abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104847707
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:40 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Bij reguliere BW's vragen ze om een recente IQ test, en de norm is dat alles boven 85 wordt toegelaten. Daaronder niet.

Maar me huidige behandelaar heeft een goed woordje gehouden, dat ik vrij zelfstandig ben en veel dingen goed kan. En nu komt er toch een oriëntatie gesprek met iemand van die BW, mij, groepsleiding en me moeder.

Als ze denken dat ik toch bij een regulieren BW pas, dan maken ze waarschijnlijk een uitzondering om mij toch te laten komen.

Ik houd jullie op de hoogte...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n doordachte posts typt 'n IQ lager dan gemiddeld heeft. :{ (en nee dit is niet sarcastisch bedoeld)
Hallon!
pi_104848029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n doordachte posts typt 'n IQ lager dan gemiddeld heeft. :{ (en nee dit is niet sarcastisch bedoeld)
Ik was eigenlijk ook verbaasd en vraag me af of die test wel goed is afgenomen :? Verder zou het te gek zijn als een zo'n testje verregaande gevolgen zou hebben. Het blijft bovendien een momentopname.
pi_104848432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk ook verbaasd en vraag me af of die test wel goed is afgenomen :? Verder zou het te gek zijn als een zo'n testje verregaande gevolgen zou hebben. Het blijft bovendien een momentopname.
Ik mag hem over een paar weken opnieuw doen, omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan is het een andere test als de eerste keer, want je mag namelijk niet twee keer de zelfde IQ test binnen een jaar tijd doen.

Ik denk zelf ook hoger moet scoren, maar die test belemmert nu mijn inschrijving op een reguliere BW.

Er mee eens, nee dat ben ik het totaal niet.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_104848630
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:03 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

[..]

Ik mag hem over een paar weken opnieuw doen, omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan is het een andere test als de eerste keer, want je mag namelijk niet twee keer de zelfde IQ test binnen een jaar tijd doen.

Ik denk zelf ook hoger moet scoren, maar die test belemmert nu mijn inschrijving op een reguliere BW.

Er mee eens, nee dat ben ik het totaal niet.
Gelukkig een tweede test. Dat lijkt me ook goed. Ik hoop zo dat het je lukt. :)
pi_104848668
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon voor je dat je gelukkig kan zijn en dat je in je huidige leven, en dat je balans hebt gevonden. Mijn indruk is dat je dat wel hebt gevonden. En dat is erg mooi natuurlijk. :)
Het leven is in feite een beetje tussen hoop en vrees :P

Mensen komen en gaan. Soms heb ik een leuk praatje met mensen, maar komen ze er later achter dat ik misschien meer wil. Waardoor ze ineens heel erg kortaf gaan doen. Hier kan best een lange tijd tussen zitten. Cassière nummer 32 is daar een voorbeeld van. Weer een jaar voor niets gewerkt? Nee, dat zeker niet. Na een winter komt er ook weer een zomer. Er zijn mensen die vrolijk worden als ik kleur in mijn werk gebruik (veel roze en lila). Het valt op, en dat geeft me wel een kick.

Het goede nieuws is dat samenwonenden langer leven dan alleenstaanden. Dat blijkt uit een of ander promotieonderzoek. Vooral bij mannen is het verschil groot. Degenen die het zwaar hebben, hebben het niet al te lang zwaar zeg maar.

Een paar biertjes verder (Alfa bier is een goeie, dat is 9,2%) maar eens even mijn toekomst gaan plannen. Ik mag hopen dat ik in 2012 mijn levensstandaard wat omhoog heb gekregen...

Het is dankzij mijn geloof dat ik niet de trein naar Amsterdam neem om naar de rooie lichtjes te gaan... het geld is er, in zeer ruime mate, om het tekort terug te brengen. Maar gelukkig houdt mijn geweten het tegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 26-11-2011 18:21:09 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_104852362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Geluk is soms ver te zoeken. Alleen zijn heeft grosso modo juist nadelen: het is niet hip. Maar als je een beetje de tijd uitzit (met alle respect) is dat misschien wel om het even. Nee, je krijgt geen bonus of zo als je sociaal veel onderneemt, maar mensen tonen wel meer interesse in je.

Een vriend van mij maak heel gemakkelijk contact in de trein (geslacht maakt niet uit). Terwijl ik nog een beetje de kat uit de boom kijk. Iets wat ik nog steeds best moeilijk vind...

Een ding is zeker: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Binnenkort Sinterklaasfeest, en dat wordt dus weer een roze gericht schrijven *O*
Vier jij nog Sinterklaas?

Wat ik ooit nog eens zou willen weten: hoe de rekentoets op de pabo is... een opleiding die helemaal in is trouwens :)

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 26-11-2011 20:14:13 ]
pi_104855615
Sjeetje, om 21.00 uur alweer donker... dagen beginnen te korten.
pi_104855649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:12 schreef schaal_9 het volgende:
Sjeetje, om 21.00 uur alweer donker... dagen beginnen te korten.
Om 17.30 al ;)
pi_104856014
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Moet even wat kwijt.

Vandaag fietste ik vanaf het ziekenhuis naar huis toe.
Eenmaal aangekomen was ik enorm chagrijnig.
Dit is elke keer als ik op de fiets ga.

Gisteren is besloten dat ik beter niet naar huis kon (gisteren, het weekeind mag ik wel naar huis)
Omdat ik vanaf huis naar het ziekenhuis fietste en eenmaal op de afdeling aangekomen was ik ontzettend in de war en verdrietig.
Verdomme, ik zit er nu al 7 weken en kan helemaal niks aan.

Vandaag naar de stad geweest met mijn moeder, maar dat ging niet goed.
We moesten wel, want ik moest naar de opticien voor een lenzencheck.
Maar op een gegeven moment kwam alles op me af en kon ik niks meer aan.

Ik heb de hele tijd van die felle steken in mijn hoofd de hele week al. Rete irritant.

Zondag wou ik naar de bioscoop, maar ik denk niet dat dat doorgaat. Vinden mijn ouders niet zo'n goed idee.
Ik heb zo'n idee dat ik het dit weekeind thuis niet vol ga houden. Ik heb de hele tijd van die vlagen van enorm verdriet en moeheid. Of heel geïrriteerd.

Kut.
Het lijkt dat we quitte staan :P
Het is een soort stil verdriet.

Goed beschouwd worden we gewoon voor de gek gehouden. En dat zie je pas als je het complete plaatje bekijkt. Gaat het al wat beter qua prikkels? Want snel overprikkeld raken is niet ongewoon voor autisme. Sociale contacten b.v. heb ik alleen de puf voor als het een gemengde groep is van rond mijn leeftijd.

Wil je nog gaan studeren nadat je de havo hebt afgerond of het liever daarbij laten?
pi_104856203
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het leven is in feite een beetje tussen hoop en vrees :P

Mensen komen en gaan. Soms heb ik een leuk praatje met mensen, maar komen ze er later achter dat ik misschien meer wil. Waardoor ze ineens heel erg kortaf gaan doen. Hier kan best een lange tijd tussen zitten.

Denken ze dan dat jij dan op een relatie uit bent of iet dergelijks? Is het contact misschien te geforceerd?
quote:
Cassière nummer 32 is daar een voorbeeld van. Weer een jaar voor niets gewerkt? Nee, dat zeker niet. Na een winter komt er ook weer een zomer. Er zijn mensen die vrolijk worden als ik kleur in mijn werk gebruik (veel roze en lila). Het valt op, en dat geeft me wel een kick.
Cassière nummer 32 :P Heb jij er zoveel ontmoet :D En hou je ze uit elkaar? Schrijf je dat thuis op? :) En van zomerse kleuren wordt iedereen vrolijk ;)
quote:
Het goede nieuws is dat samenwonenden langer leven dan alleenstaanden. Dat blijkt uit een of ander promotieonderzoek. Vooral bij mannen is het verschil groot. Degenen die het zwaar hebben, hebben het niet al te lang zwaar zeg maar.
Ik denk dat samenwonenden vaker gezonder eten. En ze kunnen met de partner praten over alles wat dwars zit op een dag. Je kan dat gemakkelijker kwijt. Hun leven is in sociaal opzicht meestal stukken rijker, dat geeft ook meer geluk. Maaruh, de relatie moet dan wel goed zijn, anders zou het goed omgekeerd kunnen zijn ;)
quote:
Een paar biertjes verder (Alfa bier is een goeie, dat is 9,2%) maar eens even mijn toekomst gaan plannen. Ik mag hopen dat ik in 2012 mijn levensstandaard wat omhoog heb gekregen...

Het is dankzij mijn geloof dat ik niet de trein naar Amsterdam neem om naar de rooie lichtjes te gaan... het geld is er, in zeer ruime mate, om het tekort terug te brengen. Maar gelukkig houdt mijn geweten het tegen.
De verleiding is natuurlijk voor te stellen, wel goed van je dat je het kan weerstaan. Het is inderdaad niet de weg. Ook in het licht dat Jan en Alleman daarheen gaat en grote risico's op soa's etc. :{ Ook loop je het risico er aan verslaafd te raken, waardoor je weer aan lager wal kan raken. Begin er maar niet aan. :)
pi_104858649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:26 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Sja, het leven gaat niet over rozen. Je hebt gelijk, heeft ook met het relatief hoge IQ te maken, en dat komt dus ook voor met pdd-nos. Valt het je weleens op dat sommige mensen met autisme op forums hele betogen schrijven om bijvoorbeeld gevoelens of ervaringen te verwoorden? Zo lang, dat een gemiddelde werkende de tijd niet heeft om te lezen.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar het valt me in dit topic soms inderdaad wel een beetje op. Zoveel gaat via het verstand en zo weinig via het gevoel. Iets wat ik heel langzaam begin te beseffen. Wat nooit zal veranderen.

En dat is gewoon klote!

Zo, daar heb ik niet een heel betoog voor nodig. :P
  zondag 27 november 2011 @ 07:14:22 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_104868649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:58 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Geluk is soms ver te zoeken. Alleen zijn heeft grosso modo juist nadelen: het is niet hip. Maar als je een beetje de tijd uitzit (met alle respect) is dat misschien wel om het even. Nee, je krijgt geen bonus of zo als je sociaal veel onderneemt, maar mensen tonen wel meer interesse in je.

Een vriend van mij maak heel gemakkelijk contact in de trein (geslacht maakt niet uit). Terwijl ik nog een beetje de kat uit de boom kijk. Iets wat ik nog steeds best moeilijk vind...

Een ding is zeker: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Binnenkort Sinterklaasfeest, en dat wordt dus weer een roze gericht schrijven *O*
Vier jij nog Sinterklaas?

Wat ik ooit nog eens zou willen weten: hoe de rekentoets op de pabo is... een opleiding die helemaal in is trouwens :)
Toen ik hem deed vond ik hem ergens meevallen. Maar ik had wel moeite met realistisch rekenen. En ik baalde dat ik een 8,3 ofzo had, terwijl je een 8,5 nodig had. De tweede keer haalde ik hem overigens wel :) Maar dit gaat over 2003 en het kan zo maar zijn dat ie tegenwoordig anders is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 november 2011 @ 15:07:15 #213
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_104878191
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:54 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Moet even wat kwijt.

Vandaag fietste ik vanaf het ziekenhuis naar huis toe.
Eenmaal aangekomen was ik enorm chagrijnig.
Dit is elke keer als ik op de fiets ga.
Hier heb ik ook last van (maar dat wordt de laatste tijd gelukkig minder). Ik neem aan dat jij ook last hebt van drukke verkeer en zo? Ik heb gemerkt dat als het dood is op straat is het vooral makkelijk, maar met veel verkeer komt ik altijd gestrest aan. De oorzaak bij mij denk ik ligt bij mensen in het algemeen, niet verkeer per se. Hoe makkelijker ik contact maak met mensen, hoe makkelijker het wordt om te fietsen. Ik zie dan mensen niet als obstakels maar als mensen en dat is ook fijn in het algemeen natuurlijk. ;)
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  zondag 27 november 2011 @ 22:43:34 #214
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104902510
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 07:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Toen ik hem deed vond ik hem ergens meevallen. Maar ik had wel moeite met realistisch rekenen. En ik baalde dat ik een 8,3 ofzo had, terwijl je een 8,5 nodig had. De tweede keer haalde ik hem overigens wel :) Maar dit gaat over 2003 en het kan zo maar zijn dat ie tegenwoordig anders is.
Een 8,5 nodig... dat is niet niks. Heb je de opleiding afgerond, er werk in weten te vinden?

Ik heb wel een proeftoets gedaan die je hier kunt vinden, zaten nog pittige vragen bij.
  zondag 27 november 2011 @ 22:56:21 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_104903411
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:43 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een 8,5 nodig... dat is niet niks. Heb je de opleiding afgerond, er werk in weten te vinden?

Ik heb wel een proeftoets gedaan die je hier kunt vinden, zaten nog pittige vragen bij.
Nee, ik had een fijne mentor die aangaf dat ze me nooit een voldoende voor communicatie zou geven omdat ASS-ers niet voor de klas horen volgens haar. Dus drie jaar opleiding gedaan voor Jan met de korte achternaam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 november 2011 @ 09:51:06 #216
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104913101
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, ik had een fijne mentor die aangaf dat ze me nooit een voldoende voor communicatie zou geven omdat ASS-ers niet voor de klas horen volgens haar. Dus drie jaar opleiding gedaan voor Jan met de korte achternaam.
Matig... toch best asociaal dat ASS-ers met hoge intelligentie op zo’n manier worden afgeserveerd en daardoor misschien in een heel ander milieu terechtkomen dan dat van hoogopgeleiden. Heeft het ermee te maken dat je bent uitgekomen voor je autisme?
  maandag 28 november 2011 @ 10:14:24 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_104913597
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:51 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Matig... toch best asociaal dat ASS-ers met hoge intelligentie op zo’n manier worden afgeserveerd en daardoor misschien in een heel ander milieu terechtkomen dan dat van hoogopgeleiden. Heeft het ermee te maken dat je bent uitgekomen voor je autisme?
Waarschijnlijk wel, maar anders was het wel opgevallen. Het meest erge vind ik nog dat ze al die tijd niet gewezen hebben op studieondersteuning, rugzakjes en noem maar op.
Oja en dat de decaan het had over "een ass-er voor de klas is als iemand met maar 1 arm die de ALO gaat doen :') "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104915052
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat een stomme opmerking van die mentor!
-weg-
  maandag 28 november 2011 @ 11:18:07 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_104915225
Och, ze maakte wel meer stomme (en niet correcte!) opmerkingen. Over negatieve adviezen waardoor ik de opleiding zou moeten verlaten, terwijl dat helemaal niet het geval was omdat ik keurig een A-advies had.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104928283
*O*
Eindelijk aan mijn moeder opgebiecht dat ik echt een andere psychiater wil.
En ze snapte me en vond het goed *O*
Twiddel
pi_104929508
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:07 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Hier heb ik ook last van (maar dat wordt de laatste tijd gelukkig minder). Ik neem aan dat jij ook last hebt van drukke verkeer en zo? Ik heb gemerkt dat als het dood is op straat is het vooral makkelijk, maar met veel verkeer komt ik altijd gestrest aan. De oorzaak bij mij denk ik ligt bij mensen in het algemeen, niet verkeer per se. Hoe makkelijker ik contact maak met mensen, hoe makkelijker het wordt om te fietsen. Ik zie dan mensen niet als obstakels maar als mensen en dat is ook fijn in het algemeen natuurlijk. ;)
Ja, ik heb heel erg last van het geluid en van veel dingen zoals kleuren en tieners en indrukken enzo.
(Ja, klinkt stom maar ik heb een enorme fobie voor tieners :@ )
En bij het ziekenhuis staat een hele hoge nieuwe fietsersbrug. En ik moet daar overheen.
En als ik dan thuis ben zweet ik een beetje en heb ik het warm en dan kan ik zo kwaad worden als alleen al de schuur op slot staat en ik hem open moet draaien :N :(
Twiddel
  maandag 28 november 2011 @ 19:27:21 #222
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_104934056
Ik denk dat als je goed kijkt wat het zo lastig maakt en dan uit elkaar haalt en per ding apart aanpakt dat het beter zal gaan. Bijvoorbeeld je fobie voor tieners, daar kan je nauwelijks om heen lijkt mij (in de supermarkt bijvoorbeeld ook). Bovendien zijn er trucjes die je kan gebruiken. Je kan afstappen van je fiets en even rustig op de voet lopen zoals ik dat doe, als het te druk wordt. :Y Of een omweg nemen als een route te lastig is. Misschien kan je die brug voortaan vermijden.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  maandag 28 november 2011 @ 23:18:44 #223
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104950040
Wat een tegenvaller op LinkedIn :P

Als er iemand op de Aime-knopt drukt, wordt dat als een Nouvelle gezien. Dan is er dus helemaal niks nieuws; laatste bericht is al van 5 uur geleden.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar anders was het wel opgevallen. Het meest erge vind ik nog dat ze al die tijd niet gewezen hebben op studieondersteuning, rugzakjes en noem maar op.
Oja en dat de decaan het had over "een ass-er voor de klas is als iemand met maar 1 arm die de ALO gaat doen :') "
Ze hadden inderdaad wel eerder aan de bel mogen trekken. Heb je nu ander werk?

Ik voorzie zelf ook nog wat problemen. Autisme Spectrum Stoornis staat in de verzekeringswereld bekend als een psychiatrische aandoening. Je kunt daardoor niet altijd een levensverzekering krijgen, zie bijvoorbeeld: Gezondheidsverklaring overlijdensrisicoverzekering.

De exacte vraag: heeft u aandoeningen of klachten van psychische aard zoals depressie, overspannenheid, overwerktheid, slapeloosheid, burnout?

[ Bericht 3% gewijzigd door schaal_9 op 28-11-2011 23:24:21 ]
pi_104951277
Wie is er wel eens niet overspannen of overwerkt of gestressed? Wie heeft er nou nooit eens slapeloze of slechte nachten? Ik vind het een mooie vraag :')
-weg-
pi_104951766
En als je nou 'nee' invult. Gaan ze dat dan controleren ofzo. Of kùnnen ze dat dan ergens controleren, beter gesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')