Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n doordachte posts typt 'n IQ lager dan gemiddeld heeft.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Bij reguliere BW's vragen ze om een recente IQ test, en de norm is dat alles boven 85 wordt toegelaten. Daaronder niet.
Maar me huidige behandelaar heeft een goed woordje gehouden, dat ik vrij zelfstandig ben en veel dingen goed kan. En nu komt er toch een oriëntatie gesprek met iemand van die BW, mij, groepsleiding en me moeder.
Als ze denken dat ik toch bij een regulieren BW pas, dan maken ze waarschijnlijk een uitzondering om mij toch te laten komen.
Ik houd jullie op de hoogte...
Ik was eigenlijk ook verbaasd en vraag me af of die test wel goed is afgenomenquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n doordachte posts typt 'n IQ lager dan gemiddeld heeft.(en nee dit is niet sarcastisch bedoeld)
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n doordachte posts typt 'n IQ lager dan gemiddeld heeft.(en nee dit is niet sarcastisch bedoeld)
Ik mag hem over een paar weken opnieuw doen, omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan is het een andere test als de eerste keer, want je mag namelijk niet twee keer de zelfde IQ test binnen een jaar tijd doen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk ook verbaasd en vraag me af of die test wel goed is afgenomenVerder zou het te gek zijn als een zo'n testje verregaande gevolgen zou hebben. Het blijft bovendien een momentopname.
Gelukkig een tweede test. Dat lijkt me ook goed. Ik hoop zo dat het je lukt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:03 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
[..]
Ik mag hem over een paar weken opnieuw doen, omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan is het een andere test als de eerste keer, want je mag namelijk niet twee keer de zelfde IQ test binnen een jaar tijd doen.
Ik denk zelf ook hoger moet scoren, maar die test belemmert nu mijn inschrijving op een reguliere BW.
Er mee eens, nee dat ben ik het totaal niet.
Het leven is in feite een beetje tussen hoop en vreesquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon voor je dat je gelukkig kan zijn en dat je in je huidige leven, en dat je balans hebt gevonden. Mijn indruk is dat je dat wel hebt gevonden. En dat is erg mooi natuurlijk.
Geluk is soms ver te zoeken. Alleen zijn heeft grosso modo juist nadelen: het is niet hip. Maar als je een beetje de tijd uitzit (met alle respect) is dat misschien wel om het even. Nee, je krijgt geen bonus of zo als je sociaal veel onderneemt, maar mensen tonen wel meer interesse in je.quote:
Om 17.30 alquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:12 schreef schaal_9 het volgende:
Sjeetje, om 21.00 uur alweer donker... dagen beginnen te korten.
Het lijkt dat we quitte staanquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Moet even wat kwijt.
Vandaag fietste ik vanaf het ziekenhuis naar huis toe.
Eenmaal aangekomen was ik enorm chagrijnig.
Dit is elke keer als ik op de fiets ga.
Gisteren is besloten dat ik beter niet naar huis kon (gisteren, het weekeind mag ik wel naar huis)
Omdat ik vanaf huis naar het ziekenhuis fietste en eenmaal op de afdeling aangekomen was ik ontzettend in de war en verdrietig.
Verdomme, ik zit er nu al 7 weken en kan helemaal niks aan.
Vandaag naar de stad geweest met mijn moeder, maar dat ging niet goed.
We moesten wel, want ik moest naar de opticien voor een lenzencheck.
Maar op een gegeven moment kwam alles op me af en kon ik niks meer aan.
Ik heb de hele tijd van die felle steken in mijn hoofd de hele week al. Rete irritant.
Zondag wou ik naar de bioscoop, maar ik denk niet dat dat doorgaat. Vinden mijn ouders niet zo'n goed idee.
Ik heb zo'n idee dat ik het dit weekeind thuis niet vol ga houden. Ik heb de hele tijd van die vlagen van enorm verdriet en moeheid. Of heel geïrriteerd.
Kut.
Denken ze dan dat jij dan op een relatie uit bent of iet dergelijks? Is het contact misschien te geforceerd?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het leven is in feite een beetje tussen hoop en vrees
Mensen komen en gaan. Soms heb ik een leuk praatje met mensen, maar komen ze er later achter dat ik misschien meer wil. Waardoor ze ineens heel erg kortaf gaan doen. Hier kan best een lange tijd tussen zitten.
Cassière nummer 32quote:Cassière nummer 32 is daar een voorbeeld van. Weer een jaar voor niets gewerkt? Nee, dat zeker niet. Na een winter komt er ook weer een zomer. Er zijn mensen die vrolijk worden als ik kleur in mijn werk gebruik (veel roze en lila). Het valt op, en dat geeft me wel een kick.
Ik denk dat samenwonenden vaker gezonder eten. En ze kunnen met de partner praten over alles wat dwars zit op een dag. Je kan dat gemakkelijker kwijt. Hun leven is in sociaal opzicht meestal stukken rijker, dat geeft ook meer geluk. Maaruh, de relatie moet dan wel goed zijn, anders zou het goed omgekeerd kunnen zijnquote:Het goede nieuws is dat samenwonenden langer leven dan alleenstaanden. Dat blijkt uit een of ander promotieonderzoek. Vooral bij mannen is het verschil groot. Degenen die het zwaar hebben, hebben het niet al te lang zwaar zeg maar.
De verleiding is natuurlijk voor te stellen, wel goed van je dat je het kan weerstaan. Het is inderdaad niet de weg. Ook in het licht dat Jan en Alleman daarheen gaat en grote risico's op soa's etc.quote:Een paar biertjes verder (Alfa bier is een goeie, dat is 9,2%) maar eens even mijn toekomst gaan plannen. Ik mag hopen dat ik in 2012 mijn levensstandaard wat omhoog heb gekregen...
Het is dankzij mijn geloof dat ik niet de trein naar Amsterdam neem om naar de rooie lichtjes te gaan... het geld is er, in zeer ruime mate, om het tekort terug te brengen. Maar gelukkig houdt mijn geweten het tegen.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar het valt me in dit topic soms inderdaad wel een beetje op. Zoveel gaat via het verstand en zo weinig via het gevoel. Iets wat ik heel langzaam begin te beseffen. Wat nooit zal veranderen.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:26 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Sja, het leven gaat niet over rozen. Je hebt gelijk, heeft ook met het relatief hoge IQ te maken, en dat komt dus ook voor met pdd-nos. Valt het je weleens op dat sommige mensen met autisme op forums hele betogen schrijven om bijvoorbeeld gevoelens of ervaringen te verwoorden? Zo lang, dat een gemiddelde werkende de tijd niet heeft om te lezen.
Toen ik hem deed vond ik hem ergens meevallen. Maar ik had wel moeite met realistisch rekenen. En ik baalde dat ik een 8,3 ofzo had, terwijl je een 8,5 nodig had. De tweede keer haalde ik hem overigens welquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:58 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Geluk is soms ver te zoeken. Alleen zijn heeft grosso modo juist nadelen: het is niet hip. Maar als je een beetje de tijd uitzit (met alle respect) is dat misschien wel om het even. Nee, je krijgt geen bonus of zo als je sociaal veel onderneemt, maar mensen tonen wel meer interesse in je.
Een vriend van mij maak heel gemakkelijk contact in de trein (geslacht maakt niet uit). Terwijl ik nog een beetje de kat uit de boom kijk. Iets wat ik nog steeds best moeilijk vind...
Een ding is zeker: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Binnenkort Sinterklaasfeest, en dat wordt dus weer een roze gericht schrijven
Vier jij nog Sinterklaas?
Wat ik ooit nog eens zou willen weten: hoe de rekentoets op de pabo is... een opleiding die helemaal in is trouwens
Hier heb ik ook last van (maar dat wordt de laatste tijd gelukkig minder). Ik neem aan dat jij ook last hebt van drukke verkeer en zo? Ik heb gemerkt dat als het dood is op straat is het vooral makkelijk, maar met veel verkeer komt ik altijd gestrest aan. De oorzaak bij mij denk ik ligt bij mensen in het algemeen, niet verkeer per se. Hoe makkelijker ik contact maak met mensen, hoe makkelijker het wordt om te fietsen. Ik zie dan mensen niet als obstakels maar als mensen en dat is ook fijn in het algemeen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Moet even wat kwijt.
Vandaag fietste ik vanaf het ziekenhuis naar huis toe.
Eenmaal aangekomen was ik enorm chagrijnig.
Dit is elke keer als ik op de fiets ga.
Een 8,5 nodig... dat is niet niks. Heb je de opleiding afgerond, er werk in weten te vinden?quote:Op zondag 27 november 2011 07:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Toen ik hem deed vond ik hem ergens meevallen. Maar ik had wel moeite met realistisch rekenen. En ik baalde dat ik een 8,3 ofzo had, terwijl je een 8,5 nodig had. De tweede keer haalde ik hem overigens welMaar dit gaat over 2003 en het kan zo maar zijn dat ie tegenwoordig anders is.
Nee, ik had een fijne mentor die aangaf dat ze me nooit een voldoende voor communicatie zou geven omdat ASS-ers niet voor de klas horen volgens haar. Dus drie jaar opleiding gedaan voor Jan met de korte achternaam.quote:Op zondag 27 november 2011 22:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een 8,5 nodig... dat is niet niks. Heb je de opleiding afgerond, er werk in weten te vinden?
Ik heb wel een proeftoets gedaan die je hier kunt vinden, zaten nog pittige vragen bij.
Matig... toch best asociaal dat ASS-ers met hoge intelligentie op zon manier worden afgeserveerd en daardoor misschien in een heel ander milieu terechtkomen dan dat van hoogopgeleiden. Heeft het ermee te maken dat je bent uitgekomen voor je autisme?quote:Op zondag 27 november 2011 22:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik had een fijne mentor die aangaf dat ze me nooit een voldoende voor communicatie zou geven omdat ASS-ers niet voor de klas horen volgens haar. Dus drie jaar opleiding gedaan voor Jan met de korte achternaam.
Waarschijnlijk wel, maar anders was het wel opgevallen. Het meest erge vind ik nog dat ze al die tijd niet gewezen hebben op studieondersteuning, rugzakjes en noem maar op.quote:Op maandag 28 november 2011 09:51 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Matig... toch best asociaal dat ASS-ers met hoge intelligentie op zon manier worden afgeserveerd en daardoor misschien in een heel ander milieu terechtkomen dan dat van hoogopgeleiden. Heeft het ermee te maken dat je bent uitgekomen voor je autisme?
Wat een stomme opmerking van die mentor!quote:Op zondag 27 november 2011 22:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik had een fijne mentor die aangaf dat ze me nooit een voldoende voor communicatie zou geven omdat ASS-ers niet voor de klas horen volgens haar. Dus drie jaar opleiding gedaan voor Jan met de korte achternaam.
Ja, ik heb heel erg last van het geluid en van veel dingen zoals kleuren en tieners en indrukken enzo.quote:Op zondag 27 november 2011 15:07 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Hier heb ik ook last van (maar dat wordt de laatste tijd gelukkig minder). Ik neem aan dat jij ook last hebt van drukke verkeer en zo? Ik heb gemerkt dat als het dood is op straat is het vooral makkelijk, maar met veel verkeer komt ik altijd gestrest aan. De oorzaak bij mij denk ik ligt bij mensen in het algemeen, niet verkeer per se. Hoe makkelijker ik contact maak met mensen, hoe makkelijker het wordt om te fietsen. Ik zie dan mensen niet als obstakels maar als mensen en dat is ook fijn in het algemeen natuurlijk.
Ze hadden inderdaad wel eerder aan de bel mogen trekken. Heb je nu ander werk?quote:Op maandag 28 november 2011 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar anders was het wel opgevallen. Het meest erge vind ik nog dat ze al die tijd niet gewezen hebben op studieondersteuning, rugzakjes en noem maar op.
Oja en dat de decaan het had over "een ass-er voor de klas is als iemand met maar 1 arm die de ALO gaat doen"
Inderdaad jaquote:Op maandag 28 november 2011 23:42 schreef Auti het volgende:
Wie is er wel eens niet overspannen of overwerkt of gestressed? Wie heeft er nou nooit eens slapeloze of slechte nachten? Ik vind het een mooie vraag
Volgens mij mag een huisarts die gegevens niet aan derden doorgevenquote:Op maandag 28 november 2011 23:53 schreef Riddler86 het volgende:
En als je nou 'nee' invult. Gaan ze dat dan controleren ofzo. Of kùnnen ze dat dan ergens controleren, beter gesteld.
Ligt, denk ik, meer aan de absurde huizenprijzen dan aan je loon. 6 jaar terug was de enige reden dat ik dit appartement kon kopen het feit dat ik een vriendin had met een afgeronde universitaire opleiding want ik werd gezien als 'risicogroep' zo zonder HBO/UNI.quote:Op maandag 28 november 2011 23:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
In 2014 2013 is het dan alsnog zo ver: dan bereik ik het magische niveau dat ik ooit nog als een onmogelijke barrière zag. Het zou wel heel lullig, bijna lachwekkend zijn als ik geen woning kan kopen omdat ik Asperger heb.
Het blijft een dilemma. Geweigerd worden en er is weinig prikkel om verder te ontwikkelen op carrièregebied. Maar hoe zou het met EG zijn?quote:Op dinsdag 29 november 2011 06:59 schreef Troel het volgende:
Als je nee invult, dan licht je de verzekering op en als ze daar achter komen, kan je ervan uit gaan dat je in het vervolg bij elke af te sluiten verzekeringen problemen krijgt.
Overigens nu geen werk, helaas in de ziektewet thuis.
Ik ben er nog.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:16 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het blijft een dilemma. Geweigerd worden en er is weinig prikkel om verder te ontwikkelen op carrièregebied. Maar hoe zou het met EG zijn?
Nu ff presentatie houden...
Oja, dat is waar ook. Dat topic.quote:Op maandag 28 november 2011 23:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Inderdaad ja
Het is nogal willekeur als je met Asperger geweigerd wordt.
Mijn oude post van 6,5 jaar geleden
Startsalaris na afstuderen
In 2014 2013 is het dan alsnog zo ver: dan bereik ik het magische niveau dat ik ooit nog als een onmogelijke barrière zag. Het zou wel heel lullig, bijna lachwekkend zijn als ik geen woning kan kopen omdat ik Asperger heb.
[..]
Volgens mij mag een huisarts die gegevens niet aan derden doorgeven
Ben verder alleenstaande, dus mocht ik onverhoopt de pijp aan Maarten geven, dan sturen ze maar een rekening.
2005 was wel een slecht jaar hoor; toen heb ik wel teleurstellingen voor de kiezen gehad en heb ook echt wel gebaald. Dat ik nog niet op mezelf kon wonen. Dat ik te hoog opgeleid was om pallets te stapelen en niet communicatief genoeg voor inhoudelijk werk. Mijn referentiekader veranderde. In 2007 was het mij om het even. Met mijn diagnose vielen diverse puzzelstukjes op hun plaats.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oja, dat is waar ook. Dat topic.
Tja, ik vind het toch knap hoe jij met teleurstellingen kan omgaan. Ik hoor nooit een verbittering bij jou. Ook toen het met jou na je studie het toen niet zo wilde vlotten met je baan.En dat vind ik erg knap.
Wat jij kennelijk ook goed kan is bij jezelf blijven. Je laat je niet meeslepen wat anderen allemaal verdienen. Zie ik dat goed, en zo ja, hoe doe je dat?
Telt caffeïne ook mee?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:54 schreef Lokasenna het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met autisme en drugsgebruik?
Mag ookquote:
Vraag is vooral; ervoer de andere partij dat ook?quote:Op woensdag 30 november 2011 01:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
en kan de lichaamstaal van anderen ineens lezen.
Ik heb gekeken in dat topic. We hebben het hier wel eens meer over gehad, testen is natuurlijk erg routinematig werk, sommige autisten vinden dat juist prettig, anderen (oa ik) juist weer niet en dan is concentratie weer een probleem...Het werk moet je wel passen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:32 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
2005 was wel een slecht jaar hoor; toen heb ik wel teleurstellingen voor de kiezen gehad en heb ook echt wel gebaald. Dat ik nog niet op mezelf kon wonen. Dat ik te hoog opgeleid was om pallets te stapelen en niet communicatief genoeg voor inhoudelijk werk. Mijn referentiekader veranderde. In 2007 was het mij om het even. Met mijn diagnose vielen diverse puzzelstukjes op hun plaats.
In 2009 kwam ik bij het ministerie. Dezelfde werkgever als dat meisje van mijn studie (zij zit bij een ander departement). Het betekende ook: opnieuw met verwachtingen leren omgaan, nieuwe doelen stellen. Weer aansluiting vinden bij hoogopgeleiden. Ik vind het heel belangrijk dat ik mijzelf blijf ontwikkelen, laat me verder niet zo meeslepen met wat anderen verdienen.
Ik zag op LinkedIn dat ze nog mensen zoeken als softwaretester. Iets voor jou?
Hoe reageerde je op cannabis?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:03 schreef Auti het volgende:
Software testen is leuk.
Over drugsgebruik; ik heb een verleden met alcohol en cannabis misbruik/verslaving.
Maar om in je inkomsten te kunnen voorzien (wellicht meer inkomsten) en jezelf te kunnen ontwikkelen? Programmatuur testen is ook geen eenvoudig werk of zo. Er zijn heel veel mensen die werk doen wat ze niet direct het leukste werk vinden maar blij zijn dat ze hun bijdrage kunnen leveren. Werk geeft ook voldoening, je krijgt met een beetje geluk ook nog een pluim van mensen in je omgeving, wie weet nog felicitaties op Fokquote:Op woensdag 30 november 2011 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb gekeken in dat topic. We hebben het hier wel eens meer over gehad, testen is natuurlijk erg routinematig werk, sommige autisten vinden dat juist prettig, anderen (oa ik) juist weer niet en dan is concentratie weer een probleem...Het werk moet je wel passen.
Ik ga altijd niezen van fel licht inderdaadquote:Op donderdag 1 december 2011 19:58 schreef Auti het volgende:
Welkom.
Ik ga niet niezen van fel zonlicht maar wel vaak dat ik traanogen krijg, ook zo'n hooikoorts-achtige reactie.
Het is niet gemakkelijk, het overzicht snel kwijtraken past echt bij autisme. Is het in jouw werk een voordeel dat je goed in staat bent gedetailleerd te werken?quote:Op donderdag 1 december 2011 22:31 schreef Riddler86 het volgende:
Welkom.
Heb zelf pdd - nos.
En heb best veel moeite met plotselinge veranderingen. Daarnaast ben ik goed in gedetailleerd werken. Het overzicht ben ik relatief snel kwijt, maar met enige concentratie lukt het mij over het algemeen wel om een coherent beeld voor ogen te krijgen.
Wat loopt allemaal niet, Schaal_9?quote:
Het enige wat ik qua drugs gedaan heb is blowen, maar dat is helaas een keer niet helemaal lekker gegaan. Sindsdien ben ik wel voorzichtig met drugs.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:44 schreef tijnbrein het volgende:
Hey ik zie veel nieuwe mensen welkom![]()
Met weed heb ik wel ervaring kwa drugs, doet mij niet zo veel het is wel lekker ontspannend. En sinds kort een keertje XTC en dat was zeker tof.![]()
Alcohol reken ik voor het gemak niet tot drugs.
Ik ben blij dat ik niet meer bij de post werk. Het was tijdens kerst wel gezellig, maar door steeds minder personeel werd het gewoon steeds meer stres.quote:Op zondag 4 december 2011 11:28 schreef Auti het volgende:
Het is druk maar tegelijkertijd ook ontspannen en gemoedelijk, de kerstliederen zijn onvermijdelijk evenals de zeer originele kerstmuts. Op de meeste werkvloeren gaat het allemaal wat rustiger aan en wordt de eindbalans opgemaakt, productievloeren worden stilgelegd voor de grote schoonmaak en onderhoud. Lekker stukje amandelletter in de pauze en een chocoladeletter van de Sint! En straks, straks het kerstontbijt en de kerstpakketten. En oliebollen in de pauze, net als vorig jaar.
thnxsquote:
Dat begrijp ik heel erg goed, daarom heb ik het ook over de meeste bedrijven omdat er ook werk is waarbij het juist heel erg druk kan zijn in deze periode. Als krantenbezorger was het dan wel weer leuk ivm de "kerstkaartjes"/gelukswensen maar een normale postbode heeft dat niet, wél een behoorlijke extra last door de échte kerstkaarten. Veel respect heb ik daar ook voor, ik weet wat het werk inhoudquote:Op zondag 4 december 2011 14:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet meer bij de post werk. Het was tijdens kerst wel gezellig, maar door steeds minder personeel werd het gewoon steeds meer stres.
Ik krijg echt paniekaanvallen, en niet zo zuinig ook. Ik ben de laatste tijd ook extra snel te snel overprikkeld en dan gaat het dus al helemaal niet, daarom gebruik ik sinds een week Xanax maar daar klap ik dus dwars doorheenquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:02 schreef Sushimonster het volgende:
Oh wat naar! Ik hou juist van OV, heb bewust geen rijbewijs, zou een ramp worden haha!
Goed bezig! Er straalt ook rust en acceptatie uit je post. Fijn dat je meer duidelijkheid hebt en dat er een plan klaar ligt. Hebben ze je ook verteld wat voor vorm van Autisme je hebt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:40 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Vandaag heb ik officieel te horen gekregen dat ik autisme heb.
Heb een gesprek gehad met de afdelingsarts, een verpleegster, een specialist in autisme en mijn moeder.
Die specialist zei dat ik voorlopig niet aan school moet denken.
Ik dacht dat ik dit jaar nog wel examen kon doen in Engels en geschiedenis maar zie nu ook wel in dat dat eigenlijk een beetje dwaas was.
Ik moet namelijk eerst naar een speciaal team van autisme en die gaan mij uitleggen wat het is en die gaan mij begeleiden. Daar is nog wel een wachtlijst voor.
Dan ga ik pas na ontslag (van het ziekenhuis) toewerken aangezien ik enorme stemmingswisselingen heb, van extreem vrolijk naar extreem verdrietig.
En dat gaat echt wel maanden duren.
Mijn moeder gaat een Wajong uitkering aanvragen aangezien werk er nu echt niet inzit.
Ik kan zo een hele week van slag raken als de psychologe mij niet op tijd belt.
Misschien dat ik in de zomervakantie wat vrijwilligerswerk ga doen bij het verpleeghuis, zij kennen mij daar en het is laagdrempelig.
Zoveel dingen vallen nu op zijn plaats nu ik weet dat ik autisme heb.
Nee, dat vond die man niet nodig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Goed bezig! Er straalt ook rust en acceptatie uit je post. Fijn dat je meer duidelijkheid hebt en dat er een plan klaar ligt. Hebben ze je ook verteld wat voor vorm van Autisme je hebt?
En dat is echt een dramatisch idee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:46 schreef summer2bird het volgende:
Hij zei dat in 2015 toch alle vormen van autisme onder een woord gaan gelden,
dus dat alles (asperger, klassiek enz) alleen autisme gaat heten.
Ach ja.. er bestaat al een tijdje de algemenen noemer; Autistische Spectrum Stoornis.. zoveel afkortingen, zoveel mogelijkheden.. maar nee, ik heb een ASSquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, dat vond die man niet nodig.
Hij zei dat in 2015 toch alle vormen van autisme onder een woord gaan gelden,
dus dat alles (asperger, klassiek enz) alleen autisme gaat heten.
En ik ben vergeten te vragen![]()
Toch gaat het daar wel op neerkomenquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En dat is echt een dramatisch idee.
Er zit veel te veel verschil tussen de verschillende soorten autisme om het allemaal maar dezelfde naam te geven.
Het is pittig en intensief werk, zoals bij elk werk waarbij je productie precies meetbaar is. 3 euro bruto per uur, dat het heeft met het minimumjeugdloon, het laagste in Europa, te maken. Een jaar of 10 geleden was de sfeer bij de post nog behoorlijk ontspannen. Dat is tegenwoordig wel anders, en het is zacht gezegd naïef dat we het hier allemaal prima voor elkaar hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 14:16 schreef Auti het volgende:
[..]
thnxs
[..]
Ik heb heel kort bij DHL gewerkt als postbode, net in het moment dat hun alle tv-gidsen over gingen nemen.. dat was niet te doen, ik werkte voor nog geen 3 euro bruto per uurEn traag was ik niet.. Wat een berg is dat ook meteen, alleen die gidsen al. Ik kan mij heel goed voorstellen hoeveel stuks post een postbode met de kerst mee moet nemen en hoe intensief dat is, want je moet ook echt zo goed als elke deur langs. Ik heb daar wel bewondering voor want die mensen doen dat toch maar even, terwijl de grootste schreeuwers en uitbuiters er niet eens hun bed voor uit willen komen.
En dan heb ik het nog niet eens over gladheid en ijzel... Mensen kijken neer op zo'n simpel baantje maar het is afgezien van de vrijheid echt geen luizenbaantje.
Dat is waar, en het valt allemaal onder de noemer psychiatrische stoornis. Ik denk dat vooral een bepaalde groep mensen met Asperger er niet blij mee is (die vinden het geen stoornis en noemen zichzelf aspies).quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zit veel te veel verschil tussen de verschillende soorten autisme om het allemaal maar dezelfde naam te geven.
Heb je wel een gevoel als je wel een band met iemand hebt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn oma is vandaag overleden. Ze was ziek dus het kwam niet als een verrassing. Maar ik voel er eigenlijk helemaal niets bij. Geen emoties. En dat gebrek aan emoties daar heb ik het wel moeilijk mee. Wat moet ik voelen? Waarom? En wat als ik dat voel?
Ik had niet echt een band met mijn oma. Zeker de laatste jaren niet meer. Ik kwam er wel maar het deed me niets en ik voelde mij daar niet op mijn gemak.
Bij het overlijden van een familielid zou je toch iets moeten voelen. Maar ik voel dus niets.
Geen idee, ik weet niet eens of er wel iemand is waarmee ik echt een band heb.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb je wel een gevoel als je wel een band met iemand hebt?
Heb je wel met de ene persoon wel iets meer dan de andere? Zonder te spreken dat je echt een "band"met iemand hebt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niet eens of er wel iemand is waarmee ik echt een band heb.
Ja dat wel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb je wel met de ene persoon wel iets meer dan de andere? Zonder te spreken dat je echt een "band"met iemand hebt?
Dan heb je toch gevoel, zou ik zeggen. Maar, je gaf aan dat je met oma eigenlijk niks had. Het klinkt hard, dan is het ook niet helemaal raar hoor. Misschien kwam je er ook nooit of zelden.quote:
Dat klopt. Ik had/heb daar ook niets te zoeken voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan heb je toch gevoel, zou ik zeggen. Maar, je gaf aan dat je met oma eigenlijk niks had. Het klinkt hard, dan is het ook niet helemaal raar hoor. Misschien kwam je er ook nooit of zelden.
Voordeel is in ieder geval wel dat Asperger niet meer als een 'milde' vorm van autisme wordt gezien. Want dat slaat echt nergens op. Of het mild of erg is hangt bijna volledig af van je persoonlijke situatie, IMO.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Kun je daarmee maandverband kopen?quote:Op woensdag 7 december 2011 19:28 schreef schaal_9 het volgende:
Hebben jullie aan het einde van je geld ook altijd een stuk maand over?
Bij de bussen is er ook steeds vaker controle.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:40 schreef schaal_9 het volgende:
Bingo!! Vandaag controle in de tram en een reiziger die allang zat ging dus precies inchecken toen die een controleur zag binnenlopen. Boete![]()
![]()
Tja, dat kan. Toen ik 9 jaar was, overleed mijn opa, maar daar kan ik helemaal niks meer van herinneren. Ook geen emoties, terwijl hij best jong was en hem toch wel redelijk vaak zag. Sowieso denk ik dat het bij opa's, oma's, tantes en ooms anders is dan bij je eigen ouders.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn oma is vandaag overleden. Ze was ziek dus het kwam niet als een verrassing. Maar ik voel er eigenlijk helemaal niets bij. Geen emoties. En dat gebrek aan emoties daar heb ik het wel moeilijk mee. Wat moet ik voelen? Waarom? En wat als ik dat voel?
Ik had niet echt een band met mijn oma. Zeker de laatste jaren niet meer. Ik kwam er wel maar het deed me niets en ik voelde mij daar niet op mijn gemak.
Bij het overlijden van een familielid zou je toch iets moeten voelen. Maar ik voel dus niets.
Als je geen band met d'r had is het logisch dat je niks voelt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
Nee hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:28 schreef schaal_9 het volgende:
Ik las het als grap, haha.quote:
Sinterklaas heb ik met de afdeling gevierd, dat was ietwat intensief, maar wel gezellig. Alleen, ik dan dus totaal niet dichten, dus ik heb een gedichtengenerator gebruikt. Ik merkte dat de meeste anderen daar veel meer tijd en aandacht aan hebben besteed. Eigenlijk zou ik zoiets best kunnen uitbesteden. Mijn verlanglijstje: dat was moeilijk, omdat mijn gevoel zegt dat ik alles al heb.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat loopt allemaal niet, Schaal_9?
Bedoel je dit topic?
Misschien is het ook goed om het onderwerp zo nu en dan te laten vieren. Kan je gedachten wat verzetten? Je bent best behoorlijk gefocusseerd.![]()
Ik hoop dat je een mooie avond hebt vanavond. Sinterklaas misschien? Ik hoop het zo voor je.![]()
Die had ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:28 schreef schaal_9 het volgende:
Bedankt nog! Heb het in 1 stuk zo opgeschreven dus ik ben er zelf niet trots op want achteraf kan het zoveel beter en met een stuk minder fouten. Maar ik had inderdaad even een helder creatief momentje en dit was dus eigenlijk een "kladje". Ik heb het een paar keer terug gelezen en dan zie ik dat de grove lijn er wel is maar om het een kwalitatief stukje te maken moet er flink in ge-edit worden. Ik zie de fouten wel en dingetjes die beter kunnen, mooier. Er had bijvoorbeeld als laatste nog toegevoegd moeten worden "nét als vorig jaar" na "dat is mijn kerstwens". En zo heb ik wel meer puntjes.quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, mooi geschreven! Wat een creativiteit.
Herkenbaar ...quote:Op donderdag 8 december 2011 19:12 schreef Mestras het volgende:
Vandaag ben ik naar de supermarkt geweest, waar ik een oud-klasgenootje spotte.
Dat gebeurt zo goed als nooit omdat ik op kamers woon, ver van mijn school en het dorp waar ik ben opgegroeid. Toen ik haar zag kreeg ik het gebrek: onrustig, hartkloppingen etc. Vervolgens heb ik een half uur in de supermarkt doorgebracht in de hoop haar niet tegen het lijf te lopen, en gewoon te wachten tot ze weg zou zijn.
Het vervelende is, het ligt niet aan haar. Ik ken haar, we waren niet heel goed bevriend, maar gewoon een aardige meid was ze zeker. Er zou dan ook geen enkele reden moeten zijn waarom ik niet even naar haar toe was gelopen om te vragen hoe het met haar ging. Helaas werkt dit bij mij niet op die manier. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik niet gewoon normaal kan reageren! En dit blijft gebeuren, elke keer dat ik naar mijn ouderlijk huis ga met het OV, ben ik angstig om oude bekenden tegen te komen in de trein. Het gekke is dat als het echt tot een gesprek komt, er doorgaans niks aan de hand is.
Maar op zo'n moment als in de supermarkt vandaag zou ik het liefst mijn boodschappen laten vallen en zo snel mogelijk verdwijnselen van die plek. Triest, diep triest...
ik maak van een mug een olifant, en dat weet ik op dat moment dan ook.... over een paar weken ga ik naar een psycholoog, misschien dat die kan helpenquote:Op vrijdag 9 december 2011 00:10 schreef Wii-Style het volgende:
Voor mij ook herkenbaar alleen ik raak niet echt in paniek of zo. Ik maak me alleen zorgen over wat ik moet zeggen.
Toch knap dat het wel gelukt was met het gedicht. Ik kan het ook niet, ik had trouwens nog nooit van een gedichtengenerator gehoord.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Sinterklaas heb ik met de afdeling gevierd, dat was ietwat intensief, maar wel gezellig. Alleen, ik dan dus totaal niet dichten, dus ik heb een gedichtengenerator gebruikt. Ik merkte dat de meeste anderen daar veel meer tijd en aandacht aan hebben besteed. Eigenlijk zou ik zoiets best kunnen uitbesteden. Mijn verlanglijstje: dat was moeilijk, omdat mijn gevoel zegt dat ik alles al heb.
Dit gezegd hebbende, ik het wel iets leuks gekregen, Sinterklaas kon zich goed in mij inleven
Laatste tijd ben ik veel bezig met mijn econometriekennis weer bijspijkeren, vind het ook leuk om daar met kenners over te praten. Ik heb trouwens wel bewondering voor vrouwen die heel moeilijke rekenmodellen kunnen maken
Hoe zie je jezelf in 2012?
Je kan leuk schrijven, dat had ik eerder gemerkt. Kennelijk beschik je over creativiteit en weet dat in woorden uit te drukken.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:53 schreef Auti het volgende:
[..]
Bedankt nog! Heb het in 1 stuk zo opgeschreven dus ik ben er zelf niet trots op want achteraf kan het zoveel beter en met een stuk minder fouten. Maar ik had inderdaad even een helder creatief momentje en dit was dus eigenlijk een "kladje". Ik heb het een paar keer terug gelezen en dan zie ik dat de grove lijn er wel is maar om het een kwalitatief stukje te maken moet er flink in ge-edit worden. Ik zie de fouten wel en dingetjes die beter kunnen, mooier. Er had bijvoorbeeld als laatste nog toegevoegd moeten worden "nét als vorig jaar" na "dat is mijn kerstwens". En zo heb ik wel meer puntjes.
Dit is ook eigenlijk wel iets dat ik wél kan, maar niet onder druk of in de hoeveelheid/kwaliteit die gewenst is om er werk van te kunnen maken. Ik zou best zo nu en dan een verdomd goede collum in elkaar kunnen typen en als iemand taalkundig meehelpt komt het helemaal goed, maar het is sporadisch, ik denk niet dat ik elke week een collum zou kunnen opleveren.
"Keek op de week" met Auti...hmmm..
Eerst maar weer eens stabiel worden. Zojuist net terug van een spoedbezoekje aan de psych, want de medicijnen die ik had zijn dus helemaal niets voor mij. Paniekaanvallen, depressie, lust en motivatie weg, meer met de dood bezig zijn dan met toekomst en opbouwen, lichamelijke klachten, stress en spanning... Auti, de grote sterke stevige jongen met altijd grote bek en een soort megalomane trots die inene als een klein angstig kind compleet wanhopige en radeloze episodes doormaakt, het nog geen 5 minuten kan volhouden in een bus en extreem ziekelijk vluchtgedrag vertoond.. Nee, dat kan niet.. dat ben ik niet..
Nu heb ik geen Xanax meer maar gewoon Oxazepam, en dat werkt wel voor mij. En omdat het ook een spierontspanner is en een licht anti-convulsieve werking heeft stelt het mij ook gerust en geeft het ook echt ontspanning. Ik hoop alleen dat er geen tolerantie gaat optreden.
Ik ben ook een beetje bang, of eigenlijk inmiddels wel van overtuigd, dat de toeval die ik heb gehad een trauma heeft opgeleverd.. ik wil er ook niet aan denken of over praten, misschien later omdat dat toch wel de juiste therapie is.. maar ik wou dat ik het niet zo bewust had meegemaakt. Het is denk ik wel 1 van de ergste dingen die je kan overkomen.. Doodeng, maar dan ook echt doodeng.. en je bent machteloos. Mijn moeder zegt dat het voor mij juist een probleem is omdat ik zo'n controlfreak ben, ik weet het niet..
Vanaf 22 december start mijn nieuwe intensieve begeleiding met hulp vanuit TIZ, F-ACT en een Autisme Team.
Ook al geen ster in dichten... het lijkt er echt op of we allebei dezelfde brokken maken. Met gezichten herkennen heb je toch ook moeite?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch knap dat het wel gelukt was met het gedicht. Ik kan het ook niet, ik had trouwens nog nooit van een gedichtengenerator gehoord.![]()
...Heb je s-avonds nog energie over om econometriekennis op te halen? Of mag je in werktijd dat ook doen? Of doe je dat in het weekend? Is de kennis ver weggezakt? Maar mooi dat je het doet, dat maakt je alleen maar interessanter voor het ministerie. (ik meen me te herinneren dat het niveau op je afdeling nogal omhoog ging na je komst op de afdeling, dus daar zit jouw kracht kennelijk)
Hoe zie ik 2012? Lastig. Ik maak me wel zorgen. De crisis slaat wild om ons heen. Als je ziet wat er allemaal gaande is. Ik durf geen voorspelling te doen. De euro valt, die kans is er. Ik heb altijd gezegd dat het stelsel niet goed is. Dat straft zich af.
Ja, we lijken wel wat in dingen op elkaar en zou dat geheel toevallig zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:51 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ook al geen ster in dichten... het lijkt er echt op of we allebei dezelfde brokken maken. Met gezichten herkennen heb je toch ook moeite?
Ik vind het wel leuk om mijn econometriekennis op te halen, ook in vrije tijd. Het valt wel mee, met het wegzakken van die kennis. Mijn volgende boek wordt iets in deze richting: Économetrie: Méthode et applications. In het Frans dus, die taal beheers ik steeds beter!
Algemeen sociaal-emotionele aangelegenheden kosten me veel meer energie, daarin ben ik selectiever geworden.
Ja, de crisis begint vorm te krijgen. Het gaat slecht met Nederland, en ik hoop dat ook ontwikkelingssamenwerking bijvoorbeeld 500 miljoen gaat bijdragen zodat de belastingbetaler enigszins ontzien kan worden. De rekening eerlijk over de diverse onderdelen verdelen.
Tot 10 miljard aan extra bezuinigingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |