abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104309557
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Wij maken het niet al te spannend. Sterker nog, ik moest vanmorgen al meteen kiezen tussen een leugentje en de waarheid, want Senna vroeg meteen: "Heb jij dat gekocht voor mij, mama?"
Daar heb ik maar gewoon ja op gezegd, en gezegd dat dat is omdat het Sinterklaastijd is. En zeggen dat ze lief moet zijn omdat ze anders niets krijgt, gaan we echt niet doen!
Senna, slimmerd! O+
Miss_Sly, wat doe je dat allemaal lief *O*
pi_104309578
Ik wil ook niet dat er tegen Dana wordt gezegd dat ze alleeen iets krijgt als ze lief is of iets in die trant.Ik wil nl dat ze sinterklaas gewoon leuk vindt zonder bang te hoeven zijn ofzo :)

Verder is mijn meisje zo ontzettend groot gewirden en heeft het er steeds over dat ze naar school wilt omdat ze daar heel veel kan gaan leren O+
pi_104320418
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen. :')

Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-11-2011 17:02:33 ]
pi_104323876
Ja sorry, momenteel kan ik me totaal niet meer herkennen in alle dreumesverhalen, ik mis jullie!!
Dus hier maar een illegaal verhaaltje

Gefeliciteerd Claudia en Ivan! Wat een mooi versierde woonkamer zag ik snel ergens op fb voorbij komen!
En kon niet eerder reageren op telefoon maar wel meelezen(dus beetje spuit11 reactie misschien); wat vervelend dat je een beetje naar gevoel had over het te zwaar zijn van Ivan. Maar hey, ik las dat hij ook behoorlijk groot is, dus dan is het wel wat meer in verhouding toch? Gewoon groot en fors kereltje wat straks vast de lengte in schiet.Ik zou zelf misschien wel een keertje naar de dietiste gaan,wie weet heeft ze nog wel tips of kan ze je helemaal gerust stellen.
Wat je op somt wat hij eet op een dag kan het volgens mij echt niet aan liggen joh! qua drinken als ik het goed begrijp, drinkt hij echt alleen maar water en/of melk?!

En eigenwijze Lente :D maar wat knap dat ze het al wel eens, al dan niet per ongeluk, op het potje doet!
Wolf geeft wel aan als hij gepoept heeft, maar dan is het dus al gebeurd :P

Wij zijn gister naar de intocht hier in de stad geweest, Sint komt hier aan met de boot O+ (Rijn)
Wolf boeide dat niet zoveel,de boot was wel interessant ''plaat,plaat! (piraat) met wijzend vingertje.
Later op de dag kwamen we Sint in de koets nog tegen in de stad en kreeg hij pepernoten van Piet, maar daar werd hij erg verlegen van. Doet hij ook bij vreemde mensen die tegen hem praten dus volgens mij vond hij Piet niet eng. Toen Piet weg was zei hij ''Diet..diet!... koek?!'' :') :P
Op tv herkent hij Piet ook ''diet!'
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104324236
nm

[ Bericht 25% gewijzigd door -Caroline- op 15-11-2011 11:15:02 ]
pi_104326852
Potver, poepen is hier echt drama nu, ook met luier vindt ze het vreselijk. Huilen en zielig 'poepen' roepen en zo.

KD, hoe heb je dat bij Elin aangepakt? Die had dat toch ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 13-11-2011 20:12:12 ]
pi_104328580
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Het toppunt van koppigheid is toch wel de wc-brilverkleiner die je moeder op de bril heeft gelegd met het commentaar 'NEE, LENTE DOEN!' eerst weer terug náást de wc leggen zodat je m er vervolgens zelf weer op kunt leggen. :')

Ze weigert trouwens om nog op het potje te gaan sinds ze per ongeluk op gepoept heeft. En op de wc gaat ze alleen voor de lol zitten...
Lol, dat gaat hier de hele dag zo en met álles wat ik doe.. ik doe tegenwoordig maar niks meer zelf..

Wel lastig dat ze niet meer op het potje wil, maar aan de andere kant, het zou vanzelf wel weer komen toch?
Oh, lees nu pas dat het een algeheel drama is, dat is wel heel lastig :{ Hopelijk gaat het gauw weer beter..

Ivan en Claudia gefeliciteerd! *O*
  zondag 13 november 2011 @ 20:23:11 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104328705
quote:

Zo herkenbaar, dat weere terugleggen om helemaal zelf te doen. Oscar begint daar nu ook mee, eerst dacht ik even grrrrr, maar toen herinnerde ik me dat Sasha dat ook exact zo deed en dat we met meeveren veel verder komen dan met zelf ook koppig zijn. ;)
  zondag 13 november 2011 @ 20:36:01 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_104329367
Zo ben ik steeds DE mantra aan het herhalen bij het verschonen van Jochem. Ik weet dat Ruben ook een tijd lang met zijn benen heeft zitten trappen en dat dat op een gegeven moment ophield, maar hoe eerder Jochem ermee ophoudt, hoe beter. Vanochtend kreeg hij het voor elkaar om mijn pink dubbel te trappen. Ik dacht echt dat ik door de grond ging van de pijn en had twee geschrokken jochies staan die vroegen waarom mama moest huilen. Nou, omdat het echt echt echt heel veel pijn deed :X Nog steeds trouwens :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 november 2011 @ 20:44:23 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104329827
Verschonen :X Draaien Keren Gillen huilen....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104329991
Vreselijk hè, Troel? Ik heb Lente er wel eens een tik om op dr billen gegeven. :@
Maakte geen indruk trouwens. :')

Die peutertjes, hè? O+ Ik veer er ook in mee, hoor. Ze doet maar.

Niet als ik tijdgebrek trouwens. 's Ochtends voordat ik moet werken is het minder handig.
  zondag 13 november 2011 @ 20:58:48 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104330627
Voor diegene die erom vroegen, Roy heeft vrijdag op zaterdag slecht geslapen werd tegen 2 uur wakker, uurtje later weer gaan slapen en om 5 uur weer wakker en wilde niet meer gaan slapen.
Die was gisteren dus niet te genieten. (drukke ochtend en middag) maar gelukkig sávonds heel braaf geweest bij opa en oma, en daar gewoon 12 uur geslapen (8 tot 8)

Ik ben blij trouwens al klinkt dat waarschijnlijk gek ;)

Roy heeft serieuze peuterpuber buien *O* Echt boos worden als hij iets niet mag :)
En jawel dit was een kado hij heeft Poes gezegt bij opa en oma *O* O+
pi_104330802
Wauw, Bar, wat goed!

Roy gaat gewoon praten, hoor, wat ik je brom. Let maar op!

En ik begrijp dat je blij bent met die buien! Wel extra lastig om m terug in leeftijd te zetten, lijkt me.
  zondag 13 november 2011 @ 21:05:17 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331038
Het is ook lastig, met het ene is hij echt heel veel jonger, maar met deze buien komt hij weer aardig bij de leeftijd van peuters vermoed ik.
Wat wij het lastigste vinden is om met Roy iets te doen qua spel, aan de ene kant wilt hij wel bewust spelen, maar echt spelen is het niet (beetje lastig uit te leggen, maar misschien dat jij het gezien hebt bij jullie thuis)
pi_104331128
quote:
Heeel herkenbaar :D Alleen dan niet met een wcbrilverkleiner :P Ze zijn nu al zeer zelfstandig O+
pi_104331193
Ik dénk wat ik wel begrijp wat je bedoelt, Bar. Enerzijds wil ie echt duidelijk interactie, anderzijds lijkt ie de bedoeling van het spel nog niet te begrijpen.
  zondag 13 november 2011 @ 21:08:28 #117
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331239
idd dat bedoel ik.
En vermoeiend dat is het ook :@
pi_104331287
Bar, kan me voorstellen dat je wel een beetje opgelucht bent! Heb nog niet veel meegelezen hier, poes was zijn eerste woordje begrijp ik?
  zondag 13 november 2011 @ 21:15:15 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331552
yep :)
pi_104331613
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:15 schreef _Bar_ het volgende:
yep :)
Dan nog even een *O*
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 21:17:50 #121
5428 crew  miss_sly
pi_104331662
Wat goed van Roy!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 november 2011 @ 21:19:09 #122
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104331733
Hoelang heeft het bij jullie kinderen trouwens geduurd eer ze ook zelfstandig buiten gaan lopen?
Roy durft buiten niet te lopen.
pi_104332156
Bar, dat verschilt per kind denk ik, dus ik zou niet van een gemiddelde uitgaan (om frustraties te voorkomen).

Dyon was een vrij snelle loper (13 maanden) en toen hij liep deed hij dat ook gewoon buiten, zat voor hem geen verschil blijkbaar.
Van Kyllian kan ik het me niet meer echt herinneren, volgens mij ook wel zodra hij kon lopen (15,5 maand).

Maar misschien zit er bij Roy nog een bepaalde angst en moet hij vertrouwen krijgen dat hij buiten ook zelfstandig kan lopen? Lekker veel samen wandelen en af en toe een paar stapjes zelf proberen?
  zondag 13 november 2011 @ 21:31:25 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104332544
We wandelen elke dag, en dan ook blokje om en dat is lopend, al betekend dat meer dat ik hem in mijn armen heb ;)
Ik heb geen frustraties hoor, ik ben gewoon benieuwd.
pi_104333575
Wat goed van Roy! *O*
En dat lijkt me inderdaad best ingewikkeld en vermoeiend, die dubbelheid in het willen spelen, maar nog niet echt kunnen spelen.
Volgens mij maakte het Ko ook niet veel uit, binnen of buiten. Maar dat kan ook omdat we op de tuin waren toen hij met lopen begon. Daar is binnen buiten en andersom. ;)
Ik denk ook dat het vanzelf komt, lekker veel buiten zijn en af en toe op de grond zetten. :Y

Poeh, wat een vermoeiende dag. Sint eerst binnen zien varen en daarna lekker naar het centrum gewandeld en in een tramhokje gaan zitten, precies op de route. Lekker handig, want de pieten konden heel dichtbij komen. O+
Later zagen we de pieten weer, althans Ko zag ze en riep heel hard: Pieten! En begon te zwaaien. O+
Hij zat er helemaal in.
Vanavond was hij wel heel druk en stout, hij is uiteindelijk net bij mij op schoot in slaap gevallen. Hij wilde niet naar bed. :N :O
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104335589
Roy wat goed!!
Bar, Timo heeft héél lang buiten helemaal niet durven/willen lopen. Dat hebben we echt stapje voor stapje (letterlijk) moeten introduceren. En nu is het nog steeds wel eens lastig, maar we proberen het iedere keer. Hij weet dat ik hem niet gauw optil, dus bij mij loopt hij nu best redelijk buiten. In het begin waren 2 stapjes echt al enorm veel.
  zondag 13 november 2011 @ 22:29:04 #127
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104335736
Ivan :@ Kobus O+ Oeke lekker rustig aan doen :*
Ivan van harte gefelciteerd!

[ Bericht 26% gewijzigd door _Bar_ op 14-11-2011 20:30:12 ]
pi_104336716
Kan het nog?

Ivan, gefeliciteerd, grote boef!
pi_104343556
Ssserpente, zóóó herkenbaar dat 'Zelf. Doen.' Isabeau presteert het zelfs om, wanneer ik haar halverwege de trap op een trede zet (om wat tijd te winnen) eerst de trap weer af te dalen, om hem vervolgens ZELF }:|IKDOEHETZELF! opnieuw te beklimmen.

