tis meer dat je wilt squaten met dumbells.... is niet echt optimaal en je kan ook veel minder gewicht aan.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:35 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Is een rare vraag, weet ik. Maar bij mij zijn ze altijd in gebruik dus ik vroeg mij af of het een algemeen iets was weet je.
Tot failure trainen is juist niet goed voor spieropbouw, tot failure trainen is juist spier afbouwend doordat er een reactie optreedt waarbij er een stofje naar je spieren wordt gestuurd die zegt dat je eigenlijk moet stoppen, dat is die pijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:42 schreef Stereotomy het volgende:
@ThomasV. Als je alles geeft in een training en bijna tot failure traint elke keer, en zoals je zegt je gewichten steeds omhoog gooit, misschien laat je nu wel realistische gains zien.
Duurt echt jaren voordat je er écht buff uit ziet, doe je niet in die paar maandjes.
Ik doe het met barbells en dumbells voor de afwisseling. Ik hoor van velen dat squatten met dumbells ook een goede bijdrage leveren aan de biceps.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
tis meer dat je wilt squaten met dumbells.... is niet echt optimaal en je kan ook veel minder gewicht aan.
L-lactate en verder ben ik het niet met je eens dat je altijd nog een paar reps over moet houden op je laatste set. Dan train je gewoon niet hard genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tot failure trainen is juist niet goed voor spieropbouw, tot failure trainen is juist spier afbouwend doordat er een reactie optreedt waarbij er een stofje naar je spieren wordt gestuurd die zegt dat je eigenlijk moet stoppen, dat is die pijn.
Je kunt prima tot failure trainen met 8-9 reps. Dat hangt tezamen met je aantal sets en het gewicht af.quote:Daarom trainen mensen rond de 8-9 reps omdat je dan zwaar gewicht kan pakken en niet tot failure traint.
Ik zeg nergens dat je reps moet overhouden?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
L-lactate als gevolg van anaerobe verbranding en verder ben ik het niet met je eens dat je altijd nog een paar reps over moet houden op je laatste set. Dan train je gewoon niet hard genoeg.
[..]
Je kunt prima tot failure trainen met 8-9 reps. Dat hangt tezamen met je aantal sets en het gewicht af.
Als je geen reps meer eruit kunt persen, dan zit je precies op failure. En hoe weet je dat je geen reps meer eruit kunt persen? Of dat er toch nog 1 of 2 in zat? Precies.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je reps moet overhouden?
Nogmaals, dat hangt van de hoeveelheid sets af. Krachttoename en hypertrofie vindt gewoon plaats in die orde van grootte.quote:Als je tot failure traint met 8-9 reps dan til je niet zwaar genoeg.
pec = pectoralsquote:Op donderdag 10 november 2011 18:49 schreef Weissman het volgende:
Welke spier train je specifiek met de Pec Deck en wat is het visueel nut ervan ?
Dat had ik ook wel doorquote:
Altijd tot failure trainen is zeker niet aan te raden. Je loopt vrij snel tegen een muur aan. Althans dat is mijn ervaring.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
tot failure trainen is juist spier afbouwend
Wat is de logica hierachter precies? Want ik snap 'm niet zo goed.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je tot failure traint met 8-9 reps dan til je niet zwaar genoeg.
Die adductiebeweging van je bovenarm activeert toch gewoon je gehele borst?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel doorwelke pecs precies
![]()
Major sternal, major clavicular, minor of serratus anterior ?
Jep, geloof het wel.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die adductiebeweging van je bovenarm activeert toch gewoon je gehele borst?
http://www.exrx.net/Weigh(...)al/LVPecDeckFly.html
Is ook helemaal niet waar. Melkzuur heeft als toevallig bijeffect dat het pijn doet, maar daar heeft je lichaam in principe geen verdere bedoelingen mee. Overigens ben ik het wel met je eens dat je niet per se 'burn' hoeft te hebben om een goeie training te hebben, en dat het waarschijnlijk spierherstel wel tegen kan houden.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tot failure trainen is juist niet goed voor spieropbouw, tot failure trainen is juist spier afbouwend doordat er een reactie optreedt waarbij er een stofje naar je spieren wordt gestuurd die zegt dat je eigenlijk moet stoppen, dat is die pijn.
Dit bedoel ik dus.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Is ook helemaal niet waar. Melkzuur heeft als toevallig bijeffect dat het pijn doet, maar daar heeft je lichaam in principe geen verdere bedoelingen mee. Overigens ben ik het wel met je eens dat je niet per se 'burn' hoeft te hebben om een goeie training te hebben, en dat het waarschijnlijk spierherstel wel tegen kan houden.
Maar niet tot (positive) failure gaan beperkt gewoon je groei, intensity >>>> all.
quote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef Autobandje het volgende:
Maar niet tot (positive) failure gaan beperkt gewoon je groei, intensity >>>> all.
quote:
Niet echt, verstandskiezen komen met de leeftijd, niet echt door hormonale invloed (voor zover mij bekend). Ze groeien gewoon door bij zowel mannen als vrouwen tot 25 ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:43 schreef Panzermaus het volgende:
Bah, ben na twintig minuten maar naar huisgegaan, geen puf. Lange dag gehad en slaap komt al niet verder dan 6 uur de afgelopen week. Maar rustig 5 sets squats gedaan, dat ging nog wel. Maar tweede warmup set OHP (45) kon ik niet eens afmaken. Feelsbadman.
Trouwens, mijn verstandskiezen komen er nu ook door. Heeft dat nog iets te maken met puberteit, gyno, etc?
Ik weet het, man. Ik ga er vandaag vroeg in en zie wel of ik dit morgenavond eventueel inhaal. Maar anders sluit ik deze week af en beginnen we maandag weer. Is ook wel eens fijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:53 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Niet echt, verstandskiezen komen met de leeftijd, niet echt door hormonale invloed (voor zover mij bekend). Ze groeien gewoon door bij zowel mannen als vrouwen tot 25 ofzo.
Ik zou trouwens als ik jou was meer op slaap focussen en minder op trainen als je maar 6 uur slaapt, je zit echt grotendeels je tijd te verdoen zo.
Ik voel nu al je pijn als ze getrokken worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:43 schreef Panzermaus het volgende:
Bah, ben na twintig minuten maar naar huisgegaan, geen puf. Lange dag gehad en slaap komt al niet verder dan 6 uur de afgelopen week. Maar rustig 5 sets squats gedaan, dat ging nog wel. Maar tweede warmup set OHP (45) kon ik niet eens afmaken. Feelsbadman.
Trouwens, mijn verstandskiezen komen er nu ook door. Heeft dat nog iets te maken met puberteit, gyno, etc?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |