Zoals ElisaB al zegt heeft het asiel een voordeur. Als je dan zo graag van je dier af wil, loop dan gewoon netjes het asiel binnen. Het is voor het hondje, asiel en toekomstige baasje ook wel fijn als het asiel weet waarom er afstand van het dier wordt gedaan, wat eventuele gezondheidsproblemen zijn, wat het gedrag van het dier is enz.quote:
Dit dus, ik hoop dat ze die man snel oppakken ,maar ben bang dat hij niet veel straf zal krijgen want een hond is nog steeds maar " een ding"quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, daar heeft een asiel een voordeur voor
Mên...
En als je dit soort acties ziet, is gebrek aan respect redelijk terecht. Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar via de voordeur kost het je tegenwoordig een klauw met geld. Dat je vroeger een dier daar gratis kon achterlaten is lang geleden.
Daarnaast, als je een huisdier af moet staan, wordt je door sommige asiel-medewerkers al direct benaderd alsof je de grootste dierenbeul ter wereld bent. Ze zijn misschien erg goed voor dieren, maar respect, medeleven, begrip voor mensen is af en toe ver te zoeken.
Als dit allemaal waar is dan is het een vicieuze cirkel he. Kost geld->illegaal dumpen->reputatie verslechtert->klanten die wel aan de balie komen worden vies aangekeken->nog meer illegaal dumpen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En als je dit soort acties ziet, is gebrek aan respect redelijk terecht. Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?
Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:46 schreef 9611Niels het volgende:
Beter dit dan in een zak met stenen in de rivier
Ik ben helaas re3delijk vaak in het asiel geweest de laatste tijd, maar ik heb op geen enkele manier wie dan ook behandeld zien worden als crimineel, dus ik vroeg me gewoon af waar mdejong de wijsheid vandaan heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:50 schreef trancethrust het volgende:
Als dit allemaal waar is dan is het een vicieuze cirkel he. Kost geld->illegaal dumpen->reputatie verslechtert->klanten die wel aan de balie komen worden vies aangekeken->nog meer illegaal dumpen.
Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zoals ElisaB al zegt heeft het asiel een voordeur. Als je dan zo graag van je dier af wil, loop dan gewoon netjes het asiel binnen. Het is voor het hondje, asiel en toekomstige baasje ook wel fijn als het asiel weet waarom er afstand van het dier wordt gedaan, wat eventuele gezondheidsproblemen zijn, wat het gedrag van het dier is enz.
Ow, vast. Je hebt een punt. Geef me een kwartiertje en ik bedenk honderden vervelendere manieren. Maar ik kan ook best een aantal betere manieren bedenkenquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:51 schreef Spouwerranger het volgende:
Dit. Er zijn veel ergere alternatieven en ik vind het heel wat dat meneer de moeite neemt om dat beest naar een asiel te brengen. Ik probeer nu niet de manier waarop het gebeurd is, goed te praten, maar zoiets moet je wel even in het achterhoofd houden.
Ook heel belangrijkquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef Leipo666 het volgende:
sinds wanneer mogen camera's beelden opnemen op de openbare weg?
Wow, ik ben activistquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:
Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben helaas re3delijk vaak in het asiel geweest de laatste tijd, maar ik heb op geen enkele manier wie dan ook behandeld zien worden als crimineel, dus ik vroeg me gewoon af waar mdejong de wijsheid vandaan heeft.
En verder... stél dat het waar is, dan keur ik het niet goed. Maar dat neemt niet weg dat je wel een beetje fatsoen in je donder mag hebben. Als je een dier neemt, dan zorg je daarvoor. Kan of wil je dat niet meer, dan los je dat netjes op. Maar deze manier is achterlijk. Ik ga ervan uit dat meneer wel gevonden wordt en alsnog met lichte dwang zover wordt gebracht dat hij netjes betaalt.
Ik geloof overigens niet dat het een VW is
VW Fox volgens mij.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben helaas re3delijk vaak in het asiel geweest de laatste tijd, maar ik heb op geen enkele manier wie dan ook behandeld zien worden als crimineel, dus ik vroeg me gewoon af waar mdejong de wijsheid vandaan heeft.
En verder... stél dat het waar is, dan keur ik het niet goed. Maar dat neemt niet weg dat je wel een beetje fatsoen in je donder mag hebben. Als je een dier neemt, dan zorg je daarvoor. Kan of wil je dat niet meer, dan los je dat netjes op. Maar deze manier is achterlijk. Ik ga ervan uit dat meneer wel gevonden wordt en alsnog met lichte dwang zover wordt gebracht dat hij netjes betaalt.
Ik geloof overigens niet dat het een VW is
Klopt, maar we leven niet in een ideale wereld.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow, vast. Je hebt een punt. Geef me een kwartiertje en ik bedenk honderden vervelendere manieren. Maar ik kan ook best een aantal betere manieren bedenken
idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asielquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, iedereen gaat er by default vanuit dat deze man de eigenaar van het beest is. Waar slaat dat op?
Een buurman van mij was met de politie op zijn hielen vertrokken, en had een katje van een paar maanden bij mij in mijn tuin achtergelaten (hij wist dat ik een katten-liefhebber was). 't Was een snikhete dag, en eigenlijk zou ik vanuit mijn werk direct naar een afspraak gaan, maar ik was iets vergeten, dus ik zag het gelukkig (anders ...), dus beestje binnengehaald, eten, drinken en bak klaargezet, en naar de afspraak. Iets na middernacht thuis, tot na 3 uur met dat beestje gespeeld en geknuffeld. Maar gezien mijn werk kon ik toen, en kan ik nu, echt geen jong katje een leven geven (ik heb er nu eentje van 19,5, samen met zijn broertje in huis gehaald toen ze 9,5 waren), dus ik heb het beestje de volgende ochtend naar het asiel gebracht. Dat was op zich beslist niet makkelijk voor me, en ik werd toen behandeld alsof ik maar een lafaard was die dat beestje maar even snel kwam dumpen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:42 schreef ElisaB het volgende:
Maar goed: wanneer ben jij voor het laatst onheus bejegend bij het asiel? Welk asiel was het en wat ging je er doen?
Nee, klopt. En daarom hebben we met elkaar zoveel te bespreken op FOK!quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:57 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Klopt, maar we leven niet in een ideale wereld.
Het is schunnig wat die man daar doet maar ik vrees dat als er dit soort oproepen komen dat men inderdaad makkelijker een huisdier zal verdrinken of nog veel erger om er vanaf te zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:46 schreef 9611Niels het volgende:
Beter dit dan in een zak met stenen in de rivier
even opgezocht en bij ons in de buurt is het 100euro voor een hond en dan kunnen daar nog eventuele dierenartskosten bijkomen als het beestje ziek bleek te zijnquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
idd: als ik een hond aan een boom zou hebben gevonden ga ik ook geen 75euro of meer betalen om dat beest af te mogen geven bij een asiel![]()
dan gaat hij bij mij ook gewoon over het hek
Als ik er een aan een boom vind en hem wil afleveren bij een asiel dan is het wel hoogst onredelijk dat ik daar geld voor neer zou moeten tellen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij is het een Fox of een Lupo.
Ik keur dit gedrag niet goed en het asiel krijgt zo een hoop extra kosten te verwerken terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn.
In ons asiel wordt ook niemand met de nek aangekeken wanneer ze een dier komen brengen, het gebeurt uiterst begripvol, veel mensen zijn over de toeren als ze hun dier weg moeten doen. Daarbij, dieren verzorgen is niet gratis, dus er mag best een afstandspremie betaald worden.
Of je belt gewoon netjes ff de dierenambulance en dat wordt het dier gratis losgeknoopt van de boom. Klaar, opgelost; no harm donequote:Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
even opgezocht en bij ons in de buurt is het 100euro voor een hond en dan kunnen daar nog eventuele dierenartskosten bijkomen als het beestje ziek bleek te zijn![]()
mooi dat dat beest dus bij mij over het hek gaat!
Hoezo wordt er in de OP net gedaan of er iemand vermoord wordt? Er staat niet veel meer in dan het nieuwsbericht. Ik noem die man een engerd omdat ik het belachelijk vind om je beestje zo te dumpen. En ja natuurlijk zijn er nog veel meer manieren die nog belachelijker zijn, maar dat maakt deze manier nog niet goed.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Er wordt in de OP net gedaan of er iemand is vermoord. Het enige dat er gebeurd is, is dat een hondje op een niet zo nette manier naar het asiel gebracht is.
Ik vind het stuitend hoe een stelletje activisten hier een heksenjacht begint. En dat meen ik serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |