wordt om uitloop in te halen of eerder over te stappen op een andere richting. Dat is voor iedereen goedkoper, handiger en eerlijker. De langstudeerboete is vanwege de bezuinigingen hier al op vooruit gelopen, met als gevolg dat veel mensen nog een nutteloze trap na krijgen.
Ach, beetje collateral damage waar de gemiddelde rechtse schreeuwer zijn neus voor ophaalt, behalve zodra hijzelf erdoor getroffen wordt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:19:37 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_104676767
Jij snapt het.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_104694050
quote:
Opa, u heeft blijkbaar niet door dat er ook heden ten dage nog studierichtingen zijn waarvoor de studenten hard moeten werken teneinde hun bul te verkrijgen?
#NoDAPL
pi_104694404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Opa, u heeft blijkbaar niet door dat er ook heden ten dage nog studierichtingen zijn waarvoor de studenten hard moeten werken teneinde hun bul te verkrijgen?
Ik ben er van overtuigd dat dat geldt voor vrijwel alle HBO- en WO-studies. Maar dat mag je niet meer zeggen tegenwoordig, dat is niet populistisch genoeg.
pi_104694744
quote:
Het probleem is veel te lang geweest dat er enkel gekeken werd naar uitzonderingen, zielige gevallen en kleine hokjes als men ergens op wilde bezuinigen, waardoor voor elke geschrapte regel drie nieuwe clausules nodig waren om eventuele slachtoffers nog een laatste generaal pardon te verlenen, een generatielange compensatie aan te bieden of uiteindelijk met een bezuinigingsmaatregel te komen die dermate specifiek was, dat men er netto nauwelijks op vooruit ging. De plannen onder dit kabinet zijn echt niet allemaal perfect, maar een van de betere punten is dat ze snijden niet schuwen en niet op de laffe sociaal-democratische wijze een manier vinden het teleurgestelde stemvee dat onder de nieuwe regel een slachtoffer zou worden een vergoeding aan te bieden.
Los van de discussie over de collateral damage, Halbe Simplisme Zijlstra kan zeer eenvoudig die collateral damage voorkomen maar hij mist het verstand om dit in te zien. Zie bijv. de deeltijdstudenten (geen vluchtoptie aangezien je als deeltijdstudent geen StuFi krijgt). Dat vind ik nogal schrijnend.

quote:
Het schiet niet echt op wanneer je eerst een jaar of twee jaar moet sparen om die ¤3000 te bemachtigen, vervolgens weer een paar jaar moet studeren. Dit geeft aardig wat gederfte inkomsten (het inkomen wordt veel trager opgebouwd omdat je na 1 of 2 jaar beschikbaar te zijn geweest voor de arbeidsmarkt weer 2 jaar niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt) en extra kosten (huursubsidie, zorgtoeslag, hogere rente studieschuld die niet volledig wordt afgelost binnen die 17 jaar) voor de samenleving. Tel uit je winst.

quote:
Je zou toch ook maar eerst het onderwijs hervormen en daarna zo'n maatregel nemen. Dat moet je niet willen als je lid bent van het Simplistisch Verbond en wanneer je in de maakbare samenleving gelooft.
Bovendien heeft niemand nog kunnen uitleggen waarom er plotseling zo sterk bezuinigd zou moeten worden op het onderwijs. Er zijn heel wat meer bezuinigingsposten waar heel wat geld te halen is en het onderwijs en de wetenschap zijn al zo vaak de pineut geweest in de laatste decennia.

quote:
Ach, beetje collateral damage waar de gemiddelde rechtse schreeuwer zijn neus voor ophaalt, behalve zodra hijzelf erdoor getroffen wordt.
Dat dus.
#NoDAPL
pi_104694981
quote:
Ik ben er van overtuigd dat dat geldt voor vrijwel alle HBO- en WO-studies. Maar dat mag je niet meer zeggen tegenwoordig, dat is niet populistisch genoeg.
Bij een HBO-studie kreeg en krijg je geen bul. ;)
Uiteraard gebruikte ik hier het woord bul om de spot te drijven.

Ik ben er niet van overtuigd dat je voor de meeste studierichtingen hard moet werken. Dat kan niet het geval zijn als je 10 contacturen per week hebt en daarnaast maar 10-15 uur aan zelfstudie hoeft te doen.
#NoDAPL
pi_104695115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij een HBO-studie kreeg en krijg je geen bul. ;)
Uiteraard gebruikte ik hier het woord bul om de spot te drijven.

Ik ben er niet van overtuigd dat je voor de meeste studierichtingen hard moet werken. Dat kan niet het geval zijn als je 10 contacturen per week hebt en daarnaast maar 10-15 uur aan zelfstudie hoeft te doen.
Zijn er studies waarbij dat het geval is? Ik doe een studie met weinig contacturen (12 per week), maar er staat 28 uur zelfstudie voor per week. Toch is het altijd weer het lachertje, want zo weinig contacturen kan blijkbaar niets zijn :') Wel meer studies die geenszins makkelijk zijn is datzelfde lot bedeeld.
pi_104695336
De 28 is een soort van papieren tijger, ze hebben zeer waarschijnlijk zonder enige meting of berekening uit te voeren dat getal er op geplakt omdat 40-12 = 28 en ze nu eenmaal omwille van het EC-systeem (een middel waarmee universiteiten en scholen zichzelf en anderen voor de gek kunnen houden en waarmee de illusie wordt gecreëerd dat alle studies dezelfde werkdruk hebben) X aantal uren per studiepunt moeten hanteren.

Vraag het eens aan de anderen ofdat ze die 28 uur aan zelfstudie halen. Wedden van niet als je maar 12 contacturen per week hebt?
#NoDAPL
pi_104695497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De 28 is een soort van papieren tijger, ze hebben zeer waarschijnlijk zonder enige meting of berekening uit te voeren dat getal er op geplakt omdat 40-12 = 28 en ze nu eenmaal omwille van het EC-systeem (een middel waarmee universiteiten en scholen zichzelf en anderen voor de gek kunnen houden en waarmee de illusie wordt gecreëerd dat alle studies dezelfde werkdruk hebben) X aantal uren per studiepunt moeten hanteren.

Vraag het eens aan de anderen ofdat ze die 28 uur aan zelfstudie halen. Wedden van niet als je maar 12 contacturen per week hebt?
Ik red zelf de 12 uur zelfstudie niet eens. Maar dat is het punt niet, en bovenal is dat geen argument waarom de studie makkelijk zou zijn. Of dat studenten geen reet uitvoeren, of dat de diploma's niets waard zijn. En toch roepen mensen (gek genoeg zelden studenten zelf) dat maar al te graag.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:46:10 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104695557
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee hoor, mensen lopen te zeuren omdat ze volgend jaar (!) geen 120 meer mogen rijden, terwijl ze dat wel van plan waren. Niemand krijgt een boete over collegejaar 2011-2012.
Pm je adres even, dan pas ik jouw auto, bestemd voor de openbare weg even aan aan de huidige snelheidslimieten, kijken of je dan nog steeds stoere praatjes hebt over studenten :W
pi_104695617
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Pm je adres even, dan pas ik jouw auto, bestemd voor de openbare weg even aan aan de huidige snelheidslimieten, kijken of je dan nog steeds stoere praatjes hebt over studenten :W
Jammer joh.
pi_104695713
Hier kan je zien hoe Zijlstra liegt en hoe hypocriet de Nederlandse overheid is:
http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/12968
http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/13178

Straks gaan we weer selecteren op het inkomen van de ouders.
#NoDAPL
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:48:54 #185
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104695743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik mis het verband even? Je snapt het verschil tussen collegeuren en studieuren? Ik was maar een aantal uur per week op college, maar daarbuiten meer dan een fulltime baan aan tijd kwijt aan zelfstudie. Maar dit klinkt natuurlijk niet als iets wat in een telegraaf straatje past dus moet ik 40 uur college moeten volgen, of er nou iets te doen was of niet...
pi_104695882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik mis het verband even? Je snapt het verschil tussen collegeuren en studieuren? Ik was maar een aantal uur per week op college, maar daarbuiten meer dan een fulltime baan aan tijd kwijt aan zelfstudie. Maar dit klinkt natuurlijk niet als iets wat in een telegraaf straatje past dus moet ik 40 uur college moeten volgen, of er nou iets te doen was of niet...
Helemaal mee eens.
pi_104695936
quote:
Maar dat is het punt niet, en bovenal is dat geen argument waarom de studie makkelijk zou zijn. Of dat studenten geen reet uitvoeren, of dat de diploma's niets waard zijn. En toch roepen mensen (gek genoeg zelden studenten zelf) dat maar al te graag.
Een 40-urige studieweek is niet teveel gevraagd en ja, het aantal uren wat een gemiddelde student nodig heeft is een belangrijke indicator van de studiedruk. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de ene groep studenten voor dezelfde studierichting minder uren per week nodig heeft dan de andere groep studenten en hierbij kan het best zo zijn dat die andere groep studenten wel die studierichting volgt terwijl die ene groep studenten een andere studierichting volgt. De ironie.
#NoDAPL
pi_104696199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een 40-urige studieweek is niet teveel gevraagd en ja, het aantal uren wat een gemiddelde student nodig heeft is een belangrijke indicator van de studiedruk. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de ene groep studenten voor dezelfde studierichting minder uren per week nodig heeft dan de andere groep studenten en hierbij kan het best zo zijn dat die andere groep studenten wel die studierichting volgt terwijl die ene groep studenten een andere studierichting volgt. De ironie.
Kun jij me dan uitleggen waarom het zo populair is om alle studenten af te tekenen als luie honden die tot 3 uur elke dag in bed liggen, niet naar college gaan, 8 studies proberen en iedere maand voor de 5e hun stufi hebben opgezopen?

PS: rechtsboven in iedere post zit een quote-knop, dat leest voor ons makkelijker en dat is voor jou minder werk :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:47:52 #189
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104703278
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kun jij me dan uitleggen waarom het zo populair is om alle studenten af te tekenen als luie honden die tot 3 uur elke dag in bed liggen, niet naar college gaan, 8 studies proberen en iedere maand voor de 5e hun stufi hebben opgezopen?

PS: rechtsboven in iedere post zit een quote-knop, dat leest voor ons makkelijker en dat is voor jou minder werk :)
Om dezelfde reden waarom het populair is om ambtenaren neer te zetten als raamstaarders, politie agenten als bromsnorren, kantoorvolk als gepeupel en loonslaven, pvv stemmers als domme mongolen, buitenlanders als crimineel, vmbo'rs als zwakzinnigen etc etc.

Gewoon makkelijk om te doen. En er zit altijd wel een zekere kern van waarheid in. Dat wil niet meteen zeggen dat elke student elke dag bier drinkt en niet studeert, maar je hebt als student over het algemeen wel meer tijd om je bezig te houden met allerlei verschillende dingen. Is dat slecht? Nee.. dus trek je er verder niets van aan.
--
  woensdag 23 november 2011 @ 00:17:23 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104704401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd behoorlijke onzin gevonden :? Bij een studie zoals rechten staan tijdens de bachelor in principe helemaal geen contacturen voorgeschreven, zolang je het tentamen maar haalt. En daar kan je apart voor inschrijven. En zo zou het moeten gaan. Als student zou je zelf instaat moeten zijn om je eigen programma en studielast op te stellen op basis van wat jij wil leren en in hoeverre jij je wilt verdiepen. Als je een voorgekauwd programma wilt volgen om een diplomaatje te halen dan bok je maar op naar het hbo. Van een student wordt een zekere zelfstandigheid en leergierigheid verwacht. Je bent geen zwakzinnige die perse 40 uur per week bezig gehouden moet worden op de universiteit zelf door een docent die ook wel wat beters te doen heeft, omdat je anders maar gaat world of warcraften of iets dergelijks.

Tentamens halen en hoge cijfers halen gaat wel een stuk makkelijker als je elke week minimaal alle aangeboden colleges volgt (2 - 4 uur per vak) en alle werkgroepen bezoekt (wederom 2 - 4 uur per vak). Bij 30 ects per semester is er dan sprake van 12-16 uur aan college per week en als je thuis braaf in de boeken zit nog eens 14 uur zelfstudie (2 a 3 uur per dag). Dan ben je dus al 30 uur per week kwijt aan alleen studeren. Doordat jezelf een beetje kan schipperen met de tijd en mogelijkheden kan je voor jezelf een uitdagend studie curriculum opstellen en daarnaast ook nog arbeid, stage en andere activiteiten (zoals borrelen) inplannen. Op een gegeven ogenblik vind je daar een goede balans in met als gevolg een zeer diverse en uitdagende studententijd. Een geijkt recept voor het fundament van een kansrijk en interessant leven.
--
pi_104705312
quote:
Omdat het stereotypebeeld helaas voor een voldoende groot deel van de studenten wel geldt, deze studenten maken hun medestudenten tot doelwit van Zijlstra en zijn kornuiten.

@Ryon
Je hebt een punt maar bij een serieuze studie hoort gewoon een werklast van ongeveer 40 uur voor de meeste studenten. Als toevallig iemand een zogenaamd fotografisch geheugen heeft en geniaal is dan kan hij misschien aan 20 uur genoeg hebben maar dat is zoals je wel zal weten zeer uitzonderlijk.
Als je aan 20-30 uur of nog minder per week genoeg hebt om met goede cijfers te slagen terwijl je een doorsneestudent bent dan is de studie te weinig omvangrijk. Dat wil niet zeggen dat een studie intellectueel niet enigzins uitdagend kan zijn maar de universiteit kan dan rustig wat meer aan academische vorming doen.
En nee, een universiteit hoeft je zeker niet bezig te houden met contacturen, een serieuze studie gaat echter wel al snel gepaard met een flink aantal contacturen: tel maar eens op wat je aan contacturen hebt wanneer je voor 3 vakken hoorcolleges en werkcolleges (noodzakelijk zogauw er oefeningen gemaakt moeten worden) hebt en verder nog 3 practische vakken en een project hebt.
#NoDAPL
  woensdag 23 november 2011 @ 01:36:50 #192
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104706101
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

gelukkig kun je de boete ook per maand krijgen, maar dan nog is het een kromme regeling.

Tevens rol ik nu mijn bedje in om morgen lekker 10 uur te besteden aan mijn pretstudie( exc. 3,5 uur reis) :W
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104706334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:36 schreef Drinky het volgende:

[..]

gelukkig kun je de boete ook per maand krijgen, maar dan nog is het een kromme regeling.

Tevens rol ik nu mijn bedje in om morgen lekker 10 uur te besteden aan mijn pretstudie( exc. 3,5 uur reis) :W
Ik heb morgen geen college, dus ik denk dat ik maar tot 3 uur in bed blijf liggen en daarna bier drink in plaats van voor te bereiden voor overmorgen en tentamens enzo :D Nergens voor nodig, mijn studie is toch ' :')'
pi_104957031
quote:
Studenten kregen allemaal een voldoende
GRONINGEN - Honderden studenten van de Pabo van de Hanzehogeschool in Groningen zijn zonder een tentamen te maken met een voldoende naar huis gestuurd. De reden is dat er geen surveillanten waren. Dat meldde de Groninger Studentenbond (GSb) maandag.

Het ging volgens de GSb om een zogeheten voortgangstoets. Het halen van zo'n toets is noodzakelijk voor de studievoortgang. Om te voorkomen dat studenten een blokkade zouden oplopen, besloot de examencommissie volgens de studentenbond dat het tentamen niet werd afgenomen en dat iedere student automatisch een voldoende kreeg.

De Hanzehogeschool Groningen verzet zich tegen de lezing van de GSb. Een woordvoerster erkende dat de toets door „een fout” niet doorging, maar van een gemist tentamen is volgens haar geen sprake. Het ging volgens de hogeschool om een zogenoemde diagnostische toets. Ook stuurde de opleiding volgens de zegsvrouw geen „honderden” studenten naar huis, maar 102.

De GSb vindt dat de Hanzehogeschool een nieuwe datum moet inplannen voor de toets. „Als een opleiding lukraak voldoendes uitdeelt, leidt dat onherroepelijk tot een daling van onderwijskwaliteit. Zeker als het gaat om een tentamen als een voortgangstoets, die de ontwikkeling van studenten moet aantonen”, zegt voorzitter Marlinde Gras.

De hogeschool laat weten de zaak te onderzoeken en daarna „met een passende oplossing te komen voor de betrokken studenten”.
Poeh...gelukkig...weer 102 voldoendes weggegeven....ze doen er ook alles aan om je op tijd te laten slagen :)
pi_104959081
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik heb er niets op tegen als de Staat een portie kritiek krijgt of over de knie wordt gelegd doordat ze slechte beslissingen neemt, maar dit zijn gewoon een stel huilende zelfontplooiers die jarenlang weinig hebben uitgevroten in de collegebanken.

Het laatste punt van kritiek is helemaal laf, want langstudeerboete is ongeveer het woord van 2011 op de Universiteiten in Nederland.

Kortom: ga werken ofzo.
Langstudeerders moeten gewoon aangepakt, zeker als het komt door hun eigen gedrag. Daarin ga ik echt helemaal mee met die nieuwe regelgeving.

Wat ik echter wel vreemd vind is dat spelregels tijdens het spel veranderen. Je kan dit eigenlijk niet met terugwerkende kracht invoeren, omdat consequenties voor bepaald gedrag niet bestonden. Met andere woorden, degene die dit aangaat konden met de beste wil van de wereld niet weten dat dit zou gaan gebeuren en konden hun gedrag daar dus ook niet op aanpassen.

Wat ik NOG vreemder vind, is het punt dat deeltijd-studenten, like me, die gewoon voltijd werken naast hun hbo-studie en dus gewoon een hoop geld bijdragen aan deze maatschappij dezelfde boete opgelegd krijgen, terwijl ze gewoon proberen iets postiefs met hun leven te doen met het doel meer aan de maatschappij bij te dragen dan ze al doen.

Nou heb ik ooit in een grijs verleden 2 jaar gestudeerd, of althans, ingeschreven gestaan bij een hbo-isntelling. Door omstandigheden niet af kunnen maken. Nu studeer ik deeltijd, werk ik er hard voor. gaat het goed en haal ik zonder moeite de eindstreep. Maar wel met een boete van 3000, omdat ik in mijn verleden ooit een fout gemaakt heb. Dat vind ik niet fair.

Mensen die nu beginnen weten hoe de vlag er bij hangt. Die kunnen er op inspelen. Wij niet.
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:23:23 #196
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_104968591
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Poeh...gelukkig...weer 102 voldoendes weggegeven....ze doen er ook alles aan om je op tijd te laten slagen :)
Dat krijg je met de druk van zo'n boete helaas.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:25:51 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_104968711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat het stereotypebeeld helaas voor een voldoende groot deel van de studenten wel geldt,
Daar heb je natuurlijk een bron van.
Onderbuikgevoelens regeren namelijk al voldoende.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_104980066
quote:
Daar heb je natuurlijk een bron van.
Onderbuikgevoelens regeren namelijk al voldoende.
Lees letterijk wat er staat, niet wat jij ervan maakt. ;)
Waarmee ik noch bevestig noch ontkent wat jij ervan maakt.
Het is in ieder geval een feit dat voor veel studierichtingen het aantal contacturen schrikbaarwekkend laag is (ja, dat zegt iets) en dat dat het imago van ´de` student niet verbetert.

quote:
Dat krijg je met de druk van zo'n boete helaas.
Inderdaad, hier was ieder weldenkend mens al bang voor. Ik weet van mijn bètarichting dat de universiteit ook al plannen aan het smeden is om de studie ´studeerbaarder` te maken. Liefst zonder het niveau te verlagen natuurlijk maar ofdat dat mogelijk is...
De TU/e richt nu dat bachelorcollege op omwille van die Zijlstraboete, dat geeft zij zelf aan op haar website. Niet dat die er anders niet zou zijn gekomen (misschien wel, misschien niet) maar het wordt zeker versneld ingevoerd omwille van die Zijlstraboete.

quote:
Generaliseer toch niet zo man, dat is zo dom.
PABO op een HBO kan je echt niet vergelijken met bèta op het WO, als je dat niet begrijpt...

@1-0-8

Deeltijdstudenten zijn het offerlam, zij worden opgeofferd omdat:
- het extra geld in het laatje brengt terwijl deze groep moeilijk de media kan mobiliseren (klein)
- Zijlsta en zijn kornuiten te dom zijn om een goede wetgeving te bedenken en deze dommigheid willen camoufleren door met allerlei smoezen aan te komen

Ik heb het te doen met deeltijdstudenten, hen wordt groot onrecht aangedaan. Indien zij naar aanleiding hiervan anarchistisch worden dan kan ik hen geen ongelijk geven.

PS
Laten we dat knulleke eer aandoen door van die boete een eponiem te maken, ere wie ere toekomt. ;)
#NoDAPL
pi_105091906
Ik ben zelf student en als ik zie dat sommige medestudenten er ook echt niks aan doen kan ik het ergens wel begrijpen.. maar waar trek je de grens want ieder individu is anders.. sommige doen er alles voor en hebben gewoon door onvoorziene omstandigheden vertraging opgelopen
pi_105102333
De boete is op zich niet slecht of onterecht. De manier waarop het nu plotseling voor iedereen en zonder overgangsregeling wordt ingevoerd wel.

Daar zouden ze wat mij betreft ook op in moeten zetten.
pi_105107081
quote:
Ik ben zelf student en als ik zie dat sommige medestudenten er ook echt niks aan doen kan ik het ergens wel begrijpen.. maar waar trek je de grens want ieder individu is anders.. sommige doen er alles voor en hebben gewoon door onvoorziene omstandigheden vertraging opgelopen
Die grens kan je niet trekken, hooguit kan je afspreken dat iedereen bij wie de vertraging komt door een ziekte, een handicap of het in deeltijd studeren (in dit apenlandje wordt dat als vertraging beschouwd) niet die boete krijgt maar dan levert het de overheid onvoldoende geld op en dat is natuurlijk nu net heel de reden waarom ineens die Zijlstraboete moet worden ingevoerd.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')