abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104226545
De Peuters:

24 november 2007: R, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
29 februari 2008: Kyelle, dochter van Tjabbobabbekaai
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_104226620
"Op" werkt hier alleen voor dat ene moment. Dan zegt ze "moeten we nieuwe kopen, mama" en als we dan later boodschappen gaan doen, weet ze precies wat we nog moeten hebben :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104226647
Ssserpente, ligt eraan of je chocoladehazelnootpasta (suikerrrrr) bedoelt of hazelnootpasta van de biowinkel (gehakte hazelnoten met olie).
pi_104226713
Die eerste. Maar wel biologisch. :P
pi_104226820
Nou ja, suiker dus. Ik weet eigenlijk niet of chocolade in die vorm ook caffeine bevat :? Nooit in verdiept, Emma krijgt nog geen chocolade.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 23:00:58 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104226838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
"Op" werkt hier alleen voor dat ene moment. Dan zegt ze "moeten we nieuwe kopen, mama" en als we dan later boodschappen gaan doen, weet ze precies wat we nog moeten hebben :')
En Jan trekt doodleuk de vriezer open om dan triomfantelijk met een ijsje tevoorschijn te komen. Terwijl hij inmiddels echt wel weet dat hij niet in de koelkast/vriezer mag komen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104227331
Haha Sserpente, ik zou ook zeggen ongezond! Ik heb dat trouwens nooit zo begrepen, het is toch chocoladepasta? Ik proef bijna nooit wat van die hazelnoten. :@

Gooi ik hem er gewoon nog een keertje in, omdat ik hem zelf heel leuk vind! :P

Goh, door al die verhalen wil ik Ko nog liever gaan wegen. Volgende week maar even naar het weeguurtje dan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 10 november 2011 @ 23:11:06 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_104227375
Hier dus geen hazelnootpasta maar in huis, maar enkel nog chocoladepasta, sinds Ruben allergisch blijkt te zijn voor hazelnoten.

overigens in mijn ogen echt zoet beleg, maar ik vraag me af welk beleg wel echt gezond zou zijn, want ook smeerkaas en smeerworst en dergelijke is niet je van het natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 23:14:29 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104227545
Troel: Jan krijgt ook vaak boterhamworst, gewone jonge kaas of cervelaat als beleg. Dat hij dan meestal 't beleg opsnoept en z'n brood laat liggen soit :') Overigens wil een eitje er ook nog wel eens in gaan bij hem!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104227572
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:11 schreef Troel het volgende:
Hier dus geen hazelnootpasta maar in huis, maar enkel nog chocoladepasta, sinds Ruben allergisch blijkt te zijn voor hazelnoten.

overigens in mijn ogen echt zoet beleg, maar ik vraag me af welk beleg wel echt gezond zou zijn, want ook smeerkaas en smeerworst en dergelijke is niet je van het natuurlijk.
een appel in plakjes op je brood :Y)
en dat is op een geroosterde boterham verdorie nog haske lekker ook! :D

chocopasta in welke vorm dan ook is voor mij echt zoet beleg, tenzij wat wup zegt maar dat schaar ik eerder onder de categorie notenpasta en de hazelnootpasta zoals nuttela valt meer in de categorie chocopasta.
:)
pi_104227652
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:14 schreef DJMO het volgende:
Troel: Jan krijgt ook vaak boterhamworst, gewone jonge kaas of cervelaat als beleg. Dat hij dan meestal 't beleg opsnoept en z'n brood laat liggen soit :') Overigens wil een eitje er ook nog wel eens in gaan bij hem!
allemaal behoorlijk vet :D

geeft niets, hier krijgt ze dat ook op brood hoor, maar als je de richtlijnen van het voedingscentrum heel droog gaat nemen dan mag ineens niets meer. Want wat the hell is er gebeurd met kaas? welke idioot heeft er verzonnen dat 20+ kaas een veul betere keuze is dan gewone kaas???
heb je dat wel eens geproefd? :') je kunt beter een a4'tje dubbelvouwen en dat op je boterham doen, ben je stukken goedkoper uit en t smaakt t zelfde.
  donderdag 10 november 2011 @ 23:22:27 #12
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_104227952
Ik ren ook maar weer eens door dit topic! Sinds ik niet meer werk heb ik het bijna te druk o te fokken. Ook erg eigenlijk!

Met Morris is alles OK. Hij heeft nu officieel zijn zus ingehaald qua kledingmaat, 110 en soms 116 it is. Schoenmaat 28. Niet echt meer een klein hummeltje dus.
Hij gaat inmiddels twee ochtenden in de week naar de psz, waarvan er een samen met Bep van Taartjesfee! Hij vindt het er erg leuk.

Dus...ik wou het maar even kwijt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 23:28:20 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104228262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

allemaal behoorlijk vet :D

geeft niets, hier krijgt ze dat ook op brood hoor, maar als je de richtlijnen van het voedingscentrum heel droog gaat nemen dan mag ineens niets meer. Want wat the hell is er gebeurd met kaas? welke idioot heeft er verzonnen dat 20+ kaas een veul betere keuze is dan gewone kaas???
heb je dat wel eens geproefd? :') je kunt beter een a4'tje dubbelvouwen en dat op je boterham doen, ben je stukken goedkoper uit en t smaakt t zelfde.
heel eerlijk? Ik heb geen flauw benul wat het voedingscentrum wel of (juist niet) adviseert. Ik doe wat mij goeddunkt (en voor Geert houd ik van borst tot boterham aan). Zelf zit ik nu verplicht aan de volle roomboter, ontbijt ik smorgens en eet ik gewoon echt het totaal dubbele van wat ik voor de zwangerschap at. En toch weeg ik nog maar 48 kg :') Jan eet met mij mee, al krijgt hij dan halvarine en volle melk (ipv de volle melk neem ik regelmatig slagroom in m'n koffie :') ) . Ik ben nog nooit een calorieenteller gweest om eerlijk te zijn.

donderdag 10 november 2011 @ 23:39:25 #14
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_104228751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:22 schreef Memmel het volgende:
Ik ren ook maar weer eens door dit topic! Sinds ik niet meer werk heb ik het bijna te druk o te fokken. Ook erg eigenlijk!

Met Morris is alles OK. Hij heeft nu officieel zijn zus ingehaald qua kledingmaat, 110 en soms 116 it is. Schoenmaat 28. Niet echt meer een klein hummeltje dus.
Hij gaat inmiddels twee ochtenden in de week naar de psz, waarvan er een samen met Bep van Taartjesfee! Hij vindt het er erg leuk.

*vind ik leuk*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_104228855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:22 schreef Memmel het volgende:

jeumig wat een lange! :o zn zus voorbij O+

leuk dat ie t zo naar zn zin heeft <3
pi_104230540
arme oeke ; KIJK HAAR FILMPJE VERDORIE
:D
pi_104231615
Ko :o :D wat gaaf zeg dat tellen!
Hij slaat de 6 en 12 over, best fascinerend. Net alsof het hoort dat je na 6 cijfers iets over móet slaan.
Hij registreert wel dat hij wat anders dot want herhaalt daarna of ervoor een handeling. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn, hoogstwaarschijnlijk wel.
Maar wat geweldig om te zien, het is nog zo ver van mijn bed show. Ik kan haast niet bedenken dat mijn kleine uk binnen afzienbare tijd ook gaat tellen
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104233937
Wat goed zeg van Ko!!
Senna kan wel het lijstje een behoorlijk eind opdreunen, maar echt tellen zoals Ko met dat vingertje echt niet! Schattig stemmetje ook O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 november 2011 @ 08:26:55 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104234389
Jan vond net ergens een notitieboekje. Nu zit hij een boodschappenlijstje te maken, en ik hoorde hem zeggen: koffie voor mama
O+

pi_104234485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:17 schreef Kleurdoos het volgende:
arme oeke ; KIJK HAAR FILMPJE VERDORIE
:D
O+

Wooh Memmel, wat een reuzejongen heb jij in huis! :D
En wat fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft op de psz met Beppie. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 november 2011 @ 08:36:25 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104234503
en nu mag ik hopen dat het toilet niet verstopt raakt :{ Hij spoelt net in één onbewaakt ogenblik z'n onderbroek door de wc :')

vrijdag 11 november 2011 @ 08:37:13 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104234515
Oh wat een schattig filmpje. O+ en zo'n rij duplo-auto's met schapen en paarden. ff een cliché erin hoor, maar ohohoh wat gaat het snel! En wat vergeet je die dingen ook weer snel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104236147
Dat stemmetje van Ko! :D Heel knap. Ivan komt niet verder dan 10.

DJMO, ik vraag me af wat er gebeurt als je bijvoorbeeld samen met Jan smoothies maakt. Zet hem op een trapje bij het aanrecht, snijd samen stukjes aardbei of zo (hij met een kindermes, vanzelfsprekend :+), laat hem de stukjes in de blender gooien, snoep intussen wat aardbei, kijk of hij ook wil snoepen zonder er druk op te zetten, laat hem yoghurt erbij gieten en de blender aanzetten. Zou hij dan misschien wel gewoon fruit gaan eten?

Het mandarijnseizoen is weer begonnen en ik ga dit jaar weer een poging wagen om Ivan aan de mandarijntjes te krijgen. Ik hoop dat het lukt door zelf bijvoorbeeld met een kop thee en een mandarijn op de bank te zitten en zichtbaar te smullen. :') Meestal is hij dan zo geïnteresseerd dat hij het ook wil proberen. Wat betreft groentes heb ik maar matig succes met deze strategie. Dan gaat z'n 'help! gezond!'-radar af of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104236206
snoezig oeke O+

selene kan ook tot 20 tellen maar weigert de 12 mee te laten doen. ik heb geeeeeen idee waar dat vandaan komt. vannacht eventjes ergens een om haar piep (heur knuffelmuis in bed) huilend meisje, maar i guess dat ze hem zelf alweer vond. om vervolgens vanochtend tegen de papa heel verontwaardigd te roepen dat die haar piep gestolen had! :(
:?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104236310
Het ging pas toch over lampen? Wij hebben onderstaande lamp (van Fatboy) gekregen. Heel fijn! Net als de Ikeaspookjes is hij oplaadbaar en hij heeft 2 standen. Als je aan het labeltje trekt gaat 'ie aan en hij is volledig gesloten waardoor 'ie kindproof is.

pi_104236504
Kindproof als in: ze kan hem bij wijze van spreken mee in bed nemen en als knuffel gebruiken?

Het lampje dat we hadden gezien, gaat niet door. Ze kunnen er geen houten frame bij leveren, en het witijzeren frame dat ze wel hadden, vond ik meer geschikt voor een kamer in een bejaardenhuis :P Ik had bij lobbes.nl een lampbloem besteld, ook kindproof, en ze vindt hem geweldig leuk en mooi en interessant, maar hij geeft niet voldoende licht en dus slaapt ze alsnog met het grote licht aan. Ik sta dus nog steeds open voor opties, maar ze moeten wel echt behoorlijk licht geven!
pi_104236637
Ja, hij is van plastic. Ivan krijgt hem 's ochtends in bed om nog wat te lezen. Dan kan ik naar m'n werk en kan lief nog even verder slapen.

Ik zie nu dat 'ie niet al te goedkoop is (50 euro). Bij de Villa Arena geven ze ze gratis weg. Ik weet alleen niet zo goed waarbij. Wij kregen het lampje bij onze bank.
pi_104236664
Whahaha, wij willen best nog een nieuwe bank, maar die zit nu niet in het budget :P Kunnen we toch echt beter een ietwat duurder lampje kopen, gok ik ;) Ze verkopen ze ook bij Villa Arena?
pi_104236754
Ik zat meer te denken dat je je charmes misschien op een verkoper kunt gebruiken. O-)

Ik weet niet of ze ze er ook verkopen, eigenlijk!
pi_104236780
Miss Kim heeft een nachtlampje die alle kleuren geeft. Is behoorlijk fel. Kun je als disco instellen of per kleur. Blauw is haar lievelingskleur en als ik dan 's avonds ga kijken hoef ik nergens een lamp extra aan te doen, zie alles goed.

Over eten kan ik amper meepraten. Sinds zijn gebroken arm en alles eromheen eet hij dramatisch.
Hier is de regel op woensdag, zaterdag en zondag krijgen ze een broodje chocopasta.
Tyler eet wel kaas en worst, vooral boterhamworst en ham, meestal laat hij het brood dan liggen.
Crackers kaal of met pindakaas, daar is hij gek op.
Avondeten nihil. Dan eet hij wel een bak turkse yoghurt en een toetje. Hij is gek op banaan en als hij in een goede bui is, eet hij wel een appel.
Koekjes zijn uiteraard altijd goed, net zoals de berenchips van de lidl. En als ik cornflakes eet, komt hij schooien :P Ik hou er dan al rekening mee dat hij ook wil.
Drinken is nog steeds alleen water uit de bidon en een pakje taksi op de psz en in het weekend.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:21:37 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104236842
Is het niet gewoon makkelijker ( en goedkoper) zo'n losse aan en uitknop te kopen voor de grote lamp? Kan ze m zelf uitdoen!

Het heet een draadloze wandschakelaar!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104236936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het niet gewoon makkelijker ( en goedkoper) zo'n losse aan en uitknop te kopen voor de grote lamp? Kan ze m zelf uitdoen!

Het heet een draadloze wandschakelaar!
Dat is een optie om te bekijken, hoewel ik betwijfel of ze het uit zal doen. Ze wil momenteel ook slapen met (behoorlijk wat) licht. Afgelopen week wilde schaap een keer het licht uitdoen toen wij naar bed gingen, 23 uur ofzo. Dus hij heel voorzichtig de deur open, keek nog even en zag dat ze bijna uit bed zou vallen. Hij haar dus recht gelegd, niets aan de hand, ze sliep gewoon door, lamp uitgedraaid (is een dimmer) en meteen zat ze rechtop in bed: nee, niet de lamp uit!
Lamp weer beetje aangedraaid en ze draaide zich om en sliep verder.

Maar nu ik erover denk, is dat sowieso wel een goede optie, want het duurt nog wel een flink aantal jaren voor ze zelf bij de dimmer kan :D
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:27:03 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104236983
Ah ja, gekke fase. Daar had ik zo'n wandstekker lampje voor. Een behoorlijk fel schijnend nachtlampje. Maar goed, wij hebben gewoon van die Ikea wandlampen voor het lezen in bed.
pi_104236999
Amber heeft deze op haar kamer

en die geeft behoorlijk wat licht.

Deze is ook leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104237019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, gekke fase. Daar had ik zo'n wandstekker lampje voor. Een behoorlijk fel schijnend nachtlampje. Maar goed, wij hebben gewoon van die Ikea wandlampen voor het lezen in bed.
Ja, wij wilden eerst iets anders, echt heel leuk enzo, maar ik denk dat het zomaar misschien toch Ikea ofzo wordt :P

die bloem vind ik wel leuk :Y
pi_104237024
wij zijn met eten enerzijds heel makkelijk, ze weten zelf hoeveel honger ze hebben, dus tsjah. we dringen nooit aan. anderzijds ben ik dan wel weer heel star met dingen, in de zin van 's ochtends ontbijt (aan tafel), dan 1 fruitmoment, lunch, na het slaapje een koekje en dan avondeten met yoghurt als toetje.

ze mag wel zelf haar ontbijt kiezen: yoghurt met muesli, maisvlokjes met melk, brinta met melk of smacks. fruit mag ze ook zelf kiezen en als ze het op tafel laat staan pikt ravi het. idem met haar drinken trouwens :P dat zelf ontbijt kiezen heeft trouwens ook als bijkomstigheid dat ravi 's ochtends meestal ook muesli met yoghurt eet (wat nou mondtrauma :+ ) want die wil uiteraard alles wat zn zusje heeft OOOOHK
pi_104237121
Zo moeilijk als Mikael was/is met eten zo makkelijk is Leander. Die eet alles. En hij proeft ook alles.
We gingen met halloween pompoenen uithollen. En Mikael vroeg of je dat binnenste kon eten. Dus ik vertel wat je er allemaal mee kunt maken. Ondertussen Leander maar steeds een hapje nemen. En weer uitspugen want niet lekker. Dus weer nieuw hapje en zo ging het een tijdje door. De pompoen was leeg en Leander zucht: Ohh lekkerrrrr :Y)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104237442
Ko O+! Wat knap!
Niels telt 1-2-3-5-9-10 :D Van 1 tot 3 is echt tellen, alles wat meer is is 10 :P

Niels is tegenwoordig ongelooflijk kieskeurig wat avondeten en dan vooral groenten betreft. Als er ook maar iets groens inzit eet hij het niet meer. Zo is hij dol op pasta, maar no way dat hij het eet wanneer er spinazie doorheen zit. Helaas heeft hij nu volgens mij ook in de gaten dat soep van groenten gemaakt is.
Van de week bakte ik mini pannenkoekjes met geraspte courgette. Niels smulde de helft van een pannenkoekje op en ineens spot hij iets groens; hij heeft de pannenkoeken niet meer aangeraakt :')
Het lijkt wel instinctief, dat ze denken dat groen giftig is :D Maar ik vind het zo onlogisch, bruin wordt wel lekker gevonden: gebakken dingen. Terwijl in de natuur bruin veelal bederf betekent.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104237491
Niels is trouwens ziek. Gisteren verkouden geworden met veel hoesten en een paar keer overgegeven en erg misselijk. Vannacht had hij er ook nog koorts bij. Nu gaat het weer beter, maar hij durft nog niets te eten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104237852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat meer te denken dat je je charmes misschien op een verkoper kunt gebruiken. O-)

Ik weet niet of ze ze er ook verkopen, eigenlijk!
Mijn charmes zijn echt geen 50 euro meer waard :')
pi_104238311
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een optie om te bekijken, hoewel ik betwijfel of ze het uit zal doen. Ze wil momenteel ook slapen met (behoorlijk wat) licht. Afgelopen week wilde schaap een keer het licht uitdoen toen wij naar bed gingen, 23 uur ofzo. Dus hij heel voorzichtig de deur open, keek nog even en zag dat ze bijna uit bed zou vallen. Hij haar dus recht gelegd, niets aan de hand, ze sliep gewoon door, lamp uitgedraaid (is een dimmer) en meteen zat ze rechtop in bed: nee, niet de lamp uit!
Lamp weer beetje aangedraaid en ze draaide zich om en sliep verder.

Maar nu ik erover denk, is dat sowieso wel een goede optie, want het duurt nog wel een flink aantal jaren voor ze zelf bij de dimmer kan :D
Elin zit ook al een tijd in die fase, groot licht aan. bij mij gaat ie steevast uit, ik leg haar dan liever een kwartier uit dat er niets engs is (want gisteren liep er bijvoorbeeld een zogenaamde schildpad door haar kamer, die heb ik er dus hardhandig uitgewerkt STOMME SGILPAAAAAAAF..
en dan mag het licht ook uit.
Manuel laat r wel eens met licht aan slapen omdat ie geen zin heeft in gezeur.. ze heeft zo'n bloemenlamp die vicky heeft gepost..en daar komt een hoop licht uit ;(
pi_104238570
Wij hebben dat maanlampje met daarin een ledlampje wat weinig ligt geeft. Maar ik laat die nooit aan, Niels heeft nog geen last van bang zijn in het donker.
Hij heeft ook nog een klein nachtlampje op batterijen:

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 11-11-2011 11:19:36 ]
pi_104238699
Seb is sinds hij geen middagslaap meer doet zo moe dat hij geen boe of bah meer kan zeggen, zodra hij zijn bed ziet slaapt hij al. Meestal laat ik het licht op de overloop aan tot wij naar bed gaan en dan doe ik hem uit, heel handig dat we een bovenlicht hebben.

Wat betreft eten, wij bemoeien ons maar weinig met wat hij wel of niet op eet. Het gaat heel goed eigenlijk eet hij alles wel. Soms neemt hij maar een paar happen maar hij eet altijd wel iets. En regelmatig zegt hij tijdens het eten: "mmmmm mama heeeeerlijk'' _O- slijmjurk
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104239007
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Elin zit ook al een tijd in die fase, groot licht aan. bij mij gaat ie steevast uit, ik leg haar dan liever een kwartier uit dat er niets engs is (want gisteren liep er bijvoorbeeld een zogenaamde schildpad door haar kamer, die heb ik er dus hardhandig uitgewerkt STOMME SGILPAAAAAAAF..
en dan mag het licht ook uit.
Manuel laat r wel eens met licht aan slapen omdat ie geen zin heeft in gezeur.. ze heeft zo'n bloemenlamp die vicky heeft gepost..en daar komt een hoop licht uit ;(
Als er iets engs was om weg te jagen, zou ik dat zeker doen, maar dat is het punt niet. Ze wil ten eerste even lezen, en ten tweede heeft ze liever licht op het moment. Gaat wel weer over, denk ik dan. En we hebben ene dimmer erop zitten, dus het is geen heel groot licht wat aan is. Toch lijkt een leeslampje a la die bloem me wel wat.

Haha Estrys :D Senna kan ook zo enthousiast doen, maar vooral voor het eten. Dan wil ze even kijken wat we aan het koken zijn, en dan zegt ze heel blij "lekker nasi/pasta/brocolli/whatever" en als we dan aan tafel zitten, is ze na twee happen klaar :')
pi_104239600
Die paddenstoelenlampjes zijn leuk twinkly!!! Waar haal je die?

Vanmorgen met lars een lampion gemaakt, hij mocht verven, geweldig natuurlijk.
Ik had eigenlijk in mijn hoofd om er, hoe gemakkelijk, eentje te halen bij de blokker, maar ik hou zelf zoooooo van zelfgeknutselde lampions, dat ik het ook niet kon om er eentje te kopen, dus toch nog maar even aan de knutsel, een vis is het geworden.
Ik zal later een foto posten, nu weer verder het liedje erin rammen, dan kan hij mooi met meike op pad vanavond voor sintmaarten.
En eindelijk niet eens het geijkte sintmaarten de koeien hebben staarten blabla liedje, meike heeft een makkelijk liedje geleerd over mickey mouse, en lars kent hem ook al aardig.

Mickey mouse ging lichtje lopen
Iedereen deed zijn deurtje open
Mickey mouse zei dankjewel
En ging naar de volgende bel

Op melodie van mickey mouse ging visjes vangen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104240266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als er iets engs was om weg te jagen, zou ik dat zeker doen, maar dat is het punt niet. Ze wil ten eerste even lezen, en ten tweede heeft ze liever licht op het moment. Gaat wel weer over, denk ik dan. En we hebben ene dimmer erop zitten, dus het is geen heel groot licht wat aan is. Toch lijkt een leeslampje a la die bloem me wel wat.

Haha Estrys :D Senna kan ook zo enthousiast doen, maar vooral voor het eten. Dan wil ze even kijken wat we aan het koken zijn, en dan zegt ze heel blij "lekker nasi/pasta/brocolli/whatever" en als we dan aan tafel zitten, is ze na twee happen klaar :')
Oh maar het is niet alleen het wegjagen hoor, elke avond heeft ze wel een nieuwe smoes,En ik denk dat we daarin verschillen :D want elin kan een hoop 'liever' hebben, die lamp gaat gewoon uit. en in bed is slapen en niet lezen of spelen, dat doen we voor bedtijd wel :)
pi_104240447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:57 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Oh maar het is niet alleen het wegjagen hoor, elke avond heeft ze wel een nieuwe smoes,En ik denk dat we daarin verschillen :D want elin kan een hoop 'liever' hebben, die lamp gaat gewoon uit. en in bed is slapen en niet lezen of spelen, dat doen we voor bedtijd wel :)
Ik heb zelf ook altijd nog gelezen voor ik sliep en ik vind het heel prima als ze dat doet. ik vind het ook neit erg als ze met licht aan wil slapen, ik vind alleen dat het grote licht dan eigenlijk niet aan moet. Dus moeten we maar iets regelen om bij te lezen en tot die tijd doen we het zo :)
pi_104240620
Het is toch ook zo dat als je met het licht aan slaapt dat je minder goed slaapt omdat je lichaam iets niet aanmaakt ofzo?
Hier is ook altijd het licht uit. Mikael luistert vaak nog even naar een kindercd en Leander snapt nog niet eens dat hij nog iets kan als ie in bed ligt :')
pi_104240967
Beterschap Niels, Roy is hier alleen verkouden en hoesten en niesen.
Kobus O+ :D goed hoor ^O^
Wat een grote knul Memmel :)
Vicky hoe gaat het nu met het slapen bij Tess?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:45:19 #50
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_104242027
Kobus, wat goed... Lennon telt tegenwoordig ook tot 20 *O* En in het Engels tot en met zeven. Lang leven het boekje van Dora. *O* :')

Memmel, wat een grote knul zeg!! :o

Lennon wil trouwens ook vaak de grote lamp aan, maar dat doen wij ook niet. Ik laat wel de lamp op overloop aan, de deur van Lennon heeft ook een bovenlicht. Maar we willen nog wel op zoek naar een leuk slaapkamer lampje als hij z'n grote bed heeft. Lennon vindt het ook erg fijn om nog even (kort) te "lezen" voordat hij gaat slapen. Dan horen we hem via de babyfoon hele verhalen vertellen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:49:33 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104242178
Ondanks het wonderspul vandaag een knoeperd van een pestbui, het wil gewoon niet op de een of andere manier. En dus zat ik er net een doorheen:

Sasha: Ben je verdrietig mama?
Waarop hij heel stilletjes tegen me aan kwam staan. O+
En toen tegen Oscar: Je moet met mama kroelen, want zij is verdrietig. *;
Waarop Oscar zijn armpjes om me heen slaat: It jou tus geven mama! O+ :') O+

Dus nu mezelf maar even vermannen. :@
pi_104242319
och O+
pi_104242621
Ow, wat lief O+
Lastig is dat dan he?
pi_104242688
BE, dikke knuf!!

Bar, het inslapwn gaat heel goed. Het doorslapen is bal. Mevrouw komt er elke nacht uit en beland dan in ons bed. Het stomme is: zodra haar hoofd het kussen raakt slaapt ze weer. We laten het voorlopig even zo. Het is zo'n chaos bij ons in huis.. Eerst maar eens de boel klaar hebben, dan gaan we ons weer op het slapen richten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104242757
Oh be, wat een lieve mannetjes heb je....
En voor jou een knuffel!
pi_104242924
Ohh wat heb je ontzettend lieve jongetjes BE O+ Knapte je ervan op? :* Stomme hormonsters ook.

Karin, ik heb dat lampje in een winkeltje hier in de stad gekocht. Maar het is ook online te koop als je googled op "paddestoel nachtlampje met batterijen".
pi_104242995
Jemig, BE. Je kleine jongetjes. O+
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:46:28 #58
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104244276
Ongeveer een jaar geleden vroeg hij of ik de lamp aan wilde laten (ook zo'n ikea lamp) ipv van het kleine nachtlampje. Maar laatst zei hij dat ik de lamp uit moest doen net voordat ik de slaapkamer uit liep. Ik was nog niet halverwege de trap naar beneden toen ik opeens heel hard gehuil hoorde. Hij vond het blijkbaar doodeng in het donker en het duurde ook wel even voordat hij getroost was. Dus nu laten we het lampje maar weer gewoon aan, vind het zelf ook wel handig als ik hem 's avond nog even wil toestoppen of als hij huilend wakker is geworden.
pi_104245311
vraagje voor de meer-kindjes-ouders. mijn dreumes is peuterassertief, maar hoe krijg ik mijn peuter dreumesassertief? zie ook Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 179

selene was bij ravi in bed gekropen en die zag zn kans schoon om eens lekker aan haar haar te trekken, hard! ik heb dus plukken selenehaar op moeten ruimen :X :'(

probleem is dat ze dus gewoon blijft liggen dan! ze is dol op haar broertje en die heeft dat in de gaten en maakt er dus echt misbruik van :(
pi_104245634
Lars aan het lampionnetje maken

en het resultaat;

Nu nog goed zingen vanavond..... :P
pi_104247084
Lars O+ mooie lampion, Karin, dan is zingen al niet meer heel belangrijk :P

twinkly, hoe is het met Niels? Heeft ie alweer wat gegeten? Beterschap in ieder geval!
pi_104247259
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:03 schreef Vicky het volgende:

Bar, het inslapwn gaat heel goed. Het doorslapen is bal. Mevrouw komt er elke nacht uit en beland dan in ons bed. Het stomme is: zodra haar hoofd het kussen raakt slaapt ze weer. We laten het voorlopig even zo. Het is zo'n chaos bij ons in huis.. Eerst maar eens de boel klaar hebben, dan gaan we ons weer op het slapen richten.
Bij ons is het andersom, zodra Roy zijn bed nog maar ziet, klampt hij zich aan één van ons vast en begint te huilen,en eer hij dan slaapt zijn we soms uren verder :{
Het lastige blijft hier dat Roy zich niet teveel op mag winden, dus we doen hem nu braaf naar bed, blijven stug een verhaaltje lezen, geven hem een kus en vertellen wat hij morgenochtend gaat doen en lopen weg.
Dan kijken we het 5 minuten aan, als hij dan nog zo overstuur huilt, proberen we hem wat te kalmeren, aai over de bol, zeggen dat we zo nog even komen kijken en gaan weer weg. en dan proberen we van die 5 min 6 min te maken enz enz.
Maar valt niet mee, heel erg vermoeiend ;)

Roy durft nog wel eens snachts terug wakker te worden maar dan hebben wij het "probeem"dat Roy dan ook echt wakker is >:) en gaat keten enzo :7

Mag ik ook zeggen dat ik het opvoeden nu echt wel heel zwaar vind en dat ik regelmatig met mijn handen in het haar zit, van wat moet ik nu... ;( :{

wel fijn dat Tess nu wel fijn inslaapt, dat ze dan bij jullie verder slaapt ach nou jou even op de koop toe nemen idd.
pi_104249748
Wat rot dat naar bed brengen nog steeds zo moeizaam gaat, Bar -O-
Je schreef dat hij nu op het niveau van een kind van 9 maanden zit, met 9 maanden hebben kinderen toch het meeste last van verlatingsangst? Zou het kunnen dat Roy ook wat dat betreft nog in die fase zit, of werkt dat niet zo?
Ik hoop heel hard dat hij snel lekker gaat slapen, dit houd je niet lang vol :*

Miss Sly, lief dat je het vraagt :* Hij heeft vanmiddag een klein beetje cruesli in melk gegeten (ik dacht, iets wat heel lekker is eet hij vast wel :P) en net een halve cracotte. Dus dat is in ieder geval iets en hij heeft niet meer gespuugd :) Hij heeft nu wel weer koorts, geloof ik (ik heb hem nog niet getemd, dat vind ik zo zielig. We zouden echt eens een oorthermometer moeten aanschaffen).

Nu zit hij op het potje te poepen (met broek aan hoor ;) ) Maar dit is de eerste keer dat hij op tijd op het potje zit! :D
Edit: en nu zet hij hem op zijn hoofd "helm op" Ben ik even blij dat hij niet echt in het potje gepoept heeft ;)
pi_104250070
Och die rode wangetjes...sneu manneke!
Lekker bankhangen en je laten verwennen door je papa en mama!
pi_104250421
Och gut, kereltje! Fijn dat hij wat gegeten heeft, maar naar dat zijn temp niet goed is. Lekker hangen en verwennen :Y
Leuke sokken heeft hij aan, trouwens O+
pi_104251167
Simmu auw! Geen tips helaas.

Lars mooie lampion!

Beterschap voor Niels!

Tyler is heel trots op zijn lampion. Maar het lampje is nog mooier! :D
pi_104252013
Ik heb een kacheltje op mijn rug (39 graden trouwens) Hij pakte zelf de drager: "oppe rug" O+
pi_104260789
Niels O+ mooie lieve zieke foto.

Hier ligt er weer eentje te huilen...
pi_104260934
Niels arm jochie, maar wat een mooie foto O+

Mijn grote kleine meid is uit logeren bij opa en oma al voor de 2e nacht.

Bar hoe gaat het nu met 'm?
pi_104262105
Och Niels.. Beterschap!

Mijn meiden hebben een "logeerpartijtje"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104263964
Niels beterschap!

Oh wat gezellig vicky! Gaat dat goed zo met je tweetal, bij elkaar slapen?

Peutertje Iris heeft vandaag samen met grote zus en de buurmeisjes bij 3 huizen gezongen en snoepjes gekregen. Helemaal apetrots :D. Ze hadden beide een erg mooie lampion geknutseld.
Fake it till you make it...
pi_104264702
Volgens mij zijn ze meteen gaan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104265621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:20 schreef wickie het volgende:
Niels arm jochie, maar wat een mooie foto O+

Mijn grote kleine meid is uit logeren bij opa en oma al voor de 2e nacht.

Bar hoe gaat het nu met 'm?
Roy is nu stil, hij hoest zo nu en dan. een uurtje vanavond eer hij kalm werd.
Ben er een half uur bij blijven liggen, in de hoop dat Roy dan rustiger zou worden,maar dat werkte averechts Roy ging juist harder huilen :')

Ga er maar vanuit dat het een fase is.

Tess en Amber O+ ziet er gezellig uit Vicky ^O^
Nijna O+
pi_104284119
Lente heeft met per ongeluk een hele grote poep op het potje gedaan. En daar is ze zo van geschrokken dat ze er niet meer op durft. :')
pi_104284176
Ooh, wat gezellig, Vick! Goed gegaan vannacht?

Hoe is het met Roy, Bar?

Be, wat lief!
pi_104284660
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Kleurdoos op 12-11-2011 13:59:43 ]
pi_104285270
Ziet er gezellig uit Vicky! O+

Niels alweer wat beter?

En hoe is t met Roy? Nog lekker geslapen vannacht?

Ik word een beetje moe van mijn peuter de laatste dagen, hij luistert echt totaal niet meer, terwijl hij dat juist altijd zo goed deed :{ Is ook een (korte??) fase toch?
pi_104285388
Oeehh KD ben benieuwd wat daar stond :D

Serpente , ze was om 5.10 wakker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104285461
Lente, wat stoer! Hoef je niet van te schrikken meisje ;) :*

Hoe is het met Roy, Bar?

Chan, dat niet luisteren is wel herkenbaar... ik vermoed een soort fase idd. Mevrouw peuter wil hier ook het liefst alles zelf doen. Dus doen wij de rits van haar laarsjes dicht, dan worden die eerst open gedaan, want ze wil het zelf doen.
En dat gebeurd bij heel wat dingen.... Volgens mij is ze ook opnieuw grenzen aan het verkennen... en middagdutjes zijn voor kleine kinderen ofzo... ze protesteert steeds vaker... :{
Maar verder is het een lekker boevige peuter hoor :)
pi_104287020
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:31 schreef Vicky het volgende:
Oeehh KD ben benieuwd wat daar stond :D

Serpente , ze was om 5.10 wakker.
Ik ook! Een voorspelling? :P

Oeh, da's vroeg. Amber ook dus?

Chan, als je consequent blijft is het een fase. ;)
pi_104287067
Nee Amber slaapt daar gewoon doorheen. Die kwam om 7.00 geloof ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104288679
o nee joh, mijn edit was een smilietest, nothing special :P
pi_104289436
Oh die met die groenejompel?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104289466
juhp
pi_104289761
vandaag is deze ontopic !

Vicky, wat ziet die logeerfoto er gezellig uit! O+
Niels (met de mooie sokken :Y ) ben je alweer beetje opgeknapt?

mijn a.s. peuter gaat morgen naar de efteling, zijn er hier nog leuke mensen die ook gaan? ;)
en een mini/micromeet leuk vinden? O+
pi_104290136
Dat ziet er heel gezellig uit, Vicky O+

Wij zijn vandaag naar wat autodealers geweest omdat we een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken. Senna heeft zich er goed mee bemoeid, wilde veel auto's passen (even achterin zitten :D ) en wist ook welke ze het mooiste vindt :D Net als vorige week, wilde ze eigenlijk ook in de kofferbak. Vorige week zei ik al dat die voor koffers en buggy's was, en ook vandaag zei ze meteen weer: "Ik ben en buggy!"
pi_104291938
Senna, grapjas!
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:56:06 #88
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_104293814
Laars gezet, kadootje erin. Ik houd d'r van hoor O+ O+

Hihi, Senna :D Welke auto heb je uitgekozen?
pi_104294945
oh al die gezette schoenen, ik zag er op facebook ook al een paar. Zo leuk!! O+ O+ ik hou zo van deze tijd van t jaar <3 <3

Nice miss! nieuwe leasewagen, toe maar :D welke hebben jullie gekozen?

We zijn vandaag naar een verjaardagsfeestje geweest van familie, oudste heeft zich enorm vermaakt met alle kindjes <3 zo lief.

en dr eerste 'praatje' is een feit }:| :')

- Ga je een liedje voor Sinterklaas zingen?
> Nee...
- waarom niet?
> Sinteklaasje weggelopen...
- Maar sinterklaas komt volgende week ook hier hoor!

> ja... tuurlijk mama... :')

de bijdehandheid :D
pi_104294971
ohja en vicks, je dames samen O+ zo leuk! ik kan niet wachten tot die tijd <3
pi_104295384
Haha, bijdehandje heb je, mignonne O+ :D

Het wordt waarschijnlijk de lexus hybrid, mooi, ruim en toch milieubewust. En Senna vond hem dus mooi, in het rood, maar dat wordt hem dan weer niet :P
pi_104295647
Haha, mignonne O+ lief bijdehandje heb je :Y en straks doen je meisjes dat samen *;

Senna, heb je al voorkeuren met auto's O+
Miss_Sly, het is toch een taak van "de vrouw" om de kleur uit te kiezen? (vroegah :') ) , dusss... mag jij t dan zeggen en welke kleur wordt t? >:)
pi_104295696
Ik heb wel een dikkere vinger in de pap dan alleen de kleur :+
Maar het wordt waarschijnlijk een heel diepblauwe kleur, erg mooi O+ Heb ik uitgezocht inderdaad 8-)
pi_104296101
gheghe ^O^
pi_104296173
Zo wij zijn een midweekje weg geweest en zaten zo goed als zonder internet, wat een rust zeg :)

NU weer helemaal terug! Getracht bij te lezen maar niet helemaal gelukt, het blijft niet hangen.
Zag wel een lieve foto van Vicky.
En een praatje van de oudste van Mignonne, geweldig.
EN Senna zoekt een auto uit voor papa en mama :)

Wij hebben een heerlijke week gehad in een bosrijke omgeving en op de ochtend dat we naar huis gingen zei ik tegen Jaël dat we naar huis gingen, haar reactie "ik wil hier wonen mama" zo lief. Verder heeft ze alle ochtenden konijntjes gevoert en daar begon ze vanmorgen dus weer over, mijn reactie, hebben wij konijntjes dan? "ow nee" echt zo een oeps reactie zo lief.
Gister op de terugweg nog even langs familie geweest die een boerderij hebben dus lekker bij de koeien rondgedarteld! En gisteravond sintemaarten gelopen en een enorme bak snoep verzameld :) En vandaag was ze ietwat sjagerijnig ik denk dat gister de dag iets te druk was. Maar goed ze heeft genoten en blijft er maar over praten mijn moppie :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:32:29 #96
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104302254
Wij hadden voor de gelegenheid maar even een tv aangesloten speciaal voor de intocht van sinterklaas, dat was natuurlijk helemaal geweldig.
Hij mocht ook zijn schoen zetten, maar ik moet oppassen dat ik zelf niet te veel doordraaf want hij vind het wel spannend. Het idee dat zwarte piet hier binnen zou komen vannacht vond hij niet zo leuk, dus we hebben zijn schoen precies onder het gaatje van de schoorsteen gezet zodat zwarte piet het cadeautje alleen maar door de schoorsteen hoeft te gooien.
Maar toch kon ik het niet laten om te zeggen dat sinterklaas wel een beetje chagrijnig zou worden als hij zijn tanden niet goed zou poetsen :@
pi_104303154
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:32 schreef krijtlijk het volgende:
Maar toch kon ik het niet laten om te zeggen dat sinterklaas wel een beetje chagrijnig zou worden als hij zijn tanden niet goed zou poetsen :@
Herkenbaar :D Ik betrapte mezelf erop dat ik zei: "Zwarte piet gluurt nu stiekem door het raam om te kijken of je je tanden wel goed aan het poetsen bent hoor! En alleen als je lief bent én je tandenpoetst krijg je iets in je schoen...." Ik had het al gezegd voor ik er zelf erg in had :@ Nou ja, het werkte in ieder geval wel, ze rende naar het raam, gluurde langs het blindeerfolie en zei: "Ik zie `m niet hoor?!" maar deed wel heel braaf haar bekkie wijd open :+
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:57:41 #98
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104303390
Ik ben niet de enige dus met dat soort omkoperij. :D
Heb nog geen cadeautjes in de schoen gedaan, ben toch een beetje bang dat hij straks huilend beneden staat omdat het toch te spannend is.
  zondag 13 november 2011 @ 08:18:32 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_104309418
Welkom Ivan *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 08:29:59 #100
5428 crew  miss_sly
pi_104309464
Wij maken het niet al te spannend. Sterker nog, ik moest vanmorgen al meteen kiezen tussen een leugentje en de waarheid, want Senna vroeg meteen: "Heb jij dat gekocht voor mij, mama?"
Daar heb ik maar gewoon ja op gezegd, en gezegd dat dat is omdat het Sinterklaastijd is. En zeggen dat ze lief moet zijn omdat ze anders niets krijgt, gaan we echt niet doen!
pi_104309557
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Wij maken het niet al te spannend. Sterker nog, ik moest vanmorgen al meteen kiezen tussen een leugentje en de waarheid, want Senna vroeg meteen: "Heb jij dat gekocht voor mij, mama?"
Daar heb ik maar gewoon ja op gezegd, en gezegd dat dat is omdat het Sinterklaastijd is. En zeggen dat ze lief moet zijn omdat ze anders niets krijgt, gaan we echt niet doen!
Senna, slimmerd! O+
Miss_Sly, wat doe je dat allemaal lief *O*
pi_104309578
Ik wil ook niet dat er tegen Dana wordt gezegd dat ze alleeen iets krijgt als ze lief is of iets in die trant.Ik wil nl dat ze sinterklaas gewoon leuk vindt zonder bang te hoeven zijn ofzo :)

Verder is mijn meisje zo ontzettend groot gewirden en heeft het er steeds over dat ze naar school wilt omdat ze daar heel veel kan gaan leren O+
pi_104320418
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen. :')

Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-11-2011 17:02:33 ]
pi_104323876
Ja sorry, momenteel kan ik me totaal niet meer herkennen in alle dreumesverhalen, ik mis jullie!!
Dus hier maar een illegaal verhaaltje

Gefeliciteerd Claudia en Ivan! Wat een mooi versierde woonkamer zag ik snel ergens op fb voorbij komen!
En kon niet eerder reageren op telefoon maar wel meelezen(dus beetje spuit11 reactie misschien); wat vervelend dat je een beetje naar gevoel had over het te zwaar zijn van Ivan. Maar hey, ik las dat hij ook behoorlijk groot is, dus dan is het wel wat meer in verhouding toch? Gewoon groot en fors kereltje wat straks vast de lengte in schiet.Ik zou zelf misschien wel een keertje naar de dietiste gaan,wie weet heeft ze nog wel tips of kan ze je helemaal gerust stellen.
Wat je op somt wat hij eet op een dag kan het volgens mij echt niet aan liggen joh! qua drinken als ik het goed begrijp, drinkt hij echt alleen maar water en/of melk?!

En eigenwijze Lente :D maar wat knap dat ze het al wel eens, al dan niet per ongeluk, op het potje doet!
Wolf geeft wel aan als hij gepoept heeft, maar dan is het dus al gebeurd :P

Wij zijn gister naar de intocht hier in de stad geweest, Sint komt hier aan met de boot O+ (Rijn)
Wolf boeide dat niet zoveel,de boot was wel interessant ''plaat,plaat! (piraat) met wijzend vingertje.
Later op de dag kwamen we Sint in de koets nog tegen in de stad en kreeg hij pepernoten van Piet, maar daar werd hij erg verlegen van. Doet hij ook bij vreemde mensen die tegen hem praten dus volgens mij vond hij Piet niet eng. Toen Piet weg was zei hij ''Diet..diet!... koek?!'' :') :P
Op tv herkent hij Piet ook ''diet!'
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104324236
nm

[ Bericht 25% gewijzigd door -Caroline- op 15-11-2011 11:15:02 ]
pi_104326852
Potver, poepen is hier echt drama nu, ook met luier vindt ze het vreselijk. Huilen en zielig 'poepen' roepen en zo.

KD, hoe heb je dat bij Elin aangepakt? Die had dat toch ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 13-11-2011 20:12:12 ]
pi_104328580
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen. :')

Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Lol, dat gaat hier de hele dag zo en met álles wat ik doe.. ik doe tegenwoordig maar niks meer zelf..

Wel lastig dat ze niet meer op het potje wil, maar aan de andere kant, het zou vanzelf wel weer komen toch?
Oh, lees nu pas dat het een algeheel drama is, dat is wel heel lastig :{ Hopelijk gaat het gauw weer beter..

Ivan en Claudia gefeliciteerd! *O*
  zondag 13 november 2011 @ 20:23:11 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104328705
quote:

Zo herkenbaar, dat weere terugleggen om helemaal zelf te doen. Oscar begint daar nu ook mee, eerst dacht ik even grrrrr, maar toen herinnerde ik me dat Sasha dat ook exact zo deed en dat we met meeveren veel verder komen dan met zelf ook koppig zijn. ;)
  zondag 13 november 2011 @ 20:36:01 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_104329367
Zo ben ik steeds DE mantra aan het herhalen bij het verschonen van Jochem. Ik weet dat Ruben ook een tijd lang met zijn benen heeft zitten trappen en dat dat op een gegeven moment ophield, maar hoe eerder Jochem ermee ophoudt, hoe beter. Vanochtend kreeg hij het voor elkaar om mijn pink dubbel te trappen. Ik dacht echt dat ik door de grond ging van de pijn en had twee geschrokken jochies staan die vroegen waarom mama moest huilen. Nou, omdat het echt echt echt heel veel pijn deed :X Nog steeds trouwens :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 november 2011 @ 20:44:23 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104329827
Verschonen :X Draaien Keren Gillen huilen....
pi_104329991
Vreselijk hè, Troel? Ik heb Lente er wel eens een tik om op dr billen gegeven. :@
Maakte geen indruk trouwens. :')

Die peutertjes, hè? O+ Ik veer er ook in mee, hoor. Ze doet maar.

Niet als ik tijdgebrek trouwens. 's Ochtends voordat ik moet werken is het minder handig.
  zondag 13 november 2011 @ 20:58:48 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104330627
Voor diegene die erom vroegen, Roy heeft vrijdag op zaterdag slecht geslapen werd tegen 2 uur wakker, uurtje later weer gaan slapen en om 5 uur weer wakker en wilde niet meer gaan slapen.
Die was gisteren dus niet te genieten. (drukke ochtend en middag) maar gelukkig sávonds heel braaf geweest bij opa en oma, en daar gewoon 12 uur geslapen (8 tot 8)

Ik ben blij trouwens al klinkt dat waarschijnlijk gek ;)

Roy heeft serieuze peuterpuber buien *O* Echt boos worden als hij iets niet mag :)
En jawel dit was een kado hij heeft Poes gezegt bij opa en oma *O* O+
pi_104330802
Wauw, Bar, wat goed!

Roy gaat gewoon praten, hoor, wat ik je brom. Let maar op!

En ik begrijp dat je blij bent met die buien! Wel extra lastig om m terug in leeftijd te zetten, lijkt me.
  zondag 13 november 2011 @ 21:05:17 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331038
Het is ook lastig, met het ene is hij echt heel veel jonger, maar met deze buien komt hij weer aardig bij de leeftijd van peuters vermoed ik.
Wat wij het lastigste vinden is om met Roy iets te doen qua spel, aan de ene kant wilt hij wel bewust spelen, maar echt spelen is het niet (beetje lastig uit te leggen, maar misschien dat jij het gezien hebt bij jullie thuis)
pi_104331128
quote:
Heeel herkenbaar :D Alleen dan niet met een wcbrilverkleiner :P Ze zijn nu al zeer zelfstandig O+
pi_104331193
Ik dénk wat ik wel begrijp wat je bedoelt, Bar. Enerzijds wil ie echt duidelijk interactie, anderzijds lijkt ie de bedoeling van het spel nog niet te begrijpen.
  zondag 13 november 2011 @ 21:08:28 #117
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331239
idd dat bedoel ik.
En vermoeiend dat is het ook :@
pi_104331287
Bar, kan me voorstellen dat je wel een beetje opgelucht bent! Heb nog niet veel meegelezen hier, poes was zijn eerste woordje begrijp ik?
  zondag 13 november 2011 @ 21:15:15 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331552
yep :)
pi_104331613
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:15 schreef _Bar_ het volgende:
yep :)
Dan nog even een *O*
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 21:17:50 #121
5428 crew  miss_sly
pi_104331662
Wat goed van Roy!
  zondag 13 november 2011 @ 21:19:09 #122
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331733
Hoelang heeft het bij jullie kinderen trouwens geduurd eer ze ook zelfstandig buiten gaan lopen?
Roy durft buiten niet te lopen.
pi_104332156
Bar, dat verschilt per kind denk ik, dus ik zou niet van een gemiddelde uitgaan (om frustraties te voorkomen).

Dyon was een vrij snelle loper (13 maanden) en toen hij liep deed hij dat ook gewoon buiten, zat voor hem geen verschil blijkbaar.
Van Kyllian kan ik het me niet meer echt herinneren, volgens mij ook wel zodra hij kon lopen (15,5 maand).

Maar misschien zit er bij Roy nog een bepaalde angst en moet hij vertrouwen krijgen dat hij buiten ook zelfstandig kan lopen? Lekker veel samen wandelen en af en toe een paar stapjes zelf proberen?
  zondag 13 november 2011 @ 21:31:25 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104332544
We wandelen elke dag, en dan ook blokje om en dat is lopend, al betekend dat meer dat ik hem in mijn armen heb ;)
Ik heb geen frustraties hoor, ik ben gewoon benieuwd.
pi_104333575
Wat goed van Roy! *O*
En dat lijkt me inderdaad best ingewikkeld en vermoeiend, die dubbelheid in het willen spelen, maar nog niet echt kunnen spelen.
Volgens mij maakte het Ko ook niet veel uit, binnen of buiten. Maar dat kan ook omdat we op de tuin waren toen hij met lopen begon. Daar is binnen buiten en andersom. ;)
Ik denk ook dat het vanzelf komt, lekker veel buiten zijn en af en toe op de grond zetten. :Y

Poeh, wat een vermoeiende dag. Sint eerst binnen zien varen en daarna lekker naar het centrum gewandeld en in een tramhokje gaan zitten, precies op de route. Lekker handig, want de pieten konden heel dichtbij komen. O+
Later zagen we de pieten weer, althans Ko zag ze en riep heel hard: Pieten! En begon te zwaaien. O+
Hij zat er helemaal in.
Vanavond was hij wel heel druk en stout, hij is uiteindelijk net bij mij op schoot in slaap gevallen. Hij wilde niet naar bed. :N :O
pi_104335589
Roy wat goed!!
Bar, Timo heeft héél lang buiten helemaal niet durven/willen lopen. Dat hebben we echt stapje voor stapje (letterlijk) moeten introduceren. En nu is het nog steeds wel eens lastig, maar we proberen het iedere keer. Hij weet dat ik hem niet gauw optil, dus bij mij loopt hij nu best redelijk buiten. In het begin waren 2 stapjes echt al enorm veel.
  zondag 13 november 2011 @ 22:29:04 #127
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104335736
Ivan :@ Kobus O+ Oeke lekker rustig aan doen :*
Ivan van harte gefelciteerd!

[ Bericht 26% gewijzigd door _Bar_ op 14-11-2011 20:30:12 ]
pi_104336716
Kan het nog?

Ivan, gefeliciteerd, grote boef!
pi_104343556
Ssserpente, zóóó herkenbaar dat 'Zelf. Doen.' Isabeau presteert het zelfs om, wanneer ik haar halverwege de trap op een trede zet (om wat tijd te winnen) eerst de trap weer af te dalen, om hem vervolgens ZELF }:|IKDOEHETZELF! opnieuw te beklimmen.

Ik verwaarloos jullie een beetje he?! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal bezig ben met het hele draagmoederschapgebeuren... neem 't me maar niet kwalijk. ;)

Isabeau doet 't erg goed. Op een driftbuitje her en der na gaat het erg soepel allemaal. Het inslapen is wel eens beter gegaan, ze roept ons vaak terug met allerlei tijdreksmoesjes, maar ik vind dat niet zo erg. Kennelijk heeft ze de behoefte om ons nog even te zien. Het zijn ook wel gouden momentjes hoor. Dan ligt ze in bed en vraagt ze: "Welk liedje gaan we zingen?". Geeft vervolgens zelf antwoord "liedje met autootjes, gaan een stukje rijden" en dan verzinnen we samen een liedje. O+

Gisteren vreselijk gelachen. We waren bij vrienden en een van onze vrienden zei: "Het enige Fries wat ik ken is In Nije Dei. Zegt Isabeau droog: "Een nieuwe dag"
_O- Onze tolk...
pi_104343578
Dat lijkt me trouwens erg lastig, dat 't poepen zo'n drama is..
pi_104343679
Het zelf doen is hier ook standaard zin ow en alles begint met ik wil en als ze niet ik wil zeg is het meestal nee wil ik niet :P
Ze is al dagen mopperig en sjagerijnig en dan vooral als er iets van haar verwacht of gevraagd word, ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van.

Ze wil 's middags niet meer slapen, doet het gordijn open en roept, isse niet nacht, lamp is aan... Pffff! En we merken zo dat ze het slapen eigenlijk wel nog nodig heeft maar als we haar gewoon erin leggen en laten liggen dan gaat ze dus ook echt niet slapen en blijft ze maar roepen zelfs na flink negeren.

Zometeen moet ik even met haar naar de tandarts.. Ze is vorige week een aantal keer op haar mond/tanden gevallen en een tand lijkt een stukje terug gerschoten.. En ze heeft nkg steeds pijn en wil geen koekjes meer eten enzo, dus toch maar even naar laten kijken.
  maandag 14 november 2011 @ 09:30:14 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104343705
Kan me goed voorstellen dat dat nu even heel veel ruimte in je hoofd en in je leven inneemt Sorbo! :Y
Hoe staat het er nu mee? Is er al een plaatsing geweest?

Ik heb net de fysiotherapeute toch nog maar eens gebeld voor Oscar.
Het was mij al wel opgevallen en ik liep er al mee in mijn hoofd, maar afgelopen zondag vroeg een vriendinnetje of Oscar nog onder behandeling was. En toen ik zei 'Hij loopt scheef he?' zei ze: :Y
Het is niet heel ernstig, maar toch is het wel te zien dus, en niet alleen voor mij als moeder omdat ik op hem let.
Als hij rent rent hij toch vaak een beetje scheef, met zijn linker schouder een beetje naar voren.
Geen idee of er iets aan gedaan moet of uberhaupt kan worden, maar de fysio zei ook 'laten we iig maar eens kijken'.
Dus binnenkort mag hij weer eens met Anita spelen.:)
pi_104343916
Het is nu wachten. De plaatsing kon afgelopen keer niet doorgaan, omdat mijn ei stiekem gesprongen was tussen twee echo's. Volgende keer houden ze rekening met mijn sneaky eitjes en moet ik dus eerder in mijn cyclus komen.

Zou dat scheve lopen samen kunnen hangen met de afplatting waarvoor hij dat helmpje heeft gehad? Ja toch?
  maandag 14 november 2011 @ 09:43:56 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104343985
Ah, da's balen! -O-

Ja, dat denk ik dus wel. Hij had de voorkeur op links, mede doordat rechts die knobbel op zijn spier zat in zijn nek, maar ook omdat zijn rechteroog niet naar rechts kan kijken.
Nu zou hij daar op zich met rennen geen last van moeten hebben, want hij kan prima rechtuit kijken, maar hij lijkt dus nog wel nog steeds een soort van voorkeur te hebben.

Het is ook niet altijd hoor, maar het viel me op, en dus toch de fysio nog maar eens laten kijken. :)
pi_104344006
Ja waarom ook niet. Kan sowieso geen kwaad :)
pi_104346266
Goedzo Roy !

Tyler kan nu zeggen: Maam/n , (d)ora, k(l)ok, , bal, au(t)o, pop, boom.
Uiteraard NEE, die, da(t), daa(r), mama, papa, daa(r)op, in, ui(t)
Ik heb nu wel meer vertrouwen in het praten gekregen!
pi_104350945
BE nooit verkeerd toch om de fysio eens mee te laten kijken :)

En Sorbootje wat spannend allemaal, kan me voorstellen dat je even geen tijd voor ons hebt!

Ingrid wat goed dat Tyler al die woorden al zegt!

Wij zijn even bij de tandarts geweest, fotootje gemaakt en haar ene voortand lijkt ongeveer 2 mm terug te zijn geschoten, verder geen breukjes. Wel duidelijk dat de tanden iets ruimer in het kaakbeen staan ten gevolge van de verschillende val partijen. Als ze over een week nog steeds pijn aangeeft dan terug of als een van de tanden gaat verkleuren ook meteen terug komen. Het viel allemaal mee dus :)
Ze mocht nog een kadootje uitzoeken. Ze heeft nu twee vingerbanden :D
pi_104352702
Vingerbanden?! :o
pi_104352776
ringen ;) ik vind hem goed bedacht :D
pi_104355348
Ik ook! :D
pi_104355390
Zo heeft Isabeau er ook nog één! Wat is een haarbril?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104355462
Ja ik had hem goed! die vind ik ook wel heel goed!!!
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 17:33:16 #143
5428 crew  miss_sly
pi_104358846
Inventief zijn ze he?

Ik heb een echte meid. In ieder geval nu nog. We zouden vanmiddag naar de stad samen om een kadootje voor schaap te kopen, want die is bijna jarig. Vanmorgen ging ging dat niet, want de winkels waren gesloten. Na het middagdutje zouden we gaan. Het eerste wat ze zei toen ik haar kamerdeur opendeed was: zijn de winkels nu open? Gaan we nu naar de stad? :D

Dus dat hebben we gedaan, samen geshopt. En dat was heel gezellig O+ En op de terugweg in de tram zei ze"ik heb een fijne dag gehad mama" O+
pi_104358952
Senna O+

Jaël is wat dat betreft ook een echte meid, die moet altijd op de terug weg van de supermarkt nog even kleertjes kijken. Ja we komen langs een kledingwinkeltje en ik probeer wel eens een andere route te lopen maar daar trapt ze niet in..
pi_104386337
Succes bij de fysio BE :*

Senna O+ Wow, die lange zinnen die ze al maakt, ze klinkt al als een kleuter!

Jael :D Goed bedacht!

Niels heeft zo'n last van hoesten. Vooral 's nachts, dan is hij nu al een paar nachten zo'n twee uur wakker omdat hij telkens hoestbuien heeft. Hij moet er zelfs van kokhalzen. Sinds gisteren krijgt hij hoestdrank tegen vastzittende hoest, dat zorgde er vannacht wel voor dat hij het makkelijker op kon hoesten, maar hij was nog steeds twee uur wakker (al ben ik bang dat ik het er vanaf vandaag niet meer inkrijg, hij rilt van de smaak. Dus als iemand nog een tip heeft voor hoestdrank die lekker voor peuters?). Het is zo sneu, hij raakt ontzettend gefrustreerd omdat hij graag wil slapen maar dat niet kan.
  dinsdag 15 november 2011 @ 09:54:05 #146
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_104386371
Hier een pappa van een peuter:

&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_104386563
Hallo peuterpapa. Mooie meid heb je daar!
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:06:13 #148
5428 crew  miss_sly
pi_104388179
Twinkly, wij hebben Kaloba hoestdrank en die vindt ze zo lekker dat ze nephoest en om een drankje vraagt :D
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:11:04 #149
5428 crew  miss_sly
pi_104388315
Wow, mooie meid, Maleduck!

Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugen :o ongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:18:08 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104388507
Mijn mannen vinden de tussikind druppels ook erg lekker. :Y
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:20:43 #151
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_104388577
Bizar hoe mooi de foto's uit de shoot zijn geworden :Y

En het is een heerlijk wijffie :Y
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_104389396
:D Ik moet lachen om mijn zoon. Hij is een Diego dvd aan het kijken en Diego vraagt: Weet jij waar de bananen zijn? Loopt Leander naar de koelkast en komt met een banaan aan lopen :D legt hem bij de tv en zucht: Daah naan :Y
:Y
pi_104390409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugen :o ongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
Waar denk je dan bjivoorbeeld aan?

Ik mag me hier dan eindelijk officieel komen melden met Ivan! Hij heeft vandaag getrakteerd op het kinderdagverblijf en ik heb er nog vlinders in mijn buik van. Eerst ging hij de bonbons aan de leidsters geven en toen er voor hem gezongen was en hij een cadeau had gekregen - hij keek wat bedremmeld bij alle aandacht - ging hij de traktaties uitdelen, aan elk kindje één. Ik vond hem zo groot en zo lief. En het was heel bijzonder om een beetje mee te maken van zijn interactie op de opvang, waar ik doorgaans natuurlijk maak heel weinig van meekrijg. Ik zie bovendien steeds meer van mijn lief en mezelf in hem terug en dat ontroert me meer dan ik had kunnen bevroeden.

pi_104390509
Haha Leander, wijsneusje :D

MaleDuck, wat een mooie meid O+ Hoe oud is ze?

Miss Sly, waarom denk je dat je haar anders moet stimuleren? Denk je dat ze toe is aan speelgoed voor oudere kinderen? Misschien vindt ze Bambino Loco al wel leuk? Dat is vanaf 3 jaar, maar ik zag het liggen bij een kennis en ik denk dat Senna dat ook al wel kan (op twee bladzijden de poes bij elkaar zoeken enzo). Ja, ik ben enthousiast ;) Ik vond vroeger de originele kleuterLoco zelf heel erg leuk.

Niels ligt nu alweer in zijn slaap te hoesten. Hij ziet er ook niet uit, zo moe. En een humeur :X
pi_104390553
Ivan O+ Hij lijkt ook echt ineens een stuk groter (ja, nog groter) op de foto's die je op FB plaatste. Ik herken dat wel, die ontroering omdat je jezelf in je kind herkent O+
pi_104390730
Is Niels nog steeds ziek, Twinkly? Slaapt hij er slecht door?

Ja, ze worden er niet kleiner op, hè? :+ En het klinkt suf, maar ik heb het idee dat hij de laatste paar dagen ineens weer een stuk de lengte in is geschoten. Zijn oude winterjas zit nu te kort.

Ik vind van alle kinderen dat ze zo snel groot worden. Maar wie ik echt hard vind gaan is Lente. Die is in mijn beleving in korte tijd een heel dametje geworden. O+ (Ik ben fan van je Facebookfoto's, Ssserpente!)
pi_104390977
Hij is niet meer ziek als ik koortsig, maar hij hoest nog wel flink en daar slaapt hij (en wij ;) ) heel slecht door. Hij heeft dat eigenlijk altijd nadat hij verkouden is geweest.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:16:49 #158
5428 crew  miss_sly
pi_104391906
Wat leuk dat je erbij kon zijn, Claudia! Dat is bij ons op het kdv niet zo, en dat vind ik erg jammer. Wel zijn ze bezig om filmpjes te maken van diverse dingen zodat de ouders dat kunnen terugkijken. Dat vind ik ook wel erg leuk, verheug ik me wel op!

Waar denk ik aan? Nou ja, ander speelgoed inderdaad, maar ook daar samen met haar mee spelen. Dat MiniLoco klinkt wel goed, kan ik me nog wel iets van herinneren. Maar ook bijvoorbeeld poppetjes/dieren om rollenspellen met te spelen.
Een en ander niet direct omdat ik denk dat ze voorloopt hoor, alleen met praten wellicht. Maar omdat ik denk dat we niet het juiste speelgoed aanbieden om leuk mee te spelen. Geen idee wat we dan wel moeten geven, vind ik echt heel lastig. Alleen spelen doet ze nog steeds niet heel erg goed, en ik weet niet hoe dat te stimuleren. Ze heeft altijd input nodig, ook om rollenspellen te spelen. Of input, eerder gewoon aandacht. En dan is ze roodkapje en moeten wij de draak of de wolf of de heks spelen enzo.
Enige dat ze goed kan en ook veel doet, is zelf lezen. Ze kent ook die boekjes echt uit haar hoofd, en dan bedoel ik vrijwel letterlijk zoals wij het verteld hebben. Ze onthoudt en 'leest' dan ook dingen als "krakkemikkige kinderschuurtje" (Sprookjesboom, de bril van de heks) (uitspraak niet altijd perfect maar wel duidelijk).

Nou ja, ik vind het gewoon lastig. Ben soms een beetje bang dat we haar teveel zien als klein kind, terwijl we haar al wat 'groter' mogen behandelen. Terwijl ik anderszijds ook wel eens bang ben dat we, juist vanwege haar taalontwikkeling, teveel denken dat ze dingen begrijpt terwijl ze daar nog niet klaar voor is. Niet dat we daar aanwijzigen voor hebben, maar toch.
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:25:14 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_104392115
Moeilijk he miss_sly. Het is soms ook een beetje vogelen:)

Hier een Jochem van de opvang opgehaald (niet eerder dan normaal hoor), met rode wangetjes en verhoging. Hij ging zonder al te veel gedoe naar bed, dus echt lekker is hij niet :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104392146
Maar is dat niet heel normaal dan dat Senna af en toe even hulp nodig heeft om opgang geholpen te worden? Juist bij rollenspellen is het wel lastig in je eentje als je hebt bedacht dat er ook een wolf aankomt ofzo.
Niels komt tijdens het spelen ook af en toe naar mij toe en dan moet ik "meekomen!" dan speel ik heel even mee of ik kijk even naar wat hij wil laten zien en dan kan ik weer verder gaan met waar ik mee bezig was. Hij kan ook niet de hele morgen alleen spelen, we wisselen het af met boekjes voorlezen en samen kleien bijvoorbeeld.
pi_104392397
soms zit het ook gewoon in de aard van het beestje he miss. dat zie ik hier heel goed. selene is ook echt niet van de zelf spelen thuis. ravi juist wel. die kan echt een uur bezig zijn met een autootje en 2 poppetjes. op de psz kan selene trouwens wel prima zelf spelen!
pi_104392692
MeNicole, wat superschattig van Leander! Haha, ik zou niet meer bijgekomen zijn denk ik.

Vervelend Twinkly! Zal ik je die foto's die ik van Niels had gemaakt trouwens nog naar je mailen?
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:53:23 #163
5428 crew  miss_sly
pi_104392934
Twinkly, natuurlijk! Ik verwacht echt niet dat ze zich de hele dag alleen kan vermaken! Maar in ieder geval als ik thuis ben, wil ze eigenlijk de hele dag met me spelen. Het begint iets beter te worden, maar het houdt niet over. Zal ook best een beetje de aard van het beestje zijn, maar omdat ze het op het kdv kennelijk wel goed kan, vraag ik me dus bijvoorbeeld af of we wel het goede speelgoed hebben voor haar. Zal eens navragen op het kdv waar ze daar veel mee speelt.
pi_104392967
Miss, ik herken héél erg wat je zegt over enerzijds denken dat je je kind te veel als een klein kind behandeld en anderzijds denken dat je haar misschien juist wel overschat door haar taalontwikkeling. Ik merk dat ik gewoon heel erg op mijn gevoel afga, maar vraag me wel eens af of ik dat goed doe. Ze praat, net als senna, zo goed dat het moeillijk is je te blijven realiseren dat ze nét twee is. Op andere momenten is het weer zo overduidelijk (bijvoorbeeld als ze haar hele gezicht blauw heeft gekleurd met een viltstift en boos wordt omdat ik het eraf haal)
pi_104393008
Interessante vraag wel, miss, wat je zou kunnen doen om haar te stimuleren meer zelf te spelen. Misschien hebben ze op het kinderdagverblijf wel zinvol advies inderdaad!
pi_104393085
Heel graag Sorbootje! Mooie foto's O+ (heb je mijn mailadres?)

Lastig lijkt me dat Sorbo en Miss...
Wat ik heel sterk merk bij Niels is dat wanneer hij niet meer zelfstandig speelt en ondeugend wordt, ik eigenlijk al te laat ben met speelgoed wisselen. We hebben ruim de helft van het speelgoed op zolder staan zodat het interessant blijft.
En als hij moe is kan hij sowieso niet zelfstandig spelen en alleen maar lades opentrekken en karnemelk over de tafel gooien ;)

Edit:
Ik heb eigenlijk altijd wel gestimuleerd dat hij zelf speelt door niet veel met hem mee te spelen (wel veel praten erover en boekjes lezen enzo hoor). Dan speel ik even mee of ik geef hem een tip waar hij mee zou kunnen spelen en daarna laat ik hem weer alleen spelen. Maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind of dat werkt.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:59:33 #167
5428 crew  miss_sly
pi_104393113
Inderdaad Sorbootje!
Het lastige is ook dat Senna ook nog eens een heel redelijk kind is, doorgaans. Het begrip uitgestelde beloning bijvoorbeeld, snapt ze prima en gaat ze ook goed in mee. Peuterdriftbuien kent ze nauwelijks, op eens een kleine uitbarsting na, die echt zo voorbij is. We kunnen heel goed met haar praten en laten begrijpen wat we verwachten of wat er fout gaat ofzo. Heel lastig uitleggen.
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.

ik vind het echt heel lastig. Ik wil niet te veel verwachten (of denken dat mijn kind zo bijzonder is ofzo (objectieg gezien, subjectief is ze dat natuurlijk wel :P )), maar ook niet te weinig waardoor ze nu misschien al te weinig uitdaging krijgt.
pi_104393204
Miss, ik herken dit zeer van mn oudste... hij vind t nog steeds leuk als ik mee speel :')
jongste speelt relatief al veel meer zelf :Y
wat hier beetje hielp (om m zelf aan de gang te krijgen/houden) was:
benoemen: we doen dit samen en dan ga jij t zelf verder spelen/afmaken...
initiatief nemen tot samenspelen (ipv initiatief bij zoon), dat was dan een leuke verrassing voor hem..
"als ik de koffie op heb" kom ik.... (en dan wel opletten dat je er een slokje in laat zitten, want du moment dat t op is, was ik aan de beurt :Y) )
en
idd spelletjes als loco / dat jij dan komt applaudiseren als t gelukt is
thomas had n poppenkastje met n boek erbij, hij speelde t spel, ik las t voor, daarna speelde hij t nog 10x na... of iedere keer een ander verhaal, maar iig hij was bezig...
pi_104393215
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
pi_104393218
bij selene is het trouwens ook erg afhankelijk van wie er bij is zeg maar. ik ben wat makkelijker dan manlief met dat ik gewoon domweg zeg "nu eventjes zelf spelen liefje, ik ga even in de keuken vast aan het eten beginnen/boterhammen maken/ravi naar bed brengen" en dat accepteert ze. manlief probeert veel harder om haar vooral niet tekort te doen qua aandacht, waardoor ze eigenlijk in mijn optiek teveel aandacht & prikkels krijgt. maar ja; ook dat zit in de aard van het beestje. ze heeft het tenslotte niet van een vreemde, manlief is zelf precies zo. met zijn moeder is het vreselijk trouwens (ook manlief heeft het niet van een vreemde tenslotte) selene en oma resoneren nogal op elkaar. oma wil graag de hele dag leuke dingen doen, dus aan het einde van de rit heb je een compleet overprikkeld meisje die enkel nog maar kan huilen en niks meer wil. oma zelf begint het nu ook door te krijgen. helaas heeft ze nu besloten dat dat komt omdat selene "wel heel druk is he". tsja. als je heel druk doet krijg je een hele drukke selene ja.

met ravi en selene samen gaat het eigenlijk meestal precies lekker. omdat ravi graag alleen speelt doet selene dat ook (ze heeft trouwens een paar dingen alleen voor haar waar ravi niet aan mag komen) en omdat selene graag samen speelt doet ravi dan wel mee. ervaring heeft geleerd dat ik me er gewoon niet mee moet bemoeien :P
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:02:42 #171
5428 crew  miss_sly
pi_104393219
Wij hebben niets op zolder, want geen ruimte. Rouleren kan hier niet echt. Meestal speelt ze hier na het ontbijt een tijdje zelf (tenminste, dat is dan de bedoeling) en dan gaan we ergens tussen 10 en 11 uur samen op pad. Wandelen, fietsen, boodschappen doen, speeltuin, whatever. Dus te moe om zelf te spelen, komt dan niet voor, want dan zijn we op pad. Daarna lunch, dutje en dan weer even zelf spelen om daarna vaak nog even naar buiten te gaan. Knutselspullen zijn er ook genoeg (kraaltjes, prikblok, stiften/papier/kleurplaten, klei, verf, knipwerk, etc) en daar vraagt ze ook geregeld naar. Maar wat dan nog? Ik weet het echt niet.
pi_104393234
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.

In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
pi_104393318
vaste momenten idd claudia! dat scheelt echt zo'n boel :Y

vlak voor papa thuiskomt, als ze onrustig worden, dan gaan we altijd liedjes zingen allemaal samen :Y
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:06:03 #174
5428 crew  miss_sly
pi_104393331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
Ze kent echt alle liedjes :o Ze kan zelfs vanaf het intro al zeggen van vrijwel alle liedjes welk liedje het is Ze vindt het ook gewoon leuk, hoor, ze is gek op muziek en zingen en dansen, heel gezellig O+ Maar ik zou denken dat een kind van twee nog niet voldoende rust heeft om zomaar op de bank te gaan liggen luisteren naar liedjes die ze allemaal al van voor tot achter kent.

Cooki, dat is wel een goede tip, van dat initiatief! Die ga ik proberen!
Poppenkast, lijkt me ook wel wat. En dat miniloco. Goed dat het bijna Sinterklaas is :P
pi_104393395
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:08:26 #176
5428 crew  miss_sly
pi_104393422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.

In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
Senna heeft het altijd wel gehad, zeker bij mij. Ik zie wel dat er inmiddels wat vooruitgang in zit en ze wat beter zelf kan spelen, maar nog niet zoals ik hier van andere kindjes lees of zie in mijn omgeving.

Dat concept "feeding them meter" heb ik inderdaad onthouden, maar wellicht heb ik dat niet genoeg op mijn initiatief gedaan, zoals Cooki ook zegt. Daar zal ik eens beter op letten!
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:09:46 #177
5428 crew  miss_sly
pi_104393478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:07 schreef simmu het volgende:
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
Nee, mepdingen heeft ze niet. Een stokpaard om mee te rennen, heeft ze niet nodig :') Ze rent de hele dag op en neer naar haar kamer en terug naar de huiskamer en dan is ze roodkapje die wegrent voor de reus (schaap of ik bij voorkeur), of ze speelt iets anders waarbij ze moet rennen. En dansen, de hele dag O+
pi_104393550
Ik bedoelde Bambino Loco, de Mini versie is vanaf 4 jaar.
En wat zou ze vinden van dit soort speelgoed? Of zoiets van Duplo?

Of Schleich diertjes en poppetjes? O+
pi_104393553
poppenkast boek! :7 die heeft thomas nu nog... kijk maar ns... is best aan te passen en zo handzaam :Y
tafelpoppenkast, met papieren vingerpoppetjes en een verhaaltjesboek O+
bol poppenkastboek

edit: wat twinkly zegt O+
bambino loco is vanaf 2 jr
bol bambino loco
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:15:14 #180
5428 crew  miss_sly
pi_104393672
Nou ja, de voor de leeftijd gepaste versie van dat loco gebeuren :+

Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
pi_104393780
Niels heeft eigenlijk vrijwel nooit driftbuien. Maar zondag had hij ze achter elkaar :X Ik lag met koorts in bed en mijn man moest dus de hele dag voor Niels zorgen. Hij is wat minder gewend aan de nieuwe fase waarin Niels natuurlijk experimenteert met het woordje "nee" ;) Hij stelde dus steeds vragen waarop Niels met "nee" kon antwoorden en dan deed hij het toch terwijl Niels het dus niet wilde. Oef! Wat kan het anders formuleren van een zin dan een boel verschil maken zeg!
pi_104393817
Volgens mij heet dat playmobil 123. Heb ik nog bij gekeken voor Tylers verjaardag.

Tyler (en de andere kindjes ook een beetje) wordt nu geobserveerd bij de psz.
Ik ben even vergeten waar ze precies van is. Het is iig om te kijken naar achterstanden ed, volgens mij iets met vroegtijdige huppeldepup.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:19:52 #183
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104393832
@MissSly;
die bambinoLoco is volgens mij in de aanbieding bij Intertoys, van Muis met 2 boekjes voor 19.95.. zomaar een tip..
Ik heb het ook op Evie dr verlanglijstje staan namelijk...

en ik lurk hier stiekem al een poosje mee; Evie is ontdreumest inmiddels... herken hier veeeeeel meer ;) Naja nog 3 weken dan kom ik legaal posten hiero ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104393873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook :+)
pi_104393896
selene (en ravi) in het filmpjestopic trouwens
nu we het toch over druk doen en niet zelf kunnen spelen hebben O-)
:P
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:25:12 #186
5428 crew  miss_sly
pi_104394006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:21 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook :+)
ow, Senna doet dat ook niet eigenlijk, maar er komen ook wel eens kindjes spelen die dat wel doen ;)
pi_104394267
Oef, herkenbaar, Twinkly! Ik hoor mijn lief ook voortdurend vragen stellen waar hij eigenlijk geen antwoord op wil hebben. :+ Alleen is hij dan wel weer heel geduldig en komt het goed.

Voor de boekenliefhebbers: Ivan heeft dit boek gekregen voor zijn verjaardag en het is prachtig geïllustreerd! Het kost maar 5 euro en is dus een leuk Sinterklaascadeau.

pi_104394338
leuke tip Claudia! ^O^
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:34:42 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104394395
Ik heb dat poppekastboek meteen besteld bij Bol! (Tweedehands).
Ik denk er nl sws sterk over om een poppenkast voor Sasha's verjaardag op zijn verlanglijstje te zetten, of zelf te maken en dan is zoiets erbij voor de verhalen wel erg leuk. :Y
pi_104394612
ja BE en dit is n tafelmodel, echt mega handig! kan zelfs mee in de auto :Y
en goed aan te passen met evt stoffen poppen en een eigen verhaal ofzo...
echt een hit hoor... toevallig was thomas er van de week weer mee bezig.. met zn starwars-figuurtjes O+

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 15-11-2011 15:01:13 (typo) ]
pi_104414372
Twinkly, bisolvon siroop gaat hier meestal goed naar binnen. Gewoon in de fles met een beetje water. (ja, Driekus krijgt nog een fles mee naar bed, met een centimetertje water dat meestal niet op is in de ochtend, hij tut er alleen wat mee). En als ie echt benauwd is en blijft kan je nog bij de huisarts om luchtwegverwijders vragen, pufjes. Werkt hier als een tierelier.

Driekus heeft vorige week de griepprik gehad en is al een aantal dagen niet in zijn hum. Ik denk reactie, ik heb zelf de spuit ook gehad en me niet helemaal jofel gevoeld. En zijn ogen zijn weer enorm ontstoken, dus vechten met schoonmaken. Verder gaat het prima hier. Hij is wel echt bezig met NEE, maar ach, dat kan ik meestal nog wel handelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 21:44:48 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104414830
Kom ik met een sinterklaas en pizza vraag :+ Mijn man heeft het niet zo op de sint, ik wil dat ze iig een paar jaar in de 'magie' geloven. Een tekening maken voor sint, samen met een wortel in hun schoen doen etc. Hoe doen jullie dat? En welke dag beginnen jullie ermee? Voor pakjesavond wil ik m'n buurman vragen, zodat opa iig nooit door de mand kan vallen :+ Komende zaterdag gaan we iig wel naar de intocht hier, en ik heb enkele kleine schoenkadootjes gescoord bij de action vandaag. Ze mogen echt niet elke dag hun schoen zetten, maar toch wel een keer of 2, 3 ofzo

dinsdag 15 november 2011 @ 22:13:51 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104417373
Je zou bv zaterdagmiddag een tekening met Jan kunnen maken en dan samen liedjes zingen voor de schoen.
pi_104421192
Hier mogen ze op zaterdag en woensdag schoentje zetten. Vind ik wel genoeg. 1x minstens gaan ze bij mijn ouders schoentje zetten.
pi_104423472
Ik laat mika vanaf de dag van de intocht elke zaterdag zijn schoen zetten.
pi_104424059
Claudia wat toevallig, Mette heeft dat boek ook gekregen met haar verjaardag. Superleuk en mooi boek.

Mette is vandaag overgegaan naar de peutergroep op het kdv. Superleuke groep met hele lieve leidsters.
Haar leidster van de babygroep had het moeilijker met het afscheid dan Mette. Ze was gister een beetje geëmotioneerd, was wel erg lief en aandoenlijk.
Maar niet getreurd voor die leidster ze krijgen vanaf volgende week Wies :)

Maar mijn peutertje was heel gezellig vanavond... Ze heeft 1,5 uur gehuild... Niks was goed, alles was stom. Na anderhalf uur toch gezwicht en haar de speen gegeven (ik probeer dat ding uit te bannen overdag). Ze heeft een kwartiertje getut, was weer bedaard en lekker aan het spelen. Toen heb ik m maar uit haar mond getrokken. Even een blozen blik, maar geen weerwoord. De rest van de avond was ze gewoon weer het zonnetje in huis.
Dat hele peutergedrag gebeuren... Ik moet er nog aan wennen :D
  woensdag 16 november 2011 @ 08:00:39 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104425881
Hier ook 1 keer in de week schoen zetten. Afgelopen weekend werd het zondag, as weekend maar even kijken hoe het uit komt.
pi_104426172
Hier ook in principe 1 x in de week de schoen zetten maar ze had deze week geluk maandagavond bij oma logeren was ook de schoen zetten en morgen is ze bij de andere oma en mag ze ook dr schoen zetten ;)

Ze mocht bij ons de avond na de intocht beginnen
pi_104426190
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
pi_104426484
Gefeliciteerd en welkom Aoraki O+ *O*
vervelend van zijn taalontwikkeling. Welke stappen zouden jullie dan moeten ondernemen? logopedie ofzo?

Mijn peuter is heul zielig. We zijn allemaal verkouden en brakkig en zij heeft nu heel veel slijm wat ze niet opgehoest krijgt en waar ze dna van moet overgeven. Ze is vannacht 5 keer over dr nek gegaan ;( al het beddengoed en al dr pyjama's zijn vies... en ik had nog niet genoeg was :')
ze slaapt nu wel alweer een uur achter elkaar dus ik hoop dat ze zo toch wat slaap pakt. Kan ze straks even uitgebreid met lief douchen en dan hoop ik maar dat ze zich vannacht toch wat beter voelt.
pi_104426725
Gefeliciteerd Aoraki en welkom bij de peuters *O*

Wat sneu voor je grote, mignonne. Heb je al iets van een hoestdrankje ofzo?

Senna mag ook een keer in de week haar schoen zetten. Ze mag best vaker, maar er komt maar een keer in de week iets in ;) Tot nu toe heeft ze het er nog niet over gehad. Ik geloof dat het idee schoen zetten -> kadootje krijgen nog niet echt is doorgedrongen.
  woensdag 16 november 2011 @ 09:37:37 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_104427139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:37 schreef Aoraki het volgende:
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104427159
Hier mogen ze ook 1 keer in de week hun schoen zetten. Leander snapt het nog niet eens maar zet wel zijn schoen naast die van zijn broer :P
Zaterdag hadden ze ook hun schoen gezet en zondagochtend waren we het allemaal vergeten :o Pas toen we in de middag naar buiten wilden en de schoenen aan moesten zagen ze dat er iets in zat!
Als iemand aan Leander vraagt of ie bij sinterklaas is geweest zegt ie: Jah klaas stad!! Hij is helemaal niet bij Sinterklaas geweest O-)
pi_104427243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn ;)
Ja maar daar kun je het niet op gokken. Want als het niet vanzelf komt en je maar blijft uitstellen is ie straks 4 en is de achterstand nog groter!!
Leander praat nu steeds beter maar dat is omdat ie 2 extra dagdelen op de psz iemand heeft die alleen met hem bezig is. Dus met hem naar buiten gaat en alles benoemd en continu dingen herhaalt. We merken dat ie sinds de extra hulp veel sneller woorden oppakt en som probeert een zin ervan te maken. Ben blij dat we er in ieder geval wel achteraan hebben gezeten want anders had ie nu denk ik nog niks gezegt.
pi_104430141
Mignonne, wat zielig. Hopelijk voelt ze zich snel beter.

Over een maand moeten we naar het cb. Dan hoop ik te horen hoe of wat. Ik heb begrepen dat ze bij 2 minimaal 5 woorden moeten kunnen zeggen. Daar zitten we net aan. Sinds 3 weken zegt hij pas mama. Al veel langer papa. Ook ja en bah en een soort van nee. En een woord dat hij voor fietsen gebruikt, maar dat lijkt er niet op. Oja, en hij zegt hai tegen iedereen.
Het begrip is er wel. Hij snapt alles. Ook dingen waar ik echt van sta te kijken. Hij heeft natuurlijk een achterstand, omdat hij een tijd slecht gehoord heeft. Hij heeft nu sinds een half jaar buisjes, en hoort nu wel goed. De buisjes zijn nog open.
We lezen boekjes met hem, benoemen alles constant (erg vermoeiend soms), proberen hem te laten zeggen wat hij bedoelt, ook al weten we wat hij wil, maar het komt er niet uit. Bij sommige woorden zegt hij wel de eerste letter, zoals bij boom of bloem. Opa en oma zijn mpa en mma. Hij kan ook veel dierengeluiden. Het lijkt alsof hij alleen klanken kan gebruiken, geen woorden.

Nou zal het misschien geen talenwonder zijn (net als ik). Hij is wel snel met zijn grove en vooral fijne moteriek. Maar het zou gewoon fijn zijn als het geen achterstand zal worden.
pi_104431500
Zoals je hem beschrijft had het zo over Leander kunnen gaan. Heel lang alleen maar klanken maken. En vooral de a klanken. Leander had met ruim 1,5 geloof ik al zo'n achterstand dat ie op het niveau van een baby van 9 maand zat. Met 2 jaar zei hij nog helemaal niks. Geen papa of mama. Alleen broem. We hebben hem toen ook laten testen en zijn taalbegrip was voor een kind van 4, dus daar was niks mis mee.
Nu met de psz erbij gat het ineens zoveel beter. Elke dag komt ie weer met nieuwe woorden en hij probeert ook heel veel dingen na te zeggen als het maar 1 lettergreep is. In januari gaan ze op de psz beginnen met woorden met 2 lettergrepen. Hij kort nu dus alle woorden af: Appel=ap, banaan=naan. En hij gebruikt nog steeds het liefst woorden waar de a klank in terug komt omdat dat waarschijnlijk het vertrouwst (schrijf je dat zo?!?) is. Als ik hem bv vraag wat ie wil hebben een manderijn=rijn of banaan dan zegt ie raan of naan wijzend naar de manderijn.
Maar er zit vooruitgang in en daar zijn we al heel blij mee!!
pi_104431740
Aoraki welkom en gefeliciteerd!!

Mignonne wat sneu voor je oudste.

Hier een peuter die in ene vreselijk aan het eten is, brood dan want warme maaltijden gaan al een dikke week niet.
Ze at altijd 's morgens 1 boterham en 's middags 1 boterham en nu vraagt ze vanmiddag in ene om een tweede en daarna om een derde :o Nou ja ze mag het van mij hoor en ze kan het hebben.
vraag me alleen meteen af of ze het niet doet om voor vanavond vast te compenseren, want de avondmaaltijd roept ze dus tegenwoordig bij voorbaat al dat ze geen honger heeft of dat het niet lekker is... En vervolgens eet ze dus ook niet of 1 a 2 happen op aandringen van mij, maar ik wil eigenlijk niet aandringen..
Ze verzinnen ook elke keer weer wat waar je een weg in moet vinden en een manier van mee omgaan.
pi_104433848
Haai Aoraki, welkom!

Mignonne, wat naar zeg. Ik heb met jullie te doen. Zo sneu voor Amélie, maar zelf met je brakke lijf vijf keer voor een kotsend kind zorgen en niet aan je slaap toekomen is ook zwaar! Sterkte!
pi_104434248
Aoraki, gefeliciteerd! En welkom natuurlijk.
Ik hoop mee dat het geen achterstand wordt. :Y

Mignonne, gaat het al wat beter met je meidje? Heeft ze kunnen slapen? ;( Beterschap!
En al die was! :X

Kootje mag denk ik 2 keer per week zijn schoen zetten. De vorige keer zaten er rozijntjes en een paar papanoten in. Vanavond, als we er aan denken, doe ik er een oranje (mandarijntje) in en een paar pepernoten.
Hij vind het sinterklaasgebeuren erg fascinerend, hij wil steeds graag 'kinderkaassie' kijken op uitz gemist. Alhoewel hij na een paar minuten alweer uitgekeken is.
De associatie schoen zetten=lekkers heeft hij inderdaad nog niet.
pi_104434692
Isabeau heeft één keer haar schoen gezet en toen kreeg ze een minnie mouse knuffeltje. Dat had de vriendin waar we logeerden voor haar gekocht. Komend weekend mag ze weer haar schoen zetten, ik denk vrijdag. Ik denk dat dat ik er dan iets lekker in doe.

Momenteel is Isabeau erg gefascineerd door telefoons. Ze wil steeds 'bellen'. Dan pakt ze de telefoon en hoor je dit soort gesprekken:

Hallo kindje
Ik ben een meisje
Jij een jommetje?
Ehm nee!
Ehmmmm ja!
Ik heb speelt
JA
Bij Sannanita! (sandra en anita, Isabeaus voor kinderdagverblijf)
Ja dat is goed
Dat is lief van je
Doeiiiiii

Ik zal proberen het eens te filmen, maar zodra ze merkt dat ik kijk stopt ze. Als ik trouwens écht iemand aan de telefoon heb en ik geef haar de hoorn dan vindt ze dat maar niks. Dat ding hoort niet terug te praten.
pi_104434739
'Dat is lief van je' zegt ze trouwens heel vaak. Ook als ik haar wat te drinken geef ofzo. Dank je mama, dat is lief van je. Dan kun je mij opvegen :D
pi_104434847
Haha, Sorbo. En het is ook nog herkenbaar, allebei!

Wat ik zo maf vind is hoe makkelijk Ivan een verklaring accepteert waar hij geen reet van begrijpt. Hij weet bijvoorbeeld dat opa en oma met pensioen zijn en dat papa in Londen zit. Hij weet natuurlijk niet waar die concepten voor staan, maar hij herhaalt ze regelmatig en het maakt de wereld klaarblijkelijk toch overzichtelijker. Grappig vind ik dat, en mooi ook om te zien hoe je kind zichzelf openstelt en groeit in begrip.
pi_104435018
Ja dat is ook erg mooi. Zo vindt Isabeau het kennelijk geruststellend om op het KDV meerdere keren per dag te benoemen dat mama 'met de trein naar Liwaddeh' is gegaan en papa een 'stukje rijden met auto' om te werken.
pi_104435098
En dat ze dan weet wat een trein en auto zijn is vrij logisch, maar Leeuwarden? Dat wijs je niet zomaar even aan. :Y)
pi_104435194
Maar ze herkent het des te beter! Als we met de auto Leeuwarden binnenrijden weet ze dat! :D Dan zegt ze: "Daar zijne we weer, in Liwwadeh!"
pi_104435397
Wat leuk om te horen zijn die telefoongesprekjes, Sorbo.
Ko is sinds een maand helemaal om, op vakantie wilde hij steeds zijn oma bellen. En dat waren nog echte gesprekjes ook! O+

Laatst zat ik met hem in de trein naar oma en ik belde even op om te laten weten hoe laat ik aan kwam, toen moesten we ook mijn zus en haar vriend bellen!
Dus ik belde mijn zusje en zei tegen haar: je neefje wil je even spreken.
De kant van Ko: trein, banaan, stenen, doei. O+
pi_104435450
Mignonne, wat een helse nacht, je arme oudste ;( Hoe gaat het nu met haar? Het is zo rot wanneer ze het slijm niet op kunnen hoesten. Hier werkte Bisolvon, maar dan eigen merk van de apotheek (Broomhexine) heel goed, Niels drinkt het gelukkig nog steeds, ondanks dat hij het "heel scherp" vindt *ril* :D
Vannacht was hij weer 2 uur wakker, maar nu uit gewoonte }:|

Welkom Thomas en Aoraki! *O* Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord :Y
pi_104435461
Wat lief Sorbootje. Seb zei in het begin ook niks aan de telefoon maar inmiddels kan je heel goed met hem bellen. Ik vind dat zijn stem zo anders klinkt door de telefoon, veel liever of zo. Hij gaat dan ook echt vertellen wat hij aan het doen is. Zo grappig ook dat hij dingen aan gaat wijzen omdat hij niet door heeft dat je elkaar niet kan zien. :D

Vanmorgen belde het kdv. Ik meteen ow nee he, ziek. Maar nee of Seb mee mocht met de peutergym. Blijkbaar hadden we daar een toestemmingsformulier voor gekregen maar dat was ons even ontgaan. Natuurlijk mag hij mee met de peutergym O+ Dat moet hij geweldig vinden, onze klimaap
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104435475
Oh Twinkly HAAI, ik heb je e-mailadres niet :)
pi_104435498
Oh dat lijkt me zo leuk, peutergym! :) Lekker voor Seb!
pi_104435545
Niels had vandaag ook een leuk woord:

Regent hagelslag (op het Venz pak) Nat!
Ook regen *wijst naar buiten* regenkraan lucht, wolken.
Luchtalarm wioeiwioei!

O+

Sorbootje, herkenbaar! Niels gebruikt vanalles als telefoon, bla bla bla. Maar als ik hem mijn telefoon geef terwijl er echt iemand aan de lijn is dan kijkt hij alleen maar schaapachtig naar het schermpje.
pi_104435716
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
pi_104435813
Zo leuk als ze dat telefoneren ineens door hebben O+
Senna wil ook altijd met iedereen praten (zelfs mijn collega's als die eens bellen op mijn vrije dag, diepe verontwaardiging als dat niet gebeurt :D ). En natuurlijk met papa en opa en omi. Ze houdt ook hele gesprekjes en ze heeft speciaal voor haar telefoongesprekjes een stopwoordje: "dusss..." met lange s en daarna ook echt een pauze :D
pi_104435825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:

Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord :Y
Toch is het wel gek, want bv voor fietsen zegt hij iets in de trant van ashja, dat lijkt er echt niet op. Toch bedoelt hij het wel echt, omdat hij steeds als ie een fietser ziet, dat zegt. En als hij op zijn eigen fiets wil, zegt hij het ook en als ie met papa gaat fietsen. Maar hoe hij dan aan die klank komt... Geen idee.
Zo is Nijntje ook steevast DaDa, dat gebruikt hij nergens anders voor. Maar hoe hij daar bijkomt, geen idee.

Oja hij zegt ook al die en diesse, dus hij kan ongeveer 10 woorden (zonder dierengeluiden)

Hier ging laatst de discussie, ik geloof door Miss_sly, dat het niveau van je kind soms moeilijk in te schatten is, omdat Senna al zo veel en goed kon praten.
Wij hebben dus een beetje het tegenovergestelde. We moeten er voor waken dat we hem niet onderschatten, omdat hij niet terugpraat. Hij snapt namelijk wel alles.
pi_104435832
Oef, gelukkig niet ziek! Maar peutergym, lekker even alle energie kwijt. O+

Regenkraan, wat een lief woord!

Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko. O+
pi_104436100
Beterschap voor je oudste Mignonne!

Hihi een Regenkraan O+

Tess snapt juist maar al te goed dat er iets in haar schoen zit als ze 'm gezet heeft. Ze vraagt ook regelmatig of ze haar schoen mag zeggen. Met dan steevast de mededeling: moet appel in voor paardje!
Van de week mocht ze haar schoen zetten. Ze had ze allebei gepakt en ze had in allebei haar schoenen een appel gedaan. M. had gezegd dat ze 1 schoentje met 1 appeltje mocht zetten. Ze haalde haar andere schoen weg en ging de appel op zitten eten. Toen die op was pakte ze de appel in haar schoen en deed daar ook een hap in. M. zei: en het paardje dan? Toen liep ze naar de fruitschaalde en haalde ze er een appel uit :D

Ze slaapt nu al 5 nachten bij Amber op de kamer en dat gaat supergoed! Ze ligt nu ook weer in het grote bed te slapen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104436107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:

Ligt eraan. Want bij Leander deden ze dat niet bij het cb en bij het audiologischcentrum ook niet. Leander zegt bv tegen motor/brommer altijd wawa :? . Maar dat is geen woord en word niet meegeteld!! Als ie bv zou zeggen moto dan weer wel want dat is duidelijk verwant van motor.
Ze zijn hierachter een huis aan het bouwen en sinds pas zitten de dakpannen erop. Dus Leander zegt al steeds pan klaar. Nu zijn ze de stenen aan het aanbrengen en hij net tegen een bouwvakker: ja pan klaar, nu tin? Die jongen snapte er niks van }:| ;) Maar tin is dan weer geen duidelijke afstamming van steen dus telt niet als een woord!!
pi_104436400
Maar tin is toch heel duidelijk wel een afstamming van steen? Vind ik wel hoor :P Wat een mooie lange zin trouwens van Leander!
Ik denk dat het ligt aan de deskundige die je spreekt of ze iets wel of niet als een woord zien.
pi_104436597
Ja ik vond tin ook duidelijk genoeg. Maar ik wist dan ook waar ie het over had.
Ik vind het wel heel grappig want hij zegt ook bijna over jah achteraan. Is huis jah? Papa broem broem jah. Jij poep jah!!
pi_104436729
Dat jah is echt schattig O+!

Niels zit nu in een fase waarin hij bij lekkere hapjes, zoals rozijntjes, bij ie-der rozijntje vraagt of het van Niels is en of hij het op mag eten _O- :o :D En als ik dan voor de grap zeg dat het voor mama is krijg ik het ook nog :P O+ Hij heeft wel een goede impulscontrole op zo'n moment zeg!
pi_104436853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef oeke het volgende:

Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko. O+
Ja! :D Het is de eerste keer dat J. weg is van de kinderen. Hij had er echt moeite mee toen hij wegging. Zo lief. O+ En Leen werd ook nog ziek. Ik had haast meer medelijden met hem dan met haar.
pi_104439753
Pfffttt, wat een dag! Ik denk dat het Sinterklaasgebeuren in combi met zijn aankomende verjaardag er toch wel inhakt hier. Hij heeft onrustige nachten en durft absoluut niet meer op de wc te drukken. Hij heeft tot nu toe 6x om een luier gevraagd, waarna hij al "je mag mij niet pakken" onder de tafel ging zitten persen. Ik vind het zo gek, hij is/was echt volledig zindelijk. Maar 's nachts gaat het nu ook opeens mis, vannacht was hij ook nat.

Ik ben dus ook maar niet naar de stoei en tuimelcursus met BE, ik denk dat hij vooral persend in een hoekje zou zitten. Ook niet erg relaxed voor hem.

Maar goed: hier even geen Sinterklaasjournaal of schoen zetten. Het zit erg in zijn hoofd. Bij elke vlaggemast waar we langs fietsen zegt hij dat daar nog geen vlag voor Sinterklaas hangt en hoe het nou moet met de pieten. Ook het feit dat de juiste namen niet op de pakjes voor pakjesavond staan houdt hem erg bezig, krijgt hij dan wel de goede cadeaus? Raken ze niet kwijt?

Welkom Aoraki! *O*

Hoe is het nou met je oudste Mignonne?

Stoer Seb, lekker peutergymmen! Denk dat hij het geweldig vindt Estrys!

Mooi woord Niels: regenkraan!
pi_104439946
Ivan O+ Wat geweldig zo'n telefoongesprek als je je kinderen juist zo mist. Beterschap voor Lena :*

Arme M ;( Wat sneu dat het teveel indruk op hem maakt allemaal.
pi_104440118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104440212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
Dat heb ik al als iemand gewoon 'live' tegen me praat. Ik zit echt te veel op facebook.
pi_104441327
Och, wat moeilijk om dan weg te gaan, als je een zieke Lena thuis moet laten. Gelukkig fleurt Ivan papa wel op! O+

Arme M. Wat sneu dat hij er zo van slag door is. -O-
Hij was ook al lang bezig met Sinterklaas he? En nu gaat dat zo naar een hoogtepunt. Het Sinterklaasjournaal is ook wel heel erg spannend.
Hopelijk kan een beetje afstand nemen ook weer wat rust brengen. :*
pi_104441491
Thijs zit sinds september op de peuterspeelzaal. Hij maakt daar niet tot nauwelijks contact met de leidsters en wordt heel boos als ze hem 'terechtwijzen' wanneer hij iets doet wat niet mag. Juf vindt dat gedrag zorgelijk, en denkt dat zijn gedrag bekeken moet worden. Zowel de vaste juf als de andere 2 (die allebei 1 dagdeel in de week op Thijs zijn groep zijn) vinden zijn gedrag opvallend.

Dit gedrag vertoont hij thuis eigenlijk niet. Ja, als iets niet mag wordt hij boos, maar niet zo boos als de juf mij doet geloven. Contact maakt hij goed. In eerste instantie is hij verlegen en afwijzend tegen onbekenden, maar als hij gewend is of mensen er een half uurtje zijn, initieert hij zelf contact. Hij is traag met praten, kent nu zo ongeveer 100 woorden en begint net met 2-woordzinnen als 'Dag papa' 'Thijs zitten'.

Toen ik dat meldde op het cb vroeg de arts of ik met Thijs naar CB+ zou willen, om hem eens te laten observeren door een orthopedagoog en een logopediste. Natuurlijk wil ik dat wel, en dat gebeurt dan ook binnenkort.

Maar het blijft aan me knagen... Waarom doet Thijs zo op de psz? Juf mag hem ook niet optillen of aanhalen, en luier verschonen is een regelrechte ramp.

Mijn gevoel zegt 'dan maar geen psz', zeker als de sessie op CB+ als resultaat heeft dat Thijs alleen later praat, maar verder geen zorgelijk gedrag vertoont.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_104441626
Ah, die telefonerende (en whatsappende) peuters O+

Hopelijk is Amélie snel weer beter, Mignonne.

M... wat sneu dat die ouwe zak in zijn rode kleed je zo van slag maakt.

Leander, goed zeg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_104441662
kan je niet eens een dagdeel meedraaien laura? dan kan je zelf zien wat er gebeurt

kan me voorstellen dat het knaagt :*
pi_104441923
Rot hoor mclaura, als ze hem opvallend vinden qua gedrag.... Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen.
Maar het lijkt me heel naar om aan te moeten horen dat je kind negatief opvalt, en ook dat hij zich blijkbaar niet lekker voelt daar. Vertelt hij er thuis nooit wat over? Gaat hij er wel graag naartoe?
En wat willen ze gaan doen? Observeren? Halen ze er een instantie bij? Je mag rapportage als ouders inzien...schroom niet om dit te doen.

Bodpa, wel zielig he... Ik herken het heel erg van meike. Die had er eerder ook zo'n last van. Het is ook veel, en het wordt zo opgeblazen en spannend gemaakt ook. Goed dat je daarop ingrijpt. Je kunt hem alleen maar geruststellen en verder het poepgedrag helemaal niet benoemen, dat komt vanzelf wel weer als alle spannende dingen voorbij zijn.

Die gesprekjes van isabeau! Lollig.

En ivan die zijn papa mist, aaaahw...dan slik je wel even als papa denk ik!
pi_104442021
Oh, dat klinkt inderdaad niet zo fijn McLaura. Ik zou eens voorstellen wat Simmu zegt, een keer meedraaien en kijken hoe het contact tussen hen verloopt.
Wat Karin zegt, ze proberen hem natuurlijk te helpen.
Maar ik kan me voorstellen dat je graag zou willen zien wat er nu precies gebeurt.
Tenminste dat vind ik erg prettig aan onze vorm van psz, dat ik of P. een keer per week er de hele ochtend bij zijn.
pi_104442088
Hij gaat naar cb+, de psz doet dus niks. Ze helpen Thijs ook nergens mee, ze klagen (voor mijn gevoel) alleen maar over zijn gedrag.

Ik geloof niet dat je mijn stukje helemaal goed gelezen hebt, want hoe kan hij dingen over de psz vertellen als hij nauwelijks praat ;)
Wat je over school zegt vind ik een beetje apart, ik vind (stoppen met) de psz van een heel andere orde dan een kind van school halen.
pi_104442230
Maar kun je fysiek aan hem merken of hij het leuk vind?
Ko rent altijd naar de deur als ik hem van de fiets haal, hij wil snel naar binnen. En als ik hem ophaal wil hij nooit weg. Aan dat soort non-verbale dingen kun je toch ook merken of hij het wel of niet leuk vind?
Is er maar 1 juf? Misschien liggen ze elkaar gewoon niet? Vervelend als je het gevoel hebt dat ze alleen maar over hem klagen. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden. :{
pi_104442331
Thijs roept als we de afslag nemen al 'goooooooool jaaaa' en hij loopt er idd enthousiast naar toe.

Er zijn 2 juffen per dagdeel, waarvan één steeds dezelfde is. Vanaf januari komen er 2 vaste juffen.
pi_104442344
niet alle peuterspeelzaal juffen zijn tof he dames. wij hadden vorig jaar een stagair die een adhd obsessie had en selene ook gelijk dat stempel gaf. nou scheelde het bij ons dat ik een prima relatie heb met de echte juf, dus in samenspraak met haar hebben we de stagair vrlijk extra werk laten doen met de kindertjes die zij bestempelde met adhd ;)

maar vandaar dat ik dus dan zeg "draai eens mee!" want misschien klikt het gewoon wel niet met de juf in kwestie. misschien is er wel meer aan de hand hoor, dat weet ik niet, maar zoiets zou ik toch echt wel graag eerst uit willen sluiten.

we doen hier nauwlijks aan sinterklaas trouwens. zaterdag is hier de intocht en die doen we niet (familiegezeik weer), ze mag het sinterklaasjournaal kijken en vanaf volgende week eens per week een schoentje zetten. that's it tot sinterklaas zelf, waar we ook al weinig werk van maken. 2 kadootjes pp en warme chocomel en lekkere koekjes
pi_104442457
Is ook besproken met de juf wat zij zien als terechtwijzen en hoe ze dat doen? Is het wel duidelijk genoeg, of misschien komt het juist te streng en hard over? Is het heel anders dan jullie thuis doen?

Lastig Lau. Kennelijk, zoals ik uit je latere post haal, heeft hij het er wel naar zijn zin, anders is hij niet zo enthousiast. En als het dan alleen maar niet klikt met de betreffende juf, zou dat niet zo door mogen werken dat Thijs erop aangekeken wordt als negatief afwijkend.

Ik snap wel wat Karin bedoelt, heowel school en psz natuurlijk heel verschillende dingen zijn. Maar juist later kun je je kind ook niet uit alle situaties verwijderen waar het niet helemaal lekker gaat, dus in dat kader is het misschien wel de moeite om in ieder geval eerst eens verder te kijken voor je tot stoppen van psz overgaat.
pi_104442811
Thanks voor de feedback iedereen, ik ga allereerst de afspraak bij cb+ afwachten en handelen naar wat daar wel of niet uitkomt.
pi_104442845
Hij gaat pas sinds september. Dan vind ik het eigenlijk niet zo heel raar dat ze nog niks bij hem mogen. Leander word ook niet verschoond daar (en hij gaat 4 dagdelen bij dezelfde leidsters) en als ie huilt moeten ze vooral van hem afblijven. Ze vinden dat hier op de psz heel normaal.
En als ze tegen hem zeggen dat iets niet mag gaat ie huilen. Hij wil geen nee horen op de psz!!
pi_104442976
Mijn peuter heeft straf en zit op de trap. En nu kan ie wel ineens een normale zin zeggen }:|
Nee mama jij niet straf op trap!! :(
  woensdag 16 november 2011 @ 18:04:53 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_104443945
Blegh :( Hier net een brief in de bus dat de aanmelding voor de psz voor Jochem op losse schroeven staat. Omdat de gemeente aan het bezuinigen is, is het maar de vraag of er straks plek is voor de kindjes die op gemeentesubsidie naar de psz gaan. De psz gaat er dus ook uit, het wordt peuteropvang, zodat men dus kinderopvangtoeslag kan aanvragen. Ja, grappig, dat is dus juist de reden waarom ik over moet stappen naar een andere groep.

Ik zit dus heel erg te hopen dat er op zeer korte termijn meer bekend is over die wijzigingen, want dan kan ik de knoop doorhakken over wat er mogelijk is en vooral wat betaalbaar is :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104444053
Troel dat hebben ze hier idd ook. Nu is de peuteropvang voor osn nog niet aan de orde. Maar als ik weer zou gaan werken dan kan ik Leander in principe naar de psz brengen en dat dan van de belasting terug krijgen!!
Moet er nog even bijzeggen dat we dan goedkoper uit zijn dan nu. We betalen nu best veel voor de psz. 2 dagdelen betalen we zelf en 2 krijgen we van de gemeente. Die blijven ook omdat het om medische reden is.

[ Bericht 33% gewijzigd door MeNicole2 op 16-11-2011 18:16:18 ]
pi_104445268
Oh, dat is hier idd ook. Thijs zijn psz blijft open en het wordt voor ons 17 euro per maand goedkoper.
pi_104447271
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?

Ik vind het heel naar om te lezen dat ze vooral over zijn gedrag klagen. Ik ken de situatie niet, maar dat lijkt me een slecht teken. Het zou zomaar kunnen dat zij het niet handig aanpakken. Als je van een kind een 'probleemkind' maakt dan is het misschien niet raar dat het kind zich daarnaar gaat gedragen?
pi_104448337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?

Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).

Ik ga maandag meedraaien.
pi_104448451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).

da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige :?
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 november 2011 @ 19:49:49 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104448611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:

[..]

De taalprodctie test die bij Jan werd afgenomen werd _eigenlijk_ net een twee weken te vroeg gedaan. We waren klaar met de test, en hij sprak ineens in drie woordzinnen. (daarvoor alleen losse woorden en heel soms een twee woordzin). Vanavond bij het douchen wilde hij papa een kus geven. Oke, papa bukt, Jan geeft een kus, draait zich om naar mij en zegtL "Mama ook een kus" O+

En nu even verder bijlezen :)

pi_104448957
quote:

[..]

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je meedraait!

Dit vind ik ook heel normaal gedrag voor een tweejarige. Maar goed, ze zouden het niet bij je melden als het bij regulier peutergedrag bleef. Ze zien meer peuters en zijn niet clueless.
pi_104449815
quote:

[..]

Dat zou Wolf ook doen! Volgens mij is dat volkomen normaal peutergedrag.
Wat rot zeg, dat ze steeds zo negatief over hem zijn. Goed en wellicht erg nuttig dat je maandag mee gaat kijken, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan en of jou dingen opvallen daar wb het gedrag van Thijs, maar m.n hoe/wanneer de leidsters corrigeren zou ik erg nieuwsgierig naar zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104450501
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
pi_104450924
Wat Karin zegt. natuurlijk is het niet altijd leuk om te horen, maar als ze niks zeggen is het ook niet goed toch?

En ja het is mischien "normaal" peutergedrag. Maar als Dana zo zou reageren op zoiets zou ik dat willen weten zodat ik haar kon gaan uitleggen dat die reactie niet goed is.
Op die leeftijd mogen ze namelijk best het verschil weten tussen wat van hun is en wat van anderen is en als ze dan een driftbui krijgen snappen ze dat dus niet
pi_104451106
Dat ze dat dan niet snappen, ben ik het niet mee eens. Senna begrijpt heel erg veel, maar het is ook de leeftijd om grenzen te testen. En ieder kind test dat dan weer anders. Een peuterdriftbui is daar een goed voorbeeld van.

Karin, natuurlijk ligt het niet per se aan de leidsters, maar ik zou denk ik ook neit zonder meer aannemen dat het dan maar helemaal aan mijn kind ligt.
Daarom vroeg ik ook hoe er terechtgewezen wordt. Ik weet hoe ik dat bij Senna moet doen, maar misschien loopt z ewel eens tegen een leidster of docent aan die dat anders doet en dan een hele andere reactie oproept.

Ik denk dat meekijken wel goed is!
pi_104451204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Eensch.

Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?

Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
pi_104451339
Ho, wacht even, het is geen driftbui die hij krijgt dan, maar gewoon even een huilbui.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:46 schreef simmu het volgende:

[..]

da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige :?
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
Nee, eigenlijk niet. Het is een vrolijk, gezellig, vriendelijk jochie. Wel een echte peuter ;)
pi_104451419
tuurlijk, als iemand zou zeggen dat er iets opvallends aan Lars zou zijn dan steigerde ik vast ook alle kanten op.

Meekijken kan natuurlijk altijd!

Heb ik destijds ook gedaan toen ik mijn twijfels had over of Meike het wel goed had op de psz. Die ochtend was er natuurlijk niks aan de hand, en de keren erna haalde ik haar weer op met krassen in haar gezicht.....het blijft een momentopname. Maar je kunt wel goed zien hoe de interactie met Thijs en de leidsters is. Hoewel het ook maar de vraag is of hij net zo is als anders als mama er bij is. Maar dat moet je afwachten....
pi_104451443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:46 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Eensch.

Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?

Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
pi_104451520
Precies. Ik vrees ook dat de situatie met mama in de buurt niet representatief is voor een reguliere dag op de opvang.

Eigenlijk zou je buiten beeld moeten kunnen blijven of zo.
pi_104451573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kom op, Karin, ik val er toch helemaal niet over dat ze 'dingen melden die ze signaleren'? Als je het zo formuleert zal er niemand zijn die het ermee oneens is. Sterker nog, elke ouder zou willen dat problemen gemeld werden!

Het ging puur om de manier waarop er over Thijs geklaagd werd, zoals we dat uit het verhaal van McLaura op konden maken. Ik voegde er bovendien aan toe dat ik het wel kan vinden klinken als 'normaal peutergedrag' maar dat leidsters daar niet zomaar over zouden vallen, aangezien ze peutergedrag wel gewend zijn.
pi_104451578
Sorry, mn laatste post was een reactie op Karin.
pi_104451759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
Dat zou ik ook wel heel kwalijk vinden, als ze het woord autisme in de mond nemen zonder daar iets van onderzoek voor te hebben gedaan. Daar zou ik dan wel weer pislink van worden.

Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
pi_104452156
Nou, weet je, ze neemt het woord niet in de mond, maar ze blijft hameren op het slecht contact maken/oogcontact afwijzen en ontlopen.

En dàt vind ik raar, van een gewone pedagogisch medewerker.
pi_104452182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".

Het is helaas niet vanzelfsprekend dat op elke opvang de leidsters lief en toegewijd zijn. Ik ben lyrisch over onze opvang en kan me geen betere leidsters voor Ivan en Lena wensen, maar DML heeft haar Puck bijvoorbeeld net naar een andere opvang gebracht en is er toen pas achtergekomen dat hij helemaal geen "lastpak" is maar dat hun benadering vooral heel negatief was. Het komt helaas voor. Ik vind niet dat je er bij voorbaat uit moet gaan dat je kind issues heeft, vooral niet als je een "bad vibe" van de leidsters krijgt. Maar natuurlijk weet ik niet hoe de situatie in elkaar steekt.

Over lieve leidsters en fijne opvang gesproken: ik vind het erg jammer dat Ivan en Lena binnenkort naar een ander kinderdagverblijf zullen moeten. ;( Ze zijn hier zo op hun plek.
pi_104452378
even voor de duidelijkheid: ik denk helemaal niet "jemig, die leidsters hebben er helemaal geen verstand van". ik denk echter wel dat je niet te veel moet verwachten van blind alle peuterspeelzaalleidstersjuffen. dat zegt ik vanuit mijn eigen ervaring met uitleg over die ervaring. eerste wat ik deed was zeggen "draai dan een keertje mee, dan heb je er wellicht zicht op"

gut zeg, het is toch verdorie doodnormaal dat je in de situatie dat iemand klaagt over je kind dan oprecht de hele situatie eens eerst bekijkt voordat je een oordeel velt? dat doet laura toch? en niemand zegt toch gelijk dat die leidsters het dan wel verkeerd zullen zien? er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
pi_104452456
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".

Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.

Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).

Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.

En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
  woensdag 16 november 2011 @ 21:15:27 #274
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_104452654
McLaura ik vind het idee van meedraaien (al zal het dan natuurlijk gewoon goed gaan waarschijnlijk) ook wel een goed idee en wij hebben E. ook van de psz afgehaald en op schipperkindjesniveau op een andere psz gedaan.

Ze is een supervrolijke peuter en op de ene psz was de klik er met K. wel maar met E. totaal niet en die kroop helemaal in haar schulp en dat was niet gezond meer. Nu zit ze bij de psz die bij de basisschool zit en ze kan K. vanuit het lokaal ook zien en ze springt en doet en heeft nauwelijks tijd om te zwaaien als ze gaat. Dus switchen is misschien ook nog een optie.

Ergens is het goed dat ze de peuters in de gaten houden maar ik vind wel dat je niet meteen kan wijzen naar een autistische stoornis zonder gedegen onderzoek.

Sterkte ermee.
pi_104452686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef simmu het volgende:er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
Precies, dat is het. Er kan iets zijn, er kan niets zijn. Als ik schijt had aan de mening van de leidster van de psz, had ik het niet bij het cb verteld en had ik niet gekozen voor CB+. De arts op het cb stelde 3 opties voor me :
- over 3 maanden terugkomen en kijken hoe het dan met praten is
- zelf naar een logopediste gaan
- cb+
en ik heb zelf gekozen voor CB+. Zowel de kinderarts als de cb arts vonden niet dat hij oogcontact afwees enzo. Het kàn aan de juffen liggen, het kàn aan Thijs liggen, het kàn aan de benadering liggen, etc etc etc.

Vandaar dat hij 2 december een uur bekeken wordt door experts (logopediste, arts, orthopedagoog en fysiotherapeut). Ik ben er erg benieuwd naar!
pi_104452786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef McLaura het volgende:

[..]

Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.

Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).

Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.

En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
Vervelend dat je dat naar vindt. ik zie er niks naars in. Het kwam op mij over als: ze zeggen iets over mijn kind wat ik niet vindt kloppen dus wie weet haal ik hem er wel af (dat is wel even heel kort door de bocht) Ik vraag me dan af hoe je er over een dik jaar mee omgaat als ze op school iets zeggen over zijn gedrag. Wie weet is het niks... wie weet is het iets wat ze nu kunnen tackelen en heeft ie straks nergens last meer van. Ze doen het voor hem, niet om jou te pesten.
Het is natuurlijk goed om mee te draaien, ik hoop dat je er wijzer van wordt, dat je beeld duidelijker wordt. Ik heb ook wel gezegd dat het vervelend is als er dingen over je kind gezegd worden die niet leuk zijn om te horen. want nu gaan jullie je tegen mij keren, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
pi_104452809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:15 schreef Books het volgende:

Dankjewel. Bij het meedraaien hoop ik 2 dingen : dat ik zie hoe Thijs op de leidsters reageert, en dat de leidsters zien dat Thijs met mij wel oogcontact etc maakt.
pi_104452867
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.

Echter vond ik je opmerking over dat ze zulke dingen niet zouden moeten zeggen, of in elk geval niet zo duidelijk één kant op moeten wijzen, wel lief. En dat steunt me, en dat is nou even wat ik nodig heb.

Ik heb een geweldig mannetje, met gebruiksaanwijzing en dat weet ik heus, maar zijn persoontje komt op de psz zó anders over dan ik hem ken, dat ik me afvraag of ik nou een enorme blinde vlek heb, of dat er iets niet deugt aan Thijs.
pi_104453057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:19 schreef McLaura het volgende:
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.
dan heb je alleen gelezen wat je wilt lezen, want ik heb ook heel duidelijk erin gezet dat het heel vervelend is om te horen als moeder zijnde

dit was mijn post waar jij over valt:
Rot hoor mclaura, als ze hem opvallend vinden qua gedrag.... Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen.
Maar het lijkt me heel naar om aan te moeten horen dat je kind negatief opvalt, en ook dat hij zich blijkbaar niet lekker voelt daar. Vertelt hij er thuis nooit wat over? Gaat hij er wel graag naartoe?
En wat willen ze gaan doen? Observeren? Halen ze er een instantie bij? Je mag rapportage als ouders inzien...schroom niet om dit te doen.

Volgens mij is dit niet afstandelijk of vervelend.

Edit: je had er nog wat bij gezet.
Tuurlijk is Thijs je lieve mannetje!! Dat is en blijft hij! Altijd.
Ik hoop dat het meedraaien en het bezoek aan het cb+ (had ik nog nooit van gehoord) jullie kunnen helpen. :*
pi_104453268
Tja, het is natuurlijk erg lastig om vanaf hier een oordeel te vormen over hoe de leidsters het aanpakken. Maar net zo min is vanaf hier door ons in te schatten in hoeverre het gedrag van Thijs normaal peutergedrag is.

Natuurlijk kan het twee kanten op. Ook de leidster kunnen het verkeerd aanpakken idd. Maar ook ik vond dat daar hier op voorhand al te veel van werd uitgegaan.

Het is hoe dan ook goed dat ze het aangeven, wat er ook uit mag komen.
Claudia geeft nu een voorbeeld waarin het aan de leidsters lag, maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden. :)
pi_104453282
Het was alleen dat "Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen." waarvan ik dacht 'moet dat nou'.

Maar ik denk dat je gaandeweg erachter kwam waar de schoen wrong (wringde?). Nouja, ik denk dat we maar een schep zand nemen en die eroverheen kwakken. Uit de rest, en je andere posts blijkt dat je heus met me/ons te doen hebt, en ik ben gewoon een beetje hypergevoelig momenteel ;)
pi_104453293
Vervelende situatie Laura zo,vooral dat stukje autisme.Fijn dat je een keer mee kan draaien en zo zelf kunt zien hoe Thijs daar speelt en doet.
:*
Cb+ is altijd ineresant om te horen vooral als er een heel team meekijkt.!
s6 met alles.

Niels en Twinkle welkom hier *O*

Wij hebben na weken van slechte nachten, niet willen gaan slapen,vroeg wakker, chaggo Roy nu eindelijk alweer sinds zondag, goede nachten, geen gehuil en gegil meer met het naar bed brengen,Onze nachten zijn *afklopt* niet meer onderbroken, en Roy word vrolijk wakker :D
Echt wat een verademing en wat een rust en vrolijkheid weer in huis.
Dat mocht ook wel want ik ging er aan onderdoor, het valt me zwaar allemaal :@

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 16-11-2011 21:35:46 ]
pi_104453309
Je hebt heus geen blinde vlek, McLaura! Jij bent zijn moeder, jij kent hem het beste. :* Bij jou is hij op zijn gemak, is hij zichzelf. Waarom dat daar niet lukt is iets om uit te zoeken. Zoals simmu al zei, er kunnen zoveel redenen zijn. Ik vind het knap dat je hier hulp bij zoekt!
pi_104453556
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.

Bar, gelukkig dat het weer wat zonniger lijkt bij jullie. Jullie hebben ook wel een hele zware tijd gehad, is niet gek dat het je teveel wordt....
pi_104453701
En ik herken je gevoeligheid, McLaura. Ik hield ook een naar gevoel over aan de 'discussie' die hier ontstond toen ik Ivans gewicht aanstipte. Ik had een zwak moment, had even een 'je doet het heus goed' nodig. Nuchter blijven valt op afstand eenvoudig te doen, maar als het over je eigen kind gaat raakt kritiek of commentaar aan iets heel fundamenteels.

Ik had de dag erna toen ik alles had laten bezinken al een ander gevoel erover. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zal gelden.
pi_104453788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden. :)
Oh, zeker. Ik ken zelfs 2 hele dichtbije voorbeelden waarin IK iets doorhad wat bleek te kloppen.
pi_104453831
Daar wilde ik je nog mn excuses voor aanbieden, Claudia. Ik had meer rekening moeten houden met je gevoel. Sorry!
pi_104453909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.

Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
pi_104453918
Ben jij mal, Ssserpente! Ik houd er juist van dat jij vindt dat we wel iets minder voorzichtig met elkaar om kunnen gaan. :Y)

Ik nam het mezelf kwalijk dat ik me openstelde voor kritiek die ik eigenlijk niet kon hebben op dat moment. Het fijne van een forum is juist dat je dingen te horen kunt krijgen waar je zelf niet op zou komen, dingen die misschien niet in je straatje passen maar je blik verruimen. Maar niet altijd. :+

Enfin, group hug. c_/
pi_104454088
Nou ja, weet je, soms wil je gewoon even back up, even horen dat je gelijk hebt en dat je het heus goed aanpakt. En daar hakken mijn ratio en ik dan net weer te gretig op in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 16-11-2011 21:54:53 ]
pi_104454130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
En dat is ook heel knap van je, je kwetsbaar opstellen. Kop in het zand is de makkelijkste weg, maar niet altijd de juiste. Goed van je dat je actie onderneemt.

Het blijft soms lastig he, een forum, waar je dingen kunt schrijven die op een andere manier kunnen worden geinterpreteerd als je bedoelt had.
pi_104454396
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
pi_104454444
McLaura lijkt me naar om te horen. :* Ik heb ook nog nooit van cb+ gehoord. Klinkt handig!

Bij Tyler op de psz was er een jongetje die wat vervelend deed. Een paar kindjes liepen op een bankje, Tyler deed ze na. Mocht hij niet van hem. (was met ophalen)
Tyler schrok ervan en ging er direct af. Ik zei dat het wel mocht, bankje is van iedereen. Het jochie probeerde het nog een paar keer, ik zei er wat van. Als die moeder niks doet, ik wel.
Of is dat overbeschermd denken jullie? Tyler kan natuurlijk ook niet veel terugzeggen.
De leidster zei er wel wat van gelukkig.
pi_104454483
Ik vind het goed hoor, Ingrid! Zou te gek voor woorden zijn als andere kindjes beslissen of Tyler wel of niet op een bankje loopt!
pi_104454528
Laura; gewoon ff een :*

en Claudia; das rot; commentaar op Ivan zijn gewicht... helaas ken ik het van mijn zus dr jongste; daar zit het CB ook bovenop... :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104454542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:46 schreef McLaura het volgende:
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
pi_104454566
Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat! Hij komt al aardig los, ze waren op sintmuziek aan het dansen en springen. Hij had niet door dat ik er was, en was nog druk aan het springen met een meisje. O+
pi_104454660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, oké. Thijs is 97 cm en 15 kg, en dat is gemiddeld. De grens is dus maar klein (in kilo's).
pi_104454672
Ingrid, op die leeftijd vind ik het niet overbeschermd hoor...zou ik ook gedaan hebben. Ze moeten op die leeftijd juist nog leren hoe en wat normaal gedrag is.

Vervelende situatie MacLaura. Ik hoop dat Thijs ook op de psz het jongetje van thuis zal worden, misschien heeft dat even tijd nodig.
pi_104454762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mijn link is dat net pas in overgewicht, en niet overdreven. Vanaf 18,4 is het overgewicht en Ivan zit op 18,9.
pi_104454770
en........ dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')