Ik ook niet & ik ookquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef senesta het volgende:
Ik heb in ieder geval nog nooit hoeven betalen voor dieren die ik heb gevonden. Sterker nog, ik werd netjes bedankt voor de goede zorgen en ik werd ook op de hoogte gehouden van het wel en wee van het betreffende dier.
Nou , je kunt dan ook gewoon de dierenbescherming, politie of het asiel bellen en vragen wat je het beste kunt doen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
newsflash: niet overal rijden dierenambulances! het is een vrijwilligers organisatie en niet elke regio heeft vrijwilligers die dit werk willen doen....
Da's waarquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Gevonden dieren kun je het beste op laten halen door de dierenambu, dan handelen die het voor je af, maar ja, die zijn dan weer vaak totaal niet bereikbaar
Ow en als je dan zo bang bent dat zij je als eigenaar zien, doe je een anonieme melding dat er een hond aan een boom vastgebonden zit, dan wordt het beest in ieder geval geholpen.(ik zou persoonlijk dus niet voor deze optie kiezen)quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef indaha het volgende:
[..]
Nou , je kunt dan ook gewoon de dierenbescherming, politie of het asiel bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
Als je tenminste het geld voor het telefoontje er voor over hebt.
Geen idee maar alles is beter dan denken dat dit normaal is en zomaar kan toch? Misschien dat hij nu al herkent word en erop aangesproken zal worden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:21 schreef oh-oh het volgende:
Maar goed, wat denken jullie dat ermee gedaan wordt als de identiteit van deze man achterhaald wordt?
Maar vind je dan dat ze er beter helemaal niets mee kunnen doen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:24 schreef oh-oh het volgende:
Denk niet dat het het type mens is dat zich daar ook maar iets van aan trekt eerlijk gezegd
De politie is er anders wel bij betrokken nu, dat zou niet zo zijn als ze helemaal niets konden denk ik?quote:
waar wil je het op gooien dan? verwaarlozing van een dier?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef senesta het volgende:
[..]
De politie is er anders wel bij betrokken nu, dat zou niet zo zijn als ze helemaal niets konden denk ik?
Klopt. Ik vraag me dan ook af of jij dan wel moet betalen, maar ik zou het niet weten, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:03 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als ik er een aan een boom vind en hem wil afleveren bij een asiel dan is het wel hoogst onredelijk dat ik daar geld voor neer zou moeten tellen.
de politie kan dat nietquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:28 schreef oh-oh het volgende:
Nou de politie kan hooguit dat geld cashen dat ie eigenlijk had moeten betalen gok ik zo hoor...
Dat valt wmb onder 'bezint eer ge begint'.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.
Als je vuilnis illegaal dumpt dan komen ze toch ook met een boete aankakken als ze je snappen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de politie kan dat niethet is geen incassobureau
dat is een boete dat is niet het incasseren van misgelopen inkomstenquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als je vuilnis illegaal dumpt dan komen ze toch ook met een boete aankakken als ze je snappen?
Zal dit ook wel onder vallen denk ik.
welk artikel in het wetboek is dat dan?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Voor het dumpen zonder betalen wellicht?
Illegaal dumpen van goederen. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
welk artikel in het wetboek is dat dan?
Achterlaten van huisdieren,want als baas ben je verantwoordelijk voor je spullen (wat een dier is ook een ding jammer genoeg), je mag toch ook geen vuilniszak over iemand zijn hek gooien.want dan krijg je ook een boete.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is een boete dat is niet het incasseren van misgelopen inkomsten![]()
waar willen ze hem dan voor beboeten?
dan zal het beest toch gechipt moeten zijn op naam van die persoon. als dat niet het geval is hebben ze geen poot om op te staan: de man kan gewoon weigeren toe te geven dat het zijn hond wasquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:39 schreef indaha het volgende:
[..]
Achterlaten van huisdieren,want als baas ben je verantwoordelijk voor je spullen (wat een dier is ook een ding jammer genoeg), je mag toch ook geen vuilniszak over iemand zijn hek gooien.want dan krijg je ook een boete.
Tjas, dan had de boer die vroeger bij ons in het dorp woonde toch een veel simpelere oplossing voor een nest ongewenste kittens. Een emmer water.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.
Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
mijn overgrootouders deden dat ook: dat was toen normaalquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tjas, dan had de boer die vroeger bij ons in het dorp woonde toch een veel simpelere oplossing voor een nest ongewenste kittens. Een emmer water.
Er zijn altijd mensen die je kennen en weten of die hond van hem is en misschien was het ook wel niet zijn hond, maar dan is hij een stommerik om het op deze manier te doen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:40 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dan zal het beest toch gechipt moeten zijn op naam van die persoon. als dat niet het geval is hebben ze geen poot om op te staan: de man kan gewoon weigeren toe te geven dat het zijn hond was
Tuurlijk, voor alles is een simpele en goedkope oplossing , maar ik hoop dat de meeste mensen meer gevoel in hun lijf hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tjas, dan had de boer die vroeger bij ons in het dorp woonde toch een veel simpelere oplossing voor een nest ongewenste kittens. Een emmer water.
Het was enkele eeuwen geleden ook normaal om 'heksen' te verbranden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn overgrootouders deden dat ook: dat was toen normaal
Je overdrijft enormquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef drijfhout het volgende:
Jeezus, over de hele wereld worden huisdiertjes verzopen of koppie kleiner gemaakt, of in een rivier of ravijn gegooid.
Typisch hoe de hollandse diernliefhebbers dan reageren op iemand die een hond dumpt achter het hek van een asiel. Toch opmerkelijk hoe dierenliefde zo vaak ontaard in blinde mensenhaat, zonder het verhaal van/achter deze man te kennen. Zo ontstaan lynchpartijen dus, lieve dierenvrienden. Ik heb al mijn dieren tot ouderdom verzorgd, en gehuild toen ze dood gingen, maar van een topic als dit ga ik me alleen maar schamen voor mijn mede-"dierenvrienden". Dierenliefde is geen excuus voor blinde haat jegens mensen van wie je hun hele verhaal niet kent. Een diertje dumpen achter de hekken van een dierenasiel is in ieder geval niet de grootste misdaad tegen dieren die ik ken. Eerlijk gezegd liggen alle supermarkten vol met grotere misdaden tegen dieren, maar ochoch, het is zo makkelijk als een schijnbare misdaad schijnbaar een gezicht krijgt he?
Dit soort uitingen van dierenliefde als dit topic zijn zo onzettend stom en moreel verwerpelijk.
Guttegut, hij heeft de voordeur niet genomen van het asiel, moet ie daarvoor op de middeleeuwse brandstapel van mevrouw de fokster? Treurig en schaamwekkend dit.
Ja, sorry hoor, maar dat had je even moeten bedenken voordat je dieren namquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Ben ik met je eens, maar dat is geen reden om je hond over een hek te pleuren. Die kosten die je maakt, zijn voor het asiel om de hond te eten te geven, te enten, te chippen, onderdak te geven, ect.quote:Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
Probleem is dat dieren veelal gekocht worden in een opwelling en dat sommige mensen helemaal geen idee hebben wat het nemen van een dier allemaal met zich meebrengt. In onze huidige wegwerpmaatschappij is het dan ook niet zo vreemd dat ze doen wat ze ook met andere zaken doen waar ze van af moetenquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef Northside het volgende:
Als deze heksenjacht tot gevolg heeft dat het volgende hondje in het kanaal gegooid wordt ben je nog verder van huis.
Face it, mensen die van hun dieren af willen zijn meestal toch al niet de grootste dierenvrienden. Als die dan moeten kiezen tussen betalen voor het asiel of de gratis oplossing, dan is het wel duidelijk. Kan je wel roepen dat het slechte mensen zijn en hoe het allemaal wel zou moeten, maar de enige oplossing waar de dieren ook wat aan hebben is op de een of andere manier het afleveren bij een asiel gratis maken.
Ik vind het vrij verwerpelijk dat mensen hier zo simpel over denken, serieus.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:51 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.
Ja, offe, een moord is prima, want er zijn ook mensen die massamoorden plegenquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het vrij verwerpelijk dat mensen hier zo simpel over denken, serieus.
Dus iemand in een coma slaan is minder erg dan iemand doodmaken? Want het had immers veel erger gekund.... ?
Belangrijk ook, maar goed...quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef Leipo666 het volgende:
sinds wanneer mogen camera's beelden opnemen op de openbare weg?
hoe het juridisch zit geen idee, maar moreel hebben ze het gelijk wel aan hun kant imo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:18 schreef Nemephis het volgende:
Vraag van een heel andere orde: Mag het asiel de beelden van die man zo publiceren (ivm privacy-wetgeving)?
Het is duidelijk wat het probleem is. Nou nog een oplossing. Je kan wel verontwaardigd gaan lopen doen, zoals de meeste vrouwen in dit topic, maar dat gaat geen dieren redden. De realiteit is dat mensen het te duur of ongewikkeld vinden om van dieren af te komen. Daar moet je dus iets aan doen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Probleem is dat dieren veelal gekocht worden in een opwelling en dat sommige mensen helemaal geen idee hebben wat het nemen van een dier allemaal met zich meebrengt. In onze huidige wegwerpmaatschappij is het dan ook niet zo vreemd dat ze doen wat ze ook met andere zaken doen waar ze van af moeten
En ik vind het serieus stuitend hoe simpel hierover gedacht wordt. Als er een kind in een vuilnisbak oid gedumpt wordt of voor een deur dan is iedereen in rep en roer.. maar als hetzelfde bij een hond gebeurt die over een hek wordt gemikt en wel zijn poten had kunnen breken moeten we niet zeiken want "het had veel erger gekund"quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
Ook al is die man niet de eigenaar van het dier, dat doet er niet toe. Hij is de persoon die de hond over het hek pleurt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?
Ik weet niet hoor, maar jij hebt duidelijk geen huisdieren he? Dan hoef je niks te betalen en anders bel je de dierenambulance, hoef je ook niks te dokken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asiel![]()
dan gaat hij bij mij ook gewoon over het hek
Nee hoor. Nog NOOIT gehad. En ik heb er toch al verscheiden gevonden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou je moet wel kunnen bewijzen dat je die hond ergens gevonden hebt als ie niet van jou is en je niet wil dokken...
Of hij denkt 'probeer ik het eens netjes te doen... volgende keer gaat het beest weer vanaf de brug het kanaal in'.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hij heeft gewoon wat uit te leggen. Klaar. Voor een paar tientjes had hij dat beest gewoon netjes naar het asiel kunnen brengen. Denk dat ie nu wel spijt heeft dat ie dat niet gedaan heeft
Same.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef senesta het volgende:
Ik heb in ieder geval nog nooit hoeven betalen voor dieren die ik heb gevonden. Sterker nog, ik werd netjes bedankt voor de goede zorgen en ik werd ook op de hoogte gehouden van het wel en wee van het betreffende dier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |