abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104174414
Ik heb op m'n 11de in de mijnen in Wales gewerkt, dat was pas zwaar...
pi_104174458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:56 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb op m'n 11de in de mijnen in Wales gewerkt, dat was pas zwaar...
Man toen was ik al met pensioen :{w
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 19:58:59 #203
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104174595
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104175248
achja en de opa's hebben nog op het platteland gewerkt. zonder machines, gewoon met de schop in hun handen.
pi_104177052
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....
En in welke sectors denk je dat allochtonen dan werken?

woensdag 9 november 2011 @ 20:56:52 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104177670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.
En dus moeten we ook bij problematiek die niet specifiek aan allochtonen gerelateerd is maar doen alsof het alleen onder allochtonen voorkomt? _O- :') :'(
Krekker is de bom!
  woensdag 9 november 2011 @ 21:12:22 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104178460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Volgens de wethouder is er een imagoprobleem. Volgens mij is er een motivatieprobleem. Een probleem dat we zelf hebben ontworpen door van Nederland een soort van luilekkerland te maken voor mensen die niet willen werken. Zelfde geldt ook voor al die mensen in de landbouwstreken met een uitkering, terwijl tuinders met name in sommige seizoenen staan te springen om werknemers (nu de Bulgaren het niet meer mogen doen van de minister).
Je zou ook kunnen zeggen dan beloon dit soort werk dan ook. Er is immers een tekort dus dan zouden de lonen omhoog moeten. Maar de meeste zijn zelf schuld aan die hele misère. Als je werknemers in al die sectoren te kijk zet als zijnde dom dan is het slimmer om maar thuis te blijven. Dan blijk je slim te zijn want je hebt meer als je een uitkering krijgt dan werken in die sectoren onder vreselijke omstandigheden waar je niet eens mag pissen zonder te vragen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 9 november 2011 @ 21:13:44 #208
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_104178539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:02 schreef Juicyhil het volgende:
Gaan ze maar in hun eigen land werken.
Als ik naar hun paspoort kijk is dat Nederland. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_104178600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dan beloon dit soort werk dan ook. Er is immers een tekort dus dan zouden de lonen omhoog moeten. Maar de meeste zijn zelf schuld aan die hele misère. Als je werknemers in al die sectoren te kijk zet als zijnde dom dan is het slimmer om maar thuis te blijven. Dan blijk je slim te zijn want je hebt meer als je een uitkering krijgt dan werken in die sectoren onder vreselijke omstandigheden waar je niet eens mag pissen zonder te vragen.
En daarom moeten we er ook voor zorgen het niet meer slimmer (of voordeliger is) om een uitkering te trekken, simpelweg door uitkeringen af te schaffen.
pi_104178753
quote:
De chauffeur uit de video is jouw held?
  woensdag 9 november 2011 @ 21:18:20 #211
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104178811
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En daarom moeten we er ook voor zorgen het niet meer slimmer (of voordeliger is) om een uitkering te trekken, simpelweg door uitkeringen af te schaffen.
Lijkt me niet want dan zou ik ook de dupe worden als ik met 62 jaar op straat kom te staan. Nee waardeer dat werk dan ook eens een keer en beloon dat werk. Maar ik snap het wel. Dit soort werk is op basis van uitzendkracht voor een paar weken. En daarna wordt je weer afgedankt als een hoop stront. Uitgekotst omdat je te dom bent voor beter.
pi_104178835
quote:

[..]

?

Dus als je een minimumloon verdient en je wordt ontslagen, heb je dus geen recht om uitkeringen te trekken?
pi_104178887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:18 schreef hydroven het volgende:

[..]

?

Dus als je een minimumloon verdient en je wordt ontslagen, heb je dus geen recht om uitkeringen te trekken?
Wat mij betreft krijg je een zeer kortlopende uitkering om even wat zaken op orde te brengen. Daarna ga je maar weer aan het werk in de schoonmaak of de haven van Rotterdam.
pi_104178913
TS vergeet niet dat de allochtonen uiteindelijk hier kwamen doordat de autochtonen zichzelf te goed vonden voor al het vieze werk.
If not now, then when.
pi_104179332
quote:

Je verdraait je mening 180 graden naar de andere kant in amper 4 minuten.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat mij betreft krijg je een zeer kortlopende uitkering om even wat zaken op orde te brengen. Daarna ga je maar weer aan het werk in de schoonmaak of de haven van Rotterdam.

[ Bericht 12% gewijzigd door hydroven op 09-11-2011 21:35:17 ]
pi_104179598
Waarom werden al hun mama's en papa;'s ook alweer hierheen gehaald? Oooooooohjaaaaaaaaaa.....vanwege de nederlanders die het werk te vies en te zwaar vonden ;)

Nou niet allemaal weer zo hypocriet lopen doen omdat het woord allochtoon in het nieuwsbericht staat... ;)
pi_104179669
quote:
Wat heeft een of andere extreme religieuze idioot precies met dit bericht te maken, zuurvoud?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104180949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:31 schreef Windkracht13 het volgende:
Waarom werden al hun mama's en papa;'s ook alweer hierheen gehaald? Oooooooohjaaaaaaaaaa.....vanwege de nederlanders die het werk te vies en te zwaar vonden ;)
De mama's (oma's/tantes etc) kwamen pas toen de gezinshereniging werd ingevoerd.
pi_104181215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De mama's (oma's/tantes etc) kwamen pas toen de gezinshereniging werd ingevoerd.
Inderdaad, die wetgeving omtrent gezinshereniging hebben we aan de VVD te danken.
pi_104181341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:26 schreef hydroven het volgende:

[..]

Je verdraait je mening 180 graden naar de andere kant in amper 4 minuten.

[..]

Ik heb het over het afschaffen van de bijstand en alle aanverwante subsidies zoals huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag (wel in ruil voor een belastingverlaging). Een tijdelijke WW-uitkering voor de eerste 2 maanden werkloosheid moet kunnen. Dat is niet 180 graden draaien.
pi_104181360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....
pi_104181543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:59 schreef hydroven het volgende:

[..]

[..]

Dus? Dat zegt niets over dat de dames hierheen gehaald zijn. Dat is namelijk nooit gebeurd, alleen de heren mochten hier komen om het vuile werk op te knappen.

De dames zijn later vrijwillig gekomen.
pi_104181602
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:03 schreef Wokkel het volgende:
De dames zijn later vrijwillig gekomen.
Geef ze eens ongelijk.
pi_104181742
als je in Polen een advertentie in de krant zou zetten dat er werk is in de rotterdamse haven staan ze in mum van tijd rijen dik om in te schrijven, vies/zwaar werk maakt niet uit en Polen ligt toch heel wat verder van de rotterdamse haven dan Rotterdam dus wat lullen ze nou?
  woensdag 9 november 2011 @ 22:11:23 #225
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104181951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef pinine het volgende:
als je in Polen een advertentie in de krant zou zetten dat er werk is in de rotterdamse haven staan ze in mum van tijd rijen dik om in te schrijven, vies/zwaar werk maakt niet uit en Polen ligt toch heel wat verder van de rotterdamse haven dan Rotterdam dus wat lullen ze nou?
Tja schijnbaar is het dan al voor Polen niet interessant genoeg. Maar goed nu zijn de Roemenen aan de beurt om die uit te buiten. De Polen zijn inmiddels moe van de NL onderdrukking en wijken uit naar Duitsland waar vakwerk en zwaar werk word gewaardeerd.
pi_104182031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb het over het afschaffen van de bijstand en alle aanverwante subsidies zoals huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag (wel in ruil voor een belastingverlaging). Een tijdelijke WW-uitkering voor de eerste 2 maanden werkloosheid moet kunnen. Dat is niet 180 graden draaien.
Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?
  woensdag 9 november 2011 @ 22:14:37 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104182131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:12 schreef hydroven het volgende:

[..]

Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?
Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.
Totdat ze zelf in deze situatie terecht komen. Dan staan ze te janken.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:15:37 #228
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_104182194
Ik vraag me af wat iemand met een uitkering te willen heeft. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_104182412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.
Totdat ze zelf in deze situatie terecht komen. Dan staan ze te janken.
Nee, dan zou ik gaan werken.
pi_104182435
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:

Als je in een financieel onstabiele situatie leeft waarin je jezelf en je gezin niet financieel kan ondersteunen en blijkt dat dan het laatste restje hoop weg gaat i.v.m. je financiële toestand, dan verkeer je in een staat van wanhoop.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:19:41 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104182465
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:

Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.
pi_104182528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.
Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?
  woensdag 9 november 2011 @ 22:22:50 #233
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104182653
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tja ik kan dat niet beoordelen in jou situatie. Maar er maken meer mensen een einde aan hun leven die alles hadden en terug vallen dan degene die altijd de stront konden opruimen. Ik kan daar wel over meepraten. Maar daar laat ik het dan ook bij.
pi_104182725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....

En zoals mijn voorganger hier ook al zij, ik kan niet beoordelen in jouw situatie.
pi_104184693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:24 schreef hydroven het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....

En zoals mijn voorganger hier ook al zij, ik kan niet beoordelen in jouw situatie.
Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.
pi_104184790
Los van of het vies of zwaar werk is...Als je niet in het bezit bent van een auto is het vrijwel onmogelijk om er fatsoenlijk te komen dagelijks. Praktisch de enige weg richting de Europoort is de A15, die doe je niet zo makkelijk op je fiets. OV mogelijkheiden zijn nihil (1 bus per uur ong.), etc. Mij zelf lijkt de haven mij best een mooi gebied om te werken, probleem is dat (en ik heb vrij veel zitten zoeken naar vacatures) er 99% techniek en scheepvaart opleidingen gevraagd worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104184940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.
Daar heb je gelijk in.
pi_104185011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:09 schreef shafiero het volgende:
achja en de opa's hebben nog op het platteland gewerkt. zonder machines, gewoon met de schop in hun handen.
Daarom vind je ook bijna geen Nederlanders die in de tuinbouw aan de slag willen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104185056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?
Deels is het natuurlijk wel fysiek zwaarder werk. En het personeel in de haven is aan het vergrijzen. Ik snap wel dat ze vers jong bloed willen..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104188386
Waar kan ik mij aanmelden.
pi_104192999
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
TS vergeet niet dat de allochtonen uiteindelijk hier kwamen doordat de autochtonen zichzelf te goed vonden voor al het vieze werk.
TS vergeet niets...TS plaatst een artikel en is niet de schrijver. Hou je aan de feiten van het artikel. Ik verzin niet dat die gasten niet willen, dat blijkt uit het project zelf.

Ik snap die reacties niet van mensen die weer direct gaan wijzen en trollen of andere dingen om maar van het onderwerp af te wijken.
  donderdag 10 november 2011 @ 10:12:25 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104193770
die reclame van de ING helpt natuurlijk ook niet echt

maar ik wil wel eens de cijfers zien over percentages en absolute getallen van werkelozen (auto vs allo) die al wel of niet willen werken in de havens, denk dat het dan een stuk genuanceerder ligt.

maar algemeen is dit natuurlijk gewoon werkweigering en dient te worden aangepakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104194367
quote:
3s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:12 schreef Re het volgende:
die reclame van de ING helpt natuurlijk ook niet echt

maar ik wil wel eens de cijfers zien over percentages en absolute getallen van werkelozen (auto vs allo) die al wel of niet willen werken in de havens, denk dat het dan een stuk genuanceerder ligt.

maar algemeen is dit natuurlijk gewoon werkweigering en dient te worden aangepakt
Nu ja, ik denk niet dat ze in de haven zitten te wachten op ongemotiveerde 'werk'nemers die in het kader van "het aanpakken van werkweigering" worden gedwongen daar werkzaam te zijn. En als ze geen uitkering krijgen, kun je ze daar ook niet op pakken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104194595
Jongens ik wil serieus werken in de haven voor een halfjaar lijkt mij leuk :D
  donderdag 10 november 2011 @ 10:45:29 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104194617
true, maar ja asperge steken klinkt ook niet tof... perceptieverandering lijkt me wel moeilijk maar hier misschien wel nuttig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 10:52:33 #246
341203 3-voud
pi_104194781
Gewoon zoals vroegah: aan het werk schoppen.
Toen men nog niet zon grote bek had en verwend was, zag je de economie groeien. Sinds dat verwijfde klaplopersgedrag gemeengoed aan het worden is, takelt de economie steeds verder af.
pi_104194867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:52 schreef 3-voud het volgende:
Gewoon zoals vroegah: aan het werk schoppen.
Toen men nog niet zon grote bek had en verwend was, zag je de economie groeien. Sinds dat verwijfde klaplopersgedrag gemeengoed aan het worden is, takelt de economie steeds verder af.
Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.
pi_104194898
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.
Ja, dat vroeger. Toen grootmuilen als 3-voud gewoon op hun 11e aan het werk gezet werden in 1 of andere fabriek ipv naar school te gaan op kosten van de staat.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 10:59:18 #249
341203 3-voud
pi_104194955
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, erger nog. Amper 20 jaar geleden was het nog zo. Je kunt het je haast niet voorstellen met die verwende mentaliteit van tegenwoordig, maar heus waar. Vraag het je papa en mama maar.
pi_104195010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee, erger nog. Amper 20 jaar geleden was het nog zo. Je kunt het je haast niet voorstellen met die verwende mentaliteit van tegenwoordig, maar heus waar. Vraag het je papa en mama maar.
Als men tegenwoordig niets kan begint men gewoon een eigen bedrijfje....wordt je ook niet met je eigen falen geconfronteerd. Meestal in de grafische sector......
pi_104195063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:59 schreef 3-voud het volgende:
Jong, 20 jaar geleden studeerde een complete generatie af die allemaal direct de bijstand in gingen omdat er geen werk was.
pi_104195064
quote:

[..]

Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen. En dan zijn de jongeren van nu te beroerd om van Rotterdam naar de haven te reizen. :r :r

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2011 11:04:50 ]
pi_104195080
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als men tegenwoordig niets kan begint men gewoon een eigen bedrijfje....wordt je ook niet met je eigen falen geconfronteerd. Meestal in de grafische sector......
Mja, sommige mensen willen nou eenmaal niet hun handje ophouden.
pi_104195107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen.
Ah, het VS-model: wordt het arme deel van je bevolking te groot, dan begin je een oorlog in een ver land om die aantallen eens flink te decimeren. :9.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:05:53 #255
341203 3-voud
pi_104195131
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jong, 20 jaar geleden studeerde een complete generatie af die allemaal direct de bijstand in gingen omdat er geen werk was.
Klopt. Die 500 man van die tijd zijn ook de oorzaak van alles.
Downplayen is niet je sterkste punt.
pi_104195153
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ah, het VS-model: wordt het arme deel van je bevolking te groot, dan begin je een oorlog in een ver land om die aantallen eens flink te decimeren. :9.
Anders lees je je eerst even in over de Korea oorlog.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:09:24 #257
341203 3-voud
pi_104195233
quote:

[..]

Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen. En dan zijn de jongeren van nu te beroerd om van Rotterdam naar de haven te reizen. :r :r
Sinds de opkomst van internet is de jeugd ook veel gebekter geworden. Op zich niet erg maar ze hebben constant overal een mening over omdat ze leren dat er overal wel uitgeluld kan worden.
Tel erbij op dat echte kerels niet meer gemaakt worden en je hebt zo een generatie vol zeurwijven. :)
pi_104195333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sinds de opkomst van internet is de jeugd ook veel gebekter geworden.
Internet kan gevaarlijk zijn.....provoceren onder het mom 'ik ben anoniem' maar in feite is dit niet zo.
Men is veel gebekter maar houdt geen rekening met de gevolgen. Als je vroeger een grote muil had tegen iemand liep je het risico een klap voor je kanis te krijgen. Nu denkt men het anoniem te doen en gaat dan ook veel verder. Niet wetende dat men ineens oog in oog kan komen te staan en dat het dan uit de hand kan lopen.

Zo was er laatst een item op twitter waar een 'fittie' in het echt uit de hand liep en een meisje haar hoofd met een hamer was bewerkt.

Deze werkwijze zet zich voort in andere facetten van het leven, zo ook het werk.
pi_104195350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom vind je ook bijna geen Nederlanders die in de tuinbouw aan de slag willen.
In vuilverbranding en op vuilniswagens etc zie ik trouwens weer bijna alleen autochtonen en polen aan het werk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 10 november 2011 @ 11:14:45 #260
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104195383
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Internet kan gevaarlijk zijn.....provoceren onder het mom 'ik ben anoniem' maar in feite is dit niet zo.
Men is veel gebekter maar houdt geen rekening met de gevolgen. Als je vroeger een grote muil had tegen iemand liep je het risico een klap voor je kanis te krijgen. Nu denkt men het anoniem te doen en gaat dan ook veel verder. Niet wetende dat men ineens oog in oog kan komen te staan en dat het dan uit de hand kan lopen.

Zo was er laatst een item op twitter waar een 'fittie' in het echt uit de hand liep en een meisje haar hoofd met een hamer was bewerkt.

Deze werkwijze zet zich voort in andere facetten van het leven, zo ook het werk.
Dat doet me hieraan denken:
With my pack on my back, down the road I will stray.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:17:31 #261
341203 3-voud
pi_104195462
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Persoonlijk merk ik dat die gebektheid en grenzeloze arrogante houding met gevat tintje, doorstroomt naar de werkelijkheid. Ofwel, je kunt amper nog een snotkuiken ergens op aanspreken. Ze weten het allemaal beter en spugen je helemaal onder met wettelijke bescherming, racisme, staan klaar met die klotemobieltjes de hele 'gang' op te trommelen of de politie te bellen... en dat alles omdat je vraagt hun achteloos weggegooide blikje in de prullenbak te dumpen.
Van dat soort heikneuters krijg ik direct al jeukende handjes.
pi_104195542
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Persoonlijk merk ik dat die gebektheid en grenzeloze arrogante houding met gevat tintje, doorstroomt naar de werkelijkheid. Ofwel, je kunt amper nog een snotkuiken ergens op aanspreken. Ze weten het allemaal beter en spugen je helemaal onder met wettelijke bescherming, racisme, staan klaar met die klotemobieltjes de hele 'gang' op te trommelen of de politie te bellen... en dat alles omdat je vraagt hun achteloos weggegooide blikje in de prullenbak te dumpen.
Van dat soort heikneuters krijg ik direct al jeukende handjes.
Ik ook. Zowel online als offline vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden. Maak je ergens een zooitje van en zegt iemand er iets van....doe er dan iets mee.
Wanneer je iemand online tracht te demoniseren en hij staat in reallife ineens voor je neus...doe er dan iets mee ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 11:26:45 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104195696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef eleusis het volgende:
Altijd weer dat "ze". Alsof autochtone jongeren er wel om staan te springen...
Dit dus. Elke jongere is liever lui en nutteloos dan dat ze zich vies maken. Daarbij, jij solliciteert ergens naar, je hebt een bepaalde baan voor ogen. Jongeren die hun MBO afgerond hebben, en dus papieren hebben om geschoold werk te doen, moeten maar in de haven aan de slag? Dat zou ik ook niet doen.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:29:40 #264
341203 3-voud
pi_104195787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit dus. Elke jongere is liever lui en nutteloos dan dat ze zich vies maken. Daarbij, jij solliciteert ergens naar, je hebt een bepaalde baan voor ogen. Jongeren die hun MBO afgerond hebben, en dus papieren hebben om geschoold werk te doen, moeten maar in de haven aan de slag? Dat zou ik ook niet doen.
Je doet dus met een omweg wat je eigenlijk veroordeeld:
Je verwacht dat heel Nederland een groot kantoor wordt en de omringende of ver liggende landen wel datgene doen waar we "ons" te goed voor voelen.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:33:28 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104195917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je doet dus met een omweg wat je eigenlijk veroordeeld:
Je verwacht dat heel Nederland een groot kantoor wordt en de omringende of ver liggende landen wel datgene doen waar we "ons" te goed voor voelen.
Wat veroordeel ik precies volgens jou? Ik veroordeel vrij weinig namelijk, doorgaans. Deze jongeren veroordeel ik in ieder geval niet, want ze maken enkel gebruik van het systeem dat ze de gelegenheid hiertoe geeft. De overheid die dit soort systemen hanteert, veroordeel ik ook niet, want zelf weet ik ook geen beter systeem te bedenken dat daadwerkelijk en effectief en humaan is.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:40:08 #266
341203 3-voud
pi_104196136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat veroordeel ik precies volgens jou?
Werk beneden je eigen aangepraate stand.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:46:58 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104196413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Werk beneden je eigen aangepraate stand.
Hoe doe ik dat dan, met wat ik post? Ik geloof vooral dat iedereen de keuze vrij staat wat te doen met hun leven. Binnen het kader dat de wet en dus de overheid hun toestaat. Deze jongeren leven daarnaar. Als anderen, desnoods in andere landen, er anders over denken, staat hun die keuze wat mij betreft ook vrij.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:49:37 #268
341203 3-voud
pi_104196506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat dan, met wat ik post? Ik geloof vooral dat iedereen de keuze vrij staat wat te doen met hun leven. Binnen het kader dat de wet en dus de overheid hun toestaat. Deze jongeren leven daarnaar. Als anderen, desnoods in andere landen, er anders over denken, staat hun die keuze wat mij betreft ook vrij.
Exact.
En die kaders van de wet worden grijs gemaakt met gezever en gebral. Tegenwoordig staat dat boven fatsoen. Gewoon, omdat je ermee weg kunt komen.
pi_104196661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

10.000e keer: het werk daar is niet per definitie vies. Containerschepen zijn er al een decennia of wat hoor. En ook vies werk is trouwens beter dan een uitkering, maar dat zal mijn mentaliteit wel zijn. Maak nog liever wcs schoon dan mijn hand op te houden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:56:04 #270
341203 3-voud
pi_104196725
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

10.000e keer: het werk daar is niet per definitie vies. Containerschepen zijn er al een decennia of wat hoor. En ook vies werk is trouwens beter dan een uitkering, maar dat zal mijn mentaliteit wel zijn. Maak nog liever wcs schoon dan mijn hand op te houden.
Maar dan heb je amper tijd om te whatsappen/msnen/smsen... je kunt zomaar buiten de groep vallen.
pi_104196772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:49 schreef 3-voud het volgende:
Exact.
En die kaders van de wet worden grijs gemaakt met gezever en gebral. Tegenwoordig staat dat boven fatsoen. Gewoon, omdat je ermee weg kunt komen.
"de kaders van de wet worden grijs gemaakt", wat is dat voor een nietszeggend gewauwel? Hier kan de meest plucheplakkende geitenwollensok nog een puntje aan zuigen.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:57:49 #272
341203 3-voud
pi_104196803
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"de kaders van de wet worden grijs gemaakt", wat is dat voor een nietszeggend gewauwel? Hier kan de meest plucheplakkende geitenwollensok nog een puntje aan zuigen.
Je weet dus precies wat ik bedoel :')
pi_104196806
Hoezo vies? Je kan toch werkhandschoenen aan doen?
  donderdag 10 november 2011 @ 12:02:38 #274
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104196994
Waarom zou je alles maar moeten slikken en doen, alleen omdat je geen werk kan vinden in de richting waar je opleiding is?

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die een meerjarige opleiding tot kok of schoonheidsspecialist of wat dan ook gedaan hebben, en geen werk kunnen vinden, niet allemaal staan te springen om een baan bij de haven, containers poetsen, laden en lossen, en al die andere kutkarweitjes die je daar alleen maar doet omdat niemand anders ze wil doen.

En dat kan dan wel niet de mentaliteit zijn van sommigen van jullie hier, maar dat dat niet jullie mentaliteit is, wil niet zeggen dat iedereen zich daar maar aan aan moet passen.
Laffe huichelaar
pi_104197050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat veroordeel ik precies volgens jou? Ik veroordeel vrij weinig namelijk, doorgaans. Deze jongeren veroordeel ik in ieder geval niet, want ze maken enkel gebruik van het systeem dat ze de gelegenheid hiertoe geeft. De overheid die dit soort systemen hanteert, veroordeel ik ook niet, want zelf weet ik ook geen beter systeem te bedenken dat daadwerkelijk en effectief en humaan is.
Dus moet eerst het systeem op zn gat vallen? ;)
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:08:04 #276
341203 3-voud
pi_104197226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:02 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je alles maar moeten slikken en doen, alleen omdat je geen werk kan vinden in de richting waar je opleiding is?

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die een meerjarige opleiding tot kok of schoonheidsspecialist of wat dan ook gedaan hebben, en geen werk kunnen vinden, niet allemaal staan te springen om een baan bij de haven, containers poetsen, laden en lossen, en al die andere kutkarweitjes die je daar alleen maar doet omdat niemand anders ze wil doen.

En dat kan dan wel niet de mentaliteit zijn van sommigen van jullie hier, maar dat dat niet jullie mentaliteit is, wil niet zeggen dat iedereen zich daar maar aan aan moet passen.
Ochgut. "Kan geen werk vinden waarvoor ik met geleend geld de studie heb afgerond en nu ga ik betaald thuiszitten totdat het leukere werk aanbelt."

En dan vinden mensen het raar dat we steeds verder in de crisis zakken.

Je kunt ook minder werk aanpakken en blijven solliciteren. Als er bij mij zon sollicitant aan de tafel zit die tijdelijk ander, in jullie ogen, minder werk doet, zet ik de procedure direct stop. Die persoon moet ik hebben. Aanpakkers met een portie gezond verstand en normen/waarden.
pi_104197336
quote:

Als je een of andere baggerstudie hebt gekozen moet je daar de consequenties van aanvaarden. Je hoeft niet te werken, maar je krijgt ook geen geld van de samenleving.
pi_104197707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:08 schreef 3-voud het volgende:
Je kunt ook minder werk aanpakken en blijven solliciteren. Als er bij mij zon sollicitant aan de tafel zit die tijdelijk ander, in jullie ogen, minder werk doet, zet ik de procedure direct stop. Die persoon moet ik hebben. Aanpakkers met een portie gezond verstand en normen/waarden.
Het is mijn persoonlijke ervaring dat je dan al snel als "overgekwalificeerd" (lees: ze hebben het idee dat je te duur gaat worden omdat je 'onder je niveau', ook qua loon solliciteert) wordt afgewezen.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:23:47 #279
215628 woid
let's get Friendly
pi_104197813
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het is mijn persoonlijke ervaring dat je dan al snel als "overgekwalificeerd" (lees: ze hebben het idee dat je te duur gaat worden omdat je 'onder je niveau', ook qua loon solliciteert) wordt afgewezen.
jij..? jij hebt die ervaring?

(geintje)

maaruh, ik kan me voorstellen dat je minder makkelijk wordt aangenomen bij die "tijdelijke" job omdat ze verwachten dat je door solliciteert...
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:25:57 #280
341203 3-voud
pi_104197887
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat een bullshit excuus.
Maar goed, je bevestigd wederom het grijslullen.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:26:24 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104197901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ochgut. "Kan geen werk vinden waarvoor ik met geleend geld de studie heb afgerond en nu ga ik betaald thuiszitten totdat het leukere werk aanbelt."

Waar staat in de OP dat het om jongeren met een uitkering gaat? Werkloos is niet meteen uitkering.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:28:16 #282
341203 3-voud
pi_104197968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar staat in de OP dat het om jongeren met een uitkering gaat? Werkloos is niet meteen uitkering.
Mja, het nuanceren is alweer in volle gang. Excuusjes zoeken, rechtlullen en uitvluchten zoeken.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:28:40 #283
215628 woid
let's get Friendly
pi_104197986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mja, het nuanceren is alweer in volle gang. Excuusjes zoeken, rechtlullen en uitvluchten zoeken.
idd
  donderdag 10 november 2011 @ 12:36:09 #284
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104198229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik vraag je enkel iets waar jij blindweg vanuit gaat aan te tonen. Nuanceren is geen vies woord. Bij het woord allochtoon hebben sommige mensen meteen het enige juiste scenario voor ogen. Het zijn alleen allochtonen (terwijl autochtonen hun neus ook ophalen voor dit werk), en ze zijn allemaal lui met een uitkering.

Als je zo stigmatiseert en overdrijft en gewoonweg overstroomt van waanideeen, dan is nuancering wel op zijn plek. Dat trekt het niet verder naar de realiteit toe, maar er dichterbij. Nuance is geen vies woord, zeker niet als de tegenpartij zulke gekke ideeën van de werkelijkheid heeft.

Feit blijft dat ik nog op antwoord op mijn vraag wacht. Waar maak je uit op dat ze allemaal op de overheid teren? Dat staat meen ik nergens in het bericht.
Laffe huichelaar
pi_104198406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:03 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Dus moet eerst het systeem op zn gat vallen? ;)
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:43:15 #286
341203 3-voud
pi_104198461
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag je enkel iets waar jij blindweg vanuit gaat aan te tonen. Nuanceren is geen vies woord. Bij het woord allochtoon hebben sommige mensen meteen het enige juiste scenario voor ogen. Het zijn alleen allochtonen (terwijl autochtonen hun neus ook ophalen voor dit werk), en ze zijn allemaal lui met een uitkering.

Als je zo stigmatiseert en overdrijft en gewoonweg overstroomt van waanideeen, dan is nuancering wel op zijn plek. Dat trekt het niet verder naar de realiteit toe, maar er dichterbij. Nuance is geen vies woord, zeker niet als de tegenpartij zulke gekke ideeën van de werkelijkheid heeft.

Feit blijft dat ik nog op antwoord op mijn vraag wacht. Waar maak je uit op dat ze allemaal op de overheid teren? Dat staat meen ik nergens in het bericht.
Je begeeft je op glad ijs. Ik het niet over allochtonen specifiek gehad. Nu kun je wel menen anderen de les te lezen omdat je mod bent, je moet je ook bij de feiten houden.
Evenzo het feit dat iedere jongere, vanuit werk of school, recht op uitkering heeft. Dat er een paar bij zitten die hem niet aanvragen en op de zak van pa leven, is geen uitvlucht voor je.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:43:43 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104198477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:41 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het systeem is zodanig dat beide partijen, de ontvangende en de verstrekkende, elkaar in stand houden. Als zij er allemaal mee kunnen leven, heb ik er ook geen moeite mee, want nogmaals, ik zou geen beter systeem kunnen bedenken, van elk systeem valt misbruik te maken.
Laffe huichelaar
pi_104198622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het systeem is zodanig dat beide partijen, de ontvangende en de verstrekkende, elkaar in stand houden. Als zij er allemaal mee kunnen leven, heb ik er ook geen moeite mee, want nogmaals, ik zou geen beter systeem kunnen bedenken, van elk systeem valt misbruik te maken.
Van elk systeem valt misbruik te maken ja, maar dat neemt niet weg dat iedereen in ieder geval in mijn ogen een verantwoordelijkheid heeft om dit niet te doen. Anders kan je niks in stand houden.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:52:16 #289
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104198719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je begeeft je op glad ijs. Ik het niet over allochtonen specifiek gehad. Nu kun je wel menen anderen de les te lezen omdat je mod bent, je moet je ook bij de feiten houden.
Evenzo het feit dat iedere jongere, vanuit werk of school, recht op uitkering heeft. Dat er een paar bij zitten die hem niet aanvragen en op de zak van pa leven, is geen uitvlucht voor je.
Feit is dat ik behoorlijk wat jongeren ken die werkloos zijn, omdat ze ontslagen zijn, of omdat ze na hun opleiding geen passend werk hebben gevonden, en ze geen van allen een uitkering hebben. Dus ik vroeg me af of je enige aanleiding had om uit te gaan van het slechtste scenario, of dat je gewoon dacht: allochtoon --> uitkering.

Verder gaat er hier niets mis, en hoef ik niet als moderator op te treden, dus geef ik hier gewoon mijn mening. Het bericht zegt dat OOK allochtone jongeren (autochtone jongeren dus ook, zij het wellicht in mindere mate) het havenwerk vies en zwaar vinden, dus liever werkeloos blijven. In alle reacties lees ik ongeveer: :r allochtonen hebben liever een uitkering dan dat ze werken. Dat is dus gebaseerd op onjuiste aannames (daar je helemaal niet weet hoeveel van deze jongeren een uitkering hebben) en foutieve generalisaties (deze keer niet omdat het meteen alle allochtonen zijn, maar omdat de generalisatie niet groot genoeg is, het gaat niet om allochtonen, een redelijke hoeveelheid van ALLE jongeren vinden havenwerk zwaar en vies).

Dus vraag ik die, in mijn ogen, onjuiste aannames te staven met feiten. Opvallend genoeg blijven die uit.
Laffe huichelaar
  donderdag 10 november 2011 @ 12:54:59 #290
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104198791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:48 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Van elk systeem valt misbruik te maken ja, maar dat neemt niet weg dat iedereen in ieder geval in mijn ogen een verantwoordelijkheid heeft om dit niet te doen. Anders kan je niks in stand houden.
Dat klopt, en daar ben ik het mee eens. Maar ik kan mensen die gebruik maken van die mazen in het systeem er ook niet te zwaar op aankijken, want het is de taak van de overheid om te zorgen dat dat niet kan. Maar dat maakt het niet minder immoreel om er gebruik van te maken, dat ben ik met je eens.
Laffe huichelaar
pi_104198870
quote:

Ah kom op zeg dat is toch gewoon een klote mentaliteit? :{
Ik begrijp echt niet hoe je het in je hoofd haalt om als je jong en gezond bent je je handen ophoud. Het is echt mijn eer te na. Trouwens ook m'n vrienden en familie zien me aankomen, dat wordt echt niet geaccepteerd bij ons. En terecht.

En voor de 10 miljardste keer maar je leest er iedere keer overheen of je negeert het gewoon straal: werken in de haven is helemaal niet per definitie kutklusjes 'die niemand anders wil doen'.
Het is verdomme 1 vd grootste havens ter wereld, het is echt niet alleen bootruimen schrobben hoor. Er is veel handwerk zoals vorkheftruukwerk of containers verrijden. Veel laden en lossen gaat automatisch tegenwoordig. Maar ook werk zoals lassen, duiken, loodswerk, schepen repareren met alles wat daarbij hoort (electronica, pneumatic, hydraulic, mechanisch etc etc) en een enorme logistieke afdeling (wat voor een groot gedeelte kantoorwerk is), douane, facilitair etc etc etc
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:59:22 #292
341203 3-voud
pi_104198936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:52 schreef timmmmm het volgende:

Dus vraag ik die, in mijn ogen, onjuiste aannames te staven met feiten. Opvallend genoeg blijven die uit.
Wat zeur je nou? Omdat jij wat ontslagen vriendjes hebt die geen uitkering krijgen omdat ze ontslagen zijn (duh) meen jij te weten wat het landelijke gemiddelde is en hoe onze wet werkt? Terwijl je voor jezelf niet eens weet dat bij terecht ontslag je recht op uitkering verdwijnt?

Een hoop geleuter in de ruimte. Exact wat ik vooraf al aangaf wat er gebeurd als kromme zaken recht geluld moeten worden.

Daarnaast had je wel degelijk de mening het recht te hebben mijn posts als stigmatiserend en overdrijvend richting allochtonen aan te merken. Een excuus is meer op zijn plaats dan zon enorme bocht die jij trekt.
pi_104198947
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar ik kan mensen die gebruik maken van die mazen in het systeem er ook niet te zwaar op aankijken, want het is de taak van de overheid om te zorgen dat dat niet kan.
Niet mee eens. Immoreel gedrag is immoreel gedrag, of het op (dat moment) nou strafbaar/mogelijk is of niet.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:00:09 #294
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104198958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En voor de 10 miljardste keer maar je leest er iedere keer overheen of je negeert het gewoon straal: werken in de haven is helemaal niet per definitie kutklusjes 'die niemand anders wil doen'.
Het is verdomme 1 vd grootste havens ter wereld, het is echt niet alleen bootruimen schrobben hoor. Er is veel handwerk zoals vorkheftruukwerk of containers verrijden. Veel laden en lossen gaat automatisch tegenwoordig. Maar ook werk zoals lassen, duiken, loodswerk, schepen repareren met alles wat daarbij hoort (electronica, pneumatic, hydraulic, mechanisch etc etc) en een enorme logistieke afdeling (wat voor een groot gedeelte kantoorwerk is), douane, facilitair etc etc etc
Ik denk ook niet dat het dat is, maar die jongeren wel. En DAAR ligt het probleem.
Laffe huichelaar
  donderdag 10 november 2011 @ 13:05:49 #295
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104199113
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat zeur je nou? Omdat jij wat ontslagen vriendjes hebt die geen uitkering krijgen omdat ze ontslagen zijn (duh) meen jij te weten wat het landelijke gemiddelde is en hoe onze wet werkt? Terwijl je voor jezelf niet eens weet dat bij terecht ontslag je recht op uitkering verdwijnt?

Een hoop geleuter in de ruimte. Exact wat ik vooraf al aangaf wat er gebeurd als kromme zaken recht geluld moeten worden.

Daarnaast had je wel degelijk de mening het recht te hebben mijn posts als stigmatiserend en overdrijvend richting allochtonen aan te merken. Een excuus is meer op zijn plaats dan zon enorme bocht die jij trekt.
Ik meen helemaal niets te weten, daarom word ik juist graag onderwezen door jou en de jouwe. Daarom ben ik benieuwd naar de feiten over deze jongeren. Die moet je vast hebben, want terwijl er niets over in het nieuwsbericht staat, ga jij ervan uit dat het merendeel een uitkering heeft. Dat kan jij gelul in de ruimte vinden, maar ik hecht WEL waarde aan feiten. Dus stel me niet teleur, enlighten me! Als je me aan kan tonen dat de jongeren waar het in dit nieuwsartikel over gaat een uitkering hebben, dat dat feitelijk is, in plaats van een aanname van jou, alleen omdat je allochtoon+werkeloos zijn, krijg je ook meteen mijn excuses voor mijn uitspraken, want die zijn dan gebaseerd geweest op foutieve aannames, en dat is een slechte zaak.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 13:07:44 #296
341203 3-voud
pi_104199169
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik meen helemaal niets te weten, daarom word ik juist graag onderwezen door jou en de jouwe.
Dat lukt niet met vingertje wijzen, eigenwijs zijn en doen alsof je erboven staat.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:12:19 #297
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104199314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat lukt niet met vingertje wijzen, eigenwijs zijn en doen alsof je erboven staat.
Dat lukt ook niet als je met geen enkel feit komt om aannames die nergens anders dan in jouw posts staan te bewijzen. Totdat jij je beschuldigingen (ze hebben allemaal een uitkering! :( ) kan staven met iets anders dan je eigen woord, heeft een discussie geen zin hè
Laffe huichelaar
pi_104200701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtml

Lijkt me dus simpel...ze kunnen wel maar willen niet want werk is vieessj. Uitkering direct stopzetten! Pure werkweigering op basis van 'bah ik krijg vieze handen en dat wil ik niet'.
sowieso... allochtoon en werken is geen synoniem ;) }) ( geintje en flauw)
nee maar het verbaast mij niets deze conclusie want ritselen en rondhangen levert meer op zonder dat ze zich echt hoeven in te spannen. })
Uitkering stoppen en dan aan hun lot overlaten deze lapzwansen. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:22:53 #299
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104201556
quote:

[..]

Tja jullie willen vooruitgang, maar schijnbaar wil je alles afbreken waar anderen voor gevochten hebben.
In de jaren 70 zaten er meer mensen thuis in de WW, WAO etc. Och in die tijd kon je je nog zeer makkelijk af laten keuren. Inmiddels is dat al niet meer mogelijk. Klaplopers, straattuig bestaat er al zolang ik me herinner. Maar door een klein aantal want daar hebben we het over in NL laat jij je gek maken en wil daardoor het systeem compleet aanpassen.
En vroeger zoals mijn grootvader ook al zei was het beter. Maar dat is niet gek want je kon bij de buren alles lenen en hadden we niet te maken met een individuele maatschappij. Niemand in de straat had een auto, tv etc. Sociale omgang was een noodzaak die er nu niet meer is.
pi_104201752
Zolang de uitkeringen zo hoog zijn gaat men niet werken en ik geef ze groot gelijk.

Een kutbaan in de haven betaald amper beter dan een uitkering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')