Jong, 20 jaar geleden studeerde een complete generatie af die allemaal direct de bijstand in gingen omdat er geen werk was.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:59 schreef 3-voud het volgende:
Nee, erger nog. Amper 20 jaar geleden was het nog zo. Je kunt het je haast niet voorstellen met die verwende mentaliteit van tegenwoordig, maar heus waar. Vraag het je papa en mama maar.
Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen. En dan zijn de jongeren van nu te beroerd om van Rotterdam naar de haven te reizen.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt voordat 'gewone burgers' recht hadden om te stemmen, geen recht hadden op fatsoenlijke huisvesting en medische zorg. Zo in de Middeleeuwen toen iedereen luisterde naar de landheer en de pastoor? Sindsdien is het echt bergaf aan het gaan met de economie inderdaad.
Mja, sommige mensen willen nou eenmaal niet hun handje ophouden.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als men tegenwoordig niets kan begint men gewoon een eigen bedrijfje....wordt je ook niet met je eigen falen geconfronteerd. Meestal in de grafische sector......
Ah, het VS-model: wordt het arme deel van je bevolking te groot, dan begin je een oorlog in een ver land om die aantallen eens flink te decimeren.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen.
Klopt. Die 500 man van die tijd zijn ook de oorzaak van alles.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jong, 20 jaar geleden studeerde een complete generatie af die allemaal direct de bijstand in gingen omdat er geen werk was.
Anders lees je je eerst even in over de Korea oorlog.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, het VS-model: wordt het arme deel van je bevolking te groot, dan begin je een oorlog in een ver land om die aantallen eens flink te decimeren..
Sinds de opkomst van internet is de jeugd ook veel gebekter geworden. Op zich niet erg maar ze hebben constant overal een mening over omdat ze leren dat er overal wel uitgeluld kan worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen, wat een onzin. Nee, gewoon terug naar een jaar of 40 à 50 geleden; toen mensen niet zo zeurden, hun handje niet konden ophouden bij de staat en wel zorgden dat ze aan het werk waren. Mijn opa zat godverdomme als soldaat in Korea om daar de communisten kapot te knallen terwijl mijn oma beviel van hun eerste kind. Tuurlijk was mijn opa toen ook liever bij zijn vrouw in Utrecht geweest, maar als soldaat in Korea was er tenminste nog wat geld te verdienen. En dan zijn de jongeren van nu te beroerd om van Rotterdam naar de haven te reizen.![]()
![]()
Internet kan gevaarlijk zijn.....provoceren onder het mom 'ik ben anoniem' maar in feite is dit niet zo.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sinds de opkomst van internet is de jeugd ook veel gebekter geworden.
In vuilverbranding en op vuilniswagens etc zie ik trouwens weer bijna alleen autochtonen en polen aan het werk.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom vind je ook bijna geen Nederlanders die in de tuinbouw aan de slag willen.
Dat doet me hieraan denken:quote:Op donderdag 10 november 2011 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Internet kan gevaarlijk zijn.....provoceren onder het mom 'ik ben anoniem' maar in feite is dit niet zo.
Men is veel gebekter maar houdt geen rekening met de gevolgen. Als je vroeger een grote muil had tegen iemand liep je het risico een klap voor je kanis te krijgen. Nu denkt men het anoniem te doen en gaat dan ook veel verder. Niet wetende dat men ineens oog in oog kan komen te staan en dat het dan uit de hand kan lopen.
Zo was er laatst een item op twitter waar een 'fittie' in het echt uit de hand liep en een meisje haar hoofd met een hamer was bewerkt.
Deze werkwijze zet zich voort in andere facetten van het leven, zo ook het werk.
Persoonlijk merk ik dat die gebektheid en grenzeloze arrogante houding met gevat tintje, doorstroomt naar de werkelijkheid. Ofwel, je kunt amper nog een snotkuiken ergens op aanspreken. Ze weten het allemaal beter en spugen je helemaal onder met wettelijke bescherming, racisme, staan klaar met die klotemobieltjes de hele 'gang' op te trommelen of de politie te bellen... en dat alles omdat je vraagt hun achteloos weggegooide blikje in de prullenbak te dumpen.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Internet kan gevaarlijk zijn.....provoceren onder het mom 'ik ben anoniem' maar in feite is dit niet zo.
Men is veel gebekter maar houdt geen rekening met de gevolgen. Als je vroeger een grote muil had tegen iemand liep je het risico een klap voor je kanis te krijgen. Nu denkt men het anoniem te doen en gaat dan ook veel verder. Niet wetende dat men ineens oog in oog kan komen te staan en dat het dan uit de hand kan lopen.
Zo was er laatst een item op twitter waar een 'fittie' in het echt uit de hand liep en een meisje haar hoofd met een hamer was bewerkt.
Deze werkwijze zet zich voort in andere facetten van het leven, zo ook het werk.
Ik ook. Zowel online als offline vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden. Maak je ergens een zooitje van en zegt iemand er iets van....doe er dan iets mee.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Persoonlijk merk ik dat die gebektheid en grenzeloze arrogante houding met gevat tintje, doorstroomt naar de werkelijkheid. Ofwel, je kunt amper nog een snotkuiken ergens op aanspreken. Ze weten het allemaal beter en spugen je helemaal onder met wettelijke bescherming, racisme, staan klaar met die klotemobieltjes de hele 'gang' op te trommelen of de politie te bellen... en dat alles omdat je vraagt hun achteloos weggegooide blikje in de prullenbak te dumpen.
Van dat soort heikneuters krijg ik direct al jeukende handjes.
Dit dus. Elke jongere is liever lui en nutteloos dan dat ze zich vies maken. Daarbij, jij solliciteert ergens naar, je hebt een bepaalde baan voor ogen. Jongeren die hun MBO afgerond hebben, en dus papieren hebben om geschoold werk te doen, moeten maar in de haven aan de slag? Dat zou ik ook niet doen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef eleusis het volgende:
Altijd weer dat "ze". Alsof autochtone jongeren er wel om staan te springen...
Je doet dus met een omweg wat je eigenlijk veroordeeld:quote:Op donderdag 10 november 2011 11:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit dus. Elke jongere is liever lui en nutteloos dan dat ze zich vies maken. Daarbij, jij solliciteert ergens naar, je hebt een bepaalde baan voor ogen. Jongeren die hun MBO afgerond hebben, en dus papieren hebben om geschoold werk te doen, moeten maar in de haven aan de slag? Dat zou ik ook niet doen.
Wat veroordeel ik precies volgens jou? Ik veroordeel vrij weinig namelijk, doorgaans. Deze jongeren veroordeel ik in ieder geval niet, want ze maken enkel gebruik van het systeem dat ze de gelegenheid hiertoe geeft. De overheid die dit soort systemen hanteert, veroordeel ik ook niet, want zelf weet ik ook geen beter systeem te bedenken dat daadwerkelijk en effectief en humaan is.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je doet dus met een omweg wat je eigenlijk veroordeeld:
Je verwacht dat heel Nederland een groot kantoor wordt en de omringende of ver liggende landen wel datgene doen waar we "ons" te goed voor voelen.
Werk beneden je eigen aangepraate stand.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat veroordeel ik precies volgens jou?
Hoe doe ik dat dan, met wat ik post? Ik geloof vooral dat iedereen de keuze vrij staat wat te doen met hun leven. Binnen het kader dat de wet en dus de overheid hun toestaat. Deze jongeren leven daarnaar. Als anderen, desnoods in andere landen, er anders over denken, staat hun die keuze wat mij betreft ook vrij.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Werk beneden je eigen aangepraate stand.
Exact.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat dan, met wat ik post? Ik geloof vooral dat iedereen de keuze vrij staat wat te doen met hun leven. Binnen het kader dat de wet en dus de overheid hun toestaat. Deze jongeren leven daarnaar. Als anderen, desnoods in andere landen, er anders over denken, staat hun die keuze wat mij betreft ook vrij.
10.000e keer: het werk daar is niet per definitie vies. Containerschepen zijn er al een decennia of wat hoor. En ook vies werk is trouwens beter dan een uitkering, maar dat zal mijn mentaliteit wel zijn. Maak nog liever wcs schoon dan mijn hand op te houden.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit dus. Elke jongere is liever lui en nutteloos dan dat ze zich vies maken. Daarbij, jij solliciteert ergens naar, je hebt een bepaalde baan voor ogen. Jongeren die hun MBO afgerond hebben, en dus papieren hebben om geschoold werk te doen, moeten maar in de haven aan de slag? Dat zou ik ook niet doen.
Maar dan heb je amper tijd om te whatsappen/msnen/smsen... je kunt zomaar buiten de groep vallen.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
10.000e keer: het werk daar is niet per definitie vies. Containerschepen zijn er al een decennia of wat hoor. En ook vies werk is trouwens beter dan een uitkering, maar dat zal mijn mentaliteit wel zijn. Maak nog liever wcs schoon dan mijn hand op te houden.
"de kaders van de wet worden grijs gemaakt", wat is dat voor een nietszeggend gewauwel? Hier kan de meest plucheplakkende geitenwollensok nog een puntje aan zuigen.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:49 schreef 3-voud het volgende:
Exact.
En die kaders van de wet worden grijs gemaakt met gezever en gebral. Tegenwoordig staat dat boven fatsoen. Gewoon, omdat je ermee weg kunt komen.
Je weet dus precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 10 november 2011 11:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"de kaders van de wet worden grijs gemaakt", wat is dat voor een nietszeggend gewauwel? Hier kan de meest plucheplakkende geitenwollensok nog een puntje aan zuigen.
Dus moet eerst het systeem op zn gat vallen?quote:Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat veroordeel ik precies volgens jou? Ik veroordeel vrij weinig namelijk, doorgaans. Deze jongeren veroordeel ik in ieder geval niet, want ze maken enkel gebruik van het systeem dat ze de gelegenheid hiertoe geeft. De overheid die dit soort systemen hanteert, veroordeel ik ook niet, want zelf weet ik ook geen beter systeem te bedenken dat daadwerkelijk en effectief en humaan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |