Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 08:37 schreef Aoraki het volgende:
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
Ja maar daar kun je het niet op gokken. Want als het niet vanzelf komt en je maar blijft uitstellen is ie straks 4 en is de achterstand nog groter!!quote:Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn
Toch is het wel gek, want bv voor fietsen zegt hij iets in de trant van ashja, dat lijkt er echt niet op. Toch bedoelt hij het wel echt, omdat hij steeds als ie een fietser ziet, dat zegt. En als hij op zijn eigen fiets wil, zegt hij het ook en als ie met papa gaat fietsen. Maar hoe hij dan aan die klank komt... Geen idee.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ligt eraan. Want bij Leander deden ze dat niet bij het cb en bij het audiologischcentrum ook niet. Leander zegt bv tegen motor/brommer altijd wawaquote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ja!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef oeke het volgende:
Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko.
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
Dat heb ik al als iemand gewoon 'live' tegen me praat. Ik zit echt te veel op facebook.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).quote:Op woensdag 16 november 2011 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vind jij zelf eigenlijk van die leidsters, McLaura? En heb je een idee hoe ze hem terechtwijzen?
da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarigequote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).
Ik ga maandag meedraaien.
De taalprodctie test die bij Jan werd afgenomen werd _eigenlijk_ net een twee weken te vroeg gedaan. We waren klaar met de test, en hij sprak ineens in drie woordzinnen. (daarvoor alleen losse woorden en heel soms een twee woordzin). Vanavond bij het douchen wilde hij papa een kus geven. Oke, papa bukt, Jan geeft een kus, draait zich om naar mij en zegtL "Mama ook een kus"quote:Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt als je meedraait!quote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind de ene 'mwah' (de klager) en de ander wel leuk. Die vertelt vooral wat er goed ging, en dat is wel fijn. Vandaag was er een traktatie en Thijs was toen de zijne op was, aan die van het kindje naast hem begonnen. Toen ze daar wat van zeiden, werd hij boos (huilen, op de grond liggen).
Dat zou Wolf ook doen! Volgens mij is dat volkomen normaal peutergedrag.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Eensch.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
Nee, eigenlijk niet. Het is een vrolijk, gezellig, vriendelijk jochie. Wel een echte peuterquote:Op woensdag 16 november 2011 19:46 schreef simmu het volgende:
[..]
da's toch niet zulk vreemd gedrag voor een 2-jarige![]()
heej, ik weet dat jij vaak op pad bent, ook met anderen. is hij daar dan opvallend onrustig ofzo?
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Eensch.
Neemt niet weg dat het rot is als anderen vinden dat je kind niet helemaal functioneert zoals het moet natuurlijk. En Laura zelf lijkt het toch niet op voorhand al aan de leidsters te wijten?
Ik vind dat je er heel open instaat, Laura. Succes ermee!
Kom op, Karin, ik val er toch helemaal niet over dat ze 'dingen melden die ze signaleren'? Als je het zo formuleert zal er niemand zijn die het ermee oneens is. Sterker nog, elke ouder zou willen dat problemen gemeld werden!quote:Op woensdag 16 november 2011 20:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo typisch dat jullie meteen zo "slecht" over de leidsters denken.
Het is toch alleen maar goed als ze dingen melden die ze signaleren?
Tuurlijk is het naar om te horen, er is niet 1 ouder die dat fijn vindt.
Maar om meteen aan de deskundigheid van de leidsters te twijfelen omdat
ze vinden dat Thijs opvallend gedrag vertoont....
Dat zou ik ook wel heel kwalijk vinden, als ze het woord autisme in de mond nemen zonder daar iets van onderzoek voor te hebben gedaan. Daar zou ik dan wel weer pislink van worden.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dankjewel. En ik wijt ook niks aan de leidsters, behalve dat ik het vervelend vind dat ze al één kant op praat (autisme) en dat vind ik gek. Niet omdat ik blind ben voor de tekortkomingen van mijn kind, maar omdat hij 0,0 aan autisme-spectrum gedrag vertoont als hij niet op school is.
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".quote:Op woensdag 16 november 2011 20:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Claudia, het lijkt wel of iedereen hier zoiets heeft van: jeumig die leidsters hebben er ook geen enkel verstand van... die weten ook wel dat een peuter driftbuien/huilbuien heeft. Ze zullen het niet aankaarten als het normaal gedrag is.
Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een wat flauwe reactie, want volgens mij reageren de meesten hier in de trant van "wat rot dat je het gevoel hebt dat ze vooral zitten te klagen".
Precies, dat is het. Er kan iets zijn, er kan niets zijn. Als ik schijt had aan de mening van de leidster van de psz, had ik het niet bij het cb verteld en had ik niet gekozen voor CB+. De arts op het cb stelde 3 opties voor me :quote:Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef simmu het volgende:er kan wel zoveel aan de hand zijn. wie weet valt het niet lekker met een ander kindje. weten wij veel. het idee is dus om te kijken wat er an aan de hand is
Vervelend dat je dat naar vindt. ik zie er niks naars in. Het kwam op mij over als: ze zeggen iets over mijn kind wat ik niet vindt kloppen dus wie weet haal ik hem er wel af (dat is wel even heel kort door de bocht) Ik vraag me dan af hoe je er over een dik jaar mee omgaat als ze op school iets zeggen over zijn gedrag. Wie weet is het niks... wie weet is het iets wat ze nu kunnen tackelen en heeft ie straks nergens last meer van. Ze doen het voor hem, niet om jou te pesten.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef McLaura het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook de reactie waar je op hoopt als je zo'n bericht post.
Karin, ik vind je reactie over hem van de psz halen en dat ik hem later ook niet van school kan halen, erg naar. Ik zie namelijk een enorm verschil tussen nog geen 2,5 en op de psz zitten op vrijwillige basis, en naar school gaan (leerplicht).
Ik ben gastouder en hij heeft hier genoeg te spelen en te doen, maar ik wilde hem op de psz hebben zodat hij ook met andere volwassenen leert omgaan. Dat wil zeggen : andere dan opa en oma's, en vriendinnen van mij.
En als het gepaard gaat met negatieve feedback over zijn gedrag qua oogcontact enzo, zie ik de lol er niet zo van in eigenlijk.
Dankjewel. Bij het meedraaien hoop ik 2 dingen : dat ik zie hoe Thijs op de leidsters reageert, en dat de leidsters zien dat Thijs met mij wel oogcontact etc maakt.quote:
dan heb je alleen gelezen wat je wilt lezen, want ik heb ook heel duidelijk erin gezet dat het heel vervelend is om te horen als moeder zijndequote:Op woensdag 16 november 2011 21:19 schreef McLaura het volgende:
Nou, Karin, ik vond jouw reactie kort door de bocht. Ik wil niet dat anderen zich tegen jou keren oid, dat is nergens voor nodig, maar je reactie kwam afstandelijk en een beetje vervelend over.
Oh, zeker. Ik ken zelfs 2 hele dichtbije voorbeelden waarin IK iets doorhad wat bleek te kloppen.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
maar er zijn ongetwijfeld genoeg voorbeelden te noemen waarin de leidster het met hun signalerende rol wél bij het rechte eind hadden.
Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!quote:Op woensdag 16 november 2011 21:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik bekijk het nu teveel met leidstersogen denk ik.
Maar het is ook zo vervelend om als leidster iets te signaleren, wat vervolgens wordt weggewoven, om dan vervolgens later te horen dat school signaleerde dat datgene aan de hand was waar wij toen ook al aan dachten. Of in ieder geval onze zorgen over hadden geuit.
Alsof je dan als leidster niet capabel genoeg bent om iets te signaleren ofzo. maar wat Claudia zegt: wij kennen de situatie niet, en kunnen er dus ook niet over oordelen.
En dat is ook heel knap van je, je kwetsbaar opstellen. Kop in het zand is de makkelijkste weg, maar niet altijd de juiste. Goed van je dat je actie onderneemt.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik snap het, hoor! Maar ik wuif niet weg, ik onderneem actie. Ik had het zonet al gepost, maar CB+ is mijn eigen keuze. Ik neem dus aan dat juf E zich wel serieus genomen voelt!
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:46 schreef McLaura het volgende:
Claudia, wat zijn Ivan's maten, dan?
Oh, oké. Thijs is 97 cm en 15 kg, en dat is gemiddeld. De grens is dus maar klein (in kilo's).quote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
Volgens mijn link is dat net pas in overgewicht, en niet overdreven. Vanaf 18,4 is het overgewicht en Ivan zit op 18,9.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens de laatste meting 92 cm lang en 16,4 kg zwaar. Da's een te hoog BMI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |