abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 november 2011 @ 21:13:19 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104412106
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2011:
• zatoichi (10 januari)
• karton (11 januari)
• -_Guitarist_- (12 januari)
• Jappe90 (13 januari)
• MJay1 (17 januari)
• SBM22 (24 januari)
• Made-In-Holland (25 januari)
• Yuri_Boyka (4 februari)
• DombohetOlifantje1 (7 februari)
• Zjefke (10 februari)
• Robinml (2 maart)
• stefannetjuh (3 maart)
• misslady83 (4 maart)
• Sokz (12 maart)
• -tape- (14 maart)
• HalvinCarris (22 maart)
• LovelyLady (24 maart)
• FruitenCo (11 april)
• eriksd (13 april)
• ftpfreak (15 april)
• Jetfly (20 april)
• honkhonk (27 april)
• HerrFl1ck (3 mei)
• NatteBever (4 mei)
• .Neovo. (9 mei)
• Krimpen (9 mei)
• waj1 (11 mei)
• bokkepoot (11 mei)
• OomBrouwer (12 mei)
• Cortax (12 mei)
• Janeiros (16 mei)
• Yaku (17 mei)
• Fukjoeman (19 mei)
• WinnieWana (25 mei)
• blingbling11 (31 mei)
• t.coenraad (22 juni)
• Jochemz (27 juni)
• 2xuq773pps (28 juni)
• ZuidGrens (29 juni)
• Warrick21 (11 juli)
• Hitomi (14 juli)
• yosander (15 juli)
• Eva4Evah (19 juli)
• Megaman (30 juli)
• Spies (2 augustus)
• Mountman (5 augustus)
• Boterbartje (9 augustus)
• Frontrow (10 augustus)
• Dale__Cooper (12 augustus)
• Soempie (15 augustus)
• GevaarOpDeWeg (18 augustus)
• caffeinjunk (25 augustus)
• TwenteFC (1 september)
• TheHunterAmin (6 september)
• rookworst4 (14 september)
• Martijn93 (21 september)
• Mwanatabu (28 september)
• WG1122 (18 oktober)
• Xanland (5 november)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pino112 op 15-11-2011 21:28:54 ]
pi_104414124
Wat betreft bolletje/pijltje
Mijn instructeur zei dat als het een pijltje is, je er vanuit kan gaan dat de weg helemaal vrij is als je afslaat (dus ook dat fietspaden rood hebben).
Als je door een bolletje heen gaat en je slaat af, is de kans groot dat het naastgelegen fietspad ook groen heeft en dat je die voorrang moet geven.

Ditzelfde geld dus voor als je links afslaat en tegenovergelegen verkeer voorrang moet geven. Bij een pijl kan je er vanuit gaan dat het verkeer tegenover je dat rechtdoor moet rood heeft. Bij een bolletje zullen zij ook groen hebben en moet je ze voor laten gaan.

Uiteraard gaat hier nog de ongeschreven regel op dat fietsers verkeerslichten over het algemeen negeren en dat opletten sowieso verstandig is :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_104419985
Oftewel: gewoon goed op de situatie letten, zoals altijd dus, en alles komt in orde. *G* ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_104420258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:57 schreef 12345r het volgende:
Het schiet nu toch wel op :X
Morgen om 10 voor 10 begint het examen.

Vandaag nog een lesje gehad en ging goed :) Geeft toch weer wat zelfvertrouwen :P
Succes er mee! ^O^
pi_104420346
@ 12345r: succes! Mooi vroeg. Hoef je er ook niet de hele dag tegenaan te hikken :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_104421650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:
@ 12345r: succes! Mooi vroeg. Hoef je er ook niet de hele dag tegenaan te hikken :Y
Dit! :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104422026
Het bezwaar tegen het zakken heeft niet zo goed uitgewerkt als ik had gehoopt. Helaas geen financiële tegemoetkoming, wel de mogelijkheid om deze/de volgende week al een her te doen onder dezelfde examinator als de vorige keer.
pi_104422809
Bedankt :) Ik ben zelf ook wel blij met de tijd, hopelijk is het lekker rustig op de weg O-)
Zetten ze trouwens een muziekje op tijdens het examen? Ik vind dat namelijk wel lekker ontspannend (tegen de zenuwen)...
pi_104424642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:34 schreef Niles-Crane het volgende:
Het bezwaar tegen het zakken heeft niet zo goed uitgewerkt als ik had gehoopt. Helaas geen financiële tegemoetkoming, wel de mogelijkheid om deze/de volgende week al een her te doen onder dezelfde examinator als de vorige keer.
Ga je dat ook echt doen dan, dezelfde?? Dan kan je nog beter even wachten en hopen/eisen dat je iemand anders krijgt!

Morgen weer rijlesje, heb er zin in :) , het is leuker rijden als je al een datum hebt om af te rijden.. dan les je ergens naar toe, als je snapt wat ik bedoel :D
pi_104430068
Man man man...

Klein verslagje van hoe het examen is verlopen:

We reden weg bij het cbr, alles ging goed, voelde goed. Totdat...
Straatje keren; ik zet hem langs een rij geparkeerde auto's en wil hem rechts achteruit in het parkeervak zetten zodat ik mooi weer de andere kant op eruit kan.

Ik begin dus met de manoeuvre, maar ik zag al vrij snel dat dit helemaal niks ging worden, zat veeels te ver naast het parkeervak en kwam dus tegen een auto aan als ik zou doorrijden. Oke, kut... Dit was niet de bedoeling :( Voorruit en opnieuw proberen te steken dus... Ik zet de auto in zijn 1 en rij vooruit, bam, tegen een stoeprand aan, examinator vloog alle kanten op _O-

Damn, dit voelde niet goed... Maar weer achteruit en gewoon schuin op 2 parkeervlakken gezet O-)

Goed, we gaan weer verder... We komen aan midden in delft, ik sla links af, maar ik zag een fietser over het hoofd, ik zat te gefocust naar een andere fietser te kijken |:( Ingreep dus :%

Nu zakte de moed helemaal in mijn schoenen... 100 meter verder liet ik de motor dan ook nog eens uitvallen op ene heuvel }:|

Snelweg op; zit achter een maloot die met 60kmph aan het invoegen is |:( Uiteindelijk wel aardig ingevoegd, ik zat alleen wat te dicht achter een vrachtwagen.

Parkeeropdracht; Ik moest de auto eens gaan parkeren. Ik zie rechts naast mij overal plekken waar ik kon parkeren maar ik zou hier dan moeten fileparkeren... Aan de overkant van de weg zag ik een stuk vrij, dus ik dacht ik ga niet moeilijk doen, zet hem gewoon lekker makkelijk daar neer. Werd ook niet gewaardeerd, want ik heb nou totaal geen techniek laten zien werd mij verteld...

Oke, uiteindelijk weer aangekomen op het CBR, heeft de beste man mij dik 5 a 10 minuten alleen maar negatieve punten vertelt... Ik was ook niet echt vrolijk / vriendelijk meer, ik dacht namelijk dat ik het resultaat al wel wist...

Maar nee beste mensen, ik ben geslaagd _O_ Ik weet niet hoe het mogelijk is, maar schijnbaar heeft hij toch ook genoeg goede punten gezien.

Hoe dan ook, ik heb hem :) *)
pi_104430163
What the fuck.

Ik vind het ridicuul dat er zoveel verschil in examinators zit.... Als je zo kan slagen en andere met een foutje al niet.. WTF!

Desalniettemin, gefeliciteerd. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_104430434
quote:
17s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:35 schreef Tamashii het volgende:
What the fuck.

Ik vind het ridicuul dat er zoveel verschil in examinators zit.... Als je zo kan slagen en andere met een foutje al niet.. WTF!

Desalniettemin, gefeliciteerd. :9
Haha, echt verwacht had ik het ook niet :P
Het was ook wel een hele aardige vent ja.

Ik was er gewoon niet helemaal bij, zenuwen speelde ook een grote rol denk ik.
Ik denk dat als ik nou de auto zou pakken en lekker ga rijden zonder examinator ik al die foutjes echt niet gemaakt had...

Trouwens, zou ik vanmiddag al het rbw aan kunnen vragen?
pi_104431341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:44 schreef 12345r het volgende:

Trouwens, zou ik vanmiddag al het rbw aan kunnen vragen?
Gefeliciteerd!

99% kans van wel.
Examenresultaten worden al een tijdje digitaal doorgegeven dus grote kans dat je gemeentehuis het al ontvangen heeft. :)
  woensdag 16 november 2011 @ 12:29:44 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_104431785
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:31 schreef 12345r het volgende:
Maar nee beste mensen, ik ben geslaagd _O_ Ik weet niet hoe het mogelijk is, maar schijnbaar heeft hij toch ook genoeg goede punten gezien.
Zo heb ik op onverklaarbare wijze mijn C rijbewijs gehaald, 1 grote wanprestatie maar wel geslaagd. _O_.

Ik was ervan overtuigd dat ik nog eens terug mocht komen, en zou het daar ook mee eens geweest zijn.. Maar nee, geslaagd :').
pi_104432608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:34 schreef Niles-Crane het volgende:
Lijkt me ook niet ideaal. Dan heb je voor je gevoel al strafpunten vķķr je überhaupt bij het cbr binnenbent. :X
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104433252
Feli 12345r! *G*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104437706
Wat een mazzel dat je toch geslaagd bent, 12345r! Als de moed dreigt weg te slippen wil 't vaak ook niet meer lukken. Maar feli! *O*
pi_104440988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet ideaal. Dan heb je voor je gevoel al strafpunten vķķr je überhaupt bij het cbr binnenbent. :X
Bij mij werkte dat juist goed.
Ik wist waar die zeiksnor op ging letten, en was niet meer zenuwachtig omdat ik wist dat het zo'n klootzak was.

"Ik zal die nazi eens even een lesje leren.. mij een beetje laten zakken, hoe durft hij" waren letterlijk mijn gedachten :D

Toen wel gelijk met vlag en wimpel geslaagd *O*
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_104447732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Wat betreft bolletje/pijltje
Mijn instructeur zei dat als het een pijltje is, je er vanuit kan gaan dat de weg helemaal vrij is als je afslaat (dus ook dat fietspaden rood hebben).
Als je door een bolletje heen gaat en je slaat af, is de kans groot dat het naastgelegen fietspad ook groen heeft en dat je die voorrang moet geven.

Ditzelfde geld dus voor als je links afslaat en tegenovergelegen verkeer voorrang moet geven. Bij een pijl kan je er vanuit gaan dat het verkeer tegenover je dat rechtdoor moet rood heeft. Bij een bolletje zullen zij ook groen hebben en moet je ze voor laten gaan.

Uiteraard gaat hier nog de ongeschreven regel op dat fietsers verkeerslichten over het algemeen negeren en dat opletten sowieso verstandig is :')
Hoezo ik denk niet logisch na :')? Toch bedankt

12345r haha lucky guy, Gefeliciteerd!
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_104448142
--weg--
  donderdag 17 november 2011 @ 13:18:11 #21
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_104472404
Vandaag mijn 2e rijles, ging in vergelijking met de vorige nogal kut :+ Ik zit steeds te veel rechts op de weg, een keer kon de instructeur nog net op tijd ingrijpen, anders had ik een geparkeerde auto geraakt zei hij later. Ook ben ik veels te grof voor de versnellingsbak en blijf ik steken als ik van 2 naar 3 wil, iets waar ik vorige week totaal geen last van had. Wat me overigens een preek opleverde omdat hij zei dat ik de versnelling aan het mollen was :') Als ik gewoon over een 50km/h weg rijd in zijn 3 dan lukt het wel maar op het moment dat ik dan een boel stilstaand verkeer en een stoplicht zie raak ik in paniek en luister ik niet meer naar wat de instructeur zegt, wat hij ook niet kon waarderen. En dan raak ik alleen maar onzekerder en gaat het nog kutter :'(

Hopen dat het volgende week beter gaat
pi_104472568
Ah joh, dat was net je tweede rijles, er zijn genoeg wanhoopsverhalen terug te vinden in deze reeks van mensen die het ook uiteindelijk allemaal gehaald hebben. :Y

Crap, ik word zenuwachtig voor morgen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104479680
Als ik dat zo hoor heb ik echt een chille instructeur, hij heeft niet eens 1x een preek gehouden of wat dan ook.
Succes morge. Ijsdraakje
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_104487008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef JochemP het volgende:
Vandaag mijn 2e rijles, ging in vergelijking met de vorige nogal kut :+ Ik zit steeds te veel rechts op de weg, een keer kon de instructeur nog net op tijd ingrijpen, anders had ik een geparkeerde auto geraakt zei hij later. Ook ben ik veels te grof voor de versnellingsbak en blijf ik steken als ik van 2 naar 3 wil, iets waar ik vorige week totaal geen last van had. Wat me overigens een preek opleverde omdat hij zei dat ik de versnelling aan het mollen was :') Als ik gewoon over een 50km/h weg rijd in zijn 3 dan lukt het wel maar op het moment dat ik dan een boel stilstaand verkeer en een stoplicht zie raak ik in paniek en luister ik niet meer naar wat de instructeur zegt, wat hij ook niet kon waarderen. En dan raak ik alleen maar onzekerder en gaat het nog kutter :'(

Hopen dat het volgende week beter gaat
herkenbaar. Krijg nu nog wel es te horen dat ik wat liever moet zijn voor de versnellingsbak :') Terwijl ik m al zo lief behandel, naar mijn gevoel. 2 naar 3 is gewoon van 2 naar t midden en dan schiet ie zo voor zn 3. Daar heof je geen grof geweld voor te gebruiken. Maar als je dan naar de 5 ofzo moet... Dan heb ik wel es zoiets van: werk nou ff meeeheee :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 november 2011 @ 19:51:47 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104487039
Morgen na twee weken weer eens rijles. Tijdstip: 8u :'( :'(
pi_104487883
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah joh, dat was net je tweede rijles, er zijn genoeg wanhoopsverhalen terug te vinden in deze reeks van mensen die het ook uiteindelijk allemaal gehaald hebben. :Y

Crap, ik word zenuwachtig voor morgen. :')
Ben je nou al eens op de snelweg geweest? :P
pi_104488414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:07 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ben je nou al eens op de snelweg geweest? :P
Jep. Eén hele keer. :P

Maar daar was zoals ik al dacht inderdaad geen donder aan. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104488731
Het ligt er echt aan hoor, op de snelweg.. Je moet er goed opletten wanneer er een rijstrook verdwijnt en wanneer mensen proberen in te voegen
pi_104488899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:25 schreef Oberonn het volgende:
Het ligt er echt aan hoor, op de snelweg.. Je moet er goed opletten wanneer er een rijstrook verdwijnt en wanneer mensen proberen in te voegen
Goed opletten moet je overal. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 17 november 2011 @ 20:33:42 #30
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_104489122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:51 schreef Apotheose het volgende:

[..]

herkenbaar. Krijg nu nog wel es te horen dat ik wat liever moet zijn voor de versnellingsbak :') Terwijl ik m al zo lief behandel, naar mijn gevoel. 2 naar 3 is gewoon van 2 naar t midden en dan schiet ie zo voor zn 3. Daar heof je geen grof geweld voor te gebruiken. Maar als je dan naar de 5 ofzo moet... Dan heb ik wel es zoiets van: werk nou ff meeeheee :')
Het was heel vreemd, want van 2 naar 3 is gewoon een tikkie omhoog en vorige week ging dat perfect. Vandaag werkte dat ding gewoon niet mee leek wel...
  donderdag 17 november 2011 @ 20:34:40 #31
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_104489179
4 januari om 10 voor 10 praktijkexamen :')

Heerlijk in de kerstvakantie en net na oud en nieuw, hopelijk is er dan geen kip op de weg :)
pi_104489222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:34 schreef Barbapapamama het volgende:

Heerlijk in de kerstvakantie en net na oud en nieuw, hopelijk is er dan geen kip op de weg :)
Mooie tijd toch?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 17 november 2011 @ 20:39:06 #33
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_104489404
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mooie tijd toch?
Jep, geen last van de spits en geen last van naar school gaande kinderen :)
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 november 2011 @ 21:14:46 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104491395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:39 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Jep, geen last van de spits en geen last van naar school gaande kinderen :)
Slalommend door de vuurwerkresten :7.
pi_104492105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef JochemP het volgende:

[..]

Het was heel vreemd, want van 2 naar 3 is gewoon een tikkie omhoog en vorige week ging dat perfect. Vandaag werkte dat ding gewoon niet mee leek wel...
En als je nou eens een tussenstapje neemt bij het schakelen naar de 3?
Doe hem vanuit de 2 eens heel eventjes in de vrij en dan gewoon naar boven duwen? Dat zorgde er bij mij voor dat ik nooit meer 'fout' schakelde! :)
pi_104494247
@12345r : Nog gefeliciteerd! Zo zie je inderdaad maar dat er echt grote verschillen tussen de examinatoren zit. Je moet het net treffen.

Ben jij trouwens degene die ong. tegelijk met mij begon, of was dat iemand anders?

Nja, in ieder geval, vandaag weer rijles gehad (nummertje 23) en ging helemaal prima! Bijna geen commentaar gehad tijdens de les, behalve op de snelweg dat ik iets te langzaam invoegde en iets te laat inhaalde, maar that's it. Geeft weer wat zelfvertrouwen. Maandag om 8 uur lessen, dus dat is een iets grotere uitdaging met al die fietsers (Leiden), maar dat komt vast goed. En ja, 6 december al examen, dus dat komt ook steeds dichterbij.
pi_104495248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:34 schreef Barbapapamama het volgende:

die zijn allemaal al opgegeten met het kerstdiner
pi_104496246
Ik mag maandag weer gaan proberen af te rijden. Om 8 uur, wel een rottijd, maar wel slechts 13 dagen na mijn vorige examen.
pi_104496315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Mij lijkt het helemaal niet zo slecht om nog een keer examen te hebben met dezelfde. Weet je precies wat je van elkaar kan verwachten, en de kans dat je zakt om een kutreden is vrijwel nihil aangezien dat de vorige keer ook is gebeurd
pi_104497366
Ijsdraakje, succes morgen ^O^
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 november 2011 @ 07:28:16 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104502550
Iemand al in de mist rijles gehad?
pi_104502636
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2011 07:28 schreef Pino112 het volgende:
Iemand al in de mist rijles gehad?
heb gordijnen nog dicht dus weet niet of en hoe mistig het is. Ik moet om 9u rijden. Veel te vroeg, maar ja...
  vrijdag 18 november 2011 @ 07:52:25 #43
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_104502724

Ik heb onder deze omstandigheden afgereden voor B. Zelfs A wegen lag een dikke laag. Pontificaal gezakt.
pi_104504962
En waarom was je toen gezakt? Wist je niet hoe het moest met sneeuw of? :o
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 november 2011 @ 10:24:21 #45
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104505281
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 07:52 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb onder deze omstandigheden afgereden voor B. Zelfs A wegen lag een dikke laag. Pontificaal gezakt.
Waarom ging het überhaupt door?
pi_104505415
wat een kutles weer. Ja, ik heb 20+ lessen gehad. Maar de een leert nou eenmaal sneller dan de ander. Ik hoef geen gevoel te krijgen alsof ik het ALLLAAAAAANG moet kunnen, dat terugschakelen en weet ik het voor de bocht. Ja, theoretisch weet ik het. Maar in de praktijk wil mn hoofd nog steeds niet altijd even goed meewerken want die zit teveel bij het verkeer. Want safety first is mn motto. Moet er nog teveel bij nadenken en dat kost teveel tijd. Ja dat weet ik. Maar ik heb geen zin in een chagrijnige instructeur naast me. Want zo'n gevoel had ik wel.

Zal wel weer aan mij liggen.
pi_104507411
Geslaagd. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104507435
Gefeliciteerd! Al die zenuwen voor niks ;).
pi_104508927
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:43 schreef Anne het volgende:
Gefeliciteerd! Al die zenuwen voor niks ;).
Stiekem vielen die zenuwen nog wel mee. :P Maar blij, het rijden ging ook erg lekker. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104509664
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Stiekem vielen die zenuwen nog wel mee. :P Maar blij, het rijden ging ook erg lekker. :)
Doe eens verslag dan! :D
pi_104517561
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:57 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Doe eens verslag dan! :D
Niet mobiel meer, dus okidoki. :P

Allereerst mijn route: http://g.co/maps/ks2j5

Eerst even een stukje rijden, daarna TomTom ingesteld. Uiteraard liet ik na het instellen prompt de auto uitvallen, dus dat was wat minder. :') Naja, geen man overboord, gewoon weer de motor gestart en richting volgen. Ze waren in een paar straatjes bezig, dus ietwat krapjes, maar geen problemen verder. Weg mooi vervolgd om het centrum van de stad heen. Het was een beetje jammer dat "mijn" stoplicht een overduidelijke voorkeur voor rood had, want ik heb 'm drie keer op rood zien springen voor ik daadwerkelijk over het kruispunt kon. (Drie auto's -> rood etc. Niet tof dat ding. :'))

Mijn eindpunt van de TomTom-route was de Drechterwaard, dus die kwam al aardig in de buurt. Bij het inrijden meteen ook een kritiekpuntje, ik had eigenlijk iets eerder moeten kijken. Naja, so be it, eindpunt bereikt. Verder op instructie van de examinator dus. Aangezien "men" besloten had dat ik alles wat op rood kon, ook op rood kreeg, besloot er een trein langs te komen net toen ik bij de overweg aankwam. Netjes de motor stilgezet, dus geen milieugezeik. *G*

Trein was voorbij, ik reed weer. Een rotonde. Dit was m'n tweede kritiekpuntje, weer net even te laat gekeken, waardoor ik dus moest stoppen, het was beter geweest om langzaam te gaan rollen tot ik zekerheid had wat fietser ging doen. Wederom, so be it. Nu richting ringweg, om mijn invoegskillz te testen. Gelukkig voor mij was er werkelijk geen kip op de weg, dus dat ging vlekkeloos.

Daarna de vraag of ik de weg naar het CBR wist (Like duh. Gewoon de ring volgen. :P), dus het zat er bijna op! Overigens niet zonder een laatste hordetje, er reed er eentje voor me echt ontzéttend traag, dus ik iets beter kijken: er werd er eentje gesleept. Zoals je wel begrijpt is het niet echt slim om er dan achter te blijven hangen, dus meteen mijn superieure ( :')) inhaalskillz kunnen showen. Uiteindelijk terug bij het CBR, auto best wel heel erg scheef in het vak gezet. (Ik wou 'm recht gaan zetten, maar dat hoefde niet. :')), naar binnen en GESLAAGD. *)

En ik had eigenlijk best wel mazzel met m'n examinator, want het was dezelfde als met m'n TTT. En het was ook bijna dezelfde route als met m'n TTT. Hendige sjit. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104525027
klinkt goed :D.

Ik heb vandaag m'n talenten op de snelweg weer laten zien :').
Eerst links en rechts door elkaar gehaald, dat was al een goed begin :')
Daarna heen en weer gereden op de a4 en vervolgens de a13, waar het stervens druk was.
Ik moest twee rijstroken opzij voor mijn richting en ik dacht "rustig rustig geen paniek", maar ik deed in de praktijk "DAAA STRAKS RED IK HET NIET" :'). Mijn instructeur zei "als ik tegen jou zeg dat je die afslag moet nemen, lijkt het wel of je door een bij gestoken wordt". Mijn reactie: "zo voelt het ook" :'). Naar mate de les verder ging ging het wel beter. Vond die drukke snelweg wel echt lastig, zat achter een wagentje dat de 80 niet haalde, maar als het zo druk is vind ik het echt heel moeilijk om in te schatten wanneer ik naar links kan om in te halen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:54:14 #53
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_104555349
bijna 2 weekjes aan het lessen op het moment. Heb er momenteel 7,5 uur opzitten.

Vandaag ook weer 1.5 uur les gehad. Maar ik blijf toch nog altijd vergeten te kijken bij het afremmen, schakelen en gas geven... Ook kijk ik niet ver genoeg voorruit. Ben al 3x een doodlopende straat ingereden of in straat waar ik niet in mocht, expres gedaan door me instructeur natuurlijk maar wel frustrerend dat je het gewoon niet ziet... -O-

Ook raak ik altijd in een lichte paniek op plaatsen waar ik de weg niet weet en waar het heel druk is.. :'(
pi_104569364
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:24 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Waarom ging het überhaupt door?
Ja, vorig jaar werden ook op een aantal dagen examens geschrapt als gevolg van hevige sneeuwval.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104572475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:54 schreef Repeating het volgende:
bijna 2 weekjes aan het lessen op het moment. Heb er momenteel 7,5 uur opzitten.

Vandaag ook weer 1.5 uur les gehad. Maar ik blijf toch nog altijd vergeten te kijken bij het afremmen, schakelen en gas geven... Ook kijk ik niet ver genoeg voorruit. Ben al 3x een doodlopende straat ingereden of in straat waar ik niet in mocht, expres gedaan door me instructeur natuurlijk maar wel frustrerend dat je het gewoon niet ziet... -O-

Ook raak ik altijd in een lichte paniek op plaatsen waar ik de weg niet weet en waar het heel druk is.. :'(
had je verwacht dat je alles lang en breed zou kunnen na een paar uren lessen? Ik zit op 20+lessen/uren en het wil nog steeds niet fijn gaan. -O-
  zondag 20 november 2011 @ 15:22:10 #56
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_104588120
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

had je verwacht dat je alles lang en breed zou kunnen na een paar uren lessen? Ik zit op 20+lessen/uren en het wil nog steeds niet fijn gaan. -O-
Ik hou er niet zo van om dezelfde fout keer na keer te maken... ;)
pi_104591998
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:22 schreef Repeating het volgende:

[..]

Ik hou er niet zo van om dezelfde fout keer na keer te maken... ;)
je naam doet anders vermoeden :D
pi_104596290
Pff.. Morgenochtend examen doen in de mist.. Iemand tips daarvoor?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 20 november 2011 @ 18:44:06 #59
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104596360
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:42 schreef Niles-Crane het volgende:
Pff.. Morgenochtend examen doen in de mist.. Iemand tips daarvoor?
Goed uitkijken en liever te langzaam rijden en goed rijden dan te snel en allerlei dingen niet gezien hebben.
pi_104623126
Geslaagd *O* in de dikke mist *O*
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 november 2011 @ 11:45:00 #61
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104623186
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef Niles-Crane het volgende:
Gefeliciteerd *O*
Verslagje? :7
pi_104623221
Als ik thuis ben :7
pi_104624392
Proficiat! ^O^

Vandaag heb ik ook nog in de mist gelest. Toch bizar dat er genoeg mafkezen rondrijden zonder ook maar enige verlichting aan... Ook nog wat fietsers gezien die zonder lichten en zonder te kijken van links over kwamen steken... Gelukkig wel op tijd kunnen remmen, maar je vraagt je echt af wat er omgaat in de hoofden van dat soort mensen.

Was trouwens (althans dat hoop ik dan) de laatste les, woensdag praktijjk!
pi_104626104
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 12:22 schreef Hartigan het volgende:
Proficiat! ^O^

Vandaag heb ik ook nog in de mist gelest. Toch bizar dat er genoeg mafkezen rondrijden zonder ook maar enige verlichting aan... Ook nog wat fietsers gezien die zonder lichten en zonder te kijken van links over kwamen steken... Gelukkig wel op tijd kunnen remmen, maar je vraagt je echt af wat er omgaat in de hoofden van dat soort mensen.

Was trouwens (althans dat hoop ik dan) de laatste les, woensdag praktijjk!
Ik denk juist dat het probleem is dat er niks in de hoofden van die mensen omgaat..
Succes met je praktijk! ^O^
pi_104627749
Zo, was best wel zenuwachtig met die dikke mist :)
Had vandaag ook mijn rijexamen, en ben ook geslaagd ;)
pi_104627982
Ook proficiat! ^O^

Wat een goed nieuws allemaal vandaag!

We krijgen toch nog wel een verslagje? :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 november 2011 @ 14:10:38 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104628155
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef allroms het volgende:
Gratz ^O^ *O*
pi_104628643
Het blijft toch wel leuk eigenlijk om al die verhalen enzo hier te lezen haha , ook al heb ik zelf al m'n rijbewijs :P
pi_104629160
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:22 schreef H-D het volgende:
Het blijft toch wel leuk eigenlijk om al die verhalen enzo hier te lezen haha , ook al heb ik zelf al m'n rijbewijs :P
De herkenbaarheid zeker? :P
pi_104629397
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

De herkenbaarheid zeker? :P
Haha idd :P Zo van "ohja toen ik nog les had vond ik dat ook vet eng!" dat soort dingen :P
pi_104629542
Veel geslaagden tegelijk. *G*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104631317
Gefeliciteerd! ^O^
pi_104632537
bedankt voor de felicitaties :)

Ben niet zo goed in een verslag, maar dit waren de hoogtepunten:
-Rijden ging wel goed, heb de auto altijd onder controle.
-Ging bijna de mist in, door bijna te spookrijden, maar corrigeerde dit wel :D
-Verkeerde snelweg opgereden, waardoor ik er gelijk uit moest en de goeie moest nemen :P
pi_104638966
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:58 schreef allroms het volgende:

-Verkeerde snelweg opgereden, waardoor ik er gelijk uit moest en de goeie moest nemen :P
tsja, wat wil je ook met dit weer :D!!
pi_104640613
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef Niles-Crane het volgende:
Heeeee *O* Dat soort berichtjes doen we het voor *O*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_104640645
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef allroms het volgende:
En jij ook van harte! *O*
Lijkt me wel een nogal zenuwachtig vooruitzicht als je opstaat met die soepmist en weet dat je opmoet :X
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 21 november 2011 @ 19:23:01 #77
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_104642746
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En jij ook van harte! *O*
Lijkt me wel een nogal zenuwachtig vooruitzicht als je opstaat met die soepmist en weet dat je opmoet :X
Het lijkt wel alsof niemand de weg op durft met deze mist. Dus degene die af moesten rijden hadden de weg voor zichzelf. :D
Gefeliciteerd iedereen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_104643460
Van harte iedereen!!

Ik moet morgen ochtend voor me examen !
Hoop zo dat t lukt, baal wel van de mist.. Ik moet om 9:50 voor het examen! daarvoor nog uurtje inrijden..
Groetjes, Lindsay
"Everyone in life is looking for a certain rush. Racing is where i get mine."
pi_104643839
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:58 schreef allroms het volgende:

haha, ik moest deze zin ook meerdere keren lezen voordat ik hem vatte.

gefeliciteerd! :s)
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_104645189
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:22 schreef H-D het volgende:
Inderdaad, dit vind ik eigenlijk ook wel leuk.
Ik heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en kijk toch nog regelmatig in dit topic.
Altijd handig natuurlijk om advies te geven als dat kan, en voor de leuke verhalen.

Alle geslaagden gefeliciteerd!
En voor degene die binnenkort examen hebben veel succes!
pi_104646052
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:03 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Inderdaad, dit vind ik eigenlijk ook wel leuk.
Ik heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en kijk toch nog regelmatig in dit topic.
Altijd handig natuurlijk om advies te geven als dat kan, en voor de leuke verhalen.

Alle geslaagden gefeliciteerd!
En voor degene die binnenkort examen hebben veel succes!
Jaa inderdaad! Soms zijn dingen dan zo gewoon geworden dat je er helemaal niet meer bij stilstaat dat dit voor mensen die nog lessen heel anders is of lastig is :P
pi_104647506
Nou klein verslagje dan maar :P

Na een uur in het donker en in de mist rijden was ik het gelukkig wel redelijk gewend :P Vanwege de pekel wilde mijn rijleraar wel even snel de auto schrobben in een wasbox dus dat was ook gauw gebeurd (je wilt natuurlijk wel een fatsoenlijk bak presenteren bij het CBR op zich :P)

Aangezien het examen maar 13 dagen na mijn vorige was stonden we pas net in het systeem. Examinator wist niet dat ik moest, maar dat werd gelukkig wel geregeld. Mijn rijleraar kende 'm niet, zou me niks verbazen als het een tijdelijke / nieuwe was.

Maargoed, ik was zenuwachtiger dan voor mijn vorige examen want ik wist dat als ik niet zou slagen ik waarschijnlijk de kosten voor een 4de examen niet meer kon opbrengen, dus ik begon ook redelijk nerveus natuurlijk. We gingen razendsnel al aan de bijzondere verrichtingen. Bij de stopopdracht een stuuringreep gekregen omdat ik tegen de stoep aanreed, en bij het fileparkeren reed ik eigenlijk ook tegen een stoep aan maar volgens mij vond hij dat niet zo erg :')

Weg vervolgd en best een hoop inschattingsfouten gemaakt met invoegen op voorrangswegen (had al 10x gekund natuurlijk, maar door de zenuwen doe dat pas als je 100% zeker bent). Vervolgens goed stukje op de snelweg gereden ondanks dat ik door de drukte de vrachtwagen voor me niet kon inhalen. Vervolgens bij een stoplicht de verkeerd voorgesorteerd waardoor ik halsoverkop nog van baan moest verwisselen. Komt ook nog bij dat ik bij het begin de achterruitverwarming aan moest zetten maar die van de voorruit aandeed, vervolgens de achterruitwisser aanzette en die niet meer uitkreeg _O-!!

Kortom, ik dacht niet dat ik geslaagd was. Bovendien vond hij ook dat ik bij rotondes te laat mijn knipperlicht aandeed een paar keer. Maar uiteindelijk toch geslaagd. Ik ben ontzettend blij natuurlijk maar snap er ook helemaal niks van, aangezien ik 10x slechter reed dan mijn vorige examen en ik daarvoor gezakt was :')
pi_104670770
geslaagd ! :)
Groetjes, Lindsay
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:04:46 #84
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_104671955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:23 schreef Linds155 het volgende:
geslaagd ! :)
^O^ *O*
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_104684055
Verslagje zal ik ook maar even doen !

Met knikkende knieen stapte ik om 08:30 de les auto in, ik had nog nooit gereden in de mist, dus dat was een nieuwe uitdaging, en dan ook nog gelijk examen!
we reden vanuit lelystad naar harderwijk, en toen we harderwijk in kwamen was het in ene helemaal zonnig en blauwe lucht ! weg mist ! wat was ik daar blij mee!
We gingen inrijden tot 9:30 , en daarna moest ik de auto neerzetten bij het CBR..

Om 9:50 werden we omgeroepen , en werd me vertelde dat ze wilde dat ik met het verkeer meereed ( dus niet heel langzaam ging rijden als dat zou moeten en dus het verkeer zou hinderen ) ook zei ze dat niemand foutloos een examen rijd ,dus als ik een klein foutje maakte, ik me daar niet gelijk druk over moest maken!

Nou daar gingen we dan ..!
gelukkig toen we in de auto zaten waren alle zenuwen weg !
eerst moest ik gewoon door harderwijk rijden , wat rondtondes rijden en de weg vervolgen richting de snelweg ! op snelweg gelijk inhaalskillz kunnen laten zien , en erna moest ik weer uitvoegen , dat ging gelukkig allemaal vlekkeloos ! Daarna door nog wat woonwijken gereden , en moest ik de auto aan de kant zetten , ze ging een vraag stellen over "wat gebeurd er als je je teveel concentreerd op fietsers bij een rondtonde, welk ander gevaar kan je daarmee krijgen als je het te bewust doet " en dan moest ik daar antwoord op geven. Daarna weer verder gereden en mocht ik terug rijden naar het CBR via de navigatie ! het zat er gelukkig bijna op ! ze was de hele tijd gezellig aan het kletsen tegen me wat me ook wel gerust stelde , ik heb ook helemaal geen 1 ingreep gehad !

Toen ik de auto had geparkeerd bij het CBR , vertelde ze me dat ik geslaagd was ! ik kreeg een complimentje over mijn kijkgedrag , dat ik ook goed met het verkeer om me heen bezig ben , en dat ze kon zien dat ik het autorijden goed in de vingers heb zitten. ze zei dat ik heel relaxed achter het stuur zat ( ze moest ns weten hoe gespannen ik was hahah )

1 klein kritiek puntje was toen ik moest stoppen achter een vrachtwagen die stil stond op een redelijk drukke plek, ik moest dus het tegemoetkomende verkeer voor laten gaan , maar elke keer kwam er weer n auto aan ! ik had misschien paar x iets eerder er snel voor gekunt , maar dan dacht ik dan krijg je dadelijk weer het gedoe met dat je verkeer hindert.. dus ik ben gewoon gaan rijden toen ik 100% zeker was dat ik nu veilig langs de vrachtwagen kon. Nah als dat het enige was, ben ik erg tevreden !
Ik zat er echt heeeeel erg tegen op , maar nu als ik er aan terug denk stelt het niet zo veel voor, ik had veel erger verwacht !

Dus lieve mensen die nog hun rijbewijs moeten halen :
Maak je niet te druk ! het examen is een stuk makkelijker , meestal maakt je rij instructeur de examenroutes tijdens lessen een stuk moeilijker zodat het examen een eitje is !
Rij gewoon rustig en als je ergens niet helemaal zeker over bent , stop dan gewoon ipv op de gok doorrijden..! verder zien ze heel erg graag je kijkgedrag in de binnenspiegel ! en ook voor elke keer als je afslaat : binnenspiegel - buitenspiegel - over je schouder , daar letten ze echt op !
Groetjes, Lindsay
pi_104684493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Linds155 het volgende:

Met knikkende knieen stapte ik om 08:30 de les auto in, ik had nog nooit gereden in de mist, dus dat was een nieuwe uitdaging, en dan ook nog gelijk examen!
we reden vanuit lelystad naar harderwijk, en toen we harderwijk in kwamen was het in ene helemaal zonnig en blauwe lucht ! weg mist ! wat was ik daar blij mee!
We gingen inrijden tot 9:30 , en daarna moest ik de auto neerzetten bij het CBR..

Om 9:50 werden we omgeroepen , en werd me vertelde dat ze wilde dat ik met het verkeer meereed ( dus niet heel langzaam ging rijden als dat zou moeten en dus het verkeer zou hinderen ) ook zei ze dat niemand foutloos een examen rijd ,dus als ik een klein foutje maakte, ik me daar niet gelijk druk over moest maken!

Nou daar gingen we dan ..!
gelukkig toen we in de auto zaten waren alle zenuwen weg !
eerst moest ik gewoon door harderwijk rijden , wat rondtondes rijden en de weg vervolgen richting de snelweg ! op snelweg gelijk inhaalskillz kunnen laten zien , en erna moest ik weer uitvoegen , dat ging gelukkig allemaal vlekkeloos ! Daarna door nog wat woonwijken gereden , en moest ik de auto aan de kant zetten , ze ging een vraag stellen over "wat gebeurd er als je je teveel concentreerd op fietsers bij een rondtonde, welk ander gevaar kan je daarmee krijgen als je het te bewust doet " en dan moest ik daar antwoord op geven. Daarna weer verder gereden en mocht ik terug rijden naar het CBR via de navigatie ! het zat er gelukkig bijna op ! ze was de hele tijd gezellig aan het kletsen tegen me wat me ook wel gerust stelde , ik heb ook helemaal geen 1 ingreep gehad !

Toen ik de auto had geparkeerd bij het CBR , vertelde ze me dat ik geslaagd was ! ik kreeg een complimentje over mijn kijkgedrag , dat ik ook goed met het verkeer om me heen bezig ben , en dat ze kon zien dat ik het autorijden goed in de vingers heb zitten. ze zei dat ik heel relaxed achter het stuur zat ( ze moest ns weten hoe gespannen ik was hahah )

1 klein kritiek puntje was toen ik moest stoppen achter een vrachtwagen die stil stond op een redelijk drukke plek, ik moest dus het tegemoetkomende verkeer voor laten gaan , maar elke keer kwam er weer n auto aan ! ik had misschien paar x iets eerder er snel voor gekunt , maar dan dacht ik dan krijg je dadelijk weer het gedoe met dat je verkeer hindert.. dus ik ben gewoon gaan rijden toen ik 100% zeker was dat ik nu veilig langs de vrachtwagen kon. Nah als dat het enige was, ben ik erg tevreden !
Ik zat er echt heeeeel erg tegen op , maar nu als ik er aan terug denk stelt het niet zo veel voor, ik had veel erger verwacht !

Dus lieve mensen die nog hun rijbewijs moeten halen :
Maak je niet te druk ! het examen is een stuk makkelijker , meestal maakt je rij instructeur de examenroutes tijdens lessen een stuk moeilijker zodat het examen een eitje is !
Rij gewoon rustig en als je ergens niet helemaal zeker over bent , stop dan gewoon ipv op de gok doorrijden..! verder zien ze heel erg graag je kijkgedrag in de binnenspiegel ! en ook voor elke keer als je afslaat : binnenspiegel - buitenspiegel - over je schouder , daar letten ze echt op !
Haha, dan is jouw examen echt totaal anders gegaan dan de mijne (hoewel die wel erg in de buurt komt van het examen waar ik voor gezakt was :P )

Ik had wel enorm veel fouten op m'n examen, maar toch geslaagd. Ze wilde van me af denk ik.

Maar erg goed gedaan hoor! En veel plezier met je rijbewijs :)
pi_104686849
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Linds155 het volgende:

...ze ging een vraag stellen over "wat gebeurd er als je je teveel concentreerd op fietsers bij een rondtonde, welk ander gevaar kan je daarmee krijgen als je het te bewust doet " en dan moest ik daar antwoord op geven.
...
Dat je voetgangers over het hoofd ziet. Toch? :@
En gefeliciteerd met je rijbewijs! *O*
pi_104686989
Thanks !

Nee je kan door dat je zo gefocussed bent op die fietsers ( en alles wat op dat stomme rode weg rijd/loopt :P ) het overige verkeer over t hoofd zien, zoals n auto gewoon op rondtonde, en dat je de doorstroming daardoor beinvloed en dus verkeer gaat hinderen :)
Groetjes, Lindsay
pi_104687066
Hier BTW voor mensen die nerveus zijn voor examens , een mooie link met 15 do en donts voor het examen :)

http://www.faalangst.nl/r(...)examenangstkaart.pdf
Groetjes, Lindsay
  woensdag 23 november 2011 @ 02:19:59 #90
252108 Len93
That's what she said.
pi_104706637
Inmiddels ook alweer twee weken terug dat ik mijn afrijden had, door drukte en werk niet aan het FOK!-ken toegekomen, maar afijn;

Had maandag om tien over half twaalf mijn afrijden, vlak daarvoor dus even in de auto gezeten - mijn rij-instructeur heeft twee Nissan Micra's, de een iets jonger dan de ander - en ik mocht afrijden in degene waar ik maar twee lessen in had gezeten, wat mij nog wat nerveuser maakte dan ik eigenlijk had gewild, maar goed.

Na het parkeren op het terrein van het CBR, het verhaaltje dat er getest gaat worden enzovoorts - (wel de opmerking gekregen dat ik rustig oogde, vond ik toch best bijzonder - sinds ik zondag zeven kleuren scheet...) op pad. Van het CBR Utrecht naar het industrieterrein (Vlampijpstraat voor de mensen die d'r bekend zijn) met de Tom-Tom, geen enkel probleem met daarheen rijden, vervolgens mijn bijzondere verrichting; omdraaien - mooie was wel dat het een brede weg is daar, kon in een keer draaien - en doorgereden richting Zuilen, woonwijkje door vervolgens naar de Zuilense Ring en terug naar het CBR.

Kortom; ik heb één bijzondere verrichting gehad en stond met ~15 minuten weer op het CBR, hoefde ook niets te evalueren. Enige aanmerking was dat ik mijn richting soms te laat aangaf - mede door het (soms) overbodige kijken.

Ofwel, geslaagd!

Inmiddels de trotse eigenaar van een Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed uit 2003, 340km in minder dan een week (auto was afgelopen vrijdag pas klaar), een enorme hoeveelheid vrijheid. *O*
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_104708812
Ik heb morgen mijn theorie, maar om de een of andere reden slaag ik bijna niet voor proefexamens bij de anwb. :'( Wat moet ik nou doen?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 23 november 2011 @ 09:10:59 #92
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104708846
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:09 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb morgen mijn theorie, maar om de een of andere reden slaag ik bijna niet voor proefexamens bij de anwb. :'( Wat moet ik nou doen?
Beter leren.
pi_104710068
En waar gaat het dan mis?
pi_104710510
Het gaat mis bij het feit dat ik waarschijnlijk er teveel in zie. Dus als er mensen lopen op de weg denk ik, meteen remmen want je weet maar nooit. Terwijl ANWB zegt dat je ook het gas kan loslaten.

Nja, ik zie dus zo'n beetje van veel dingen veel gevaar in. :9
pi_104710607
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:30 schreef Tamashii het volgende:
Het gaat mis bij het feit dat ik waarschijnlijk er teveel in zie. Dus als er mensen lopen op de weg denk ik, meteen remmen want je weet maar nooit. Terwijl ANWB zegt dat je ook het gas kan loslaten.

Nja, ik zie dus zo'n beetje van veel dingen veel gevaar in. :9
Ah, gevaarherkenning dus vooral. Dat werkt ongeveer zo:

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2009 07:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

(A) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
• zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
• tegenliggers op smalle wegen
• voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
• inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
• onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
• drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
• onoverzichtelijke of scherpe bochten
• ontstaan van stremming of file
• grote snelheidsverschillen onderling

(B) Gas loslaten
• Als je de situatie niet vertrouwt
• Als je de situatie wel goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als de snelheid aangepast is

(C) Niets doen
•Als je de situatie goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
• Als er weinig snelheidsverschil onderling is
• Als er een vluchtmogelijkheid is
pi_104710620
Nou, vandaag was dan eindelijk het grote moment aangebroken, het praktijkexamen. En wel om 8 uur 's ochtends in de mist.

Vol zelfvertrouwen stapte ik in de auto en de gehele rit heb ik me geen moment zenuwachtig gevoeld. Het was gewoon een hele relaxte rit. Fileparkeren en omkeeropdracht gingen perfect, veel rondgekeken en af en toe de bijzondere verrichtingen moet stoppen om voorrang te verlenen. Ook de drukke kruispunten perfect behandeld, soepel doorgestroomd en op de juiste momenten voorrang verleend. Ook nog een stukje snelweg gedaan, was geen probleem. Ik deed het vrij goed vond ikzelf. Ik reed op een invoeg/uitvoegstrook en naast me in mijn dode hoek reed nog een blauwe auto. Ik had al het idee dat hij nog even voor mij wilde invoegen en jawel, op het laatste moment ging zijn knipperlicht aan en voegde hij kort voor mij in. Geen probleem, gewoon het gas wat loslaten en de ruimte vergroten. Voor de rest ook geen ingrepen gehad oid.

Eenmaal terug op het parkeerterrein van het CBR was ik dus zeker dat ik het gehaald had. Ik stapte uit de auto en de examinator en mijn instructeur hebben nog even nagepraat. Toen mijn instructeur uit de auto stapte, zag ik eigenlijk al genoeg aan zijn gezicht. We liepen het CBR-gebouw naar binnen om de boel te bespreken. Eenmaal plaats genomen, kreeg ik direct het slechte nieuws te horen; gezakt.

Voornaamste reden: het ruimtekussen was niet voldoende. Ik reed blijkbaar af en toe wat te dicht naast de stoepranden en op de snelweg ging het ook niet helemaal geweldig volgens de examinator. Bij het invoegen naar links reed ik nogal dicht langs een vrachtwagen en ik zou nogal kort hebben gereden op de blauwe auto die ik eerder had genoemd. Het vrachtwagenverhaal kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar dat van die personenauto niet echt. Die voegde heel krap in en ik heb direct gas los gelaten toen ik hem zijn knipperlicht aan zag doen.

Over het algemeen vind ik het wel erg jammer. De kruispunten en bijzondere verrichtingen gingen gewoon perfect, netjes aan de snelheid gehouden en voorrang verleend wanneer nodig. Geen enkele ingreep gehad en toch gezakt. De examinator zelf zei dat de rest ook allemaal hartstikke goed ging en ik me voor het herexamen ook niet druk hoef te maken. Ja, leuk. Ik moet het allemaal even laten bezinken denk ik...
pi_104710902
Ik had stiekem vandaag ook mijn praktijkexamen en ik ben geslaagd! *O*

Verslag komt vanavond, ga zo gelijk door naar de gemeente om hem aan te vragen :)
pi_104711567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:34 schreef Hartigan het volgende:
Nou, vandaag was dan eindelijk het grote moment aangebroken, het praktijkexamen. En wel om 8 uur 's ochtends in de mist.

Vol zelfvertrouwen stapte ik in de auto en de gehele rit heb ik me geen moment zenuwachtig gevoeld. Het was gewoon een hele relaxte rit. Fileparkeren en omkeeropdracht gingen perfect, veel rondgekeken en af en toe de bijzondere verrichtingen moet stoppen om voorrang te verlenen. Ook de drukke kruispunten perfect behandeld, soepel doorgestroomd en op de juiste momenten voorrang verleend. Ook nog een stukje snelweg gedaan, was geen probleem. Ik deed het vrij goed vond ikzelf. Ik reed op een invoeg/uitvoegstrook en naast me in mijn dode hoek reed nog een blauwe auto. Ik had al het idee dat hij nog even voor mij wilde invoegen en jawel, op het laatste moment ging zijn knipperlicht aan en voegde hij kort voor mij in. Geen probleem, gewoon het gas wat loslaten en de ruimte vergroten. Voor de rest ook geen ingrepen gehad oid.

Eenmaal terug op het parkeerterrein van het CBR was ik dus zeker dat ik het gehaald had. Ik stapte uit de auto en de examinator en mijn instructeur hebben nog even nagepraat. Toen mijn instructeur uit de auto stapte, zag ik eigenlijk al genoeg aan zijn gezicht. We liepen het CBR-gebouw naar binnen om de boel te bespreken. Eenmaal plaats genomen, kreeg ik direct het slechte nieuws te horen; gezakt.

Voornaamste reden: het ruimtekussen was niet voldoende. Ik reed blijkbaar af en toe wat te dicht naast de stoepranden en op de snelweg ging het ook niet helemaal geweldig volgens de examinator. Bij het invoegen naar links reed ik nogal dicht langs een vrachtwagen en ik zou nogal kort hebben gereden op de blauwe auto die ik eerder had genoemd. Het vrachtwagenverhaal kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar dat van die personenauto niet echt. Die voegde heel krap in en ik heb direct gas los gelaten toen ik hem zijn knipperlicht aan zag doen.

Over het algemeen vind ik het wel erg jammer. De kruispunten en bijzondere verrichtingen gingen gewoon perfect, netjes aan de snelheid gehouden en voorrang verleend wanneer nodig. Geen enkele ingreep gehad en toch gezakt. De examinator zelf zei dat de rest ook allemaal hartstikke goed ging en ik me voor het herexamen ook niet druk hoef te maken. Ja, leuk. Ik moet het allemaal even laten bezinken denk ik...
Pff, wat een compleet omgekeerde wereld is het toch bij het CBR af en toe.. Als je mijn rit leest wat echt een chaos was en ik was toch geslaagd.. Bovendien zeggen ze toch echt voor de rit dat je ''geen perfecte rit hoeft te rijden, want dat lukt vrijwel niemand''?

Maargoed, volgende keer zeker beter :) Laat 't inderdaad even bezinken :P
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 23 november 2011 @ 11:50:07 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104712859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ah, gevaarherkenning dus vooral. Dat werkt ongeveer zo:

[..]

Als er een dier oversteekt, ALTIJD remmen.
pi_104713242
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ja een bal ook.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:08:24 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104713531
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ja, en als er dan iemand achterop klapt bij je, ben je gewoon fout ^O^

Ik rem alleen als er niks achter me zit, en normaal.. noodstoppen voor een knijn doe ik niet.. dan moet hij maar oversteken bij een VOP :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 23 november 2011 @ 12:08:48 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104713540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik had stiekem vandaag ook mijn praktijkexamen en ik ben geslaagd! *O*

Verslag komt vanavond, ga zo gelijk door naar de gemeente om hem aan te vragen :)
Feli's ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104713580
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat je achterligger dan kennelijk te weinig afstand hield?
  woensdag 23 november 2011 @ 12:15:47 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104713777
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Omdat je achterligger dan kennelijk te weinig afstand hield?
Omdat je verkeerstechnisch gezien, onnodig remt.. :)

Of het moet een damhert zijn natuurlijk :+
pi_104715084
quote:
Inmiddels de trotse eigenaar van een Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed uit 2003, 340km in minder dan een week (auto was afgelopen vrijdag pas klaar), een enorme hoeveelheid vrijheid. *O*
aaaaah gaaaf!!!
Ik ben ook aan het sparen voor de Alfa 147 ! maar dan de JTD 3 deurs en Facelift versie !
Groetjes, Lindsay
pi_104715143
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:09 schreef Tamashii het volgende:
ik had ook examen cd's zakte altijd erop ! ik dacht dat ik gek werd..
uiteindelijk gewoon het boek gepakt , goed doorgelezen en had uiteindelijk maar 3 foutjes !
Groetjes, Lindsay
pi_104715220
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In dat laatste geval kan het sowieso verstandiger zijn te remmen, ja. :+
pi_104715265
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lijkt mij van niet, ik bedoel stel dat je een konijn of kat aanrijdt en die komt op je ruit te liggen waardoor je je de pleuris schikt. Ik zou remmen met de kans op een botsing met een auto ipv niet-remmen met de kans op botsing tegen boom oid.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:12:16 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104715618
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:02 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Lijkt mij van niet, ik bedoel stel dat je een konijn of kat aanrijdt en die komt op je ruit te liggen waardoor je je de pleuris schikt. Ik zou remmen met de kans op een botsing met een auto ipv niet-remmen met de kans op botsing tegen boom oid.
Nah, weet je wat vaak het probleem is? Jij remt als een dolle, de bestuurder achter je weet ws dat er niet voor je rijdt/reed en verwacht dat niet, klapt achterin, jij mist het dier in kwestie, dat rent weg, en vervolgens heb je dus een discussie over het hoe en wat.. Ik ken iemand die in die situatie heeft gezeten, dier in kwestie was een vos (volgens hem), net iets groterder als een konijn, de bestuurder achter hem riep heel hard dat hij niks had gezien, en werd in het gelijk gesteld. Gevolg: verzekering keerde niets uit.. Misschien in een gunstig geval word het 50/50, dan betaal je dus je eigen schade -O-
Ik ken ook een geval van iemand die in een bosrijk gebied probeerde een ree te ontwijken, uitwijkmaneuvre, de berm in, overgecorrigeerd, andere kant van de weg stond een boom met zijn naam erop.. -> eenzijdig ongeval, verzekering zegt: zoek het maar lekker uit.

Ik probeer ze niet te raken, maar noodstoppen voor dieren? neh.. jammer voor ze dan...
pi_104724473
Ik kan trouwens iedereen aanraden een blikje redbull te drinken voor zijn rijles/examen! Ik reed echt als een ninja :D
pi_104725965
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:00 schreef Oberonn het volgende:
Ik kan trouwens iedereen aanraden een blikje redbull te drinken voor zijn rijles/examen! Ik reed echt als een ninja :D
Ja nee, maagkrampen lijken me succesvol. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104726637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:02 schreef WG1122 het volgende:

Ben jij trouwens degene die ong. tegelijk met mij begon, of was dat iemand anders?

Nee, dat was ik.

Maar ook ik heb inmiddels mijn rijbewijs gehaald *)

Was opzich ook niet zoveel aan.
Ik moest van de cbr oproepplaats meteen de autobaan op, om daar een paar dorpjes verder een parkeer- en omkeeropdracht te doen, waarna ik weer terug moest rijden en te horen kreeg dat ik geslaagd was. *O*

Wel een vette examinator _O_
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 23 november 2011 @ 18:05:39 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104726666
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rem alleen als er niks achter me zit, en normaal.. noodstoppen voor een knijn doe ik niet.. dan moet hij maar oversteken bij een VOP :)
Ik heb het over de vragen op het examen he :+.
pi_104735118
Ok, verslagje dan :)

Ik was echt bloednerveus van tevoren. Gisteravond misselijk enzo, lang geleden dat ik zo nerveus was. Maar ik heb het maar laten gebeuren. Ik had niemand verteld dat ik examen ging doen, omdat ik weet dat dat de druk bij mij groter maakt.
Mijn instructeur was nuchter: "je kan zakken of je kan slagen, meer mogelijkheden zijn er niet :')".
Het hielp ook niet dat de laatste les maandag echt waardeloos ging. Van tevoren stukje gereden en dat ging prima, dus ik was wat rustiger.

Examinator was een aardige vent die al gelijk zag dat ik nerveus was, het straalde er ook wel vanaf :'). Hij stelde me aardig op m'n gemak, zei ook "als ik je zeg dat je hier moet inparkeren, zeg je gewoon 'nee dat doe ik niet!' " :P (ik had vrijstelling voor bijzondere verrichtingen).

Stukje snelweg gepakt, invoegen ging niet helemaal lekker, er kwam een auto aan die naar links ging/moest voor me. Achteraf zei hij dat ik die persoon wel hinderde, maar dat het geen gevaarlijke situatie was. Ik voegde ook veel te snel in, had nog hartstikke veel ruimte, maar was te onrustig.
Daarna de snelweg af en wat door nieuwbouwwijkjes rijden, ging goed, voelde een beetje als een gewone les. Daarna heeft hij me nog een keer op de snelweg laten rijden (achteraf zei hij om nog een keer te kijken hoe het invoegen ging), nu ging het wel soepel. Na een stuk er weer af en doorrollen naar het CBR. Daar mocht ik eruit, gingen we weer aan het tafeltje zitten en voor ik ging zitten kreeg ik al een hand dat ik geslaagd was. Hij vroeg of ik erg kritisch ben op mezelf, wat ik moest be-amen. Hij zei dat hij dat zag omdat er van rechts een rijstrook bij kwam waar ik op moest en ik scheen erg angstig te kijken of er daar geen verkeer aan kwam. Maar ik had goed gekeken en goed overzicht (blijkbaar :')), dus ik had hem.

Het ging zeker niet foutloos en van te voren hadden ze ook ruim laten weten dat dat helemaal niet hoefde. Wat er fout ging heb ik goed opgelost.

Ik ben vanmorgen gelijk bij de gemeente langs gegaan om het rijbewijs aan te vragen. In principe is hij woensdag klaar, maar ik zei al gelijk tegen die vrouw dat ik vaker hoor dat hij al eerder klaar is. Ze zei dat ik best eerder langs kan komen en dan heel lief vragen of hij er toevallig al is. Nu is mijn overweging om dat vrijdag al te doen, want dan kan ik in het weekend al een stukje rijden in de auto van mijn moeder. Of is twee werkdagen wel heel optimistisch?

Ik ben enorm blij dat het me gelukt is. Betekent wel dat ik dus geen pakket met rijbewijs garantie had hoeven nemen :P. Toch ben ik nog steeds blij dat ik dat gedaan heb, het gaf veel minder druk om te moeten slagen en ik vond het heel fijn dat ik zeker wist dat de instructeur en ik met hetzelfde doel reden, om zo snel en goedkoop mogelijk te slagen. Ik hoefde me dus nooit af te vragen of hij me niet te veel of te weinig liet lessen voor het examen.
pi_104739135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hij stelde me aardig op m'n gemak, zei ook "als ik je zeg dat je hier moet inparkeren, zeg je gewoon 'nee dat doe ik niet!' " :P (ik had vrijstelling voor bijzondere verrichtingen).

haha wh00t , mijn examinator zei PRECIES het zelfde !! geniaal ! :P

Gefeliciteerd he !!
Groetjes, Lindsay
pi_104740261
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja nee, maagkrampen lijken me succesvol. :')
Tja, als je al maagkrampen krijgt van een blikje... dan kan je het beter niet doen :)
pi_104741430
Gelukkig ben ik van mezelf enorm relaxed en hoef ik mezelf niet te foppen. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_104754901
Ik heb 6 december TTT en 20 december rijexamen, zeg gewoon dat het het beste kerstcadeau ooit zou zijn als ik zou slagen xD
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_104755083
Ik ben geslaagd voor mijn theorie! :D
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 november 2011 @ 12:01:16 #120
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104755148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:59 schreef Tamashii het volgende:
*O* *O* *O* Hoeveel fout?
pi_104756223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:59 schreef Tamashii het volgende:
Slechte generale... ;)

Gefeliciteerd! :)
pi_104759646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ok, verslagje dan :)

Ik was echt bloednerveus van tevoren. Gisteravond misselijk enzo, lang geleden dat ik zo nerveus was. Maar ik heb het maar laten gebeuren. Ik had niemand verteld dat ik examen ging doen, omdat ik weet dat dat de druk bij mij groter maakt.
Mijn instructeur was nuchter: "je kan zakken of je kan slagen, meer mogelijkheden zijn er niet :')".
Het hielp ook niet dat de laatste les maandag echt waardeloos ging. Van tevoren stukje gereden en dat ging prima, dus ik was wat rustiger.

Examinator was een aardige vent die al gelijk zag dat ik nerveus was, het straalde er ook wel vanaf :'). Hij stelde me aardig op m'n gemak, zei ook "als ik je zeg dat je hier moet inparkeren, zeg je gewoon 'nee dat doe ik niet!' " :P (ik had vrijstelling voor bijzondere verrichtingen).

Stukje snelweg gepakt, invoegen ging niet helemaal lekker, er kwam een auto aan die naar links ging/moest voor me. Achteraf zei hij dat ik die persoon wel hinderde, maar dat het geen gevaarlijke situatie was. Ik voegde ook veel te snel in, had nog hartstikke veel ruimte, maar was te onrustig.
Daarna de snelweg af en wat door nieuwbouwwijkjes rijden, ging goed, voelde een beetje als een gewone les. Daarna heeft hij me nog een keer op de snelweg laten rijden (achteraf zei hij om nog een keer te kijken hoe het invoegen ging), nu ging het wel soepel. Na een stuk er weer af en doorrollen naar het CBR. Daar mocht ik eruit, gingen we weer aan het tafeltje zitten en voor ik ging zitten kreeg ik al een hand dat ik geslaagd was. Hij vroeg of ik erg kritisch ben op mezelf, wat ik moest be-amen. Hij zei dat hij dat zag omdat er van rechts een rijstrook bij kwam waar ik op moest en ik scheen erg angstig te kijken of er daar geen verkeer aan kwam. Maar ik had goed gekeken en goed overzicht (blijkbaar :')), dus ik had hem.

Het ging zeker niet foutloos en van te voren hadden ze ook ruim laten weten dat dat helemaal niet hoefde. Wat er fout ging heb ik goed opgelost.

Ik ben vanmorgen gelijk bij de gemeente langs gegaan om het rijbewijs aan te vragen. In principe is hij woensdag klaar, maar ik zei al gelijk tegen die vrouw dat ik vaker hoor dat hij al eerder klaar is. Ze zei dat ik best eerder langs kan komen en dan heel lief vragen of hij er toevallig al is. Nu is mijn overweging om dat vrijdag al te doen, want dan kan ik in het weekend al een stukje rijden in de auto van mijn moeder. Of is twee werkdagen wel heel optimistisch?

Ik ben enorm blij dat het me gelukt is. Betekent wel dat ik dus geen pakket met rijbewijs garantie had hoeven nemen :P. Toch ben ik nog steeds blij dat ik dat gedaan heb, het gaf veel minder druk om te moeten slagen en ik vond het heel fijn dat ik zeker wist dat de instructeur en ik met hetzelfde doel reden, om zo snel en goedkoop mogelijk te slagen. Ik hoefde me dus nooit af te vragen of hij me niet te veel of te weinig liet lessen voor het examen.
Klinkt als een goeie ervaring! En ook als een examinator die het beste met je voor had. Gefeliciteerd en veel rijplezier *O*
  donderdag 24 november 2011 @ 16:38:33 #123
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_104764604
Pfoe, morgen om half 2 heb ik theorie examen voor de auto. Best wel zenuwachtig omdat ik én nog niet alle proef exames heb gemaakt en ik echt de eerste keer wil slagen. Dit omdat ik anders kans heb dat het tempo met rijlessen achteruit moet waar ik dus echt geen zin in heb.

Iemand tips?
Boek lezen of toch maar wat meer proef exames maken? :)
pi_104764823
Rijbewijs ligt klaar *O* Straks even ophalen...

Volgende week een Audi A4 ophalen *O* _O_ *O*
pi_104766674
Vandaag mijn eerste rijexamen gehad.

klein verslagje dan maar:

vlak voor het wegrijden kreeg ik wat simpele vragen over de verlichting enz. binnenin de auto. Maar geen vragen wat betreft het verkeersinzicht.

Gelukkig kenden examinator en instructeur elkaar al een beetje.
Onderweg vroegen ze elkaar: 'goh, heb jij ook Twitter?'
Een klein schaterlachje kon ik me niet onthouden, aangezien het allebei geen jonge knapen waren.

Vanaf het examencentrum na een kilometer al de snelweg op. Het was aardig druk, toch ging het invoegen naar mijn idee vlekkeloos. Wel vond mijn rijinsructeur het achteraf jammer dat ik hem op de invoegstrook al naar z'n vier trok, hij ziet liever dat ik invoeg in de derde versnelling. Maar dat was verder geen cruciaal punt. Na een aantal kilometers op een A-weg eraf om een N-weg op te gaan (80 km/u). Daar stonden al meteen borden met werkzaamheden en een snelheidsbeperking van 60 km/u. Niemand langs de weg te zien, maar toch besloot ik maar in een slakkengang door te rijden. De volgafstand tot mijn voorstanders werd vervolgens met gemak enkele honderden meters. Uiteindelijk stonden er dan wat hijskranen bij de weg en was mijn slakkentempo al wat minder ongegrond.
Vervolgens nog wat straten door de bebouwde kom, wat wel redelijk ging.

Toen kwam bijzondere verrichting nummer 1: Keren in een straat vol geparkeerde auto's. Hier en daar was een plekje vrij, maar het waren geen haakse vakken, dus dat was geen oplossing. Dus besloot ik een zijstraatje voorbij te rijden, bocht achteruit te maken - overdreven kijken uiteraard, want over het algemeen is het een redelijk lompe manoeuvre voor mensen die uit dat zijstraatje zouden komen -, en dan weer verder rijden. Vervolgens numero 2: parkeren, in dit geval bij haakse parkeervakken.
Ik was bang dat ik het mezelf te makkelijk zou maken, dus besloot om in ieder geval naast één auto te gaan parkeren. Dit ging maar net goed.
Vervolgens nog over wat 50 km/u wegen rijden door de stad, en we gingen weer richting het CBR.
Ondertussen reed ik een aantal keer te langzaam. 40 km/u over een fragiel kanaalweggetje, waar je 50 zou mogen. Hoewel er niemand in de buurt reed, vond de examinator dit veel te weinig.
Ook een paar keer twijfelachtig gedrag, waarvan ik weet dat dat eigenlijk alles behalve goed is.

Een keer een kleine stuuringreep gehad. Op een weg in de stad stond iemand redelijk op de weg. Ik was al bezig met uitwijken, maar pak natuurlijk te braaf alle spiegels mee bij een zijdelingse beweging. De examinator moest me dus een extra zetje geven om ver genoeg uit te wijken.

Aangekomen bij het CBR mocht ik uitstappen, en buiten wachten, waarna examinator en instructeur nog heel even in de auto zaten te kibbelen. Terwijl ik in de kou moest wachten, brr.
Binnen in het examencentrum ging ik weer zitten. Voordat de examinator zat, zei hij al: 'slechts nieuws'. 'Je doorstroming is niet goed genoeg en je bent een irritatiefactor in het verkeer'.

Helaas pindakaas zeggen we dan. :N
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_104770254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:34 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[knip]
Jammer man! Doe volgende keer gewoon alsof je met een vriend aan het rijden bent in je eigen auto.

Rijd zoals je normaal (als je straks je rijbewijs hebt) ook zou rijden.. (natuurlijk niet als een mongool gaan rijden) Maar niet zo zenuwachtig zijn en zo voorzichtig doen joh! Nergens voor nodig! ^O^
pi_104770580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:38 schreef Repeating het volgende:
Pfoe, morgen om half 2 heb ik theorie examen voor de auto. Best wel zenuwachtig omdat ik én nog niet alle proef exames heb gemaakt en ik echt de eerste keer wil slagen. Dit omdat ik anders kans heb dat het tempo met rijlessen achteruit moet waar ik dus echt geen zin in heb.

Iemand tips?
Boek lezen of toch maar wat meer proef exames maken? :)
Je hebt toch wel eens een tentamen/proefwerk gemaakt? Is vergelijkbaar. Het is heel goed te doen, de grootste fout die mensen maken is dat ze denken dat ze het halen zonder het boek te lezen.
Als de resultaten van je proefexamen ok zijn, dan ben je klaar en hoef je niet meer nerveus te zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:34 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
Vandaag mijn eerste rijexamen gehad.

klein verslagje dan maar:

[verslag]

Jammer. Maar je moet dus in z'n 3 de snelweg op? Ik moest van mijn instructeur juist al breed in zijn vier zitten op de invoegstrook, hij vond het juist niet goed als ik heel lang in de drie zat. Zelfs in de vijf is al een optie, zolang je maar snel genoeg gaat.

(tis heel gek om over de rijles in verleden tijd te praten ;))
pi_104770687
Ik heb woensdag mijn rijbewijs aangevraagd. Nu weet ik al dat hij vaak veel eerder klaar is dan de genoemde vijf werkdagen. Nu dacht ik er aan om morgen even te gaan kijken of hij er al is, want dan kan ik dit weekend als rijden *O* . Wat denken jullie, is dit volledig kansloos, of is het al iemand gebeurd dat hij er na 2 dagen was?

*ik heb geen geduld nee*
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 november 2011 @ 19:21:17 #129
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104770793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb woensdag mijn rijbewijs aangevraagd. Nu weet ik al dat hij vaak veel eerder klaar is dan de genoemde vijf werkdagen. Nu dacht ik er aan om morgen even te gaan kijken of hij er al is, want dan kan ik dit weekend als rijden *O* . Wat denken jullie, is dit volledig kansloos, of is het al iemand gebeurd dat hij er na 2 dagen was?

*ik heb geen geduld nee*
Gewoon na het weekend pas heengaan, je hebt geen spoedaanvraag gedaan?
  donderdag 24 november 2011 @ 19:29:04 #130
360712 Iran03
Den Haag, Mariahoeve.
pi_104771218
mijn broertje is gezakt weer, en hij zei als ik een mes bij me had.. tegen die man :') kinderachtig maar 4'e keer gezakt, die vent zeg ook mijn instructeur ja die man had slechte dag toen hij bij de cbr liep zei hij niet eens gedag tegen mijn instructeur corrupt zooitje is het, ook al rij je goed, het ligt aan de stemming van de eximinator of je slaagfd, en of het een racist of niet is :P
Je leeft 1 keertje
pi_104771551
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Gewoon na het weekend pas heengaan, je hebt geen spoedaanvraag gedaan?
Nee, heb gewone aanvraag gedaan. Dus officieel is hij er pas woensdag, maar kan me uit dit topic herinneren dat ik vaak mensen heb horen zeggen dat hij al eerder klaar is. Als hij er al is, is het wel mooi meegenomen dat ik vast kan rijden (en anders moet ik nog even geduld hebben).
Maandag en dinsdag kan ik sowieso niet rijden, want heb nog geen auto, dus moet het met die van moeders doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:29 schreef Iran03 het volgende:
mijn broertje is gezakt weer, en hij zei als ik een mes bij me had.. tegen die man :') kinderachtig maar 4'e keer gezakt, die vent zeg ook mijn instructeur ja die man had slechte dag toen hij bij de cbr liep zei hij niet eens gedag tegen mijn instructeur corrupt zooitje is het, ook al rij je goed, het ligt aan de stemming van de eximinator of je slaagfd, en of het een racist of niet is :P
Ik weet niet of ik nou :') of :{ of :|W moet doen...
pi_104771664
quote:
mijn broertje is gezakt weer, en hij zei als ik een mes bij me had.. tegen die man :')
Hoop dat ze dat korte lontje dan zeker minimaal tien jaar verstoken laten blijven van een rijbewijs. Ik mag aannemen dat daar wel een aantekening van wordt gemaakt.
pi_104772117
quote:
en of het een racist of niet is :P
Welja, de racisme kaart wordt weer gespeeld :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 november 2011 @ 19:45:34 #134
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_104772237
quote:
:') :') :'). Nooit een rijbewijs geven die gast.
pi_104772807
quote:
Jammer. Maar je moet dus in z'n 3 de snelweg op? Ik moest van mijn instructeur juist al breed in zijn vier zitten op de invoegstrook, hij vond het juist niet goed als ik heel lang in de drie zat. Zelfs in de vijf is al een optie, zolang je maar snel genoeg gaat.

Tja, ik vind het ook onlogisch. Het kost waarschijnlijk ook onnodig veel brandstof om een stuk 100 te rijden in de 3e versnelling? Maar het heeft te maken dat je dan meer trekkracht hebt, dan dat je op het laatste nog in de 4e versnelling gaat. - volgens hem.
pi_104772932
quote:
Ik verwacht dat jouw broertje niet al te lang los mag lopen in de maatschappij, dus gelukkig lost het probleem met dat rijbewijs en gevaar op de weg zichzelf wel op. Wat zijn klacht over racisme betreft vindt hij vast uitstekend gehoor bij zijn medegedetineerden, die allemaal natuurlijk ook onschuldig zijn en alleen wegens hun kleurtje vast zitten.
pi_104773594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik verwacht dat jouw broertje niet al te lang los mag lopen in de maatschappij, dus gelukkig lost het probleem met dat rijbewijs en gevaar op de weg zichzelf wel op. Wat zijn klacht over racisme betreft vindt hij vast uitstekend gehoor bij zijn medegedetineerden, die allemaal natuurlijk ook onschuldig zijn en alleen wegens hun kleurtje vast zitten.
Hear hear
  donderdag 24 november 2011 @ 20:42:07 #138
360712 Iran03
Den Haag, Mariahoeve.
pi_104775700
Toen ik 3 jaar geleden ook rijles had vertelde die man ook, dat de slagingspercentage af hangt bij iemand wie je krijgt, de een is makkelijker dan de anderen maar soms zeggen ze ja je bent geslaagd en sommige rijden goed en die worden gezakt, dat is echt zo..
Je leeft 1 keertje
pi_104775965
Ja maar je kunt moeilijk die reacties van je broertje normaal noemen vind ik...en meteen de examinator beschuldigen van racisme.
pi_104776440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:42 schreef Iran03 het volgende:
Toen ik 3 jaar geleden ook rijles had vertelde die man ook, dat de slagingspercentage af hangt bij iemand wie je krijgt, de een is makkelijker dan de anderen maar soms zeggen ze ja je bent geslaagd en sommige rijden goed en die worden gezakt, dat is echt zo..
Je wordt niet gezakt, je zakt.
En dat doe je zelf. Natuurlijk is de ene examinator de andere niet en kan je het verkeer om je heen tegen je hebben. Maar ze zeggen echt niet dat je gezakt bent omdat je kop hun niet aan staat.
pi_104776542
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 07:52 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Ook afgereden (rijbewijs B) onder die omstandigheden, in één keer geslaagd :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_104781807
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:42 schreef Iran03 het volgende:
Hij is 4 keer op geweest, zou het dan niet gewoon aan je broer liggen ipv. aan al die boze gemene racistische examinatoren? Kom op! face it, hij kan gewoon niet rijden (wel met messen dreigen maar daar krijg je geen rijbewijs voor).
pi_104783850
Nee, een prima zaak. Beter dat zo'n idioot zichzelf in de wielen rijdt dan dat hij een ander voor zijn kloten rijdt (of steekt).
pi_104790997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:04 schreef D0808 het volgende:

[..]

Hij is 4 keer op geweest, zou het dan niet gewoon aan je broer liggen ipv. aan al die boze gemene racistische examinatoren? Kom op! face it, hij kan gewoon niet rijden (wel met messen dreigen maar daar krijg je geen rijbewijs voor).
Je krijgt je rijbewijs niet door met messen te dreigen? Wat racistisch!
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:36:52 #145
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_104807562
Geslaag voor theorie! 4 fouten op gevaar herkenning en 3 fouten op kennis/inzicht. *O*
pi_104811558
Gefeliciteerd !!
Groetjes, Lindsay
pi_104812860
Eerste dagen gaan lekker met het rijbewijs :6 Alleen nog steeds een hekel aan op een voorrangsweg gaan invoegen. Inschatting is niet mijn beste kwaliteit helaas
pi_104814815
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:01 schreef Niles-Crane het volgende:
Eerste dagen gaan lekker met het rijbewijs :6 Alleen nog steeds een hekel aan op een voorrangsweg gaan invoegen. Inschatting is niet mijn beste kwaliteit helaas
Dat is aan te leren! Gelukkig wel, anders had ik nu nog gelesd...
Ik ben de eerste weken nu door. Ga sinds 4 weken met de auto naar het werk (Zwolle-Apeldoorn) en het gaat steeds beter. Krijg nog steeds wel klotsende oksels van parkeren en die klote-uitrit bij mijn werk. Motor slaat steeds minder vaak af maar heb echt enorm moeten wennen aan het omschakelen naar benzine. Invoegen snelweg gaat steeds relaxter. Ik leer elke dag echt nog heel veel bij en dat ben ik me soms pijnlijk bewust _O-
pi_104815031
Ik ben vandaag naar de gemeente geweest en ze keken wel even zo ":')", maar mijn rijbewijs was al klaar :D.
Woensdag aangevraagd, dus binnen 2 dagen (je zou maar 30 euro extra hebben betaald voor een spoedprocedure :')). Morgen ga ik even rijden in de auto van mijn moeder, gewoon omdat het kan.
Volgend weekend eens kijken of ik een leuk eigen autootje kan vinden (wat best een uitdaging is zonder enig verstand van zaken en met echt niemand in de omgeving die wel verstand van zaken heeft)

Edit: Ik hoop wel dat ik nog kan inparkeren, dat heb ik sinds mijn ttt ergens in september niet meer gedaan :')
pi_104816730
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik ben vandaag naar de gemeente geweest en ze keken wel even zo ":')", maar mijn rijbewijs was al klaar :D.
Woensdag aangevraagd, dus binnen 2 dagen (je zou maar 30 euro extra hebben betaald voor een spoedprocedure :')). Morgen ga ik even rijden in de auto van mijn moeder, gewoon omdat het kan.
Volgend weekend eens kijken of ik een leuk eigen autootje kan vinden (wat best een uitdaging is zonder enig verstand van zaken en met echt niemand in de omgeving die wel verstand van zaken heeft)

Edit: Ik hoop wel dat ik nog kan inparkeren, dat heb ik sinds mijn ttt ergens in september niet meer gedaan :')
Dit heb ik ook sinds mijn ttt niet meer gedaan denk ik, en dat was laatst augustus ergens.
Nog nooit nodig gehad in de 2 maanden dat ik m'n rijbewijs heb. :P
Maarja ik woon dan ook niet in de stad of zo.
pi_104832879
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is aan te leren! Gelukkig wel, anders had ik nu nog gelesd...
Ik ben de eerste weken nu door. Ga sinds 4 weken met de auto naar het werk (Zwolle-Apeldoorn) en het gaat steeds beter. Krijg nog steeds wel klotsende oksels van parkeren en die klote-uitrit bij mijn werk. Motor slaat steeds minder vaak af maar heb echt enorm moeten wennen aan het omschakelen naar benzine. Invoegen snelweg gaat steeds relaxter. Ik leer elke dag echt nog heel veel bij en dat ben ik me soms pijnlijk bewust _O-
Haha idd, voortaan toch iets geduldiger zijn, had vandaag een toeterend autootje toen ik op een 50 weg in ging rijden :{ (mag wel bij gezegd worden dat die auto wel erg hard reed voor 50) Heb sinds gisteravond al bijna 200 kilometer gereden en ik vind 't heerlijk. Behalve een keertje omkeren en bovengenoemde geen problemen en heerlijk met een heleboel vrienden wezen rondrijden :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 09:50:57 #152
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_104836152
Een paar maanden geleden had ik me al aangemeld hier, maar na een paar lessen ben ik weer gestopt om allerlei redenen. Nu wil ik het weer oppakken en ik wil een soort strategie toepassen, eens kijken wat jullie hier van denken...

Via Groupon kun je 10 rijlessen + praktijkexamen voor ¤239 aanschaffen te besteden bij rijschool A . Deze wil ik inzetten voor het praktijkexamen en voor de zeer goedkope mogelijkheid extra rijervaring op te doen. Tegelijkertijd ga ik bij een andere rijschool B het rijden echt leren (losse lessen) ik trek daar nog zo'n 15 - 20 lessen voor uit. Met andere woorden bij rijschool B mogen ze de oren van de kop zeuren en hierbij wordt RIS toegepast, bij rijschool A moet de instructeur gewoon zijn waffel houden en me zonder afleiding mijn rondje laten rijden, puur om ervaring op te doen. Achteraf mag A wel zijn commentaar geven en inzichtelijk maken wat ik nog zou moeten verbeteren. Eigenlijk 10 x een tussentijdse toets dus. Het lijkt me een slimme aanpak, maar er rest nog een vraag: heeft iemand ervaring met de Groupon deal? Zitten er addertjes onder het gras? Het lijkt me sterk dat je voor omgerekend ¤13 een uur kunt lessen zonder ergens voor bij te tekenen. Maar als het wel zo is, dan schaf ik het pakket binnenkort aan.

Edit: ben geen beginner, heb ca 60 lessen + 4 examens gehad in het verleden en ik heb mijn rijbewijs A sinds vorig jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door HeetBoven op 26-11-2011 10:02:53 ]
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:49:15 #153
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_104836961
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 09:50 schreef HeetBoven het volgende:
Een paar maanden geleden had ik me al aangemeld hier, maar na een paar lessen ben ik weer gestopt om allerlei redenen. Nu wil ik het weer oppakken en ik wil een soort strategie toepassen, eens kijken wat jullie hier van denken...

Via Groupon kun je 10 rijlessen + praktijkexamen voor ¤239 aanschaffen te besteden bij rijschool A . Deze wil ik inzetten voor het praktijkexamen en voor de zeer goedkope mogelijkheid extra rijervaring op te doen. Tegelijkertijd ga ik bij een andere rijschool B het rijden echt leren (losse lessen) ik trek daar nog zo'n 15 - 20 lessen voor uit. Met andere woorden bij rijschool B mogen ze de oren van de kop zeuren en hierbij wordt RIS toegepast, bij rijschool A moet de instructeur gewoon zijn waffel houden en me zonder afleiding mijn rondje laten rijden, puur om ervaring op te doen. Achteraf mag A wel zijn commentaar geven en inzichtelijk maken wat ik nog zou moeten verbeteren. Eigenlijk 10 x een tussentijdse toets dus. Het lijkt me een slimme aanpak, maar er rest nog een vraag: heeft iemand ervaring met de Groupon deal? Zitten er addertjes onder het gras? Het lijkt me sterk dat je voor omgerekend ¤13 een uur kunt lessen zonder ergens voor bij te tekenen. Maar als het wel zo is, dan schaf ik het pakket binnenkort aan.

Edit: ben geen beginner, heb ca 60 lessen + 4 examens gehad in het verleden en ik heb mijn rijbewijs A sinds vorig jaar.
Wow, dat lijkt een heel goed idee! Maar ik kan dat bijna niet geloven van groupon. Ik denk dat je daarna vast zit aan meer lessen bij rijschool A.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')