De tyfus, nu al 2 dagen helemaal kapot van de spierpijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:07 schreef Mr.J het volgende:
"Ook de beentjes trainen"
Done.
Nu dood.
Extension
Squat
Hack squat
Hamstring curl
Superset: Extension, squat, walking lunges, squat, walking lunges...![]()
Ik hoop niet voor je op een locatie met veel trappen, opstapjes etcquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De tyfus, nu al 2 dagen helemaal kapot van de spierpijn.
Vanavond ook nog een hardcore feestje.
Geen idee hoe ik dat ga doen.
Lunges zijn nog best lastig ook met een barbell in je nek.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:30 schreef 16meter het volgende:
Die superset lijkt me trouwens belachelijk zwaar
Lunges sowieso al.
Nu je het zegt, O&N is al over 6 weken inderdaadquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:20 schreef Weissman het volgende:
6 kilo in 6 weken is nogal tja, lastig; het is te doen, maar vast minder makkelijk dan je denkt. Raak niet overmoedigd zou ik zeggen. Waarom stel je je doel niet bij tot de zomer ?
In Januari ziet niemand dat je afgevallen bent; als het warmer wordt; zal het beter opvallen, heb je een betere uitdaging voor jezelf en omdat het een reëel doel is zal het je ook gemotiveerd houden. Snelle cuts zijn slechte cuts.
doe ze nooit met dumbells, anders kunnen de bois niet curlen met hun rug.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:32 schreef 16meter het volgende:
Vind het met dumbbells juist lastiger om je evenwicht te bewaren.
Die superset aan het einde was kut ja. Zeker met 30 reps extension.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:30 schreef 16meter het volgende:
Die superset lijkt me trouwens belachelijk zwaar
Lunges sowieso al.
Plaatselijk tentje, hebben ze elke 4 weken paar bekende djs.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je op een locatie met veel trappen, opstapjes etc.
En gewoon voorzichtig de spierpijn eruit hakken.
Welk feestje trouwens..?
[..]
Lunges zijn nog best lastig ook met een barbell in je nek.
Wat voor prothese heb je? Kan maandag evt navraag voor je doen mbt sterkte wat een koker aankan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:58 schreef Snakey het volgende:
Ik ben deze week ook maar eens met Squaten en Dead liften begonnen, voor zover ik dat kan dan. Ik mis mijn linkeronderbeen dus benen trainen is niet echt makkelijk.![]()
Maar goed, het begint er nu een beetje raar uit te zien met een redelijke ontwikkeling van mijn bovenlijf, en een paar stokjes er onder.![]()
Ik was al begonnen met de leg press, waarop ik 100 kilo kan doen en nog goed in balans blijven, als in, voelen dat ik op bijde benen genoeg druk geef zodat ik m'n rug niet verziek.
Ik doe de squats voor nu nog in de smith en lift dan tot 70 kilo. Dat is niet veel, maar m'n benen zijn zwaar ondertraind uiteraard. Ik weet eigenlijk niet zeker of het wel een goed plan is om dit in de smith te doen. Op zich kan het wel natuurlijk, maar ik denk dat het het doel van de squat wat teniet doet. Ik kan het wel gewoon los doen, maar dan moet ik een stukje lichter trainen. Los is meer een psychologische angst die ik moet overwinnen ivm met evenwicht, en het idee dat ik m'n prothese kan breken...![]()
Echt perfect zal ik de squat nooit kunnen doen omdat ik niet ver genoeg door kan zakken. Tegen de 45 graden aan drukt m'n prothese in mijn knieholte op mijn pezen wat behoorlijke pijnplekken op kan leveren waardoor ik benen trainen gelijk een paar weken kan vergeten.
Maar wat denken jullie? Uit de smith blijven en gewoon los trainen en dan maar een stukje lichter? Of gewoon wel de smith gebruiken?
Oh ja, mijn god wat doet dat zeer overal! Ik heb een kantoor baan dus zolang ik zit is er niks aan de hand, maar als ik dan op moet staan...
Het 'moet' niet uiteraard, ik wil het doen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef Stereotomy het volgende:
Het is natuurlijk een beetje macho om te zeggen dat je *moet* squatten.Dat je vaak zonder goede reden voor pussy wordt uitgemaakt als je niet squat of deadlift draagt daar aan bij. Een Leg Press heeft vergelijkbare resultaten, al gebruik je daar iets meer quads, minder hamstrings en verder geen synergisten zoals de erector spinae.
Ik zou uit de smith machine blijven ivm de onnatuurlijke curves en het op leg press of squat met lagere gewichten houden.
Heb je nog wel je knie van je ene been?
Ik ook niet, maar het is moeilijk ergens iets te vinden over trainen met een prothese, dus ik doe hier gewoon een schot in het donker.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:25 schreef Kroc het volgende:
lastig te zeggen, ik ben geen ergotherapeut in ieder geval
Wat voor materialen bedoel je? Of het feit dat het een onderbeensprothese is?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:34 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Wat voor prothese heb je? Kan maandag evt navraag voor je doen mbt sterkte wat een koker aankan.
Ja wat voor type onderbeenprothese het is dan had ik even wat navraag kunnen doen maar goed, je vertelt zelf al dat je banger bent voor die bout dan de koker zelf. Wel apart, heb dat nog nooit gezienquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat voor materialen bedoel je? Of het feit dat het een onderbeensprothese is?
Uit welk materiaal de koker is gemaakt weet ik niet, zou ik moeten vragen. De koker is 1 zorg, maar ik heb al twee keer een been gebroken gewoon met lopen. Dan breekt de titanium bout die de voet met de rest verbindt.
Vanwaar dequote:Op vrijdag 18 november 2011 13:56 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ja wat voor type onderbeenprothese het is dan had ik even wat navraag kunnen doen maar goed, je vertelt zelf al dat je banger bent voor die bout dan de koker zelf. Wel apart, heb dat nog nooit gezien.
Panzer was jaloers op z'n kuiten en heeft het gestolenquote:Op vrijdag 18 november 2011 14:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Misschien beetje raar om te vragen, maar hoezo mis je een onderbeen?
Door een motorongeluk. Te hard rijden en een auto van links niet zien waar ik op knalde. Maar uiteindelijk doordat ik met bot wat door m'n kuit stak over de straat ben gegaan waardoor de ontsteking uiteindelijk zorgde dat het geamputeerd moest worden. Dat is 26 jaar geleden nu.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Misschien beetje raar om te vragen, maar hoezo mis je een onderbeen?
Da's best heftig.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Door een motorongeluk. Te hard rijden en een auto van links niet zien waar ik op knalde. Maar uiteindelijk doordat ik met bot wat door m'n kuit stak over de straat ben gegaan waardoor de ontsteking uiteindelijk zorgde dat het geamputeerd moest worden. Dat is 26 jaar geleden nu.
Ik kan ze natuurlijk wel een enorme 'kuitspier' laten maken. Maar dat ziet er waarschijnlijk een beetje raar uit.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Panzer was jaloers op z'n kuiten en heeft het gestolen
Idd heftig man, succes met het trainen iig!quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Door een motorongeluk. Te hard rijden en een auto van links niet zien waar ik op knalde. Maar uiteindelijk doordat ik met bot wat door m'n kuit stak over de straat ben gegaan waardoor de ontsteking uiteindelijk zorgde dat het geamputeerd moest worden. Dat is 26 jaar geleden nu.
Sorry, zit op mobiel en bedoelde idd de 'verbaasde' smiley maar voerde hem dus op de messenger manier in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan zit hij er wel erg ver naast.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:04 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Sorry, zit op mobiel en bedoelde idd de 'verbaasde' smiley maar voerde hem dus op de messenger manier in.
hahahaquote:
Ik zou lekker licht blijven doen, of het nou squat of smit is; gezondheid boven alles.quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:58 schreef Snakey het volgende:
Ik ben deze week ook maar eens met Squaten en Dead liften begonnen, voor zover ik dat kan dan. Ik mis mijn linkeronderbeen dus benen trainen is niet echt makkelijk.![]()
Maar goed, het begint er nu een beetje raar uit te zien met een redelijke ontwikkeling van mijn bovenlijf, en een paar stokjes er onder.![]()
Ik was al begonnen met de leg press, waarop ik 100 kilo kan doen en nog goed in balans blijven, als in, voelen dat ik op bijde benen genoeg druk geef zodat ik m'n rug niet verziek.
Ik doe de squats voor nu nog in de smith en lift dan tot 70 kilo. Dat is niet veel, maar m'n benen zijn zwaar ondertraind uiteraard. Ik weet eigenlijk niet zeker of het wel een goed plan is om dit in de smith te doen. Op zich kan het wel natuurlijk, maar ik denk dat het het doel van de squat wat teniet doet. Ik kan het wel gewoon los doen, maar dan moet ik een stukje lichter trainen. Los is meer een psychologische angst die ik moet overwinnen ivm met evenwicht, en het idee dat ik m'n prothese kan breken...![]()
Echt perfect zal ik de squat nooit kunnen doen omdat ik niet ver genoeg door kan zakken. Tegen de 45 graden aan drukt m'n prothese in mijn knieholte op mijn pezen wat behoorlijke pijnplekken op kan leveren waardoor ik benen trainen gelijk een paar weken kan vergeten.
Maar wat denken jullie? Uit de smith blijven en gewoon los trainen en dan maar een stukje lichter? Of gewoon wel de smith gebruiken?
Oh ja, mijn god wat doet dat zeer overal! Ik heb een kantoor baan dus zolang ik zit is er niks aan de hand, maar als ik dan op moet staan...
Ik zie geen neger in zijn onderbroek. Of je moet, Tom Platz voor een neger aanzien.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
De meeste kunnen wel maar zoals die neger in zijn onderbroek die hoef ik op mijn werk niet ervoorlangs te zien flitsen.
Juist de smith vermijden, zo krijgt die betere balans. Snap niet dat je iemand een smith aanraad.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zou lekker licht blijven doen, of het nou squat of smit is; gezondheid boven alles.
Daarnaast kan je ook stevige benen krijgen van volume, dus up de set & reps. En dan misschien om en om afwisselen, ene dag smit, andere dag squat?
Hij doelde op Coleman denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik zie geen neger in zijn onderbroek. Of je moet, Tom Platz voor een neger aanzien.
Ziek. Netjes dat je met zo'n 'handicap' nog lekker kunt trainen en gewoon squats etc. doet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja, als dat in mijn geval (beter) zou werken is het niet zo'n gekke gedachte natuurlijk. Maar je hebt gelijk over balans, het komt mijn balans alleen maar ten goede om het niet in de smith te doen. Vandaar dat ik het hier ook vroeg.quote:Op vrijdag 18 november 2011 16:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Juist de smith vermijden, zo krijgt die betere balans. Snap niet dat je iemand een smith aanraad.
Shit happens. Er zijn mensen die een crash niet overleven, of in een rolstoel terecht zijn gekomen waardoor het enige wat ze liften een wenkbrauw is. Dus ja, ik prijs mezelf gelukkig met wat ik wél kan. En ik vind dat je altijd je grenzen op moet zoeken, dat maakt het leven waard het te leven.quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:04 schreef 16meter het volgende:
Ziek. Netjes dat je met zo'n 'handicap' nog lekker kunt trainen en gewoon squats etc. doet.
Mr. Universe Eyebrow Competitions.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:16 schreef Stereotomy het volgende:
Gewoon synthol in die wenkbrauw spuiten
quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Panzer was jaloers op z'n kuiten en heeft het gestolen
Respect man, echt. Woensdag een curlbroboer bij zijn dumbbells weggesleept en hem squats laten zien + doen. 'oh joah ik geloof het wel hoor mar das niks voor mij, dat ken ik niet weet je, daar zijn me knieën nie voor gemaakt. En me benen zijn al goed getraind met voetbal'. Schrijnende stereotypes, I know.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja, als dat in mijn geval (beter) zou werken is het niet zo'n gekke gedachte natuurlijk. Maar je hebt gelijk over balans, het komt mijn balans alleen maar ten goede om het niet in de smith te doen. Vandaar dat ik het hier ook vroeg.
[..]
Shit happens. Er zijn mensen die een crash niet overleven, of in een rolstoel terecht zijn gekomen waardoor het enige wat ze liften een wenkbrauw is. Dus ja, ik prijs mezelf gelukkig met wat ik wél kan. En ik vind dat je altijd je grenzen op moet zoeken, dat maakt het leven waard het te leven.![]()
Niet alleen op dit vlak uiteraard, maar in general.
Thanks. Heel veel mensen denken dat ze van alles niet kunnen, zonder het geprobeerd te hebben. Tja, dan blijf je lekker veilig op de bank zitten ofzo.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:45 schreef Panzermaus het volgende:
Respect man, echt. Woensdag een curlbroboer bij zijn dumbbells weggesleept en hem squats laten zien + doen. 'oh joah ik geloof het wel hoor mar das niks voor mij, dat ken ik niet weet je, daar zijn me knieën nie voor gemaakt. En me benen zijn al goed getraind met voetbal'. Schrijnende stereotypes, I know.Maar goed, ik zou bijna wensen dat er in de sportschool meer mensen met jouw probleem zouden zijn, goede inspiratie. 'Kan ik niet', ze moesten eens weten.
Deze uitspraak doet me denken aan iemand.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:07 schreef Panzermaus het volgende:
Tja, hij had me een dag eerder gevraagd of ik hem kon laten zien wat ik zoal deed, aangezien hij een beetje de indruk kreeg dat wat hij nu deed 'niet werkte voor hem' qua resultaat. Dus ik na mijn eigen squats hem ze ook laten doen (hij was aan het curlen), nou, dat beviel dus niet.
Heb hem ook Pendlay Rows laten doen en dat vond hij wél leuk, en wist ze aanvankelijk ook redelijk goed te doen qua form. Maar even later zag ik dat hij gehurkt als een gorilla bezig was 'want dan kan ik meer gewicht doen en voel ik ze beter'.Heb nog een laatste maal over de form gepraat en gezegd dat het anders echt slecht voor je rug kan zijn, dat werkte wel en hij gaat ze 'binnenkort weer proberen'. Ach, ik help ze graag maar ik heb altijd het idee dat het niet echt aanslaat.
Eerder die avond vroeg mij trouwens ook of ik 'aan de pilletjes zat'.
Jah, in die zin blijf je je rot lachen. Iemand iets uitleggen over hoe ze hun schouders beter kunnen trainen, en dan als antwoord krijgen; "ja, maar ik wil er niet uitzien als Schwarzenegger". As if...quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:07 schreef Panzermaus het volgende:
Tja, hij had me een dag eerder gevraagd of ik hem kon laten zien wat ik zoal deed, aangezien hij een beetje de indruk kreeg dat wat hij nu deed 'niet werkte voor hem' qua resultaat. Dus ik na mijn eigen squats hem ze ook laten doen (hij was aan het curlen), nou, dat beviel dus niet.
Heb hem ook Pendlay Rows laten doen en dat vond hij wél leuk, en wist ze aanvankelijk ook redelijk goed te doen qua form. Maar even later zag ik dat hij gehurkt als een gorilla bezig was 'want dan kan ik meer gewicht doen en voel ik ze beter'.Heb nog een laatste maal over de form gepraat en gezegd dat het anders echt slecht voor je rug kan zijn, dat werkte wel en hij gaat ze 'binnenkort weer proberen'. Ach, ik help ze graag maar ik heb altijd het idee dat het niet echt aanslaat.
Eerder die avond vroeg hij mij trouwens ook of ik 'aan de pilletjes zat'.
Het leren inderdaad, en als dat echt niet lukt het vergeten en je ergens anders op concentreren. We zijn (gelukkig) niet allemaal gemaakt om hetzelfde te doen, dus wees goed in wat je wel kunt doen.quote:En Snakey, inderdaad. Mensen schieten ideeën vaak al af voordat ze het ook maar enigzins geprobeerd hebben, desnoods in hun hoofd. Ik denk altijd, 'als je iets niet kunt, dan leer je het maar'.
Ik neem ze ook. Speciale pillen 2 maal daags waar je vanzelf spieren van krijgt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Deze uitspraak doet me denken aan iemand.
Ja klopt in principe wel, behalve dan dat als je complexe carbs eet het heel gedoseerd gaat waardoor er geen echte insuline spike komt. Carbs zijn eigenlijk gewoon allemaal suikers aan elkaar gekoppeld, hoe complexer hoe minder de insulinespike.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stereo klopt het wat hij hier zegt over dat die carbs in suiker veranderen als het je lichaam binnendringt?
Vraag het Fat Joe.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:58 schreef Weissman het volgende:
Iemand ervaring met zoete aardappel ?
Was een serieuze vraag, kwam het een paar keer tegen in een paar artikels, heeft niks met dat filmpje te maken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 01:01 schreef r3gi3boy het volgende:
Vraag het Fat Joe.
"B'cause sweet potatoes is good fo' everyone!"
+1 liftquote:Op zaterdag 19 november 2011 00:24 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja klopt in principe wel, behalve dan dat als je complexe carbs eet het heel gedoseerd gaat waardoor er geen echte insuline spike komt. Carbs zijn eigenlijk gewoon allemaal suikers aan elkaar gekoppeld, hoe complexer hoe minder de insulinespike.
Dus wees niet bang voor carbs, het zijn de mono- en disacchariden die kwalijk zijn (glucose, fructose, sucrose dat soort dingen).
Wat lult die kerel trouwens, beetje verkondigen dat bonen slecht voor je zijn (een van de gezondste dingen die je kan eten als je wil afvallen) en ook zo haten op rijst en pasta, nooit van bruine rijst en pasta gehoord zeker .
Ja is lekker en prima koolhydraten met veel vezelquote:Op zaterdag 19 november 2011 00:58 schreef Weissman het volgende:
Iemand ervaring met zoete aardappel ?
Oh, geweldige discussies heb ik daarmee gehadquote:Op zaterdag 19 november 2011 10:33 schreef NaRRaToR het volgende:
vraagje: is het zo dat kunstmatige suikers zoals aspartaam / acesulfaam-k ook een insulinespike genereren (ondanks dat het vervangers zijn)?
Niet of nauwelijks, ze zitten ook in veel minder grote hoeveelheden in je eten dan suikers (zijn wel 200x zo zoet). Probleempje is wel dat ze het eten zoeter laten smaken, zonder je eetlust te stillen (er zit niks in), wat er voor zorgt dat je eerder met honger blijft zitten en dan geneigd zal zijn meer te eten.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:33 schreef NaRRaToR het volgende:
vraagje: is het zo dat kunstmatige suikers zoals aspartaam / acesulfaam-k ook een insulinespike genereren (ondanks dat het vervangers zijn)?
dat is precies de reden waarom ik de vraag stelde. gisteren nog een discussie met een fatty. ja maar ik drink / eet alleen maar lightquote:Op zaterdag 19 november 2011 10:48 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Niet of nauwelijks, ze zitten ook in veel minder grote hoeveelheden in je eten dan suikers (zijn wel 200x zo zoet). Probleempje is wel dat ze het eten zoeter laten smaken, zonder je eetlust te stillen (er zit niks in), wat er voor zorgt dat je eerder met honger blijft zitten en dan geneigd zal zijn meer te eten.
Het grappige is dat hoe dikker mensen zijn, hoe meer ze ook aspartaam en dat soort dingen eten.
Als je zonder discipline zoetstoffen toepast dan zal je er waarschijnlijk alleen maar meer van eten, dus ja fatties zijn er totaal niet bij gebaat (misschien moeten ze überhaupt geen cola drinkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:00 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
dat is precies de reden waarom ik de vraag stelde. gisteren nog een discussie met een fatty. ja maar ik drink / eet alleen maar light
precies 90-99% van de tijd eet ik gezond, maar ik zal heus wel een keer de mac induiken / een stuk taart eten / cola drinken....quote:
dacht ik al....(en dat kreng ben ik natuurlijk kwijt) TKD = taekwondoquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:16 schreef Stereotomy het volgende:
Wat is TKD?
En volgens mij mag je nog steeds alleen met fitnesspas de ruimte in....
quote:
QFTquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:55 schreef 16meter het volgende:
Laat gaan joh, die mensen. Wie serieus wil trainen zoekt een ander wel uit op internet of in boeken. Dan ga je echt niet zomaar wat aankutten met curls en sit-ups.
Als je elke keer dat een ecto een oefening verkeerd uitvoert hem moet helpen dan heb je daar een dagtaak aan. De meeste mensen stellen bemoeienis uberhaupt niet op prijs, hoe goedbedoeld het ook is.
Is logisch. Komt voort uit onzekerheid.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:25 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Waarom gaat het in BB topics/fora 9 van de 10 keer over andere mensen die zich niet in de sport verdiept hebben en weinig verstand van KT hebben? Waarom niet gewoon op jezelf focussen als je in de gym hangt?
Sterkte ermee jochie.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:02 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Is logisch. Komt voort uit onzekerheid.
Dat is inderdaad heftig, stoer dat je nu alsnog (benen) traint, succes man.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:34 schreef Snakey het volgende:
[..]

Iets met slapende honden en niet wakker maken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heftig, stoer dat je nu alsnog (benen) traint, succes man. [ afbeelding ]
Dit topic gaat trouwens echt langzaam de laatste tijd, of ligt het aan mij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |