Wat een figuur die Mentzer, van wat ik zo snel over hem lees.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:37 schreef Kroc het volgende:
Maar ThomasV, als je maar 2x per week kan, google eens op: Mike Mentzer Heavy Duty Training
Geen idee eerlijk gezegd, ik weet alleen dat zijn methode maar 1x in de zoveel dagen vergt. Daarnaast is hij ook puur gericht op bodybuilding en dat is niet mijn eerste prioriteitquote:Op donderdag 10 november 2011 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat een figuur die Mentzer, van wat ik zo snel over hem lees.
Wat is jouw mening over hem? En zijn methodes?
Ik tel geen calorieeen. Althans, niet zo nauwkeurig.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
Godver nog een ecto die komt melden dat hij 38.000 kCal per dag gaat vreten![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:34 schreef TRON2.0 het volgende:
Hmm, gebruiken jullie bij het squatten liever dumbells of die kogels? Volgens mij maakt het weinig uit maar ik moet altijd aan de dumbells omdat de kogels altijd in gebruik zijn bij mij op de sportschool.
Is een rare vraag, weet ik. Maar bij mij zijn ze altijd in gebruik dus ik vroeg mij af of het een algemeen iets was weet jequote:
Ik heb nooit stilgestaan hoe die dingen heten, daarom noem ik het zo. Zijn die zwarte ronde gewicht met een handvat.quote:
Squaten met stand al overwogen?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:34 schreef TRON2.0 het volgende:
Hmm, gebruiken jullie bij het squatten liever dumbells of die kogels? Volgens mij maakt het weinig uit maar ik moet altijd aan de dumbells omdat de kogels altijd in gebruik zijn bij mij op de sportschool.
Exactlyquote:Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Stereotomy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kettlebell
Ah okai. Met barbells gaat het wel goed zonder problemen. Vroeg mij alleen af waarom bij mij bijna iedereen het doet met kettlebells.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Stereotomy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kettlebell
Maakt weinig uit wat je gebruikt, als je het maar vasthoudt. Met een barbell kun je meer gewicht laden.
tis meer dat je wilt squaten met dumbells.... is niet echt optimaal en je kan ook veel minder gewicht aan.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:35 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Is een rare vraag, weet ik. Maar bij mij zijn ze altijd in gebruik dus ik vroeg mij af of het een algemeen iets was weet je.
Tot failure trainen is juist niet goed voor spieropbouw, tot failure trainen is juist spier afbouwend doordat er een reactie optreedt waarbij er een stofje naar je spieren wordt gestuurd die zegt dat je eigenlijk moet stoppen, dat is die pijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:42 schreef Stereotomy het volgende:
@ThomasV. Als je alles geeft in een training en bijna tot failure traint elke keer, en zoals je zegt je gewichten steeds omhoog gooit, misschien laat je nu wel realistische gains zien.
Duurt echt jaren voordat je er écht buff uit ziet, doe je niet in die paar maandjes.
Ik doe het met barbells en dumbells voor de afwisseling. Ik hoor van velen dat squatten met dumbells ook een goede bijdrage leveren aan de biceps.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
tis meer dat je wilt squaten met dumbells.... is niet echt optimaal en je kan ook veel minder gewicht aan.
L-lactate en verder ben ik het niet met je eens dat je altijd nog een paar reps over moet houden op je laatste set. Dan train je gewoon niet hard genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tot failure trainen is juist niet goed voor spieropbouw, tot failure trainen is juist spier afbouwend doordat er een reactie optreedt waarbij er een stofje naar je spieren wordt gestuurd die zegt dat je eigenlijk moet stoppen, dat is die pijn.
Je kunt prima tot failure trainen met 8-9 reps. Dat hangt tezamen met je aantal sets en het gewicht af.quote:Daarom trainen mensen rond de 8-9 reps omdat je dan zwaar gewicht kan pakken en niet tot failure traint.
Ik zeg nergens dat je reps moet overhouden?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
L-lactate als gevolg van anaerobe verbranding en verder ben ik het niet met je eens dat je altijd nog een paar reps over moet houden op je laatste set. Dan train je gewoon niet hard genoeg.
[..]
Je kunt prima tot failure trainen met 8-9 reps. Dat hangt tezamen met je aantal sets en het gewicht af.
Als je geen reps meer eruit kunt persen, dan zit je precies op failure. En hoe weet je dat je geen reps meer eruit kunt persen? Of dat er toch nog 1 of 2 in zat? Precies.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je reps moet overhouden?
Nogmaals, dat hangt van de hoeveelheid sets af. Krachttoename en hypertrofie vindt gewoon plaats in die orde van grootte.quote:Als je tot failure traint met 8-9 reps dan til je niet zwaar genoeg.
pec = pectoralsquote:Op donderdag 10 november 2011 18:49 schreef Weissman het volgende:
Welke spier train je specifiek met de Pec Deck en wat is het visueel nut ervan ?
Dat had ik ook wel doorquote:
Altijd tot failure trainen is zeker niet aan te raden. Je loopt vrij snel tegen een muur aan. Althans dat is mijn ervaring.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
tot failure trainen is juist spier afbouwend
Wat is de logica hierachter precies? Want ik snap 'm niet zo goed.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je tot failure traint met 8-9 reps dan til je niet zwaar genoeg.
Die adductiebeweging van je bovenarm activeert toch gewoon je gehele borst?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel doorwelke pecs precies
![]()
Major sternal, major clavicular, minor of serratus anterior ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |