En Jan trekt doodleuk de vriezer open om dan triomfantelijk met een ijsje tevoorschijn te komen. Terwijl hij inmiddels echt wel weet dat hij niet in de koelkast/vriezer mag komenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
"Op" werkt hier alleen voor dat ene moment. Dan zegt ze "moeten we nieuwe kopen, mama" en als we dan later boodschappen gaan doen, weet ze precies wat we nog moeten hebben
een appel in plakjes op je broodquote:Op donderdag 10 november 2011 23:11 schreef Troel het volgende:
Hier dus geen hazelnootpasta maar in huis, maar enkel nog chocoladepasta, sinds Ruben allergisch blijkt te zijn voor hazelnoten.
overigens in mijn ogen echt zoet beleg, maar ik vraag me af welk beleg wel echt gezond zou zijn, want ook smeerkaas en smeerworst en dergelijke is niet je van het natuurlijk.
allemaal behoorlijk vetquote:Op donderdag 10 november 2011 23:14 schreef DJMO het volgende:
Troel: Jan krijgt ook vaak boterhamworst, gewone jonge kaas of cervelaat als beleg. Dat hij dan meestal 't beleg opsnoept en z'n brood laat liggen soitOverigens wil een eitje er ook nog wel eens in gaan bij hem!
heel eerlijk? Ik heb geen flauw benul wat het voedingscentrum wel of (juist niet) adviseert. Ik doe wat mij goeddunkt (en voor Geert houd ik van borst tot boterham aan). Zelf zit ik nu verplicht aan de volle roomboter, ontbijt ik smorgens en eet ik gewoon echt het totaal dubbele van wat ik voor de zwangerschap at. En toch weeg ik nog maar 48 kgquote:Op donderdag 10 november 2011 23:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
allemaal behoorlijk vet
geeft niets, hier krijgt ze dat ook op brood hoor, maar als je de richtlijnen van het voedingscentrum heel droog gaat nemen dan mag ineens niets meer. Want wat the hell is er gebeurd met kaas? welke idioot heeft er verzonnen dat 20+ kaas een veul betere keuze is dan gewone kaas???
heb je dat wel eens geproefd?je kunt beter een a4'tje dubbelvouwen en dat op je boterham doen, ben je stukken goedkoper uit en t smaakt t zelfde.
*vind ik leuk*quote:Op donderdag 10 november 2011 23:22 schreef Memmel het volgende:
Ik ren ook maar weer eens door dit topic! Sinds ik niet meer werk heb ik het bijna te druk o te fokken. Ook erg eigenlijk!
Met Morris is alles OK. Hij heeft nu officieel zijn zus ingehaald qua kledingmaat, 110 en soms 116 it is. Schoenmaat 28. Niet echt meer een klein hummeltje dus.
Hij gaat inmiddels twee ochtenden in de week naar de psz, waarvan er een samen met Bep van Taartjesfee! Hij vindt het er erg leuk.
Dus...ik wou het maar even kwijt.
jeumig wat een lange!quote:Op donderdag 10 november 2011 23:22 schreef Memmel het volgende:
Ik ren ook maar weer eens door dit topic! Sinds ik niet meer werk heb ik het bijna te druk o te fokken. Ook erg eigenlijk!
Met Morris is alles OK. Hij heeft nu officieel zijn zus ingehaald qua kledingmaat, 110 en soms 116 it is. Schoenmaat 28. Niet echt meer een klein hummeltje dus.
Hij gaat inmiddels twee ochtenden in de week naar de psz, waarvan er een samen met Bep van Taartjesfee! Hij vindt het er erg leuk.
Dus...ik wou het maar even kwijt.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:17 schreef Kleurdoos het volgende:
arme oeke ; KIJK HAAR FILMPJE VERDORIE
Dat is een optie om te bekijken, hoewel ik betwijfel of ze het uit zal doen. Ze wil momenteel ook slapen met (behoorlijk wat) licht. Afgelopen week wilde schaap een keer het licht uitdoen toen wij naar bed gingen, 23 uur ofzo. Dus hij heel voorzichtig de deur open, keek nog even en zag dat ze bijna uit bed zou vallen. Hij haar dus recht gelegd, niets aan de hand, ze sliep gewoon door, lamp uitgedraaid (is een dimmer) en meteen zat ze rechtop in bed: nee, niet de lamp uit!quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het niet gewoon makkelijker ( en goedkoper) zo'n losse aan en uitknop te kopen voor de grote lamp? Kan ze m zelf uitdoen!
Het heet een draadloze wandschakelaar!
Ja, wij wilden eerst iets anders, echt heel leuk enzo, maar ik denk dat het zomaar misschien toch Ikea ofzo wordtquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, gekke fase. Daar had ik zo'n wandstekker lampje voor. Een behoorlijk fel schijnend nachtlampje. Maar goed, wij hebben gewoon van die Ikea wandlampen voor het lezen in bed.
Mijn charmes zijn echt geen 50 euro meer waardquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat meer te denken dat je je charmes misschien op een verkoper kunt gebruiken.![]()
Ik weet niet of ze ze er ook verkopen, eigenlijk!
Elin zit ook al een tijd in die fase, groot licht aan. bij mij gaat ie steevast uit, ik leg haar dan liever een kwartier uit dat er niets engs is (want gisteren liep er bijvoorbeeld een zogenaamde schildpad door haar kamer, die heb ik er dus hardhandig uitgewerkt STOMME SGILPAAAAAAAF..quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een optie om te bekijken, hoewel ik betwijfel of ze het uit zal doen. Ze wil momenteel ook slapen met (behoorlijk wat) licht. Afgelopen week wilde schaap een keer het licht uitdoen toen wij naar bed gingen, 23 uur ofzo. Dus hij heel voorzichtig de deur open, keek nog even en zag dat ze bijna uit bed zou vallen. Hij haar dus recht gelegd, niets aan de hand, ze sliep gewoon door, lamp uitgedraaid (is een dimmer) en meteen zat ze rechtop in bed: nee, niet de lamp uit!
Lamp weer beetje aangedraaid en ze draaide zich om en sliep verder.
Maar nu ik erover denk, is dat sowieso wel een goede optie, want het duurt nog wel een flink aantal jaren voor ze zelf bij de dimmer kan
Als er iets engs was om weg te jagen, zou ik dat zeker doen, maar dat is het punt niet. Ze wil ten eerste even lezen, en ten tweede heeft ze liever licht op het moment. Gaat wel weer over, denk ik dan. En we hebben ene dimmer erop zitten, dus het is geen heel groot licht wat aan is. Toch lijkt een leeslampje a la die bloem me wel wat.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin zit ook al een tijd in die fase, groot licht aan. bij mij gaat ie steevast uit, ik leg haar dan liever een kwartier uit dat er niets engs is (want gisteren liep er bijvoorbeeld een zogenaamde schildpad door haar kamer, die heb ik er dus hardhandig uitgewerkt STOMME SGILPAAAAAAAF..
en dan mag het licht ook uit.
Manuel laat r wel eens met licht aan slapen omdat ie geen zin heeft in gezeur.. ze heeft zo'n bloemenlamp die vicky heeft gepost..en daar komt een hoop licht uit
Oh maar het is niet alleen het wegjagen hoor, elke avond heeft ze wel een nieuwe smoes,En ik denk dat we daarin verschillenquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iets engs was om weg te jagen, zou ik dat zeker doen, maar dat is het punt niet. Ze wil ten eerste even lezen, en ten tweede heeft ze liever licht op het moment. Gaat wel weer over, denk ik dan. En we hebben ene dimmer erop zitten, dus het is geen heel groot licht wat aan is. Toch lijkt een leeslampje a la die bloem me wel wat.
Haha EstrysSenna kan ook zo enthousiast doen, maar vooral voor het eten. Dan wil ze even kijken wat we aan het koken zijn, en dan zegt ze heel blij "lekker nasi/pasta/brocolli/whatever" en als we dan aan tafel zitten, is ze na twee happen klaar
Ik heb zelf ook altijd nog gelezen voor ik sliep en ik vind het heel prima als ze dat doet. ik vind het ook neit erg als ze met licht aan wil slapen, ik vind alleen dat het grote licht dan eigenlijk niet aan moet. Dus moeten we maar iets regelen om bij te lezen en tot die tijd doen we het zoquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Oh maar het is niet alleen het wegjagen hoor, elke avond heeft ze wel een nieuwe smoes,En ik denk dat we daarin verschillenwant elin kan een hoop 'liever' hebben, die lamp gaat gewoon uit. en in bed is slapen en niet lezen of spelen, dat doen we voor bedtijd wel
Bij ons is het andersom, zodra Roy zijn bed nog maar ziet, klampt hij zich aan één van ons vast en begint te huilen,en eer hij dan slaapt zijn we soms uren verderquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:03 schreef Vicky het volgende:
Bar, het inslapwn gaat heel goed. Het doorslapen is bal. Mevrouw komt er elke nacht uit en beland dan in ons bed. Het stomme is: zodra haar hoofd het kussen raakt slaapt ze weer. We laten het voorlopig even zo. Het is zo'n chaos bij ons in huis.. Eerst maar eens de boel klaar hebben, dan gaan we ons weer op het slapen richten.
Roy is nu stil, hij hoest zo nu en dan. een uurtje vanavond eer hij kalm werd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:20 schreef wickie het volgende:
Niels arm jochie, maar wat een mooie foto![]()
Mijn grote kleine meid is uit logeren bij opa en oma al voor de 2e nacht.
Bar hoe gaat het nu met 'm?
Ik ook! Een voorspelling?quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:31 schreef Vicky het volgende:
Oeehh KD ben benieuwd wat daar stond
Serpente , ze was om 5.10 wakker.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:32 schreef krijtlijk het volgende:
Maar toch kon ik het niet laten om te zeggen dat sinterklaas wel een beetje chagrijnig zou worden als hij zijn tanden niet goed zou poetsen
Senna, slimmerd!quote:Op zondag 13 november 2011 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Wij maken het niet al te spannend. Sterker nog, ik moest vanmorgen al meteen kiezen tussen een leugentje en de waarheid, want Senna vroeg meteen: "Heb jij dat gekocht voor mij, mama?"
Daar heb ik maar gewoon ja op gezegd, en gezegd dat dat is omdat het Sinterklaastijd is. En zeggen dat ze lief moet zijn omdat ze anders niets krijgt, gaan we echt niet doen!
Lol, dat gaat hier de hele dag zo en met álles wat ik doe.. ik doe tegenwoordig maar niks meer zelf..quote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen.
Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Zo herkenbaar, dat weere terugleggen om helemaal zelf te doen. Oscar begint daar nu ook mee, eerst dacht ik even grrrrr, maar toen herinnerde ik me dat Sasha dat ook exact zo deed en dat we met meeveren veel verder komen dan met zelf ook koppig zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen.
Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Heeel herkenbaarquote:Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar denk je dan bjivoorbeeld aan?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugenongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.
Ze kent echt alle liedjesquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
Senna heeft het altijd wel gehad, zeker bij mij. Ik zie wel dat er inmiddels wat vooruitgang in zit en ze wat beter zelf kan spelen, maar nog niet zoals ik hier van andere kindjes lees of zie in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.
In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
Nee, mepdingen heeft ze niet. Een stokpaard om mee te rennen, heeft ze niet nodigquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:07 schreef simmu het volgende:
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
ow, Senna doet dat ook niet eigenlijk, maar er komen ook wel eens kindjes spelen die dat wel doenquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook)
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 08:37 schreef Aoraki het volgende:
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
Ja maar daar kun je het niet op gokken. Want als het niet vanzelf komt en je maar blijft uitstellen is ie straks 4 en is de achterstand nog groter!!quote:Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn
Toch is het wel gek, want bv voor fietsen zegt hij iets in de trant van ashja, dat lijkt er echt niet op. Toch bedoelt hij het wel echt, omdat hij steeds als ie een fietser ziet, dat zegt. En als hij op zijn eigen fiets wil, zegt hij het ook en als ie met papa gaat fietsen. Maar hoe hij dan aan die klank komt... Geen idee.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ligt eraan. Want bij Leander deden ze dat niet bij het cb en bij het audiologischcentrum ook niet. Leander zegt bv tegen motor/brommer altijd wawaquote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ja!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef oeke het volgende:
Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko.
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
Dat heb ik al als iemand gewoon 'live' tegen me praat. Ik zit echt te veel op facebook.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).quote:Op woensdag 16 november 2011 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?
da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarigequote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).
Ik ga maandag meedraaien.
De taalprodctie test die bij Jan werd afgenomen werd _eigenlijk_ net een twee weken te vroeg gedaan. We waren klaar met de test, en hij sprak ineens in drie woordzinnen. (daarvoor alleen losse woorden en heel soms een twee woordzin). Vanavond bij het douchen wilde hij papa een kus geven. Oke, papa bukt, Jan geeft een kus, draait zich om naar mij en zegtL "Mama ook een kus"quote:Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je meedraait!quote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).
Dat zou Wolf ook doen! Volgens mij is dat volkomen normaal peutergedrag.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Eensch.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
Nee, eigenlijk niet. Het is een vrolijk, gezellig, vriendelijk jochie. Wel een echte peuterquote:Op woensdag 16 november 2011 19:46 schreef simmu het volgende:
[..]
da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige![]()
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Eensch.
Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?
Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
Kom op, Karin, ik val er toch helemaal niet over dat ze 'dingen melden die ze signaleren'? Als je het zo formuleert zal er niemand zijn die het ermee oneens is. Sterker nog, elke ouder zou willen dat problemen gemeld werden!quote:Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
Dat zou ik ook wel heel kwalijk vinden, als ze het woord autisme in de mond nemen zonder daar iets van onderzoek voor te hebben gedaan. Daar zou ik dan wel weer pislink van worden.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".quote:Op woensdag 16 november 2011 20:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".
Precies, dat is het. Er kan iets zijn, er kan niets zijn. Als ik schijt had aan de mening van de leidster van de psz, had ik het niet bij het cb verteld en had ik niet gekozen voor CB+. De arts op het cb stelde 3 opties voor me :quote:Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef simmu het volgende:er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
Vervelend dat je dat naar vindt. ik zie er niks naars in. Het kwam op mij over als: ze zeggen iets over mijn kind wat ik niet vindt kloppen dus wie weet haal ik hem er wel af (dat is wel even heel kort door de bocht) Ik vraag me dan af hoe je er over een dik jaar mee omgaat als ze op school iets zeggen over zijn gedrag. Wie weet is het niks... wie weet is het iets wat ze nu kunnen tackelen en heeft ie straks nergens last meer van. Ze doen het voor hem, niet om jou te pesten.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef McLaura het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.
Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).
Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.
En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
Dankjewel. Bij het meedraaien hoop ik 2 dingen : dat ik zie hoe Thijs op de leidsters reageert, en dat de leidsters zien dat Thijs met mij wel oogcontact etc maakt.quote:
dan heb je alleen gelezen wat je wilt lezen, want ik heb ook heel duidelijk erin gezet dat het heel vervelend is om te horen als moeder zijndequote:Op woensdag 16 november 2011 21:19 schreef McLaura het volgende:
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.
Oh, zeker. Ik ken zelfs 2 hele dichtbije voorbeelden waarin IK iets doorhad wat bleek te kloppen.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden.
Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!quote:Op woensdag 16 november 2011 21:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.
En dat is ook heel knap van je, je kwetsbaar opstellen. Kop in het zand is de makkelijkste weg, maar niet altijd de juiste. Goed van je dat je actie onderneemt.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:46 schreef McLaura het volgende:
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
Oh, oké. Thijs is 97 cm en 15 kg, en dat is gemiddeld. De grens is dus maar klein (in kilo's).quote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
Volgens mijn link is dat net pas in overgewicht, en niet overdreven. Vanaf 18,4 is het overgewicht en Ivan zit op 18,9.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |