abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:18:58 #51
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104396048
Ik heb in ieder geval nog nooit hoeven betalen voor dieren die ik heb gevonden. Sterker nog, ik werd netjes bedankt voor de goede zorgen en ik werd ook op de hoogte gehouden van het wel en wee van het betreffende dier.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:19:32 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_104396067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef senesta het volgende:
Ik heb in ieder geval nog nooit hoeven betalen voor dieren die ik heb gevonden. Sterker nog, ik werd netjes bedankt voor de goede zorgen en ik werd ook op de hoogte gehouden van het wel en wee van het betreffende dier.
Ik ook niet & ik ook :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_104396077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

newsflash: niet overal rijden dierenambulances! het is een vrijwilligers organisatie en niet elke regio heeft vrijwilligers die dit werk willen doen....
Nou , je kunt dan ook gewoon de dierenbescherming, politie of het asiel bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
Als je tenminste het geld voor het telefoontje er voor over hebt.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:20:02 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104396088
Gevonden dieren kun je het beste op laten halen door de dierenambu, dan handelen die het voor je af, maar ja, die zijn dan weer vaak totaal niet bereikbaar :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:20:33 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_104396109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Gevonden dieren kun je het beste op laten halen door de dierenambu, dan handelen die het voor je af, maar ja, die zijn dan weer vaak totaal niet bereikbaar :')
Da's waar :D Het asiel trouwens ook niet als je belt -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:21:17 #56
176471 oh-oh
pi_104396131
Maar goed, wat denken jullie dat ermee gedaan wordt als de identiteit van deze man achterhaald wordt?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104396173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef indaha het volgende:

[..]

Nou , je kunt dan ook gewoon de dierenbescherming, politie of het asiel bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
Als je tenminste het geld voor het telefoontje er voor over hebt.
Ow en als je dan zo bang bent dat zij je als eigenaar zien, doe je een anonieme melding dat er een hond aan een boom vastgebonden zit, dan wordt het beest in ieder geval geholpen.(ik zou persoonlijk dus niet voor deze optie kiezen)
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:22:38 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104396176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:21 schreef oh-oh het volgende:
Maar goed, wat denken jullie dat ermee gedaan wordt als de identiteit van deze man achterhaald wordt?
Geen idee maar alles is beter dan denken dat dit normaal is en zomaar kan toch? Misschien dat hij nu al herkent word en erop aangesproken zal worden.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:41 #59
176471 oh-oh
pi_104396260
Denk niet dat het het type mens is dat zich daar ook maar iets van aan trekt eerlijk gezegd :P
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:25:46 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104396304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:24 schreef oh-oh het volgende:
Denk niet dat het het type mens is dat zich daar ook maar iets van aan trekt eerlijk gezegd :P
Maar vind je dan dat ze er beter helemaal niets mee kunnen doen?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:26:07 #61
176471 oh-oh
pi_104396316
Wettelijk gezien kun je niks helaas.
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:26:47 #62
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104396349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef oh-oh het volgende:
Wettelijk gezien kun je niks helaas.
De politie is er anders wel bij betrokken nu, dat zou niet zo zijn als ze helemaal niets konden denk ik?
pi_104396381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef senesta het volgende:

[..]

De politie is er anders wel bij betrokken nu, dat zou niet zo zijn als ze helemaal niets konden denk ik?
waar wil je het op gooien dan? verwaarlozing van een dier? :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:27:54 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104396398
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:03 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Als ik er een aan een boom vind en hem wil afleveren bij een asiel dan is het wel hoogst onredelijk dat ik daar geld voor neer zou moeten tellen.
Klopt. Ik vraag me dan ook af of jij dan wel moet betalen, maar ik zou het niet weten, eerlijk gezegd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:28:33 #65
176471 oh-oh
pi_104396416
Nou de politie kan hooguit dat geld cashen dat ie eigenlijk had moeten betalen gok ik zo hoor...
( Groucho Marx )
pi_104396452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:28 schreef oh-oh het volgende:
Nou de politie kan hooguit dat geld cashen dat ie eigenlijk had moeten betalen gok ik zo hoor...
de politie kan dat niet :N het is geen incassobureau :+
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 15:29:51 #67
43556 miss_dynastie
pi_104396468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.
Dat valt wmb onder 'bezint eer ge begint'.

De politie zal inderdaad alleen die kosten verhalen, verder zou ik ook niet weten wat je hem ten laste kan leggen, het lijkt me meer dat men hier een 'statement' wil maken.
pi_104396515
Arm beestje, aan je halsband en nekvel over een hek gedumpt worden door iemand die wellicht zich ooit je baasje heeft genoemd. Ik heb zo'n ontiegelijke hekel aan mensen die dieren dumpen etc. zelfs aan mensen die hun dieren naar het asiel brengen om wat voor reden dan ook. Je neemt een beest om ervoor te zorgen zolang die leeft en niet anders.

amen!
pi_104396555
en nee nu niet beginnen over het krijgen van kinderen die een allergie enzo hebben want dan nog is er ergens een mouw aan te passen ALS je dat wil.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:33:11 #70
176471 oh-oh
pi_104396608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de politie kan dat niet :N het is geen incassobureau :+
Als je vuilnis illegaal dumpt dan komen ze toch ook met een boete aankakken als ze je snappen?
Zal dit ook wel onder vallen denk ik.
( Groucho Marx )
pi_104396688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Als je vuilnis illegaal dumpt dan komen ze toch ook met een boete aankakken als ze je snappen?
Zal dit ook wel onder vallen denk ik.
dat is een boete dat is niet het incasseren van misgelopen inkomsten :D
waar willen ze hem dan voor beboeten?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:36:01 #72
176471 oh-oh
pi_104396725
Voor het dumpen zonder betalen wellicht?
( Groucho Marx )
pi_104396755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Voor het dumpen zonder betalen wellicht?
welk artikel in het wetboek is dat dan? :P
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:37:56 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104396804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:36 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

welk artikel in het wetboek is dat dan? :P
Illegaal dumpen van goederen. Bijvoorbeeld.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_104396848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat is een boete dat is niet het incasseren van misgelopen inkomsten :D
waar willen ze hem dan voor beboeten?
Achterlaten van huisdieren,want als baas ben je verantwoordelijk voor je spullen (wat een dier is ook een ding jammer genoeg), je mag toch ook geen vuilniszak over iemand zijn hek gooien.want dan krijg je ook een boete.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:39:22 #76
176471 oh-oh
pi_104396857
Weet ik veel, het gaat om een bezit, je mag je afval toch ook niet dumpen waar je wil?
Ik heb echt geen zin om het op te zoeken :P
( Groucho Marx )
pi_104396909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:39 schreef indaha het volgende:

[..]

Achterlaten van huisdieren,want als baas ben je verantwoordelijk voor je spullen (wat een dier is ook een ding jammer genoeg), je mag toch ook geen vuilniszak over iemand zijn hek gooien.want dan krijg je ook een boete.
dan zal het beest toch gechipt moeten zijn op naam van die persoon. als dat niet het geval is hebben ze geen poot om op te staan: de man kan gewoon weigeren toe te geven dat het zijn hond was
pi_104397034
quote:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.

Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
Tjas, dan had de boer die vroeger bij ons in het dorp woonde toch een veel simpelere oplossing voor een nest ongewenste kittens. Een emmer water.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104397098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tjas, dan had de boer die vroeger bij ons in het dorp woonde toch een veel simpelere oplossing voor een nest ongewenste kittens. Een emmer water.
mijn overgrootouders deden dat ook: dat was toen normaal :)
pi_104397252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:40 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dan zal het beest toch gechipt moeten zijn op naam van die persoon. als dat niet het geval is hebben ze geen poot om op te staan: de man kan gewoon weigeren toe te geven dat het zijn hond was
Er zijn altijd mensen die je kennen en weten of die hond van hem is en misschien was het ook wel niet zijn hond, maar dan is hij een stommerik om het op deze manier te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tuurlijk, voor alles is een simpele en goedkope oplossing , maar ik hoop dat de meeste mensen meer gevoel in hun lijf hebben.
pi_104397292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:46 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mijn overgrootouders deden dat ook: dat was toen normaal :)
Het was enkele eeuwen geleden ook normaal om 'heksen' te verbranden.
Dat iets normaal is, wil niet zeggen dat het goed is. En wat ik goed vind kun jij hartstikke verkeerd vinden.

Ik vind het betreurenswaardig dat het hondje zo gedumpt wordt, er zijn andere -meer diervriendelijke en mensverantwoordelijke- manieren om van een ongewenst of gevonden dier af te komen. Ik kom regelmatig in het asiel en als ik zie hoe de medewerkers daar omgaan met dieren die afgeleverd wordne door particulieren: is alleen maar correct en netjes te noemen. (al moet ik altijd even slikken als ik het zie, maar ik ken de situatie niet dus kan niet oordelen over hun beweegredenen).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104397788
Als deze heksenjacht tot gevolg heeft dat het volgende hondje in het kanaal gegooid wordt ben je nog verder van huis.

Face it, mensen die van hun dieren af willen zijn meestal toch al niet de grootste dierenvrienden. Als die dan moeten kiezen tussen betalen voor het asiel of de gratis oplossing, dan is het wel duidelijk. Kan je wel roepen dat het slechte mensen zijn en hoe het allemaal wel zou moeten, maar de enige oplossing waar de dieren ook wat aan hebben is op de een of andere manier het afleveren bij een asiel gratis maken.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:04:55 #83
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104397796
Jeezus, over de hele wereld worden huisdiertjes verzopen of koppie kleiner gemaakt, of in een rivier of ravijn gegooid.

Typisch hoe de hollandse diernliefhebbers dan reageren op iemand die een hond dumpt achter het hek van een asiel. Toch opmerkelijk hoe dierenliefde zo vaak ontaard in blinde mensenhaat, zonder het verhaal van/achter deze man te kennen. Zo ontstaan lynchpartijen dus, lieve dierenvrienden. Ik heb al mijn dieren tot ouderdom verzorgd, en gehuild toen ze dood gingen, maar van een topic als dit ga ik me alleen maar schamen voor mijn mede-"dierenvrienden". Dierenliefde is geen excuus voor blinde haat jegens mensen van wie je hun hele verhaal niet kent. Een diertje dumpen achter de hekken van een dierenasiel is in ieder geval niet de grootste misdaad tegen dieren die ik ken. Eerlijk gezegd liggen alle supermarkten vol met grotere misdaden tegen dieren, maar ochoch, het is zo makkelijk als een schijnbare misdaad schijnbaar een gezicht krijgt he?

Dit soort uitingen van dierenliefde als dit topic zijn zo onzettend stom en moreel verwerpelijk.
Guttegut, hij heeft de voordeur niet genomen van het asiel, moet ie daarvoor op de middeleeuwse brandstapel van mevrouw de fokster? Treurig en schaamwekkend dit.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_104398007
Wat een overdreven reactie drijfhout.
Ja er zijn ergere misdaden, maar moet dat er nou persé bij worden gehaald? Dat er ergere dingen bestaan wil niet zeggen dat dit goed is.
Als je van je beest af moet, voor wat voor reden dan ook, kan je op z'n minst een fatsoenlijke oplossing bedenken. Dat zegt niks over zijn omstandigheden, ik heb daar geen oordeel over want ik kan me best voorstellen dat er redenen zijn om een dier af te staan, maar de manier waarop is niet netjes en diervriendelijk. Ja het is beter dan het beest te verzuipen of de straat op te schoppen, maar dat maakt het nog niet oké om zo met een dier om te gaan.
♥ scars make us who we are ♥
pi_104398186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef drijfhout het volgende:
Jeezus, over de hele wereld worden huisdiertjes verzopen of koppie kleiner gemaakt, of in een rivier of ravijn gegooid.

Typisch hoe de hollandse diernliefhebbers dan reageren op iemand die een hond dumpt achter het hek van een asiel. Toch opmerkelijk hoe dierenliefde zo vaak ontaard in blinde mensenhaat, zonder het verhaal van/achter deze man te kennen. Zo ontstaan lynchpartijen dus, lieve dierenvrienden. Ik heb al mijn dieren tot ouderdom verzorgd, en gehuild toen ze dood gingen, maar van een topic als dit ga ik me alleen maar schamen voor mijn mede-"dierenvrienden". Dierenliefde is geen excuus voor blinde haat jegens mensen van wie je hun hele verhaal niet kent. Een diertje dumpen achter de hekken van een dierenasiel is in ieder geval niet de grootste misdaad tegen dieren die ik ken. Eerlijk gezegd liggen alle supermarkten vol met grotere misdaden tegen dieren, maar ochoch, het is zo makkelijk als een schijnbare misdaad schijnbaar een gezicht krijgt he?

Dit soort uitingen van dierenliefde als dit topic zijn zo onzettend stom en moreel verwerpelijk.
Guttegut, hij heeft de voordeur niet genomen van het asiel, moet ie daarvoor op de middeleeuwse brandstapel van mevrouw de fokster? Treurig en schaamwekkend dit.
Je overdrijft enorm -O-
Er is hier niemand in dit topic die heeft gezegt dat die man gelynched moet worden of iets dergelijks, maar het is gewoon een kwestie van fatsoen om als je van je huisdieren af wil het op een nette manier te doen en je argument dat andere mensen op de wereld of hier in het land nog ergere dingen doen met dieren heeft daar niets mee te maken.
De grenzen van wat je dieren aan mag doen vervagen, eerstdaags wordt dit allemaal normaal gevonden en ik vind dit niet normaal , maar jij hoeft het niet met mij eens te zijn
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:14:53 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398193
quote:
Ja, sorry hoor, maar dat had je even moeten bedenken voordat je dieren nam :)

quote:
Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
Ben ik met je eens, maar dat is geen reden om je hond over een hek te pleuren. Die kosten die je maakt, zijn voor het asiel om de hond te eten te geven, te enten, te chippen, onderdak te geven, ect.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_104398195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef Northside het volgende:
Als deze heksenjacht tot gevolg heeft dat het volgende hondje in het kanaal gegooid wordt ben je nog verder van huis.

Face it, mensen die van hun dieren af willen zijn meestal toch al niet de grootste dierenvrienden. Als die dan moeten kiezen tussen betalen voor het asiel of de gratis oplossing, dan is het wel duidelijk. Kan je wel roepen dat het slechte mensen zijn en hoe het allemaal wel zou moeten, maar de enige oplossing waar de dieren ook wat aan hebben is op de een of andere manier het afleveren bij een asiel gratis maken.
Probleem is dat dieren veelal gekocht worden in een opwelling en dat sommige mensen helemaal geen idee hebben wat het nemen van een dier allemaal met zich meebrengt. In onze huidige wegwerpmaatschappij is het dan ook niet zo vreemd dat ze doen wat ze ook met andere zaken doen waar ze van af moeten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:17 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398247
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:51 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.
Ik vind het vrij verwerpelijk dat mensen hier zo simpel over denken, serieus.

Dus iemand in een coma slaan is minder erg dan iemand doodmaken? Want het had immers veel erger gekund.... ?
pi_104398323
Vraag van een heel andere orde: Mag het asiel de beelden van die man zo publiceren (ivm privacy-wetgeving)?
pi_104398327
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind het vrij verwerpelijk dat mensen hier zo simpel over denken, serieus.

Dus iemand in een coma slaan is minder erg dan iemand doodmaken? Want het had immers veel erger gekund.... ?
Ja, offe, een moord is prima, want er zijn ook mensen die massamoorden plegen ^O^

:N
♥ scars make us who we are ♥
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:18:45 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef Leipo666 het volgende:
sinds wanneer mogen camera's beelden opnemen op de openbare weg?
Belangrijk ook, maar goed...

http://nos.nl/artikel/271(...)bare-weg-filmen.html
pi_104398384
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:18 schreef Nemephis het volgende:
Vraag van een heel andere orde: Mag het asiel de beelden van die man zo publiceren (ivm privacy-wetgeving)?
hoe het juridisch zit geen idee, maar moreel hebben ze het gelijk wel aan hun kant imo.
pi_104398475
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Probleem is dat dieren veelal gekocht worden in een opwelling en dat sommige mensen helemaal geen idee hebben wat het nemen van een dier allemaal met zich meebrengt. In onze huidige wegwerpmaatschappij is het dan ook niet zo vreemd dat ze doen wat ze ook met andere zaken doen waar ze van af moeten
Het is duidelijk wat het probleem is. Nou nog een oplossing. Je kan wel verontwaardigd gaan lopen doen, zoals de meeste vrouwen in dit topic, maar dat gaat geen dieren redden. De realiteit is dat mensen het te duur of ongewikkeld vinden om van dieren af te komen. Daar moet je dus iets aan doen.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:22:32 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
En ik vind het serieus stuitend hoe simpel hierover gedacht wordt. Als er een kind in een vuilnisbak oid gedumpt wordt of voor een deur dan is iedereen in rep en roer.. maar als hetzelfde bij een hond gebeurt die over een hek wordt gemikt en wel zijn poten had kunnen breken moeten we niet zeiken want "het had veel erger gekund" :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:23:19 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398547
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?
Ook al is die man niet de eigenaar van het dier, dat doet er niet toe. Hij is de persoon die de hond over het hek pleurt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:24:27 #96
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asiel :{w
dan gaat hij bij mij ook gewoon over het hek :Y
Ik weet niet hoor, maar jij hebt duidelijk geen huisdieren he? Dan hoef je niks te betalen en anders bel je de dierenambulance, hoef je ook niks te dokken.

En ja, been there, done that, wrote the book, seen the movie and got the freaking t-shirt.
pi_104398600
Hij heeft gewoon wat uit te leggen. Klaar. Voor een paar tientjes had hij dat beest gewoon netjes naar het asiel kunnen brengen. Denk dat ie nu wel spijt heeft dat ie dat niet gedaan heeft ^O^
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:19 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou je moet wel kunnen bewijzen dat je die hond ergens gevonden hebt als ie niet van jou is en je niet wil dokken...
Nee hoor. Nog NOOIT gehad. En ik heb er toch al verscheiden gevonden.
pi_104398690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hij heeft gewoon wat uit te leggen. Klaar. Voor een paar tientjes had hij dat beest gewoon netjes naar het asiel kunnen brengen. Denk dat ie nu wel spijt heeft dat ie dat niet gedaan heeft ^O^
Of hij denkt 'probeer ik het eens netjes te doen... volgende keer gaat het beest weer vanaf de brug het kanaal in'.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:43 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104398697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef senesta het volgende:
Same.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')