abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 18:37:01 #26
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_75585361
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:29 schreef Eenskijken het volgende:
morgen theorie..

ene keer gaat 't erg goed, andere keer opeens veel fouten. niet echt een patroon.
Dat heb ik ook steeds, in ieder geval heel veel succes morgen !
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_75585438
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:37 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Dat heb ik ook steeds, in ieder geval heel veel succes morgen !
Ik had een stuk of 10 oefentoetsen gemaakt voor mijn theorie-examen en had altijd een stuk of 6 fouten. Bij het echte examen maar 1 foutje. Dus het valt misschien nog wel mee
pi_75588776
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik had een stuk of 10 oefentoetsen gemaakt voor mijn theorie-examen en had altijd een stuk of 6 fouten. Bij het echte examen maar 1 foutje. Dus het valt misschien nog wel mee
Ik had bij de proeftoetsen elke keer meer dan 15 fout bij gevaarherkenning maar op de toets 8 fout, vond de foto's ook duidelijker bij het CBR. Komt vast goed
pi_75594868
ik heb a.k vrijdag mn theorie examen! en ik ben nu al zenuwachtig!...vooral die gevaarherkenning!!! iemand daar tips, ezelsbruggetjes oid voor?...al schijnt de gevaarherkenning bij examen beter te doen te zijn dan bij proefexamens....ben nu voor de 2e x mn boek aan t doorlezen, en maak steeds van die examens op cdrom van VERJO. en ook examen trainingen van rijschool....
ik dacht de theorie valt wel mee, maar is toch wel pittig, terwijl tijdens het rijden alles wel op zn plek valt!...
  zondag 13 december 2009 @ 22:56:22 #30
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_75597540
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:06 schreef MelR het volgende:
ik heb a.k vrijdag mn theorie examen! en ik ben nu al zenuwachtig!...vooral die gevaarherkenning!!! iemand daar tips, ezelsbruggetjes oid voor?...al schijnt de gevaarherkenning bij examen beter te doen te zijn dan bij proefexamens....ben nu voor de 2e x mn boek aan t doorlezen, en maak steeds van die examens op cdrom van VERJO. en ook examen trainingen van rijschool....
ik dacht de theorie valt wel mee, maar is toch wel pittig, terwijl tijdens het rijden alles wel op zn plek valt!...

Gewoon goed naar de omgeving blijven kijken. Zie je ergens kinderen, dan moet je vrijwel altijd stoppen (tenzij ze echt veilig op een speelveld aan het spelen zijn). Bij sneeuw vaak gas los laten ipv. remmen ivm slipgevaar etc.

Heel veel succes!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_75603114
quote:
ik heb a.k vrijdag mn theorie examen! en ik ben nu al zenuwachtig!...vooral die gevaarherkenning!!! iemand daar tips, ezelsbruggetjes oid voor?
(A) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
• zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
• tegenliggers op smalle wegen
• voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
• inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
• onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
• drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
• onoverzichtelijke of scherpe bochten
• ontstaan van stremming of file
• grote snelheidsverschillen onderling

(B) Gas loslaten
• Als je de situatie niet vertrouwt
• Als je de situatie wel goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als de snelheid aangepast is

(C) Niets doen
•Als je de situatie goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
• Als er weinig snelheidsverschil onderling is
• Als er een vluchtmogelijkheid is
  maandag 14 december 2009 @ 10:22:45 #32
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75605379
Ik heb nu vier dubbele lessen achter de rug,en ik ben blij dat alles een beetje 'opgebouwd' wordt door mijn instructeur.De eerste twee lessen mocht ik alleen gas geven en sturen,de derde les mocht ik ook gaan remmen (Een groot succes overigens,instructeur hield er haast een whiplash aan over ) en de laatste keer mocht ik ook de koppeling gaan gebruiken.Waarschijnlijk mag ik morgen ook gaan schakelen

Theorie wil ik ook over een week of 4 gaan doen.Ik werk met een CD-rom met 10 examens,vergelijkerbaar met de examens bij het CBR en dat gaat eigenlijk best oké
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75608764
Ik heb dalijk m'n rijexamen! M'n TTT heb ik goed gereden, dus hopen dat dat vandaag weer zo is.... kan het wel hoor, ik moet alleen sneller besluiten en beter voorsorteren.
pi_75608831
Succes ellenatmars. Ik mag volgende week vrijdag op. Eerst nog een uurtje les en dan examen. Helaas kan mijn eigen instructrice niet.. hopelijk klikt het een beetje met de nieuwe instructeur. Afgelopen lessen gingen echt heerlijk, ik hoop dat het examen net zo gaat
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_75614759
geslaagd voor theorie

2 fout. en bij gevaarherkenning 7 fout.

Gaat lekker, zo in één keer. Op naar de praktijk
There are only 151 Pokémon.
  maandag 14 december 2009 @ 16:20:07 #36
262978 Moonwalk
pi_75616601
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:24 schreef Eenskijken het volgende:
geslaagd voor theorie

2 fout. en bij gevaarherkenning 7 fout.

Gaat lekker, zo in één keer. Op naar de praktijk
Gefeliciteerd !

Vond je het moeilijk?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_75616779
En ik ben net terug van m'n praktijkexamen. Meteen voor de eerste keer geslaagd Heerlijk! Morgen dat rijbewijs aanvragen
pi_75617249
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef ellenatmars het volgende:
En ik ben net terug van m'n praktijkexamen. Meteen voor de eerste keer geslaagd Heerlijk! Morgen dat rijbewijs aanvragen
Gefeliciteerd!
pi_75617878
Grats
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:20 schreef Moonwalk het volgende:
Gefeliciteerd !

Vond je het moeilijk?
quote:
ik heb a.k vrijdag mn theorie examen! en ik ben nu al zenuwachtig!...vooral die gevaarherkenning!!! iemand daar tips, ezelsbruggetjes oid voor?...al schijnt de gevaarherkenning bij examen beter te doen te zijn dan bij proefexamens...
Thanks,

Vond het inderdaad een stuk makkelijker dan bij die oefenexamens. Eigenlijk is de vuistregel: direct zichtbaar gevaar: remmen.
slecht zicht, er kan iets de hoek bij onduidelijke punten om komen: gas loslaten
niets opmerkelijks te zien: niets doen
Uiteraard met het oog op de huidige snelheid enz.

Natuurlijk een paar vragen waarvan ik dacht dat het ertussenin zat en een beetje moest gokken maar over het algemeen waren de vragen duidelijker dan die in de oefenexamens.
De overige vragen (waar je 35/40 goed moet hebben) vond ik ook wel te doen. Veel helder nadenken en weinig leerstof. Lag misschien aan dat examen.
pi_75621970
Boh. Net 2.5 uur les gehad voor de prijs van 1. Mijn instructeur moest even iets ophalen. 40 kilometer verderop... Whoppa, 2 uur snelweg.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_75632155
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef ellenatmars het volgende:
Cool! Heel erg gefeliciteerd!

Over de theorie, en die inzichtvragen; ik blijf dat het meest achterlijke vinden dat ze ooit hebben bedacht. Als je zo veel fout mag hebben is dat al een teken dat er iets niet klopt aan de vraagstelling..!
pi_75633567
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Cool! Heel erg gefeliciteerd!

Over de theorie, en die inzichtvragen; ik blijf dat het meest achterlijke vinden dat ze ooit hebben bedacht. Als je zo veel fout mag hebben is dat al een teken dat er iets niet klopt aan de vraagstelling..!
Mja ben ik het zeker mee eens. Je hoeft maar de helft goed te hebben van 25 vragen

Dan nog, het is ontzettend moeilijk om vanuit een foto te zeggen wat je moet doen. Eigenlijk heb je een animatie stukje oid nodig. Misschien bedoel je het wel goed en tik je alsnog het foute antwoord in. Bv eerst gas loslaten en daarna meteen een stukje remmen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 08:09:21 #43
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_75639954
Nog 3 dagen, praktijkexamen
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_75641038
Ik word over een half uur opgehaald. En dan om 11:40 afrijden .
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:27:19 #45
262978 Moonwalk
pi_75649950
Ik heb me aangemeld voor theorie 12 jan dus ik heb nog ff
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:27:52 #46
262978 Moonwalk
pi_75649968
Heel veel succes voor degene die vandaag/straks/deze week afrijden !
pi_75656135
Voorspellen ze opeens sneeuw voor vrijdag!? Ik heb nog nooit in de sneeuw gereden Lekker voor je examen..
pi_75658061
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:25 schreef mrc17 het volgende:
Ik word over een half uur opgehaald. En dan om 11:40 afrijden .
Ik heb 'm gehaald, gelukkig in 1 keer. Morgen meteen op het gemeentehuis aanvragen .
pi_75658611
Gefeliciteeeeeeeeerd
pi_75659768
hmm doe ik net het theorie examen op theorietoetsen.nl en heb ik 23 fout van de 65 vragen ...ben ik toch geslaagd!...snapt iemand dit?....

trouwens dankjewel voor die puntjes over de gevaarherkenning!

morgen weer lessen van 5 tot 7...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')