Ik verwaarloos jullie een beetje he?! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal bezig ben met het hele draagmoederschapgebeuren... neem 't me maar niet kwalijk. ;)

Isabeau doet 't erg goed. Op een driftbuitje her en der na gaat het erg soepel allemaal. Het inslapen is wel eens beter gegaan, ze roept ons vaak terug met allerlei tijdreksmoesjes, maar ik vind dat niet zo erg. Kennelijk heeft ze de behoefte om ons nog even te zien. Het zijn ook wel gouden momentjes hoor. Dan ligt ze in bed en vraagt ze: "Welk liedje gaan we zingen?". Geeft vervolgens zelf antwoord "liedje met autootjes, gaan een stukje rijden" en dan verzinnen we samen een liedje. O+

Gisteren vreselijk gelachen. We waren bij vrienden en een van onze vrienden zei: "Het enige Fries wat ik ken is In Nije Dei. Zegt Isabeau droog: "Een nieuwe dag"
_O- Onze tolk...
pi_104343578
Dat lijkt me trouwens erg lastig, dat 't poepen zo'n drama is..
pi_104343679
Het zelf doen is hier ook standaard zin ow en alles begint met ik wil en als ze niet ik wil zeg is het meestal nee wil ik niet :P
Ze is al dagen mopperig en sjagerijnig en dan vooral als er iets van haar verwacht of gevraagd word, ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van.

Ze wil 's middags niet meer slapen, doet het gordijn open en roept, isse niet nacht, lamp is aan... Pffff! En we merken zo dat ze het slapen eigenlijk wel nog nodig heeft maar als we haar gewoon erin leggen en laten liggen dan gaat ze dus ook echt niet slapen en blijft ze maar roepen zelfs na flink negeren.

Zometeen moet ik even met haar naar de tandarts.. Ze is vorige week een aantal keer op haar mond/tanden gevallen en een tand lijkt een stukje terug gerschoten.. En ze heeft nkg steeds pijn en wil geen koekjes meer eten enzo, dus toch maar even naar laten kijken.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 14 november 2011 @ 09:30:14 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104343705
Kan me goed voorstellen dat dat nu even heel veel ruimte in je hoofd en in je leven inneemt Sorbo! :Y
Hoe staat het er nu mee? Is er al een plaatsing geweest?

Ik heb net de fysiotherapeute toch nog maar eens gebeld voor Oscar.
Het was mij al wel opgevallen en ik liep er al mee in mijn hoofd, maar afgelopen zondag vroeg een vriendinnetje of Oscar nog onder behandeling was. En toen ik zei 'Hij loopt scheef he?' zei ze: :Y
Het is niet heel ernstig, maar toch is het wel te zien dus, en niet alleen voor mij als moeder omdat ik op hem let.
Als hij rent rent hij toch vaak een beetje scheef, met zijn linker schouder een beetje naar voren.
Geen idee of er iets aan gedaan moet of uberhaupt kan worden, maar de fysio zei ook 'laten we iig maar eens kijken'.
Dus binnenkort mag hij weer eens met Anita spelen.:)
pi_104343916
Het is nu wachten. De plaatsing kon afgelopen keer niet doorgaan, omdat mijn ei stiekem gesprongen was tussen twee echo's. Volgende keer houden ze rekening met mijn sneaky eitjes en moet ik dus eerder in mijn cyclus komen.

Zou dat scheve lopen samen kunnen hangen met de afplatting waarvoor hij dat helmpje heeft gehad? Ja toch?
  maandag 14 november 2011 @ 09:43:56 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104343985
Ah, da's balen! -O-

Ja, dat denk ik dus wel. Hij had de voorkeur op links, mede doordat rechts die knobbel op zijn spier zat in zijn nek, maar ook omdat zijn rechteroog niet naar rechts kan kijken.
Nu zou hij daar op zich met rennen geen last van moeten hebben, want hij kan prima rechtuit kijken, maar hij lijkt dus nog wel nog steeds een soort van voorkeur te hebben.

Het is ook niet altijd hoor, maar het viel me op, en dus toch de fysio nog maar eens laten kijken. :)
pi_104344006
Ja waarom ook niet. Kan sowieso geen kwaad :)
pi_104346266
Goedzo Roy !

Tyler kan nu zeggen: Maam/n , (d)ora, k(l)ok, , bal, au(t)o, pop, boom.
Uiteraard NEE, die, da(t), daa(r), mama, papa, daa(r)op, in, ui(t)
Ik heb nu wel meer vertrouwen in het praten gekregen!
pi_104350945
BE nooit verkeerd toch om de fysio eens mee te laten kijken :)

En Sorbootje wat spannend allemaal, kan me voorstellen dat je even geen tijd voor ons hebt!

Ingrid wat goed dat Tyler al die woorden al zegt!

Wij zijn even bij de tandarts geweest, fotootje gemaakt en haar ene voortand lijkt ongeveer 2 mm terug te zijn geschoten, verder geen breukjes. Wel duidelijk dat de tanden iets ruimer in het kaakbeen staan ten gevolge van de verschillende val partijen. Als ze over een week nog steeds pijn aangeeft dan terug of als een van de tanden gaat verkleuren ook meteen terug komen. Het viel allemaal mee dus :)
Ze mocht nog een kadootje uitzoeken. Ze heeft nu twee vingerbanden :D
pi_104352702
Vingerbanden?! :o
pi_104352776
ringen ;) ik vind hem goed bedacht :D
pi_104355348
Ik ook! :D
pi_104355390
Zo heeft Isabeau er ook nog één! Wat is een haarbril?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104355462
Ja ik had hem goed! die vind ik ook wel heel goed!!!
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 17:33:16 #143
5428 crew  miss_sly
pi_104358846
Inventief zijn ze he?

Ik heb een echte meid. In ieder geval nu nog. We zouden vanmiddag naar de stad samen om een kadootje voor schaap te kopen, want die is bijna jarig. Vanmorgen ging ging dat niet, want de winkels waren gesloten. Na het middagdutje zouden we gaan. Het eerste wat ze zei toen ik haar kamerdeur opendeed was: zijn de winkels nu open? Gaan we nu naar de stad? :D

Dus dat hebben we gedaan, samen geshopt. En dat was heel gezellig O+ En op de terugweg in de tram zei ze"ik heb een fijne dag gehad mama" O+
pi_104358952
Senna O+

Jaël is wat dat betreft ook een echte meid, die moet altijd op de terug weg van de supermarkt nog even kleertjes kijken. Ja we komen langs een kledingwinkeltje en ik probeer wel eens een andere route te lopen maar daar trapt ze niet in..
pi_104386337
Succes bij de fysio BE :*

Senna O+ Wow, die lange zinnen die ze al maakt, ze klinkt al als een kleuter!

Jael :D Goed bedacht!

Niels heeft zo'n last van hoesten. Vooral 's nachts, dan is hij nu al een paar nachten zo'n twee uur wakker omdat hij telkens hoestbuien heeft. Hij moet er zelfs van kokhalzen. Sinds gisteren krijgt hij hoestdrank tegen vastzittende hoest, dat zorgde er vannacht wel voor dat hij het makkelijker op kon hoesten, maar hij was nog steeds twee uur wakker (al ben ik bang dat ik het er vanaf vandaag niet meer inkrijg, hij rilt van de smaak. Dus als iemand nog een tip heeft voor hoestdrank die lekker voor peuters?). Het is zo sneu, hij raakt ontzettend gefrustreerd omdat hij graag wil slapen maar dat niet kan.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 15 november 2011 @ 09:54:05 #146
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_104386371
Hier een pappa van een peuter:

<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_104386563
Hallo peuterpapa. Mooie meid heb je daar!
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:06:13 #148
5428 crew  miss_sly
pi_104388179
Twinkly, wij hebben Kaloba hoestdrank en die vindt ze zo lekker dat ze nephoest en om een drankje vraagt :D
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:11:04 #149
5428 crew  miss_sly
pi_104388315
Wow, mooie meid, Maleduck!

Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugen :o ongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:18:08 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104388507
Mijn mannen vinden de tussikind druppels ook erg lekker. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')