Aardig filmpie, maar veel vh zelfde. Mannetjes van 60 kg die een flag oid doen vind ik niet heel bijzonder.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:03 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
1:30 mooie ROM hoorMaar verder vet filmpje
[..]
APPELTAART
Nu trainen, kusjesss
met eventueel een plaatje erbij? plaatje zegt vaak meer. maar het is een goed initiatief.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Naja de grote richtlijnen zijn:
Rechte rug
Pararrel of dieper
Knien staan op dezelfde lijn als tenen
(vul zelf in)
Zolang ik me rug recht heb en goed naar beneden squat en ik het goed in me benen voel dan vind ik het goed.
Misschien een idee om per grote oefening zoals squat en deadlift een simpel lijstje te maken met de grote richtlijnen voor een goede techniek voor in de OP? Want zoals ik al zei word ik van internet juist onzekerder over de techniek.
Belangrijk: Span je rugspieren aan. Alsof je je schouderbladen in je kontzak wil stoppen. Lats aanspannen. Dan je pens aanspannen, en in ieder geval NIET intrekken. Als je naar boven komt, laatste 1/4 a 1/3 deel van de bweging = KONT. Denk doggy style je chickquote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Naja de grote richtlijnen zijn:
Rechte rug
Pararrel of dieper
Knien staan op dezelfde lijn als tenen
(vul zelf in)
Zolang ik me rug recht heb en goed naar beneden squat en ik het goed in me benen voel dan vind ik het goed.
Misschien een idee om per grote oefening zoals squat en deadlift een simpel lijstje te maken met de grote richtlijnen voor een goede techniek voor in de OP? Want zoals ik al zei word ik van internet juist onzekerder over de techniek.
Opmerkingen niet echt, je moet natuurlijk trainen hoe jezelf wilt maar er stond in het boek dat het helemaal niet nodig is om extra oefeningen toe te voegen en dit eigenlijk dus zonde van de tijd is.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:54 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
met eventueel een plaatje erbij? plaatje zegt vaak meer. maar het is een goed initiatief.
Yuri had je nog opmerkingen op mijn stronglifts schema? ik zou het fijn vinden om wat feedback erop te krijgen namelijk
Nee ik vroeg niet specifiek om tips maar het is altijd mooi meegenomen, wat ik zelf lastig vind is om me buik aangespannen te houden tijdens een oefening.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Belangrijk: Span je rugspieren aan. Alsof je je schouderbladen in je kontzak wil stoppen. Lats aanspannen. Dan je pens aanspannen, en in ieder geval NIET intrekken. Als je naar boven komt, laatste 1/4 a 1/3 deel van de bweging = KONT. Denk doggy style je chickGeldt voor voor zowel squats als deads.
Weet eigenlijk niet of je tips wilde, maar dit zijn dingen je nooit teveel kan zeggen / typen of trainen.
quote:Op donderdag 17 november 2011 14:02 schreef mister_popcorn het volgende:
Denk doggy style panzermaus z'n chick
Goed bezig, chef!quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:53 schreef mister_popcorn het volgende:
Lief dagboek:
Gisteren lekker getraind:
Opgewerkt naar enkele singels op 185 deads, daarna terug naar 160 voor plm 15 reps over 6 setjes. Tweede oefening was back squats, een easy 125 *1, daarna nog 3x3x100 en 2x8x80.
Toen was t wel weekend, en kon het spelen beginnen.
Eerst lekker liggen met Turkish Get Ups, daarna de longen uit mijn lijf gerend met de prowler.
Vandaag geen spierpijn, en een rustige schouder dag.
Groetjes,
Jullie misterpopcorn!
Niet generaliseren a.u.b.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Omdat je wielrennen deed. Zulke mensen denken dat ze hun benen niet hoeven te trainen dan.
[..]
Niet zo happen he.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goed bezig, chef!
[..]
Niet generaliseren a.u.b.
Ik kachel met mijn 95kg tijdens de Amstel Gold Race na bijna 150km gewoon de Keuteberg op, lopende ecto's links en rechts passerend.
Overigens ben je in het wielrennen met 85kg al een zwaargewicht en is het beter speciale, op je hoge gewicht afgestemde wielen te gebruiken.
Ook een leuke qoute:quote:According to the National Institute of Health, there are over 100 million overweight people in the
United States. Thats 55% of the adult population! Over 20% of U.S. adults are
clinically obese, which means they are at risk for one or more of over 30 health problems
that are associated with excess body fat.
Trouwens goed bezig mensen, dit topic is weer de serieuze/leuke kant opgegaan.quote:If there existed an airtight mathematical relationship between caloric intake and weight loss,
cutting caloric intake from 3000 to 1000 would result in a 60,000 calorie per year deficit
and would result in a 200 pound weight loss after a year. What if the person began the
diet weighing 200 pounds, would he disappear?
Idd, net zo impressive als ectos van 50 kg die tof doen dat ze hun lichaamsgewicht kunnen benchenquote:Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef mister_popcorn het volgende:
Aardig filmpie, maar veel vh zelfde. Mannetjes van 60 kg die een flag oid doen vind ik niet heel bijzonder.
Stats:quote:Op donderdag 17 november 2011 14:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Opmerkingen niet echt, je moet natuurlijk trainen hoe jezelf wilt maar er stond in het boek dat het helemaal niet nodig is om extra oefeningen toe te voegen en dit eigenlijk dus zonde van de tijd is.
Ik weet niet wat je stats zijn, maar een mooi (algemeen) voorbeeld uit het boek zelf vind ik:
Het is net als een kunstenaar die en beeld maakt. Eerst de grote lijnen (SL 5x5) en daarna de definities (split schema).
Wel raar dat je squat hoger is dan je deadlift terwijl dit omgekeerd zou moeten zijn. Waarom inverted rows in plaats van BOR?quote:Op donderdag 17 november 2011 14:53 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Stats:
178cm, 78kg @13/14%BF (27 jaar)
Start gewichten van schema A en B deze week (kan ook wel 1rm posten maar ben nu hier mee bezig)
SQ: 105kg (5x5 en was makkelijk)
BP: 80kg (5x5 en makkelijk/uitdaging bij laatste set dus wel een goed gewicht)
DL: 80kgx12 en 90x5 (was dus duidelijk te laag ingeschat)
OP: 35kg (5x5 en redelijk goed gewicht dacht ik zo laatste set was pittig.)
BOR heb k dus vervangen voor inverted rows zoals je weet.
Ik zit zelf te denken aan de push-ups te vervangen voor iets wat bovenkant borst meer pakt (een incline press / diamond push-ups) en de brug oefening te vervangen voor kuiten (omdat ik die echt mis in het hele verhaal).
Heb 15 jaar onder kunstschaatsen gezeten ergo zijn mijn bovenbenen vele malen sterker dan mijn onderrug. springen en landen (beide op een been) kost meer energie vanuit de benen dan rug (alleen stabilisatie).quote:Op donderdag 17 november 2011 15:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wel raar dat je squat hoger is dan je deadlift terwijl dit omgekeerd zou moeten zijn. Waarom inverted rows in plaats van BOR?
Tevens snap ik sowieso niet dat je gelijk in je 1ste week al oefeningen gaat toevoegen? Waarom probeer je niet gewoon 12 weken dit zoals het in het boek ook staat, probeer het 12 weken en kijk dan verder. Er zijn naast dit ook SL Advanced etc. maar daar zit je nog lang niet aan zoals ik lees.
Ah zo oke dan is het duidelijk. Haha geen probleem, ik vroeg me alleen af waarom je het toevoegde omdat ik het zelf niet doe en wat de voor- nadelen ervan zijn. Ik ben zeer tevreden over de SL 5x5 omdat het toch zo compact is en toch zo effectief, ga het zeker aanhouden de komende 6 maanden.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Heb 15 jaar onder kunstschaatsen gezeten ergo zijn mijn bovenbenen vele malen sterker dan mijn onderrug. springen en landen (beide op een been) kost meer energie vanuit de benen dan rug (alleen stabilisatie).
Keuze voor inverted rows heb ik al eerder uitgelegd. ik vind dat een fijnere oefening dan BOR. De reden dat ik de oefeningen heb toegevoegd is omdat ik vond dat het niet compleet genoeg was (heb voor SL voornamelijk 3/4day splits gedaan, daarvoor veel machine werk maar zo lang ben ik nog niet serieus bezig), maar ik zou het inderdaad even kunnen proberen.
Iig bedankt dat je meedenkt(ik kom misschien wat eigenwijs over maar ik neem het weldegelijk in overweging
)
Ik gok van niet.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:25 schreef mtchel112 het volgende:
Zullen veel chicks op die aderen geilen :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |