Low bar position moest ik nog wat oefenen. Heb hetzelfde gewicht geladen maar kreeg pijn in m'n schouder. Vermoed dus dat ik mn armen verkeerd heb gebruikt, anyone?quote:Op maandag 14 november 2011 11:46 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Nice, ik ga vanmiddag weer squats doen, ook maar eens voelen wat het verschil is.
gewoon hetzelfde gewicht pakken, waarom zou je terug gaan? Na deze training ben je sterker dan daarvoor, dus zou de volgende keer in principe beter moeten gaan dan deze keer.quote:Op maandag 14 november 2011 15:59 schreef Jac0bus het volgende:
Panzer ff een vraag aangezien jij ook Rippetoad volgt. Ik kreeg vandaag bij de Bench voor het eerst niet 3x5 af. Laatste rep van de laatste set lukte me niet meer(dus in totaal 2x5 en daarna 1x4). Ga jij dan de volgende workout 2.5 kg terug of hetzelfde gewicht de keer daarop?
Hoe lang heb je Rippetoad gedaan?quote:Op maandag 14 november 2011 16:16 schreef ThomasV. het volgende:
[..]
gewoon hetzelfde gewicht pakken, waarom zou je terug gaan? Na deze training ben je sterker dan daarvoor, dus zou de volgende keer in principe beter moeten gaan dan deze keer.
Ben sinds gister van Rippetoe afgestapt. Tijd om voor het volume te gaan.
vanaf mei vrij serieus, 2x tussenpauze van een week gehad en 1x van 2 weken. Heb toen in een opwelling ook nog een keer een maand een massa-schema gevolgd.(quote:Op maandag 14 november 2011 16:35 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Hoe lang heb je Rippetoad gedaan?
naar mijn weten vrij goedquote:Op maandag 14 november 2011 17:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
Jullie resultaten tot nu toe met rippetoad ThomasV en Jac0bus?
Ik vind ze ook leuk om te doen, maar ik zie nooit iemand in de sportschool deadliften, ik lijk wel de enige. Bij jullie ook?quote:
Nee zie er genoeg maar zit dan ook niet in een doorsnee sportschoolquote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik vind ze ook leuk om te doen, maar ik zie nooit iemand in de sportschool deadliften, ik lijk wel de enige. Bij jullie ook?
hier een paar mensen die deadliften... voornamelijk de wat meer ervaren mensen. het k(l)utjesvolk laat ze achterwege... zelfde (helaas) geldt ook voor squats.quote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik vind ze ook leuk om te doen, maar ik zie nooit iemand in de sportschool deadliften, ik lijk wel de enige. Bij jullie ook?
Yepquote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Yep, op 1 keer na dan.quote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
Terwijl ik vandaag aan het squatten was, was er iemand naast me aan het deadliften.quote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
is het zo gek dan om je progressie dan bij te houden (op papier/mobiel)?quote:Op maandag 14 november 2011 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Terwijl ik vandaag aan het squatten was, was er iemand naast me aan het deadliften.Maar ik zie idd meer curls dan deadlifts.
Vandaag ook eindelijk iemand gezien met een schriftje waar hij alle reps/sets in bijhield.
Vind ik niet, dat is de beste manier om er zeker van te zijn dat je jezelf goed progressief meer belast voor alle verschillende oefeningen = sterker worden / hypertrofie.quote:Op maandag 14 november 2011 23:07 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
is het zo gek dan om je progressie dan bij te houden (op papier/mobiel)?
Betreft ohp ; ligt er helemaal aan wat je aan kan en wat je pakte bij bv. dumbell shoulder press. En eigenlijk is het gewoon 'n kwestie van licht beginnen en dan steeds zwaarder gaan.quote:Op maandag 14 november 2011 22:02 schreef NaRRaToR het volgende:
sow vandaag begonnen met Stronglifts 5x5.lekker pittig. en gegarandeerd morgen spierpijn. Ik doe nu de volgende twee schema's afwisselen maar vroeg me af of er nog verbeteringen in aan te brengen zijn:
Workout A:
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xFailure
Push-ups 3xFailure
Reverse Crunch 3x20
Workout B:
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5
Pull-ups/Chin-ups 5xFailure
Prone Bridge 3x90sec
Verder vroeg ik me af wat een leuk gewicht is om overhead press mee te beginnen.... heb geen rippetoad gedaan en andere oefeningen voornamelijk gedaan voor schouders (isolatie met dumbbells).
ok thx. dan heb ik iig een indicatie met welk gewicht ik moet beginnen. tis toch een beetje passen en meten de eerste paar keer trainen in een nieuw schema met andere herhalingen per set. voor squat en bench press kan ik het redelijk goed inschatten wat mijn max is maar een oefening die je nooit hebt gedaan is toch ff wat andersquote:Op maandag 14 november 2011 23:23 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Betreft ohp ; ligt er helemaal aan wat je aan kan en wat je pakte bij bv. dumbell shoulder press. En eigenlijk is het gewoon 'n kwestie van licht beginnen en dan steeds zwaarder gaan.
Hangt af van hoe het ging, 2x5 + 1x4 klinkt niet dat je er nog niet aan toe bent. Zoiets kan allerlei redenen hebben, te weinig slaap / te weinig gegeten etc, of net iets minder tempo dan vorige keer, houding misschien anders, angst dat je de laatste niet zou halen en daardoor beetje ingezakt, kan echt van alles zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 15:59 schreef Jac0bus het volgende:
Panzer ff een vraag aangezien jij ook Rippetoad volgt. Ik kreeg vandaag bij de Bench voor het eerst niet 3x5 af. Laatste rep van de laatste set lukte me niet meer(dus in totaal 2x5 en daarna 1x4). Ga jij dan de volgende workout 2.5 kg terug of hetzelfde gewicht de keer daarop?
Yo welkom terug, heb je nog recente pics + wat weeg je nu?quote:Op maandag 14 november 2011 16:10 schreef Agentperry het volgende:
Gewoon zelfde gewicht en hopen dat het de volgende keer wel lukt.
BTW, i'm back bitches.
Volgens mij wel. De meeste mensen bij mij zijn boeren en beachboys die met teveel gewicht DB curlen ('gwn je lichaamsgewicht erin gooien :p') en raar kijken als je squat.quote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Goedzo man, mooi zo doorgaan. Desnoods gewoon even terugstappen naar minder gewicht om er goed aan te kunnen wennen.quote:Op maandag 14 november 2011 22:59 schreef DeRakker. het volgende:
Vandaag gesquat met de 'nieuwe' techniek, ging stukken beter.
Alleen datgene dat het gewicht op je rug/nek rust kan niet want ik probeer mn rug zoveel mogelijk recht te houden....
Maar doordat ik mn ellebogen zo dicht mogelijk bij elkaar wil doen zat mn borst meer naar achter gebogen, dat goed is.
Was vaak beetje naar voren gebogen borst en schouders.
Ook lukte het om mn rug rechter te houden en dieper te kunnen zakken.
Dus denk dat t nu wel beter is
Was ook mijn favoriet, totdat mijn schouder ging lopen kuttenquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:16 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die barbell rows voel ik wel goed in mijn rug cotdayummNu maar hopen dat mijn delts een beetje gaan groeien met 3x shoulder press per 2 weken. Is wel mijn favoriete oefening met rippetoad.
Ik doe zelf vaak inverted rows in de smith machine, wordt dat ding ook eens nuttig gebruikt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:16 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die barbell rows voel ik wel goed in mijn rug cotdayummNu maar hopen dat mijn delts een beetje gaan groeien met 3x shoulder press per 2 weken. Is wel mijn favoriete oefening met rippetoad.
Nee, ik vind van niet. Meten = weten. Vroeger op vrij hoog niveau gesport en ik hield altijd alle trainingen, wedstrijden, hartslagen en zo bij. Voor de wedstrijd, na de wedstrijd, na het opstaan, gewicht, hoe ik me voel, etc...quote:Op maandag 14 november 2011 23:07 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Welke sport?quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik vind van niet. Meten = weten. Vroeger op vrij hoog niveau gesport en ik hield altijd alle trainingen, wedstrijden, hartslagen en zo bij. Voor de wedstrijd, na de wedstrijd, na het opstaan, gewicht, hoe ik me voel, etc...
Gaat het dan 'n tijdje later wat minder, dan kun je vaak wel oorzaken terugvinden of je ziet aankomen dat je even gas terug moet nemen.
Zeker in 1 van de 100 afslanktopicsquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik was 2 dagen geband omdat ik goede tips gaf in LIF. Ze zagen het als trollen.
Ik gok de 'wat draag jij vandaag?'.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Zeker in 1 van de 100 afslanktopics
daar moet je ook niet aan beginnen, dat soort vrouwen zien je als een satan die ze van hun geloof probeert af te halenquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zover ging ik vroeger niet toen ik sporte op hoog niveau. mar is ook wat lastiger met een jruy sport. Dat gaat wat minder om de keiharde cijfertjes maar meer op de uitvoering. tuurlijk merk je wel progressie als je meer kunt though.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik vind van niet. Meten = weten. Vroeger op vrij hoog niveau gesport en ik hield altijd alle trainingen, wedstrijden, hartslagen en zo bij. Voor de wedstrijd, na de wedstrijd, na het opstaan, gewicht, hoe ik me voel, etc...
Gaat het dan 'n tijdje later wat minder, dan kun je vaak wel oorzaken terugvinden of je ziet aankomen dat je even gas terug moet nemen.
Haha ja de dieetclub.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Zeker in 1 van de 100 afslanktopics
Dat klopt. Heeft (denk ik) meer nut bij sporten waar de focus meer ligt op conditie en duurvermogen i.p.v. techniek.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:48 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Zover ging ik vroeger niet toen ik sporte op hoog niveau. mar is ook wat lastiger met een jruy sport. Dat gaat wat minder om de keiharde cijfertjes maar meer op de uitvoering. tuurlijk merk je wel progressie als je meer kunt though.
Ik houd wel bij hoeveel gewicht ik per keer pak, of ik er meer / minder reps doe dan het schema en hoe zwaar de oefening voor me was (gewoon een simpele indicator als pittig / middelmatig / te makkelijk etc.
Nope, heb hele excel sheets vol met het bijhouden van trainingen, gewicht etc etcquote:Op maandag 14 november 2011 23:07 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Train je je benen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:38 schreef Halcon het volgende:
Ik doe dat nu met mijn activiteiten in de gym niet, maar da's meer omdat ik daar te lam voor ben.
Er zijn wel meer mods die het verschil niet zien hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja ik vond het persoonlijk belachelijk. Ik gaf hun goede tips en motiveerde ze omdat ze willen afvallen maar kwam er 1 al aanzetten met dat die een maagbandje wilt. Ik zei dus gewoon dat ze niet zo lui moet zijn en keihard ervoor moet werken. Maarja het zijn ook allemaal vrouwen daar, ook als ik hun dagelijkse eet lijstjes zie dan denk ik van wtf.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mods die het verschil niet zien hoor![]()
Sowieso crew
Volgens mij heb ik dat ook nog gelezen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja ik vond het persoonlijk belachelijk. Ik gaf hun goede tips en motiveerde ze omdat ze willen afvallen maar kwam er 1 al aanzetten met dat die een maagbandje wilt. Ik zei dus gewoon dat ze niet zo lui moet zijn en keihard ervoor moet werken. Maarja het zijn ook allemaal vrouwen daar, ook als ik hun dagelijkse eet lijstjes zie dan denk ik van wtf.
dat is aardig veel voor interval, maar jij bent ook iets van 200kg @ 4% BF met een 580kg deadlift las ik in andere topicsquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:12 schreef Jahr00n het volgende:
Jezus wat is het koud buiten, toch nog 12x200m interval gedaan.
Omdat je wielrennen deed. Zulke mensen denken dat ze hun benen niet hoeven te trainen dan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:36 schreef Halcon het volgende:
Wat heeft overigens het niet bijhouden van dingen te maken met het al dan niet trainen van de benen?
Ja toch, fuck it. Ook heb ik hekel gekregen aan het woord "dieet".quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat ook nog gelezen.Gewoon geen moeite meer in steken, zinkend schip. Gewoon shredded worden en ze advies geven wanneer ze erom vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |