abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104394417
http://www.telegraaf.nl/b(...)edumpt__.html?p=34,1

Ik kwam net een artikel tegen op internet en heb een topic geopend omdat ik graag wil dat deze engerd gepakt gaat worden.

14 november 2011:
Vanmorgen om 9.35 uur werd er bij het asiel een hondje over het hek gedumpt.
Wie herkent mogelijk de auto (Renault of Volkswagen blauw) de man en of de hond. Het hondje is een Maltezertje, wellicht niet helemaal raszuiver. Jong volwassen met iets een onderbeet. Ze is recent geschoren en droeg een rood halsbandje.
Op de bewakingscamera is duidelijk te zien hoe het hondje aan haar nekvel en halsbandje over het hek gedumpt werd.

Wie meer weet wordt dringend verzocht om contact op te nemen met 0224-551818 of de politie.
Er wordt nog hard gewerkt om het filmpje ook hier te kunnen laten zien. Houd de site in de gaten.

Bron: http://dierenasielschagen(...)nieuws/bericht/15299

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 15-11-2011 17:19:15 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:36:36 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104394469
Daar is een asiel toch voor?
pi_104394485
Misschien vond hij het hondje juist eenzaam vastgebonden aan een boom op de veluwe en dacht hij wel een betere plek voor het dier te weten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:38:00 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_104394524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, daar heeft een asiel een voordeur voor :{w

Mên... :N
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_104394614
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Zoals ElisaB al zegt heeft het asiel een voordeur. Als je dan zo graag van je dier af wil, loop dan gewoon netjes het asiel binnen. Het is voor het hondje, asiel en toekomstige baasje ook wel fijn als het asiel weet waarom er afstand van het dier wordt gedaan, wat eventuele gezondheidsproblemen zijn, wat het gedrag van het dier is enz.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:40:25 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104394628
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.

Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_104394653
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee, daar heeft een asiel een voordeur voor :{w

Mên... :N
Dit dus, ik hoop dat ze die man snel oppakken ,maar ben bang dat hij niet veel straf zal krijgen want een hond is nog steeds maar " een ding" -O-
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:42:41 #8
33954 ElisaB
pi_104394729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.

Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
En als je dit soort acties ziet, is gebrek aan respect redelijk terecht. Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?
pi_104394903
Beter dit dan in een zak met stenen in de rivier
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_104395043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En als je dit soort acties ziet, is gebrek aan respect redelijk terecht. Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?
Als dit allemaal waar is dan is het een vicieuze cirkel he. Kost geld->illegaal dumpen->reputatie verslechtert->klanten die wel aan de balie komen worden vies aangekeken->nog meer illegaal dumpen.
pi_104395084
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:46 schreef 9611Niels het volgende:
Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.
Who motivates the motivator?
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:53:09 #12
33954 ElisaB
pi_104395146
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:50 schreef trancethrust het volgende:
Als dit allemaal waar is dan is het een vicieuze cirkel he. Kost geld->illegaal dumpen->reputatie verslechtert->klanten die wel aan de balie komen worden vies aangekeken->nog meer illegaal dumpen.
Ik ben helaas re3delijk vaak in het asiel geweest de laatste tijd, maar ik heb op geen enkele manier wie dan ook behandeld zien worden als crimineel, dus ik vroeg me gewoon af waar mdejong de wijsheid vandaan heeft.

En verder... stél dat het waar is, dan keur ik het niet goed. Maar dat neemt niet weg dat je wel een beetje fatsoen in je donder mag hebben. Als je een dier neemt, dan zorg je daarvoor. Kan of wil je dat niet meer, dan los je dat netjes op. Maar deze manier is achterlijk. Ik ga ervan uit dat meneer wel gevonden wordt en alsnog met lichte dwang zover wordt gebracht dat hij netjes betaalt.

Ik geloof overigens niet dat het een VW is :{
pi_104395153
sinds wanneer mogen camera's beelden opnemen op de openbare weg?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:53:45 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104395169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef Oognip het volgende:

[..]

Zoals ElisaB al zegt heeft het asiel een voordeur. Als je dan zo graag van je dier af wil, loop dan gewoon netjes het asiel binnen. Het is voor het hondje, asiel en toekomstige baasje ook wel fijn als het asiel weet waarom er afstand van het dier wordt gedaan, wat eventuele gezondheidsproblemen zijn, wat het gedrag van het dier is enz.
Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:53:56 #15
33954 ElisaB
pi_104395175
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:51 schreef Spouwerranger het volgende:

Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.
Ow, vast. Je hebt een punt. Geef me een kwartiertje en ik bedenk honderden vervelendere manieren. Maar ik kan ook best een aantal betere manieren bedenken :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:54:15 #16
33954 ElisaB
pi_104395187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef Leipo666 het volgende:
sinds wanneer mogen camera's beelden opnemen op de openbare weg?
Ook heel belangrijk ^O^

Dat mag al heel lang :Y
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:55:30 #17
33954 ElisaB
pi_104395236
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:

Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
Wow, ik ben activist O+ Doe ik toch nog iets nuttigs *O*

Maar ff serieus: als jij dit een acceptabele manier van handelen vindt, dan hebben wij dus verschillende normen en waarden. Gelukkig mag dat in dit land, dus daar hoeven we verder geen ruzie over te maken :)
pi_104395251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben helaas re3delijk vaak in het asiel geweest de laatste tijd, maar ik heb op geen enkele manier wie dan ook behandeld zien worden als crimineel, dus ik vroeg me gewoon af waar mdejong de wijsheid vandaan heeft.

En verder... stél dat het waar is, dan keur ik het niet goed. Maar dat neemt niet weg dat je wel een beetje fatsoen in je donder mag hebben. Als je een dier neemt, dan zorg je daarvoor. Kan of wil je dat niet meer, dan los je dat netjes op. Maar deze manier is achterlijk. Ik ga ervan uit dat meneer wel gevonden wordt en alsnog met lichte dwang zover wordt gebracht dat hij netjes betaalt.

Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?
pi_104395258
quote:

[..]

VW Fox volgens mij.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_104395308
quote:

[..]

Ow, vast. Je hebt een punt. Geef me een kwartiertje en ik bedenk honderden vervelendere manieren. Maar ik kan ook best een aantal betere manieren bedenken :)
Klopt, maar we leven niet in een ideale wereld.
Who motivates the motivator?
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:30 #21
33954 ElisaB
pi_104395366
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

VW Fox volgens mij.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben!

Intrigerend!

pi_104395373
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?
idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asiel :{w
dan gaat hij bij mij ook gewoon over het hek :Y
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:39 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104395374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:42 schreef ElisaB het volgende:
Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?
Een buurman van mij was met de politie op zijn hielen vertrokken, en had een katje van een paar maanden bij mij in mijn tuin achtergelaten (hij wist dat ik een katten-liefhebber was). 't Was een snikhete dag, en eigenlijk zou ik vanuit mijn werk direct naar een afspraak gaan, maar ik was iets vergeten, dus ik zag het gelukkig (anders ...), dus beestje binnengehaald, eten, drinken en bak klaargezet, en naar de afspraak. Iets na middernacht thuis, tot na 3 uur met dat beestje gespeeld en geknuffeld. Maar gezien mijn werk kon ik toen, en kan ik nu, echt geen jong katje een leven geven (ik heb er nu eentje van 19,5, samen met zijn broertje in huis gehaald toen ze 9,5 waren), dus ik heb het beestje de volgende ochtend naar het asiel gebracht. Dat was op zich beslist niet makkelijk voor me, en ik werd toen behandeld alsof ik maar een lafaard was die dat beestje maar even snel kwam dumpen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:51 #24
33954 ElisaB
pi_104395379
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:57 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Klopt, maar we leven niet in een ideale wereld.
Nee, klopt. En daarom hebben we met elkaar zoveel te bespreken op FOK! :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:54 #25
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104395383
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:46 schreef 9611Niels het volgende:
Het is schunnig wat die man daar doet maar ik vrees dat als er dit soort oproepen komen dat men inderdaad makkelijker een huisdier zal verdrinken of nog veel erger om er vanaf te zijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:02:05 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104395439
Volgens mij is het een Fox of een Lupo.

Ik keur dit gedrag niet goed en het asiel krijgt zo een hoop extra kosten te verwerken terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn.

In ons asiel wordt ook niemand met de nek aangekeken wanneer ze een dier komen brengen, het gebeurt uiterst begripvol, veel mensen zijn over de toeren als ze hun dier weg moeten doen. Daarbij, dieren verzorgen is niet gratis, dus er mag best een afstandspremie betaald worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_104395461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asiel :{w
dan gaat hij bij mij ook gewoon over het hek :Y
even opgezocht en bij ons in de buurt is het 100euro voor een hond en dan kunnen daar nog eventuele dierenartskosten bijkomen als het beestje ziek bleek te zijn :o

mooi dat dat beest dus bij mij over het hek gaat!
pi_104395488
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij is het een Fox of een Lupo.

Ik keur dit gedrag niet goed en het asiel krijgt zo een hoop extra kosten te verwerken terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn.

In ons asiel wordt ook niemand met de nek aangekeken wanneer ze een dier komen brengen, het gebeurt uiterst begripvol, veel mensen zijn over de toeren als ze hun dier weg moeten doen. Daarbij, dieren verzorgen is niet gratis, dus er mag best een afstandspremie betaald worden.
Als ik er een aan een boom vind en hem wil afleveren bij een asiel dan is het wel hoogst onredelijk dat ik daar geld voor neer zou moeten tellen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:04:02 #29
33954 ElisaB
pi_104395519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

even opgezocht en bij ons in de buurt is het 100euro voor een hond en dan kunnen daar nog eventuele dierenartskosten bijkomen als het beestje ziek bleek te zijn :o

mooi dat dat beest dus bij mij over het hek gaat!
Of je belt gewoon netjes ff de dierenambulance en dat wordt het dier gratis losgeknoopt van de boom. Klaar, opgelost; no harm done :)

Ik snap soms serieus niet waarom mensen perse tot het lompe moeten overgaan. Gebrek aan creativiteit om gewoon ff een normale fatsoenlijke oplossing te bedenken. Dat is toch wel vrij droevig :{
pi_104395529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hoezo wordt er in de OP net gedaan of er iemand vermoord wordt? Er staat niet veel meer in dan het nieuwsbericht. Ik noem die man een engerd omdat ik het belachelijk vind om je beestje zo te dumpen. En ja natuurlijk zijn er nog veel meer manieren die nog belachelijker zijn, maar dat maakt deze manier nog niet goed.
En je maakt me echt niet wijs dat als je een dier vindt aan een boom en hem naar het asiel brengt, je er afstandskosten voor moet betalen.
pi_104395571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Of je belt gewoon netjes ff de dierenambulance en dat wordt het dier gratis losgeknoopt van de boom. Klaar, opgelost; no harm done :)

Ik snap soms serieus niet waarom mensen perse tot het lompe moeten overgaan. Gebrek aan creativiteit om gewoon ff een normale fatsoenlijke oplossing te bedenken. Dat is toch wel vrij droevig :{
newsflash: niet overal rijden dierenambulances! het is een vrijwilligers organisatie en niet elke regio heeft vrijwilligers die dit werk willen doen....
pi_104395585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maak het dan direct gratis.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:05:53 #33
33954 ElisaB
pi_104395592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef Oognip het volgende:

En je maakt me echt niet wijs dat als je een dier vindt aan een boom en hem naar het asiel brengt, je er afstandskosten voor moet betalen.
Is ook niet zo. Ik heb (ook al weer helaas) verschillende keren een beroep gedaan op het asiel in verband met dieren die in de problemen waren (maar niet mijn eigendom waren) en er is zelfs nooit over geld gesproken.

Opwinding voor niets dus :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:06:30 #34
33954 ElisaB
pi_104395616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
newsflash: niet overal rijden dierenambulances! het is een vrijwilligers organisatie en niet elke regio heeft vrijwilligers die dit werk willen doen....
Oke dan maar weer: wanneer ben jij voor het laatste naar het asiel geweest met een gevonden dier en heb je moeten betalen??
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:07:10 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104395642
Zo, een hond die over een hek gezet wordt. Vergeleken met deze man is Mladic maar een amateur. :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:07:28 #36
33954 ElisaB
pi_104395651
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op. Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Lijkt me uiterst rechtvaardig en niets mis mee. Trouwens: gratis bestaat sowieso niet. Of denk jij ook dat je schooltje en de huisarts gratis zijn?
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:07:36 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104395659
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het is in ieder geval wel degene die het beest gedumpt heeft nietwaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Een buurman van mij was met de politie op zijn hielen vertrokken, en had een katje van een paar maanden bij mij in mijn tuin achtergelaten (hij wist dat ik een katten-liefhebber was). 't Was een snikhete dag, en eigenlijk zou ik vanuit mijn werk direct naar een afspraak gaan, maar ik was iets vergeten, dus ik zag het gelukkig (anders ...), dus beestje binnengehaald, eten, drinken en bak klaargezet, en naar de afspraak. Iets na middernacht thuis, tot na 3 uur met dat beestje gespeeld en geknuffeld. Maar gezien mijn werk kon ik toen, en kan ik nu, echt geen jong katje een leven geven (ik heb er nu eentje van 19,5, samen met zijn broertje in huis gehaald toen ze 9,5 waren), dus ik heb het beestje de volgende ochtend naar het asiel gebracht. Dat was op zich beslist niet makkelijk voor me, en ik werd toen behandeld alsof ik maar een lafaard was die dat beestje maar even snel kwam dumpen.
Is inderdaad niet netjes maar ik heb een poosje in het asiel gewerkt en je schrikt echt als je ziet en hoort hoe mensen met hun dieren omgaan. En hoe ze gedumpt worden, ik ken verhalen van kittens die gewoon doodgedrukt zijn omdat ze ze door de brievenbus probeerden te proppen.

En wat mensen verzinnen om maar niets aan afstandskosten te hoeven betalen. Vergeet niet dat de meeste asiels zich tegenwoordig ook zo goed als zelf moeten bedruipen. Dieren die binnenkomen moeten nagekeken door een dierenarts, ingeeent, gechipped en dat zijn dan al de minimale kosten.

Het is toch heel normaal dat je bijdraagt aan de kosten die gemaakt moeten worden als jij je dier niet meer wilt verzorgen? Als je een dier vind kun je ze ook door de dierenambulance laten ophalen dan hoef je ze niet over een hekje te dumpen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104395706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Oke dan maar weer: wanneer ben jij voor het laatste naar het asiel geweest met een gevonden dier en heb je moeten betalen??
ikzelf niet, maar het plaatselijke asiel had het zelfs een keer in z'n eigen krantje staan: de persoon weigerde te betalen, nam het hondje weer mee en heeft het die nacht alsnog over het hek gegooid (en dan die verbaasde reacties op dat stukje :') )

en dat blaadje krijg ik dus omdat ik donateur ban van het asiel, maar dan nog blijf ik het van de zotte vinden dat ze willen dat je betaald voor een gevonden dier!
pi_104395724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op. Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Lijkt me uiterst rechtvaardig en niets mis mee. Trouwens: gratis bestaat sowieso niet. Of denk jij ook dat je schooltje en de huisarts gratis zijn?
Behalve dat per jouw uitleg iemand zijn huisdier gewoon aan een boom kan vastbinden en (optioneel) anoniem de dierenambulance of een asiel belt die dan vervolgens wel gratis het dier ophaalt. Dunkt mij dat een asiel alleen diervriendelijke acties uitlokt wanneer het gratis is, anders krijg je dit soort onzin.

Ofwel: schaakmat.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 15:09:08 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104395725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben echt stomverbaast over wat normaal gevonden word blijkbaar. Dieren worden als een soort wegwerpobject gezien en mensen moeten al blij zijn als je ze in ieder geval niet de strot hebt omgedraaid of zo :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:09:40 #41
33954 ElisaB
pi_104395747
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ikzelf niet, maar het plaatselijke asiel had het zelfs een keer in z'n eigen krantje staan: de persoon weigerde te betalen, nam het hondje weer mee en heeft het die nacht alsnog over het hek gegooid (en dan die verbaasde reacties op dat stukje :') )

en dat blaadje krijg ik dus omdat ik donateur ban van het asiel, maar dan nog blijf ik het van de zotte vinden dat ze willen dat je betaald voor een gevonden dier!
En dat was een hondje dat vastgebonden had gezeten in het bos? Jullie maken allemaal wel heel erg bijzondere dingen mee :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:10:18 #42
33954 ElisaB
pi_104395772
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:09 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Behalve dat per jouw uitleg iemand zijn huisdier gewoon aan een boom kan vastbinden en anoniem de dierenambulance of een asiel belt die dan vervolgens wel gratis het dier ophaalt. Dunkt mij dat een asiel alleen diervriendelijke acties uitlokt wanneer het gratis is, anders krijg je dit soort onzin.

Ofwel: schaakmat.
Je hebt gelijk hoor, meid ^O^
Opgelucht en blij?
pi_104395804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, meid ^O^
Opgelucht en blij?
Heel volwassen knul. Ik ga maar weer iets nuttigs doen in plaats van praten tegen een grijze muur.
pi_104395817
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Jullie maken allemaal wel heel erg bijzondere dingen mee :D
of jij bent wereldvreemd...
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:12:03 #45
33954 ElisaB
pi_104395830
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Heel volwassen knul. Ik ga maar weer iets nuttigs doen in plaats van praten tegen een grijze muur.
Je bevestigt alleen wat ik al de hele tijd beweer, namelijk dat het een gebrek aan fatsoen is. Je hebt het alleen zelf niet door _O-
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:14:46 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104395906
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef indaha het volgende:

[..]

Dit dus, ik hoop dat ze die man snel oppakken ,maar ben bang dat hij niet veel straf zal krijgen want een hond is nog steeds maar " een ding" -O-
Nou dat dus :@ Zelfs als je hond doodgebeten wordt door een andere hond gebeurt er niks, dus wat wil je bereiken met het vinden van deze "meneer"?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104395910
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Hoe kan het asiel nou bestaan als alle dieren gratis naar et asiel kunnen verhuizen? Ze kunnen niet alleen maar bestaan van sponsoren.
En daarbij komt, als je even denkt 'goh ik heb geen zin meer in deze hond/kat' dan kun je bij wijze van meteen naar het asiel om hem daar achter te laten. De drempel wordt wel iets hoger als er afstandskosten aan vast zitten. Maar goed als je niet meer voor je dier kan zorgen dan is het toch niet vervelend als je de laatste 100 euro nog moet betalen? Ik bedoel het zijn de laatste kosten die je aan het dier moet betalen. Dat mag je er toch wel voor over hebben?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:15:25 #48
33954 ElisaB
pi_104395931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

of jij bent wereldvreemd...
Het kan zomaar :Y

Voor de zekerheid heb ik zojuist even 8 sites van asiels bezocht. Voor afstand doen van een eigen dier wordt een vergoeding gevraagd. Gevonden dieren worden kosteloos opgenomen. Dat wil zeggen: bij de eerste 8 die ik bekeken heb. Zal je net zien dat de 9e dik wil verdienen aan hondjes die aan bomen hebben vastgezeten :X
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:16:23 #49
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104395955
Nou je moet wel kunnen bewijzen dat je die hond ergens gevonden hebt als ie niet van jou is en je niet wil dokken...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104396009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou je moet wel kunnen bewijzen dat je die hond ergens gevonden hebt als ie niet van jou is en je niet wil dokken...
Dat valt toch niet te bewijzen? Ik geloof echt niet dat je moet betalen voor een gevonden dier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')