abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104400567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:09 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je nagelt hier iemand publiekelijkk met foto aan de schandpaal, van wie je niet eens weet of het het baasje was, of iemand die het beest had gevonden en bang was dat ie moest betalen als ie het door de voordeur achter zou laten bij het asiel.

Je boosheid is tegen iemand die je niet kent, waarvan je het achterliggende verhaal niet kent.
Dat maakt dit soort topics een heksenjacht, en als diverse mensen dan mij degene noemen die overdrijft na mijn vorige post, dan moet dat maar.

Maar ik vind het overdreven om van deze man een misdadiger te maken, en aan de schandpaal te nagelen. Het hondje kwispelt nog even vrolijk rond als vorige week, de enige misdaad waarvoor ie hier wordt opgeknoopt en tentoongesteld, is dat ie niet aangebeld heeft bij het asiel.

Dat is iets compleet anders dan dierenmishandeling, de beelden bewijzen geen enkele vorm van diernmishandeling als je goed kijkt en er goed over nadenkt.

En nogmaals, ik zou dit zelf nooit zoiets doen met een dier, als je een dier neemt hoor je het levenslang goed te verzorgen, dat verwacht ik van ieder mens. Maar er is veel te weinig bewijs dat deze man werkelijk iets crimineels misdadigs heeft gedaan om deze heksenjacht te rechtvaardigen.
De bedoeling van dit topic was in eerste instantie om de man op te sporen he, niet om deze discussie te starten. Zoals Greys al zegt, dit artikel is letterlijk overgenomen van internet :)
pi_104400574
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is wat je noemt, Gesundes Volksempfinden
dat je het maar even weet ja ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:16:29 #203
163650 Greys
pi_104400575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind de manier waarop dit gaat heel fout eigenlijk, het is gewoon iemand overleveren aan het volksgericht en daar doelbewust op mikken
Ik moet zeggen dat ik er ook wel van opkeek vanmorgen in de krant, toen ik het bericht zag staan met de foto's. Normaal is men daar al nogal huiverig mee met misdadigers, maar het wordt steeds normaler sinds niet al te lang geleden om dit soort beelden gewoon te gebruiken. In de meeste gevallen (mishandeling, inbraak etc) prima zaak, met dit zou het eigenlijk ook prima zijn... ware het niet dat Staal idd wel gelijk zal hebben en men dan de dieren gaat dumpen buiten de camera's om. En dan maar liever dat het beest nu een nieuw baasje kan vinden via het asiel. Maar ergens is het ook weer raar dat anderen zich gewoon aan de regels moeten houden en centen moeten dokken en dat die man dat anders dus 'gewoon' maar kan ontlopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104400610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:53 schreef Northside het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie taak voor de rijks- of gemeentelijke overheid.
Zou ik een goede zaak vinden hoor, dan betalen we allemaal evenveel mee aan het onderhoud van dit soort dieren. Maar helaas, dat zit er niet in, er wordt alleen maar minder subsidie gegeven aan dit soort organisaties. En dat is niet omdat ze niet lobbyen.

quote:
11s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:53 schreef Catch22- het volgende:
Het hoort niet.

Maarja, eigenlijk zou je daar gewoon gratis dieren moeten kunnen brengen die je bijv. gevonden hebt. Kan dat trouwens niet via de dierenambulance oid?

Dat kan allemaal al. Je hoeft alleen voor je eigen huisdieren te betalen wanneer je van ze af wil.

Je betaalt dan één keer een paar tientjes afstandskosten aan het asiel en dat moet totdat het dier geplaatst is alles voor het dier gaan betalen wat jij als eigenaar ook had moeten betalen als je het dier nog langer thuis had gehouden, plus vaak nog achterstallig onderhoud op medisch gebied. Veel dieren moeten bijvoorbeeld nog een gebitssanering, zijn niet up to date met entingen, niet gechipt etc. Het dier moet natuurlijk wel helemaal in orde zijn voor het naar een nieuwe eigenaar kan verhuizen.

En er is geen reden te bedenken waarom het diertje stiekem over het hek moest. Als het diertje van zijn dochter is die er niet voor kon zorgen (jouw voorbeeld) dan kan die dochter het naar het asiel brengen of pa het afstandsgeld meegeven als hij de hond gaat wegbrengen. Dan hoeft het toch alsnog niet stiekem ?

Ik heb nu een volwassen kat hier in de opvang zitten die op het terrein van ons zwerfkattenproject is gedumpt, hij is duidelijk van iemand geweest, tam, gechipt (ze hebben het chipformulier nooit ingestuurd !), gecastreerd. Ik zou graag meer van zijn achtergrond willen weten, zijn medische achtergrond (er moet bij iemand thuis een dierenpaspoort van hem in een la liggen), hij is van bepaalde dingen erg bang dus ik zou willen weten wat hij heeft meegemaakt.
Dat is ook een verschil tussen over het hek zetten en netjes via de voordeur binnenbrengen, je weet niets van zo'n dier. Bij een dier waar de geschiedenis bij zit kun je rekening houden met voor welke mensen hij geschikt is, wat voor voer hij moet krijgen (bv blaasgruisdieetvoer) etc.

Ik heb ook al een aantal gevonden dieren binnengebracht en nooit is me iets bijzonders gevraagd.

En dat die man met zijn kop op het internet staat; ach, ik vind dat hetzelfde als benzinedieven op internet zetten. Heb ik ook geen medelijden mee. Sommigen vinden dit erger omdat het om een hondje gaat maar dat zal inderdaad wel meevallen.
Laat hem zich melden en gewoon betalen of uitleggen dat hij het dier gevonden had. Klaar.
pi_104400612
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar moet hij wel zo openlijk aan de schandpaal?
Dat lijkt mij dus ook niet zo verstandig, afstand doen van een dier kost geld.
Natuurlijk is dat normaal want hij moet immers opgevangen en verzorgd worden,
maar iemand die van zijn hond af wil en het geld nu ECHT niet heeft, zal zich volgende
keer wel 2x bedenken en het beestje inderdaad misschien wel verzuipen.

Kosten voor afstand doen van een hond (in Amsterdam, in andere steden gelden
misschien andere tarieven)

http://www.dierenasielams(...)doen_van_uw_dier.htm

Afstandstarieven
Hond ¤ 80,00
Kat ¤ 50,00
Pup ¤ 35,00
Kitten ¤ 30,00

In alle gevallen worden 15 euro administratiekosten berekend.

Als uw dier niet volledig gevaccineerd en/of gechipt is, dan worden er nog extra kosten berekend.
Vaccineren ¤ 35,00
Chippen ¤ 25,00

Al naar gelang de medische omstandigheden van uw dier kunnen er nog extra kosten worden
berekend.

Als u vriend bent van het asiel krijgt u korting op zowel de afstandskosten als de chipkosten.

opgeteld voor een hond:
afstandskosten 80 euro
administratiekosten 15 euro

als hij nog gechipt en gevaccineerd moet worden 60 euro

Tezamen 155 euro

En als je pech hebt dan er komen nog medische kosten bij.

Tja, het blijft een lullige manier maar mensen die dit geld dus gewoon niet hebben die
zullen het nu eerder op een andere manier ''dumpen''

Niet leuk, maar wel de realiteit.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:18:29 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104400623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er ook wel van opkeek vanmorgen in de krant, toen ik het bericht zag staan met de foto's. Normaal is men daar al nogal huiverig mee met misdadigers, maar het wordt steeds normaler sinds niet al te lang geleden om dit soort beelden gewoon te gebruiken. In de meeste gevallen (mishandeling, inbraak etc) prima zaak, met dit zou het eigenlijk ook prima zijn... ware het niet dat Staal idd wel gelijk zal hebben en men dan de dieren gaat dumpen buiten de camera's om. En dan maar liever dat het beest nu een nieuw baasje kan vinden via het asiel. Maar ergens is het ook weer raar dat anderen zich gewoon aan de regels moeten houden en centen moeten dokken en dat die man dat anders dus 'gewoon' maar kan ontlopen.
Dat die man fout bezig is ontken ik ook niet, maar dit soort publiciteit staat niet in verhouding tot wat ie doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:18:43 #207
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104400633
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho, dat doet Oognip niet persoonlijk :) Als men het hier niet had gelezen, had men het direct gelezen bij het openen van bv Telegraaf.nl. Nogmaals, is gewoon een overgenomen openbaar bericht.

[..]

Een misdadiger vind ik het ook niet hoor.

[..]

Da's net zo hard een aanname op niets gebaseerd natuurlijk :D
Hoe weet jij dat nou?

[..]

Niet alleen *hier*, overal.

[..]

Dan moet je daar de Telegraaf even over mailen ook ;)
Ik vind De Telegraaf een kutkrant, en even fout in dit geval als dit topic.

Dat De Telegraaf iets schrijft, betekent niet dat "dus" we het maar op Fok moeten pleuren ook.
Daar heeft TS haar eigen verantwoordelijkheid in, en het is onzin om dat te rechtvaardigen met een beroep op De Telegraaf die het ook doet. Het ontslaat je niet van je eigen morele verantwoordelijkheid. De Telegraaf is al helemaal het morele kompas van Nederland niet. Integendeel, zou ik zeggen, De Telgraaf is bij uitstek het vehikel van mensen die liever schreeuwen dan nadenken. Het is gewoon je eigen keuze om de heksenjacht hier wel of niet over te nemen.

Daarbij heb je geen idee of ik De Telegraaf wel of niet ook heb aangeschreven, net zo weinig idee als je hebt over het verhaal en de motieven van de man op de foto's.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:18:47 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104400637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

De bedoeling van dit topic was in eerste instantie om de man op te sporen he, niet om deze discussie te starten. Zoals Greys al zegt, dit artikel is letterlijk overgenomen van internet :)
Je kiest er wel voor om het hier te plaatsen. Dus je werkt eraan mee om hem op te sporen, maar net zo goed om hem aan de schandpaal te nagelen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:20:26 #209
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104400692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ach gut, je wast je handen in onschuld he? Het was geen eigen keuze om hier op fok om hulp te vragen om dit slechte mens op te sporen. Je wijst gewoon naar "internet".
Laf excuus, het ontkennen van je eigen verantwoordelijkheid.
pi_104400697
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kiest er wel voor om het hier te plaatsen. Dus je werkt eraan mee om hem op te sporen, maar net zo goed om hem aan de schandpaal te nagelen.
life is a bitch.

die man had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, niets aan het handje.
pi_104400713
Echt, sommige reacties hier. :N Mij boeit het eerlijk gezegd nog weinig hoe die hond over het hek is gezet en welke gevolgen dat al dan niet had kunnen hebben.
Mij boeit het dát die hond zomaar over het hek is gezet. Dat zegt wel iets van die meneer. Als hij zijn huisdier zat was had hij de ballen moeten hebben hem openlijk naar het asiel te brengen(via de voordeur en ja, dan mag je een stukje betalen van de kosten die het asiel van je overneemt) en als hij de hond gevonden heeft dan had hij hem ook gewoon door de voordeur moeten brengen. Gratis.

De discussie gaat voor mij helemaal niet over valhoogtes, nekvelletjes en kruisbanden. Maar over het feit dat een beest zo achterbaks gedumpt wordt.

Zelfde als winkeldiefstal (maar dan net andersom). Dat gebeurt ook geniepig, omdat je weet dat er mensen bezwaar gaan maken als jij openlijk met niet betaalde spullen wegloopt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:21:47 #212
163650 Greys
pi_104400729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:18 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik vind De Telegraaf een kutkrant, en even fout in dit geval als dit topic.
Da's jouw goed recht uiteraard :)

quote:
Dat De Telegraaf iets schrijft, betekent niet dat "dus" we het maar op Fok moeten pleuren ook.
Daar heeft TS haar eigen verantwoordelijkheid in, en het is onzin om dat te rechtvaardigen met een beroep op De Telegraaf die het ook doet. Het ontslaat je niet van je eigen morele verantwoordelijkheid. De Telegraaf is al helemaal het morele kompas van Nederland niet. Integendeel, zou ik zeggen, De Telgraaf is bij uitstek het vehikel van mensen die liever schreeuwen dan nadenken. Het is gewoon je eigen keuze om de heksenjacht hier wel of niet over te nemen.
Prima, maar ook nogal overdreven om TS daarmee een heksenjacht in de schoenen te schuiven. Da's dan míjn bescheiden mening. Net zoals jij de jouwe hebt.

quote:
Daarbij heb je geen idee of ik De Telegraaf wel of niet ook heb aangeschreven, net zo weinig idee als je hebt over het verhaal en de motieven van de man op de foto's.
True. Dat zeg ik toch ook nergens?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104400757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:20 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Avch giut, je wast je handen in onschuld he? Het was geen eigen keuze om hier op fok om hulp te vragen om dit slechte mens op te sporen. Je wijst gewoon naar "internet".
De ironie. Die man had ook een eigen verantwoordelijkheid, hij is gesnapt en gelukkig is dit een instantie die een keertje niet met zich liet sollen. Pech gehad.
pi_104400792
quote:

[..]

Ach gut, je wast je handen in onschuld he? Het was geen eigen keuze om hier op fok om hulp te vragen om dit slechte mens op te sporen. Je wijst gewoon naar "internet".
Wtf? Hoezo was ik mijn handen in onschuld? :')
Ik zeg alleen wat de bedoeling in eerste instantie was van dit topic. En dat dit mens slecht is heb ik ook nooit beweerd, dat zijn je eigen conclusies. Uiteraard was het mijn eigen keuze om dit op fok te zetten. Het enige wat ik zeg is dat ik het artikel letterlijk van een andere site heb gekopieerd.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:24:00 #215
163650 Greys
pi_104400797
quote:

[..]

Maar euh... je wilt TS nu net zo hard aan de 'schandpaal' dus?
Hetgeen je haar verwijt doe je nu zelf ook? :) Want dat je het er niet mee eens bent was drie posts geleden ook al duidelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104400798
If you can't do the time, don't do the crime. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:25:04 #217
45206 Pietverdriet
pi_104400832
Ben eens nieuwsgierig of het OM dit asiel gaat vervolgen voor het publiceren van de foto's en zo nee, waarom niet.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:26:45 #218
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104400896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben eens nieuwsgierig of het OM dit asiel gaat vervolgen voor het publiceren van de foto's en zo nee, waarom niet.
Ik hoop van wel. Je mag sinds kort daders op internet zetten mits je aangifte gedaan hebt.

Ik zou niet weten waar ze hier aangifte van gedaan *zouden kunnen hebben*
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:28:08 #219
163650 Greys
pi_104400941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar idd.
Op welke grond dit mag en of dit soort dingen dan dus vaker mogen of juist niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:28:33 #220
45206 Pietverdriet
pi_104400949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik hoop van wel. Je mag sinds kort daders op internet zetten mits je aangifte gedaan hebt.

Ik zou niet weten waar ze hier aangifte van gedaan *zouden kunnen hebben*
Illigaal dumpen van afval?
pi_104400960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja nog even en TS heeft het gedaan wat een redenatie, -O- voor die man zitten jullie excuses te zoeken omdat het wel erg duur is om een dier af te staan kun je het hem niet verwijten en omdat TS een krantenartikel hier neerzet is ze fout bezig.
Ik vind dat mensen op hun gedrag aangesproken mogen worden of dat zo in de publiciteit moet daar kun je van mening over verschillen maar aangezien het al in de krant stond en waarschijnlijk op nog veel meer plaatsen op internet vind ik dat het hier op Fok ook best mag.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:29:08 #222
163650 Greys
pi_104400970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Illigaal dumpen van afval?
Zoiets zou het nog best eens kunnen zijn, aangezien een dier voor de wet nog steeds een ding is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:30:53 #223
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104401009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar euh... je wilt TS nu net zo hard aan de 'schandpaal' dus?
Hetgeen je haar verwijt doe je nu zelf ook? :) Want dat je het er niet mee eens bent was drie posts geleden ook al duidelijk.
Ik roep toch niemand op om dat slechte mens die achter de username van TS schuil gaat op te sporen?

Het slaat werkelijk helemaal nergens op wat je me nu in de schoenen schuift. Als dat zou gebeuren, zou ik net zo hard op mijn achterste benen staan, ik ageer tegen elke vorm van volksgericht. Tegen een volksgericht tegen TS zou ik net zo hard ageren als tegen dit volksgericht tegen de man op de foto.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:31:51 #224
163650 Greys
pi_104401041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:30 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik roep toch niemand op om dat slechte mens die achter de username van TS staat op te sporen?

Het slaat werkelijk helemaal nergens op wat je me nu in de schoenen schuift. Als dat zou gebeuren, zou ik net zo hard op mijn achterste benen staan, ik ageer tegen elke vorm van volksgericht. Tegen een volksgericht tegen TS zou ik net zo hard ageren als tegen dit volksgericht tegen de man op de foto.
Er stonden vraagtekens achter mijn zinnen.
Maar bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Ik vind je persoonlijk (!) nogal overdreven reageren op het 'volksgericht', net als dat jij vindt dat er overdreven wordt gereageerd op het handelen van de man. Let's agree to disagree.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:35:36 #225
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104401150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoiets zou het nog best eens kunnen zijn, aangezien een dier voor de wet nog steeds een ding is.
:')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:37:03 #226
163650 Greys
pi_104401195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

? Niets aan gelogen hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:38:56 #227
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104401257
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Er stonden vraagtekens achter mijn zinnen.
Maar bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Ik vind je persoonlijk (!) nogal overdreven reageren op het 'volksgericht', net als dat jij vindt dat er overdreven wordt gereageerd op het handelen van de man. Let's agree to disagree.
Dat is het hele idee achter een forum. Daar ben ik het in elke post in elk topic reeds vooraf mee eens.

Ik spiegel de andere kant van het verhaal , en neem daarbij het emotiegehalte van TS over. Gewoon, omdat ik als mens boos wordt over veroordeling door de massa zonder een proces. Die man op de foto heeft een familie, en misschien wel kindertjes, en misschien wel een baan, en het zal de eerste persoon niet zijn wiens leven geruineerd wordt door een internet- of mediahype die achteraf toch anders in elkaar steekt dan men aanvankelijk dacht.

Op basis van een flard informatie wordt hier wel degelijk iemand volledig publiekelijk kapot gemaakt, herkenbaar voor iedereen die hem kent.
pi_104401306
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:04 schreef Staal het volgende:
Toch lees ik dat liever dan mensen die het normaal vinden om lekker hard met dieren om te gaan.
Bijna niemand vind het normaal om hard met dieren om te gaan. Maar met een tt als 'hond over hek gegooid' en reacties als 'hij had wel kunnen stikken!' kan je bijna niet anders dan als redelijk denkend mens :') te doen. Ja, het was netter geweest om de hond binnen af te geven. Nee, de hond is niet te pletter gegooid.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:41:35 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104401350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:28 schreef indaha het volgende:

[..]

Ja nog even en TS heeft het gedaan wat een redenatie, -O- voor die man zitten jullie excuses te zoeken omdat het wel erg duur is om een dier af te staan kun je het hem niet verwijten en omdat TS een krantenartikel hier neerzet is ze fout bezig.
Ik vind dat mensen op hun gedrag aangesproken mogen worden of dat zo in de publiciteit moet daar kun je van mening over verschillen maar aangezien het al in de krant stond en waarschijnlijk op nog veel meer plaatsen op internet vind ik dat het hier op Fok ook best mag.
Hou wel even twee dingen uit elkaar, ja. En dat is enerzijds wat die man heeft gedaan. En anderzijds of hij op deze manier in de media moet worden gebracht. Is misschien moeilijk, maar het zijn toch echt twee verschillende dingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104401352
Ik vind die foto's in het openbaar dus niet ok. De manier waarop hij die hond dumpt is niet helemaal netjes, maar kan vele malen erger. En om die man dan helemaal te gaan vervolgen met camerabeelden vind ik echt zwaar overdreven!
pi_104401367
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:30 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik roep toch niemand op om dat slechte mens die achter de username van TS schuil gaat op te sporen?

Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:42:16 #232
163650 Greys
pi_104401379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:38 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat is het hele idee achter een forum. Daar ben ik het in elke post in elk topic reeds vooraf mee eens.

Ik spiegel de andere kant van het verhaal , en neem daarbij het emotiegehalte van TS over. Gewoon, omdat ik als mens boos wordt over veroordeling door de massa zonder een proces. Die man op de foto heeft een familie, en misschien wel kindertjes, en misschien wel een baan, en het zal de eerste persoon niet zijn wiens leven geruineerd wordt door een internet- of mediahype die achteraf toch anders in elkaar steekt dan men aanvankelijk dacht.

Op basis van een flard informatie wordt hier wel degelijk iemand volledig publiekelijk kapot gemaakt, herkenbaar voor iedereen die hem kent.
Ik ben het voor een groot deel zelfs ook gewoon met je eens.
Tot voor kort kregen zelfs de grootste criminelen, moordenaars en verkrachters balkjes over hun ogen in de krant. Dus wat het 'moet dat nou met foto en al' en 'we kennen niet alle achtergrondinfo' gedeelte betreft ben ik het met je eens.

Echter, als mod gaan we dit soort dingen niet verbieden of afkeuren en já, dat is mede omdat het ook gewoon met foto's en al in de krant staat. Dus ik vraag je daar ook een beetje begrip voor te hebben :)

Het zou anders zijn als TS opriep om toch vooral allemaal even met een knokploeg naar die kerel te gaan. Daar is nergens sprake van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:43:12 #233
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104401412
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:37 schreef Greys het volgende:

[..]

? Niets aan gelogen hoor.
Dat de wet een hond ziet als bezit betekent niet dat de wet een hond ziet als een ding.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:44:21 #234
163650 Greys
pi_104401463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat de wet een hond ziet als bezit betekent niet dat de wet een hond ziet als een ding.
Geloof me, kijk je in de wet, dan staat een dier omschreven als een ding; een gebruiksvoorwerp.
Daarom zijn de straffen voor dierenmishandeling ook zo goed als nul.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:44:25 #235
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104401465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Tot voor kort kregen zelfs de grootste criminelen, moordenaars en verkrachters balkjes over hun ogen in de krant. Dus wat het 'moet dat nou met foto en al' en 'we kennen niet alle achtergrondinfo' gedeelte betreft ben ik het met je eens.
Dat had alles te maken met het feit dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Je zult maar met je kop in de krant staan als megapedo of moordenaar en vervolgens wordt je vrijgelaten of vrijgesproken. Nou, lekker dan :{

Overigens kon het wel zonder balkje zodra iemand schuldig was bevonden.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:45:49 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104401529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Geloof me, kijk je in de wet, dan staat een dier omschreven als een ding; een gebruiksvoorwerp.
Daarom zijn de straffen voor dierenmishandeling ook zo goed als nul.
Link?
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:46:59 #237
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104401572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Echter, als mod gaan we dit soort dingen niet verbieden of afkeuren en já, dat is mede omdat het ook gewoon met foto's en al in de krant staat. Dus ik vraag je daar ook een beetje begrip voor te hebben :)

Het zou anders zijn als TS opriep om toch vooral allemaal even met een knokploeg naar die kerel te gaan. Daar is nergens sprake van.
Daarom wordt ik dus inhoudelijk boos richting TS en mensen die het hartelijk ondersteunen, maar ik vraag toch nergens aan Fok of aan de mods om dit topic te sluiten of verwijderen? Dit is een vrij forum, elke verantwoordelijkheid voor de inhoud van posts ligt bij de users zelf. Dat geldt voor mij, dat geldt voor TS

Waarom denk je dat ik vraag om dit te verbieden??
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:48:46 #238
163650 Greys
pi_104401629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Link?
Gewoon even Googlen op 'dier ding wet', dan vind je er veel :)
Het is zo, trust me. Er wordt al lange tijd vanuit diverse richtingen gehamerd op een wetswijziging in deze, zodat dierenmishandeling dan beter aangepakt kan worden. Zolang dieren nog als dingen/gebruiksvoorwerpen in de wet staat, is er namelijk te weinig aan te doen.
(Heeft dus even verder weinig met dit topic te maken, ik wilde alleen je :') beantwoorden).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:51:16 #239
163650 Greys
pi_104401710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:46 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Daarom wordt ik dus inhoudelijk boos richting TS en mensen die het hartelijk ondersteunen, maar ik vraag toch nergens aan Fok of aan de mods om dit topic te sluiten of verwijderen? Dit is een vrij forum, elke verantwoordelijkheid voor de inhoud van posts ligt bij de users zelf. Dat geldt voor mij, dat geldt voor TS

Waarom denk je dat ik vraag om dit te verbieden??
Ok, dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104401737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:48 schreef Greys het volgende:
Gewoon even Googlen op 'dier ding wet', dan vind je er veel :)
Het is zo, trust me. Er wordt al lange tijd vanuit diverse richtingen gehamerd op een wetswijziging in deze, zodat dierenmishandeling dan beter aangepakt kan worden. Zolang dieren nog als dingen/gebruiksvoorwerpen in de wet staat, is er namelijk te weinig aan te doen.
(Heeft dus even verder weinig met dit topic te maken, ik wilde alleen je :') beantwoorden).
Volgens mij is dat al zo.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:36 #241
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104401764
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.
No problem. ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 17:56:34 #242
163650 Greys
pi_104401915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Volgens mij is dat al zo.
Volgens mij nog niet, wel een stapje in de goede richting, maar nog steeds een ding:

quote:
ALMERE - Op 15 november a.s. wordt het alarmnummer 144 voor dieren in nood in gebruik genomen.
De huidige regering onderneemt flinke stappen om dierenmishandeling aan te pakken.In mei is de nieuwe Wet Dieren aangenomen, agenten worden opgeleid om vanaf november paraat te zijn als Dierenpolitie, het noodnummer 144 'Red een Dier' wordt in gebruik genomen.
Toch staat Nederland nog steeds op de 4e plaats van landen waarin dierenmishandeling aan de orde van de dag is. Sinds 1 oktober jl heeft het OM weliswaar ingesteld dat dierenmishandeling zwaarder bestraft moet worden, maar er is nog steeds een maas in de wet. In het Wetboek van Strafrecht wordt namelijk een dier nog steeds met een ding vergeleken. Hierdoor kan een advocaat of een rechter dierenmishandeling als 'beschadiging' afdoen. Alsof bijvoorbeeld een kras op een auto hetzelfde is als het opzettelijk pijnigen van een dier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 18:38:09 #243
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_104403378
En de foto's en evt filmpje zijn ook door het asiel op Twitter geplaatst.
Dus in mijn ogen niets fout aan wat TS deed. :+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_104403929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:38 schreef Strega het volgende:
En de foto's en evt filmpje zijn ook door het asiel op Twitter geplaatst.
Dus in mijn ogen niets fout aan wat TS deed. :+
Ik twijfel niet over de goede intenties van TS en ook niet van het asiel,
maar ik vraag me af of het wel verstandig is.

We weten de achtergrond niet van die man en waarom hij het hondje op
deze manier dumpte.

Alles beter dan dat we dit soort taferelen krijgen als iemand van zijn huisdier af wil.
(en dan is er NIET altijd een camera in de buurt)

http://www.camilleri.nl/2011/11/tieners-slaan-hond-dood

Tieners slaan hond dood
15 nov, 2011

Elders vandaag een artikel over het alarmnummer voor dieren in nood.
In onderstaande gruwelijk beelden is te zien hoe twee jongens omgaan met een hond.
Beelden die niet voor iedereen geschikt zijn, maar de noodzaak onderstrepen voor het instellen
van nummer 144 en de dierenpolitie.

De mens blijkt maar weer eens het meest wrede dier die moeder natuur herbergt.

Filmpje is behoorlijk schokkend dus kies zelf maar of je het wil bekijken...
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 18:56:02 #245
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_104404160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik twijfel niet over de goede intenties van TS en ook niet van het asiel,
maar ik vraag me af of het wel verstandig is.

We weten de achtergrond niet van die man en waarom hij het hondje op
deze manier dumpte.

Alles beter dan dat we dit soort taferelen krijgen als iemand van zijn huisdier af wil.
(en dan is er NIET altijd een camera in de buurt)

http://www.camilleri.nl/2011/11/tieners-slaan-hond-dood

Tieners slaan hond dood
15 nov, 2011

Elders vandaag een artikel over het alarmnummer voor dieren in nood.
In onderstaande gruwelijk beelden is te zien hoe twee jongens omgaan met een hond.
Beelden die niet voor iedereen geschikt zijn, maar de noodzaak onderstrepen voor het instellen
van nummer 144 en de dierenpolitie.

De mens blijkt maar weer eens het meest wrede dier die moeder natuur herbergt.

Filmpje is behoorlijk schokkend dus kies zelf maar of je het wil bekijken...
Ja, hier word je heel erg verdrietig van.
En voor de rest hou ik er over op.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_104404629
Benieuwd wanneer de (terechte) aangifte tegen dit asiel volgt.
pi_104405235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:07 schreef Nemephis het volgende:
Benieuwd wanneer de (terechte) aangifte tegen dit asiel volgt.
van mij mag het tot hoog in de rechtbank worden opgespeeld en dat ze oordelen dat dit toelaatbaar was. :7
pi_104405310
Die man met zijn Volkswagen Fox zet dat hondje heel beschaafd aan het riempje vasthoudend over het hek. Wat een overdreven gehuil hier om zo'n beest. Is hij netjes bij het asiel gebracht, is het nog niet goed.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_104405403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:21 schreef The_Dean het volgende:
Die man met zijn Volkswagen Fox zet dat hondje heel beschaafd aan het riempje vasthoudend over het hek. Wat een overdreven gehuil hier om zo'n beest. Is hij netjes bij het asiel gebracht, is het nog niet goed.
mja meningen verschillen nu eenmaal. ik vind dat je zo niet met je dier omgaat. klaar.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:26:20 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104405523
edit verkeerde topic
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')