Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb het over het afschaffen van de bijstand en alle aanverwante subsidies zoals huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag (wel in ruil voor een belastingverlaging). Een tijdelijke WW-uitkering voor de eerste 2 maanden werkloosheid moet kunnen. Dat is niet 180 graden draaien.
Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:12 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?
Nee, dan zou ik gaan werken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.
Totdat ze zelf in deze situatie terecht komen. Dan staan ze te janken.
Als je in een financieel onstabiele situatie leeft waarin je jezelf en je gezin niet financieel kan ondersteunen en blijkt dat dan het laatste restje hoop weg gaat i.v.m. je financiėle toestand, dan verkeer je in een staat van wanhoop.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af wat iemand met een uitkering te willen heeft.²
Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af wat iemand met een uitkering te willen heeft.²
Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.
Tja ik kan dat niet beoordelen in jou situatie. Maar er maken meer mensen een einde aan hun leven die alles hadden en terug vallen dan degene die altijd de stront konden opruimen. Ik kan daar wel over meepraten. Maar daar laat ik het dan ook bij.quote:
Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....quote:
Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:24 schreef hydroven het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....
En zoals mijn voorganger hier ook al zij, ik kan niet beoordelen in jouw situatie.
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.
Daarom vind je ook bijna geen Nederlanders die in de tuinbouw aan de slag willen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:09 schreef shafiero het volgende:
achja en de opa's hebben nog op het platteland gewerkt. zonder machines, gewoon met de schop in hun handen.
Deels is het natuurlijk wel fysiek zwaarder werk. En het personeel in de haven is aan het vergrijzen. Ik snap wel dat ze vers jong bloed willen..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?
TS vergeet niets...TS plaatst een artikel en is niet de schrijver. Hou je aan de feiten van het artikel. Ik verzin niet dat die gasten niet willen, dat blijkt uit het project zelf.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
TS vergeet niet dat de allochtonen uiteindelijk hier kwamen doordat de autochtonen zichzelf te goed vonden voor al het vieze werk.
Nu ja, ik denk niet dat ze in de haven zitten te wachten op ongemotiveerde 'werk'nemers die in het kader van "het aanpakken van werkweigering" worden gedwongen daar werkzaam te zijn. En als ze geen uitkering krijgen, kun je ze daar ook niet op pakken.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:12 schreef Re het volgende:
die reclame van de ING helpt natuurlijk ook niet echt
maar ik wil wel eens de cijfers zien over percentages en absolute getallen van werkelozen (auto vs allo) die al wel of niet willen werken in de havens, denk dat het dan een stuk genuanceerder ligt.
maar algemeen is dit natuurlijk gewoon werkweigering en dient te worden aangepakt
Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:52 schreef 3-voud het volgende:
Gewoon zoals vroegah: aan het werk schoppen.
Toen men nog niet zon grote bek had en verwend was, zag je de economie groeien. Sinds dat verwijfde klaplopersgedrag gemeengoed aan het worden is, takelt de economie steeds verder af.
Ja, dat vroeger. Toen grootmuilen als 3-voud gewoon op hun 11e aan het werk gezet werden in 1 of andere fabriek ipv naar school te gaan op kosten van de staat.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.
Nee, erger nog. Amper 20 jaar geleden was het nog zo. Je kunt het je haast niet voorstellen met die verwende mentaliteit van tegenwoordig, maar heus waar. Vraag het je papa en mama maar.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.
Als men tegenwoordig niets kan begint men gewoon een eigen bedrijfje....wordt je ook niet met je eigen falen geconfronteerd. Meestal in de grafische sector......quote:Op donderdag 10 november 2011 10:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, erger nog. Amper 20 jaar geleden was het nog zo. Je kunt het je haast niet voorstellen met die verwende mentaliteit van tegenwoordig, maar heus waar. Vraag het je papa en mama maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |